Olenko peliongelmainen??

iloton,,,,,,,,,

pikavippejä on tullut otettua pelaamiseen,osa maksamatta.

tällä hetkellä kuitenkin osaan olla pelaamatta, tilillä n. 800€.
puoliso jäi yllättäen työttömäksi ja tuolla rahalla on elettävä melko pitkään.

laskut ja vuokrat olen hoitanut, paitsi ne pari pikavippiä painaa päälle.

koska nyt en pelaa, vaikka tilillä rahaa, kysyisin onko mulla ongelma vai ei?

6

865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain..

Hei!

Eipä taida peliongelmaa olla, ainakaan vielä. Muistan kun itse olin tuossa tilanteessa, maksoin kaikki laskut ja vuokrat ja ruuat jne. ja pelasin sitten muutaman kympin jos mieli teki. Siihen se olisi pitänyt jättää. Nykyään pakonomaisesti tulee pelattua heti kun vähänki rahaa pöllähtää tilille ja sitten ketuttaa kun tuli taas kerran hävittyä. Ja siis kaikki vippipaikatkin on tullu koluttua ja niin sanotusti olen luottokelpoinen vasta keväällä 2015.

Eli jos ajattelet pelaamista joka päivä ja alat pelailla niin siitä voi kehittyä ongelma, ota itseäsi niskasta kiinni tämän suhteen äläkä anna sen edetä :)

• ghdghhh

hgfgbgvdfsgdfsgv fgrgersgr rssgrgheththth eth trhtrhtrhtrshj hjtrhet

• Hei!

On hyvä, että olet selvästi miettinyt asiaa. iongelmaa ei voi määritellä tietyillä rajanvedoilla, vaan ongelma on erilaisilla ihmisillä erilainen. Se, miten pelaaminen vaikuttaa muuhun elämään ja elämiseen yleensäkin, ratkaisee. Tunnetko esimerkiksi suurta houkutusta pelata? Oletko ärtynyt tai vihainen jos et pääse pelaamaan? Kerrot, että pystyt olemaan pelaamatta ainakin tällä hetkellä. Miltä se tuntuu verrattuna siihen kun pelaat?

Peliongelmat jaetaan yleisesti kolmeen ryhmään; riskipelaamiseen, ongelmalliseen pelaamiseen sekä peliriippuvuuteen. Ongelmalla on siis monia eri tasoja, ja pelaamisen kannattaa lopettaa niin varhaisessa vaiheessa kuin mahdollista jos vähänkään epäilee sen olevan ongelmallista tai jos se tuottaa yhtään huolta elämääsi ja talouteesi.

Tuntomerkkejä peliongelman tunnistamiseen löydät Peluurin nettisivuilta seuraavaa linkkiä painamalla: http://www.peluuri.fi/peliongelma/peliongelman_maarittelya_ja_tuntomerkkeja_-_peliriippuvuus/

Olet varmasti tietoinen pikavippien korkeista koroista. Jos sinua mietityttää raha-asiat ja talous, voit ottaa yhteyttä kunnalliseen talous- ja velkaneuvontaan. Omaehtoisen luottokiellon voit asettaa itsellesi sivuilla omatieto.fi. Tämä voi ainakin vaikeuttaa lainojen ottamista pelaamista varten. Omaehtoisen luottokiellon saa myös tarvittaessa kumottua.

On hyvä, että olet hoitanut tärkeät menot, eli vuokrat ja laskut. Ne tulevat talousasioissa etusijalle ja asunto ja asuminen onkin yksi hyvinvoinnin perusedellytyksistä.

Saadaksesi tarkempaa neuvontaa tai ohjausta juuri sinun tilanteeseesi, voit soittaa anonyymisti ja maksutta Peluurin Auttavaan puhelimeen numerossa 0800 100 101 ark. klo. 12 - 18.

Ystävällisesti,
      Peluuri-tiimi

• srgsgrgrs

Olet peliongelmainen. Itsekkin pystyn ( tai ainakin niin kuvittelen) pitämään rahaa tililläni kunnes se saatanan pelihimo valtaa minut yllättäen ja sit menee kaikki. Ajattele seuraavalla pelikerralla että et petä ainoastaan itseäsi vaan myös vaimoasi.

• ???????

Aika jännä juttu, oletko varma että aloittaja on mies ? Tunnen naisia joilla on isoja ongelmia peliensä kanssa ja sinäkin näet niitä seuraavalla kauppareissulla. Ostavat prosenttituotteita ja sitten kiireellä menevät pelaamaan.

• levoton-64

Mulla on peliongelma,ollut jo monen monta vuotta...yrittäny lopettaa monella keinolla,ei ole onnistunut.Ei onneks ole luottotiedot menneet,vaikka on lainaa maksettavana ja pikavippejä olen myös ottanut useamman kerran.Välillä ajattelee mitä sillä rahalla olisi kaikkee tehnyt ja ostanut...mikä on mennyt peliin...mutta ei auta asiaa yhtään.Mulla yleensä menee monet asiat liiallisuuteen..en pysy kohtuudessa enkä osaa lopettaa ajoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4215
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2126
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1944
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1851
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1780
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      446
      1739
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      477
      1594
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      55
      1375
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      464
      1300
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1296
    Aihe