Kelkkamäessä

Joko olette hurahtaneet jouluun? En nyt tiedö olenko vielä niin itse jouluun, mutta pari päivää on hurahtanut joulukorttien tekemisessä.

Ostin yhden joulukortin, jossa oli neljä lasta laskemassa mäkeä ja siitä se alkoi. Skannasin kuvan ja aloin photoshopshown.

Aloitin sisaruksistani, eka korttisarjassa olemme kaikki sisarukset kelkkamäessä. Sitten olivat vuorossa lapseni ja P lapset jne.

Askartelin erivärisiä kansia kuville ja lisäsin jokaiseen omatekemäni runon.

Valmiina on kymmenkunta korttia, jokainen laillaan uniikki.

Vieläkö sinä jaksat askarrella joulukortteja vai tyydytkö kaupan valmiisiin?

25

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virva-tuulia**

Tottakait askartelen. Olen joka jouluksi yrittänyt keksiä uudet mallit. Olen ostanut jo tarpeita uusia kortteja varten ja alan heti askartelemaan kunhan muilta kiireiltäni ehdin.

• Onneksi minulla ei ole enää suuria kiireitä ja kun saan näitä hurauksia voin keskittyä kokopäiväisesti harrastamaan.

Ärsyynnyn jopa jos joku tulee häiritsemään puuhastelujani. Jänskä kuinka innostus voi ottaa kokonaisvaltaisesti vallan.

Minkälaisia korttia askartelet?

• virva-tuulia**

Niinpä. Tuossa käsityötä värkkäsin etten muistanut ajankulua.

En ole vielä oikein tälle joululle mieleistä aihetta keksinyt. Kaitpa se tässä muuta tehdessä hiljalleen sitten mieleen tulee. Inspishän voi tulla ykskaks milloin vaan tai olla tulematta. Saas nähdä.

Olen tehnyt onnittelu-, ystävänpäivä- ym. kortteja aina tilanteen mukaan milloin Tiimarista osteteuista tarvikkeista, milloin itse leikkelemällä, milloin tilkuista kokoamalla, milloin valokuvista, milloin ristipistoilla. Melkein mistä vaan kun sattuu jonkinlainen aihe mieleen tulemaan.

• virva-tuulia** kirjoitti:

Niinpä. Tuossa käsityötä värkkäsin etten muistanut ajankulua.

En ole vielä oikein tälle joululle mieleistä aihetta keksinyt. Kaitpa se tässä muuta tehdessä hiljalleen sitten mieleen tulee. Inspishän voi tulla ykskaks milloin vaan tai olla tulematta. Saas nähdä.

Olen tehnyt onnittelu-, ystävänpäivä- ym. kortteja aina tilanteen mukaan milloin Tiimarista osteteuista tarvikkeista, milloin itse leikkelemällä, milloin tilkuista kokoamalla, milloin valokuvista, milloin ristipistoilla. Melkein mistä vaan kun sattuu jonkinlainen aihe mieleen tulemaan.

Tein juuri kortin, jossa lapsuuden ystäväni ovat kelkkamäessä kanssani. Aivan ihania kortteja, niistä välittyy lämmin ystävyyden henki.

Oli minulla sellainen ajatus, kun tämän ketjun aloitin, että jos palstalaiset, jotka haluaisivat tulla samaan kelkkamäkeen kanssani lähettäisivät kasvokuvan sähköpostiini. Editoin kasvokuvan joulukorttiin, jotka sitten julkaisen galleriassani. Koska minulla on kaksi galleriaa mukaan mahtuu kymmenen kuvaa ja kuvaan neljä mäenlaskijaa. Kasvokuvat voivat olla eri suunnilta otettuja ilosia kuvia. Käytän kuvia vain korttihin ja poistan kansioistani lähettämänne alkuperäiset kuvat.

Tulkaa mukaan olisi kiva lasketella joulumäkeä kanssanne ; )

[email protected]

• Jouluhurahdus alkoi jo eilen:

"Onko siinä järkeä että taas, Jouluaattona 06.00, alan ajelemaan kynttiläpussin kanssa sukulaisteni, vanhempieni, siskoni haudoille hevon kuuseen, johonkin svidun Jämsänkoskelle?
      Kakssataaviiskytkilsaa jotaki, per siivu.
      Vajaassa tunnissa jakelen tonnin kynttilöitä ja ajelen sit takasin Stadiin.
      Hyvin mielin kylläkin.
      Hädintuskin kerkiän kotiin sytyttämään äidiltäni perimän, lapsuuteni Enkelikellon kynttilät ja kuuntelemaan Turkulaista mongerrusta.
      "

H.

• Korppis*

Miksi sinä kopioit tekstejäsi ja liität niitä toisten ketjuihin. Jos sinä ajat jouluaattona kello kuusi kynttiläpussin kanssa Jämsänkoskelle niin mitä tekemistä sillä on kelkkamäen kanssa?

Joulu lähestyy ja juluaihealoituksia on monen mielessä ei vain sinun vai pitäisikö meidän jatkaa vain ensimmäistä aloitusta kustakin ajankohtaisesta teemasta.

Laita kuvasi sähköpostiini, valitse sellainen mutrunaamainen kuva sillä pääset ajamaan kelkkaa ; )

• Korppis* kirjoitti:

Miksi sinä kopioit tekstejäsi ja liität niitä toisten ketjuihin. Jos sinä ajat jouluaattona kello kuusi kynttiläpussin kanssa Jämsänkoskelle niin mitä tekemistä sillä on kelkkamäen kanssa?

Joulu lähestyy ja juluaihealoituksia on monen mielessä ei vain sinun vai pitäisikö meidän jatkaa vain ensimmäistä aloitusta kustakin ajankohtaisesta teemasta.

Laita kuvasi sähköpostiini, valitse sellainen mutrunaamainen kuva sillä pääset ajamaan kelkkaa ; )

"laiska lintuseni"

linnut eivät jaksa vielä muuttaa, kertovat lehdet, lämmintä kun on.

"Jouluhurahdus alkoi jo eilen"

Eipä minulla muuta, kopioi ajatustani rauhassa, minä vain huomautan.
        H.

• Korppis*
        hunksz kirjoitti:

"laiska lintuseni"

linnut eivät jaksa vielä muuttaa, kertovat lehdet, lämmintä kun on.

"Jouluhurahdus alkoi jo eilen"

Eipä minulla muuta, kopioi ajatustani rauhassa, minä vain huomautan.
        H.

Kerropa mitä yhteistä on sinun ja minun aloituksissa?

Ja kerro mitä ajatuksiasi olen kopioinut ; )?

Vastaa nyt niin kuin mies ihan omin sanoin.

• "höyhenviuhkani"

"Joko olette hurahtaneet jouluun"

Onko siinä mitään järkeä että on tasan kuukausi siihen kun minä olen 62v?
      Onko siinä järkeä että on vuosi ja kuukausi siihen kun maailma loppuu?
      Onko kuiteski kivaa että syntymäpäivänäni alkavat päivät pidentyä?

Onko siinä järkeä että taas, Jouluaattona 06.00, alan ajelemaan kynttiläpussin kanssa sukulaisteni, vanhempieni, siskoni haudoille hevon kuuseen, johonkin svidun Jämsänkoskelle?
      Kakssataaviiskytkilsaa jotaki, per siivu.
      Vajaassa tunnissa jakelen tonnin kynttilöitä ja ajelen sit takasin Stadiin.
      Hyvin mielin kylläkin.
      Hädintuskin kerkiän kotiin sytyttämään äidiltäni perimän, lapsuuteni Enkelikellon kynttilät ja kuuntelemaan Turkulaista mongerrusta.

Siinähän sitä Jouluhurahdusta, jonka minä aloitin ensin.
      Aloitukseeni olisit hyvin voinut jatkaa.
      H.

• Korppis*

Jos herra hunksi mietti hiukan ja yrittää muistaa kuka on hurahdus..ajatuksen äiti. Hurahdin nukekotiin kuukausi sitten ja nyt hurahdin joulukorttien tekoon.

En pääsääntöisesti edes lue aloituksiasi. Tuotakaan aloitustasi en lukenut ennen kun huomasin taas astuneeni käärmeennahkakengillesi.

• Korppis* kirjoitti:

Jos herra hunksi mietti hiukan ja yrittää muistaa kuka on hurahdus..ajatuksen äiti. Hurahdin nukekotiin kuukausi sitten ja nyt hurahdin joulukorttien tekoon.

En pääsääntöisesti edes lue aloituksiasi. Tuotakaan aloitustasi en lukenut ennen kun huomasin taas astuneeni käärmeennahkakengillesi.

"matosien nokkija"

SInä alat kuulostamaan eräältä toiselta.
        Eräältä joka ei aikasti paljonkaan keskity aiheisiin, vaan minuun.
        Hyvähän se on, kun kerta vain minuun.
        H.

• en rekkautunut
        hunksz kirjoitti:

"matosien nokkija"

SInä alat kuulostamaan eräältä toiselta.
        Eräältä joka ei aikasti paljonkaan keskity aiheisiin, vaan minuun.
        Hyvähän se on, kun kerta vain minuun.
        H.

hunkkelo

Täällä on tasan yksi, joka keskittyy vain Sinuun ja se olet Sinä itse.

• en rekkautunut kirjoitti:

hunkkelo

Täällä on tasan yksi, joka keskittyy vain Sinuun ja se olet Sinä itse.

"en rekkautunut"

Niinpä se vaan on.
        Anceli, Anjaniina, Lorena, Paloma ja mitä niitä nyt on, eiväthän he aina jaksa,
        minun on kuitenkin velvollisuuteni hoidettava.
        H.

• et maininnut mua
        hunksz kirjoitti:

"en rekkautunut"

Niinpä se vaan on.
        Anceli, Anjaniina, Lorena, Paloma ja mitä niitä nyt on, eiväthän he aina jaksa,
        minun on kuitenkin velvollisuuteni hoidettava.
        H.

Mitä heitä nyt onkaan, pyhä jysäys kun olet halveksiva. Jokainen tämän palstan naisista pärjää ilman viisauksiasi.

• Saako sekaantua??

Korppis teki tääl muutama viikko sitten ekana kekrialoituksen.

Pari tuntia sen jälkeen H:lla alkava herra teki uuden aloituksen samasta aiheesta.

;P

• "minttupuu"

Ihanko hän Kekristäkin?
      H.

• Korppis*

Tämä ketju on tarkoitettu iloiseksi joulukorttiketjuksi, sellaiseksi kuin ennen joululahjavalvojaiset radiossa, ihmiset keskustelivat omista joululvalmisteluistaan ja väliin soitettiin musiikkia.

http://www.youtube.com/watch?v=ezt1HF8xBaE

Kukahan lahjat ansaitsee ; )

Tässä välissä tein neljä korttia ystävilleni.

• seuraan nautinnolla
        Korppis* kirjoitti:

Tämä ketju on tarkoitettu iloiseksi joulukorttiketjuksi, sellaiseksi kuin ennen joululahjavalvojaiset radiossa, ihmiset keskustelivat omista joululvalmisteluistaan ja väliin soitettiin musiikkia.

http://www.youtube.com/watch?v=ezt1HF8xBaE

Kukahan lahjat ansaitsee ; )

Tässä välissä tein neljä korttia ystävilleni.

Ei vain kiinnosta, kaupasta saa ja yhtään ei harmita. Osaathan sinä tehdä jos jotakin.
        Saat ketjuasi pidennettyä kun aktiivisesti vastailet. Ettei kävisi niin ettei enää vastailla kun kyllästyttää erinomaisuutesi?

• Tulus
        seuraan nautinnolla kirjoitti:

Ei vain kiinnosta, kaupasta saa ja yhtään ei harmita. Osaathan sinä tehdä jos jotakin.
        Saat ketjuasi pidennettyä kun aktiivisesti vastailet. Ettei kävisi niin ettei enää vastailla kun kyllästyttää erinomaisuutesi?

Kateus taitaa tässä puhua käärmeen kielellä taas.

• seuraan nautinnolla kirjoitti:

Seuraan nautinnolla@

Seuraa ole hyvä, toivottavasti saat nautinnon.

Oletko koskaan ajatellut, että tämä n keskustelupalsta.... Siis jos aloitan keskustelun olen aktiivi kuten myös harrasteluissanikin.

Kun on aktiivinen saa paljon aikaan.

• Pirre*

Kaupasta ostan, en ole askartelija kärpäsen purema, jotenkin ei kiinnosta, mutta muuten joulun laittaminen on mukavaa.
      Lanttulaatikko sose on jo pakkasessa ja karjalanpiirakat tilattu, nyt en paista niitä itse..niskani on niin kipeä.

• Siivosin tänään komeroita ja laatikostoja, nyt tiedän missä mikin jouluesine on ; ) Nostelin jouluseimitarpeet esille.

Minäkin teen laaatikot itse, mutta koska minulle ei ole pakastetta teen ne sitten jouluviikolla.

• 1943

Olen jo monta vuotta lähetellyt kortteja varastostani. Niitä on kertynyt vuosien varrella, lähetän viitisenkymmentä joka jouluksi. Joskus olen tehnyt joulukirjeen. En niin hirveästi vouhota joulusta, mutta olen vastuussa yhdistyksemme joululehdestä. Pidän huolen, että siihen tulee kirjoituksia ja ilmoituksia. Nyt on lehden myynnin vuoro. Tänäänkin olin toisen leskirouvan kanssa myymässä ja saimme 10 lehteä myytyä. Samalla tutustuin uusiin ihmisiin ja juttelimme tuokion. Moni ei paljon kotoaan liiku ja olimme tervetulleita.
      Tänään väsäsin arpajaisvoitoksi perjantain pikkujouluun ovikranssin puolukan- ja mustikanvarvuista. Haluan antaa lahjaksi aikaani ja tämä on yksi keino. Oli muuten viides kranssi tänä syksynä. Yhden tekoon menee noin tunti. Lisäksi aikaa kuluu materiaalin keräämiseen. Nyt ovat säät olleet suosiolliset.

• Olen tehnyt nyt parikymmentä joulukorttia.

Yhden korttipohjan tekoon kuluu pari tuntia mikä tarkoittaa, että suunnittelen ktä korttiin laitan sillä neljä kasvoa sopii yhteen korttiin, etsin sopivia valokuvia ja muokkaan ne oikean kvärisävyisiksi ja kokoisiksi liittelen ja funtsailen kuka istuu missäkin kelkassa ja lopputulos miellyttää tulostan sarjan neljä korttia kerralla. Käytän valokuvapaperia ja mustetta kuluu ; )

Saisin huomattavasti halvemmalla ja vähemmällä työllä valmiit kortit kaupasta, mutta uskon, että ne joille lähetän kortin osaavat arvostaa sitä.

Se on kuten kirjoitit, haluat antaa aikaa niin minäkin.

• En uskalla mennä jouluvaloketjuun kun nitta on taas niin ärhäkkänä. Joten kirjoitan kysymyksen.

Mikä teitä eniten keljuttaa jouluvalmisteluissa?

Minua suorastaa jyrmii jouluvalopiuhojen selvittely

Kävin hakemassa mäkiltä jouluvalosarjoja. Ison työn tehtyäni sain johdot selviteltyä erilleen epämääräisestä johtokasatasta. Sitten aloitin testin palaako valot, ei palanut. Vaihdoin lamppuja, ei palanut kunnes äkkäsin voipi olla vika vaikka muuntajassa. Vaihdoin muuntajan ja jo pelitti.

Nyt olohuoneen isoa ikkunaa koristaa kuusiköynnös, jossa loistaa pienia lamppuja tuikkimassa valoa pimeään yöhän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2406
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2021
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1647
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1503
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1447
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1055
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      986
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      945
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      937
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      929
    Aihe