Pohdintaa..........?

Jos Jeesus olisi jumala, niin....

- kenen välille Häntä olisi tarvittu välimieheksi...?
- miksei Hän tiedä, milloin maailmanloppu tulee...?
- miksi Hän sanoo olevansa Herra, muttei jumala...?
- miksi Hän toimi vain Jumalan käskystä kaikessa...?
- miksi Hänellä ei ollut omaa valtaa käytettävänään...?
- miksi Hän puhui vain Isänsä antamia sanoja...?
- miksi Hän kuoli, vaikka Jumala on kuolematon...?
- miksi Hänet nähtiin silmillä, vaikka Jumala on näkymätön..?
- miksi Hän itse ei todistanut koskaan olevansa jumala ...?
- miksi Hänet alistetaan Jumalan alaisuuteen tehtävät suoritettuaan..?

37

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vielä;

- miksi Hänellä on kaikki Valta taivaassa ja Maan päällä ja kuka on vallan
      hänelle antatanut

• Usko Toivonen
    • Mohikaani_27 ei kirj

* Ekivaarilaiset on kummllisia ns. uskovaisia, he kyselvät asioita , joita heidän ei tarttisi ollenkaan kysellä, jos olisvat uudestisyntyneet, ja olisvat tulleet tuntemaan Herramme Jeesusken, ja ymmärtäisvät totuuden Hänestä? Jeesus on Vali MIES, siis Hän esiintyy Ihmisen Poikana meidän ihmisten eduksi, Hän tietää mitä me olemme, kun itse on käynyt maan alimmassa paikassa ja kokenut ruumiissaan ja sielussaan ihmisen osan, kuitenkin ilman syntiä, mutta tuntee synnin oan !

* Isä valmisti Pojalleen ruumiin, ja niin Hänestä tuli liha, ihminen. Tämä Ihmisen Pojan ominaisuus on Pojan toinen persoona, ja tässä toisessa persoonassa Hän on Välimies Jumalan ja ihmisen välillä, IHMISENÄ.
      * Jumalan ominaisuudessa Hän istuu Isän oikealla puolella, AINA, on istunut siinä AINA ikuisista ajoista ikuisuuteen, ilman alkua ja loppua. A ja O, Alfa ja Omega !

• Mohikaani:
        ”Tämä Ihmisen Pojan ominaisuus on Pojan toinen persoona, ja tässä toisessa persoonassa Hän on Välimies Jumalan ja ihmisen välillä, IHMISENÄ.
        * Jumalan ominaisuudessa Hän istuu Isän oikealla puolella, AINA, on istunut siinä AINA ikuisista ajoista ikuisuuteen,...”

Jeesuksella on siis mielestäsi kaksi persoonaa. Toinen, joka oli ihmisenä maan päällä, samaan aikaan kuin toinen oli taivaassa ja istui Isän oikealla puolella Jumalana, jossa oli istunut aina, ikuisuudesta ikuisuuteen.

• Niin, kenen välillä Poika oli välimiehenä ?

• Usko Toivonen

Jos hän "oli", niin sinullakaan "lappix" ei ole mitään toivoa.

• Korjataan, ON välimies. Mutta kenen välillä ja miksi ? Ketkä ovat ne tahot joiden välimies on Poika?

Mitäpä tuumaa UT.

• Eikös Jeesus ole ihmisen ja Jumalan välillä välimies, sillä ilman Jeesusta olemalla meidän välimiehemme, meidän on mahdotonta lähestyä Jumalaa.
        Näin minä olen ymmärtänyt.

• anne-elina kirjoitti:

Eikös Jeesus ole ihmisen ja Jumalan välillä välimies, sillä ilman Jeesusta olemalla meidän välimiehemme, meidän on mahdotonta lähestyä Jumalaa.
        Näin minä olen ymmärtänyt.

Oikein sinä olet ymmärtänyt anne-elina:

Varmaa on, että ilman Jeesusta olisi jokainen ihminen tuhoon tuomittu.

Jumala valmisti meille pelastuksen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja hänen kauttansa ainoastaan voimme lähestyä Jumalaa.

• tode*

miksi et Lappix usko, että Jumala syntyi ihmiseksi, vaikka Sana niin sanoo? Miksi et usko, että Jumalalle on mahdollista se, mitä sinä sinä pidät avauksesi listassa mahdottomana?

• -tomumaja-

Tode' sinun on nyt mulle vastattava. Siis Jumala oli yhtä aikaa Jumalana taivaassa ja poikanaan Jeesuksena joka oli hän Jumala ihmisenä samaan aikaan maan päällä?
        Kyllä te saatte minun aivonystyräni vielä solmuun...
        Ja sitten nyt Jeesus Jumalan poikana istuu Jumalana Jumalan oikella puolella taivaassa?

• tode*
        -tomumaja- kirjoitti:

Tode' sinun on nyt mulle vastattava. Siis Jumala oli yhtä aikaa Jumalana taivaassa ja poikanaan Jeesuksena joka oli hän Jumala ihmisenä samaan aikaan maan päällä?
        Ja sitten nyt Jeesus Jumalan poikana istuu Jumalana Jumalan oikella puolella taivaassa?

Jumala ei ollut poikanaan Jeesuksena, vaan Pojassaan Jeesuksessa. Siinä juuri on se suuri ero, Jumalan salaisuus, Hänen Kolminaisuutensa salaisuus, jota miettiessä ihmisparan aivonystyrät menvät solmuun (erikoinen tilanne aivoissa tosin).
        Jumala on henki, siinä Hänen "mahdollisuutensa" olla läsnä kaikkialla.

• jaikal.se
        -tomumaja- kirjoitti:

Tomumaja!

Uskon kautta me ymmärrämme hengellisiä asioita. Ei järjen kautta. Näin todistaa Raamatun Sana. Uskon kautta Sanaan Pyhä Henki alkaa opettamaan ja antamaan ymmärrystä. Mutta ilman uskoa on mahdotonta ymmärtää hengellisiä asioita.
        Keitä Pyhä Henki opettaa, vastauksen löydät Joh 14. luvusta jakeesta 18 eteenpäin.

• to..
        tode* kirjoitti:

Jumala ei ollut poikanaan Jeesuksena, vaan Pojassaan Jeesuksessa. Siinä juuri on se suuri ero, Jumalan salaisuus, Hänen Kolminaisuutensa salaisuus, jota miettiessä ihmisparan aivonystyrät menvät solmuun (erikoinen tilanne aivoissa tosin).
        Jumala on henki, siinä Hänen "mahdollisuutensa" olla läsnä kaikkialla.

Ei aivoissa ole vikaa jos ei ymmärrä tuota, vaan teologiassa joka sellaista väittää. Jos on Jumala ja jumalan poika siinä on jo kaksi entiteettiä, olkoon henkiä tai mitä hyvänsä. Jos joku on joissain, silloin on se joka on siellä jossain ja se jossa ollaan.

• to.. kirjoitti:

Ei aivoissa ole vikaa jos ei ymmärrä tuota, vaan teologiassa joka sellaista väittää. Jos on Jumala ja jumalan poika siinä on jo kaksi entiteettiä, olkoon henkiä tai mitä hyvänsä. Jos joku on joissain, silloin on se joka on siellä jossain ja se jossa ollaan.

Ihmisjärki toteaa, että Poika on Isä ja Isä on Poika ja molemmat synnytti Maria.
        Pojalle Isä käski antaa nimen Jeesus, omasta nimestään Hän ei maininnut mitään.

• En minä usko, koska Jumalan Poika syntyi ihmiseksi, ei Jumala itse.

• tode*

ei Raamattu sano, että Poika syntyi ihmiseksi, vaan että Jumala syntyi ihmiseksi.

• KTS (Ei kirj.)

Poika on välimies Isän ja seurakuntalaisen välillä jos oon oikein ymmärtäny.

• Jeesus ON Jumalan Poika. Hän istuu Isän, Jumalan oikealla puolella.

Eihän kukaan voi istua itsensä oikealla puolella.

• eenokki 12

Onko s-iita sitä mieltä että Jeesus istuu Isän oikealla puolella kuin haikara pesässään kurkotellen katsoen mite sen Iitan usko oikein sisältää?

• eenokki 12 kirjoitti:

Onko s-iita sitä mieltä että Jeesus istuu Isän oikealla puolella kuin haikara pesässään kurkotellen katsoen mite sen Iitan usko oikein sisältää?

Ei minun tarvitse olla mitään mieltä, riittää kun uskon Raamatun sanaan:
        Jeesus ON Jumalan Poika. Hän istuu Isän, Jumalan oikealla puolella.

• Kyllä Sirkka-Iitalla ja Anne--Elinalla on täysin Jeesuksen opetuksen mukainen usko, eli mitä Hän opetti.
      Se että uskoo Jeesuksen itsensä todistukseen on sitä oikeaa uskoa, jota Jumala meiltä tahtoo. Minusta on täysin tarpeetonta ja turhaa väitellä Jeesuksen opetuksesta. Se on juuri sillä tavalla, kuin Hän sanoi. Ja se SANA mitä Hän puhui ja opetti, tuli itseltään Jumalalta.

Miksi siis asettua itseään Isää vastaan? Se on vakava juttu.

• Pohdiskelua:

- kenen välille Häntä olisi tarvittu välimieheksi...?

Jumala näki hyväksi ihmisille että Jeesus toimi välimiehenä. Kun monissa uskonnoissa ihminen kurottaa Jumalan puoleen, tässä tapauksessa Jumala lähestyy ihmistä. Hyvin armollista ja välittävää minusta.

- miksei Hän tiedä, milloin maailmanloppu tulee...?

Jeesus itse sanoi ettei loppua tiedä yksikään ihminen ei edes Poika. Jeesus oli myös ihminen maanpäällä ollessaan, joten ei hänkään siinä tilanteessa tiennyt maailmanlopun aikamäärää, muutoin olisi valahdellut.

- miksi Hän sanoo olevansa Herra, muttei jumala...?

Juuri tämä Herra ilmaisu tarkoitti samaa kuin Jumala. Sen ajan ihmisille se oli selvää kieltä. "Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa. Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! (Lähde: http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html#3).
      Tämän vahvistaa myös monet muut alakukielen tutkijat ja taitajat.

- miksi Hän toimi vain Jumalan käskystä kaikessa...?
      - miksi Hänellä ei ollut omaa valtaa käytettävänään...?
      - miksi Hän puhui vain Isänsä antamia sanoja...?

Jeesuksella oli tietty tehtävä maan päällä. Tämän tehtävän Hänelle antoi ja ohjeisti Jumala. Jeesus toteutti Isän suunnitelmaa alusta loppuun asti.

- miksi Hän kuoli, vaikka Jumala on kuolematon...?
      - miksi Hänet nähtiin silmillä, vaikka Jumala on näkymätön..?

Raamatusta voimme myös lukea että Jeesus oli myös ihminen, "ihminen Jeesus Kristus".

- miksi Hän itse ei todistanut koskaan olevansa jumala ...?

Kyllä Hän todisti. Esim. tuolla "Herra"-nimityksellä. Lisäksi Hän käytti itsestään Jumalalle kuuluvaa nimeä "Minä olen","egoo eimi".

- miksi Hänet alistetaan Jumalan alaisuuteen tehtävät suoritettuaan..?

Tässä juurikin painotetaan sitä että Jeesus suorittaa tiettyä tehtävää. Tehtävän suoritettua Jeesus alistuu Jumalan alaisuuteen, että Jumala olisi kaikki kaikessa. Itse näen tämän siitä näkökulmasta että kolmiyhteinen Jumala olisi kaikki kaikessa. Mikään/kukaan ei ole Hänen ylitse.

• 22neutraali1

Vastaahan ihminenkin monessa tilanteessa ( minä olen) eikä silti ole jumala.

• 22neutraali1 kirjoitti:

Vastaahan ihminenkin monessa tilanteessa ( minä olen) eikä silti ole jumala.

Aivan, silloin kun meillä on sana tai ilmaisu jolla on monta eri merkitystä onkin tarkattava asiayhteyttä, jotta ymmärtää mitä tarkoitetaan.
        Jos sanon esim. että :"Ostin lakkaa puista tuoliani varten", jokainen ymmärtää että olen ostanut puunsuoja-ainetta enkä marjoja. Uskon että sen ajan ja kulttuurin ihmiset ymmärsivät selvästi tämän "Minä olen"-ilmauksen tarkoituksen. He muistivat Vanhasta Testamentista Jumalan sanat (2.Moos.3:14):"Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne"

• juhani1965 kirjoitti:

Aivan, silloin kun meillä on sana tai ilmaisu jolla on monta eri merkitystä onkin tarkattava asiayhteyttä, jotta ymmärtää mitä tarkoitetaan.
        Jos sanon esim. että :"Ostin lakkaa puista tuoliani varten", jokainen ymmärtää että olen ostanut puunsuoja-ainetta enkä marjoja. Uskon että sen ajan ja kulttuurin ihmiset ymmärsivät selvästi tämän "Minä olen"-ilmauksen tarkoituksen. He muistivat Vanhasta Testamentista Jumalan sanat (2.Moos.3:14):"Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne"

Juhani. 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne"

Kuka oli hän, jonka "minä olen" lähetti israelilaisten luo? Lähettäjä oli "minä olen", mutta minkä niminen oli lähetti? Miksi häntä kutsuttiin, kuka hän oli?

• lappix

Juhani kirjoitti:

**** Jeesus itse sanoi ettei loppua tiedä yksikään ihminen ei edes Poika. Jeesus oli myös ihminen maanpäällä ollessaan, joten ei hänkään siinä tilanteessa tiennyt maailmanlopun aikamäärää, muutoin olisi valahdellut ***

EIkö Jeesuksen valtaan sisältynytkään kaikki valta, kuten esimerkiksi tiedon valta maan päällä ? Eikös Poika saanut kaiken vallan Isältään ollessaan maan päällä?

• lappix kirjoitti:

Juhani. 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne"

Kuka oli hän, jonka "minä olen" lähetti israelilaisten luo? Lähettäjä oli "minä olen", mutta minkä niminen oli lähetti? Miksi häntä kutsuttiin, kuka hän oli?

Jumala eli "Minä olen" lähetti Mooseksen israelilaisten luokse.

• to..

Ei pidä paikkaansa "Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa. Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala!"
      Herra on hepreaksi adon ja kreikaksi kyrios, se sana jota käytetään oppineiden päätöksellä Jahve- nimen tilalla ja jolla tekstejä ääneen luettaessa tarkoitetaan siis vain Jahvea, on adonai.Jumala sana on el tai elohim, eikä kumpaakaan korvata, vain erisnimi Jahve korvataan.Jos siis jostain muusta käytetään sanaa kyrios/adon ,ei sillä tietenkään tarkoiteta Jahvea saati että ko herra olisi "jumala".

"Minä olen" ilmausta voi hepreassa käyttää normaalisti, ei sillä julistaudu jumalaksi, preesensiä olla-verbillä ei ole, vaan ehje (asher ehje) on nykyhepreassa futuuri.

• MIETI==!

Vielä tämä .Kukaan ei voi nähdä kuolematta Jumalaa kasvoista kasvoihin. Jos jeesus olisi ollut Jumala niin kaikki olisivat kuolleet sanoo raamattu.

• tode* kirjoitti 15.11.2011 klo 18:46 näin:

>"ei Raamattu sano, että Poika syntyi ihmiseksi, vaan että Jumala syntyi ihmiseksi."<

En löytänyt tuollaista kohtaa raamattuhaulla Raamatusta, joten kertoisitko tarkemmin, mistä se löytyy?

• MIETItään yhdessä

mieti tuota---1. Moos. 32:30
      Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".2
      2. Moos. 33:11
      Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista. Sitten Mooses palasi takaisin leiriin; mutta Joosua, Nuunin poika, hänen apumiehensä ja palvelijansa, ei poistunut majasta.

5. Moos. 5:4 Kasvoista kasvoihin Herra puhui teidän kanssanne vuorelta, tulen keskeltä.
      5. Moos. 34:10
      Mutta Israelissa ei enää noussut yhtäkään sellaista profeettaa kuin Mooses, jonka kanssa Herra seurusteli kasvoista kasvoihin;
      MIETI==!Vielä tämä .Kukaan ei voi nähdä kuolematta Jumalaa kasvoista kasvoihin. Jos jeesus olisi ollut Jumala niin kaikki olisivat kuolleet sanoo raamattu.

• Pohditaan vaan yhdessä. Olen tuotakin jaetta pohtinut, että "kasvoista kasvoihin" puhuttelija oli Isän lähettämä "Herra", välimies, poika, mutta ei itse Isä Jumala, joka itse välimiehensä kautta puhui:

2.Ms.33
        20 'Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon."
        21 Sitten Herra sanoi: "Katso, tässä on paikka minun läheisyydessäni; astu tuohon kalliolle.
        22 Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
        23 Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."'

Pohdin jo aikaisemmin Jonah-veljen kanssa tätä samaa, ja tulimme siihen tulokseen, että lihassa asuessamme emme voi nähdä Isän kasvoja muuten kuin "heijastimesta, arvoituksen tavoin", ja: "näet sinä minun selkäpuoleni", toisin sanoen: näemme vasta jälkeenpäin Isän Jumalan työt, kun hän "on ottanut kätensä jo pois niiden päältä"!

• MIETIntä myssy???

kuka oli Herra tuossa V-T n kohdassa -Jeesusko? voisiko joku alkukielentuntija tuntija vastata?

Mutta Israelissa ei enää noussut yhtäkään sellaista profeettaa kuin Mooses, jonka kanssa Herra seurusteli kasvoista kasvoihin;

• Jos tuohon käännökseen on uskomista, niin Moosesta, joka oli faaraon jumala, niin häntä puhutteli enkeli.

2.Moos.3.
      2 Silloin Herran ENKELI ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
      3 Niin Mooses sanoi: "Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi".

Jos tuolla yritetään todistaa, että siinä puhui Jumalan Poika, niin silloin Hän onkin enkeli ??

• xm, ev.l.

2.Moos.3:1-6
        1 Ja Mooses kaitsi appensa Jetron, Midianin papin, lampaita. Ja kun hän kerran ajoi lampaita erämaan tuolle puolen, tuli hän Jumalan vuoren, Hoorebin, juurelle.
        2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
        3 Niin Mooses sanoi: "Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi".

4 Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen".
        5 Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
        6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala". Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.

Moosekselle ensiksi ilmestyi Herran sanansaattajaenkeli, jonka Mooses näki.
        Koska Jumalaa ei kukaan saa nähdä, hän kohta kuuli vain Jumalan äänen Tulesta ja peitti kasvonsa.

• suomen kiäl

Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".

tuossa sanotaa selvällä suomen kielellä -- "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut
      onko väärin käännetty alkukielestä?

ei takaapäin ,tai heijastuksena ,tai muuta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      164
      3014
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      33
      2834
    3. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      39
      1846
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      28
      1829
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      190
      1731
    6. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      206
      1536
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      325
      1493
    8. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      103
      1466
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      17
      1279
    10. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      71
      1235
    Aihe