...et tähän hintaan saa....
http://ketunhanta.com/kauppa/1st/html/default.asp?id=1254&p_id=1253&editmode=showprod
Parempaa timpurinpuukkoa...
36
145
Vastaukset
..korjaus....paitsi lahden Kärkkäisestä... 1.90 otin varastoon 5 kpl....
Muistaakseni alle 3€ maksoin perinteisestä puukahvaisesta takorautateräisestä Morasta. Kahva ei ole kummoinen, mutta terä on kyllä aivan yliveto alle 10€ hintaluokassa.
- Raamattuvyöhykkeillä
.
se on häpiä jos rumiista löytyy mora
.
voi perskeles äijä o saanut nimikkopuukon, mie tahon nimikko sapelin
...kävin kattelemassa sitä hultaforssin heittokirvestä, vaan en raaskinut ostaa..mutta on se vaan komia kapistus...
iivar-runoilija kirjoitti:
...kävin kattelemassa sitä hultaforssin heittokirvestä, vaan en raaskinut ostaa..mutta on se vaan komia kapistus...
hitto heittokirves ois kyl äijä vehje, hitto miu pittää saada sellainen
monte24 kirjoitti:
hitto heittokirves ois kyl äijä vehje, hitto miu pittää saada sellainen
...Sulkavalla on joka vuosi kisat, josko ensi kesänä osallistun. Heittämisessä on tärkeää oppia laskemaan kuinka monta kertaa kirves pyörähtää. Keskimäärin se pyörähtää ympäri 3m matkalla, eli 6 m matkalla kahdesti. Kaksiteräinen on virallinen. Yksiteräisellä retkikirveellä voi heittää myös, ja kauemmaskin. Pisin matka on mihin heitän 12m ja taulu on 1m halkaisijaltaan.
iivar-runoilija kirjoitti:
...Sulkavalla on joka vuosi kisat, josko ensi kesänä osallistun. Heittämisessä on tärkeää oppia laskemaan kuinka monta kertaa kirves pyörähtää. Keskimäärin se pyörähtää ympäri 3m matkalla, eli 6 m matkalla kahdesti. Kaksiteräinen on virallinen. Yksiteräisellä retkikirveellä voi heittää myös, ja kauemmaskin. Pisin matka on mihin heitän 12m ja taulu on 1m halkaisijaltaan.
kirveenheitto täytyis saada olympialaisiin erääks lajiksi, ei tarkkuu vaan etäisyys kuten moukarinheitto.
monte24 kirjoitti:
kirveenheitto täytyis saada olympialaisiin erääks lajiksi, ei tarkkuu vaan etäisyys kuten moukarinheitto.
...jaa-a..mutta sehän menee pilolle kun osuu maahan..en ole kokeillu kuinka kauas jaksaisin viskata..
"Irokeesit ja monet muut intiaanikansat metsästivät majavat monilta alueilta sukupuuttoon 1600-luvun aikana. Majavannahkojen arvo kauppavaluuttana oli kiistaton."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Irokeesiliitto- monte keesi
maniamaria kirjoitti:
Mun mielestä sais kyllä olla.
mie oisin verisenmpi.
en työntäis kekkipä etusormesta sisää , oottaisin ku se tulis kyyderpäästä esiin , ja jos tyyppi olis kunniakkaasti kuollut , söisin sen sydämmen saadakseni sen urheuden.
Oikein hieno. Mulla menee noita viikossa kaksi, koska Starkin doorikset on sen verran hyviä tuttuja, että kauppa kannattaa..
Starkki kyllä velottaa noista firmaa jotain alle vitosen miinus alvit. Oikein hyvä puukko. Muovikahvasta kumiin siirtyminen oli hyvä veto Moralta.cillae kirjoitti:
Osaaks joku veistää hyvän varren tällaiseen?
http://aijaa.com/002859188810.jpgJa sitten mä haluisin vielä tietää, että riippuuko piilukrveen varren pituus sen käyttäjän pituudesta?
Ja muutama kulma-ongelmakin olis, mutta Vuittonit niistä.
(naurua siisteillä lastuilla)cillae kirjoitti:
Ja sitten mä haluisin vielä tietää, että riippuuko piilukrveen varren pituus sen käyttäjän pituudesta?
Ja muutama kulma-ongelmakin olis, mutta Vuittonit niistä.
(naurua siisteillä lastuilla)Tosi hieno! Alkuperäinen käyttäjä on ollut tietenkin melko lyhyt. Nykyisten mitat vaihtelevat työkohteen mukaan nikkaroinnista metsätöihin n. 45 - 60 cm. Arvelisin et alkuperäinen on ollut n. 50 cm.
Sxthsense kirjoitti:
Tosi hieno! Alkuperäinen käyttäjä on ollut tietenkin melko lyhyt. Nykyisten mitat vaihtelevat työkohteen mukaan nikkaroinnista metsätöihin n. 45 - 60 cm. Arvelisin et alkuperäinen on ollut n. 50 cm.
Ja tosi vanha.
Mä en kyllä ymmärtänyt miten 50cm lastunlevittäjä yleensäkään voi piiluttaa. No ei kaikki mulle kuulu.
(naurua)
Hirsi käsittääkseni oli saappaanvarren tienovilla, ja lyönti oli - suhteutettuna ruotoon - lähes löysä puoliswingi. Tuollaisten kapineiden heiluttamiseen aamausta yöhön ei siis tarvittu sen suurempaa energiaa tai hetkellisiä ponnistuksia.
Mulla on jonkinlainen perstuntuma asiaan, sillä yleensä tällaiset käsityökapineet ovat juuri sitä aikaa ja sitä tapaa, josta me olemme onnettomasti itsemme unohtaneet, luullemme siinä jollain tavoin kehittyvämme, kun unohdamme työergonomian.
Kaikki säädettiin kaverille itselleen, jo suunnitteluvaiheessa.cillae kirjoitti:
Ja tosi vanha.
Mä en kyllä ymmärtänyt miten 50cm lastunlevittäjä yleensäkään voi piiluttaa. No ei kaikki mulle kuulu.
(naurua)
Hirsi käsittääkseni oli saappaanvarren tienovilla, ja lyönti oli - suhteutettuna ruotoon - lähes löysä puoliswingi. Tuollaisten kapineiden heiluttamiseen aamausta yöhön ei siis tarvittu sen suurempaa energiaa tai hetkellisiä ponnistuksia.
Mulla on jonkinlainen perstuntuma asiaan, sillä yleensä tällaiset käsityökapineet ovat juuri sitä aikaa ja sitä tapaa, josta me olemme onnettomasti itsemme unohtaneet, luullemme siinä jollain tavoin kehittyvämme, kun unohdamme työergonomian.
Kaikki säädettiin kaverille itselleen, jo suunnitteluvaiheessa.Onko muuten (by the way) oikea vai vasenkätiesen terä?
cillae kirjoitti:
Ja tosi vanha.
(naurua)
Kaikki säädettiin kaverille itselleen, jo suunnitteluvaiheessa....piilukirves on hirren hyväilijä..henkiin herättäjä, loimun luoja, kauneuden suoja. Asian voi tehdän nykyisin helpommin. Sahataan hirret kenttäsirkkelillä ensin pelkaksi, eli posket pois rungosta ja sitten piilulla pinta... =)
Meilläpäin noi halvat puukot on "tanssilavapuukkoja". Kerran vain käytettäviä ja hyviä siinä. Oikea puukko on omaan käteen tehty ja sen terä pysyy kunnossa liippaamalla.
Mä taas terotan Morani alumiinitelineeseen (rakennusteline). Pari vetoa ja taas mennään muutama tunti.
Mikä on tanssilava?cillae kirjoitti:
Mä taas terotan Morani alumiinitelineeseen (rakennusteline). Pari vetoa ja taas mennään muutama tunti.
Mikä on tanssilava?Tanssilava on paikka, jossa ennenvanhaan jopa stadilaiset kävivät joraamassa ja saamassa lavan takana metsikössä.
Törötimpuri ostaa nykyisin kyläkaupasta kiiltäväteräisen tanssilavapuukon ihan perinteen vuoksi? Halvalla puukolla ei ole niin väliä, niinkuin ei enää ammattitaidollakaan.
Mun yksi lempipuukko on tää, eli ihan peruskamaa eikä ainooa ees.. http://www.lapinpuukko.composer.fi/images/retkipuukko_big.jpgcillae kirjoitti:
Mikä on tanssilava?Osaatko heittää Kumipää-Moran seinään terä edellä yhden rullamitallisen jälkeen?
maniamaria kirjoitti:
Tanssilava on paikka, jossa ennenvanhaan jopa stadilaiset kävivät joraamassa ja saamassa lavan takana metsikössä.
Törötimpuri ostaa nykyisin kyläkaupasta kiiltäväteräisen tanssilavapuukon ihan perinteen vuoksi? Halvalla puukolla ei ole niin väliä, niinkuin ei enää ammattitaidollakaan.
Mun yksi lempipuukko on tää, eli ihan peruskamaa eikä ainooa ees.. http://www.lapinpuukko.composer.fi/images/retkipuukko_big.jpgMullon Rosellin UHC. Sain ihan lahjana, koska kaikki tiesivät sottaiset tapani suolistaa ja nylkeä hirvi.
Pöndellähän sillä ei siinä mielessä mitään muuta tee.cillae kirjoitti:
Mullon Rosellin UHC. Sain ihan lahjana, koska kaikki tiesivät sottaiset tapani suolistaa ja nylkeä hirvi.
Pöndellähän sillä ei siinä mielessä mitään muuta tee.Siis liian pitkä ja leveä terä elelyyn.
- Tanssilavoolla tapet
cillae kirjoitti:
Siis liian pitkä ja leveä terä elelyyn.
.
tanssilavoolla tapettihin ihmisiä
. cillae kirjoitti:
Mullon Rosellin UHC. Sain ihan lahjana, koska kaikki tiesivät sottaiset tapani suolistaa ja nylkeä hirvi.
Pöndellähän sillä ei siinä mielessä mitään muuta tee.On eri asia elää maalla tai sit vähän pörrätä hirvimetällä merkkikamoilla varustettuna:)
Kun on edes yksi hyvä omin käsin valittu puukko, niin se on parempi olotila, kuin jos ois viisi huonoa kertakäyttömiestä.
Kairassa puukko on turva. Sillä voi veistää kiehiset, tappaa iholle käyvän elukan, leikata juustoa leivän päälle.. Liipatessa voi nähdä, miten terä muuttuu ajan myötä omaksi puukoksi, jolla on historia.
Tanssilavapuukko on kuin kertakäyttömies. Ei otettaessa voi tietää, että kannattiko sekään yksi kerta.cillae kirjoitti:
Siis liian pitkä ja leveä terä elelyyn.
Emmä nyt löydä (tai jaksa löytää) sitä, mutta rosellilla on todella hyvä lyhytteränen puukko kaikkeen arjen kynsien kaiveluun. Sillä oli jokin erikoinen nimi, Karhunkynsi tai jotain.
Siis voimaa saa enemmän, koska puukko on taitolaji, ei voimalaji.Tanssilavoolla tapet kirjoitti:
.
tanssilavoolla tapettihin ihmisiä
.Siihen kelpasi halpa puukko. Yleensä se jäi vainaan selkään kahvaa myöten.
maniamaria kirjoitti:
On eri asia elää maalla tai sit vähän pörrätä hirvimetällä merkkikamoilla varustettuna:)
Kun on edes yksi hyvä omin käsin valittu puukko, niin se on parempi olotila, kuin jos ois viisi huonoa kertakäyttömiestä.
Kairassa puukko on turva. Sillä voi veistää kiehiset, tappaa iholle käyvän elukan, leikata juustoa leivän päälle.. Liipatessa voi nähdä, miten terä muuttuu ajan myötä omaksi puukoksi, jolla on historia.
Tanssilavapuukko on kuin kertakäyttömies. Ei otettaessa voi tietää, että kannattiko sekään yksi kerta.Kairassa?
Kyllä mä muutaman kerran olen kairassa käynyt, jä vähän kauempanakin, mutta noista stooreista en ole kuullut mitään, että ihan elukka olis tunkenut telttaan.
Huippuvuoret, ehkä.
Tunturilapissa (Ruotsi) on vain sopuleita releissä aamuisin ravisteltavana.
Muusta en tiedä mitään.cillae kirjoitti:
Kairassa?
Kyllä mä muutaman kerran olen kairassa käynyt, jä vähän kauempanakin, mutta noista stooreista en ole kuullut mitään, että ihan elukka olis tunkenut telttaan.
Huippuvuoret, ehkä.
Tunturilapissa (Ruotsi) on vain sopuleita releissä aamuisin ravisteltavana.
Muusta en tiedä mitään.Ehkä heidän kannattaisi posauttaa pari suurpetoa hengiltä, että voisivat elää rauhassa ja tehdä tilaa meille, turisteille ja tyhjänkävelijöille.
(Moottorikelkka käyntiin)- Lavoolla lyätihin:.!
maniamaria kirjoitti:
On eri asia elää maalla tai sit vähän pörrätä hirvimetällä merkkikamoilla varustettuna:)
Tanssilavapuukko on kuin kertakäyttömies. Ei otettaessa voi tietää, että kannattiko sekään yksi kerta..
Tanssilavoolla myäs lyätihin naamahan
Har!
. - kirvesmiehinen
maniamaria kirjoitti:
Tanssilava on paikka, jossa ennenvanhaan jopa stadilaiset kävivät joraamassa ja saamassa lavan takana metsikössä.
Mun yksi lempipuukko on tää, eli ihan peruskamaa eikä ainooa ees.. http://www.lapinpuukko.composer.fi/images/retkipuukko_big.jpgkomppaan,toi iivari vaikuttaa just sellaselta törötimpurilta!
- zzy
Puukko lentää suoraa terä edellä maaliin laittamalla narunpätkän pyrstksi
Samoin parsinneula jossa on lankaa silmässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725