Jos prolaktiini on päälle 2000, mutta luultavasti laskussa, maitoa tulee mutta kuukautiset olleet normaalit niin onko mahdollisuuksia?
Lääkitystä on tihennetty, mutta voi olla ettei tuo prolaktiini kovin äkkiä laske.
Paljoa se ei ole minulla koskaan laskenut, olen vaan saanut kuukautiset normaaliksi ja pääkivut pois kun on pikkusen laskenut. En usko että normaalitasoa tulee koskaan.
Jos prolaktiini on 1000-2000 voiko yleensä tulla raskaaksi?
Kauanko teillä on kestänyt joilla se on noin paljon?
Ikävää tässä on se että etsin itsestäni raskausmerkkejä ja luulen normaaleja asioita niiksi, vaikka en ole raskaana.
Niin ja lääkäri on sanonut voi, mutta ei yhtään osaa ennustaa kuinka vaikeaa se sitten on.
Prolaktinooma ja raskaaksi tulon kesto?
1
205
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä :)
Kun hoitava lääkärisi on sanonut, että voit tulla raskaaksi, uskoisin häntä. Sinut on varmasti tutkittu hyvin.
Onko sinulle selvitetty syytä siihen miksi prolaktiiniarvosi on koholla ? Tietyt lääkkeet saattavat kohottaa arvoa ja näiden lääkitysten poisjättö auttaa laskemaan prolaktiiniarvoa.
Aivolisäkkeesi on varmaankin kuvattu ja suljettu pois hyvänlaatuinen aivolisäkekasvain ?
Onko kyseessä ns. makroprolaktemia = suuret prolaktiinimolekyylit, jotka eivät ole biologisesti aktiivista prolaktiinia. Eli onko prolaktiini arvoa mitattaessa määritetty samalla makroprolatiinin osuus prolaktiiniarvostasi ?
Yleensä lääkityksellä prolaktiiniarvo saadaan normaaliksi, mikäli kyseessä ei ole tuo makroprolaktinemia, jolla taas ei ole merkitystä raskaaksituloon.
Hyvä, että kuukautiskiertosi on palautunut normaaliksi, se in kuitenkin merkki siitä, että munasolu irtoaa ja raskaaksi tulemisen mahdollisuus luonnollisesti paranee.
Riitta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654196
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342729En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142532Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1491167- 801016