onko pyhä henki nainen..??

annadominaS2

vähän askarruttaa miksi sitä "pyhää hengetärtä" sanotaan HERRAKSI / MIEHEKSI sitten jos se on "isän vaimo" ja "pojan äiti" . . ? ? miten tämä voi olla totta..?? itelläni on käsitys -hengettärestä- , -hänen poikasestaan- JA -opista- . . ! ! VAI miten..??

4

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue kirjasta se on kerrottu mikäse on,ei tarvitse arvailla.

• Pyhä Henki on kolmiyhteisen Jumalan 3.persoona. Jumalasta puhuttaessa ei voida puhua "miehestä tai naisesta". Toisaalta Pyhä Hengen yhteydessä käytetty persoonapronomini (hän) on kreikan (Uuden testamentin alkukieli) kielessä maskuliini muodossa.

• Hassu juttu

Annadomina: Hauska kysymys! (onko nimesikin hauska sanaleikki vuosilukuihin liittyen?)

Tuo pohtimasi selitys on se, johon kirkon olisi pitänyt tarttua kuin viimeiseen oljenkorteen silloin aikoinaan. Nyt kirkolla on käsissään tuo ikävä ja kiusallinen muinaisjäänne. Se kertoo muinaisista polyteistisistä uskomuksista. Se kalvaa ihmisten luontaisen tarpeen kehitellä tarinaan aikojen saatossa.

Nythän tilanne on tämän kolmiyhteisen jumalmysteerin kanssa seuraavanlainen:

1. pyhähenki, jeesus ja jumala ovat yksi ja sama, ikuinen muuttumaton, kakkivoipa ja kaikktietävä

2. tämä edellisessä kohdassa kuvattu "kokonaisuus" loi ihmisen, joka sitten käyttäytyikin eri lailla kuin jumala käski

3. vaikka jumala tiesi etukäteen että ihminen ei tulisi tottelemaan, jumala päätti tappaa melkein kaikki ihmiset koska ne oli niin tottelemattomia ja teki tulvan

4. ihmiset taas lisääntyivät, eivätkä vieläkään totelleet jumalaa ja siksi jumala tuli itse alas maan päälle, antoi ihmisten tappaa itsensä hyvitykseksi ihmisten tekemisistä pahuuksista, heräsi henkiin ja meni takaisin taivaaseen, vaikka tiesi jo etukäteen että näin tapahtuisi

5. koska ihan kaikki ihmiset eivät suostuneet ottamaan vastaan jumalan itsensä uhrautumista itsensä suututtamien ihmisten ennaltatiedetyn käytöksen takia, jumala on päättänyt lopuksi pistää ne hankalimmat palamaan helvettiin sitten joskus

(miksi nähdä kaikki toi vaiva jos tietää jo etukäteen että kuka joutuu helvettiin ja kuka ei? vapaa tahto ei pärjää kaikkitietävyyttä vastaan)

Ajatelkaas miten paljon helpompi olisi tuollainen paradoksi purkaa kun olisivat silloin keksineet tehdä pyhästä hengestä enempi sellaisen muorihahmon ja pitää jeesuksenkin ihan erillisenä jumal-hahmona. Tuossa tiivistetyssä kristillisessä maailmanhistoriassakin olisi edes joku järki. Nythän siinä ei ole järjenhiventäkään.

• :)

Kuulijalle: Ei pyhästä hengestä opi lukemalla. Joko Hän on ystäväsi ja tunnet Hänet tai joudut turvautumaan toisen käden tietoon.

Sinänsä ironista, että pyhästä hengestä tehdään teorioita millainen Hän on ja arvaillaan miten Hän vaikuttaa tai toimii.
      Hänethän lähetettiin meille puolustajaksi jota ilman ei kukaan tule tuntemaan Jumalaa.

Annadomina
      Voisihan se noinkin olla, muttei sovi oikein yhteen: minä olen Rakkaus ilmoituksen kanssa.
      Jumala ei voinut Moosekselle kysyttäessä kuka olet, muuta sanoakaan kuin; "Sano että Hän joka ON lähetti sinut". Tästä tullut hauskasti käyttöön nimi Jahve joka tarkoittaa alunperin; Minä Olen.

Se kuinka joku hänestä oppeja ja kolmiyhteyksiä vääntelee ja uskoo, on jokaisen oma uskomus.
      Pääasia että Hän on rakkaus, totuus, uskollisuus, laupeus, oikeudenmukaisuus, lempeys, pitkämielisyys, valta, voima, kunnia, arvollisuus, kunnioitus... eli puhtaan sisällön omaava Jumala joka on arvollinen luomaan ja ylläpitämään kaikkea luotua.
      Itse olen päätynyt uskomuksessani siihen minkä Jeesuksen on kirjoitettu sanoneen; jokainen joka elää Jumalan tahdossa (rakkaudessa) on minun Isäni, Äitini, Veljeni ja Siskoni. Tähän ei meistä yksikään kykene jos totta puhutaan, mutta nyt armon liiton kautta myös jokainen joka ottaa vastaan Jeesuksen meille lahjaksi antaman kelpaavuuden, on minun Isäni, Äitini, Veljeni ja Siskoni.
      (Tässä liiton yhteydessä jokainen tulee myös osalliseksi Pyhän hengen ystävävyydestä)

Tuosta tappamis teoriastasi AnnaDomina, Ei ketään tapettu lopullisesti vedenpaisumuksessa. Jeesus julisti ensimmäisenä armon liiton kaikille jo kuolleille.

Ikuiseen hel**tin tuleen, ikuisine matoineen taasen sanotaan joutuvan ne, joille se on oikeuden mukainen tuomio. Henkilökohtaisesti en usko, että olet niin suurta velkaa itsellesi kerännyt kuin p**kele ja väärä profeetta, joille ikuinen tuomio on varattuna, mutta se joka ei halua tehdä liittoa rakkauden ja totuuden valtakunnan kanssa, on siitä myös osaton. Muutenhan siellä olisi myös pahuuden ja valheen kannattajia. Meitä ei pahoiksi ole luotu, mutta olemme joutuneet sen orjuuteen. Meiltä ei edes kysytä haluammeko olla hyviä vai pahoja. Meille on vain kysymys haluammeko tulla vapautetuksi orjuudestamme ja saada lahjaksi Elämän luojan perheenjäsenyys?

Jeesus, Isä ja Pyhähenki ovat olleet jo ennen maailman ja sen lainalaisuuksien luomista.
      Uskon ettei meidän kenenkään ymmärrys kykene käsittämään Rakkaudessaan niin täydellisten valtaolentojen perhe ja ystävyys-suhteita, mutta mukava kuulla mihin kukakin uskoo.

Uskon kyllä että Jumala tiesi kuinka tulisi käymään. Niinpä. Oman itsemäärämisoikeuden ja vapaan tahdon omaavien lapsien synnyttäminen ja kasvattaminen vaatii molempien rakkautta. Vanhemmuus tekee usein kipeää. Varsinkin kun lapsi torjuu vanhempansa rakkauden ja jokaisen auttamistilanteen. Ihan käy sääliksi joskus Jumalaa.
      Rakkaudellista, onnistunutta ja ikuista elämää orjuudesta vapaana kaikille :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      164
      3014
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      33
      2834
    3. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      39
      1846
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      28
      1829
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      190
      1731
    6. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      206
      1536
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      325
      1493
    8. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      103
      1466
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      17
      1279
    10. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      71
      1235
    Aihe