HOMOUS

Haavistosta pressa

Raamattu kun kieltää miehen makaavan miehen kanssa niinkuin naisen kanssa, niin onko se oikeus alkamaan tuomitsemaan homot?
Siinähän kielletään vain makaamasta niinkuin naisen kanssa. Vitseissä on aina, että eihän se niin onnistuisikaan...höh..

Sitten kun Raamatussa on, että homous on kauhistus ja iljettävyys Jumalalle, niin eihän siinäkään homoa tuomita vaan homoudesta johtuva seksin harrastaminen toisen homon kanssa.

Ei Jumala homoja vihaa vaan haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan.

Miksi siis helluntailaiset Päivi Räsänen etunenässä on vastaan homoja?
Ei Raamattukaan ole homoja vastaan.
Nyt kun meillä on homo presidenttiehdokas tulisi helluntalaisten itsenäisesti miettiä kumpaa äänestää.

30

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ml213.

Niimpä. Eihän JUMALAN tahdon toteuttaminen kiellä miehiä rakastumasta toisiinsa,- jos Raamattuun on uskomista.

Lukekaapa Daavidin ja Joonatanin rakkaus/suhteesta ja miten Daavid koko miehen rakkauden ihmeellisempänä kuin naisen rakkauden.

Kuten viestisi alussa toit jo esille, niin seksuaalisuus ja sen toteuttamiseen liittyy rajoittamista,- olipa kyseessä hetero tai homo.

Niin, jos uskovasiten uskomuksiin on uskomista,- niin .....e-r-i-t-t-ä-i-n.... harva ihminen hyväksyisi Joonatanin ja Daavidin suhteen,- joka Raamatussa tuodaan positiivisessa mielessä esille.

• Ajatuksia Daavidista ja Joonatanista. Ensinnäkin molemmat miehet olivat naimisissa. Kun Daavid lankesi seksuaalisyntiin Batseban kanssa Jumala rankaisi heti ankarasti Daavidia. Jos Joonatan ja Daavidin suhde olisi ollut homoseksuaalinen olisi Jumala rankaissut myös siitä, näin ei kuitenkaan Raamatussa lue. Jumala ei rankaise ystävyydestä. Daavid puhuttelee Joonatania "veljekseen" ei rakastutukseen. Itämailla "syleileminen,suuteleminen ja erossa olon itkeminen" ovat normaalia vielä tänä päivänkin, ei niihin liity seksuaalisuutta kuten helposti nähtäisiin täällä länsimaissa. Kulttuuri eroja siis.

• Samaa mieltä ml213
        juhani1965 kirjoitti:

Ajatuksia Daavidista ja Joonatanista. Ensinnäkin molemmat miehet olivat naimisissa. Kun Daavid lankesi seksuaalisyntiin Batseban kanssa Jumala rankaisi heti ankarasti Daavidia. Jos Joonatan ja Daavidin suhde olisi ollut homoseksuaalinen olisi Jumala rankaissut myös siitä, näin ei kuitenkaan Raamatussa lue. Jumala ei rankaise ystävyydestä. Daavid puhuttelee Joonatania "veljekseen" ei rakastutukseen. Itämailla "syleileminen,suuteleminen ja erossa olon itkeminen" ovat normaalia vielä tänä päivänkin, ei niihin liity seksuaalisuutta kuten helposti nähtäisiin täällä länsimaissa. Kulttuuri eroja siis.

Jumala ei ole koskaan rankaissut vakituisessa parisuhteessa olevia homoja.
        Huorinteot ja muut sikailut on asia erikseen. niistä Jumala sanoo että ne on inhottavia. Joonatanin ja Daavidin suhde oli ilmiselvästi homosuhde eikä Jumala siltikään heitä rankaissut. Kaiketi heidän suhteessaan oli myös aitoa rakkautta ja mehän tiedämme että Jumala on hellämielinen kun on kyse rakkaudesta.

• Samaa mieltä ml213 kirjoitti:

Huorinteot ja muut sikailut on asia erikseen. niistä Jumala sanoo että ne on inhottavia. Joonatanin ja Daavidin suhde oli ilmiselvästi homosuhde eikä Jumala siltikään heitä rankaissut. Kaiketi heidän suhteessaan oli myös aitoa rakkautta ja mehän tiedämme että Jumala on hellämielinen kun on kyse rakkaudesta.

Jos lukee Raamatusta Joonatanin ja Daavidin välistä suhdetta ja erikoisesti käyttäytymistä ja ajattelua toisiinsa nähden, niin heillä oli täysin poikkeava suhde kuin muut Raamatussa kuvatut ihmissuhteet. Molemmat olivat erittäin syvällisesti ja laaja-alaisesti kiintyneet/rakastuneet toisiinsa ja Joonatanin kuolema oli Daavidille erityisen koskettava.

" Minä suren sinua, veljeni Joonatan; sinä olit minulle ylen rakas. Rakkautesi oli minulle ihmeellisempi kuin naisen rakkaus". 2 Sam.1:26

Ihmisten tulisi viimein ymmärtää,- ettei ihastuminen ja erikoisesti sen kehittyminen ole ihmisen päätettävissä,- koska siihen vaikuttaa erittäin monet asiat. Ihminen vain "käyttää" tätä kehittynyttä aluettaan ja ihastuu "sisäohajuksen" saattelemana. Jokainen tuntenee sen verran itseään, ettei hän mahdollistu ihastumaan keneen tahansa,- vaan sanattomalla viestinnällä on se ratkaiseva osuus. Olipa ihminen hetero tai homo.

Mutta,- punainen lanka on. Miten käyttäydyt seksuaalisessa käyttäytymisessä ja tälle alueelle JUMALA on aivoittanut säädökset,- niin olipa ihminen hetero tai homo.
        Näin näen tämän alueen.Monelle ihmiselle on täysin käsittämätön asia, miten ihminen voi ihastua ja rakastua samaan sukupuoleen. Tämä tila on aivan samanlainen kuin heterolla eli ihastuminen aktivoituu "sisäsyntyisesti".

• Samaa mieltä ml213 kirjoitti:

Lisäys edelliseen viestiini. Daavid ja Joonatan eivät eläneet parisuhteessa/avioliitossa,- vaan elivät omaa perhe-elämäänsä.

• ml213.
        juhani1965 kirjoitti:

Ajatuksia Daavidista ja Joonatanista. Ensinnäkin molemmat miehet olivat naimisissa. Kun Daavid lankesi seksuaalisyntiin Batseban kanssa Jumala rankaisi heti ankarasti Daavidia. Jos Joonatan ja Daavidin suhde olisi ollut homoseksuaalinen olisi Jumala rankaissut myös siitä, näin ei kuitenkaan Raamatussa lue. Jumala ei rankaise ystävyydestä. Daavid puhuttelee Joonatania "veljekseen" ei rakastutukseen. Itämailla "syleileminen,suuteleminen ja erossa olon itkeminen" ovat normaalia vielä tänä päivänkin, ei niihin liity seksuaalisuutta kuten helposti nähtäisiin täällä länsimaissa. Kulttuuri eroja siis.

Jos tutkit VT ilmoituksien kautta miesten käyttäytymistä toisiinsa nähden ja erikoisesti mielikuvia tältä alueelta, niin Daavidin ja Joonatanin käyttäytyminen ja asenteet toisiinsa nähden olivat täysin päinvastaisia kuin muut miesten välinen käyttäytyminen ja mielikuvat. Joonatan ja Daavid olivat täysin erilaisia kuin muut miehet.

PS.
        Oman mielenkiintonsa tähän tee sekin kun tutkii heidän lapsuuttaan. Esim. Saul,- Joonatanin isä oli psykopaatti kuolemaansa saakka ja tästä voi hyvin päätellä perheoloja ja asennetta Joonataniin.
        Asiat eivät ole yksinkertaisia, jos katsomme kokonaisuutta ja tähän liittyykiin Raamatussa oleva laaja-alainen viesti ihmiselle tutkiakseen ihmisen kehitystä ja sen saloja.

• ml213.
        juhani1965 kirjoitti:

""Itämailla "syleileminen,suuteleminen ja erossa olon itkeminen" ovat normaalia vielä tänä päivänkin"".

Eihän tuolla käyttäytymisellä ole mitään yhteistä homouden kanssa.Ymmärrä, miten homous liittyy ihastumisen alueella olevaan poikkevuuteen.

Siis alue,- ihastuminen - rakastuminen,- ilmntää heteruuden tai homouden ihmisessä.

Huomannet, miten Kommunistisissa maissa,- huomoi JOHTAJAT pyrkivät ohjaamaan kansaansa yhtenäiseksi juuri poskisuudelmien avulla. Toveruus/aate yhdistää heitä.

• Ketä kiinnostaa

Ja vaikka Jumala vihaisikin homoja, niin mitä sitten?

• kalaverkko

Jumala ei vihaa ketään ihmistä,. vaan syntiä. Siinä on huikea ero!

• äö

Mistä tiedät?

• Jumalan otteet

Jumala ei vihaa, mutta jos syntinen ei halua parannusta tehdä niin Jumala sanoo: Minä nauran teidän hädällenne kun se tulee niinkuin tuulispää.

• ei kuuntele !
        Jumalan otteet kirjoitti:

Jumala ei vihaa, mutta jos syntinen ei halua parannusta tehdä niin Jumala sanoo: Minä nauran teidän hädällenne kun se tulee niinkuin tuulispää.

Nyt on Haavisto saanut paljon ohjeita tehdä parannus, mutta ei näytä korvaansa lotkauttavan vaikka Jeesus on sanonut: Mene äläkä enää syntiä tee.

Siis Haavisto vaan jatkaa synti elämäänsä. Haavisto on välinpitämätön, hälläväliä tyyppi.
        Haavisto huono kuuntelija, vaikka toisin väittävät.

• DoctorT

Haaviston tv-mainoksessa: lasten ja nuorten tulevaisuuden vuoksi!

MILLÄ HOMOT TURVAAVAT LAPSIEN SAANNIN JA NUORISON OLEMASSA OLON?

Heterojen kustannuksella!

• Asia on näin

Doktor T:lle. Väität että heterot joutuvat uhrautumaan lapsien tekoon.
        Minä väitän että heterot tekevät lapsia mielellään.
        homous ei koskaan ole, eikä tule olemaan uhka missään asioissa heteroille.
        Joillakin on vain aiheettomia pelkoja heteroja kohtaan. Jostain ne alkunsa ovat saaneet. Raamatulla ei ole mitään tekemistä noiden omien sisäisten pelkojen kanssa, sitä vain käytetään aseena.

• minä vaan

Minusta on täysin väärin että käytetään heteroita hyväksi jos itse ei saada homouden tähden lapsia. Kun ovat elämänsä näin halunneet jatkaa samaa sukupuolta olevan kanssa, pitäisi pysyä myös lestissään, eikä alkaa hakemaan lakia taakseen kun eivät voi yhdessä saada lapsia, minusta tuollainen on tarkoitushakuista hyväksikäyttöä ja vallan väärinkäyttöä.
      Jos minä olen päättänyt hankkia omakotitalon ja siihen olevan lämmitävän uunin, ei minulla ole oikeuksia lain puitteissa saada siihen puita koska taloni lämpiää puulla. Jotain rotia nyt asioiden kanssa sentään pitää olla.

• Asia on näin

Mistä näitä yksinkertaisia oikein riittää. Eivät kaikki heterotkaan saa lapsia. Enemmän heterot adoptoivat lapsia kuin homot.
        Nuo typerät ja lapselliset vertaukset ( uunin lämmitys, heh heh!!!) eivät ole edes osuvia. Voi pyhä yksinkertaisuus sentään.

• ml213.

"""Jos minä olen päättänyt hankkia omakotitalon ja siihen olevan lämmitävän uunin, ei minulla ole oikeuksia lain puitteissa saada siihen puita koska taloni lämpiää puulla."""

Niin, tuo vertaus ei ole osuva homouteen. Ensinnäkin ihminen ei päätä itse tuleeko/kehittyykö hänestä hetero vaiko homo. Vaikka, olen maallikko tällä alueella, niin väitän ja ymmärrän tänä päivänä, miten homouteen liittyy vahva geneettisyys. Siis ei ole homogeeniä,- vaan geneettisyys kokonaisuutta ajatellen.

Niin, ei pahalla, mutta homoilla sanatonviestintä on yllättävän paljon samankaltaista ja erikoisesti kasvojen alueella.

Meidän ihmisten tulisi vihdoin ymmärtää, miten ihmiset on erilaisia ja ,- tämä erilaisuus voi olla erittäin laaja-alaista. Toivotaan, miten tämäkin alue tulee joskus tulevaisuudessa kadun mihelläkin ymmärretyksi oikein. Nyt, jokainen ymmärtänee, miten uutta tämän asian pohdinta on yhteisklunnassamme. Niin, vaikka itse poikkeavuus on erittäin pieni alue ihmisessä.
        Jos pohditaan työelämää, niin on yks hailee onko ihmiknen homo vaiko hetero. Työnantaja on kiinnostunut vain palkaan liittyvästä ahkeruudesta ja osaamisesta/taidoista. Tai näin tulisi yleensä olla.

• Kyllä Israel myöskin sai kuningas kun kerjäsivät tarpeex . Millä seurauxella ??? Täystuho !!!!

• minä vaan

"Ei kaikki heterotkaan saa lapsia". Voidaanko tällaista edes verrata keskenään mitä tuossa yllä joku sanoi. Luonnollisuus on sitä että kaksi eri sukupuolta saa lapsia, jotkut tosin eivät saa. Mutta on täysin epäluonnollista saada kahden sukupuolen lapsia, minusta täällä joku muu taitaa nyt olla kovin yksinkertainen.

Miehen ja naisen välinen on täysin luonnollinen asia josta syntyy lapsia tai sitten ei.
      Homo ihmiset taas eivät voi koskaan tuottaa keskenään lapsia, eikö tässä olen nyt aikamoinen ero. Hei haloo!

Ehkä tuo omakoti talo olikin nyt kaukaa haettu, mutta koittakaa nyt ymmärtää ettei sellaista lakia mitä nyt ollaan kaavailtu, tehdään mahdottomuudesta mahdoton.

• minä vaan

tehdään mahdottomuudesta mahdoton. Korjaan tuon kirjoitusvirheen, eli tehdään mahdottomuudesta mahdollinen joaka on täysin luonnon vastainen.

• minä vaan
        minä vaan kirjoitti:

tehdään mahdottomuudesta mahdoton. Korjaan tuon kirjoitusvirheen, eli tehdään mahdottomuudesta mahdollinen joaka on täysin luonnon vastainen.

Väittääkö ettei homous ole mitään aiheuttava? eikö ole terveellistä ajatella että lapsella on isä ja äiti, mitä seuraa koulussa, ajatelkaa nyt vähän muutakin kuin vain itseänne. Tuollainen keskeinen ajatusmalli kertoo kovin lyhytnäköisyydestä ja siinä tulee esille kaikki sellainen että kun minä vaan saan, muulla ei väliä tyyliin.
        Lapsen etu minusta on tärkeintä mitä vain voi olla!

• minä vain

Valheellista levitystä että Päivi Räsänen on homoja vastaan, ettekö te ihan oikeasti tajua? kyse on homouden harjoittamisesta. Synnistä, mitä ihminen harjoittaa elämänsä aikana, kuten varastaa, tappaa, valehtelee jne. Päivi Räsänen ei siis tue synnin harjoittamista, minusta tässä on huomattava ero. Tuollainen on valheel levittelyä meidän eduskunnan edustajista! hävetkää.

• minä vaan

Niin, jos uskovasiten uskomuksiin on uskomista,- niin .....e-r-i-t-t-ä-i-n.... harva ihminen hyväksyisi Joonatanin ja Daavidin suhteen,- joka Raamatussa tuodaan positiivisessa mielessä esille. kirjoitti ml213.

Näen ettet ymmärrä Raamatun ilmoitusta, kyseessähän ei todellakaan ollut homouden harjoittaminen! ei voi muuta kuin ihmetellä näitä kirjoituksia.

• ml213.

Homo ja homoseksuaalisuus on kaksi eri asiaa. Kahden miehen välinen rakkaus suhde on homoutta ja kuten Daavid totesi, niin tämä suhde oli ihmeellisempi kuin naisen rakkaus/suhde.

Taas Joonatan ja Daavid eivät harjoittaneet homoseksuaalisuutta. Ymmärtänet, miten homous ilmenee poikkeavassa ihastumisessa verraten sitä heteroon eli homo ihastuu ja rakastuu samaan sukupuoleen.

• DoctorT

Kyllä Sodoman ja Gomorran heterot kärsivät myös! Samoin Rooman Valtakunnan heterot!

Nimittäin Jumalan tuomion.

• Kyllä se Jumala on raaka olio. Teet niin tai näin, niin aina hän vihaa ja tuhoaa.

• KORKEIN HERRA

Ei auta ihmisen nyrkin heilutus silloin kun Jumalasta on kyse.

• palstalla käynyt

Onko helluntalaiset suuremmaksi osaksi homoja?

• talvilakki

Onko sulla jotain uskovia vastaan kun heitä homoiksi haukut.

• DoctorT

JUMALA ON RAKKAUS! Ihminen on korska ja perin tyhmäksi tullut! Saatanan koukuttamia ja harhaan menneiden hengellisten johtajien laiminlyömiä. RAAMATTUA, JUMALAN OHJEKIRJAA halveksuvia rääpäleitä, joilla on otsaa kovistella Jumalaa!

Hänen tuomionsa tulee, eikä viivyttele, yksilöille ja kansoille.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      174
      6799
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      79
      3690
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      121
      3603
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      76
      2888
    5. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      44
      2440
    6. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      72
      2298
    7. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      129
      1880
    8. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      54
      1328
    9. Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin

Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta
      Maailman menoa
      376
      1303
    10. Miksi suorittamisesta tulee

Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a
      Sinkut
      57
      1188
    Aihe