Hei! Olen 31-vuotias nainen. Olen syönyt e-pillereitä 15 vuotta. Jätin ne pois elokuussa 2011 kun lapsi on toiveissa. Elokuun viimeisten pillerien aiheuttaman tyhjennysvuodon jälkeen kuukautisia ei ole tullut. Viiden kuukauden odottelun jälkeen menin gynelle muutama viikko sitten ja sain terolut-kuurin (10 pv.) kuukautisten käynnistämiseksi. Kuuri on loppunut 8 päivää sitten eikä kuukautisia edelleenkään kuulu. Luulin, että muutama päivä kuurin jälkeen täytyisi jotakin tapahtua. Tarvitsenko lisää Terolut-kuureja? Gyne katsoi ultralla munasarjojani ja sanoi, että näyttävät ihan ookoolta. Ymmärsin, etteivät olisi ainakaan monirakkulaiset. Ovulaatiota ei vaan tapahdu. Eikä ole menkkatuntemuksiakaan Teroluteista huolimatta. Raskaanakaan en ole, testejä on tullut tehtyä. Vaikuttaako Tetralysal-antibiootti raskaaksituloon? Minulla on ruusufinni-ihotulehdus, johon olen syönyt antibioottia pitkään. Olen normaalipainoinen.
Terolutia syöty eikä kuukautisia silti kuulu
1
143
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Mitä gynekologisi mahtoi sanoa kohdun limakalvosta? Jos se oli hyvin ohut, se viittaa siihen, että estrogeenitasosi ovat aika matalalla ja Terolut yksin ei riitä vuodon aikaansaamiseen. Tämä on varsin tavallista eikä ole mitään syytä huolestua.
Sinun kannattaa olla uudelleen yhteydessä gynekologiisi, varmaan hän antoi ohjeet siltä varalta, että vuotoa ei tule.
Jos sitten jatkossa vuodot eivät vieläkään tule itsestään, sinun kannattaa hakeutua lapsettomuusasioista perillä olevan gynekologin luo ja voitte keskustella tarvittavista tutkimuksista ja lääkityksestä ovulaation saamiseksi.
Tetralysalia ei pidä käyttää raskauden aikana, mutta se ei estä raskaaksituloa.
Onnea raskausyrityksellesi!
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192635
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138925- 45871
- 61842
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44795Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165766Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725