Jaakob. Mietihän tätä.

Job. 13: 7-10

32

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä siinä on ongelma?

• Pitääkö meidän siis olettaa, että sinä et tietoisesti puhu Jumalan puolesta vilpillisesti?

• Sinä siis olet niin paatunut, ettet näe mitään vilpillistä omassa kirjoittelussasi.
        Hmmm....

• UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Pitääkö meidän siis olettaa, että sinä et tietoisesti puhu Jumalan puolesta vilpillisesti?

"Pitääkö meidän siis olettaa, että sinä et tietoisesti puhu Jumalan puolesta vilpillisesti?"

Puhutko sinä Jumalan puolesta rehellisesti?

• weccu kirjoitti:

Sinä siis olet niin paatunut, ettet näe mitään vilpillistä omassa kirjoittelussasi.
        Hmmm....

"Sinä siis olet niin paatunut, ettet näe mitään vilpillistä omassa kirjoittelussasi.
        Hmmm"

Oletko sinä rehellinen Jumalan edessä?
        Onko asiasi kunnossa Jumalan kanssa? Oletko ottanut Jeesuksen Kristuksen vastaan omaksi Vapahtajaksesi ja Herraksesi?

• kjhkhkhjkhjkhjkhjkhj
        Jaakob kirjoitti:

"Sinä siis olet niin paatunut, ettet näe mitään vilpillistä omassa kirjoittelussasi.
        Hmmm"

Onko asiasi kunnossa Jumalan kanssa? Oletko ottanut Jeesuksen Kristuksen vastaan omaksi Vapahtajaksesi ja Herraksesi?

Nythän on kyse sinusta, eikö uskontosi kiellä valehtelua, eikö uskontosi jumala suutu kun valehtelet noin paljon?

• Jaakob kirjoitti:

Hmmm"

Minkä jumalan??
        Jaakob unohti nyt, että minä en laisinkaan usko sinun jumalaasi.

Ja viitsisitkö säästää meitä sillä: uskotte mutta kiellätte höpinältä.

• Jaakob kirjoitti:

"Pitääkö meidän siis olettaa, että sinä et tietoisesti puhu Jumalan puolesta vilpillisesti?"

Puhutko sinä Jumalan puolesta rehellisesti?

Minä en puhu sinun tai kenenkään mielikuvitusolentojen puolesta.

• Ja minä syytän sinua tuolla aloituksellani tahallisista vääristelyistä tieteellisistä tutkimustuloksista ja evoluutioteoriasta ja minulla on syytöksille perusteetkin.

Kukaan ei voi hyvällä omallatunnolla esittää niin typeriä väittämiä tieteestä kuin sinä esität, eli sinun on pakko olla valehteleva trolli.
        Sinä siis rikot raamattuasi vastaan..

• weccu kirjoitti:

Ja minä syytän sinua tuolla aloituksellani tahallisista vääristelyistä tieteellisistä tutkimustuloksista ja evoluutioteoriasta ja minulla on syytöksille perusteetkin.

Kukaan ei voi hyvällä omallatunnolla esittää niin typeriä väittämiä tieteestä kuin sinä esität, eli sinun on pakko olla valehteleva trolli.
        Sinä siis rikot raamattuasi vastaan..

"Kukaan ei voi hyvällä omallatunnolla esittää niin typeriä väittämiä tieteestä kuin sinä esität, eli sinun on pakko olla valehteleva trolli.
        Sinä siis rikot raamattuasi vastaan."

Olen moneen kertaan korostanut, että Raamattu ja tiede eivät ole ristiriidassa toistensa kanssa, Ainoastaat toiset tiedemiehet ovat ristiriidassa Raamatun kanssa, koska he tekevät tieteellisistä tutkimustuloksista, joko tietoisesti tai tietämättään, vääriä johtopäätöksiä ja oletuksia.

Tiedemiehet ovat erehtyväisiä, mutta Raamattu ei. Siksi kaikki tieteelliset tutkimustulokset on aina tarkistettava, niin ettei niissä ole ristiriitaa Raamatun kanssa. Vasta sen jälkeen ne ovat luotettavia..

• Se että valehtelet. Se on iso ongelmasi.

• Muikkuinen
        Jaakob kirjoitti:

"Kukaan ei voi hyvällä omallatunnolla esittää niin typeriä väittämiä tieteestä kuin sinä esität, eli sinun on pakko olla valehteleva trolli.

Olen moneen kertaan korostanut, että Raamattu ja tiede eivät ole ristiriidassa toistensa kanssa, Ainoastaat toiset tiedemiehet ovat ristiriidassa Raamatun kanssa, koska he tekevät tieteellisistä tutkimustuloksista, joko tietoisesti tai tietämättään, vääriä johtopäätöksiä ja oletuksia.

Tiedemiehet ovat erehtyväisiä, mutta Raamattu ei. Siksi kaikki tieteelliset tutkimustulokset on aina tarkistettava, niin ettei niissä ole ristiriitaa Raamatun kanssa. Vasta sen jälkeen ne ovat luotettavia..

Niin sinä vain ohitat valheellisesti sen todellisuuden että raamattu ja tiede on ristiriidassa. Tiede perustuu tutkimukseen ja raamattu perustuu saman asian lukemiseen yhä uudestaan ja uudestaan.
        Ja toiseksi sinulla on ylpeys noussut päähän siinä määrin että, kehtaat väittää tuhansien tiedemiesten olevan väärässä ja että itse olet oikeassa vain sen johdosta että olet uskovainen.

"Siksi kaikki tieteelliset tutkimustulokset on aina tarkistettava, niin ettei niissä ole ristiriitaa Raamatun kanssa. Vasta sen jälkeen ne ovat luotettavia.. "
        -Tuosta epärehellisestä väitteestä voit tehdä vaikka miljoona aloitusta se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa että jumalharhaisuus on ihmismielelle haitallista ja että väitteesi on täyttä puppua.

• Jaakob kirjoitti:

Mitenkäs tiedemiehet olivat tulkinneet sitten tutkimustuloksia väärin, kun todistivat, että maapallo on pallomainen. Sekin asia on YHÄ ristiriidassa raamatun kanssa, mutta siltikään ei se faktaa tunnu muuttavan, että emme asu litteällä kiekolla.

• "Kannattaisi kristitynkin muistaa kirkkoisä Augustinuksen varoitus, että älkää tehkö itsestänne narreja pakanoiden silmissä käyttämällä Raamattua luonnontieteellisenä tietolähteenä oman järkensä sijaan."

Lause on lainaus ateistien sivulta, joten on vaikea tietää, onko se luotettava ja mikhin asiayhteyteen se alunperin kuuluu.

Joka tapauksessa Raamattu on aina arvovaltaisempi tietolähde kuin luonnontietokirjat. Raamatun ensisijainen tarkoitus ei kuitenkaan ole opettaa luonnontiedettä, vaan johdattaa ihminen pelastukseen.

Jos haluamme opiskella luonnontiedettä, niin silloin tietenkin perehdymme luonnontieteellisiin teoksiin, mutta jos jossain niistä on ristiriitaisuutta Raamatun kanssa, niin Raamattu on silloin ensisijainen totuus.

• O'ou
        Jaakob kirjoitti:

"Kannattaisi kristitynkin muistaa kirkkoisä Augustinuksen varoitus, että älkää tehkö itsestänne narreja pakanoiden silmissä käyttämällä Raamattua luonnontieteellisenä tietolähteenä oman järkensä sijaan."

Lause on lainaus ateistien sivulta, joten on vaikea tietää, onko se luotettava ja mikhin asiayhteyteen se alunperin kuuluu.

Joka tapauksessa Raamattu on aina arvovaltaisempi tietolähde kuin luonnontietokirjat. Raamatun ensisijainen tarkoitus ei kuitenkaan ole opettaa luonnontiedettä, vaan johdattaa ihminen pelastukseen.

Jos haluamme opiskella luonnontiedettä, niin silloin tietenkin perehdymme luonnontieteellisiin teoksiin, mutta jos jossain niistä on ristiriitaisuutta Raamatun kanssa, niin Raamattu on silloin ensisijainen totuus.

Hehheh!

"Lause on lainaus ateistien sivulta, joten on vaikea tietää, onko se luotettava ja mikhin asiayhteyteen se alunperin kuuluu."

Sanoo tyyppi, jonka Dawkins lainaus oli peräisin uskonnollisilta sivuilta ja joka tunnusti sen.

• Jaakob kirjoitti:

"Kannattaisi kristitynkin muistaa kirkkoisä Augustinuksen varoitus, että älkää tehkö itsestänne narreja pakanoiden silmissä käyttämällä Raamattua luonnontieteellisenä tietolähteenä oman järkensä sijaan."

"Lause on lainaus ateistien sivulta, joten on vaikea tietää, onko se luotettava ja mikhin asiayhteyteen se alunperin kuuluu.

Joka tapauksessa Raamattu on aina arvovaltaisempi tietolähde kuin luonnontietokirjat. Raamatun ensisijainen tarkoitus ei kuitenkaan ole opettaa luonnontiedettä, vaan johdattaa ihminen pelastukseen."

Siksi muuten toisen lähteen samasta aiheesta. Tosin englanninkielisenä, esimerkkinä siitä että juttu löytyy myös muualtakin netistä.

"Joka tapauksessa Raamattu on aina arvovaltaisempi tietolähde kuin luonnontietokirjat. Raamatun ensisijainen tarkoitus ei kuitenkaan ole opettaa luonnontiedettä, vaan johdattaa ihminen pelastukseen.

Jos haluamme opiskella luonnontiedettä, niin silloin tietenkin perehdymme luonnontieteellisiin teoksiin, mutta jos jossain niistä on ristiriitaisuutta Raamatun kanssa, niin Raamattu on silloin ensisijainen totuus."

Muuten hienosti perusteltu. Mutta kuten itse jo aikaisemmin kerran kerroit. Että "tiede" on löytänyt yhä enemmän todisteita jumalan puolesta. Vaikka en juuri ole kenenkään vakavasti otettavan tiedemiehen sellaisia konkreettisia todistieta koskaan löytäneen. Joten jos tiede olisi sellaisia koonut miten sellaisita ei ole mainintaa missään oikeissa tieteenkirjoissa?

Ja jos tiede olisi löytänyt todisteita jumalan puolesta- Varmasti silloin tietäisimme niistä.

"niin Raamattu on silloin ensisijainen totuus."

Miten mm tämä näkyy evoluutiotutkimuksessa? En ainakaan itse ole kertaakaan nähnyt yksisarvisen fossiilia missään vaikka Raamattu kertoo sellaisista otuksista. Tai kriittisiä todisteita siitä että Juutalaiset olisivat olleet Egyptissä orjina.Tai että Mooses olisi joskus ollut olemassa. - Missä yliopistossa näitä todisteita piilotellaan jos ne kerta ovat totta?

• jaska näytti lopuksi luonteensa.

Tämä palstan häirikkö ja mulkvisti Ei vastannut kertaakaan kysyttäessä, puhuuko hän epätosia tietoisesti.
      Sitähän sanotaan, että vaikeneminen on myöntymisen merkki!

Eli jaska kirjoittelee ja ehkäpä siviilissään puhuukin silkkaa pas-kaa täysin tietoisena siitä, että valehtelee.
      Oli sinänsä mielenkiintoista havaita, että jaska ja ilmeisesti monet muutkin fundikset valehtelee tarpeen tullen mielessään ajatus, että tarkoitus pyhittää keinot.
      Silkka valehtelu, mistä näitä kiisselipäitä on ennenkin palstoilla syytetty, on varmin tapa ajaa puolustamansa kreationistinen raamattu-usko nurkkaan ja saada se näyttäytymään naurettavana.
      Siis ilmeisesti Tapio Pelle Hermanni Puolimatkakin laskee luikuria uskonasioista ihan pokkana. No täytyy myöntää, että Tapsalla on munaa ottaa turpaan julkisesti noissa uskonväittelyissään.
      Osa näistä kretuista on ammattivalehtelijoita.

• No ihankos

Ihanko sinä tosissasi ja vakavissasi luulet, että Jaakobin kaltainen luupää
      voisi koskaan miettiä? Edes jotain?

Eihän hänellä ole sellaiseen toimintaan minkäälaisia älyllisiä edellytyksiä.
      Ei hän koskaan ajattele. Yhtään mitään.

Joko hän ei osaa ollenkaan ajatella, tai sitten hän on uskonsa vuoksi kieltänyt itseltään jyrkästi kaiken ajattelun. Niin tai näin, mutta tuloksena on säälittävä, vastenmielinen ja henkisesti jälkeenjäänyt imbesilli, jonka idioottivuodatuksia lukiessa aina miettii, että saako näin vammaiselle edes nauraa.

• Kyllä se jaskakin miettii. Ongelmana hänellä on hirvittävän kova dogmaattisuus, eli on ukko iskenyt teesit seinään ja niistä hän ei luista.
        Tuo jaskan taktiikka oli ihan harkittu, eli kun häneltä useammin kysyttiin, valehteleeko hän tietoisesti, niin jaska ei vastannut, vaan esitti vastakysymyksiä.
        Muuten ihan sama taktiikka, kuin oli yhdessä Uskon Puolesta a la Pasi Turunen.
        Siellä on neuvoja kretuille sun muille, miten keskustelu viedään pois ikävästä asiasta.
        Samalla lailla olkiukoilla, asioiden kääntämisillä ja Not Truth Scottsman-tekniikoilla se Tapio Pelle Puolimatkakin pelaa. Mutta vaikka on professori, niin kretu samalla. Kasvatustieteittemme ylin oppikirja on siis raamattu. Huh.
        http://www.uskonpuolesta.fi/upkk/UP02.pdf
        Vastaavia sivustoja lienee kasapäin. Hyvä joskus tutustua uskisten propagandantekotapoihin ja keskustelutaktiikkoihin.

• -..-
        ikiateisti kirjoitti:

Kyllä se jaskakin miettii. Ongelmana hänellä on hirvittävän kova dogmaattisuus, eli on ukko iskenyt teesit seinään ja niistä hän ei luista.
        Tuo jaskan taktiikka oli ihan harkittu, eli kun häneltä useammin kysyttiin, valehteleeko hän tietoisesti, niin jaska ei vastannut, vaan esitti vastakysymyksiä.
        Muuten ihan sama taktiikka, kuin oli yhdessä Uskon Puolesta a la Pasi Turunen.
        Siellä on neuvoja kretuille sun muille, miten keskustelu viedään pois ikävästä asiasta.
        Samalla lailla olkiukoilla, asioiden kääntämisillä ja Not Truth Scottsman-tekniikoilla se Tapio Pelle Puolimatkakin pelaa. Mutta vaikka on professori, niin kretu samalla. Kasvatustieteittemme ylin oppikirja on siis raamattu. Huh.
        http://www.uskonpuolesta.fi/upkk/UP02.pdf
        Vastaavia sivustoja lienee kasapäin. Hyvä joskus tutustua uskisten propagandantekotapoihin ja keskustelutaktiikkoihin.

Olipa köykäiset ohjeet. Pahan ongelman ''ratkaisu'' on kumottu täällä jo monta kertaa. Enkä usko että kovin moni jättää uskomatta raamatun jumalaan pelkästään kristittyjen käytöksen vuoksi.

• miss ei kirj.

"Enkä usko että kovin moni jättää uskomatta raamatun jumalaan pelkästään kristittyjen käytöksen vuoksi."

Juu ei varmastikaan mutta ei jaakobin kaltaisten uskovaisten käytös ketään kyllä uskovaiseksikaan saa. Vaikka kuinka evankeloisi "tyyliin Jaakob&kumpp.*" :D

*Kumpparit (yhtä tyhmiä)

• Jaakob rehellisenä

En minä oikeasti usko mihinkään. En edes itseeni.

• Entä jos tiede on ristiriidassa Avestan tai Koraanin tai Kalevalan kanssa? Pitääkö tieteen tulokset silloin korjata sopusointuun noiden kirjojen kanssa ja jos ei niin millä perusteella? On täysin dogmaattinen ja mielivaltainen näkemys valita jokin tietty uskonnollinen teos luonnontieteellisten kysymyksien lähteeksi.

• Taitaa jaska juosta sitä samaa kehäpäätelmää aamua iltaa, niinkuin muutkin "valaistuneet". Mitä nyt jeesukseltaan ehtii. Näinkö se meni:
        raamattu on jumalan sanaa, jumalan sana on totta, raamattu on siis totta..,
        etc
        Muuten, jos näitä jaskoja on useita ja kaikki turisee päivät jessen kanssa, niin miten se jesse voi revetä satoihin paikkoihin yhtäaikaa?

• Welder88

Palataan taas vaihteeksi aivoihin.

Aivojen toiminta perustuu sähköisiin ja kemiallisiin toimintoihin. Uskovaisten mielestä ihminen tarvitsee kaikkiin toimintoihin sielun. Tässä pari kohtaa mikä tukee tieteen näkemystä.

- Aivojen sähkökäyriä pystytään mittaamaa. Sielua ei. Tutkimalla hermoja ja niiden sähkönkulkua on pystytty tekemään esim. tekokäsi joka liikkuu ajatuksen voimalla. Tämä perustuu siihen että ihminen ajattelee liikuttavansa puuttuvaa kättä ja aivoista lähtee käsky tietokoneelle, lihasten sijasta. Tietokone tulkitsee aivoista tulleen sähköviestin ja liikuttaa proteesia henkilön haluamalla tavalla.

- Aivojen kuvauksissa käytetään joskus stimuloivia kuvia. Esim. henkilö menee magneettikuvaukseen ja koneessa ollessa henkilölle näytetään vaikka naisten alastonkuvia. Se aivojen osa joka kiinnostuu kuvista, alkaa käsittelemään tietoa ja tämä näkyy tietokoneella koska tiedon kulku hermoissa lisääntyy. Näin ollaan saatu selvitettyä aivojen eri osien tehtävät. Siellä aivoissa ei ole mitään sielua millä alkaa seistä kun näkee esimerkin kaltaisia kuvia.

- Huumeiden, alkoholin ja muiden vastaavien aineiden vaikutus perustuu siihen että ne sokevat / lamauttavat aivojen viestin kulkua. Viina pullossa ei ole mitään toista sielua joka tulee pullosta ihmiseen aiheuttamaan sekaannusta.

Minun äo on 125, hajonnalla 15 joten olen ihan tyytyväinen. Tästä kiitän vanhempiani joiden geeneistä tuli sopiva sekoitus saadakseni nämä aivot.

Sorry. Olisi vielä paljon kirjoitettavaa mutta minulla on aivan kamala darra.

• >>>Olisi vielä paljon kirjoitettavaa mutta minulla on aivan kamala darra.

• heko heko heko

"Siellä aivoissa ei ole mitään sielua millä alkaa seistä kun näkee esimerkin kaltaisia kuvia."

Pointsit kotiin ja haifaivit... ;)

• Rapanhapakko

Tietäisittepä joo PetriFB:n joka on trollannut ensin Cityä, sitten Kitinää ja jonkunverran Tiede-fiäkin kohta kai kymmenen vuotta. Siitä osittain minun kokemukseni "keskustella" niiden kanssa. Olen jo aika vakuuttunut, että ne tietävät bullshittaavansa, ne eivät vain välitä siitä.

Tätäkin voisi Jaakobilta kysyä vaikken muualla ole kysynytkään, vasta hokasin:
      Kuten tiedämme, Vanhassa Testamentissa Jumala antaa yksityiskohtaisia ohjeita uhraamisesta ja jopa uhrilihan maustamisesta.

Mites sitten Jeremia 7
      21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala:

"Turha teidän on erotella polttouhrien ja teurasuhrien lihoja, syökää vain itse ne kaikki! 22 Kun minä vein teidän isänne pois Egyptistä, en minä antanut heille määräyksiä poltto- ja teurasuhreista"

Toki Jeremia siinä luvussa valittaa lähinnä muille jumalille uhraamisesta, mutta kyllä tuossa selvästi sanotaan, Jumala itse sanoo, ettei ole antanut määräyksiä uhraamisesta.

Tuollaista on vaikka kuinka paljon Bibliassa. Book of lies, niinkuin jossakin hevilevyssä öristään.

• Rapanhapakko

Niin ja hei "ikiateisti", minäkin ostan vain ysikasia Land Roveriini, varmuuden vuoksi kunnes määräävät rangaistusveron. Sitäpaitsi kun kysytään mitä autoa Jeesus ajaisi, niin tietysti Land Roveria, koska Palestiina oli myöhemmin Britannian protektoraatti ja aiemminkin sielläpäin tarvittiin nelivetoa! :D

• aivan oikein

Tiede sanoo että alkoholi tuhoaa aivoja.
      Tiede on tällä kertaa oikeassa.

• aika kuluu

Kerran mä tankkasin 99 oktaanista, tosin siitä on aikaa jo vuosia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      238
      2282
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1547
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1245
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1115
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1098
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1018
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe