Urheileeko kukaan yksinäinen?

läskistelijä

Onko täällä ketään yksinäistä, joka viettää suurimman osan vapaa-ajastaan yksin, mutta lievittää yksinäisyyttään sellaisella urheilulla/liikunnalla kuten sali tai lenkkeily? Kunnolla hiotessa se yksinäisyydentunnekin varmaan unohtuu?

Kysyy eräs, joka ei juuri ole liikkunut ja itse liikakiloja kantaa.

118

5420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+7

Silloin kun yksinäisyyden tunne on pahimmillaan, urheilen.

Ennen minulla oli tapana syödä yksinäisyyttä pois, mutta huomasin, että se vain tekee minut masentuneeksi, koska oloni oli erittäin epämukava ja turvonnut. Syödessä tuntuu kuin söisin sisääni vain lisää yksinäisyyttä ja masennusta. Urheilu taas antaa itselleni paremman tunteen, koen että olisin ikäänkuin hikoillut osan yksinäisyydestä pois. Suosittelen siis kokeilemaan tätäkin metodia.

• läskistelijä

Se on totta. Liikasyönnistä tuleva tukala olo vain pahentaa masennuksen ja yksinäisyyden kokemusta.

• SMzzr

Minä. Enkä kanna liika kiloja. Miksi ihmiset eivät pitäis huolta itsestään, vaikka ovatkin yksinäisiä.

• Olen jokusen vuoden fysiikkaani yrittänyt parannella. Salillakäynti on nykyinen kuntoilumuoto. Itsetunto noussut ja sehän parantaa elämänlaatua kummasti.

• Olen hyvässä

peruskunnossa ollut koko ikäni. Pyöräillyt, kävellyt, käynyt salilla. En ole bodari ja liikakiloja on kertynyt minullekin. Olut on alkanut maistua, työstressin ja lisääntyneen yksinäisyyden takia :(
      Kiva olisi löytää joku kaveri, jonka kanssa harrastaa kuntoilua. Työ kyllä vie lähes kaiken ylimääräisen ajan ja silloin kun ei ole töitä on yleensä väsynyt lähtemään mihinkään. Tällaista se neljäkymppisen elämä täällä suomessa on. Alkaa olla jo liian "vanha" mihinkään. Olen kyllä ulkoisesti enemmän kolmekymppisen näköinen, kuin mikään ikäloppu paikalleen jämähtänyt. Jos jotakuta pääkaupungissa asuvaa kiinnostaa aloittaa kuntoilu, niin laita yhteystietoja, niin laitan viestiä, kiitos!

• oppeliini

Mene salille, siellä on muitakin. Ei sinun tarvitse tuntea oloasi yksin kun hikoilet muiden kanssa.
        Tyopäivän jälkeen, vaikka kuinka olisi naatti, mene sinne vain. Saat huomata että sinulla sittenkin on energiaa kävellä/juosta se puolituntinen ja tehdä ne sit-up.it ja painon nostot seuraavan puolituntia.

Tuon tunnin jälkeen elämä hymyilee. Kenties muutaman viikon kuluttua voit ehdottaa jotakuta samaan aikaan urheilevaa jopa kahville viereiseen kahvilaan :)

• Adrenaline junkie

Yksin olen ollut koko elämäni, ja sitä liiallista vapaa-aikaa yrittänyt täyttää milloin milläkin. Joskus se oli metsästys, toisenaan se oli taide, nykyään se on lähes yksinoikeudella liikunta ja kunnonkohotus.

Yksinäisyys kun erityisen rankasti kuntoilen unohtuu raskaan rasituksen aiheuttaman adrenaliinipiikin avulla hetkeksi, mutta kun pääsen takaisin asunnolle ja päivän on opiskellut ettei päähän tunnu mahtuvan muuta ja kehonsa rasittanut viimeiseen tappiin asti, se luikertelee takaisin ja muistuttaa kuinka viimeiset kaksikymmentä vuotta ovat ihmiset käyttäneet hyväksi tai puukottaneet selkään, tai yksinkertaisesti vain pilkanneet ja solvanneet kun et ole hyväksynyt itseäsi orjaksi.

Liikunta tuo hetkellistä lievennystä yksinäisyyteen, mutta se kestää vain niin kauan kun kehosi kestää rasitusta. Yleensä kaksi tai kolme tuntia saan elää hetkessä ja olla iloinen siitä mitä olen saanut aikaiseksi..

• 7+9

Kuntosalilla nelisen kertaa viikossa. Ei yksinäisyys mihinkään unohdu, mutta olo on parempi kuin ilman liikuntaa. Suosittelen liikuntaa, vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon.

• yksin kotona

Mä omistan kuntopyörän. olen polkenut sillä tunnin tai pari päivässä vajaa parin vuoden aikana. Sitte pelaan salibändyä kerran viikossa ja muuten fillarilla poljen joka paikkaan et kyllä mun kunto ihan hyvä on.

• ryhmässä liikkuva

Ihmettelen kovasti, miksi niin moni yksinäiset on valinnut lajikseen lenkkeilyn, punttiksen, pyöräilyn ja muita yksin harrastettavia lajeja. Tai eihän se toisaalta ole ihme eikä mikään, koska nehän on juuri sellaisia lajeja jotka auttaa pitämään yksinäisyyttä yllä. Joukkuelajit, paritanssi ja jotkut muut ryhmäliikuntalajit on sellaisia, että niihin menevät yksinäiset ei usein olekaan yksinäisiä enää vuoden päästä.

Harrastan ryhmäliikuntaa ja en ole enää läheskään yhtä yksinäinen kuin silloin kun sen aloitin. :)

• yksin kotona

Nuorempana harrastin jääkiekkoa, jalkapalloa, pesäpalloa, yleisurheilua, maastojuoksussa voitin mitaleita, uintia harrastin paljon ja sain monia mitaleita, olin hyvä pesäpallossakin josta sain parhaan pelaajan palkintoja. Salibändyssä olen eniten palkintoja saanut. vaan eipä mikään urheilu laji ole naisten suosiota lisännyt mulla

• ryhmässä liikkuva
        yksin kotona kirjoitti:

Nuorempana harrastin jääkiekkoa, jalkapalloa, pesäpalloa, yleisurheilua, maastojuoksussa voitin mitaleita, uintia harrastin paljon ja sain monia mitaleita, olin hyvä pesäpallossakin josta sain parhaan pelaajan palkintoja. Salibändyssä olen eniten palkintoja saanut. vaan eipä mikään urheilu laji ole naisten suosiota lisännyt mulla

Mielestäni yksinäisyys on lähinnä ystävien tai kaverien puutetta, ja siihen ne joukkuelajit ja muut on hyviä lääkkeitä. Kaikille ne ei tietenkään toimi, etenkin jos jää passiivisena nököttämään nurkkaan ja odottaa muiden hoitavan tutustumisen kokonaan, mutta moni löytää niistä seuraa muuhunkin vapaa-ajan viettoon.

Naisiin voi kyllä olla jopa tavallista vaikeampi tutustua, jos vapaa-aika menee miesten kanssa treenaillessa.

• 547475
        ryhmässä liikkuva kirjoitti:

Mielestäni yksinäisyys on lähinnä ystävien tai kaverien puutetta, ja siihen ne joukkuelajit ja muut on hyviä lääkkeitä. Kaikille ne ei tietenkään toimi, etenkin jos jää passiivisena nököttämään nurkkaan ja odottaa muiden hoitavan tutustumisen kokonaan, mutta moni löytää niistä seuraa muuhunkin vapaa-ajan viettoon.

Naisiin voi kyllä olla jopa tavallista vaikeampi tutustua, jos vapaa-aika menee miesten kanssa treenaillessa.

Niin ja ehkä suurempi ongelma on se, että mistäs löydät itsellesi jonkun joukkueen, jossa pelata? Sanotaan vaikka, että huonona haluaisin alkaa pelaamaan harrastejalkapalloa. Mistä löydän itselleni heikkotasoisen joukkueen, joka ottaa minut mukaan?

• ryhmässä liikkuva
        547475 kirjoitti:

Niin ja ehkä suurempi ongelma on se, että mistäs löydät itsellesi jonkun joukkueen, jossa pelata? Sanotaan vaikka, että huonona haluaisin alkaa pelaamaan harrastejalkapalloa. Mistä löydän itselleni heikkotasoisen joukkueen, joka ottaa minut mukaan?

Moni kaupunki tarjoaa ilmaista liikuntaneuvontaa, josta saa tietoa paikallisista liikuntamahdollisuuksista ja vinkkejä lajin valintaan. Jos sopivaa harrastejalkapalloa ei ole tarjolla, täytyy tehdä kompromissi ja tyytyä esim. sählyyn, jota pääsee pelaamaan melkein missä tahansa.

• o
        547475 kirjoitti:

Näitä harrastejalkapallo ryhmiä on yllättävänkin paljon. Itsekin pelailen kesäisin yhdessä, ja lähes aina on pelaajista pulaa, vaikka välillä on jopa lähes 20 paikalla. Varmasti moni ryhmä ottaisi mielellään mukaan lisäjengiä, vaikkei taitotaso olisikaan korkea. Meillä ainakin pelaillut todella monitasoista porukkaa, osa melkein Maradonia, osa hyvä kun palloon koskaan koskenut.

Parhaiten varmaan löytäisi joko kiertelemällä kesällä kenttien lähellä, tai sitten kysellä tuolta jalkapalloforumin Harrastefutis puolelta. Jossain foorumilla taisi olla pelaajahaku -aihekin.

http://futisforum2.org/index.php?board=35.0

Salibandy on kanssa yksi vaihtoehto, mutta itse en kovin lämmennyt sille, pidän futiksesta enemmän. Talvella vähän joko tai, salibandyä tai itsekseen lumeen kikkailemaan.

Jos paikkakunnalla on jalkapallojoukkueita, niin kannattaa katsella niiden nettisivuiltakin, osalla on keskustelualuekin, siellä ainakin luulisi osan tietävän harrastejoukkueita.

• -
        o kirjoitti:

Näitä harrastejalkapallo ryhmiä on yllättävänkin paljon. Itsekin pelailen kesäisin yhdessä, ja lähes aina on pelaajista pulaa, vaikka välillä on jopa lähes 20 paikalla. Varmasti moni ryhmä ottaisi mielellään mukaan lisäjengiä, vaikkei taitotaso olisikaan korkea. Meillä ainakin pelaillut todella monitasoista porukkaa, osa melkein Maradonia, osa hyvä kun palloon koskaan koskenut.

Parhaiten varmaan löytäisi joko kiertelemällä kesällä kenttien lähellä, tai sitten kysellä tuolta jalkapalloforumin Harrastefutis puolelta. Jossain foorumilla taisi olla pelaajahaku -aihekin.

http://futisforum2.org/index.php?board=35.0

Salibandy on kanssa yksi vaihtoehto, mutta itse en kovin lämmennyt sille, pidän futiksesta enemmän. Talvella vähän joko tai, salibandyä tai itsekseen lumeen kikkailemaan.

Jos paikkakunnalla on jalkapallojoukkueita, niin kannattaa katsella niiden nettisivuiltakin, osalla on keskustelualuekin, siellä ainakin luulisi osan tietävän harrastejoukkueita.

Edelliset vastaukset on hyviä, mutta niihin voisi varmaan lisätä vielä sen, että harrasteryhmiä kannattaa kysyä suoraan seuroista vaikka tietäisi ettei niillä ole sellaisia. Uusia ryhmiä voidaan nimittäin perustaa, jos niihin löytyy tarpeeksi kiinnostusta, ja juuri sinun yhteydenottosi voi olla se ratkaiseva.

• ndtrdcybfinu
        yksin kotona kirjoitti:

naisten suosiota saat paritanssista. naiset tykkää kovin tanssia ja poikia ei tanssiseuroissa näy.

• aabee860

Joskus kun asiat olivat vielä huonommin tuli rääkättyä itseä vähän liikaakin. Poisti aika tehokkaasti ahdistuksen ja pääsi hetkeksi pois omista ajatuksista, väsyneenä sitten sai nukuttuakin paremmin. Nykyään tulee liikuttua vain sen verran mitä polvet kestävät ja mikä tuntuu mukavalta.

Kiinnostaisi tosiaan aloittaa joku liikuntaharrastus jossa tapaisi muitakin ihmisiä, tähän asti on tullut lähinnä lenkkeiltyä ja pyöräiltyä yms. Tuntuu kyllä vähän hankalalta yhtäkkiä lähteä mukaan mihinkään kun ei tunne oloaan luontevaksi ihmisten keskellä.

• uiminen uimahallissa ja sosiaaliset kontaktit saunassa auttavat kummasti ... se on kokonaisuus - parempi kuin mikään kuntosaligeekoilu kuulokkeet päässä. Se se vasta yksinäisen ihmisen puuhaa on.

• JarkkoVarallaPallo

Uimahallin saunassa telakoituessa se yksinäisyys kummasti katoaa.
        Kotona taas maailma tummuu eikä päivästä ole jääny käteen kuin tahmat ja kova kutina.

• vaivainen

Kroppani on niin romuna että useimmat lajit on pois laskuista, mutta käyn kaltaisilleni tarkoitetuilla terveysliikuntatunneilla kerran viikossa. Ryhmässä on tietyt vakiokävijät, mutta muut on keski-ikäisiä ja sitä vanhempia ja itse olen parikymppinen, joten meillä ei ole paljon yhteistä. Ystävyyteen vaaditaan paljon muutakin kuin yhteisiä vaivoja... Onneksi sentään niiden muiden kanssa voi jakaa kokemuksia siitä, millaista on elää tällaisten rajoitteiden kanssa, ja se varmaan helpottaa yksinäisyyttä kun en ole näidenkin asioiden kanssa ihan yksin.

• Ikävä kuulla. Mistä tuo vaivaisuus johtuu?

• pollux

Käyn uimahallissa usein talvisin ja kesäisin järvillä uimassa
      Pyöräilen paljon ja kävelen myös
      Yksinäisyys ei tunnu juuri miltään kun liikkuu ja harrastaa
      aina näkee ihmisiä ja joskus voi jotain sanoakin vaikka säästä tai huonoista tupakkapaikoista :)

• fdsfd

eiks se kessu kannattais jättää pois jos urheilee?

• kyllä kandee
        fdsfd kirjoitti:

eiks se kessu kannattais jättää pois jos urheilee?

menin ylikuntoon ja aloin polttamaan :(

• asfgh4678568

Olen harrastanut salia n. 5 vuotta, joskin armeija aiheutti aika pitkän katkon treenaamiseen. Meneehän siihen kuten muihinkin harrastuksiin aikaa, jolloin jää vähemmän aikaa miettiä omaa sosiaalista tilannetta. Lisäksi parempi kroppa on ainakin minulla kasvattanut itsetuntoa, miksi on uskaltanut yrittää ottaa kontaktia tuntemattomiin ihmiseen vähän herkemmin. Jossain suositulla salilla käydessä saattaisi jopa tutustua vakiotreenaajiin.

• ............k

En jaksa ymmärtää miten tuo kuntoilu liittyisi yksinäisyyteen. Ihminen on keskimäärin 16 tuntia / vrk hereillä, eikä tuota aikaa mitenkään voi kuntoilla edes puolta tuosta. Pakko vaan olla yksinäinen, sillä jos alkaisit kuntosalilla treenaamaan vaikkapa 8 tuntia päivässä tulisit niin hulluksi että sinut vain heitettäisiin salilta ulos. Ja sama aika lenkkipolulla; kuolisit fyysisiin oireisiin. Liikuntaa kun voi harrastaa 1-2 tuntia päivässä lajista riippuen niin ei se oikein yksinäisyyttä mitenkään poista. Varsinkin jos on elämänkumppania etsimässä niin ne urheilutreenit on mahd huono paikka iskeä ketään kun ollaan hengästyneitä ja uupuneita. MUTTA vedä viikot kovaa treeniä, niin viikonloput jaksaa vetää kovaa känniä ja baarissa tutustuu ihmisiin kyllä. Sitä se treenamalla seuran löytäminen tarkoittaa, eli jaksaa viikonloppuisin bilettää paljon enemmän.

• yksin_kunnossa

Olen aina ollut hyvin yksin. Nyt olen 44v mies ja olen saanut parhaan lohdun yksinäisyyteeni ja masennuksseni liikunnasta-erityisesti pitkistä juoksulenkeistä.

Viime vuosina olen alkanut käydä myös kuntosalilla ja kun siihen vähitellen oppi ja tekee aina tietyt samat sarjat ikäänkuin "suorituksena" niin sekin on aina sellainen kokemus, joka parantaa paljon itsetuntoa ja auttaa kestämään yksinäiisyyden. Paras keino kaiken masennuksen voittamiseen on kuitenkin lenkkeily ulkoilmassa.

Mikä tahansa liikunta ikäänkuin luo tunteen omasta tärkeydestä itselle. Koska yksinäiseltä useimmiten puuttuu sellainen tunne, että olisi tärkeä jollekin toiselle, niin silloin on tärkeää tehdä omasta itsestä itselleen tärkeä.

• M3302

Jahka nämä jalkasäryt vain helpottavat, niin aloitan uudelleen lenkkeilyharrastukseni. Tässä lähellä on mukava pururata, jossa vielä pari vuotta sitten vietin paljon aikaa. Aikaisin aamulla, mp3soitin täynnä hyvää musiikkia, eipä ole paljoa mukavampaa yksin tekemistä kuin juosta ja vain juosta.

• _N88_

Harrastan liikuntaa urheiluseurassa ja pukuhuonekeskustelut on usein päivän kohokohta.

• katit.on

Olen hyvässä:h eippa olisiko minusta sinulle kuntokaveriksi? laita postia, niin katellaan.
      46v liikunnallinen nais immeinen, mikäi kelpaa.
      [email protected]

• olen löytänyt

liikunnan ilon pikkuhiljaa. Joka päivä on pakko päästä pihalle joko pyöräilemään tai kävelemään ainakin puoleksi tunniksi. Olo on todella hyvä sen jälkeen. Tykkään mennä omassa tahdissa ja musiikit korvissa.

• kesällä liikuin paljonkin, kävin juoksemassa/kävelemässä ja pyörällä liikuin paljon. nyt käyn hädin tuskin kaupassa kun vituttaa niin pahasti ja kelikin on järkyttävä jatkuvasti. liikuntaryhmässä käyn kyllä yleensä kerran viikkoon, se on ihan jees kun ei tarvii ulkona pällistellä.

• LaraC

Haluaisin pelata mutta ei ole kavereita. Olen katsellut kenttien laidalla kateellisena, kun toiset saavat pelata ja heillä on kavereita. Tunnen itseni ulkopuoliseksi porukoista, kun minulla ei ole kavereita. Olen ollut vissiin niin paljon yksinäinen, etten osaa porukassa tutustua. On vaikea olla ryhmässä, jos toiset ovat jo keskenään kavereita ja on vaikeaa päästä siihen sisään. Olen enemmän sisäänpäin suuntautunut. Liikunnallista lahjakkuutta minulla on ollut ja mielenkiintoa. Lapsena ja nuorena olisin kans halunnut kovasti joukkuetta, mutta pienellä paikkakunnalla sellaista ei syntynyt. Kun menin opiskelemaan, minun ikäiset olivat jo SM-sarjoissa. En voinut enää niihin joukkueisiin mennä.
      Aikuisille naisille on vähän mitään pelimahdollisuuksia. Sen pitäsi olla jotakin harrastetasoista.

• yksin kotona

Mä poljen kotona kuntopyörää joka päivä. tänäkin tunnin poljin ja kattelin telkkarii samalla. siinä se aika menee nopeesti ja kunto pysyy suht hyvänä. salilla käynti tulis pitemman päälle kalliiksi joten tollanen kuntopyörä on kätevä. Maksoin siitä 200 egee vajaa pari vuotta sitten ja on siitä hyötyä ollut paljon.

• Kuntosalille*

Mä aloitin kuntosaliharrastuksen ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille muillekin. Se on yksinäisten ihmisten laji, että siellä jokainen harjoittelee itsenäisesti, mutta ei tarvitse olla yksin.:) Kuntosalille on helppo mennä. Toisin kuin jumppiin, joissa oikein korostuu, että on yksin. Jumpissa on usein ainakin naisilla tietyt kaverit ja sitten ei moikkailla muille.

• w

Sekin riippuu paljon jumpasta ja paikasta jossa käy, saako sieltä juttuseuraa vai jääkö yksin.

• 45766799

Suosittelen myös. Ei ehkä ole paras harrastus tutustua uusiin ihmisiin (riippuu vähän salista), mutta muuten loistava. Tosiaan kukaan ei ihmettele miksi olet yksin ja voit mennä milloin haluat. Lisäksi urheilullinen kroppa on auttanut ainakin allekirjoittanutta merkittävästi. Uskallan sanoa, että olisin varmaan jo tappanut itseni ellen olisi aikoinaan aloittanut saliharrastusta.

• yksin kotona

Tänään 500 vatsalihasta ja kuntopyörällä tunti polkemista ja sen jälkeen saunassa kävin.
      tulipa taas urheiltua kerrakseen.

• 45rt

Ei,kukaan yksinäinen ei urheile....Mieti

• liikkujako?

Liikunta on kyllä hyvä juttu. Mutta......jos sattuu olemaan pienellä sairaseläkkeellä niin kuin minä. Vielä jos elää yksin ..niin kuin minä. Urheiltua tulee paljon...lähinnä pyöräiltyä tai kävelyä. Jos on hyvä olla...lenkille...jos on paha olla lenkille...jos on yksinäistä ..lenkille. Jos aika käy pitkäksi....lenkille. Oli mikä oli..aina lenkille..muuta ei ole...salillakin olisi kiva käydä..vaan mistäpä rahat sinne? Jossain vaiheessa käy niin kuin minulle.....liikunta kääntyy itseään vastaan ...psyykinen puoli väsyy...silloin ei auta edes liikunta yksinäisyyteen...mitä silloin...alko ja kapakka ei innosta...ainu..mihin on vara, on olla vain ja pitää tauko liikunnasta...vielä se jossain kohtaa rupeaa maistumaan. Tässä välissä aika on vieläkin pitempää ja yksin olo eikun korostuu......ja kun yksinolo ahdistaa...ei saa enää mitään aikaiseksi ja kehä on valmis....

• 2+1

Käyn kerran viikossa naisvoimistelijoiden jumpassa, jossa keskitytään niskan ja hartian seutuun. Se tekee tosi hyvää, kun vietän niin paljon aikaa koneella. Joskus käyn myös muissa jumpissa. Yksinäisyys unohtuu, kun ohjaaja on innostava eikä taustamusiikki ärsytä.

Joku sanoi ettei jumpissa edes moikkailla muille kuin vanhoille kavereille, mutta olen saanut sitä kautta monta uutta tuttua. Moni muukin tulee jumppaamaan yksin ja jumpan jälkeen on helppo heittää joku lyhyt kommentti toiselle yksinäiselle. Osa niistä tahtookin olla yksin, mutta moni ilahtuu juttuseurasta.

• tuzam

Kun erosin vuosia takaperin miehestäni olin täysin yksin. En jaksanut masentuneena keskittyä tekemään normaaleja harrastuksiani ja tuntui, että seinät kaatuvat päälle. Aloitin täten lenkkeilyn ja lenkillä tuli käytyä päivittäin. Vapaapäivisin saatoin vetää kolmekin pitkää lenkkiä ja työpäivinä normaalisti yhden. Kyllä se auttoi edes vähän ja sai ajan kulumaan. Siinä samalla oli hyvä käydä ajatuksia lävitse ja kuntokin parani.

• nauku_

Tunsin itseni vuosi sitten hyvin yksinäiseksi, sillä vietin lähes kaiken vapaa-aikani yksin. Tosin niin vietän usein nytkin, mutta juuri liikunnan avulla olen saanut karistettua yksinäisyyden tunnetta. Uusi ryhmäliikutaharrastus tuo potkua elämään. Liikunnasta tulee muutenkin hyvä, joskus jopa eufoorinen, olo. Suosittelen! :)

• yksin kotona

tein ylläri heräte ostoksen ja ostin kuntosali jäsenyyden koko ensi vuodeksi. Eipähän ole ongelmia et mitä teen ensi vuonna. ei se siltin yksinäisyyttä hävitä kun siellä salillakin joutuu yksin rehkimään.

• Nomad-

Ai, silläkö salilla ei sitten muut ihmiset käy, juuri sinä aikana kun sinä olet siellä? Mahtoi olla sitten oikein VIP, luksus jäsenyys, kun ihan koko salin sun omaan privaatti käyttöön tolla rahalla antoivat.

• :/
        Nomad- kirjoitti:

Ai, silläkö salilla ei sitten muut ihmiset käy, juuri sinä aikana kun sinä olet siellä? Mahtoi olla sitten oikein VIP, luksus jäsenyys, kun ihan koko salin sun omaan privaatti käyttöön tolla rahalla antoivat.

Luulitko keksineesi hyvänkin vitsin? Palstan taso sen kuin jatkaa laskuaan...

• yksin kotona
        Nomad- kirjoitti:

Käyhän siellä muitakin. Tänäänkin oli jotain mummoja. Ei niistä mitään iloa mulle ole. Enkä mä mee kuntosalille mitään ystäviä hakemaan. ei siel viime viikolla ollut yhtään mun ikäistä.Tosin käyn siellä yleensä aamulla ett illalla voi olla toisin.

• Ownerofalonelyheart

Tottakai urheilee ja niin kannattaakin urheilla. Jos sen aloittaminen tuntuu vaikealta, kannattaa urheilla ihan vaan oman asunnon suojissa. Helppoja aerobisia liikkeitä voi tehdä vaikka samalla kun katsoo telkkaria. Käsipainot saa halvalla vaikka citymarketista ja niillä voi myös treenata telkkaria katsoessa. Suosittelen lämpimästi.

• Antaahan se mahdollisuuden tapaamisiin...

• erakkoluonne. :(

minä ainakin juu. :-) puol vuotta sit löysin liikunnan riemun eikä loppua näy.. :)
      en urheile pelkästään yksinäisyyden lievittämiseks, vaan myös iloksi. :) loistava tapa lisätä omaa onnellisuuttaan ja energiaa! ja samalla myös purkaa liikaa energiaa, ja on mistä valita.. :)

• hyppyjarkko

Erakkoluonne,oletko kovinkin yksinäinen? Oikein totaaliyksinäinen?

• Moi! Missä päin asut? Voisin potkia sut liikkumaan...Olen pudottanut painoa yli 30 kg. Olo on hel..tin satasella parempi...

• Missä asut? Jos olet Mikkelissä autan sua tsemppaamaan. Olen itse pudottanut painoa yli 30 kg.

• tältpuoltsuomee

Ei yksinäisyys poistu liikkumalla, se johtuu tunnelukoista. Testaappa lukkosi ja ala tehdä töitä niiden eteen

www.tunnelukkosi.fi

-> testi

• kysynpä vaan

Tein tuon testin, vastaus muutama "tunnelukko" on heikko, eli siis vaikuttaa elämääni harvoin ja sitten melkein puolessa ei ole tunnelukkoa. Joten kerro miksi olen yksinäinen, kun minulla ei siis ole tunnelukkoja.

• lohduttaja32

Kannattaa pitää tuosta liikunnasta kiinni ja sitten ottaa vaikka dieetti. Käy paljon ulkona ja yritä luoda kontakteja ihmisiin.
      Tuolla on esim. yksi tosi hyvä dieetti.
      Kannattaa bookmarkata ja käydä aina lukemas
      http://hize-weightloss.blogspot.com/

• Aktiiviliikkuja

Se tiedetään yleisesti, että liikunta vaikuttaa myönteisesti mielialaan. Monet lääkäritkin tietävät, että jopa mielenterveysongelmissa liikunnalla voi olla myönteinen vaikutus.

Omakotaisesti olen monen monta kertaa todennut pitkäkestoisen aerobisen liikunnan vaikuttavan myönteisesti mielialaani. Eräs tapaus jo monen vuoden takaa on jäänyt kirkkaana mieleeni.

Tapahtui näin. Erään kerran syyskesällä työviikon päätyttyä tunsin itseni lopen väsyneeksi ja voimattomaksi. Joku toinen olisi siinä tilanteessa kenties ottanut rentoutuskaljan tai pari. Tällainen ei kuitenkaan kuulu tapoihini. Niinpä suorastaan pakotin itseni maastopyörän selkään. Tein reilun parin tunnin pyörälenkin, josta suuri osa tapahtui luonnon keskellä. Lenkin kohteessa pidin reilun tauon, jonka jälkeen palasin takaisin. Lenkin jälkeen tunsin itseni uudesti syntyneeksi ja energiseksi. Väsymys oli täysin pois pyyhkäisty ja mielialani erinomainen!

Kokemus oli niin voimakas, että se on jäänyt pysyvästi mieleeni. Tässä esimerkissä liikunta tapahtui omissa oloissani. Jos liikuntaan voi liittää ryhmässä puuhastelun, niin hyvä näin. Pyöräilläkin voi kimpassa.

• yksin kotona

Mä kävin aamulla kuntosalilla. ei sielläkään mitään juttuseuraa löydy kun siel oli pelkkiä mummoja et yksin joutuu ahertamaan.

• Kim Jong Sun

Itsevaltius eli autokratia on hallitusmuoto, jossa poliisin valtaa ei rajoiteta millään tavalla. Poliisi on myös lain yläpuolella.

Poliisin yksinvaltaa on perusteltu usein jumalallisella oikeudella. Näin etenkin Gestapon, Stasin, Venäjän miliisin ja Suomen poliisin tapauksessa. Itsevaltaisen aseman voi hankkia myös vallankaappauksella, jolloin valtiomuotoa usein nimitetään diktatuuriksi.

• vyötärö 93cm

Minä vietän suurimman osani kaikesta ajastani yksin.Ylipainoa minulla ei juurikaan ole mutta ongelmana keskivartalolihavuus.Tämähän on tunnetusti terveysriski.Sain muutaman sentin pois lenkkeilemällä ja jättämällä herkuttelun.Sitten "ratkesin"popsimaan herkkuja ,lähinnä makeisia.Käyn lenkillä lähes päivittäin muttei se yksinäisyyden tunne ainakaan mulla ole sinne lenkkipolulle jäänyt.Nyt on yritettävä taas olla herkuttelematta.Hemmetinmoista itsekuria se vaatii muttei ole mahdotonta.

• painonnostelija

hyvää se tekee ja hauis kasvaa

• ...

Ei, maailmassa ei ole olemassa urheilevaa yksinäistä.

• Turhaa turhaa...

Eipä se ulkonäkö merkkaa näköjään mitään, laiha nainen oon eikä kukaan osoita koskaan kiinnostustaan. Tiedä sitten jos olisin pullukka, että tekiskö se jotenkin helpommin lähestyttävän. varmaankin.

• lapateksi

Kauheeta valitusta kaikilta. Kaikenlainen liikunta on aina hyväksi! Tottakai liikkuminen, saavuttaminen ja itsensä haastaminen vaikuttaa myönteisesti mielialaan. Liikuntaa ei voi ajatella edelleenkään minään yksinäisten touhuna. Tarkoitit varmaan sitä että, se vie ajatukse pois arjesta niiksi muutamaksi tunniksi kun kuntoilet? Ja niinhän se tekeekin. Itse käyn 4 kertaa viikossa salilla. Pakotan itseni sinne puolet kerroista. Sitä huonompi päivä, sitä enemmän liikunta auttaa. Rentouttaa ja piristää. Tietää saaneensa aikaiseksi jotain. Ulkoinen ja sisäinen olo alkaa pikkuhiljaa hehkumaan. Siihen voi varmasti kaikki myöntyä ketkä ovat joskus kuntoilemassa käyneet.. :)

• pirjo

Ainakin mulla liikunta auttaa selvästi yksinäisyyteen ja moneen muuhunkin vaivaan. Olisipa mulla varaa jonkun kuntokeskuksen jäsenyyteen, mutta onneksi halvallakin pystyy liikkumaan monipuolisesti. Olen nauhoittanut paljon Ylen jumppia ja niiden joukossa on todellisia helmiä. Lisäksi harjoittelen kahvakuulilla, käyn kävelyillä, luistelemassa ja uimassa. Kerran viikossa venyttelen kunnolla rauhallisen musiikin tahdissa ja sen jälkeen on aina mahtavan hyvä olo. Suosittelen liikuntaa muillekin yksinäisille, se on yksi elämän parhaista asioista. :)

• Ostin itelleni kuntosalin jäsenyyden vuodeksi. Nyt on pakko käydä, koska rahat menee muuten hukkaan. Ja olenkin joka päivä käynyt salilla.

• atm sport

Kerron tässä omasta havainnostani mitä ryhmäliikunta voi tehdä.
      Olen käynyt viikonloppuisin ravintoloissa naisten takia ja tietenkin hyvin huonoin tuloksin niinkuin meille atm:lle kuuluukin,sitten ajattelin josko vaikka liittyisin erääseen pallopeli ryhmään viime syksynä joka kokoontuu kerran viikossa ja ilokseni huomasin että noin puolet porukasta on aivan hyvän näköisiä naisia ja sitten tämä havainto minkä tein on että kun ravintolassa harva nainen uskaltaa tulla juttelemaan yksinäiselle miehelle niin täällä urheilun keskellä minä atm en enää olekkaan pelkkää ilmaa naisille vaan osa tätä porukkaa.

Kaipa tässä on opetuksena että hakeudu sellaiseen harraste ryhmään jossa kaikki on kiinnostuneita samasta asiasta näin voit löytää kaltaisesi ja on asia mistä jutella.

• alone..home

Siel salil mis mä käyn niin käy pelkkii reilusti yli 50 v naisia

• kukkuluuruu!!!
        alone..home kirjoitti:

Siel salil mis mä käyn niin käy pelkkii reilusti yli 50 v naisia

Kiviäkin kiinnostaa, etenkin kun olet todennut saman tässä ketjussa jo pari kertaa aiemminkin.

• mattii

Olin itse työpaikkani kanssa kuntoakansalle.fi palvelussa liikkumassa ja siellä oli kaikenlaisia liikkujia. sopii hyvin yksin liikkumiseen ja työpaikan kanssa liikkumiseen. Oltiin kuitenkin kaikki samassa sovelluksessa ja nähtiin paikasta riipumatta mitä kukin tekee

• juustohöylä voittoon

Olin reilusti ylipainoinen kun aloin käymään kuntosalilla. Muutaman kuukauden kun puursin ma, ke ja pe kävin vakioasiakkaille tutuksi ja alettiin vaihtaa lauseita ja myöhemmin jutustelemaan, ensin painonnostosta ja sitten vähän muustakin. Jäi aina hyvä mieli salin jälkeen (parannat omaa kuntoasi, keskustelet muiden kanssa). Vuoden jälkeen muutin pois ja täytyy myöntää että hieman jäin kaipaamaan paikkakunnon kuntosalia, porukkaa siellä ja kaverihenkeä.

• Läski 4ever :<

Minun tapauksessani ei! Olen suoraan sanottuna läski (nainen, 105kg, 165cm) eikä se, että menen lenkille makkarat heiluen saa minua unohtamaan yksinäisyyttäni ja sitä, että tuulessa liehuvat läskini pelottavat ihmiset kilometrien säteellä pois. Olen kokeillut kuntosaleja, lenkkeilyä, dietteejä ja muita asioita, jotka voisivat tuoda elämääni uusia ystäviä. Olen puhelias ja ystävällinen, mutta olemukseni kadottaa ihmiset ympäriltäni. Eli mitäs tässä.

• Myesorf

IT is great

• pilates-harrastaja

Harrastan pilatesta. Käyn kerran viikossa ohjatulla tunnilla ja teen oman harjoituksen kotona kahdesti viikossa. Parasta pilateksessa on että sen oppeja voi hyödyntää arkielämässä. Istun, seison ja liikun nykyään eri tavalla kuin aiemmin, monet vaivat on helpottanut ja oloni on muutenkin parempi kuin ennen pilateksen aloittamista. Tärkeää pilateksessä on hyvä opetus, joten osaavasta ohjaajasta ja pienestä ryhmäkoosta kannattaa maksaa. Kokeilin jossain vaiheessa halvempia tunteja ryhmäliikuntakeskuksessa, mutta siellä "pilates" oli lähinnä jumppaa johon oli otettu vähän vaikutteita pilateksesta. Nykyään käyn taas kunnon pilatestunneilla, joissa 10 kerran kortti maksaa 200€, mutta se on hintansa arvoista. Omaan hyvinvointiin kannattaa panostaa.

• juustohöylä voittoon

"Omaan hyvinvointiin kannattaa panostaa."

Totta, oli käytössä aika tai raha, ei mene hukkaan. Jokainen on kuitenkin oman elämänsä keskipiste, ja muiden huomioiminen on paljon helpompaa kun itsekin voi hyvin.

• ei mun mielest

Onks pilates muka urheilua?

• jt

Kuntoilen paljon ja se on paras lääke yksinäisyyteen. Kuntosalia, kahvakuulaa, spinningiä, uintia jne jne. Urheilu oli minulle vaihtoehto baarissa kaljatuopin ääressä istumiselle. Urheiluharrastusta on jatkunut nyt kolmisen vuotta. Yksinäisyyttä se ei ole poistanut eikä naismarkkinoilla sen enempää ole ollut vientiä. Mutta silti, parempi on yksinäiselle pyykkilautavatsa kuin kaljamaha.

• Täytyy sanoa, että aika sama. Yleensä kuntosalille ei ole motivaatiota sen kummemmin lähteä, mutta kun se on vaihtoehtona perussynkille ajatuksille, niin johan lähtee ruho lipumaan vähintäänkin ameebamaisiin raudanalistuskekkereihin. Jotain tekemistä siis.

Lenkkiäkin tulee puskettua joka ilta. Myöskin ajantappona ja ajatusten harhauttamistoimintona. Ei vainen toimi enää niin hyvin kun aikoinaan.

Naispuoliin se ei tosiaan auta, koska lapsenkasvoja ei hiota laihduttamalla pois.

• alone..home

Tänään poljeskelin tota kuntopyörää tos samal kun kattelin teeveestä american idolia ja jalkapalloa. Tunti menee nopeesti kun vaan polkee ja tuijottaa telkkaria samalla. Joka päivä tulee kuntoiltua nykyään kun ei ole muutakaan tekemistä.

• Itse olen hyvin yksinäinen on paljon kavereita mutta ei hyviä kavereita sen takia suurin osa ajastani menee salilla treenatessa ja lenkillä

• 12

Salilla käyminen auttaa viemään ajatukset pois yksinäisyydestä.

• rauskunen

Lenkkeilen koirieni kanssa/hölkkäilen/uin/pyöräilen/rullaluistelen/lumilautailen koska nautin siitä. Nauttisin siitä vielä enemmän jos olisi seuraa mutta on yksinäänkin liikkuminen parempaa kuin istua sisällä kaikenpäivää. Pidän myös tenniksestä, sulkapallosta ja pingiksestä mutta näitä varten tarvitsisi sen ystävän...

• ihanaa liikkua

Kyllä yksinäisenä immeisenä rakastan liikuntaa ja suosittelen. Sitä oikein innostuu kun huomaa jaksavansa aina vain enempi pidemmällä aikavälillä. Pitää vain varoa ettei mene ylikuntoon. Siitä saattaa sitten tulla masennus :(.
      Että rauhallisesti muuan kerta viikossa riittää. Mutta mulla meni aivan yli, pidin vain víikossa yhden vapaapäivän.. Siis yhden lepohetken. Että maltin kanssa kiinni ja oman kunnon ja omatunnon kanssa että pikkuhiljaa hyvä tulee. Kaikkea hyvää siitä seuraa, siis kuntoilusta. Pää vain sitte kylmänä.
      Sieltä se itsevarmuus kasvaa. Ja ennen kaikkea masis menee muualle ja taas jaksaa yksinäisyyttä. Mutt sekin on hyvä kun lähtee liiikeelle; löytää toisia yksinäisiä ja ystävystyä ihmisiin :)

• yksin kotona

Mä kuntoilen joka päivä. sunnuntainakin oli pakko mennä salille. siitä on tullut jo tapa ja tulee kauhee morkkis jos ei mee salille joka päivä.

• GUGIGGUI

Liikkuminen vähentää yksinäisyyttä vain, jos kärsit skitsofreniasta. Siellä sitten mukavasti voit jutustella itsesi kanssa hiihtoladulla ja kerätä muiden hiihtäjien sääliviä katseita. Yksinäisyyteen auttaa toisten ihmisten kanssa keskusteleminen, ei mikään liikunta. Ryhmäliikunta on sitten asia erikseen.

• ,.

Yksinäisyyteen auttaa kaikki mikä saa ajatukset pois yksinäisyydestä. Monella myös liikunta.

• ,.
        ,. kirjoitti:

Yksinäisyyteen auttaa kaikki mikä saa ajatukset pois yksinäisyydestä. Monella myös liikunta.

Lisäksi liikunta parantaa mahdollisuuksia päästä eroon yksinäisyydestä, koska kavereita on helpompi saada kun mieli on virkeä ja pysyy terveenä.

• HmlNainen

Läski 4-ever:

Mistä päin olet? Jos satuttaisiin asumaan samoilla nurkilla, voitaisiin urheilla yhdessä :)

• yksin kotona

eihän tän voi muuta kuin kuntoilla ajan kuluksi. Töitäkin tos haeskelin mut eipä niitäkään ole helppo saada, joten yksinäisen miehen on pakko kuntoilla.

• seniori

Vesijumppa on kova sana. Kaikki mukaan.

• YksinLiikkumassa

Olen aktiiviliikkuja, vaikka noita kiloja on alkanut tulemaankin.
      Tulee sitä mielihyvähormonia ja jonkun aikaa on ihan kiva olo ja unohtaa sen, että on yksin.

• tytyty

Itsellä on hirveästi ressiä työasioitten yms. takia. Myös olen kovin yksinäinen.
      Ostin kuntosalikortin, ja sen jälkeen olen käynyt melkein päivittäin salilla, jopa kakski kertaa päivässä, siihen jää koukkuun.
      Kun on aiva väsyny ja hermoja kiristää nii parempaa lääkettä ei oo ku mennä kunnola hikoilee salille.

Suosittelen lämpimästi, ja ei oo pahitteeks keholekkaan jos haluaa kesäkuntoon ;)

• parilas

Kyllä liikunta lievittää yksinäisyyttä. Urheilussa hyvä olo lähtee niin paljon eri asioista kuin ihmisten seurassa, ja sitä hyvää oloa ei korvaa toinen ihminen. Itsekin aikoinaan itkin yksinäisyyttäni. Aloin harrastaa liikuntaa ja saan siitä iloni elämään. Nyt se on tärkeintä minulle, terveys ja liikkumisen mahdollisuus. Herään joka aamu iloisena kun tajuan että olen terve ja minulla on MAHDOLLISUUS liikkua. Liian monet ihmiset tajuavat sen vasta sitten kun sairastuvat, ja siksi minä haluan nauttia siitä nyt kun aika on. Väittäisin että minua onnellisempaa ihmistä ei montaa ole. En tarvitse muuta kuin liikkumisen ilon ja terveyteni.

• catrider

Itse opiskelijana elän tosi niukalla budjetilla eikä mulla ole rahaa aloittaa mitään ryhmäliikuntatunteja tai tanssitunteja joita niin rakastin nuorempana kun mamma maksoi... Nyt käyn lenkillä ja onneksi mun asunnon lähellä on niin kauniit lenkkeilymaastot että niitä jaksaa katsella ja aina tulee hyvälle tuulelle. Pari kertaa kuussa saatan olla niin rahoissani että on varaa käydä uimassa kilometrin verran :D Yksinäisyyteeni tanssin myös kotona paljon. Laitan hyvää musiikkia tulemaan ja pyörin ja riehun ja improvisoin ympäri kämppää.. Siinä saa hien pintaan ja jossain vaiheessa huomaa hymyilevänsä omalle pöljäilylleen.. :D On se sitten mielenvikaista tai ei, niin siitä tulee hyvä olo ja tuntuu että ei se yksinäisyys ole aina niin pahasta.. olisihan se tietysti kiva jos olisi rahaa harrastaa jotain zumbaa tms.

• liikkuva yksinäinen

Itse olen huomannut että ajatus juoksee sekä minusta tulee puheliaampi kun olen liikkeellä niin että olen hengästynyt,jos täytyisi istua kasvokkain jonkun henkilön kanssa vaikka puoli tuntia niin hiljaisena miehenä olen aivan pulassa.

Tämä antaa pientä toivoa että osuisin ensitapaamiseen jonkun naisen kanssa joka myös on liikunnan parissa,näin olisi mahdollisuus antaa parempi ensivaikutelma.

• diibadaaba

käyn ryhmäliikuntatunneilla, mutta ei siellä kukaan juurikaan juttele. Kaikki keskittyy treeniin ja sitten kiireen vilkkaan pois "kiireiseen" elämään. Luulen, että vika on suomalaisessa tuppisuu-kulttuurisa jossa tuntemattomille puhuminen ei ole hyve.

• opppoopo

ainakun masentaa, suorasanaisesti vituttaa ja elämä tuntuu potkivan perseelle lähden juokseen. Tulee heti semmoinen voittaja oloku menee sit suihkuun.
      ainakun liikkuu niin lihaskunto kasvaa ja itseluottamus nousee, se onkuin rahaa laittaisi pankkiin. suosittelen

• jjoo ooo

tuleehan sitä urheiltua joo, mutta kun teet vuorotyötä niin ei paljon "normaalia" elämää pääse viettämään kaikki kaverit mennyt ja harrastukset työn myötä sen takia pitää harrastaa sellaista mihin voi omilla aikatauluilla vaikuttaa. sen takia otankin urheilun tosissaan ja yritän keskittyä 100% siihen niin teen edes jotakin elämässä oikein ja nautin siitä muutenhan sitä sekoisi täydellisesti, ja baareissa en käy.

• endorfiinit jyllää

Liikunta auttaa alakuloon. Endorfiinista tulee hyvä olo. Yksinäisyyteen se ei auta, mutta auttaa kestämään paremmin. En haluaisi ketään pilaamaan liikunnan iloani. Yksin liikkuminen (lenkkeily, pyöräily, kävely) on yksinoikeuteni. Silloni mietin asioita joita en halua jakaa kenenkään kanssa. Liikunta vähentää stressiä, olen ihmisenä siedettävämpi. Se ei kuitenkaan ole muuttanut minua yhtään avoimemmaksi. En edes halua muuttua. Yksin on ihan okei. Jos joku ihminen joskus rinnalleni ilmestyisi, hänen pitäisi hyväksyä minut tällaisena. En aio muuttua vain saadakseni jonkun läheisen ihmisen elämääni.

• ulkopuolella

Jollain tapaa liikuskelen, en riittävästi tällä hetkellä. Omakohtainen tuntemus aiemmilta
      vuosilta on, että pitkäkestoinen, hengästyttävä liikunta sopivalla rasitussykkeellä
      kohentaa olotilaa huomattavasti verrattuna vähempään liikkumattomuuteen. En ole
      aiemmin koskaan harrastanut säännöllisesti joka viikko, useita päiviä viikossa,
      vuosikausia yhtäjaksoisesti ko. liikuntaa. Pisin jakso taitaa olla muutamia kuukausia
      yhtä kyytiä. Tavoitteena kyllä olisi alkaa säännöllinen, jatkuva liikunta eikä tällä kertaa
      sitten lopettaa sitä jonkin ajan kuluttua niinkuin aiemmin. Ei se tietysti se kaverikaan siihen liikuntaan varmaan pahitteeksi olis
      Eli liikunta, kyllä, yritetääns tässä ite kukanenkin aloittaa ja jatkaa, ollaan hengessä
      mukana. .

• aina yksin

jep. liikunta ja urheilu ja painonpudotusyritykset ovat mun tapa karkoittaa yksinäisyys. Vaikka toki joskus lenkillä tulee kyynel silmään ku ajattelee, et voishan tässäki ees joku kaveri olla...

sit ku oikein yksinäisyys puristaa, ni sit vähän kovempi treeni..

• Minäkin olen yksin

Kuka perustais yksinäisten liikkujien kerhon ? Tai useamman ?

• Yksinäisyydestäeroon

Mitäs jos ne ketkä ei liiku alkais liikkua, mut voisko tohon yksinäisyysjuttuun keksiä jotain muuta?

Eli tavata vaikka epämäärisellä porukalle ihan muuten vaan?
      Kahvilla tai vähän kesämmällä kahvi/piknik, minigolf ja sitten kokemusta jakoon?
      Mitä sitä täällä kaikki yksin kärvistellään?? Tehdään asialle jotain, koska yksinäisyys on ihan syvältä.

Itse en ole mikään baarimenijä, enkä ainakaan alkoholista halua mitään lisäseuralaista elämään... eli sen teeman ympärille ei viittis kokoontua.

Rapakunto on ja pienestä aloitettava, mut just tota liikuntahommaa olen miettinyt eniten mielialasyistä ja fyysistä kuntoa ajatellen. Yksinäisiä on kuitenkin kaikenkuntoisia.

Ehdotuksia? Itse olen pk-seudulta.

• Kaikille liikunta tekee hyvää. Parasta ulkoliikunnassa on, virkistyminen ja lintujen laulujen kuunteleminen! Hyvää kevättä sinulle.

• sirokinttu

Ei se yksinäisyyttä helpota mutta muuten on parempi ja vahvempi olo fyysesti kuin henkisestikin, urheilu on ystävä.

• rottasukka!

Kyllä sitä lenkillä ja kotona tulee treenattua, ei kyllä paranna henkistä pahoinvointia tuo liikunta yhtään. Salilla en käy enää kun vaateet löytyy vessanpöntöstä tai jätetty suihkun alle kostumaan....

• Siis mitä ?

Täh. onpas aikuista touhua teilläpäin salilla. Meillä kyllä kamat pysyy kaapissa turvallisesti.

• adelinalee
    • yksin kotona

Tänään poljin kuntopyörää 90 minsaa ja crostrainerilla vedin 20 minsaa salilla. Sit etsin yht pulttia pitkin kaupunkia ja siinä tuli 20 km poljettuu edes takas kun kävin monessa kaupassa. Et kyllä tänään olen kuntoillut ihan riittävästi.

• joukko pyörre

liikun yksin koska kukaan ei uskalla liikkua kanssani leimautumisen vuoksi.liikunta auttaa kaikkeen.kun on hyvän näköinen roppa niin kyllä seuraakin saa.nyt joku perustamaan kahviloita jonne pääsee ainoastaan yksinäiset naimaton.paperi jostain ettei ole naimisissa.tällä tavalla voisi tutustua ihmisiin ja alkaa liikkua paljon kun on seuraa.yksinäisyys katoaisi ja terveys lisääntyisi.tällä tavalla viitsisi liikkua myös yksin.

• yksin liikkuja

Itse harrastan mielelläni liikuntaa, mutta vain yksilölajeja. Joukkuelajit voisivat olla sosiaalisempaa toimintaa, mutta itselleni ne ovat pois suljettu vaihtoehto, koska taitoni eivät riitä sille tasolle, että voisin tai edes haluaisinkaan liittyä mihinkään joukkueeseen.

Jos uusi tuntematon ihminen yrittää päästä pelaamaan johonkin joukkueeseen, hänellä on oltava jotain tarjottavaa joukkueelle. Siis hänen on oltava niin hyvä pelaaja, että hänet kannattaa ottaa mukaan. Jos on osaamaton, saa vain muiden vihat päällensä mokailuidensa takia. Ei kukaan halua joukkueeseen pelaajaa, joka päästää maaleja läpi, ei saa syöttöjä kiinni, yms.

Siksi on parasta tyytyä siihen mihin pystyy, eli yksilölajeihin, sillä niissä huonosta suorituksesta saa moitteita vain itseltään, eikä pilaa kokonaisen joukkueen suoritusta.

• yksin kotona

Toi ei pidä ihan täysin paikkansa. Kun olin ala ja yläasteella niin liikunta tunnilla mut valittiin joukkueeseen aina viimeisenä vaikka olin parempi urheilija kuin muut. Olin hyvä jalkapallossa, jääkiekossa ja pesäpallossa olin tosi hyvä. Löin aina kunnareita ja mun ansiota meidän tiimi voitti aina. voitettiin jopa 4 kertaa koulujen väliset pesäpallo mestaruudet. siltin mut valittiin aina viimeisenä ja siltin muut haukkui ja pilkkasi "et sää et ole mikään hyvä ei me sua oteta mukaan ja tolleen". Luulisi et nykyisin on vähän aikuisempaa toimintaa. Et vaikka on hyvä niin se ei tarkoita et on suosittu.

• Näin täällä

Eihän se liikunta mikään taikalääke ole yksinäisyyteen, mutta on se ainakin minulle hyvästä.

- Liikunta piristää. Kun itseäni laiskottaa ja sohva vetää puoleensa koko illaksi, niin lähden ennemmin vaikka salille tai lenkille. Sen jälkeen olo on pirteämpi.

- Liikunta auttaa jaksamaan. Kun on lihakset ja hapenottokyky kunnossa, niin jaksaa touhuta paljon enemmän.

- Itsestään on helpompi pitää, kun on tyytyväinen vartaloonsa. En peilaile itseäni tai ole ulkonäkökeskeinen, mutta kyllä se ärsyttää, jos jatkuvasti vyötärö kiristää, tai ei mahdu vanhoihin vaatteisiinsa.

- Ryhmäliikunnassa tapaa myös ihmisiä, joten se auttaa hiukan myös sosiaaliseen puoleen. Kaikki eivät tietysti pidä ryhmäliikunnasta, mutta minusta on ihan piristävää vaikkapa kuntonyrkkeilyssä tms. treenata parin kanssa.

Minulta jäi liikunta vähiin viimeisen puolen vuoden aikana sairastelun, pienien vammojen yms. seurauksena. Kyllä sen huomasi, että koko ajan vaan tuli laiskemmaksi ja lievää masennustakin alkoi olemaan. Nyt kevään tultua olen taas aloittanut uudella innolla ja olo on jo parempi.

• tilastomerkintä

Kävelen, juoksen, pyöräilen, uidakin osaan.

En harrasta kilpailua. Nuorena luulin että minusta ei ole juoksijaksi, vaan olin väärässä.

• Uskoakseni liikunta ja musiikki korvaavat tulevaisuudessa masennuslääkkeet hyvin nopeasti!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3474
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      403
      2757
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      18
      2718
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1827
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1457
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1350
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      88
      1077
    8. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      71
      1066
    9. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      80
      943
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      30
      868
    Aihe