Olenko nyt tehnyt väärän päätöksen :/..

ihmettelelijä..

Meidän oli tarkoitus pitää ristiäiset, mutta päädyttiinkin nimenantojuhliin. Meistä se vain kuulosti enemmän meiltä ja luontevammalta että lapsi saisi itse päättää :).

Kunnes sitten kun olin perunut kirkon ja vaihtanut nämä nimenantotilaisuuteen. Oma sukuni otti asian hyvin. Miehelleni tämä kävi oikein mainiosti. MUTTA mieheni suku on taas ihan toista luokkaa, joka kummastuttaa minua todella todella paljon :/! Yksi henkilö sanoi ehkä tulensa (aiemmin oli tulossa ristiäisiin)..Sain kuulla muiden kautta paljon mitä mieheni suvussa puhuttu. Kirkkohan sen kuuluu olla! Täytyyhän lapsi kastaa! Täytyyhän lapselle antaa mahdollisuus! Tarviiko pukua laittaa? Sinnehän voi tulla vaikka verkkareissa ymsyms.
Tämän kaiken lisäksi mieheni kutsuttiin facebookissa hänen serkkunsa lapsen ristiäisiin joihin ei ole kutsuttu minua. Mutta hänen kaikkien muiden serkkujen avovaimot kyllä joilla myös lapsia tai joilla ei olisikaan on kutsuttu. Minut on aiemmin kyllä kutsuttu näihin... Miksei nyt? Oletan tästä etten ole tervetullut..

2

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gsg

      Suku on pahin... kunhan olette miehesi kanssa yhtämieltä asiasta, niin ei kai ongelmaa ole. On miehesi asia ottaa sinut serkkusi lapsen ristiäisiin mukaan.
      Eikös se ollut teidän yhteinen päätöksenne miehesi kanssa, että lastanne ei kasteta?? Mistä miehen suku päättelee, että se on sinun ideasi. Ei näitä vain toinen vanhemmista päätä.
      Mutta aina suvussa puhutaan pahaa toisista, ei siitä mihinkään pääse. Aina löytyy jotain moitittavaa ja ihmeteltävää. Ei voi joka asiasta ottaa nokkiinsa. Mutta ei tarvitse myöskään olla ylimpiä ystäviä kaikkien kanssa. Sukujuhlissa täytyy kuitenkin pystyä olemaan vaikka läsnä olisi ihmisiä joiden kanssa ei tule toimeen.

    • tosiaan suku pahin!

      No jos miehesi suku ajattellee samalla tavalla, kuin minun mieheni suku..että "paljon helpompi siitä kirkosta on erota kuin liittyä" ..tai noin ainakin suurin osa mieheni suvusta ajattelee, ja se olis osa syy, miksi eivät meinanneet hyväksyä meidän päätöstämme.
      Ja samoin mieheni suku suuttui siitä, kun lapselle tuli minun sukunimi,ei siis mieheni. Se oli aluperinkin mieheni idea..ja minä olin se, joka epäröi aluksi =D .Mutta sitten sanoin,että "no eikö se nyt ole aivan sama, kumman sukunimi lapsella on, sen saa muutettua myöhemmin, jos haluaa".
      Mutta tosiaan, eihän mieheni suku, tai etenkään anoppi, sitä voinut uskoa, että mieheni sen keksi..minä olin kuulemma pakottanut mieheni siihen päätökseen =D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      622
    Aihe