Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

184

943

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En nauti. Olen hyvin sopuisa luonne, mutta tieten yritän "pitää puoliani" mikä saattaa vaikuttaa riidan haastamiselta.

Oikeassa riidassa pakenen paikalta. Livistän, sillä minulla on aiheesta vakavia traumoja lapsuudesta.

• Juurikin tämä. Koskaan ei voi tietää millaisia traumoja kenelläkin on, niin sen mukaisesti vois ainakin yrittää kirjoitella.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Juurikin tämä. Koskaan ei voi tietää millaisia traumoja kenelläkin on, niin sen mukaisesti vois ainakin yrittää kirjoitella.

En mä näistä palstahäröilyistä puhunut ollenkaan. Nää nyt on tuntemattomien hettoja, en pistä riitelyksi, kun eivät suinkaan ole sen arvoisia juttuja.

Tarkoitin siis ihan oikeassa elämässä tapahtuvia riitoja. Äiteen ensimmäinen miesystävä hakkasi äitiä ja toinen minua. Sitä oppi välttelemään konflikteja.
        Täällä ei voi saada turpaansa, niin ei tarvitse pelätä.

Toisekseen täällä harvalla on vaikutusvaltaa minuun. Hyvin harvalla. Niillä joita arvostan, jotka olen valinnut nk. lähipiiriini, heillä on sananvaltaa asioihini, ei muilla.

• Anonyymi00034
        Mu5tasydän kirjoitti:

Juurikin tämä. Koskaan ei voi tietää millaisia traumoja kenelläkin on, niin sen mukaisesti vois ainakin yrittää kirjoitella.

Turpaan tullut ja tukka lähtenyt vanhempia ei ole ollutkaan kuin hautuumaalla.

• Anonyymi00034 kirjoitti:

Turpaan tullut ja tukka lähtenyt vanhempia ei ole ollutkaan kuin hautuumaalla.

Surullista.

• Ja heräsi kysymys tuosta sinun hankaluudestasi.. millä tavoin mielestäsi sinusta tulee hankala ja minkälaisissa tilanteissa?

• Hankala siinä mielessä, että mun luottamuksen ansaitsee hyvin helposti.

Luottamuksen ansaitsemiseen tarvitaan vain asiallinen käytös, mutta sitten, kun lähtee epäasialliseksi, eli haukkuu tai mustamaalaa, niin takaisin ei ole paluuta.

Henkilö on sen jälkeen vain ilmaa, jota en enää noteeraa millään tavalla. Kai se on enemmän sitä itsesuojeluvaistoa sitten.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Hankala siinä mielessä, että mun luottamuksen ansaitsee hyvin helposti.

Luottamuksen ansaitsemiseen tarvitaan vain asiallinen käytös, mutta sitten, kun lähtee epäasialliseksi, eli haukkuu tai mustamaalaa, niin takaisin ei ole paluuta.

Henkilö on sen jälkeen vain ilmaa, jota en enää noteeraa millään tavalla. Kai se on enemmän sitä itsesuojeluvaistoa sitten.

Ai sinäkin olet sinisilmäinen älykääpiö kuten minäkin..? Usko ihmisiin on vankka, vaikka tietäisikin järjellä paremmin. Niin tuhannen kertaa olen joutunut pettymään ihmisiin ja minä hölmö uskon yhä vain. Jokainen yksilö kun ansaitsee tilaisuutensa.
        Ja sit henkilökohtainen kysmys, jphon sinun ei ole pakko vastata; onko sinulla sisaruksia?

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Ai sinäkin olet sinisilmäinen älykääpiö kuten minäkin..? Usko ihmisiin on vankka, vaikka tietäisikin järjellä paremmin. Niin tuhannen kertaa olen joutunut pettymään ihmisiin ja minä hölmö uskon yhä vain. Jokainen yksilö kun ansaitsee tilaisuutensa.
        Ja sit henkilökohtainen kysmys, jphon sinun ei ole pakko vastata; onko sinulla sisaruksia?

Juuri sellainen älykääpiö minä olen. Ja omaan niin huonon huumorintajun, että lähti samantien Kummelin älykääpiöt pyörimään päässä.

Kyllä, minulla on useita sisaruksia, joista yksi kokonainen isoveli, jonka nuhteen alla olen kasvanut. 😌

• Mu5tasydän kirjoitti:

Juuri sellainen älykääpiö minä olen. Ja omaan niin huonon huumorintajun, että lähti samantien Kummelin älykääpiöt pyörimään päässä.

Kyllä, minulla on useita sisaruksia, joista yksi kokonainen isoveli, jonka nuhteen alla olen kasvanut. 😌

Jos mun kyökkeily yhtään pitää paikkaansa, niin pahimpia riidanhaastajia ovatkin ne ainokaiset joilla ei ole sisaruksia. Ehkä yleistän liikaa, mutta tälläinen kutina minulla on.

Sinä oletkin hyvin sopuisa, ehkä jopa liiankin .. mutta olet selvästi kovettanut nahkasi jo täällä palstalla ja se on hyvä se. Me palstalaiset kun ollaan ihan vaan sattumanvaraisia tyyppejä jostakin päin valtakuntaa. Ei meidän kirjoituksista kandee ottaa itteensä. :)

Jos mun kyökkeily yhtään pitää paikkaansa, niin pahimpia riidanhaastajia ovatkin ne ainokaiset joilla ei ole sisaruksia. Ehkä yleistän liikaa, mutta tälläinen kutina minulla on.

Sinä oletkin hyvin sopuisa, ehkä jopa liiankin .. mutta olet selvästi kovettanut nahkasi jo täällä palstalla ja se on hyvä se. Me palstalaiset kun ollaan ihan vaan sattumanvaraisia tyyppejä jostakin päin valtakuntaa. Ei meidän kirjoituksista kandee ottaa itteensä. :)

Kyllä, ehkä olen vielä matkalla vattupääksi. 😂

• Mu5tasydän kirjoitti:

Kyllä, ehkä olen vielä matkalla vattupääksi. 😂

Höpsis pöpsis.. olet liian hyväsydäminen vattupääksi.

• Anonyymi00031
        Mu5tasydän kirjoitti:

Onpa naisia esittävä spede etovaa tekstiä

Höpsis pöpsis.. olet liian hyväsydäminen vattupääksi.

Määkin tykkään susta. ❤️

• Anonyymi00001

Virkistävä tämä herttainen mummohahmo. Harmi että tämäkin on palstaäijän tekele

• Anonyymi00011

😁 tuota noin, koskettaako otsikon aihe mitenkään? Sillä tavalla henkilökohtaisesti?
        -sivusta seuraten
        Toki viattomien pikku kommenttien heittely on ihan eri juttu kuin riidan haastaminen, mutta...

• Anonyymi00033
        Anonyymi00011 kirjoitti:

😁 tuota noin, koskettaako otsikon aihe mitenkään? Sillä tavalla henkilökohtaisesti?
        -sivusta seuraten
        Toki viattomien pikku kommenttien heittely on ihan eri juttu kuin riidan haastaminen, mutta...

Minä kyllä ymmärrän kommentin funktion. Sivusta

• Anonyymi00011 kirjoitti:

-sivusta seuraten

Nauroin ääneen.

• Anonyymi00002

Kuka sinulle riitaa haastaa

• Anonyymi00007

Eiköhän tämä naisia esittävä kekkeruusi osaa laittaa näyttäviä feikkitappeluita pystyyn ihan itsekseenkin, jos ymmärrät mitä tarkoitan ”jeeves”

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Eiköhän tämä naisia esittävä kekkeruusi osaa laittaa näyttäviä feikkitappeluita pystyyn ihan itsekseenkin, jos ymmärrät mitä tarkoitan ”jeeves”

((mikei minua taaskaan epäillä mistään))
        (((ihan epäreilua osoittaa palstasuosiota muihin suuntiin)))

• buddy-love kirjoitti:

Minä epäilen sinua. Tosin en suinkaan riidanhaluiseksi vaan päin vastoin, hyvinkin sopuisaksi.

Minä epäilen sinua. Tosin en suinkaan riidanhaluiseksi vaan päin vastoin, hyvinkin sopuisaksi.

Tuo on juuri suurin hämäys, sillä minähän olen aina eri mieltä kaikkien kanssa ja sillionkin jos olen samaa mieltä jonkun kanssa, niin eri syistä kuin se toinen.
        ;)

• buddy-love kirjoitti:

Tuo on juuri suurin hämäys, sillä minähän olen aina eri mieltä kaikkien kanssa ja sillionkin jos olen samaa mieltä jonkun kanssa, niin eri syistä kuin se toinen.
        ;)

No höh.. eihän erimielisyys ole riitaa nähnytkään. Erimielisyydestä tulee riita kun aletaan jyrkästi puolustelemaan kantojaan ja tulee se minä-minä ego kehiin.

• Anonyymi00013
        buddy-love kirjoitti:

minä epäilen että olet oikeasti tosi läski nainen..

• Tuli vain mieleen asia. Ainoa, joka on viime aikoina riitaa haastanut täällä palstalla on se tyyppi, joka haukkuu ja härnää kaikkia vuorotellen, mutta minulle hän on ilmaa nykyisin.

• Anonyymi00013 kirjoitti:

minä epäilen että olet oikeasti tosi läski nainen..

Voisimme oikeastaan riidellä tuosta asiasta.

No höh.. eihän erimielisyys ole riitaa nähnytkään. Erimielisyydestä tulee riita kun aletaan jyrkästi puolustelemaan kantojaan ja tulee se minä-minä ego kehiin.

Eräiden nykyisten ideologisten suuntausten mukaan, kaikki erimielisyys on riitelyä ja siksi kiellettyä.
        Jopa esiintyminen samassa kuvassa jonkun eri mieltä olevan kanssa on syy ryhtyä välttelemään häntä.

(elämme paljon suvaitsemattomammassa yhteiskunnassa kuin pitkään aikaan, vaikka päinvastaista väitetään)

• buddy-love kirjoitti:

Eräiden nykyisten ideologisten suuntausten mukaan, kaikki erimielisyys on riitelyä ja siksi kiellettyä.
        Jopa esiintyminen samassa kuvassa jonkun eri mieltä olevan kanssa on syy ryhtyä välttelemään häntä.

(elämme paljon suvaitsemattomammassa yhteiskunnassa kuin pitkään aikaan, vaikka päinvastaista väitetään)

Jaa, mä uskon vakaasti erimielisyyden kantavaan voimaan. Rehellisesti ajateltuna juurikin se, ettei kaikki ole samaa mieltä on koko jutun ydin. Elämän suola.
        Mutta vain asiallisesti käsiteltynä.

Olisi kiva tietää tuosta ideologiasta kun se ei ole minulle käynyt vielä tutuksi.

Jaa, mä uskon vakaasti erimielisyyden kantavaan voimaan. Rehellisesti ajateltuna juurikin se, ettei kaikki ole samaa mieltä on koko jutun ydin. Elämän suola.
        Mutta vain asiallisesti käsiteltynä.

Olisi kiva tietää tuosta ideologiasta kun se ei ole minulle käynyt vielä tutuksi.

Vihjaan, että tietyt vihervasemmistolaiset piirit eivät siedä ajattelua, joka hiukankin poikkeaa heidän yleisestä linjastaan.
        Ilmiö ei rajoitu pelkästään meille, sillä sama on todettu myös USA:n demokraattien tietyissä osissa, vaikka siellä heillä poliittinen suuntaus poikkeaa suuresti siitä mitä täkäläinen vasemmisto on.

• buddy-love kirjoitti:

Vihjaan, että tietyt vihervasemmistolaiset piirit eivät siedä ajattelua, joka hiukankin poikkeaa heidän yleisestä linjastaan.
        Ilmiö ei rajoitu pelkästään meille, sillä sama on todettu myös USA:n demokraattien tietyissä osissa, vaikka siellä heillä poliittinen suuntaus poikkeaa suuresti siitä mitä täkäläinen vasemmisto on.

Noh, en ole poliittisesti aktiivinen, niin en osaa ottaa kantaa asiaan, josta en mitään tiedä.

En tosiaankaan ollut yläasteella kuin kolmella yhteiskuntaopin tunnilla, sillä aihe ei kiinnostanut. Jätin väliin, kuten politiikankin.
        Mulla on mun omia ideologioita ihan ittelleni tarpeeksi omasta takaa, en tarvitse mitään valmiiksi pureskeltua kauraa.

Mutta juu .. se tekee minusta myös pikkuisen tyhmän. Sen myönnän.

Noh, en ole poliittisesti aktiivinen, niin en osaa ottaa kantaa asiaan, josta en mitään tiedä.

En tosiaankaan ollut yläasteella kuin kolmella yhteiskuntaopin tunnilla, sillä aihe ei kiinnostanut. Jätin väliin, kuten politiikankin.
        Mulla on mun omia ideologioita ihan ittelleni tarpeeksi omasta takaa, en tarvitse mitään valmiiksi pureskeltua kauraa.

Mutta juu .. se tekee minusta myös pikkuisen tyhmän. Sen myönnän.

Oman älykkyytensä epäileminen on usein todiste siitä, ettei suinkaan ole tyhmä.

• buddy-love kirjoitti:

Oman älykkyytensä epäileminen on usein todiste siitä, ettei suinkaan ole tyhmä.

Kyllähän minä itseäni suhteellisen älykkäänä pidän.. :)
        se vain että ihminen voi olla samanaikaisesti älykäs ja tyhmä. En ole oppinut, en tietoviisas ja ymmärryksessäni on valtavia aukkoja, minkä lisäksi mulla on hiton pitkät piuhat.. sellainen duraceli .. going, going.. still going.. siis mun raksuttimet. :)
        Hidas suoraan sanottuna.

Toista se on sun kun olet oikeasti älykäs tyyppi. Mulla on vaan tätä teko älyä.. :)

Kyllähän minä itseäni suhteellisen älykkäänä pidän.. :)
        se vain että ihminen voi olla samanaikaisesti älykäs ja tyhmä. En ole oppinut, en tietoviisas ja ymmärryksessäni on valtavia aukkoja, minkä lisäksi mulla on hiton pitkät piuhat.. sellainen duraceli .. going, going.. still going.. siis mun raksuttimet. :)
        Hidas suoraan sanottuna.

Toista se on sun kun olet oikeasti älykäs tyyppi. Mulla on vaan tätä teko älyä.. :)

Ei ei, kaikki älykäs on tilattu intialaiselta asiantuntijaryhmältäni.

Huomasitko muuten, että se ketju, jossa käsiteltiin maahanmuuttoa, on joutunut sensuurin kohteeksi.
        Pienikin erimielisyys "päätetyn ajattelutavan" kanssa on eräiden mielestä arveluttavaa ja se pitää heti poistaa näkyviltä.

• buddy-love kirjoitti:

Ei ei, kaikki älykäs on tilattu intialaiselta asiantuntijaryhmältäni.

Huomasitko muuten, että se ketju, jossa käsiteltiin maahanmuuttoa, on joutunut sensuurin kohteeksi.
        Pienikin erimielisyys "päätetyn ajattelutavan" kanssa on eräiden mielestä arveluttavaa ja se pitää heti poistaa näkyviltä.

En kyllä ole huomannut moista ketjua ollenkaan. Sensuuri on muutoinkin aika otannanvaraista täällä. Mikä tahansa saattaa lähteä milloin tahansa ilman mitään järkevää syytä. Riittää, että joku poistattamiseen tottunut ei tykkää siitä.

• Anonyymi00003

Parempi lihava riita kuin laiha sopu.

• Anonyymi00008

Samaa mieltä. Haalea välinpitämättömyys on ehkä vastenmielisintä.

-Thinksy

• Ei silloin jos pelkää riitatilanteita, kuten minä. Riiteleminen on silloin se vihoviimeinen juttu.

• Anonyymi00010
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ei silloin jos pelkää riitatilanteita, kuten minä. Riiteleminen on silloin se vihoviimeinen juttu.

Itsekseen riitely on ihan parasta! Aina voittaa väittelyt.

>simiti<

• Anonyymi00010 kirjoitti:

>simiti<

Noh.. mä en näje mitään järkeä riitelemisessä .. järkevää keskustelua voi käydä, jopa hieman kovasanaisesti,mutta riitely on nou,nou.

• Anonyymi00015

Eikä. Tuo kuulostaa siltä että homma on lähtenyt lapasesta. Pitäisi katsella jotain aggressiivista huutajaa? En muuten katsele. Mun mielestä erimielisyydet voi hoitaa ihan asiallisestikin. Jos ei pysy järki päässä, niin sitten täytyy ottaa aikaa ja tasailla vähän.

Multa ääni laihalle sovulle ennen kun asioista voi keskustella. Eikä kaikkien kanssa edes tarvitse tulla toimeen sen kummemmin.

xLiner

• Anonyymi00017
        Anonyymi00010 kirjoitti:

>simiti<

No siinähän se aloittajasedän totuus tulikin ihan itte kirjoitti auki

• Anonyymi00043
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ei silloin jos pelkää riitatilanteita, kuten minä. Riiteleminen on silloin se vihoviimeinen juttu.

Ei riitelyn tarvitse tarkoittaa väkivaltaa, ei edes huutamista. Itselleni” lihava riita” tarkoittaa itselleni enemmänkin sitä, että sitoutuu kuuntelemaan toista ja kertomaan itsekin juurta jaksain, mistä kiikastaa. Ei jätä toista epävarmuuteen, eikä yksin. Riitelee asiat täysin loppuun turvallisesti. Laiha sopu taas on sitä, että jäädään kantamaan kaunaa, mutta teeskennellään, että kaikki on hyvin.

-Thinksy

• Anonyymi00043 kirjoitti:

Ei riitelyn tarvitse tarkoittaa väkivaltaa, ei edes huutamista. Itselleni” lihava riita” tarkoittaa itselleni enemmänkin sitä, että sitoutuu kuuntelemaan toista ja kertomaan itsekin juurta jaksain, mistä kiikastaa. Ei jätä toista epävarmuuteen, eikä yksin. Riitelee asiat täysin loppuun turvallisesti. Laiha sopu taas on sitä, että jäädään kantamaan kaunaa, mutta teeskennellään, että kaikki on hyvin.

-Thinksy

No tuohon sanomaasi minäkin yhdyn. Lapsuudessani sain olla osallisena lihaviin riitoihin konkreettisesti, niin en osaa ollenkaan riidellä. Minusta tulee säikky heti kun joku korottaa ääntään.
        Olen hyvin sopuisa ja joustava luonne, vaikka temperamenttia löytyykin. Opetettu nöyräksi.

Eka riita kun oli eksän kanssa, menin ihan shokkiin. Kirjaimellisesti. Exä luuli jotakin muuta ja löi nyrkin ovesta läpi. Ja siitähän olo ei parantunut vaan menin hysteeriseksi. Pelkäsin lyöneeni hynttyyt yhteen väkivaltaisen miehen kanssa. Ja sitä puitiin ja käsiteltiin yhdessä exän kanssa vuosia, kunnes pääsin pelostani eroon.

Opin, että kun joku tulistuu, minun on aika poistua paikalta. Haukata happea tai jotakin, eikä jäädä tilanteeseen ennenkuin toinen on hieman rauhoittunut jotta riidan aihe saatiin käsiteltyä asiallisesti keskustelemalla.

En ole arka, mutta aristelen riitatilanteita. Sinällään tuo lihava riita kuulostaa pahalta. Mikä tahansa on parempi kuin se, mitä riita minulle aiheuttaa.
        Olen jännä yksilö siihen nähden, että olen lopettanut monta baari- ja katutappelua menemällä väliin, vaikka itseeni kohdistuvia agressiivisuuden puuskia en siedä ollenkaan.

• Anonyymi00071
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No tuohon sanomaasi minäkin yhdyn. Lapsuudessani sain olla osallisena lihaviin riitoihin konkreettisesti, niin en osaa ollenkaan riidellä. Minusta tulee säikky heti kun joku korottaa ääntään.
        Olen hyvin sopuisa ja joustava luonne, vaikka temperamenttia löytyykin. Opetettu nöyräksi.

Eka riita kun oli eksän kanssa, menin ihan shokkiin. Kirjaimellisesti. Exä luuli jotakin muuta ja löi nyrkin ovesta läpi. Ja siitähän olo ei parantunut vaan menin hysteeriseksi. Pelkäsin lyöneeni hynttyyt yhteen väkivaltaisen miehen kanssa. Ja sitä puitiin ja käsiteltiin yhdessä exän kanssa vuosia, kunnes pääsin pelostani eroon.

Opin, että kun joku tulistuu, minun on aika poistua paikalta. Haukata happea tai jotakin, eikä jäädä tilanteeseen ennenkuin toinen on hieman rauhoittunut jotta riidan aihe saatiin käsiteltyä asiallisesti keskustelemalla.

En ole arka, mutta aristelen riitatilanteita. Sinällään tuo lihava riita kuulostaa pahalta. Mikä tahansa on parempi kuin se, mitä riita minulle aiheuttaa.
        Olen jännä yksilö siihen nähden, että olen lopettanut monta baari- ja katutappelua menemällä väliin, vaikka itseeni kohdistuvia agressiivisuuden puuskia en siedä ollenkaan.

Ymmärrettävästi noin huonot kokemukset, joissa riita on tarkoittanut pelkoa ja aggressiota on merkki täysin hallitsemattomasta tilanteesta ja lapsen mieleen piirtyy nopeasti kuva siitä, että pakeneminen paikalta on oikea ratkaisu. Valitettavasti myöhemminkin sinua seurasi tuo kokemus, että nyrkit puhuu. Se ei ole varmasti ainakaan vaimentanut pelkoa riitatilanteita kohtaan. Viisas toimintapa se on ollut silloin, kun äänen korottaminen oikeasti tarkoittaa uhkaa. Joskus pieni happihyppy voi myös selvittää ajatuksia, mutta mielestäni tärkeää on, että molemmat osapuolet pystyvät keskustelemaan asiat lopulta läpi. Aina (tai kaikki) ei voi tehdä niin, koska toinen ei ole siihen valmis. Eli menemään riidassa syytöksiä syvemmälle puhumaan omista tunteista. Jos näin ei tapahdu, riitely on vain kuluttavaa, loukkaavaa ja kokemissasi tapauksissa myös pelottavaa. On viisastakin poistua paikalta.

• Anonyymi00072
        UUSI
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Ymmärrettävästi noin huonot kokemukset, joissa riita on tarkoittanut pelkoa ja aggressiota on merkki täysin hallitsemattomasta tilanteesta ja lapsen mieleen piirtyy nopeasti kuva siitä, että pakeneminen paikalta on oikea ratkaisu. Valitettavasti myöhemminkin sinua seurasi tuo kokemus, että nyrkit puhuu. Se ei ole varmasti ainakaan vaimentanut pelkoa riitatilanteita kohtaan. Viisas toimintapa se on ollut silloin, kun äänen korottaminen oikeasti tarkoittaa uhkaa. Joskus pieni happihyppy voi myös selvittää ajatuksia, mutta mielestäni tärkeää on, että molemmat osapuolet pystyvät keskustelemaan asiat lopulta läpi. Aina (tai kaikki) ei voi tehdä niin, koska toinen ei ole siihen valmis. Eli menemään riidassa syytöksiä syvemmälle puhumaan omista tunteista. Jos näin ei tapahdu, riitely on vain kuluttavaa, loukkaavaa ja kokemissasi tapauksissa myös pelottavaa. On viisastakin poistua paikalta.

Ja keskustelit minun kanssa (unohtui).

-Thinksy

• Anonyymi00004

En kai minä riitele. Kun en oikein loukkaannukaan mistään niin mistä riitelisin?

Väittely eri mieltä olevien kanssa taas voi olla oikeinkin hauskaa.

Jos lähtisi aina huutelemaan törpöille takaisin, niin eihän sitä muuta ehtisi tekemäänkään kuin tappelemaan. Ihan turhaa touhua. Törpöt voi ihan vaan sivuuttaa.

xLiner

• Kunnollinen ja kattava väittely on ainut keino saada selville miten asiat oikeasti ovat ja sellaisen jälkeen kumpikaan ei ole enää ihan täysin samaa mieltä kuin alussa ja myös ymmärtää miksi toinen on jotain toista mieltä.
        Toisinaan kumpikin on vaihtanut mielipiteensä ihan joksikin toiseksi (joskus jopa samaksi).

• Väittely on asia erikseen. Tosin olen huono siinäkin, kun yritän löytää ihmisten kirjoituksista jotain hyvää.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Väittely on asia erikseen. Tosin olen huono siinäkin, kun yritän löytää ihmisten kirjoituksista jotain hyvää.

Ei tuo ole väittelyssä ongelma ja kun selvästi rajaa missä asioissa toinen on "oikeassa", niin voidaan keskittyä niihin "väärässä" oleviin osiin.

• buddy-love kirjoitti:

Ei tuo ole väittelyssä ongelma ja kun selvästi rajaa missä asioissa toinen on "oikeassa", niin voidaan keskittyä niihin "väärässä" oleviin osiin.

Heh. Mielestäni kaikki mutu on sellaista, että sen voi kyseenalaistaa.

Jos joku tulisi minulle kertomaan vaikka että oikeaan bechamel-kastikkeeseen ei käytetä voita ja jauhoja, niin väittelisin asiasta, koska tieto kumoaa mutun.

Mutulla tarkoitan tässä tilanteessa "musta tuntuu" -tietoa.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Heh. Mielestäni kaikki mutu on sellaista, että sen voi kyseenalaistaa.

Jos joku tulisi minulle kertomaan vaikka että oikeaan bechamel-kastikkeeseen ei käytetä voita ja jauhoja, niin väittelisin asiasta, koska tieto kumoaa mutun.

Mutulla tarkoitan tässä tilanteessa "musta tuntuu" -tietoa.

Béarnaise on paljon parempaa!
        ;)
        (makuasioista voi aivan hyvin väitellä, sillä niissä kaikki ovat aina oikeassa)

• buddy-love kirjoitti:

Béarnaise on paljon parempaa!
        ;)
        (makuasioista voi aivan hyvin väitellä, sillä niissä kaikki ovat aina oikeassa)

Tuo on totta, mutta tekisin lasagnen silti perinteisellä reseptillä bechameliin. :))

Poroa jos teen, niin siihen ehdotuksesi toimii ja lisäksi tekisin vielä riistakastikkeen. Poroa kahdella kastikkeella.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Tuo on totta, mutta tekisin lasagnen silti perinteisellä reseptillä bechameliin. :))

Poroa jos teen, niin siihen ehdotuksesi toimii ja lisäksi tekisin vielä riistakastikkeen. Poroa kahdella kastikkeella.

Ei ei, porosta kuuluu tehdä vain käristystä, eikä siihen sekaan tule muita mausteita kuin pippuria ja suolaa, eikä varsinkaan mitää kastikkeita sen kanssa.

(kyllä tästä kunnollinen riita saadaan aikaan)

• buddy-love kirjoitti:

Ei ei, porosta kuuluu tehdä vain käristystä, eikä siihen sekaan tule muita mausteita kuin pippuria ja suolaa, eikä varsinkaan mitää kastikkeita sen kanssa.

Hahaa, minä puhun poron sisäfileestä. Se pitää paistaa sekuntikellon kanssa ja parempaa lihaa saa maailmasta etsiä. 😝

• Mu5tasydän kirjoitti:

Hahaa, minä puhun poron sisäfileestä. Se pitää paistaa sekuntikellon kanssa ja parempaa lihaa saa maailmasta etsiä. 😝

Pööh, ihan liian hienoa sapuskaa tuollainen.
        Kannattaa myydä turisteille hirveään hintaan.

• buddy-love kirjoitti:

Pööh, ihan liian hienoa sapuskaa tuollainen.
        Kannattaa myydä turisteille hirveään hintaan.

Hehee. Hemmottelen joskus (ehkä kerran vuodessa) itseäni ja syömäkaveriani tuollaisella. Kerran kun maistat, niin voin kertoa, että maistat toisenkin kerran. Siinä jää "härän" ulkofile toiseksi. :)

• Anonyymi00037
        buddy-love kirjoitti:

Pippuria poronkäristykseen?! Pyhäinhäväistystä moinen. EI PIPPURIA!

• Mu5tasydän kirjoitti:

Hehee. Hemmottelen joskus (ehkä kerran vuodessa) itseäni ja syömäkaveriani tuollaisella. Kerran kun maistat, niin voin kertoa, että maistat toisenkin kerran. Siinä jää "härän" ulkofile toiseksi. :)

Tuollainen on vaarallista ja voi johtaa jatkuvaan hinkuun.
        Kannattaa siis pysyä vähemmän riippuvuutta aiheuttavassa ravinnossa, sillä suklaassakin on minulla jo riittävästi riesaa.

• Anonyymi00037 kirjoitti:

Pippuria poronkäristykseen?! Pyhäinhäväistystä moinen. EI PIPPURIA!

Kyllä, muutama mustapippuri kuuluu poronkäristykseen.
        Mustapippuriton on aivan liian primitiivinen versio.

• Anonyymi00005

huvittavuus aiheisiin, niin.. jotain monimutkaisia kysymyksiä googlebotille oli miten osaa vastata joihinkin, leikkiä

• Anonyymi00006

kysy google-botilta vaikka "who owns google-bot" vastaus niin META siis no tiesinkin the aplhabet company...

• Anonyymi00009

Nämä kirjoittajat tässä yllä valehtelevat ja kehuvat jatkuvasti itseään.

Mie sitä tai tätä hyvää - ei kiinnosta, koska niin nopeasti voi todistaa, ettei se ole totta. Itä-Suomesta?

Asiaa kiitos.

• Anonyymi00012

Testasin bluffasiko se yksi hörhöläinen vai ei. Paljastui, että bluffasi. Pelkkää puhetta vailla tekoja. Tiesin että suunsoittajat ovat niitä todellisia pelkureita. Olin siis jo valmiina lähtemään selvittelemään välit kadulle once and for all. Kyllästynyt maailman pahuuteen, kyllästynyt hankaliin ihmisiin. -💊-.

• Niin minäkin olen kyllästynyt pahuuteen, mutta sen kanssa on kai pakko vain elää, kun kaikkea ei voi hallita.

• Anonyymi00041
        Mu5tasydän kirjoitti:

Niin minäkin olen kyllästynyt pahuuteen, mutta sen kanssa on kai pakko vain elää, kun kaikkea ei voi hallita.

Markus vastaan maailma. Siihen tyyliin. Jos ryhtyy yksin universumia vastaan, siinä häviää. Silti maailma näyttäytyy usein paikkana missä ajautuu menettelemään silleen.

Jos pistää kovan kovan vastaan sen sijaan että kääntää toisen poskensa nemesikselleen, puhutaan eräästä kieroutuneesta ismistä. Paholaisen palvojat oikeuttavat ideologiansa sen kautta. Ne ovat tietysti väärässä. Kannattanevat kostoa korkojen kera.

Silti itsensä puolustamista vaaditaan jottei joudu maailman tallomaksi. Jumala saisi vahvistaa otettaan ihmiskunnasta, sille on entistä enemmän tarvetta. Jos menettää uskonsa Jumalaan, it's all over. -💊-.

• Anonyymi00041 kirjoitti:

Markus vastaan maailma. Siihen tyyliin. Jos ryhtyy yksin universumia vastaan, siinä häviää. Silti maailma näyttäytyy usein paikkana missä ajautuu menettelemään silleen.

Jos pistää kovan kovan vastaan sen sijaan että kääntää toisen poskensa nemesikselleen, puhutaan eräästä kieroutuneesta ismistä. Paholaisen palvojat oikeuttavat ideologiansa sen kautta. Ne ovat tietysti väärässä. Kannattanevat kostoa korkojen kera.

Silti itsensä puolustamista vaaditaan jottei joudu maailman tallomaksi. Jumala saisi vahvistaa otettaan ihmiskunnasta, sille on entistä enemmän tarvetta. Jos menettää uskonsa Jumalaan, it's all over. -💊-.

Fiksuja ajatuksia.

• Anonyymi00073
        UUSI

Kirosin naapurini kirouksen kielellä. Siitäs saivat. Mitäs häiritsivät kotirauhaani. Kuka muukaan mua auttaisi tässä asiassa? Poliisi 😂? -💊-.

• Pienestä vinoilusta saatan nauttia mutta riitelemisestä en koskaan missään muodossa.
      Suutuspäissään liian paha suustaan, jää omatunto kolkuttamaan 🙄

• Auts! Kai sit osaat kiukun laannuttua myöntää kyseisen asian myös riitelyn toiselle osapuolelle?

Itse ahdistun nimittelemisestä todella paljon oikeassa elämässä. Täällä palstalla nyt oikeastaan mikään ei hetkauta, mutta toista se on irl.

Kaikkihan tuohon riidellessä sortuu, tuohon, että on paha suustaan, siksi kieltäydyn riitelemästä. Lähden lipettiin tai menen sängyn alle piiloon..

Auts! Kai sit osaat kiukun laannuttua myöntää kyseisen asian myös riitelyn toiselle osapuolelle?

Itse ahdistun nimittelemisestä todella paljon oikeassa elämässä. Täällä palstalla nyt oikeastaan mikään ei hetkauta, mutta toista se on irl.

Kaikkihan tuohon riidellessä sortuu, tuohon, että on paha suustaan, siksi kieltäydyn riitelemästä. Lähden lipettiin tai menen sängyn alle piiloon..

Siinä on vain se ongelma että kun on silpaissut syvään toista niin ei sitä tekemättömäksi saa, että mielellään ei koko touhulle.

Useimmiten käy niinkuin sodissa aina käy...voittajia ei ole, vain liuta häviäjiä.
        Kylvetään pahimmassa tapauksessa se seuraavan sodan siemen.

Juu, parempi passata ja suodattaa siihen asti kun ei kertakaikkiaan enää pysty, pieni härkkiminen ei maailmaa kaada.
        Palsta nyt on enemmänkin tämmöinen twilight zone 😛

• Jotenkin sinusta huokuu sellainen, että en haluaisi suututtaa. Yleensä sellainen tyyppi saattaa olla pitkäpinnainen, mutta sitten, kun se pinna katkeaa, niin en haluaisi olla paikalla. :)

• Mu5tasydän kirjoitti:

Jotenkin sinusta huokuu sellainen, että en haluaisi suututtaa. Yleensä sellainen tyyppi saattaa olla pitkäpinnainen, mutta sitten, kun se pinna katkeaa, niin en haluaisi olla paikalla. :)

Niin siinä pitkäpinnaisilla yleensä käy, ei riitä että oksa katkeaa...samalla kertaa saattaa kaatua pala metsää.

Viimeksi suutuin oikeasti neljä vuotta sitten, ettei noita suuttumisintervalleja kovin tiuhaan satu 😄, aika turvallinen tapaus. Koko päivä kun tahallisesti ärsytettiin niin sitten pimahti.

Pieniä hermon menetyksiä en laske miksikään, kyllä sitä kiukutella saa vähäsen kunhan ei tavakseen ota.

• Ex-Lukka kirjoitti:

Siinä on vain se ongelma että kun on silpaissut syvään toista niin ei sitä tekemättömäksi saa, että mielellään ei koko touhulle.

Useimmiten käy niinkuin sodissa aina käy...voittajia ei ole, vain liuta häviäjiä.
        Kylvetään pahimmassa tapauksessa se seuraavan sodan siemen.

Juu, parempi passata ja suodattaa siihen asti kun ei kertakaikkiaan enää pysty, pieni härkkiminen ei maailmaa kaada.
        Palsta nyt on enemmänkin tämmöinen twilight zone 😛

Mä en suodata mitään, en pysty. Ei kykene, ei osaa. Haluaisin sanoa että käsittelen asiat asiallisesti kun epäpuhtauksia esiintyy, mutta ei pidä paikkaansa täysin. Mä patoan. Mulla on sellainen kolmen kerran sääntö, että jos kerran tapahtuu, mä painan villaisella, toisesta huomautan ja kolmannesta otan asian esille. Neljäs onkin jo sen toisen tyhmyyttä.
        Mutta neljättä kertaa harvoin tulee, sillä perävalot yleensä jo menee kaukana horisontissa.

Esmes pujis on mokannut yhden tärkeän asian nyt kolmesti, mutta mä huomautin siitä vasta nyt, joten aiheessa ollaan periaatteessa vasta huomautusvaiheessa, sillä en ole asiasta aiemmin vikissyt. Luulin että aikuinen mies olisi itsekin tajunnut toimineensa huonosti, mutta oletin väärin. Nyt aihetta on käsitelty asiallisesti joten jos neljäs kerta tulee, se on sit hyvästien paikka.

Siedän paljon paskaa, mutta rajani ne on mullakin.

Tarkoititko suodattamisella sitä, että patoat asioita, kunnes räjähdät? Mut osaatko myös pyytää anteeksi?

• Ex-Lukka kirjoitti:

Niin siinä pitkäpinnaisilla yleensä käy, ei riitä että oksa katkeaa...samalla kertaa saattaa kaatua pala metsää.

Viimeksi suutuin oikeasti neljä vuotta sitten, ettei noita suuttumisintervalleja kovin tiuhaan satu 😄, aika turvallinen tapaus. Koko päivä kun tahallisesti ärsytettiin niin sitten pimahti.

Pieniä hermon menetyksiä en laske miksikään, kyllä sitä kiukutella saa vähäsen kunhan ei tavakseen ota.

Juu ja yleensä ikä sekä tietyt muut asiat rauhoittavat temperamenttisimmankin tapauksen. 🫣

Mä en suodata mitään, en pysty. Ei kykene, ei osaa. Haluaisin sanoa että käsittelen asiat asiallisesti kun epäpuhtauksia esiintyy, mutta ei pidä paikkaansa täysin. Mä patoan. Mulla on sellainen kolmen kerran sääntö, että jos kerran tapahtuu, mä painan villaisella, toisesta huomautan ja kolmannesta otan asian esille. Neljäs onkin jo sen toisen tyhmyyttä.
        Mutta neljättä kertaa harvoin tulee, sillä perävalot yleensä jo menee kaukana horisontissa.

Esmes pujis on mokannut yhden tärkeän asian nyt kolmesti, mutta mä huomautin siitä vasta nyt, joten aiheessa ollaan periaatteessa vasta huomautusvaiheessa, sillä en ole asiasta aiemmin vikissyt. Luulin että aikuinen mies olisi itsekin tajunnut toimineensa huonosti, mutta oletin väärin. Nyt aihetta on käsitelty asiallisesti joten jos neljäs kerta tulee, se on sit hyvästien paikka.

Siedän paljon paskaa, mutta rajani ne on mullakin.

Tarkoititko suodattamisella sitä, että patoat asioita, kunnes räjähdät? Mut osaatko myös pyytää anteeksi?

Aika lailla samaa tarkoitan, kerran pari painan villaisella, kolmannenkin...riippuu vähän aiheesta. Sellaista läpi sormien katsomista.
        Annan siis osan potaskasta suodattua lävitse siihen asti kunnes se suodatin menee tukkoon ja jos sinne on kerääntynyt liikaa sakkaumia niin voivoi sitten.

En oikein arvosta anteeksianteluita, puolin enkä toisin. Parempi ehkäistä ettei sellaisia tilanteita edes synny, niitä sanoja eikä tekoja kun eivät anteeksiannot kokonaan pyyhi pois.
        Muistikuvat jäävät vaikka kaunoja ei jäisikään.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Juu ja yleensä ikä sekä tietyt muut asiat rauhoittavat temperamenttisimmankin tapauksen. 🫣

Toki ja vaikka sanonkin olevani rauhallinen, neutraali en kuitenkaan ole
        Ensireaktio asioihin on rauhallinen...paitsi sitten ehkä kun joku torveilee saman asian kanssa useamman kerran putkeen.

Eräs kerta jäi mieleen kun yksi valikoivalla kuulolla varustettu tyyppi sähläsi saman jutun kanssa miljoona kertaa, onnistui sitten sen jälkeen kun uhkasin korjata kuuloa rassaamalla korvakäytävät puhtaaksi sukkapuikolla...päädyttiin yhdessä lopputulokseen että vaikka kokemus varmaan olisi ihan mielenkiintoinen niin sitä tuskin olisi tarpeellista lähteä toteuttamaan käytännössä 😂.

• Ex-Lukka kirjoitti:

Aika lailla samaa tarkoitan, kerran pari painan villaisella, kolmannenkin...riippuu vähän aiheesta. Sellaista läpi sormien katsomista.
        Annan siis osan potaskasta suodattua lävitse siihen asti kunnes se suodatin menee tukkoon ja jos sinne on kerääntynyt liikaa sakkaumia niin voivoi sitten.

En oikein arvosta anteeksianteluita, puolin enkä toisin. Parempi ehkäistä ettei sellaisia tilanteita edes synny, niitä sanoja eikä tekoja kun eivät anteeksiannot kokonaan pyyhi pois.
        Muistikuvat jäävät vaikka kaunoja ei jäisikään.

Huh! Toi anteeksipyytäminen on minulle tärkeää. En tosiaankaan antaisi koskaan anteeksi jos minulta ei sitä pyydettäisi. Olisin kaunainen enkä pääsisi varmaankaan koskaan asian yli ilman sitä anteeksipyyntöä.

Anteeksipyyntö on aina se avaus rauhanneuvotteluille. Tai siis minulle on. Jännä miten erilaisia ihmisiä kaikki ollaan.

Mun mentaliteettiini kuuluu toi asioiden käsitteleminen ja läpikäyminen. Loppuun asti, jotta kaunaa ei tarvitsisi kantaa. Jotta kellekään ei jää paha mieli.

Kaikki mokaa ja kaikki tekee tyhmyyksiä. Noin se vaan menee. Niistä selvitään suhteissa yhdessä ja anteeksi antamalla. Tai näin koen asian.

Mut juu.. ollaan vaan hyvin erilaisia tämän asian suhteen.

• Ex-Lukka kirjoitti:

Toki ja vaikka sanonkin olevani rauhallinen, neutraali en kuitenkaan ole
        Ensireaktio asioihin on rauhallinen...paitsi sitten ehkä kun joku torveilee saman asian kanssa useamman kerran putkeen.

Eräs kerta jäi mieleen kun yksi valikoivalla kuulolla varustettu tyyppi sähläsi saman jutun kanssa miljoona kertaa, onnistui sitten sen jälkeen kun uhkasin korjata kuuloa rassaamalla korvakäytävät puhtaaksi sukkapuikolla...päädyttiin yhdessä lopputulokseen että vaikka kokemus varmaan olisi ihan mielenkiintoinen niin sitä tuskin olisi tarpeellista lähteä toteuttamaan käytännössä 😂.

Mun raavasmies-kommentti poistettiin, mutta kiitos nauruista. :)

Huh! Toi anteeksipyytäminen on minulle tärkeää. En tosiaankaan antaisi koskaan anteeksi jos minulta ei sitä pyydettäisi. Olisin kaunainen enkä pääsisi varmaankaan koskaan asian yli ilman sitä anteeksipyyntöä.

Anteeksipyyntö on aina se avaus rauhanneuvotteluille. Tai siis minulle on. Jännä miten erilaisia ihmisiä kaikki ollaan.

Mun mentaliteettiini kuuluu toi asioiden käsitteleminen ja läpikäyminen. Loppuun asti, jotta kaunaa ei tarvitsisi kantaa. Jotta kellekään ei jää paha mieli.

Kaikki mokaa ja kaikki tekee tyhmyyksiä. Noin se vaan menee. Niistä selvitään suhteissa yhdessä ja anteeksi antamalla. Tai näin koen asian.

Mut juu.. ollaan vaan hyvin erilaisia tämän asian suhteen.

Tiedostan hyvin etteivät kaikki ajattele samoin, pitävät kummallisenakin ja kylmänä tätä tapaa ajatella. Sitä se ei ole ollenkaan jos tarkemmin tuumii. Ei saa ajatella liian kirjaimellisesti.

Jos korjaa vuodon jo ennen sen syntymistä niin vahinko on pienempi kuin päästää vahingon tapahtumaan ja korjailee seurauksia. En siis halua päästää sellaista tilannetta edes syntymään että anteeksipyytämisen tarvetta edes syntyisi.

Sana anteeksi ei oikeastaan korjaa mitään, se on vain puhetta ja teon rinnalla paljon pienempi asia.

Vielä aiheesta ennenkuin harrastetaan klassista väärinkäsittämistä, sori ponit yrittävät lähteä jo karkuteille 😄:
        Pystyn siis halutessani pyytämään anteeksi, mutta sitä en tiedä sanoa varmaksi voinko itse antaa täydellisesti anteeksi vaikka en kaunaakaan jäisi kantamaan...muistikuvat jäisivät joka tapauksessa.

• Osaan minä kutoakin oikeasti...tai olen ainakin osannut joskus, mummo opetti 😛

• Ex-Lukka kirjoitti:

Osaan minä kutoakin oikeasti...tai olen ainakin osannut joskus, mummo opetti 😛

...Oikein nurin oikein nurin ja sitten ehkä lopuksi oikein pahasti väärin 😂, homma hallussa

• Ex-Lukka kirjoitti:

...Oikein nurin oikein nurin ja sitten ehkä lopuksi oikein pahasti väärin 😂, homma hallussa

Mun on pakko tunnustaa, että ehkä kaulahuivin saisin aikaiseksi. Alan tekemään aina liian tiukkaa silmukkaa ja puikot alkavat nitisemään. 😂

• Ex-Lukka kirjoitti:

Tiedostan hyvin etteivät kaikki ajattele samoin, pitävät kummallisenakin ja kylmänä tätä tapaa ajatella. Sitä se ei ole ollenkaan jos tarkemmin tuumii. Ei saa ajatella liian kirjaimellisesti.

Jos korjaa vuodon jo ennen sen syntymistä niin vahinko on pienempi kuin päästää vahingon tapahtumaan ja korjailee seurauksia. En siis halua päästää sellaista tilannetta edes syntymään että anteeksipyytämisen tarvetta edes syntyisi.

Sana anteeksi ei oikeastaan korjaa mitään, se on vain puhetta ja teon rinnalla paljon pienempi asia.

Vielä aiheesta ennenkuin harrastetaan klassista väärinkäsittämistä, sori ponit yrittävät lähteä jo karkuteille 😄:
        Pystyn siis halutessani pyytämään anteeksi, mutta sitä en tiedä sanoa varmaksi voinko itse antaa täydellisesti anteeksi vaikka en kaunaakaan jäisi kantamaan...muistikuvat jäisivät joka tapauksessa.

No mähän olen monasti sanonut, että anna ponien välillä laukata.. :)

Ymmärrän pointtisi, avaan ymmärrystäni, ni voit sit korjata. Sä ennakoit ja rauhallisuudella poistat tilanteet jotka potentiaalisesti johtaisivat tilanteisiin joissa joutuisi sanomaan tai tekemään sellaista mistä omatunto voisi jälkeenpäin kolkuttaa. Eli vältät riitelyä.

Sinä tiedostat, että muistijälki jää kaikista tyhmyyksissään tehdyistä ratkaisuista etkä usko, että tyhjät sanat jälkeenpäin korjaisivat tilannetta juurikin tuon muistijäljen takia.
        Itse et ehkä kykene anteeksi antamaan juurikin tuon muistijäljen takia, ja siksipä pidät anteeksipyytämistäkin tyhjinä sanoina.

Menikö sinne päinkään?

En pidä sinua kylmänä ihmisenä tuon takia. Ehkä pelottavan räjähdysalttiina ennemminkin.
        Uskon, ettet räjähdä kovinkaan herkästi, mutta minulle taustani vuoksi tuo on se pelottavin ihmistyyppi. Rauhallinen joka sit räjähtää.

En tosiaankaan usko, että ihan ilman varoitusta räjähdät.

Tuohon anteeksi pyytämiseen .. siihen on oikeastaan suhtaumistapamme eri. Minulle se on sen ilmaisemista, että nyt voidaan sopia ja puhua asiasta eikä enää riidellä. Sitä että pystyy myöntämään mokanneensa. Ja tunnettu tosiasiahan on;

"Kaikki mokailee."
        Le Pirpis de Pikkuinen

Suuri ranskalainen ajattelija
        😂

Ymmärrän pointtisi, avaan ymmärrystäni, ni voit sit korjata. Sä ennakoit ja rauhallisuudella poistat tilanteet jotka potentiaalisesti johtaisivat tilanteisiin joissa joutuisi sanomaan tai tekemään sellaista mistä omatunto voisi jälkeenpäin kolkuttaa. Eli vältät riitelyä.

Sinä tiedostat, että muistijälki jää kaikista tyhmyyksissään tehdyistä ratkaisuista etkä usko, että tyhjät sanat jälkeenpäin korjaisivat tilannetta juurikin tuon muistijäljen takia.
        Itse et ehkä kykene anteeksi antamaan juurikin tuon muistijäljen takia, ja siksipä pidät anteeksipyytämistäkin tyhjinä sanoina.

Menikö sinne päinkään?

En pidä sinua kylmänä ihmisenä tuon takia. Ehkä pelottavan räjähdysalttiina ennemminkin.
        Uskon, ettet räjähdä kovinkaan herkästi, mutta minulle taustani vuoksi tuo on se pelottavin ihmistyyppi. Rauhallinen joka sit räjähtää.

Tuohon anteeksi pyytämiseen .. siihen on oikeastaan suhtaumistapamme eri. Minulle se on sen ilmaisemista, että nyt voidaan sopia ja puhua asiasta eikä enää riidellä. Sitä että pystyy myöntämään mokanneensa. Ja tunnettu tosiasiahan on;

"Kaikki mokailee."
        Le Pirpis de Pikkuinen

😂

Uus lempinimi. Le Pirpis. Hyvä. :)

• Mu5tasydän kirjoitti:

Mun raavasmies-kommentti poistettiin, mutta kiitos nauruista. :)

Näköjään :)

• Mu5tasydän kirjoitti:

Mun on pakko tunnustaa, että ehkä kaulahuivin saisin aikaiseksi. Alan tekemään aina liian tiukkaa silmukkaa ja puikot alkavat nitisemään. 😂

No juu, veikkaisin että olet paljon parempi kokki kuin kudinten hallitsija :)

• Ex-Lukka kirjoitti:

No juu, veikkaisin että olet paljon parempi kokki kuin kudinten hallitsija :)

No juu, onhan tuota tullut kokattua. :)

Menikö sinne päinkään?

"Kaikki mokailee."
        Le Pirpis de Pikkuinen

😂

Niin mutta kun ne ponit yrittävät lähteä omille poluilleen...:)

Psykologinen profiilini ihan kiitettävästi rakennettu, nyt mun ei tarvitse enää selitellä mitään...pirpis le pienoinen pilkkoi osiin siihen tyyliin 😂.

• Ex-Lukka kirjoitti:

Niin mutta kun ne ponit yrittävät lähteä omille poluilleen...:)

Psykologinen profiilini ihan kiitettävästi rakennettu, nyt mun ei tarvitse enää selitellä mitään...pirpis le pienoinen pilkkoi osiin siihen tyyliin 😂.

Heh.. eihän tässä voinut jättää asiaa siihen, että jäisi keskeneräinen olo. 😊

• Anonyymi00014

Monet tämän palstan kirjoittajista pitävät riidan haastamisena sitä, että keskustelua käydään faktojen avulla.

Jos kyseinen fakta on ristiriidassa keskustelijan aikaisemman käsityksen kanssa, kyseisen keskustelijan on helpompi väittää keskustelukumppaniaan riidanhaastajaksi kuin itse tutustua aiheeseen liittyviin faktoihin.

Mutta eihän tuo oikeastaan minun ongelmani ole, joten se siitä.

Riidan haastaminen on huonoa käytöstä.

🦄

• Anonyymi00019

Juu sinähän kirjoittelet monesti hyvin kiiltokuvamaisuutta tekstejä tämän taikaponitunnisteen alla, mutta muuten tota noi. T naiselta

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Juu sinähän kirjoittelet monesti hyvin kiiltokuvamaisuutta tekstejä tämän taikaponitunnisteen alla, mutta muuten tota noi. T naiselta

Uskon kaikkien lukijoiden ymmärtävän, että tämä T nainen kärsii harhoista. Minä kirjoitan vain asiallisia tekstejä.

🦄

• Anonyymi00020 kirjoitti:

Uskon kaikkien lukijoiden ymmärtävän, että tämä T nainen kärsii harhoista. Minä kirjoitan vain asiallisia tekstejä.

🦄

Ymmärrän mitä tarkoitat tämän T-naisen suhteen.

Faktoihin perustuva keskustelu on ok, jos se oikeasti on faktaa, eikä mutua.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00020 kirjoitti:

🦄

No onpa hyvä, että muistit korostaa näitä T naisen harhoja kaikille lukijoille

• Anonyymi00030
        Mu5tasydän kirjoitti:

No mutta tehän löysitte oikein konsensuksen kivasti kerrankin

• Anonyymi00035
        Anonyymi00029 kirjoitti:

No onpa hyvä, että muistit korostaa näitä T naisen harhoja kaikille lukijoille

No, onhan se mahdollista, että ne eivät ole harhoja vaan vain ilkeämielisiä, minuun kohdistuvia keksittyjä mustamaalauksia.

Kyseinen henkilö (T nainen) on kuitenkin niin sitkeä ja johdonmukainen, että luulen hänen itse uskovan väitteisiinsä minusta. Sen takia epäilen niitä ihan aidoiksi harhoiksi.

🦄

• Anonyymi00036
        Mu5tasydän kirjoitti:

Juu. Monille on epäselvää, mikä on faktan ja arvon ero. Hyvä nyrkkisääntö on, ettei faktojen avulla voi koskaan perustella sitä, miten asioiden tulisi olla.

🦄

• Anonyymi00035 kirjoitti:

No, onhan se mahdollista, että ne eivät ole harhoja vaan vain ilkeämielisiä, minuun kohdistuvia keksittyjä mustamaalauksia.

Kyseinen henkilö (T nainen) on kuitenkin niin sitkeä ja johdonmukainen, että luulen hänen itse uskovan väitteisiinsä minusta. Sen takia epäilen niitä ihan aidoiksi harhoiksi.

🦄

Et ole hänen ainoa uhrinsa. Hän torpedoi tosi monen kirjoituksia. Systemaattisesti, kun seuraa palstaa aktiivisesti, niin sen huomaa.

Väittäisin hänen kuuluvan ylläpitoon, mutta se olisi mutua.

Itse uskon hänen olevan pahasti luonnehäiriöinen, mahdollisesti torjutuksi tullut mustasukkainen nainen.

• Anonyymi00047
        Mu5tasydän kirjoitti:

Et ole hänen ainoa uhrinsa. Hän torpedoi tosi monen kirjoituksia. Systemaattisesti, kun seuraa palstaa aktiivisesti, niin sen huomaa.

Väittäisin hänen kuuluvan ylläpitoon, mutta se olisi mutua.

Itse uskon hänen olevan pahasti luonnehäiriöinen, mahdollisesti torjutuksi tullut mustasukkainen nainen.

Ok, hyvä tietää etten ole ainoa uhri.

Aika surullista, jos kirjoittelua alkaa ohjata harhat, pilkkaaminen ja iva. 😕

Minusta on parempi kirjoittaa jonkin positiivisen tavoitteen motivoimana. ☺️

🦄

• Anonyymi00047 kirjoitti:

Ok, hyvä tietää etten ole ainoa uhri.

Aika surullista, jos kirjoittelua alkaa ohjata harhat, pilkkaaminen ja iva. 😕

Minusta on parempi kirjoittaa jonkin positiivisen tavoitteen motivoimana. ☺️

🦄

Ihan hyvä pointti tuo posin kautta toimiminen.

• En, mutten vaan enää nykyään myöntelekkään kun olen omaa mieltäni, niin olen. Suurimman osaa elämääni olen ollut peesaaja, ei enää maita.
      Riitely on silti hyvin ikävää ja stressaavaa, pilaa ihan koko olon ja päivän.

• Otan yleensä moodin päälle riitelijän kanssa, että antaa sen kiertää ympärillä ja riidellä. Mä otan kantaa vain asiani oleellisiin puoliin ja sivuutan joutavat piikittelyt. Kiukutokoon.

• Jasu2025 kirjoitti:

Otan yleensä moodin päälle riitelijän kanssa, että antaa sen kiertää ympärillä ja riidellä. Mä otan kantaa vain asiani oleellisiin puoliin ja sivuutan joutavat piikittelyt. Kiukutokoon.

Syy miksen tykkää nalkuttajistakaan, menee koko oleminen negaatioksi semmosen ihmisen kanssa. Tympeää, kun asiat voi puhua hyvässäkin hengessä läpi. Olemalla silti ihan omaa mieltään. Yhtään nalkuttamatta ja sheimaamatta.

• Jasu2025 kirjoitti:

Syy miksen tykkää nalkuttajistakaan, menee koko oleminen negaatioksi semmosen ihmisen kanssa. Tympeää, kun asiat voi puhua hyvässäkin hengessä läpi. Olemalla silti ihan omaa mieltään. Yhtään nalkuttamatta ja sheimaamatta.

Sanotaan se nyt vielä näinkin.

https://voca.ro/15F3L6sE6KzY

• Jasu2025 kirjoitti:

Sanotaan se nyt vielä näinkin.

https://voca.ro/15F3L6sE6KzY

En tiiä meneekö ääneen puhuen sen paremmin perille, kun tekstinäkään mutta asia on kuten tuossa sanoin.

• Jasu2025 kirjoitti:

En tiiä meneekö ääneen puhuen sen paremmin perille, kun tekstinäkään mutta asia on kuten tuossa sanoin.

Ihan asiaa puhut.

• Jasu2025 kirjoitti:

No ei tietenkään mene, mutta sanasokeus häiritsee vähemmän :).
        Enpä tiennyt tuommoista palvelua olevankaan

• Ex-Lukka kirjoitti:

No ei tietenkään mene, mutta sanasokeus häiritsee vähemmän :).
        Enpä tiennyt tuommoista palvelua olevankaan

Noniin, ajattelin että tekstini moni tulkitsee jotenkin päällekäyvästi. Kun puhun saattaa mennä toisella äänellä älyyn se mitä sanon. 😅

• Jasu2025 kirjoitti:

Noniin, ajattelin että tekstini moni tulkitsee jotenkin päällekäyvästi. Kun puhun saattaa mennä toisella äänellä älyyn se mitä sanon. 😅

Ihmiset kun kuvittelee helposti äänensävytkin ja väärin, niin tekstissä piilee se vaara juuri, että tulkitaan aina hätäseen negatiivisesti, kun ei kuulla äänensävyä.

• Anonyymi00016

Mieluusti väistän konfliktit ja en reagoi millään lailla jos joku tulis sanoon pahasti minulle vaan lähtisin vain kylmänrauhallisesti pois paikalta. Tosin joskus täällä sosiaalisessa mediassa kun anonyyminä kirjotellaan niin oon puolustanut kyllä itseäni mutta ne ajat on ohi ja en netissä enää ole muutamaan vuoteen reagoinut mitenkään trolli-kiusaajien kommentteihin.

• Itsensä puolustaminen on hyvin suotavaa.

• Anonyymi00018

Riippuu fiiliksestä.

Jos on perushyvä fiilis, en juurikaan lähde vääntämään mistään, hörhöt saa hölistä mitä tykkää.

Mutta jos v.tuttaa muutenkin, jotkut jonninjoutavat perseilijät saa tuta. En aina jaksa katsoa vierestä kun joidenkin pitää alkaa härnäämään, kiusailee ja muuten vaan laukoo mitä sattuu. Sit v.ttuilen surutta.

• Juu, riippuu tosiaan fiiliksestä kuinka paljon on valmis sietämään. Sekin on vain osa ihmisyyttä.

• Anonyymi00025
        Mu5tasydän kirjoitti:

Juu, riippuu tosiaan fiiliksestä kuinka paljon on valmis sietämään. Sekin on vain osa ihmisyyttä.

Minusta maailma...tai ainakin tämä Suomi on polarisoitunut ja jotenkin kytken sen Venäjään. Sieltä käsin tämä maa polarisoitiin 1917-1918 ja niin voidaan hyvin tehdä nyttenkin.

Netin kautta siihen on bielä vallattomammat mahdollisuudet. Media muutenkin on helppoa suunnata jonnekin.

• Anonyymi00025 kirjoitti:

Minusta maailma...tai ainakin tämä Suomi on polarisoitunut ja jotenkin kytken sen Venäjään. Sieltä käsin tämä maa polarisoitiin 1917-1918 ja niin voidaan hyvin tehdä nyttenkin.

Netin kautta siihen on bielä vallattomammat mahdollisuudet. Media muutenkin on helppoa suunnata jonnekin.

Likaista peliä, mutta voi hyvinkin pitää paikkansa, kun katsoo nykymeininkiä. En ole itse kovin kiinnostunut politiikasta, että olisin siihen kovin perehtynyt. Muutaman huomion olen tehnyt: Tosi moni poliitikko kääntää takkinsa, ennemmin tai myöhemmin. Siksi en jaksa sillä päivääni pilata ja olen poliittisesti sitoutumaton.

• Anonyymi00028
        Mu5tasydän kirjoitti:

Likaista peliä, mutta voi hyvinkin pitää paikkansa, kun katsoo nykymeininkiä. En ole itse kovin kiinnostunut politiikasta, että olisin siihen kovin perehtynyt. Muutaman huomion olen tehnyt: Tosi moni poliitikko kääntää takkinsa, ennemmin tai myöhemmin. Siksi en jaksa sillä päivääni pilata ja olen poliittisesti sitoutumaton.

Ei tarvitse edes politikoida... polarisaatiota voi tehdä muutenkin... esimerkiksi naisten ja miesten välille. Köyhempien ja rikkaiden välille.

Täälläkin voi "huudattaa" ketä vaan... ja siihen lähtee muut mukaan... ei paljoa tarvitse lisätä vettä myllyyn.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Ei tarvitse edes politikoida... polarisaatiota voi tehdä muutenkin... esimerkiksi naisten ja miesten välille. Köyhempien ja rikkaiden välille.

Täälläkin voi "huudattaa" ketä vaan... ja siihen lähtee muut mukaan... ei paljoa tarvitse lisätä vettä myllyyn.

Minusta täällä on liikaa vastakkainasettelua, mutta ilmeisesti suuri osa kirjoittajista tykkää sellaisesta, joten suotakoon sen kuuluvan palstan henkeen.

• Anonyymi00046
        Mu5tasydän kirjoitti:

Minusta täällä on liikaa vastakkainasettelua, mutta ilmeisesti suuri osa kirjoittajista tykkää sellaisesta, joten suotakoon sen kuuluvan palstan henkeen.

No provoilu on tapa herättää keskustelua. Jos et provoa jonnekinpäin, et ehkä saa keskustelua aikaiseksi täällä.

• Anonyymi00046 kirjoitti:

No provoilu on tapa herättää keskustelua. Jos et provoa jonnekinpäin, et ehkä saa keskustelua aikaiseksi täällä.

Niinpä, mutta provoilu ja luulotietäminen ovat kaksi täysin eri asiaa.

Jälkimmäinen saa ainakin oman sapen kiehumaan.

Muka tiedetään jostain asiasta, josta ei ole edes omaa kokemusta. Ei sellaisen ihmisen kanssa saa edes järkevää väittelyä aikaiseksi.

• Anonyymi00048
        Mu5tasydän kirjoitti:

Muka tiedetään jostain asiasta, josta ei ole edes omaa kokemusta. Ei sellaisen ihmisen kanssa saa edes järkevää väittelyä aikaiseksi.

No eipä tarvitse edes tietää mitään kun voi provota...

On se täällä jo nähty.

Jos kirjoitan otsikon tänne tyyliin: Naiset haluaa vain munaa ja huomiota miehiltä. Niin suosio on taattu. Sinä ja moni muu nsisoletettu hyökkää vastaamaan siihen..

Vsi ohittaisitko? Rehellisesti...

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

On se täällä jo nähty.

Jos kirjoitan otsikon tänne tyyliin: Naiset haluaa vain munaa ja huomiota miehiltä. Niin suosio on taattu. Sinä ja moni muu nsisoletettu hyökkää vastaamaan siihen..

Vähintään viisi (5kpl) kommentoijista ilmoittaisi, ettei tarvitse miehiä mihinkään... osaavat elää ilman...

Mutts miksi se pitää edes sitten tuossa yhteydessä ilmsista?

Kun on se provo...

• Anonyymi00048 kirjoitti:

On se täällä jo nähty.

En tietenkään, koska se on minulle jokseenkin tärkeä asia keskustella. 😝

• Anonyymi00051
        Mu5tasydän kirjoitti:

En ole hypännyt tai edes pudonnut katolta maahan, mutta tiedän että useimmiten siinä käy huonosti.

• Anonyymi00053
        Mu5tasydän kirjoitti:

En tietenkään, koska se on minulle jokseenkin tärkeä asia keskustella. 😝

Otsikkokin riittää provoamaan...

Asiasisältö voi olla mitä vaan p.skaa... hirmu litania ties mitä ja pari jotain haista p.skalinkkiä...

Myy hyvin...

Vertaa vaikka "todellavaikeeta"-juttuihin...

Ihmiset vaan jaksaa selittää ja selittää...

• Anonyymi00059
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Otsikkokin riittää provoamaan...

Asiasisältö voi olla mitä vaan p.skaa... hirmu litania ties mitä ja pari jotain haista p.skalinkkiä...

Myy hyvin...

Vertaa vaikka "todellavaikeeta"-juttuihin...

Ihmiset vaan jaksaa selittää ja selittää...

Trin testiksi pslstalle provoavan aloituksen ja paljos ei tarvitse buustailla, kun se lähtee elämään...

Joku puolisen tuntia ja 15 vastausta, yli 100 katsomista...

Tiedätkö mikä on aloitus?

• Anonyymi00059 kirjoitti:

Trin testiksi pslstalle provoavan aloituksen ja paljos ei tarvitse buustailla, kun se lähtee elämään...

Joku puolisen tuntia ja 15 vastausta, yli 100 katsomista...

Tiedätkö mikä on aloitus?

Huomsin kyllä sen.

• Anonyymi00062
        Mu5tasydän kirjoitti:

Huomsin kyllä sen.

Provossa on aina pikkuidfn tottakin... ei kaikki ole fuulaa....

Mutta tuolleen saa sitä eripuraa..

Hämmästyin ntw. Miten jotkut lähti tukemaan laittamaani skeidaa...

Laitoin ehkä 2-3 tukevaa kommenttia sinne...

Mutta jotkut elää tuollaisesta....nauttivat.

Ja osa voi olla Putinin trolliarmeijan tekosia...

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Provossa on aina pikkuidfn tottakin... ei kaikki ole fuulaa....

Mutta tuolleen saa sitä eripuraa..

Hämmästyin ntw. Miten jotkut lähti tukemaan laittamaani skeidaa...

Laitoin ehkä 2-3 tukevaa kommenttia sinne...

Mutta jotkut elää tuollaisesta....nauttivat.

Ja osa voi olla Putinin trolliarmeijan tekosia...

Mä oon miettinyt miksi ihmiset tekee noin ja miksi jotkut jopa hyväksyvät tuollsista toimintaa...

Mutta ihmiset on sotaisia eläimiä..

Tuollaiset laittamani aloituksen vastustajat.,.. sen idea vastustajat ei näe provoa... näkevät vsin vääryyden. Js hyökkäävät.

Joku Allu vaan vastsis tähänkin fiksusti, provosoimatta vastaan...

Alluja on vähän... linereitä enempi. 😀

• Anonyymi00065
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Mä oon miettinyt miksi ihmiset tekee noin ja miksi jotkut jopa hyväksyvät tuollsista toimintaa...

Mutta ihmiset on sotaisia eläimiä..

Tuollaiset laittamani aloituksen vastustajat.,.. sen idea vastustajat ei näe provoa... näkevät vsin vääryyden. Js hyökkäävät.

Joku Allu vaan vastsis tähänkin fiksusti, provosoimatta vastaan...

Alluja on vähän... linereitä enempi. 😀

Ae että...ae ettien että... joku pyysi samanlaista naisen näkökulmasta... no eiköhän mitä...😜

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Ae että...ae ettien että... joku pyysi samanlaista naisen näkökulmasta... no eiköhän mitä...😜

Dääm.. hävis eetteriin ja on sauna lämmin..

Pitää ottaa uusiks kohta...

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Dääm.. hävis eetteriin ja on sauna lämmin..

Pitää ottaa uusiks kohta...

Kaks provoa peräkkäin ei 1:1;een tuota, ainakaan tänään.... viikonloppuna onnistuis ehkä paremmin...

Mutta aika hyvin toi eka vaan elää tuolla... en oo puuttunut. 😀

200 katsojaa ja oisko 30 vastaajaa...

Mähän voisin saada työpaikan jossain trollitehtaassa....joo, niitähän on muusllakin kuin Venäjällä... voit tilata "näkyvyyttä" muualtakin...minkälaista vaan haluat. 😀

• Anonyymi00021

Inhoan riitelemistä. Mun pää ei kestä sitä tunne ryöppyä. Monesti se myös laukaisee migreenikohtauksen.

• Anonyymi00022

Taijat siekin olla tyyni ja sopuisa luonne (diplomaatti) kuten mä??

• Ymmärrän.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Taijat siekin olla tyyni ja sopuisa luonne (diplomaatti) kuten mä??

Yritän ainakin taitaa olla yhden käden sormista laskettavissa ne ihmiset joiden kanssa elämässäni riidellyt.

• Anonyymi00023

ajattelepa tietokonetta kuin jonkin processorin alijärjeselmät, vähän kuin ihmisen keskushermosto... siin näin ehkä tehdä AI-juttuja, mille nyt tuntuu?

• Anonyymi00024

median tarkoitus on osittain ottaa selvää, selvittää

sitten se on osittain myös älyn jumppaa, kuka jaksaa jumpata

osalle siitä jumppa on ajanvietettä, mistä lähtee toteamus, että älykkäät ovat julmia

voi tuntuakin kun aloittaa, että koko palsta ei katso hyvällä tavis aloittelijoita

se on pitkälle taipunut tieto ja kirjoitus

suoranaisemmassa selvittelyssä on oma nautintonsa
      saa sanoa mitä ajattelee tai miltä tuntuu suoraan
      kolmannet vain nauttivat tekstin naputtamisesta ilman syvempiä

• Anonyymi00027

En pidä riidan haastamisesta. Olen yleensä pikemminkin sovittelijan roolissa. En pidä minkäänlaisista yhteenotoista, vaikka ihmisyyteen kuuluukin myös ristiriitatilanteet. Valtaosa niistä on silti aivan turhia ja pyrin aina ensisijaisesti välttämään minkäänlaisia yhteenottoja.

Osaan kyllä olla myös kipakka, jos sille päälle satun tai minua liikaa ärsytetään. En missään nimessä ole pelkkää rauhaa ja rakkautta, mutta jos suutun, niin siihen on yleensä erittäin hyvä syy. Pois lukien hormonikiukuttelut, niissä ei ole päätä eikä häntää.

Aletheias

• Sinä jaksat aina perustella vastauksesi huolellisesti enkä ole kertaakaan nähnyt sinulta epäasiallisuutta.

Olen kuitenkin ymmärtänyt, että varmaankin juuri perusteluidesi vuoksi saat kirjoittaa suhteellisen rauhassa? Sinusta tulee aina fiksu vaikutelma.

• Anonyymi00040
        Mu5tasydän kirjoitti:

Sinä jaksat aina perustella vastauksesi huolellisesti enkä ole kertaakaan nähnyt sinulta epäasiallisuutta.

Olen kuitenkin ymmärtänyt, että varmaankin juuri perusteluidesi vuoksi saat kirjoittaa suhteellisen rauhassa? Sinusta tulee aina fiksu vaikutelma.

Yritän aina olla vähintäänkin asiallinen. Jätän myös huomioitta paljon sellaisia viestejä, joihin en vain jaksa reagoida. Ei tässä iässä enää jaksa niin herkästi pillastua 😊

Ja kiitos, en ehkä aina ole nin fiksu mutta hyvä jos edes annan sellaiden vaikutelman 😄

Aletheias

• Anonyymi00032

joku niin jonkin tumpelon määrittämä IQ-taso harppaapi jo reippahasti yli 220 kun ja jos jotain AI juttuja tekee.. konetietojen kanssa

• En minäkään riitaa haasta. Sopuisa olen. Eikä minulla juuri ole koskaan ollut mitään riitoja, ainakaan en muista vakavia sellaisia. Erimielisyyksiä on ollut, mutta ei riitoja. Ehkä syynä on se, että en koskaan ole ollut naimisissa. Naimisissa olevalla isosiskollani on ollut riitoja miehensä kanssa.

Hyvää loppiaista!

• Hyvä niin ja kiitos samoin! :)

• Anonyymi00038

Kuka hullu sellaisesta nauttii?
      Olen aina pyrkinyt jättämään draamahakuiset ihmiset omaan rauhaansa.

-keinovaginamies-

• Valitettavasti selllaisiakin on, jotka siitä nauttivat.

• Anonyymi00042
        Mu5tasydän kirjoitti:

Valitettavasti selllaisiakin on, jotka siitä nauttivat.

Niin, niin.
        Kyllä minä tiedän että hulluja on :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00039

Oi, että on ihanaa, kun täällä on yksimielinen seurakunta.
      Olen haustavinani jonkinlaista heimohegemoniaa.

• Anonyymi00044

Voi voi, närästääkö?

• Anonyymi00045

En taatusti nauti riidan haastamisesta, mutta väittelen mielelläni oikeasta aiheesta. Harvinaista herkkua.

- Sheena

• Mitkä ovat mielestäsi sellaisia oikeita aiheita? :)

• Anonyymi00074
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Mitkä ovat mielestäsi sellaisia oikeita aiheita? :)

Vaikka ihmissuhteet, politiikka, uskonnotkin joskus, kirjallisuus, elokuvat. Tai oikeastaan mikä vaan, mutta tietysti väittelyn toisen osapuolen pitää olla myös oikea.

- Sheena

• Anonyymi00050

En tietenkään. Jos joku alkaa haastaa, niin sanon kyllä takaisin, mutta sekin on aina (ainakin omalla mittapuullani) sellaista kevyttä pikku veetuilua. Mä en edes osaa hermostua tällaisessa paikassa niin, että menisi itseltäni riitelyn puolelle. Juuri se, että juttu pysyy omalta puoleltani aina korkeintaa kevyessä kenttävittuilussa, eikä minua saa aidosti ärsytettyä, on kuitenkin asia, joka ärsyttää osaa kirjoittajista todella paljon

• No mutta sehän on hienoa, että sinua ei saa ärsytettyä. :)

• Anonyymi00056
        Mu5tasydän kirjoitti:

No mutta sehän on hienoa, että sinua ei saa ärsytettyä. :)

Irl toki saa, mutta ihmisen pitää olla tuttu ja jollain tavalla tärkeä. Ei kukaan pysty tällaisessa paikassa sanomaan mitään mikä saisi minussa aikaiseksi isompaa reaktiota.

• Anonyymi00052

Aivan ihanaa, kun täällä niiiin tuetaan toinen toista.
      Oikein mallikasta.

• I can smell the sarcasm all the way. Skippaa, jos niin vtuttaa.

• Itse välttelen konflikteja, mutta toisaalta kirjoitan mitä ja miten huvittaa piittaamatta trolleista.

• Anonyymi00054

Niin minäkin. Olen nuhteeton ja viaton. Ihanaa.

• Mu5tasydän

Hyvä homma ja mielestäni jokaisella asiallisesti kirjoittavalla pitäisi olla koskemattomuus. Muuten porukka vetäytyy kuoreensa eikä keskustelua synny, koska ei viitsi enää avautua.

• Anonyymi00055
        Mu5tasydän kirjoitti:

Hyvä homma ja mielestäni jokaisella asiallisesti kirjoittavalla pitäisi olla koskemattomuus. Muuten porukka vetäytyy kuoreensa eikä keskustelua synny, koska ei viitsi enää avautua.

Ehem. Jokaisella asiallisesti kirjoittavalla? Ihanko oikeasti? Saako olla asiallisesti eri mieltä tai purkaa mielipahansa? Mmmmm. Saako olla sarkastinen?

• Anonyymi00055 kirjoitti:

Ehem. Jokaisella asiallisesti kirjoittavalla? Ihanko oikeasti? Saako olla asiallisesti eri mieltä tai purkaa mielipahansa? Mmmmm. Saako olla sarkastinen?

Ihan vapaasti.

Tiedän yhden naiskirjoittajan täällä, joka on hyvin sarkastinen.

Hän on pariin kertaan haukkunut minut, joten hän on valinnut olla pitämättä minusta.

Elämä on valintoja, jotka toimivat molempiin suuntiin.

• Anonyymi00057
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ihan vapaasti.

Tiedän yhden naiskirjoittajan täällä, joka on hyvin sarkastinen.

Hän on pariin kertaan haukkunut minut, joten hän on valinnut olla pitämättä minusta.

Elämä on valintoja, jotka toimivat molempiin suuntiin.

Mitä tarkoitat tuossa edellä koskemattomuudella?

• Anonyymi00057 kirjoitti:

Mitä tarkoitat tuossa edellä koskemattomuudella?

Esimerkiksi henkilökohtaisten tietojen kaiveleminen on sellaista koskemattomuuden rikkomista. Nimiä, asuinpaikkaa ja tällaista. Ikävässähän tällaista näki joskus enemmänkin. Ja kyllä, olen itsekin leikkinyt joskus kirjaimilla.

• Anonyymi00058
        Mu5tasydän kirjoitti:

Esimerkiksi henkilökohtaisten tietojen kaiveleminen on sellaista koskemattomuuden rikkomista. Nimiä, asuinpaikkaa ja tällaista. Ikävässähän tällaista näki joskus enemmänkin. Ja kyllä, olen itsekin leikkinyt joskus kirjaimilla.

Tulihan se asiakin tässä ketjussa sitten ilmi. Sinua harmittaa, että sinun (?) yksityisyyttä on kaiveltu tai yritetty sitä ja myönnät että itsekin olet jonkun toisen kohdalla siihen suuntaan leikitellyt, jos oikein ymmärsin.

Miten muuten olisi? jos seuraavalla kerralla tekisit suoraan aloituksen tästä? Menemällä suoraan asiaan? Vaikuttaa nimittäin siltä, että koetat epäselvästi ja epämääräisesti purkaa kokemaasi ja palstan ikiteekkarit säestävät mitä kerkeävät omilla nuoteillaan ja puhkikuluneilla instrumenteillaan.

Eli suoraan asiaan.

Miltä kuulostaisi?

• Mu5tasydän
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Tulihan se asiakin tässä ketjussa sitten ilmi. Sinua harmittaa, että sinun (?) yksityisyyttä on kaiveltu tai yritetty sitä ja myönnät että itsekin olet jonkun toisen kohdalla siihen suuntaan leikitellyt, jos oikein ymmärsin.

Miten muuten olisi? jos seuraavalla kerralla tekisit suoraan aloituksen tästä? Menemällä suoraan asiaan? Vaikuttaa nimittäin siltä, että koetat epäselvästi ja epämääräisesti purkaa kokemaasi ja palstan ikiteekkarit säestävät mitä kerkeävät omilla nuoteillaan ja puhkikuluneilla instrumenteillaan.

Eli suoraan asiaan.

Miltä kuulostaisi?

Höpsistä. Muista en tiedä, mutta ainakaan minun aloitukseni eivät koske aina omia kokemuksiani, vaan havaintoja palstalta tai tosi elämästä.

• En missään tapauksesa nauti riitelemisestä. Sellainen jättää ikävän fiiliksen vellomaan pitkäksi aikaa. Mielummin laiha sopu, kuin lihava riita.
      Joskus on tietysti saatava oma mielipide kuuluviin, mutta sen voi tehdä monella tapaa.

Loppupeleissä voin sopia, että ollaan samaa mieltä ainakin siitä, että ollaan asioista eri mieltä. Minun ei aina tarvitse saada viimeistä sanaa. Kun olen mielipiteeni sanonut, voin kävellä pois.

• Sinulla on hyvä itsekunnioitus ja tiedät omat rajasi, siitähän tuo vain kertoo. :)

• Myönnän että näin on tainnut pari kertaa elämässä käydä. Ne kerrat ovat sitten puhtaasti olleet tällaisia neuvotteluteknisiä juttuja. Jos huonoja sopimuksia on tarjottu vedoten kiireeseen ja käytetään hyökkäävää taktiikkaa niin joskus on sovittu että tällaisessa tilanteessa ei oteta takapakkia vaan ruvetaan ihan sitten haastamaan riitaa.
      Varsinkin kun uutena astui rinkiin niin pöydän toiselta puolelta helposti yritettiin ottaa luuloja pois heti alkuun. Vähän raskasta se tosin oli kun ei ollut ihan oma itsensä mutta oli ihan voittava taktiikka kun sillä takasi oman neuvottelutilan tulevissa kokouksissa.

Parisuhteissa en oikein koskaan osannut riidellä ja se taas johtui siitä että meidän perheessä isä ja äiti eivät koskaan olleet asioista erimielisiä kun lapset oli paikalla. Ei ollut mallia miten toimia.

• Mallin puuttuminen on oma osansa tuomaan kapuloita rattaisiin. Koetko, että olisit halunnut oppia riitelemään rakentavasti?

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Mallin puuttuminen on oma osansa tuomaan kapuloita rattaisiin. Koetko, että olisit halunnut oppia riitelemään rakentavasti?

Kyllä siitä iso apu olisi ollut. Oli aika voimaton ja miltei panikinomainen olo kun ensimmäiset omat riidat nousivat pintaan parisuhteissa. Toki olihan se raskasta varmaan alkuaikojen kumppaneillekin. Riita kun alkoi mennä pisteeseen että sain kuulla huutoa niin menin vain sanattomaksi ja katsoin häntä kyynelten alkaessa valua poskille. Siitä meni sitten toinen taas ihan sekaisin koska ei varmaan odottanut sellaista reaktiota omaan tunnepurkaukseensa. Onhan tuo kumppaneille myös raskas tilanne kun joudut varomaan omia äänenpainojasi riidoissa kun ei tiedä toisen reaktioita.

Jos itse saisin päättää niin väittely ja sovittelu pitäisi kuulua meidän yläasteen opetussuunnitelmaan.

• Anonyymi00060

En nauti. Pystyn keskustelemaan asiallisesti, mutta jos mikää ei tunnu menevän perille, voin korottaa ääntäni! Kuten tapahtui aikoinaan parisuhteessani, jonka toinen osapuoli oli lähes puhumaton, ei pystynyt keskustelemaan mistään parisuhteeseen liittyvitä ongelmista. Se tuntui todella kauhealta, kun toinen sanoi aina vain, että minusta on kaikki hyvin. Hän on erityispiirteinen ja hänen kotona isä oli hyvin määräävä kaikesta, eikä hänen isänsäkään osannut keskustella juuri mistään!

• Vaikeaa se on keskustella, jos toista ei kiinnosta mikään aihe. Voin vain kuvitella miltä se tuntuu.

• Anonyymi00068
        Mu5tasydän kirjoitti:

Vaikeaa se on keskustella, jos toista ei kiinnosta mikään aihe. Voin vain kuvitella miltä se tuntuu.

Olimme yhdessä kymmenien vuosien ajan, kyllä silloin miehen pitää osata keskustella kaikista parisuhteeseen liittyvistä asioista. Suhde ei voi pysyä samana aina, siitä lähtien kun on nuorina menty yhteen! Suhdetta pitää molempien osata nykyaikaistaa eikä elää menneessä!

• UUSI
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Olimme yhdessä kymmenien vuosien ajan, kyllä silloin miehen pitää osata keskustella kaikista parisuhteeseen liittyvistä asioista. Suhde ei voi pysyä samana aina, siitä lähtien kun on nuorina menty yhteen! Suhdetta pitää molempien osata nykyaikaistaa eikä elää menneessä!

Niin, minulla on myös kokemusta pitkästä suhteesta, joka kuoli kommunikoinnin puutteeseen.

• Anonyymi00061

No. Eikös riitaa voi haastaa monella tavalla.
      Mutta minä en haasta, kun olen niin läpikotaisin ihana.
      Jos joku minua haastaa, vastaan siihen toki ihanasti.

• Aivan mahtavaa, että olet sellainen hyväntahtoinen persoona. :)

• Anonyymi00064
        Mu5tasydän kirjoitti:

Aivan mahtavaa, että olet sellainen hyväntahtoinen persoona. :)

Onkohan ihan niin ihana kuin miltä kuulostaa
        -sivusta

• Anonyymi00064 kirjoitti:

Onkohan ihan niin ihana kuin miltä kuulostaa
        -sivusta

Kirjoitin pitkän kommentin sarkasmista, mutta ajattelin antaa hänelle mahdollisuuden.

Aivan samanlaista piruilua kohtasin aikanaan ikävässä ja palstalla on tänään ollut enemmän ikävän meininkiä.

Huomaan sen kyllä välittömästi ja jos tästä tulisi ikävän kaltainen paikka, niin meikäläisen näppäimistö sammuisi välittömästi.

• Palstalla? Olen liian vanha sellaiseen.

IRL? En tykkää haastaa riitaa, mutta pidän tiukasti kiinni oikeuksistani ja itsekunnioituksesta.

• Anonyymi00069

En mu veetuilusta opin nauttimaan et uskokaan kuinka se käy sopuisan ihmistenkin hermoille opin jopa veetuilemaan urakalla jos en muuten saa suuttumaan että saan todellisen luonteen selville

• UUSI

Uskon, mutta enää en välitä.

• Anonyymi00075
      UUSI

hmm niin minkälainen avaimenperä, itselläni on joku IBM, kestää ikuisesti tuokin..

Jättifirman avaimenperä...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      138
      13172
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      82
      3629
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      95
      2904
    4. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      36
      1379
    5. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      1364
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      147
      1299
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1264
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1179
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1061
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      184
      943
    Aihe