Lääkkeellinen keskeytys kotona, kohtalotovereita?

Tinglong

Kävin tänään mieheni kanssa polilla hakemassa tuon ensimmäisen tabletin suun kautta, ylihuomenna sitten loput. Valitsin kotona tehtävän, sillä ei mahdollisuutta matkustaa sairaalaan (n.60km) ja koin että kotona olisi mukavampi. Mies kuitenkin on kotona apuna tuolloin. Ehkäisystä huolimatta kävi näin ikävästi, en olisi ikinä halunnut joutua tähän tilanteeseen. Meillä on jo 3 alle 5-vuotiasta lasta, emmekä missään nimessä halua lisää lapsia. Nyt sitten sterilisaatio on seuraava askel. Raskausviikkoja on vasta 5 5.

Olisiko ketään joka olisi joutunut samaan, millaista oli? Henkisesti olen tähän jo valmistautunut, vaikka eihän se helppoa ole.

473

10015

Vastaukset

• Mukavaa??

Neljäs lapsesi käy nyt kuolinkamppailua tästä ainoasta elämästään..
      Moni tappajakin on kuollu kotionsa. Verilammikkoon kuivuneena on paha kommentoida. Sääli niitä kolmea muuta helmeä jotka ryvettyy lätin lattialla..

• varmaan paras

sterilisoida itsensä sellaisen, joka ei halua lapsia.

• tietysti voi myös

muuta ehkäisyä käyttää.

• Jarmox

Hei byhyy nyt varmaan tuli paha mieli aloittajalle, mutta sinulle hyvä mieli ihan turhasta dramatisoinnista. Pointsit kotiin :)

• Mummux5
        tietysti voi myös kirjoitti:

muuta ehkäisyä käyttää.

Lue viesti ensin, ennen kuin kirjoitat kommentin

• pannaan panox

"Jumala antaa elämän"
        voi olla, mutta kyllä se pääsääntöisesti siitä parittelusta johtuu, että munasoluja hedelmöittyy.

• Denon87

"Osa uskovaisista ei sitten millään tajua, että ateisteihin ei heidän puheensa vaikuta mitään. Voitte uskovaiset soittaa suutanne Jumalasta vaikka kuolemaanne asti, silti ne eivät muuta mitään muuta kuin sen verran että ateistit pitävät teitä tyhminä. Mitä enemmän jatkatte tuota Jumalaan/raamattuun vetoamista niin sen tyhmempiä olette ateistien mielestä. Eli asia on niin päin että meillä ateisteilla on kunnon aivot kun taas uskovaisten aivot ovat kuin tietokoneita joihin on asentunut pahanlaatuinen uskonnon viirus jonka uskovainen voi vain itse poistaa jos niin haluaa, mikään muu siihen ei vaikuta. "

Aiheenaloittaja tekee oikein jos ei halua lasta. Toivottavasti sinulla sujuu asiat eikä tule mitään ongelmia.

• jerklöjdfd
        varmaan paras kirjoitti:

tiesitkö että tähänkin operaatioon on ns.vaatimuksia? itse en halua enempää lapsia, yksi on jo, mieskään ei halua enempää. mutta koska minulla ei ole 3lasta enkä ole myöskään väh.30vuotias, en sterilisaatiota saa. jos ehkäisyn kanssa käy vahinko ja tulen raskaaksi, tulen tekemään abortin. valitettavasti kaikki eivät sterilisaatiota saa vaikka haluisivatkin.

• Jumalan vanhurskaus

ei tee itselle eikä elämää sykkivälle sikiölle mitään pahaa.

Sinunkaan ei kannata tehdä itsellesi mitään pahaa eikä huonoa vaan anoa lahjavanhurskautta ja pyhitystä ihan totuudelliseen Isän Jumalan lapseuteen ja vanhurskaaseen ja pyhään elämään.

Jumalassa on Valkeus ja se on jokaiselle ihmiselle elämäksi.

Kuolema on Pahasta ja kukistetaan vihollisista viimeisenä vaikka monet eivät sitä ymmärrä ja Isä antakoon anteeksi heille heidän syntinsä, sillä ovat Jumalassa tehdyt, mutta ei tietenkään Jumalan tahdon mukaan.

Elämä on "Yes", ja kuolema on "No"!

• en tiennyt, kiitos
        jerklöjdfd kirjoitti:

tiesitkö että tähänkin operaatioon on ns.vaatimuksia? itse en halua enempää lapsia, yksi on jo, mieskään ei halua enempää. mutta koska minulla ei ole 3lasta enkä ole myöskään väh.30vuotias, en sterilisaatiota saa. jos ehkäisyn kanssa käy vahinko ja tulen raskaaksi, tulen tekemään abortin. valitettavasti kaikki eivät sterilisaatiota saa vaikka haluisivatkin.

tiedosta. Itse kyllä varoisin tätä sterilisaatiota ja mieluummin vaellan Jumalan tahdon mukaan sen mukaan kuin ymmärrystä annetaan ja voimaa myös siihen. Kaikki elämässä kannattaa antaa Isälle Jumalalle ja turvata Herran Jeesuksen nimessä armoonsa ja pyhittyä totuudessaan.

Elämä Jeesuksessa on parasta, mitä ihmiselle voidaan antaa taivaasta Isän Jumalan ja maan ja taivaan Luojan toimesta, ja kantaa myös hyvää hedelmää tuottavana hyvänä puuna Iankaikkiseen Elämään ja syömään Paratiisin elämänpuusta.

Kaikkien meidän, myös syntymättömien sikiöiden elämän tarkoitus on vastaanottaa ja syntyä vedestä ja Hengestä, niinkuin Jeesus opetti sanoissaan ja sanoistaan ja myös jokaiselle anovalle antaa hyvää hengellistä ja pääsyn pyhien joukkoon ja perintöosan valtakuntansa osallisuudessa.

Älkää katkaisko ihmisalkujen elämää, sillä Isä Jumala osaa heistä orpoinakin huolehtia, jos ette itse osaa ihmisinä ja vanhempina heistä huolehtia. Herra Jeesus on hyvä paimen ja antaa elämän ja pelastaa myös ihmissielut, jotka häneen turvaa ja hänen tahtoaan tekee nöyräti ja lapsenkaltaisesti.

Ylistetty ja kiitetty on Isä Jumala Jeesuksen nimessä, totisesti!

• mimimim
        jerklöjdfd kirjoitti:

Sterilisaation saa alle 30 vuotias, toimenpiteen täytäntönpanoon tarvitaan psykiatrin tai psykologin lausin täystipäisyydestäsi!

• -.-

Mulla se jälkivuoto kesti kylläki sen 8vk abortin jälkeen, mikä on kuulemma normaali aika.

• haistakaa vattu

Onko ne täyspäisiä jotka paasaa jostain satuolennosta nimeltä jumala :D no ei taatusti ole. Tunkekaa se jumalanne vaikka perseeseenne niin olette sitten ainakin yhtä.

Joo mutta ei sitä aborttia minään ehkäisykeinona kyllä ole syytä pitää, jos horo tuli raskaaksi eikä katumuspilleriä ehditty napsia niin that's it, folks! Kyllä siinä vielä yks mukana kulkee jos jo kolmekin on ehditty hankkia. Jos se kerran on ei-toivottu niin antakaa se jollekin adoptoitavaksi, halukkaita on varmaan yllinkyllin jonossa.

Ja ne jampat ja liisat jotka jauhaa sontaa jostain, että jokaisella on itsemääräämisoikeus kropastaan, niin se on laiskojen idioottien paskanjauhamista, jos ei äly riitä edes siihen, että ehkäisy toimii niin ei voi kuin valittaa.

• Näin se on.
        varmaan paras kirjoitti:

Ei ole ihan niin helppoa. Pitää olla tarpeeksi ikää tai jo olevia lapsia. Aloittajalla on ja olikin menossa, mutta ensin pitää se ei toivottu vahinko hoitaa alta pois.

• matti ja maija

Mihinköhän nämä jeesustelijat unohtavat sen, ettei ole ihmisen asia tuomita toista. Ja että Jeesuksen ristikuolema kattoi kaikki väärät ja pahat teot. Sovitus koskee kaikkia syntejä, eikä missään ole listaa, mitkä jäivät sovituksen = armon ulkopuolelle. Siinä meni kaikki mitä joku matti ja maija pystyy eläessään tekemään. Armo koskettaa jokaista, oli teko mikä tahansa.

• Rapiat päälle
        jerklöjdfd kirjoitti:

Hmm,ei puu kuormaa kaada vaan entäpä jos kuorma onkin jo täynnä?

• Tuota...

Onko sinulla mitään todisteita tästä?
        Kun sitten taas esim pupu tupuna on laittanut aloituksen siitä että abortti on jopa turvallisempi kuin synnytys?

• hitätätkaksi
        jerklöjdfd kirjoitti:

Toi on niin totta. Itse sain 3. lapsen ja olisin halunnut sterilisaation, mutta en sitä saanut.Syy: En ollut 30 vaan 20.. Eikä sen ikäinen kuulemma voi tietää mitä haluaa..Niinpä niin..Olen nyt 32..enkä ole vieläkään halunnut tehdä lisää lapsia....

• Kyllääntyny

Painu nyt muualle saarnaamasta tuota uskontohuttua. Olet eksyny väärälle palstalle. Vahinko, kun laitettiin tämä heti etusivulle niin alkaa tulemaan tuota paskauskontoa joka tuutista.

• Pappia nähnykään

Valepappi pukeutuneena lampaan taljaan?

• Ei mitään hätää
        matti ja maija kirjoitti:

Mihinköhän nämä jeesustelijat unohtavat sen, ettei ole ihmisen asia tuomita toista. Ja että Jeesuksen ristikuolema kattoi kaikki väärät ja pahat teot. Sovitus koskee kaikkia syntejä, eikä missään ole listaa, mitkä jäivät sovituksen = armon ulkopuolelle. Siinä meni kaikki mitä joku matti ja maija pystyy eläessään tekemään. Armo koskettaa jokaista, oli teko mikä tahansa.

Raamatusta olen löytänyt kohdan, jossa luki jotenkin näin,että "Jumala muuttaa veren punaisimmankin synnin puhtaan vitivalkoiseksi."

• pyhäjysäys
        Jumalan vanhurskaus kirjoitti:

Sinunkaan ei kannata tehdä itsellesi mitään pahaa eikä huonoa vaan anoa lahjavanhurskautta ja pyhitystä ihan totuudelliseen Isän Jumalan lapseuteen ja vanhurskaaseen ja pyhään elämään.

Kuolema on Pahasta ja kukistetaan vihollisista viimeisenä vaikka monet eivät sitä ymmärrä ja Isä antakoon anteeksi heille heidän syntinsä, sillä ovat Jumalassa tehdyt, mutta ei tietenkään Jumalan tahdon mukaan.

JUUB... no miksi jeesus sitte antoi itsensä telottaa...
        ja jumala loi ihmiselle kyvyn kehittää itseään, ympäristöään ja jopa niitä lääkkeitä.

• Raitis Ählgreen
        pannaan panox kirjoitti:

"Jumala antaa elämän"
        voi olla, mutta kyllä se pääsääntöisesti siitä parittelusta johtuu, että munasoluja hedelmöittyy.

Jep, se sikiäminen on Herran tahto. Mutta yleensä kyllä Rouvan. Ja joskus se on vahingonlaukaus.

• tietäkää jotain...
        Kyllääntyny kirjoitti:

Painu nyt muualle saarnaamasta tuota uskontohuttua. Olet eksyny väärälle palstalle. Vahinko, kun laitettiin tämä heti etusivulle niin alkaa tulemaan tuota paskauskontoa joka tuutista.

Uskoi mihin jumalaan hyvänsä, tai ei, niin elämä on aina pyhää. Lääkärit joutuvat vannomaan Hippokrateen valan, ja abortti ei kuulu lääkärin tehtäviin, lääkärin tehtävä on vaalia elämää kaikin tavoin! Jotkut eivät toimi näin, ja se on heidän omatuntonsa vastuulla...

• Luoja
        pannaan panox kirjoitti:

"Jumala antaa elämän"

"kyllä se pääsääntöisesti siitä parittelusta johtuu"
        Kyllä, oikeassa olet, mutta eivät nämä parittelua suorittavat ihmiset ole tänne ilman tekijää ilmaantunut.

• Anteeksi............
        pyhäjysäys kirjoitti:

JUUB... no miksi jeesus sitte antoi itsensä telottaa...
        ja jumala loi ihmiselle kyvyn kehittää itseään, ympäristöään ja jopa niitä lääkkeitä.

Jeesus kuoli meidän syntiemme anteeksi antamiseksi. eli lunnaina meidän syntiemme sovittamiseksi....

• ???????????
        matti ja maija kirjoitti:

Mitä mahtaa tarkoittaa raamatun teksti " ÄLÄ TAPA"

• 5 + 5
        varmaan paras kirjoitti:

Ei se ihan noin mene ja jokainen tekee itse ratkaisunsa, eikä niistä kannata näköjään ainakaan täällä keskustella. Itse olen 38v ja viiden lapsen äiti ja tulossa mummiksi, minäkin tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta, enkä todellakaan halua enää tulla raskaaksi, jouduin tekemään saman ratkaisun kuin sinäkin vaikka tuntuihan se sisimmässä pahalta mutta 5 5 viikkoja ei ole mikään muu kuin alkio....Nyt odottelen jotta saan kierukan vihdoinkin!

• henkilö X
        ??????????? kirjoitti:

Mitä mahtaa tarkoittaa raamatun teksti " ÄLÄ TAPA"

Tarkoittaneeko ihan sitä mitä siinä sanotaan? Miten tämä asia liittyy nimimerkin "matti ja maija" tekstiin? Meinaatko että tappaminen olisi ehkä sellainen synti, joka jää sovituksen ulkopuolelle?

• Amaryllis
        Jumalan vanhurskaus kirjoitti:

Olen 4-kymppinen nainen ja yhdeksättä odotan. Mies ei hyväksy ehkäisyä, ei edes kondomia, mutta haluaa joka päivä, jos ei ole työmatkalla. Neljäkin kertaa päivässä hän minua haluaa, jos aika antaa myöten. Lomamatkoilla se on sitä. Noh, ei se pahalta tunnu olla haluttu. Koskaan ei ole tarvinnut olla ainakaan puutteessa. Ehkä siksi olen antanut raskauksien tulla, valittamatta. Mennessämme naimisiin, olin 24, hoikka ja urheilullinen nainen. Sami palvoi ja "palparoi" minua. Olin 60-kiloinen, freesi nainen. Mutta onko normaalia, että mies haluaa edelleen, niin kuin silloin ennen, tällaista yli 90-kiloista "palleroa"? Painoin jopa sata kiloa kaksi vuotta sitten, mutta päätin, että siinä on yläraja, jonka alla pitää pysyä. Mies ei ole tosiaan lihomisestanikaan huolimatta menettänyt mielenkiintoaan. Minusta vaan tuntuu siltä, että sterilisaatio olisi ajankohtainen. Miten saisin mieheni ymmärtämään, vai onko minun synnytettävä viisitoista lasta, sillä olen vasta 38 ja äärimmäisen hedelmällinen.

• Huttu Länsi-Rähmä
        tietäkää jotain... kirjoitti:

Uskoi mihin jumalaan hyvänsä, tai ei, niin elämä on aina pyhää. Lääkärit joutuvat vannomaan Hippokrateen valan, ja abortti ei kuulu lääkärin tehtäviin, lääkärin tehtävä on vaalia elämää kaikin tavoin! Jotkut eivät toimi näin, ja se on heidän omatuntonsa vastuulla...

"ja abortti ei kuulu lääkärin tehtäviin"

Kyllä se vaan kuuluu. Kuka niitä abortteja sitten tekee jos ei lääkärit? Kaikenlaista huttua sitä tänne kirjoitetaankin.

• Luonnotonta
        -.- kirjoitti:

Mulla se jälkivuoto kesti kylläki sen 8vk abortin jälkeen, mikä on kuulemma normaali aika.

Moni on kuollu verilammikkoonsa, mutta eihän siinä lasten ennenaikasessa kohdusta repimisessä ookaan mitään normaalia.

• 23u4
        Kyllääntyny kirjoitti:

Sitä paskaa näyttää tulevan sinun suustasi vähän enemmän kuin joltain edellä mainutulla. Onneksi on ihmisiä jotka haluaa suojella elämää!

• 23u4
        5 + 5 kirjoitti:

Ei se ihan noin mene ja jokainen tekee itse ratkaisunsa, eikä niistä kannata näköjään ainakaan täällä keskustella. Itse olen 38v ja viiden lapsen äiti ja tulossa mummiksi, minäkin tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta, enkä todellakaan halua enää tulla raskaaksi, jouduin tekemään saman ratkaisun kuin sinäkin vaikka tuntuihan se sisimmässä pahalta mutta 5 5 viikkoja ei ole mikään muu kuin alkio....Nyt odottelen jotta saan kierukan vihdoinkin!

Ei ole mikään muu kuin alkio 5 5? mitä ne muut lapsesi ovat?
        Jos luottaa liikaa yhteen ehkäisykeinoon, konsteja on kyllä pilvin pimein, syitä löytyy aina selittelyyn. Ja yli kolmikymmpnen kyllä saa sterilisaation ja varmasti myös alle sen.
        Miksi ihmeessä kierukka, tee sterilisiaatio. Jos kerta lapsilukusi on täynnä.
        Ei kierukka ole satarosenttinen. On parempi kun teettää sterilisiaation niin niitä klönttejä ei sitten tule lisää. :(

sterilisiaation tehnyt. Hormonihoidot kun ei käyneet.

• 23u4
        5 + 5 kirjoitti:

Ei ihme että jos olet tullut raskaaksi, nähtävästi sinulla ei ole ollut ehkäisy edes hoidossa, jos nyt vasta kierukkaa tarvitset.

• rakkaus lapseen
        hitätätkaksi kirjoitti:

Toi on niin totta. Itse sain 3. lapsen ja olisin halunnut sterilisaation, mutta en sitä saanut.Syy: En ollut 30 vaan 20.. Eikä sen ikäinen kuulemma voi tietää mitä haluaa..Niinpä niin..Olen nyt 32..enkä ole vieläkään halunnut tehdä lisää lapsia....

Nyt ainakin saat sterilisiaation!

• Minut raiskattiin vuonna 2001!
        Olen käynyt läpi yli 10 vuotta terapiaa, kaksi itsemurhayritystä, ja vieläkin säikyn!
        Sinulle, joka kysyit: "Raiskaus vai kuolema?" toista raiskausta en kestäis : Kuolema ehottomasti!

• Niin,..

etpä voi tietää oonko joutunu.. mutta tehny vaan paljo fiksumman ja ennekaikkee inhimillisiemmän valinnan :) Voin kyllä "tuomita" just sen verran kun haluan ettekä voi estää vaikka ne totuudet ois kuinka kipeitä ja epämieluisia. Ja minkähän takia se onkaan niin vaikeeta.. taitaa useimmat tietää tasan tarkkaan itekin mihin hommiin on ryhtymässä.....

• Uskonnoton
        Anteeksi............ kirjoitti:

Jeesus kuoli meidän syntiemme anteeksi antamiseksi. eli lunnaina meidän syntiemme sovittamiseksi....

"Jeesus kuoli meidän syntiemme anteeksi antamiseksi. eli lunnaina meidän syntiemme sovittamiseks" j
        Juu ja a samalla logiikalla minä voin tappaa oman lapseni sen vuoksi että naapurin Kalle saisi tekemänsä pankkiryöstön anteeksi?

Semmosen joka ei ole koskaan joutunut uskontojen kanssa tekemisiin muuten kuin satujen muodossa niin nämä on niin älyttömän naiivien ihmisten itsepetosta, aikuisten satuja joilla paetaan sitä omaa kurjaa elämää. Sille ei kuitenkaan osata tehdä mitään vaan horistaan ihan outoja. Tekeekö se olon pyhemmäksi jos otetaan puhetapa raamatusta?

• Tässä sen vaan näkee

Jos jotain saa aivan liian helposti, eihän sille osaa antaa hevonkikkareenkaan arvoo... Surullista.

• jenny__**

Moi,
      Minulle tehtiin sama kaksi viikkoa sitten, ensimmäisen tabletin kävin sairaalassa ottamassa ja loput otin kotona. Minun kehoni ainakin jo tajusi ensimmäisen lääkkeen jälkeen että mitä tapahtuu, seuraavana päivänä tuli jo hieman kipuja ja vuoto alkoi. Kun itse työnsin ne lääkkeet emättimeen, noin tunnin kuluttua alkoi voimakkaammat kivut, mutta kuitenkin siedettävä olo oli. vuoto oli minulla aika vähäistä, viikkoja oli 6 3. Kivut kestivät 3 tuntia, ja nukahdinkin kipujen aikana että tavallaan en kestänyt niitä kuin tunnin. kerro sitten omasta kokemuksestasi kun tämä on ohi?:) tsemppiä ja muista ottaa särkylääke ennen kuin työnnät ne loput tableti! :D niin ja minulle kävi vielä se, että kun vuoto oli niin vähäistä niin otin suun kautta 2 lisää 3 tunnin kuluttua, se hieman lisäsi vuotoa mutta ei paljoakaan.

• Keho "tajusi"?

Ehkä sun kehosi ois kuitenkin luonnollisesti suojellu uutta elämää.. sääli että aivot on (moraaliosioiltaan näivettyneet) mitkä on.

• Tinglong

Toivottavasti löydät elämällesi tarkoituksen.

• 11 000 lasta / vuosi

On valitettavaa, että mukavuusaborttikäytäntö on poikennut lain tarkoituksesta. Jokainen saa ilmoitusasiana teilata lapsensa, vaikka on vakituksessa parisuhteessa ja hyvinvointivaltion sekä 100% sosiaaliturvan piirissä.

Naisia ahdistetaan ja ajeteaan mukavuusabortteihin työn ja kuluttamisen paineiden kautta. Kyseessä on rakenteellinen väkivalta.

Rikkaassa ja "sivistyneessä" Suomessa surmaamme 11 000 lasta vuosittain äitinsä kohtuun kaikille haitallisissa mukavuusaborteissa. Mukavuusaborttikäytännön alusta lukien on n. 650 000 lasta otettu hengiltä Suomen historian laajimmassa, mutta salatussa, murhenäytelmässä.

• Maa On jne...

Itsellä kolme aikuista, tervettä lasta. En IKINÄ olisi tehnyt/teettänyt aborttia, eikä miehenikään. Tuomitsen tekosi täysin!!!!!! Vai onko nyt niin, että niiden kolmen katsellessa vieressä, kun ryvet veressä ja tuskissasi, jatkatte perhepolitiikan taholla samalla linjalla, eli vähän parannuttuasi uutta pentua taas vääntämään.....????????

• piuhat poikki mies

Ikävä kuulla, että näin pääsi käymään, mutta uskon, että pääsette asiasta yli henkisesti, fyysisesti.

Nyt pian tilaamaan miehelle aika sterilisaatioon!
      Kun kerran lapsiluku on täysi, se on nopea ja helppo toimenpide ja nimeomaan miehen pitää nyt kantaa oma osuutensa ja vastuunsa!
      Käy nopsaan paikallispuudutuksessa, kotiin parin tunnin päästä, ei vaikuta mitenkään miehisyyteen tms.
      ja halutessanne voitte ottaa miehen spermaa talteen pakkaseen.

Suosittelen!

• Naisen logiikkaa

Naisen piuhat täytyy tukkia, koska naisenhan voi pistää paksuksi kuka tahansa mies, eikä naiset usein itsekään tiedä kuka isä on.

• u<u<u<u

Minulle on tehty kaksi aborttia, en ole kertaakaan katunut. Ei kuulu muille miksi ne teetin.
      Maailmassa kuolee lapsia nälkään ja sotien uhrina, eipä abortin vastustajat heitä sääli, mutta dramatisoivat alkuvaiheessa tehdyn keskeytyksen, siinä ei lapsi kärsi.
      Monta potentiaalista elämää jää alkamatta myös ehkäisyn takia.
      Moni raskaus päättyy itsestään ihan alkuvaiheessa.

• oletko sitä mieltä

että noiden nälkään ja sotiin kuolleiden lisäksi tulee kuolla myös aborteissa!

• f<f<<f
        oletko sitä mieltä kirjoitti:

että noiden nälkään ja sotiin kuolleiden lisäksi tulee kuolla myös aborteissa!

Mieluummin abortissa, alkoi ei kärsi, toisin kuin jo syntynyt lapsi.
        Sinulla on putkinäkö;(

• Tekopyhää soopaa
        f<f<<f kirjoitti:

Mieluummin abortissa, alkoi ei kärsi, toisin kuin jo syntynyt lapsi.
        Sinulla on putkinäkö;(

taas näiltä jotka etsii oikeutuksia koko loppuelämänsä itsekkäälle teolleen...

• nimi...
        Tekopyhää soopaa kirjoitti:

taas näiltä jotka etsii oikeutuksia koko loppuelämänsä itsekkäälle teolleen...

Anna jokaisen pitää mielipiteensä.
        Jos jokin asia on sinusta väärin, se ei välttämättä koske kaikkia.
        Olen abortin kannattaja.

• entäs jos ei osaa

sanoa pomolle "Ei!" tai on muuten vähän nymfomaisuuteen taipunut tai on ongelmia omassa sielunrakenteessa eikä osaa sanoa "Ei!" tai on alkoholi- ja seksiriippuvainen ja tilanteet sitä kautta hallitsemattomasti aina menevät sopimattomuuden puolelle.

Tällaisissa tilanteissa kannattaa tehdä parannus ja Jumalalta Jeesuksen nimessä anoa mielenmuutosta ja vastaanottaa hyvää hengellistä ja näin rakentua uudeksi ja vanhurskaaksi ja pyhäksi sydämensä ja sielunsa ja mielensä mukaan ihan kaikkia tunteitaan ja muutakin myöten ja antaa elämänsä Herran Jeesuksen siunaamaksi ja pyhäksi, sillä hyvä paimen on henkensä antanut Golgatan ristillä ja verensä vuodattanut ja elävää vettä ja Pyhän Hengen antaa, niin että saa yltäkylläisen hyvä elämän ja parisuhteen Jumalaan ja lähimmäisiin ja elämänsä merkityksen täyttymyksen ihan sydämen tasolla eikä vain puheissa, noissa helposti ulkokultaisissa vailla totuudellista muutosta sydämessä sen totuudessa rakastaessa elämää sekä itsessä että lähimmäisissä, puhumattakaan omasta itsestä lähtevästä ja syntyvästä pienokaisesta vauvasta.

Onko ymmärrystä ja anteeksi kaikki synnit saadaan, sillä Jeesus on hyvä, totisesti.

• satutätinen

mun mielipijettä ei kysytty mutta vastaan kumminki (älkääkä lytätkö mua heti parin ensimmäisen rivin jälkeen vaan lukekaa loppuun)

Jos kyse olisi minusta, en tekisi aborttia, JOS:
      A) se olisi kumppanini ja minun,
      B) meillä olisi kaikki asiat hyvin
      C) voisin taata sille tasapainoisen lapsuuden (ja sillä meinaan sitä mitä aloittaja meinaa, että rahat ovat tiukilla, aika ei riitä, masennusta jne) en haluaisi lasta tuoda sellaiseen kotiin jossa rahat olisivat todella tiukilla.

Olen nähnyt näitä tapauksia missä eräällä perheellä ei ole edes vaippapakettiin aina varaa ja kolmas vauva tulossa.

Abortti on hyvä ratkaisu siinä suhteessa, jos siinä ajatellaan alkion parasta (tällä en tarkoita sitä että hänen parhaaksi hänen täytyisi kuolla) vaan että jos ei voi taata tasapainoista elämää niin sitten on parempi olla tulemattta.

Tingoling: ratkaisu on omasi, enkä paheksu sitä missään suhteessa ja ymmärrän sinua hyvin :) älä anna noiden muiden lannistaa sinua.

PS: Ehkäpä se on sitä äidinvaistoa :)

JA TEILLE MUILLE: Olen lievästi kehitysvammainen suomalainen nainen... mutta kyllä meilläkin on aivot !

• kun nyt olet tuonut

tuonut esille milloin ET tekisi aborttia niin voisitko kirjoittaa milloin tekisit abortin:

• voin kirjoittaa
        kun nyt olet tuonut kirjoitti:

tuonut esille milloin ET tekisi aborttia niin voisitko kirjoittaa milloin tekisit abortin:

sinulle miksi jokaisen ihmisen elämä on pyhä ja miten ei tarvitse tehdä abortteja!

• Höpöhöpö...

Väkivaltainen tappaminen ei voi mitenkään vääntyä lapsen "parhaaksi" vaikka miten kierosti katotaan! Mikäli terve äidinvaisto ois ajoissa voittanu, ei lasta oltas tapettu vaan annettu vaikkapa johonkin toiseen perheeseen!!!

NImimerkkisi mukaisesti, juttusihan olikin pelkkää satuilua.

• Alisa.K.A.A

Haluaisin vielä lisätä: Ihmiset tunnustavat syntymättömän lapsen arvon ja ihmisyyden, kun esimerkiksi alkoholia tai huumeita käyttäviä raskaana olevia äitejä paheksutaan. Käsittämättömän ristiriitaisesti siis ajatellaan, että edellä mainituissa tapauksissa tehdään väärin, kun taas lapsensa abortoivan naisen ratkaisua pitää kunnioittaa.

• Poksista

Mutta totuushan on se, ettei yksikään täydellä järjellä käyvä usko raamattuun eikä uskontohömppään. Joten se ei tässäkään keskustelussa auta. Jeesuskin oli vaan joku kansankiihottaja sekopää, ei "Jumalan" poika. Uskonto on heikoille, tosielämää pelkääville tarkoitettu pakokeino.

• Jeesus on Totuus ja

Vastustajansa on kaiken valheen isä ja julma myös syntymättömille lapsille!

• Totta

Jos uskonnollisille ihmiselle voitaisiin puhua järkeä, ei olisi uskonnollisia ihmisiä

- dr. house

• Itselläni..

Se on aika inhottava juttu. minulle tehtiin vuosi sitten. Vuoto alkoi minulla vasta emättimeen laitettujen tablettien jälkeen, itse olin viikolla kahdeksan ja jotta nyt kaikki tiukkapipo abortin vastustajat eivät tänne tule leimaamaan niin itselläni oli kyseessä TUULIMUNA RASKAUS. joten abortti oli pakko tehdä. Se tekee kipeää. Tosin lääkäriltä sai hyvän reseptin jolla sai hyvöt kipulääkkeet, joten jos otat tasasin väliajoin lääkettä ei kivut välttämättä kovin kamalat ole! no sitten kun kohtu alkaa tyhjenemään niin se on ehken se inhoittavin vaihe, sitä verta tulee yhtä paljon kuin pissisit kokoajan käydessäsi vessassa. Se veren määrä on ihan kamalaa, et siis ainakaan ensimmäiseen neljään päivään pysty mmissään liikkumaan koska se vuotaa läpi! kirjaimellisesti! Itse olin nuihin aikoihin vielä osastolla töissä ja valkoiset vaatteet kun on. viisi päivää olin poissa ja silti täytyi laittaa vähintään kaksi jopa kolme yösidettä päällekkäin jottei tapahtunut vahinkoja, ja sidettä täytyy vaihtaa kokoajan! varaudu lakana pyykkiin tai suojaa sänkysi jollakin. Itse olen vielä nuori. 22-vuotias. Se on inhottava juttu. Mutta hengissä selviää. Kannattaa myös miettiä rautakuuria tuon jälkeen, verta tulee kuitenkin paljon. Lasketun ajan aikoihin voi tulla lievää masennusta jne. ainakin minulla kehoni reagoi heti siihen. itse en edes huomannut mutta muistin lasketun ajan olleen marraskuussa ja silloin olin ylitsepääsemättömän alakuloinen, alitajunnasta tai jostain tulee. Tukea tulet tarvitsemaan. Tsemppiä ja voimia sinulle! toivottavasti kaikki menee hyvin.

• pupu tupuna

"Älkää ihmiset rakastako kuolemaa älkääkä tehkö liittoja sen kanssa, sillä vihaa teitä ja tahtoo teidät kadotukseen."
        --ei kuolemaa tarvitse kenenkään rakastaa, mutta tiesitkö että se on väistämätön paha jokaiselle meistä uskoitpa sitten jumalaa tai vaikka lentävään spagettihirviöön.. ihan sama..

"Jeesus on Elämän Herra ja tahtoo pelastaa teidät kuolemasta ja sen tähdn kuoli Golgatan Ristillä ja vuodatti verensä, ettei yhdenkään ihmisen tarvitse vuotaa eikä vuodattaa enää verta ei omaa eikä toisten."
        --ja tämä.. joo satukirjasi kertoilee kauniita tarinoita, mutta miksi sitten on sotia uskontojen välillä? kuka tietää mikä on se oikea uskonto loppujen lopuksi sitten?

• Ymmärrä nyt
        pupu tupuna kirjoitti:

"Älkää ihmiset rakastako kuolemaa älkääkä tehkö liittoja sen kanssa, sillä vihaa teitä ja tahtoo teidät kadotukseen."
        --ei kuolemaa tarvitse kenenkään rakastaa, mutta tiesitkö että se on väistämätön paha jokaiselle meistä uskoitpa sitten jumalaa tai vaikka lentävään spagettihirviöön.. ihan sama..

"Jeesus on Elämän Herra ja tahtoo pelastaa teidät kuolemasta ja sen tähdn kuoli Golgatan Ristillä ja vuodatti verensä, ettei yhdenkään ihmisen tarvitse vuotaa eikä vuodattaa enää verta ei omaa eikä toisten."
        --ja tämä.. joo satukirjasi kertoilee kauniita tarinoita, mutta miksi sitten on sotia uskontojen välillä? kuka tietää mikä on se oikea uskonto loppujen lopuksi sitten?

"pupu tupuna" että minua ei ole uskoon kukaan ihminen johdattanut vaan yksin ja ainoastaan Isä Jumala ja Herra Jeesus ja Pyhä Henki. Minä en ole näitä keksinyt mutta ymmärrän että Raamatussa ilmoitetut ovat totta pelkästään siksi, että ne ovat Jumalan antamaan elävää sanaa sitä anottaessa Jeesuksen nimessä.

Elämässäni ennen Jeesuksen omaksi syntymistä olen kyllä aika paljon kokenut erilaista ja käynyt läpi monenlaista, joten tiedän mistä puhun ja kirjoitan enkä ole lainkaan epävarma näistä, sillä ovat totta aivan niinkuin ihmisten keskuudessa on ihmiskeskeisiä asioita paljon, niin Jeesus on Totuus Jumalan valtakunnassa eikä ole toista persoonaa, jonka kautta Luoja Jumala Isänä puhuu ja vaikuttaa. Samoin Raamatun pyhät kirjoitukset ovat Jumalan elävää sanaa Jeesuksen Hengen opettamana ja vaikuttamana.

Mistä sitten voisit tietää, että minä voisin näissä olla oikeassa ja tietää? Vain syntymällä itsekin vedestä ja Hengestä ja siten lahjavanhurskautumalla ja pyhittymällä totuudessa eli Jeesuksessa. Olen saanut tehdä matkaa Jeesuksen kanssa armoliitossaan kyllä lähes parikymmentä vuotta. Kuitenkaan Jumalan teot kauttamme tapahtuvat pelkästään Pyhässä Hengessä, joten ei ole merkitystä niinkään kauanko olemme Jeesuksessa vaeltaneet vaan saako Herran Henki sijaa sydämissämme ja elämässämme. ja tahtooko sielumme rakastaa ja seurata Herraa ristimme kantaen ja mielemme uudistua ja pyhittyä vanhurskaudessaan.

Kenenkään ei kannata jäädä ulkopuoliseksi tarkkailijaksi vaan pyhittyä Totuudessa eli Jeesuksessa.

• pupu tupuna
        Ymmärrä nyt kirjoitti:

"pupu tupuna" että minua ei ole uskoon kukaan ihminen johdattanut vaan yksin ja ainoastaan Isä Jumala ja Herra Jeesus ja Pyhä Henki. Minä en ole näitä keksinyt mutta ymmärrän että Raamatussa ilmoitetut ovat totta pelkästään siksi, että ne ovat Jumalan antamaan elävää sanaa sitä anottaessa Jeesuksen nimessä.

Elämässäni ennen Jeesuksen omaksi syntymistä olen kyllä aika paljon kokenut erilaista ja käynyt läpi monenlaista, joten tiedän mistä puhun ja kirjoitan enkä ole lainkaan epävarma näistä, sillä ovat totta aivan niinkuin ihmisten keskuudessa on ihmiskeskeisiä asioita paljon, niin Jeesus on Totuus Jumalan valtakunnassa eikä ole toista persoonaa, jonka kautta Luoja Jumala Isänä puhuu ja vaikuttaa. Samoin Raamatun pyhät kirjoitukset ovat Jumalan elävää sanaa Jeesuksen Hengen opettamana ja vaikuttamana.

Mistä sitten voisit tietää, että minä voisin näissä olla oikeassa ja tietää? Vain syntymällä itsekin vedestä ja Hengestä ja siten lahjavanhurskautumalla ja pyhittymällä totuudessa eli Jeesuksessa. Olen saanut tehdä matkaa Jeesuksen kanssa armoliitossaan kyllä lähes parikymmentä vuotta. Kuitenkaan Jumalan teot kauttamme tapahtuvat pelkästään Pyhässä Hengessä, joten ei ole merkitystä niinkään kauanko olemme Jeesuksessa vaeltaneet vaan saako Herran Henki sijaa sydämissämme ja elämässämme. ja tahtooko sielumme rakastaa ja seurata Herraa ristimme kantaen ja mielemme uudistua ja pyhittyä vanhurskaudessaan.

Kenenkään ei kannata jäädä ulkopuoliseksi tarkkailijaksi vaan pyhittyä Totuudessa eli Jeesuksessa.

nice.. lisää uskonnollista soopaa.. tiesitkös että suomessa on uskonnon vapaus.. ja mulle on siis turha tulla tuota diipa daapaa selittelee.. en usko raamattuun tai siellä kerrottuun jumalaan tahi edes jeesukseen... kiva satukirjahan se on vaikkakin pitkä ja valtaosalta kuivaa luettavaa..
        se että sinä uskot on sinun asiasi, mutta turhaa silti alkaa minua käännyttää mihinkään uskoon koska ensinnäkään yksikään uskonto ei ole se oikea vaan jokainen uskonto on hyvin pitkälle samaa sontaa..

ja tiedoksesi.. en jaksa lukee mitään uskonto soopaa noin pitkiä viestejä... eli jos meinaat viä vastaa mulle niin vastaa edes lyhyemmin..

• Hiirulainen

Ymmärrän sua hyvin. Se voi kuitenkin olla vaikea paikka... Itse joutunut vastaavaan tilanteeseen mutta sikiö joka oli kovasti toivottu oli jo kuollut... :( Henkisesti itselle oli kova isku mutta siitäkin jo selvitty ja nyt seurana kaksi ihanaa lasta.

• Olette Kaikki

kirjoittajat ja lukijat olleet samassa kuin sikiönne, joka tapetaan. Tehkää toiselle niinkuin toivotte itsellenne tehtävän. Olkaa niinkuin viisaat älkää niinkuin tyhmät!

• Herrassa Jeesuksessa

on Elämä ja yltäkylläisyys, tehdään mielenmuutos Elämän puolesta ja Elämäksi!

Jokainen joka avukseen pyytää Herraa Jeesusta myös saa hyvän yltäkylläisen Elämän, joka voittaa kuoleman. Ilman Jeesusta on vain kuolema.

Rakastetaan Jeesusta, sillä on Elämän Herra ja Jumalan ainosyntyinen Poika!

• jaa-a

Hei! Itse tein abortin kun viikkoja oli muistaakseni 9 ja tapana oli lääkkeellinen kotona. Kipuja ei ollut yhtään, vuotoa senkin edestä. Se, ettei kipuja ollut oli ehkä vähän "huono" juttu, koska koko kohtu ei ollutkaan tyhjentynyt, vaan jouduin vielä kaavintaan.

Eli muista mennä jälkitarkastukseen! Siellä mitataan raskaushormonien määrä (että ovat laskussa) ja se on paras mittari sille, että keskeytys varmasti onnistui.

Tsemppiä!

• Zetor2x

Googlettamalla voi todeta, että monet abortin tehneet potevat pitkään, jopa loppuelämänsä omantunnontuskia. Toiset tarvitsevat siihen terapiaa, toiset jäädyttävät tunteensa. Abortti on sellainen asia, että kyllä sen sen muistaa.

Kts. http://www.mtkl.fi/tietopankki/mista_apua/erilaisia_terapiamuotoja

http://www.ituprojekti.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=7

Matt. 18:10: "Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa".

• baaaaaa

On se mielenkiintosta miten Suomessa edelleen mies voi päättää isyydestään (tunnustaako ipanansa vai ei) ilman, että kukaan kritisoi, mutta kun nainen tekee päätöksen äitiydestään on hän murhaaja ja huono ihminen. Äitiys kun ei poistu sillä että antaa lapsen pois.

• tiedän sen

kyllä isät voi painostaa tekemään keskeytyksen,tuskimpa on päätös äidin useinkaan..

• Suurperhe äiti

Jopas meni tämä keskustelu melkoiseksi %#{*** !! ... ihan kaikkea en edes jaksanut lukea..

Itse olen 4-lapsen äiti, lisäksi kaksi lasta on menehtynyt raskauden loppuvaiheessa, joten elämää arvostan suuresti ja lapseni ovat kaikki hyvin rakkaita.
      Silti jokaisen kiintiö/kestäminen on jossain vaiheessa täynnä ja "nuoren ikäni" takia ei sterilisaatiota vielä tehdä, ei voi syödä/käyttää hormonaalista ehkäisyä joten kierukka on ainoa toivoni ja käytössä tällähetkellä..
      Jos kuitenkin kävisi niin , että tulisin tästä huolimatta raskaaksi, niin tämä alkio lähtisi yhtä nopeasti kuin tulikin, olkoon se kenen mielestä sitten kuinka murhaa tahansa.

En tiedä jos olisin saanut suht tyytyväisiä lapsia,olisiko suhtautumiseni toinen, mutta näin vatsavaivaisten, allergioiden, korvatulehduskierteiden, uhmien.. Sairastelu kitinöiden ja ylipäätään taistellaan ihan joka asiasta (onko astia vääränvärinen, syöttääkö isä-äiti, onko sukat ryppyset jnejnejne..)
      4-vuoden valvomisen jälkeen voin sanoa että mun järki/terveys ei kestä enää yhtä ainuttakaan lisää ja minusta on ihan luonnollista että jossakin on piste. On tässä muutakin tekemistä kuin pestä skeidaa vuositolkulla ja täyttää maailmaa..
      Huolehtia välillä omastakin jaksamisesta, mitä iloa on loppuun ajetusta äidistä joka elää ihan sumussa noiden valvottujen öiden takia ja pahimmassa tapauksessa ollen vielä mahd. raskaudesta yli väsynyt.

On niin helppo sanoa/haukkua jos ei ole kokemusta.
      Yksi alle 5-vuotias menee, mutta kaksi tai kolme on megalomaaninen katastrofi.
      Mitään et tee tai mene tuosta noin vaan.
      Ja kyllähän se vaan tosi on, että äiti se on joka on 110 kiinni siinä hommassa, ei pieniä lapsia jätetä tappelemaan ja kitisemään noin vaan töissä käyvän väsyneen isän kanssa.

Painotan että rakastan lapsiani ja yhtään en antaisi pois.

• Että näin

Totta! Mulla on kaksi lasta, rakastan heitä yli kaiken. Silloin kun lapseni olivat pieniä, piti kellosta katsoa milloin oli aikaa käydä vessassa. Suihkuun pääsi vain silloin kun mies tuli töistä kotiin. Päiväunien aikaan oli pakko siivota, pyykätä, laittaa ruokaa ynnä muuta sellaista pientä kivaa. Ei puhettakaan, että olisi ehtinyt tekemään itsensä eteen mitään. Välillä meni monta päivää ettei ehtinyt hiuksiaan harjata. Silloin päätin ettei ikinä enää tähän perheeseen tule enempää lapsia ja se päätös on pitänyt ja olen erittäin tyytyväinen vuosien takaisiin päätöksiini.
        Tein 2 aborttia, ensimmäisen tein vanhemman tyttäreni ollessa 6 kk, toisen tein nuorimmaiseni ollessa 3 kk. Ei, todellakaan ei kaduta. Nyt ovat tyttäreni 16 ja 14 vuotiaita nuoria naisia, he tietävät aborteista koska se tuli puheeksi kotona kun keskustelimme sukupulikasvatuksen yhteydessä.
        Painotan vahvasti tässä sitä, että kenenkään on turha tunkea Jeesusta tai Jumalaa tähän väliin. Jokainen nainen päättää itse omasta vartalostaan. Kenenkään ei tarvitse tehdä lapsia jos ei niitä tahdo. Jos tulee raskaaksi ja haluaa tehdä abortin, sen saa tehdä, ilman että siitä saa tällä palstalla sontaa niskaansa.
        Oletteko kuulleet koskaan sanontaa rajansa kaikella? No tässä on minun rajani, 2 veronmaksajaa tähän maahan minun osaltani. Nyt on muiden tehtävä hommata ne loput veronmaksajat tähän maahan, koska ei ole tarkoitus, että yksi nainen täyttää koko maan lapsillaan.

Näiltä abortinvastustajilta on aivan pakko kysyä eikö se ole murha, kun mies vetää käteen ja tappaa siinä samalla miljoona siittiötä? Nainen ei tule raskaaksi itsestään, muistaakseni siihen tarvitaan näitä siittiöitä joita miehet murhaavat joka kerta kun vetelevät hanskaan... Sekö sitten on hyväksyttävää ja abortti ei?

• Voi voi ja voi
        Että näin kirjoitti:

Totta! Mulla on kaksi lasta, rakastan heitä yli kaiken. Silloin kun lapseni olivat pieniä, piti kellosta katsoa milloin oli aikaa käydä vessassa. Suihkuun pääsi vain silloin kun mies tuli töistä kotiin. Päiväunien aikaan oli pakko siivota, pyykätä, laittaa ruokaa ynnä muuta sellaista pientä kivaa. Ei puhettakaan, että olisi ehtinyt tekemään itsensä eteen mitään. Välillä meni monta päivää ettei ehtinyt hiuksiaan harjata. Silloin päätin ettei ikinä enää tähän perheeseen tule enempää lapsia ja se päätös on pitänyt ja olen erittäin tyytyväinen vuosien takaisiin päätöksiini.
        Tein 2 aborttia, ensimmäisen tein vanhemman tyttäreni ollessa 6 kk, toisen tein nuorimmaiseni ollessa 3 kk. Ei, todellakaan ei kaduta. Nyt ovat tyttäreni 16 ja 14 vuotiaita nuoria naisia, he tietävät aborteista koska se tuli puheeksi kotona kun keskustelimme sukupulikasvatuksen yhteydessä.
        Painotan vahvasti tässä sitä, että kenenkään on turha tunkea Jeesusta tai Jumalaa tähän väliin. Jokainen nainen päättää itse omasta vartalostaan. Kenenkään ei tarvitse tehdä lapsia jos ei niitä tahdo. Jos tulee raskaaksi ja haluaa tehdä abortin, sen saa tehdä, ilman että siitä saa tällä palstalla sontaa niskaansa.
        Oletteko kuulleet koskaan sanontaa rajansa kaikella? No tässä on minun rajani, 2 veronmaksajaa tähän maahan minun osaltani. Nyt on muiden tehtävä hommata ne loput veronmaksajat tähän maahan, koska ei ole tarkoitus, että yksi nainen täyttää koko maan lapsillaan.

Näiltä abortinvastustajilta on aivan pakko kysyä eikö se ole murha, kun mies vetää käteen ja tappaa siinä samalla miljoona siittiötä? Nainen ei tule raskaaksi itsestään, muistaakseni siihen tarvitaan näitä siittiöitä joita miehet murhaavat joka kerta kun vetelevät hanskaan... Sekö sitten on hyväksyttävää ja abortti ei?

kyllä vaan näkee taas kuinka sinäkin olet seonnut jonnekin itsepetoksen verkkoihin tappamistasi lapsista... ja sotketaan jotain elimistön soluja ihmisyksilöihin, kuten syntymättömiin lapsiin :D naurettavaa..

"Kenenkään ei tarvitse tehdä lapsia jos ei niitä tahdo. Jos tulee raskaaksi ja haluaa tehdä abortin, sen saa tehdä, ilman että siitä saa tällä palstalla sontaa niskaansa."

Paitsi että lapsi on tehty siinä vaiheessa jo kun se siellä kohdusse elelee.. sitten voidaan enää joko antaa elää tai tappaa.
        Olkoon herkkähipiät sitten tulematta tänne palstoille levitteleen asioitaan jos ei pysty kaikkia mielipiteitä nieleen.. Abortti SAA vastustaa jos haluaa :)

• Että näin
        Voi voi ja voi kirjoitti:

kyllä vaan näkee taas kuinka sinäkin olet seonnut jonnekin itsepetoksen verkkoihin tappamistasi lapsista... ja sotketaan jotain elimistön soluja ihmisyksilöihin, kuten syntymättömiin lapsiin :D naurettavaa..

"Kenenkään ei tarvitse tehdä lapsia jos ei niitä tahdo. Jos tulee raskaaksi ja haluaa tehdä abortin, sen saa tehdä, ilman että siitä saa tällä palstalla sontaa niskaansa."

Paitsi että lapsi on tehty siinä vaiheessa jo kun se siellä kohdusse elelee.. sitten voidaan enää joko antaa elää tai tappaa.
        Olkoon herkkähipiät sitten tulematta tänne palstoille levitteleen asioitaan jos ei pysty kaikkia mielipiteitä nieleen.. Abortti SAA vastustaa jos haluaa :)

Puhut lapsista.. ne ovat alkioita, sikiöitä. EI LAPSIA, EI IHMISIÄ. Niillä ei ole tunteita, ne ei ajattele, niillä ei ole aivoja (niinkuin ei ilmeisesti sinullakaan) ne ovat soluja.

Mutta et vastannut kysymykseeni.. Kovasti tunnut olevan takertuvainen sanoihin ja niistä loistaa päivän selvästi ettei sinulla ole hajuakaan mistä puhut saatikka että sinulla olisi yhtäkään lasta. Et ole koskaan ollut raskaana ja siksi sinun on niin äärimmäisen helppo kritisoida muiden kirjoituksia. Mutta ihan vapaasti vaan vastusta rauhassa aborttia en minä ole sitä kieltänyt enkä kiellä. Mutta muista sitten tämä kun itse olet siinä tilanteessa ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin abortti.

• Tokihan sinäkin
        Että näin kirjoitti:

Puhut lapsista.. ne ovat alkioita, sikiöitä. EI LAPSIA, EI IHMISIÄ. Niillä ei ole tunteita, ne ei ajattele, niillä ei ole aivoja (niinkuin ei ilmeisesti sinullakaan) ne ovat soluja.

Mutta et vastannut kysymykseeni.. Kovasti tunnut olevan takertuvainen sanoihin ja niistä loistaa päivän selvästi ettei sinulla ole hajuakaan mistä puhut saatikka että sinulla olisi yhtäkään lasta. Et ole koskaan ollut raskaana ja siksi sinun on niin äärimmäisen helppo kritisoida muiden kirjoituksia. Mutta ihan vapaasti vaan vastusta rauhassa aborttia en minä ole sitä kieltänyt enkä kiellä. Mutta muista sitten tämä kun itse olet siinä tilanteessa ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin abortti.

näin yrität vakuutella kun et kykene syyllisyydentunnoiltas ja tekosi julmuudelta myöntään että oot tappanu 2 lastasi!!! Voimmeko päätellä tästä että sinulla ei ole aivoja vaan aborttitraumasi on ne näivettäneet? Mitään lapsia sulla ei oikeesti varmaan olekaan, muuten et olis tollanen katkera kylmäkkö.. taisit tosiaan lähettää nekin ainoat sinne jäteläjiin.

"Mutta muista sitten tämä kun itse olet siinä tilanteessa ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin abortti. "

Ja sellasta tilannetta ei onneksi ole eikä tule että tulisin miettiin lasteni mukavuustappamista :)

• veronmaksajia?
        Että näin kirjoitti:

Et sinä voi tietää millaisia ihmisiä lapsistasi kasvaa. Maksavatko veroja. Et ole tehnyt veronmaksajia yhteiskuntaa varten vaan lapset itsellesi, ehkä hekin vanhingossa. Itse olet hommannut myös tämän raskauksen, joten vastuuta pitäsi olla enemmän. Kaksi lasta ei niin paljon ole etteikö kolmas mahtuisi samaan sisrusparveen. Vaikka seitseän lasta synnyttäsit, et vielkään ole se yksi nainen joka on täyttänyt maan lapsillaan.
        Jokainen nainen kyllä päättää omasta vartalostaan, mutta jos vartalossa kasvaa lapsi, niin eikö sitten ole se yhteiskunnalle kasvatettava veronmaksaja? Se ei ole siin sinun vartalosi osa vaan tuleva veronmaksaja, omia sanojasi lainatakseni.

• Ikävöin lastani.....

Säälittävä tapaus!

Ymmärrän että olet väsynyt jo kolmen alle 5v kanssa.

Kuitenkin sanon kokemuksesta jokaiselle aborttia suunnittelevalle: "Älkää tehkö aborttia"!

Se itsesyytös ja henkinen kipu ei lakkaa koskaan. Synnytä se vauva ja anna pois, sellaiseen perheeseen joilla ei ole yhtään.

Minulla oli kaksi pientä poikaa, toista odottaessa tuli raskausmyrkytys ja olin kuolemaisillani munuaisten vajaatoimintaan. Silloin kun aloin odottaa kolmatta lastani oli nuorimmaiseni vasta puoli vuotias ja olin vielä vakavasti sairas edellisestä raskaudesta.

Siitä on nyt melkein 50v aikaa ja silloin ei abortti ollut laillinen kuin lääkärin määräyksestä. Sain helposti sen määräyksen sairauteni ja uupumukseni takia.Koskaan en ole lakannut katumasta ja syyttämästä itseäni.

Ajattelen aina, että minkähänlainen se uusi vauva olisi ollut? Olisiko ollut tyttö vai poika? Menin heti lääkäriin kun kuukautiseni jäivät pois, joten se alkio oli todella pieni, vasta jonkun viikon ikäinen. Minulle tehtiin silloin kohdun kaavinta. Seuraavan lapseni synnytin jo siitä parinvuoden kuluttua.

• heidi.

Minulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys viitisen vuotta sitten.
      Viikkoja oli 11 5.

Kivut olivat ihan kamalat, särkylääkkeet eivät auttaneet yhtään. Oksentelin ja olin tosi kipeä, menin vessaan ja hoitaja vain huusi vihaisena perään että katso sitten että yrjö osuu pönttöön ettei tarvitse siivota.

Kotiin lähtiessäni hoitaja lätkäisi naamani eteen ultrakuvan. Halusi minulle ilmeisesti pahan olon myös henkisesti.

Jälkivuotoa oli kuukauden verran. Kivut kestivät sen yhden päivän ja olivat ihan järkyttäviä. Samanlaiset kuin mitä oli synnytyksessäkin.

• Milläs meinasitte

todistella perusteet potkuille? :) Ne "huonot kohtelut" ym. "ilkeät katseet, eleet ja tuomitsevat äänensävyt" kun voi olla ihan potilaan omaa harhaista tulkintaa...

• pupu tupuna
        Milläs meinasitte kirjoitti:

todistella perusteet potkuille? :) Ne "huonot kohtelut" ym. "ilkeät katseet, eleet ja tuomitsevat äänensävyt" kun voi olla ihan potilaan omaa harhaista tulkintaa...

"Milläs meinasitte todistella perusteet potkuille?"
        --hoitajan epäammattimainen käytös josta tulee joko puhuttelu (jos ensimmäinen kerta) ja potkut (jos useampia huomautuksia ja puhutteluita saanut lyhyen ajan sisällä). Hoitaja EI SAA toimia epäeettisesti tuollaisessa tilanteessa vaan hänen pitäisi tukea potilasta ja katsoa että potilas saa myös henkistä hoitoa. Jos hoitaja ei kykene toimimaan kyseisessä työssä niin hänen tulisi hakeutua muihin tehtäviin tai toiseen ammattiin.

"Ne "huonot kohtelut" ym. "ilkeät katseet, eleet ja tuomitsevat äänensävyt" kun voi olla ihan potilaan omaa harhaista tulkintaa... "
        --harvemmin kylläkään näin on.. toki on joskus potilaat päästäänkin asioita keksineet, mutta todellakin harvemmin.. yleensä ikävä kyllä hoitajat ovat liian ankaria potilailleen.. näin ei saisi olla.. hoitajan työhön perustuu yksi hyvä neuvo jota itse toteutan aina töissäni "kohtele toisia niin kuin toivoisit itseäsi kohtelevan" ja tämä todellakin pätee töissä!!

• Kultainen sääntö
        pupu tupuna kirjoitti:

"Milläs meinasitte todistella perusteet potkuille?"
        --hoitajan epäammattimainen käytös josta tulee joko puhuttelu (jos ensimmäinen kerta) ja potkut (jos useampia huomautuksia ja puhutteluita saanut lyhyen ajan sisällä). Hoitaja EI SAA toimia epäeettisesti tuollaisessa tilanteessa vaan hänen pitäisi tukea potilasta ja katsoa että potilas saa myös henkistä hoitoa. Jos hoitaja ei kykene toimimaan kyseisessä työssä niin hänen tulisi hakeutua muihin tehtäviin tai toiseen ammattiin.

"Ne "huonot kohtelut" ym. "ilkeät katseet, eleet ja tuomitsevat äänensävyt" kun voi olla ihan potilaan omaa harhaista tulkintaa... "
        --harvemmin kylläkään näin on.. toki on joskus potilaat päästäänkin asioita keksineet, mutta todellakin harvemmin.. yleensä ikävä kyllä hoitajat ovat liian ankaria potilailleen.. näin ei saisi olla.. hoitajan työhön perustuu yksi hyvä neuvo jota itse toteutan aina töissäni "kohtele toisia niin kuin toivoisit itseäsi kohtelevan" ja tämä todellakin pätee töissä!!

"kohtele toisia niin kuin toivoisit itseäsi kohtelevan"

Ja ne lapsiaa tappavatkin tekee näin?

• Täysin oikein

toimittu. Jokainen turhaan tappava ansaitsis tuntee saman halveksunnan. Hoitajillakin on onneksi oikeus osoittaa mielipiteensä. Silleppä ei mukavuusabortöörit voi yhtikäs mitään, kärsikööt herkissä nahoissaan vaan :)

• pupu tupuna
        Kultainen sääntö kirjoitti:

"Ja ne lapsiaa tappavatkin tekee näin? "
        --he jotka tappavat syntyneet lapsensa saavat siitä tuomion.. jolloin myös kärsivät teostaan..
        mutta tosiaan.. sinäkin siis ilmeisesti hyväksyisit sen että sinua saisi siis myös haukkua lasten tappajaksi, murhaajaksi etc koska niinhän säkin teet täällä palstalla jatkuvalla syötöllä..

• Joo, ja sit
        pupu tupuna kirjoitti:

"Ja ne lapsiaa tappavatkin tekee näin? "
        --he jotka tappavat syntyneet lapsensa saavat siitä tuomion.. jolloin myös kärsivät teostaan..
        mutta tosiaan.. sinäkin siis ilmeisesti hyväksyisit sen että sinua saisi siis myös haukkua lasten tappajaksi, murhaajaksi etc koska niinhän säkin teet täällä palstalla jatkuvalla syötöllä..

on sitä lain varjolla tappamista mitä täälläkin kiihkoraivolla oikeutellaan..

"että sinua saisi siis myös haukkua lasten tappajaksi, murhaajaksi etc koska niinhän säkin teet täällä palstalla jatkuvalla syötöllä.. "

Mitä sekoilet, millä logiikalla???? En tietenkään niin kauan kun sille ei oo yhtikäs mitään todenmukasia perusteita!!

• pupu tupuna
        Täysin oikein kirjoitti:

toimittu. Jokainen turhaan tappava ansaitsis tuntee saman halveksunnan. Hoitajillakin on onneksi oikeus osoittaa mielipiteensä. Silleppä ei mukavuusabortöörit voi yhtikäs mitään, kärsikööt herkissä nahoissaan vaan :)

muistahan sitten kun seuraavan kerran menet sairaalaan ja saat huonoa kohtelua syystä taikka toisesta.. niin se on ihan oikein toimittu vaikka sinulla olisi millainen hätä niin silti sinuakin sitten saa kohdella huonosti ilman että siitä suutut saati edes loukkaannut!!!

• Laki ei todista

yhtään mitenkään etteikö se OIS tappamista, vaikka eihän tälläsiä itsestäänselvyyksiä tartte väännellä kun traumaisille kiistodefenssien riivaamille ummikoille.. ja murhan merkitys on perusteltu hyvinkin yksinkertasesti lukuisat kerrat. Ja muista toki että se rakas lakisi antaa täälläkin ihan jokaiselle sanan- ja mielipiteenvapauden olla mitä mieltä vaan tästäkin aiheesta ;)
        Antaa tulla sitten vaan niitä perusteita, millonka ja montako lasta mä oisin tappanu, EDES abortilla!! Niin, se kun on yhä tasan 0... eli niin kauan kun et muuta kykene osoittamaan, on nimittelysi pelkkää valheellista törkypaskaa.

• Senkun sitten vaan
        pupu tupuna kirjoitti:

muistahan sitten kun seuraavan kerran menet sairaalaan ja saat huonoa kohtelua syystä taikka toisesta.. niin se on ihan oikein toimittu vaikka sinulla olisi millainen hätä niin silti sinuakin sitten saa kohdella huonosti ilman että siitä suutut saati edes loukkaannut!!!

jos jotain järkeviä perusteita löytyy.. tosin niillä ei vaan taida olla mitään syytä kohdella mua huonosti, minä kun en harrasta lasteni hupiteilaamisia.

• Taas valehtelet!!

On todistettu kyllä ja moneen kertaan!! Juuri tänään viimeks. Mutta kuten on nähty, sulle on turhaa tuodakaan mitään todisteita kun se sokkona huuto alkaa kun et muutakaan enää kiistattomien ja kiusallisten todisteiden edessä voi! Ja muutenkin häpäset vaan ittes vaatimalla todisteita jostain itsestäänselvästä asiasta :DD ilmeisesti et tajua edes tätäkään. Joten jatkahan mun puolesta ittes nolaamista niillä inttämisilläs.

Voit toki todistella ettei abortti oo yks tappamiskeino joka sopiii kaikilta osin murhan 1. määritelmään. Eli ettei se oo yleensä suunnitelu, uhri ei oo ihminen eikä se oo tappamista :)) ainiin, et pysty muutakun inttään kerta toisensa jälkeen muilta niitä todisteita.

"varmaan aika monta kun olet noin pahasti ahdistunut ja sulaa vihaa täynnä.. "

Niin, sinähän et usko kuitenkaan vaikka suoraan kerrottas, suollat vaan sokkona niitä samoja mutuvalheitas. Mutta tää määrittelyhän sopii täydellisesti, suhun ITTEES. Selvispä sekin nyt sitten vihdoin ja aiemmin tulit hädissäs jo valehdelleekskin siitä..

Ei mua harmita ollenkaan lasten saaminen :) ehkäsuykin on kivasti pitäny aina kun on tarvinnu :)

"ja sä oot tehnyt huonot valinnat kun olet vihaa ja katkeruutta täynnä!!!"

Voi voi, siinähän unelmoit :D miksköhän sitten haluan tehdä aina vaan lisää niitä "huonoja valintoja"?? ;DDD Ootpa sä katkera kun et ottanu sitä lasta vastaan ja kirjaimellisesti hankkinu elämää eli antanu hankitun elää, kun oisit saanu, vaan tulit hankkineeks noi traumas joita nyt purat vihoissas täällä 24/7..

"todisteita pöytään että olisi abortin tehnyt.. ;) eikö löydy?"

Älä keimurtele enää noin säälittävänä vaan MYÖNNÄ se minkä kaikki jo kuitenkin tietää!! :D Ja miks suakaan pitäs uskoo kun et usko mitä muutkaan sanoo??

• Dara
        Kultainen sääntö kirjoitti:

""kohtele toisia niin kuin toivoisit itseäsi kohtelevan"

Ja ne lapsiaa tappavatkin tekee näin?"

Tekivät taikka eivät, niin työssään hoitajan tulee kohdella jokaista potilastaan tasavertaisesti, asiallisesti ja ammatillisesti. Potilaat eivät ole sairaalassa töissä, heitä ei hoitoalan ammattietiikka velvoita, hoitohenkilöstöä sen sijaan velvoittaa. Mielipiteitä hoitajillakin toki saa olla, mutta ne eivät saa vaikuttaa siihen, miten potilas kohdataan.

• Dara
        Täysin oikein kirjoitti:

"Hoitajillakin on onneksi oikeus osoittaa mielipiteensä. Silleppä ei mukavuusabortöörit voi yhtikäs mitään, kärsikööt herkissä nahoissaan vaan :)"

Mitä tarkoitat tällä? Mistä olet saanut päähäsi, että hoitajilla olisi oikeus antaa henkilökohtaisten mielipiteidensä vaikuttaa potilaskohtaamiseen? Mistä päättelet, että hoitajilla olisi oikeus erityisesti osoittaa mielipiteensä hoitotyössä potilailleen?

Katsotko esim. että hoitajalla olisi oikeus osoittaa homovastaisia mielipiteitään homoseksuaaleille potilailleen? Tai pakolaisvastaisia mielipiteitään pakolaispotilailleen? Mitä tarkoitat oikeudella osoittaa mielipiteensä hoitotyössä?

• Dara
        Senkun sitten vaan kirjoitti:

jos jotain järkeviä perusteita löytyy.. tosin niillä ei vaan taida olla mitään syytä kohdella mua huonosti, minä kun en harrasta lasteni hupiteilaamisia.

Ei pahalla, mutta jos oikeutat hoitajan osoittamaan mielipiteitään potilaistaan potilaille itselleen, niin kuka tahansa voi joutua tulilinjalle, sinäkin. Se onko ihminen tehnyt aborttia vaiko ei, on vain yksi hyvin monista tekijöistä ihmisissä, joista toisilla voi mielipiteitä olla, jopa hoitajilla. Jos vaikkapa seuraat yleisesti jmediaa ja sitä, millaisia mielipiteitä ihmisillä on esim. etnisten- tai seksuaalivähemmistöjen edustajista, ulkomaalaistaustaisista, ylipäätään "väärän värisistä", ylipainoisista, alipainoisista jne. niin voit olla käytännössä varma, että myös hoitohenkilöstöstä löytyy ihmisiä joka mielipiteen kohdalle ja joka lähtöön. Se, että et ole aborttia tehnyt, ei sinua mielipiteen osoituksilta suojelisi, jos hoitajat alkaisivat oikeasti mielipiteitään potilaistaan näille avoimesti osoittamaan.

• Niin mitä sitten?
        Dara kirjoitti:

Ei pahalla, mutta jos oikeutat hoitajan osoittamaan mielipiteitään potilaistaan potilaille itselleen, niin kuka tahansa voi joutua tulilinjalle, sinäkin. Se onko ihminen tehnyt aborttia vaiko ei, on vain yksi hyvin monista tekijöistä ihmisissä, joista toisilla voi mielipiteitä olla, jopa hoitajilla. Jos vaikkapa seuraat yleisesti jmediaa ja sitä, millaisia mielipiteitä ihmisillä on esim. etnisten- tai seksuaalivähemmistöjen edustajista, ulkomaalaistaustaisista, ylipäätään "väärän värisistä", ylipainoisista, alipainoisista jne. niin voit olla käytännössä varma, että myös hoitohenkilöstöstä löytyy ihmisiä joka mielipiteen kohdalle ja joka lähtöön. Se, että et ole aborttia tehnyt, ei sinua mielipiteen osoituksilta suojelisi, jos hoitajat alkaisivat oikeasti mielipiteitään potilaistaan näille avoimesti osoittamaan.

Tossa esimerkeissäs olikin kyse enimmäkseen _ominaisuuksien_ perusteella syrjinnästä, joka taitaa olla ihan laissakin kiellettyä, ja sehän on taasen aivan eri asia kuin _tekojen_ perusteella arviointi.. Lihavatkin kärsii läskeistään ihan itse, eikä niillä muita vahingoita. Tietenkin niistä johtuvat sairaudet voitas priorisoida alemmas tai laittaa maksaan ite hoidon, mutta se on sitten jo kokonaan toinen juttu.

Eli jos joku aattelee että TEEN jossain asiassa väärin, missä voisin tehdä toisinkin, niin senkun kertoo sitten ihan vapaasti vaan.

• Dara
        Niin mitä sitten? kirjoitti:

Tossa esimerkeissäs olikin kyse enimmäkseen _ominaisuuksien_ perusteella syrjinnästä, joka taitaa olla ihan laissakin kiellettyä, ja sehän on taasen aivan eri asia kuin _tekojen_ perusteella arviointi.. Lihavatkin kärsii läskeistään ihan itse, eikä niillä muita vahingoita. Tietenkin niistä johtuvat sairaudet voitas priorisoida alemmas tai laittaa maksaan ite hoidon, mutta se on sitten jo kokonaan toinen juttu.

Eli jos joku aattelee että TEEN jossain asiassa väärin, missä voisin tehdä toisinkin, niin senkun kertoo sitten ihan vapaasti vaan.

"Tossa esimerkeissäs olikin kyse enimmäkseen _ominaisuuksien_ perusteella syrjinnästä, joka taitaa olla ihan laissakin kiellettyä, ja sehän on taasen aivan eri asia kuin _tekojen_ perusteella arviointi.."

Ensinnäkin, korjaa nyt jos olen väärässä, mutta kaikkinainen syrjintä on laissa kiellettyä, perustui se sitten ominaisuuksiin taikka laillisiin tekoihin. Toiseksikin, hoitoalan ammattietiikka ei tee mitään eroa omianisuuksien ja tekojen välillä, vaan jokainen potilas on kohdattava yhtä arvokkaana ihmisenä, jokaista on kohdeltava kunnioittavasti ja jokaista hoidettava yhtä hyvin, riippumatta potilaasta taikka hoitajan henkilökohtaisista mielipiteistä.

"Lihavatkin kärsii läskeistään ihan itse, eikä niillä muita vahingoita. Tietenkin niistä johtuvat sairaudet voitas priorisoida alemmas tai laittaa maksaan ite hoidon, mutta se on sitten jo kokonaan toinen juttu."

Niin, ja vaikka lihavatkin kärsivät läskeistään itse, niin terveydenhoidossa potilaina he ovat käyttämässä julkisia verovaroja. Usko huviksesi, hoitoalalla on ihmisiä, joiden mielestä heidän tulisi läskiensä tähden maksaa hoitokulunsa ihan itse ja olla rasittamatta julkista puolta. Tämäkö on sinusta hoitajalla oikeus ylipainoiselle potilaalleen työssään osoittaa? Mainittakoon, että olen itse kohdannut sellaisia asenteita ylipainoisia kohtaan, vaikkei itse sairaudella jonka vuoksi hoitia tarvitsee, edes olisi tekemistä ylipainon kanssa. Esimerkki viime talvelta; ylipainoinen nainen liukastui jäisellä kadulla niin, että hänen kätensä murtui pahasti. Sekin oli eräiden ihan hoitoalan ammattilaisten mielestä läskin oma vika, kas kun hoikat ei kai koskaan liukastu vaikka tuoreen lumiharson alla olisi miten jäinen ja liukas tien pinta. Mainittakoon, että itsekin vedin lipat useammin kuin kerran viime talvena ja jopa tänä talvena olen onnistunut pariin otteeseen pyllähtämään. Minä katsoisin, että lähinnä on tuuria, ettei pahemmin ole käynyt, mutta toisaalta, minä olenkin normaalipainon rajoissa vaikkakin siellä yläpäässä...

"Eli jos joku aattelee että TEEN jossain asiassa väärin, missä voisin tehdä toisinkin, niin senkun kertoo sitten ihan vapaasti vaan."

Eli kun hoitoa tarvitsee homoseksuaali, joka elää rekisteröidyssä parisuhteessa, on hoitajalla mielestäsi oikeus kohdella häntä kuin iljetystä siksi, että hoitajan ja Raamatun mukaan hänen kaltaisensa ovat sellaisia?

Kun hoitoa tarvitsee avioliitosta eronnut ihminen, on hoitajalla mielestäsi oikeus kohdella häntä muita huonommin, sillä hänen ja Raamatun mukaan avioero on synti?

Kun hoitoa tarvitsee naimaton hyvin nuori raskaana oleva nainen, on hoitajalla mielestäsi oikeus osoittaa hänelle mieltään siksi, että hän on ilmiselvästi harrastanut seksiä avioliiton ulkopuolella?

Kun hoitoa tarvitsee teini-ikäinen viimeisillään raskaana oleva tyttö, on hoitajalla sinusta oikeus kohdella häntä vähän huonommin, koska hoitajan mielestä teiniäidit vain rasittavat yhteiskunnan kukkaroa ylenpaltin ja huitelevat kamujen kanssa kartsalla sen sijaan että omistautuisivat lapsilleen?

Kun hoitoa tarvitsee maahanmuuttajan kanssa avioitunut ja toiseen uskontoon kääntynyt suomalaisnainen, on hoitajalla sinusta kai oikeus osoittaa hänelle mieltään siitä, että hän on hylännyt "uskontonsa ja isänmaansa"?

Mihin haluaisit vedellä rajat, vai tosiaanko olet sitä mieltä, että jokainen hoitaja voi omassa päässään määritellä mitkä teot ansaitsevat kitkerää mielipiteen osoittamista potilaille?

• Miten nuo
        Dara kirjoitti:

"Tossa esimerkeissäs olikin kyse enimmäkseen _ominaisuuksien_ perusteella syrjinnästä, joka taitaa olla ihan laissakin kiellettyä, ja sehän on taasen aivan eri asia kuin _tekojen_ perusteella arviointi.."

Ensinnäkin, korjaa nyt jos olen väärässä, mutta kaikkinainen syrjintä on laissa kiellettyä, perustui se sitten ominaisuuksiin taikka laillisiin tekoihin. Toiseksikin, hoitoalan ammattietiikka ei tee mitään eroa omianisuuksien ja tekojen välillä, vaan jokainen potilas on kohdattava yhtä arvokkaana ihmisenä, jokaista on kohdeltava kunnioittavasti ja jokaista hoidettava yhtä hyvin, riippumatta potilaasta taikka hoitajan henkilökohtaisista mielipiteistä.

"Lihavatkin kärsii läskeistään ihan itse, eikä niillä muita vahingoita. Tietenkin niistä johtuvat sairaudet voitas priorisoida alemmas tai laittaa maksaan ite hoidon, mutta se on sitten jo kokonaan toinen juttu."

Niin, ja vaikka lihavatkin kärsivät läskeistään itse, niin terveydenhoidossa potilaina he ovat käyttämässä julkisia verovaroja. Usko huviksesi, hoitoalalla on ihmisiä, joiden mielestä heidän tulisi läskiensä tähden maksaa hoitokulunsa ihan itse ja olla rasittamatta julkista puolta. Tämäkö on sinusta hoitajalla oikeus ylipainoiselle potilaalleen työssään osoittaa? Mainittakoon, että olen itse kohdannut sellaisia asenteita ylipainoisia kohtaan, vaikkei itse sairaudella jonka vuoksi hoitia tarvitsee, edes olisi tekemistä ylipainon kanssa. Esimerkki viime talvelta; ylipainoinen nainen liukastui jäisellä kadulla niin, että hänen kätensä murtui pahasti. Sekin oli eräiden ihan hoitoalan ammattilaisten mielestä läskin oma vika, kas kun hoikat ei kai koskaan liukastu vaikka tuoreen lumiharson alla olisi miten jäinen ja liukas tien pinta. Mainittakoon, että itsekin vedin lipat useammin kuin kerran viime talvena ja jopa tänä talvena olen onnistunut pariin otteeseen pyllähtämään. Minä katsoisin, että lähinnä on tuuria, ettei pahemmin ole käynyt, mutta toisaalta, minä olenkin normaalipainon rajoissa vaikkakin siellä yläpäässä...

"Eli jos joku aattelee että TEEN jossain asiassa väärin, missä voisin tehdä toisinkin, niin senkun kertoo sitten ihan vapaasti vaan."

Eli kun hoitoa tarvitsee homoseksuaali, joka elää rekisteröidyssä parisuhteessa, on hoitajalla mielestäsi oikeus kohdella häntä kuin iljetystä siksi, että hoitajan ja Raamatun mukaan hänen kaltaisensa ovat sellaisia?

Kun hoitoa tarvitsee avioliitosta eronnut ihminen, on hoitajalla mielestäsi oikeus kohdella häntä muita huonommin, sillä hänen ja Raamatun mukaan avioero on synti?

Kun hoitoa tarvitsee naimaton hyvin nuori raskaana oleva nainen, on hoitajalla mielestäsi oikeus osoittaa hänelle mieltään siksi, että hän on ilmiselvästi harrastanut seksiä avioliiton ulkopuolella?

Kun hoitoa tarvitsee teini-ikäinen viimeisillään raskaana oleva tyttö, on hoitajalla sinusta oikeus kohdella häntä vähän huonommin, koska hoitajan mielestä teiniäidit vain rasittavat yhteiskunnan kukkaroa ylenpaltin ja huitelevat kamujen kanssa kartsalla sen sijaan että omistautuisivat lapsilleen?

Kun hoitoa tarvitsee maahanmuuttajan kanssa avioitunut ja toiseen uskontoon kääntynyt suomalaisnainen, on hoitajalla sinusta kai oikeus osoittaa hänelle mieltään siitä, että hän on hylännyt "uskontonsa ja isänmaansa"?

Mihin haluaisit vedellä rajat, vai tosiaanko olet sitä mieltä, että jokainen hoitaja voi omassa päässään määritellä mitkä teot ansaitsevat kitkerää mielipiteen osoittamista potilaille?

esimerkkitilanteiden asiat kuuluu muille, kuka niistä kärsii menetyksiä ja ketä ne vahingoittaa kun korkeintaan niitä asianosaisia? Onko jollekin tehty pahaa?

• Dara
        Miten nuo kirjoitti:

esimerkkitilanteiden asiat kuuluu muille, kuka niistä kärsii menetyksiä ja ketä ne vahingoittaa kun korkeintaan niitä asianosaisia? Onko jollekin tehty pahaa?

"Miten nuo
        esimerkkitilanteiden asiat kuuluu muille, kuka niistä kärsii menetyksiä ja ketä ne vahingoittaa kun korkeintaan niitä asianosaisia? Onko jollekin tehty pahaa?"

Sitä voinet kysyä niiltä, jotka toisia ihmisiä huonoina näiden tekojen tähden pitävät. Niitä riittää, myös hoitoalalla, jonne sinä olet tässä kai peräänkuuluttamassa hoitajille oikeutta itse määritellä sen, mitä potilasryhmiä kohtelevat asiallisesti ja hyvin ja mille potilasrymille osoittavat kitkeriä negatiivisia mielipiteitään.

Ei tässä keskustelussa siitä ollut kyse, että hoitajilla olisi oikeus osoitella mieltään vain nille potilaille, jotka juuri sinun mielestäsi sen ansaitsevat. Kyse on yleisestä ammattietiikasta ja siitä, että jos hoitajilla on oikeus omaa mieltään potilaista näille itselleen osoitella, niin tulilinjalle voi todellakin joutua monet muutkin ihmiset, kuin vain ne, joista juuri sinä et tykkää. Tästä syystä kehottaisin sinua siis miettimään uudemman kerran sen, että tosiaanko kannatat hoitajien oikeutta itse määritellä sen, keitä potilaitaan kohtelevat huonommin ja keitä paremmin, vai olisiko ehkä ihan hyväkin, että jokaista kohdeltaisiin tasaveroisen asiallisesti ja kunnioittavasti, oli se henkilökohtainen mielipide potilaan ominaisuuksista taikka teoista sitten mikä hyvänsä.

• hmm.

Nykyään on se toimenpide jossa tukitaan johtimet jollain kuulilla, joka on melko helppo? Miten sellainen olisi pitkällä tähtäimellä? Toimiiko se.

• kuvottavaa

miks sun pitää tapattaa se kyl te neljännenki siinä kolmen sivussa voisitte hoitaa

• Elämä ilman lapsia

Voimia siihen. Olet rohkea ja kunnioittavaa on tietää omat rajansa ja vaalia sitä mitä on jo. Avan uskomattomia kommentteja olet tänne saanut :( paha olo tulee lukea jotain näistä. Hyvää loppu vuotta perheellesi ja tärkeintä on kun itse kunnioitat omia päätöksiä ja olette yhdessä.

• Valkeaksi kalkittu

hautakivi: Mikä se on, jonka pitäisi pelastaa elämiä ja parantaa ihmisiä, mutta sinne mennään elämää poistattamaan ja monesti on valkeat seinät isossa rakennuksessa ja valkeapukuiset työntekijät hoitavat hommansa ja kuolema korjaa omansa.

Jeesus opetti omansa aikansa arvostetuista ihmisistä kuinka näyttävät ulospäin hyviltä mutta ovat sisätlä täynnä kuolemaa.

• kokemusta on

kyllä nykyajan ehkäisyt on varmoja jos niitä käyttää kaks kortsua päällekkäin sammaleet väliin ja jättää hommat siihen niin ei tarvi murehtia.!!!!

• katse peiliin

onnellinen ihminen ei mollaa toisia..

• jk

ei ole kohtalotovereita

• Zetor2x
    • shamefulabort

Kannattiko tulla raskaaksi? Abortti on murha, enkä hyväksy sitä. Seuraavalla kerralla kannaattaa käyttää ehkäisyä.

• halojaaaa

Jos vaivautuu lukemaan ketjua, huomannet että ehkäisynä oli kierukka. Sitten ala viisastelemaan.

• nyt isoäitikin jo
        halojaaaa kirjoitti:

Jos vaivautuu lukemaan ketjua, huomannet että ehkäisynä oli kierukka. Sitten ala viisastelemaan.

Kierukkaha nei ole ehkäisykeino vaan sehän abortoi aina hedelmöittyneen munasolun, ksoksa se ei voi kiinnittyä mihinkään, johtuen kierukasta. En aikoinani sen vuoksi voinut käyttää kierukkaa ehkäisymenetelmänä, koska jo sekin otti omantunnon päälle. Aborttikysymyukseen sanoisin että se on raskas asia, enkä ole edes harkinnut koskaan sitä, vaikka joskus on elämä ollut niin mullin mallin kun olen ollut raskaana. helointahan se itselle olisi ollut päättää ettei synnytä lasta. Mutta olen silti synnyttänyt, useamman lapsen, joista nyt on vain iloa minulle. Ketään en antaisi pois ja rakkautta on riittänyt kaikille ja jostain kummasta aina voimia tullut lapsen hoitamiseenkin. Kun lapsi on syntynyt, on se aina mennyt siinä joukun jatkona.

• Ei kysyttykään

Kuka sinulta on kysynyt hyväksyntääsi millekään? Jos laki hyväksyy niin se riittää sille, joka aborttia tarvii. Muiden mielipide on yks hailee.

• Ei kai taas !!

Suomi24:n ylläpito on röyhkeydessään ja epäinhimillisyydessään aivan omaa luokkaansa! Edes juorulehdet eivät ole noin räikeitä että taas kerran nostavat aloittajalle (ja muille kohtalotovereille) herkän aiheen etusivulle kaiken maailman sekopäitten ja muiden "pakko-ilmaista-mielipiteeni-vaikka-en-mistään-mitään-tiedä"-tyyppien riepoteltavaksi.

Jos aihe pysyisi omalla palstallaan, harvempi mielipuoli sinne eksyisi. Joskus keskustelu näilläkin palstoilla oli asiallista, mutta heti kun keksivät nostaa aiheita tuohon etusivulle, koko homma meni läskiksi.

• No mutta.

Tästähän sen vaan taas kerran näkee mitä normaalit ihmiset ja kansan enemmistö on tästä mieltä, eikä vain tän palstan rajottunu, täällä tietenkin yliedustettu suosijavähemmistö... ottaahan se ymmärrettävästi koville tajuta mitä ihmiset yleisesti teidänlaisista ajattelee :)

• Dara
        No mutta. kirjoitti:

Tästähän sen vaan taas kerran näkee mitä normaalit ihmiset ja kansan enemmistö on tästä mieltä, eikä vain tän palstan rajottunu, täällä tietenkin yliedustettu suosijavähemmistö... ottaahan se ymmärrettävästi koville tajuta mitä ihmiset yleisesti teidänlaisista ajattelee :)

Hmmhhh... Eli kun etusivulle nostettuun keskustelunaiheeseen tulee paljon kommentteja, niin siitä näkee kansan enemmistön mielipiteen? Miten minusta tähän mennessä on tuntunut lähinnä siltä, että se kerää keskusteluun ne kaikkein riidanhaluisimmat kommentoijat sekä ihan puhtaasti provosoivat sellaiset. Ainakin mitä olen lueskellut noita etusivulle nostettuja juttuja, niin yleensä ketjun aloittaja saa aikalailla lokaa niskaansa, oli aihe mikä hyvänsä. Jos se on kansan enemmistön mielipide aina kulloinkin käsittelyssä olevasta aiheesta, niin minä en monestikaan tunnistaa sitä kansaa omakseni enää.

Muistan kerran kun bongasin etusivulta ketjun jonka aiheena oli se, ettei jonkun naisen uusi mies hyväksynyt hänen lapsiaan. Jotenkin luulisin, että tällaisessa tilanteessa enemmistö kansasta olisi sitä mieltä, että lasten etu menee uusien kumppaneiden hyväksymisien edelle. Ja jos/kun kumppanikseen jonkun "lapsellisen" ottaa, niin siinä tulee mukana koko paketti, siis ne lapsetkin, että vanhemmuus ei lakkaa vaikka uuden kumppanin löytäisikin. No, sen ketjun perusteella kansan enemmistö näytti kuitenkin olevan sitä mieltä, että "pistä ne kauhukakaras kuriin", "miksi sun miehes pitäiskään sun kersoistas tykätä", "kenen kanssa oikein seurustelet, penskojes vai miehen" sekä "mies tarvitsee aikaa ja rakkautta eikä mitään kiljuvia kakaroita"...

Toinen tapaus mitä muistan, koski miestä, jonka vaimo oli jäänyt kiinni salasuhteesta eikä ollut kovinkaan halukas sitä lopettamaan. Jotenkin minä kuvittelisin, että kansan enemmistöltä löytyisi sentään jotain sympatiaa petettyä kohtaan, mutta sen ketjun mukaan kansan enemmistön mielipide oli että mitäs tuosta, eihän se lampikaan soutamalla kulu...

Kolmas juttu mikä tulee mieleeni, oli mies jota sapetti se, että hänen vaimonsa kaikessa härskiydessään kehtasi vaatia asumiskulujen puoliksi jakamista. Kohtuuton tämä vaatimus oli miehen mukaan siksi, että vaimo "asui enemmän" kuin hän itse. Hänellä kun oli silloin tällöin työmatkoja ja kun hän lähti poikain kanssa radalle, hän viipyi reissullaan mielellään muutaman päivän. Hän myöskin mainitsi tienaavansa itse n. 3000€ kuussa kun taas vaimo tienasi vain reilun tonnin. Taaskin minä typeryydessäni olin ilmeisesti kuvitellut kansan enemmistön näkemykseksi ihan jotain muuta, kuin mitä se sen ketjun kommenttien perusteella oli. Minun lisäkseni vain muutama hassu "äärifemakko" oli sitä mieltä, että tuollaisella tuloerolla asumiskulujen puolittaminen oli vähintäänkin kohtuullista, ei ainakaan yhtään liioiteltua...

Jos näiden etusivulle nostettujen ketjujen kommenttien perusteella kansan enemmistön mielipiteen selville saa, niin aika erikoisia mielipiteitä on tällä meidän kansallamme, ei voi muuta sanoa ;)

• Sellasiako..
        Dara kirjoitti:

Hmmhhh... Eli kun etusivulle nostettuun keskustelunaiheeseen tulee paljon kommentteja, niin siitä näkee kansan enemmistön mielipiteen? Miten minusta tähän mennessä on tuntunut lähinnä siltä, että se kerää keskusteluun ne kaikkein riidanhaluisimmat kommentoijat sekä ihan puhtaasti provosoivat sellaiset. Ainakin mitä olen lueskellut noita etusivulle nostettuja juttuja, niin yleensä ketjun aloittaja saa aikalailla lokaa niskaansa, oli aihe mikä hyvänsä. Jos se on kansan enemmistön mielipide aina kulloinkin käsittelyssä olevasta aiheesta, niin minä en monestikaan tunnistaa sitä kansaa omakseni enää.

Muistan kerran kun bongasin etusivulta ketjun jonka aiheena oli se, ettei jonkun naisen uusi mies hyväksynyt hänen lapsiaan. Jotenkin luulisin, että tällaisessa tilanteessa enemmistö kansasta olisi sitä mieltä, että lasten etu menee uusien kumppaneiden hyväksymisien edelle. Ja jos/kun kumppanikseen jonkun "lapsellisen" ottaa, niin siinä tulee mukana koko paketti, siis ne lapsetkin, että vanhemmuus ei lakkaa vaikka uuden kumppanin löytäisikin. No, sen ketjun perusteella kansan enemmistö näytti kuitenkin olevan sitä mieltä, että "pistä ne kauhukakaras kuriin", "miksi sun miehes pitäiskään sun kersoistas tykätä", "kenen kanssa oikein seurustelet, penskojes vai miehen" sekä "mies tarvitsee aikaa ja rakkautta eikä mitään kiljuvia kakaroita"...

Toinen tapaus mitä muistan, koski miestä, jonka vaimo oli jäänyt kiinni salasuhteesta eikä ollut kovinkaan halukas sitä lopettamaan. Jotenkin minä kuvittelisin, että kansan enemmistöltä löytyisi sentään jotain sympatiaa petettyä kohtaan, mutta sen ketjun mukaan kansan enemmistön mielipide oli että mitäs tuosta, eihän se lampikaan soutamalla kulu...

Kolmas juttu mikä tulee mieleeni, oli mies jota sapetti se, että hänen vaimonsa kaikessa härskiydessään kehtasi vaatia asumiskulujen puoliksi jakamista. Kohtuuton tämä vaatimus oli miehen mukaan siksi, että vaimo "asui enemmän" kuin hän itse. Hänellä kun oli silloin tällöin työmatkoja ja kun hän lähti poikain kanssa radalle, hän viipyi reissullaan mielellään muutaman päivän. Hän myöskin mainitsi tienaavansa itse n. 3000€ kuussa kun taas vaimo tienasi vain reilun tonnin. Taaskin minä typeryydessäni olin ilmeisesti kuvitellut kansan enemmistön näkemykseksi ihan jotain muuta, kuin mitä se sen ketjun kommenttien perusteella oli. Minun lisäkseni vain muutama hassu "äärifemakko" oli sitä mieltä, että tuollaisella tuloerolla asumiskulujen puolittaminen oli vähintäänkin kohtuullista, ei ainakaan yhtään liioiteltua...

Jos näiden etusivulle nostettujen ketjujen kommenttien perusteella kansan enemmistön mielipiteen selville saa, niin aika erikoisia mielipiteitä on tällä meidän kansallamme, ei voi muuta sanoa ;)

"se kerää keskusteluun ne kaikkein riidanhaluisimmat kommentoijat sekä ihan puhtaasti provosoivat sellaiset."

ne suurin osa vastustavista viesteistä on ollu, eikä lähinnä lapsen pitämiseen kannustavia, tai sitten sanottu ihan kiihkottomasti mutta suoraan ja kaunistelematta, mitä mieltä on abortista?

Siitä nyt ei pääse mihinkään, että yleensähän tänne on kertyny pääasiassa ainoastaan sitä vähemmistöö jota asia konkreettisesti koskee tai ovat muuten aatteellisia aktiiveja suuntaan tai toiseen (kuten me). Noista abortintekijöistä tai aikovista muodostuu sellainen yliedustus tänne että kansan todellisen enemmistön kanta vääristyy. Sehän on ihan selvä että abortintekijä yleensä ei ole sitä vastustava, ja kun täällä on paljon samanmielisiä ja sitä "vertaistukea", ollaan pian siinä harhassa että se on ihan yleisesti hyväksytty rutiini toimenpide. Mitä useampi on samaa mieltä, sitä "normaalimmaksi" itseäkin ensin epäilyttänyt ja ehkä jopa omastakin mielestä paha/väärä teko muuttuu. Mutta sitähän täältä tullaankin hakemaan, hyväksyntää ja lepyttelyä omalle tunnolle..

• Dara
        Sellasiako.. kirjoitti:

"se kerää keskusteluun ne kaikkein riidanhaluisimmat kommentoijat sekä ihan puhtaasti provosoivat sellaiset."

ne suurin osa vastustavista viesteistä on ollu, eikä lähinnä lapsen pitämiseen kannustavia, tai sitten sanottu ihan kiihkottomasti mutta suoraan ja kaunistelematta, mitä mieltä on abortista?

Siitä nyt ei pääse mihinkään, että yleensähän tänne on kertyny pääasiassa ainoastaan sitä vähemmistöö jota asia konkreettisesti koskee tai ovat muuten aatteellisia aktiiveja suuntaan tai toiseen (kuten me). Noista abortintekijöistä tai aikovista muodostuu sellainen yliedustus tänne että kansan todellisen enemmistön kanta vääristyy. Sehän on ihan selvä että abortintekijä yleensä ei ole sitä vastustava, ja kun täällä on paljon samanmielisiä ja sitä "vertaistukea", ollaan pian siinä harhassa että se on ihan yleisesti hyväksytty rutiini toimenpide. Mitä useampi on samaa mieltä, sitä "normaalimmaksi" itseäkin ensin epäilyttänyt ja ehkä jopa omastakin mielestä paha/väärä teko muuttuu. Mutta sitähän täältä tullaankin hakemaan, hyväksyntää ja lepyttelyä omalle tunnolle..

"Sellasiako..
        ne suurin osa vastustavista viesteistä on ollu, eikä lähinnä lapsen pitämiseen kannustavia, tai sitten sanottu ihan kiihkottomasti mutta suoraan ja kaunistelematta, mitä mieltä on abortista?"

Puhuin edellisessä viestissäni siis siitä, millainen mielikuva minulle ylipäätään on tullut niistä etusivulle nostetuista keskusteluista, joita itse olen lukenut. Suurimmaksi osaksi en edes avaa etusivun keskusteluja, johtuen siitä, että minulla on rajallisesti aikaa viettää netissä, ja tuolloin useinmiten koen tähdellisemmäksi seurata niitä keskusteluja, joihin jo olen osaa ottanut. Koska näitä keskusteluja on paljon muitakin kuin tällä palstalla, en edes koko tätä nimenopmaista ketjua ole lukenut. En siis juuri tähän ketjuun ota kantaa enkä ottanut.

"Siitä nyt ei pääse mihinkään, että yleensähän tänne on kertyny pääasiassa ainoastaan sitä vähemmistöö jota asia konkreettisesti koskee tai ovat muuten aatteellisia aktiiveja suuntaan tai toiseen (kuten me)."

Tässä olet aivan oikeassa. Juuri siksikin minusta tämän palstan perusteella ei voida juurikaan päätelmiä tehdä kansan enemmistön kannatuksista. Ylipäätään minusta anonyymien nettipalstojen perusteella ei juuri kansan enemmistön mielipiteitä voida arvioida jo siksi, että puitteet minkäänlaisen tilastollisesti uskottavan tutkimuksen tekemiseen ovat totaalisen pielessä.

Vaikka aloituksen nostaminen etusivulle tuo esiin muitakin kuin meitä aiheesta muutenkin kiinnostuneita taikka niitä, joita asia muutenkin koskettaa, on tämä siltikin anonyymi palsta. Tänne voi kuka tahansa kirjoitella mitä haluaa useammalla eri nimimerkillä tai vaikkapa nimimerkittä, kuten sinä vaikkapa nyt teet. Lisäksi rohkenen väittää, että oikeasti kansan enemmistö ei koskaan tule tätä/näitä muitakaan S24:n ketjuja edes lukeneeksi, saatika kommentoineeksi. Kansan enemmistön mielipidettä täällä määrittelee käytännössä siis uskoakseni vielä harvempi joukko, kuin vaikkapa Idolsin voittajaa. Idolsin voittajaakin voi jokainen äänestää niin paljon kuin sielu ja pankkitilin saldo suinkin sietää, ja Idolsia sentään mainostetaan niin laajasti mediassa, että uskoisin enemmistön olevan ennemmin siitä tietoinen kuin Suomi24:n aborttipalstasta.

Lopuksi on pakko mainita, että tuo käyttämäsi termi "aatteellinen aktiivi" on minusta huomattavasti totuudenmukaisempi, asiallisempi ja parempi termi ainakin itsestäni ja monista muistakin aborttioikeutta kannattavista kirjoittajista kuin vaikkapa "abortinsuosija" tai "aborttien edistäjä" tai edes se vanha kunnon "aborttiväki". Tuo nyt käyttämäsi termi antaa minusta terveen kunnioituksen myös itsensä kanssa eri mieltä oleville; se osoittaa, että ei tarvitse jakaa toisen näkemystä kunnioittaakseen sitä ja sen esittäjää. Saa olla ihan sitä mieltä mitä haluaa luopumatta siitä, että antaa arvon myös niille, jotka eivät samaa näkemystä jaa.
        Kiitos siitä sinulle :)

• Niiin,...
        Dara kirjoitti:

"Sellasiako..
        ne suurin osa vastustavista viesteistä on ollu, eikä lähinnä lapsen pitämiseen kannustavia, tai sitten sanottu ihan kiihkottomasti mutta suoraan ja kaunistelematta, mitä mieltä on abortista?"

Puhuin edellisessä viestissäni siis siitä, millainen mielikuva minulle ylipäätään on tullut niistä etusivulle nostetuista keskusteluista, joita itse olen lukenut. Suurimmaksi osaksi en edes avaa etusivun keskusteluja, johtuen siitä, että minulla on rajallisesti aikaa viettää netissä, ja tuolloin useinmiten koen tähdellisemmäksi seurata niitä keskusteluja, joihin jo olen osaa ottanut. Koska näitä keskusteluja on paljon muitakin kuin tällä palstalla, en edes koko tätä nimenopmaista ketjua ole lukenut. En siis juuri tähän ketjuun ota kantaa enkä ottanut.

"Siitä nyt ei pääse mihinkään, että yleensähän tänne on kertyny pääasiassa ainoastaan sitä vähemmistöö jota asia konkreettisesti koskee tai ovat muuten aatteellisia aktiiveja suuntaan tai toiseen (kuten me)."

Tässä olet aivan oikeassa. Juuri siksikin minusta tämän palstan perusteella ei voida juurikaan päätelmiä tehdä kansan enemmistön kannatuksista. Ylipäätään minusta anonyymien nettipalstojen perusteella ei juuri kansan enemmistön mielipiteitä voida arvioida jo siksi, että puitteet minkäänlaisen tilastollisesti uskottavan tutkimuksen tekemiseen ovat totaalisen pielessä.

Vaikka aloituksen nostaminen etusivulle tuo esiin muitakin kuin meitä aiheesta muutenkin kiinnostuneita taikka niitä, joita asia muutenkin koskettaa, on tämä siltikin anonyymi palsta. Tänne voi kuka tahansa kirjoitella mitä haluaa useammalla eri nimimerkillä tai vaikkapa nimimerkittä, kuten sinä vaikkapa nyt teet. Lisäksi rohkenen väittää, että oikeasti kansan enemmistö ei koskaan tule tätä/näitä muitakaan S24:n ketjuja edes lukeneeksi, saatika kommentoineeksi. Kansan enemmistön mielipidettä täällä määrittelee käytännössä siis uskoakseni vielä harvempi joukko, kuin vaikkapa Idolsin voittajaa. Idolsin voittajaakin voi jokainen äänestää niin paljon kuin sielu ja pankkitilin saldo suinkin sietää, ja Idolsia sentään mainostetaan niin laajasti mediassa, että uskoisin enemmistön olevan ennemmin siitä tietoinen kuin Suomi24:n aborttipalstasta.

Lopuksi on pakko mainita, että tuo käyttämäsi termi "aatteellinen aktiivi" on minusta huomattavasti totuudenmukaisempi, asiallisempi ja parempi termi ainakin itsestäni ja monista muistakin aborttioikeutta kannattavista kirjoittajista kuin vaikkapa "abortinsuosija" tai "aborttien edistäjä" tai edes se vanha kunnon "aborttiväki". Tuo nyt käyttämäsi termi antaa minusta terveen kunnioituksen myös itsensä kanssa eri mieltä oleville; se osoittaa, että ei tarvitse jakaa toisen näkemystä kunnioittaakseen sitä ja sen esittäjää. Saa olla ihan sitä mieltä mitä haluaa luopumatta siitä, että antaa arvon myös niille, jotka eivät samaa näkemystä jaa.
        Kiitos siitä sinulle :)

tuskin täällä koko suomi24:ssä enemmistö kansasta kirjottaakaan tai edes lukee, mutta tarkotin että tätä palstaa laajempi otos se kuitenkin on muistakin kun niistä ketkä tänne aktiivisesti syystä tai toisesta (yleisimmin abortinteon tai harkinnan takia) hakeutuu kirjottaan. Ja kun aihe nostetaan laajemman kansan näkyville niin saadaan niiltäkin mielipiteitä jotka on yleensä passiivisia tästä aiheesta. Vähän niinkun verraten että alettas kadulla tehdä galluppia täysin randomisti ohikulkijoilta tai sitten jos näistä keskusteltas vaan jonkun aborttiklinikan edustalla aiheeseen vartavasten perehtyneiden kesken..

• Tinglong

Jeesus ei minulle voimaa ja jaksamista ole tarjonnut ennenkään, ei ole auttanut selviytymään masennuksesta, ei vaikeista ajoista jne. Eikä auttanut silloinkaan, kun jäin työttömäksi vailla rahaa, vaan silloinkin työttömyyskassa pelasti. Ei ole tuonut kertaakaan ruokaa oven taakse, ei auttanut laskuissa, murheissa. Joten voitte lopettaa sen uskonnollisen höpinän.

Minun kohdaltani raskauden keskeytys on ohitse, kaikki meni niin hyvin kuin voi mennä tässä tilanteessa. Toivon etten joudu samaan tilanteeseen uudelleen. Miehelle sterilisaatioaika varattuna, elämä jatkuu. Apea mieli, en kadu päätöstäni, vaan tilanteeseen ylipäänsä joutumista. Tämä ratkaisu paras meidän kohdallamme. Kiitos teille muutamille jotka osoititte tukeanne! Nyt poistun keskustelusta perheen pariin.

• jaa-a

Hieno juttu, että kaikki meni hyvin :) Muista vain mennä sinne jälkitarkastukseen (en voi korostaa tätä tarpeeksi), ettei kohtuun varmasti ole jäänyt mitään.

Jaksamisia!

• Suosi T Telia

Ehdota, että miehesi ottaa sterilisaation lisäksi kuohinnan. On varmempaa.

• olipa kerran

Pertti oli harras uskovainen ja kerran oli joutunut merihätään. Hän pysyi hädin tuskin pinnalla vuotavan paattinsa kanssa ja ounasteli päiviensä olevan luetut. Silloin hän turvautui uskoonsa, risti kätensä ja rukoili Jumalaa pelastamaan hänet.

Ei aikaakaan kun Pertin kohdalle sattui suuri matkustajalaiva joka tarjosi apuaan. Pertti kieltäytyi tarjouksesta uskoen että Jumala hänet kyllä pelastaa kunhan hän vain rukoilee ja pysyy uskossaan.

Kohta kohdalle sattui pienempi laiva, joka myös tarjosi apua. Taas kerran Pertti kieltäytyi avusta ja puristi käsiään tiukemmin ristiin.
        -Jumala jos pelastat minut tästä hädästä, olen ikuisesti hartain seuraajasi.

Silloin Pertin ohi purjehti mies joka kysyi tarvitseeko tämä apua.
        Pertti oli jo vyötäröä myöten upoksissa mutta yhä edelleen uskoi Jumalan tulevan pelastamaan hänet joten kieltäytyi miehen tarjouksesta.

Kohta Pertti ja Pertin paatti vajosivat upoksiin ja Pertti heitti henkensä.

Taivaaseen päästyään Pertti kysyi Jumalalta miksi tämä ei auttanut häntä vaikka kuinka rukoili ja pysyi uskossaan.

Jumala katsoi Perttiä hölmistyneenä ja jyrähti:
        -Minähän lähetin kolme pelastajaa sinulle, mutta joka kerran sinä kieltäydyit avusta!!

• uskon minäkin

Jumalan silmien edessä ei ole pieniä tai isoja syntejä, on vain syntejä. Toisen tuomitseminen on myös Jumalan silmissä rangaistava teko.

• No voi harmi.
        uskon minäkin kirjoitti:

Jumalan silmien edessä ei ole pieniä tai isoja syntejä, on vain syntejä. Toisen tuomitseminen on myös Jumalan silmissä rangaistava teko.

Onneks monet osaa ajatella ihan omilla aivoillaan että tappaminen on PALJON pahempi synti kun sanoa pahantekijälle että teit väärin kun tapoit turhaan lapsesi. Eikö muuten Jeesus joskus itsekin nuhdellu joitain, eli tuomitsi ne??! Jos tämä tiettyjen totuuksien kertominen on mahdollisen Jumalan silmissä joku todella hirvee synti niin tuomitkoon sitten sen mukaan.

• Että sillee.

"Hyvin" meni,,,?
        Lapsesi elämä ei jatku. Enää koskaan.

Nauti minkä nautit jos vielä kulisseissasi voit, mutta muista että teet sen tästä lähin loppuelämäsi, LAPSENTAPPAJANA.

• Mun "kokemus"

HUOMIO SEURAAVA TEKSTI VOI OLLA RANKKAA LUETTAVAA!

Okei. Eli muistan kun olin amiksen tokalla ja 17 vuotias. Muija soitti että hän on tullut raskaaksi ja molemmat olimme ihan että mitäs vittua täs nyt sit tekis. Kotiin päästyäni kerroin hänelle että en ole vielä tässä iässä valmis isäksi. Päädyimme tulokseen että asialle on tehtävä jotain. Hän puhui lääkärille että haluaisi keskeyttää raskauden. Onneksi se oli ihan alku vaiheessa. Lääkäriltä saimme lapun missä oli ohjeet kotona suoritettavaan raskauden keskeyttämiseen. homma meni ihan yksin kertaisesti niin että muija nieli ensin pillerin jonka jälkeen hän pyysi että auttaisin laittamaan toisen pillerin hänen emättimeensä. En ny muista missä järjestyksessä se pilleri otettiin joten kannattaa lukee se ohje.Noin puolentunnin päästä hän meni vessaan vuotamaan verta. sen jälkeen hän meni sängylle lepäämään. Olin vielä niin röyhkeä että menin ostamaan xbox ykkösen kun olin siihen rahaa säästänyt :D vaikka olis pitäny ohjeiden mukaan olla kokoajan paikalla. No toinhan kuitenkin hänelle vanukasta ja jaffaa. Nyt oon 23 ja erosimme vähänaikaa sitten mutta ainakaan hän ei koskaan maininnut että olisi kaduttanut kyseinen toimenpide.

• jaa-a

Kivoja kuvia. Hassua vaan, että itse tein lääkkeellisen keskeytyksen viikolla 9 joitakin päiviä ja ainut asia, mitä ulos tuli, oli verta ja verimöykkyjä. Mitään ruumiinosia ei todellakaan ollut :D Taitaa olla viikot "pikkusen" liioteltuja, kuten yleensäkin noilla propagandasivustoilla ;)

• Tai sitten
        jaa-a kirjoitti:

Kivoja kuvia. Hassua vaan, että itse tein lääkkeellisen keskeytyksen viikolla 9 joitakin päiviä ja ainut asia, mitä ulos tuli, oli verta ja verimöykkyjä. Mitään ruumiinosia ei todellakaan ollut :D Taitaa olla viikot "pikkusen" liioteltuja, kuten yleensäkin noilla propagandasivustoilla ;)

et vaan uskaltanu kurkkia kunnolla sinne pönttöön...
        Jokainen voi tarkistaa miltä lapsi näyttää milläkin viikolla ihan tavallisilta sikiönkehitys sivustoilta ja laukoo sitten näitä valhesyytöksiään jos vielä kantti kestää.

• Kaipaan lastasi

Itse tehty abortti ei anna sijaa muiden morkkikselle. Harmi vaan, että teko on hormoneilla niin helppoa.

• Sonja.Julia

Kyllä. Lääkkeellinen keskeytys kotona, sillä tuli keskenmeno ja kuollut vauvanalku piti poistaa. Otin kaikki tabletit. Ei tapahtunut mitään. Hain yliopistollisesta keskussairaalasta toisen satsin tabletteja eikä vieläkään mennyt kesken. Kuollut vauvanalku oli edelleen sisälläni. Menin vasta kahden viikon kuluttua keskenmenosta kaavintaa, jossa se saatiin pois. Todella inhottavaa aikaa. En suosittele kenellekään. Sisällä oleva "vieras" pitää saada pois. Todella inhottava olo, kun kantaa sisällään jotain mitä ei halua. On se sitten kohdussa vauvanalku tai syöpä. Käytin ennen raskaaksi tuloa masennuslääkkeitä ja syytän osittain itseäni keskenmenosta. Jos ne lääkkeet kuitenkin aiheutti sen. Vanhempien pitää olla valmiita olla ottamaan lapsi vastaan ja se tulee tietää jo raskauden alkuvaiheessa jos "ajatukseen ei kasvakaan". Tsemppiä kaikille.
      Tinglong; olet jo henkisesti valmistautunut ja satavarmoja, joten voimia. Toivottavasti kaikki menee mutkattomasti. Jos haluat sterilisaation sinä tai oikeastaan miehesi! niin teidän tulee tietysti olla satavarmoja. Hyvää Pakkastalven jatkoa!

• Jarmox

Miten niin ei ole mahdollisuutta matkustaa sairaalaan ottamaan abortti? Eikö teillä ole autoa, eikö bussit kulje, eivätkö junat kulje ja eikö millään ole taksiin varaa kerran elämässä tämänlaisessa tilanteessa. No oma valintahan se on. Ei se pillereillä keskeytys kotona mikään maailman ihmeellisin asia ole. Vähän vuotaa verta ja se oli sitten siinä. Voi sentään olla kotona ja mieskin on tukena.

Jos ei halua lisää lapsia niin abortti on ihan ymmärrettävä vaihtoehto ja tsemppiä.

Terveisin 30 v. mies

• mami

Tota joo... montako aborttia henkilökohtaisesti mies 30 v on tehnyt?? Jos mulla nää biologian asiat ei ole ihan sekasin mennyt niin ainoastaan nainen voi tulla raskaaksi ja tehdä abortin..

Terveisin nainen 34 v ja 2 lapsen äiti

• miukumauku

Hei!

Ymmärrän kyllä ratkaisusi, mutta pahaltahan tuo tuntuu. Kaikki abortit tuntuvat itsestäni pahalta, sillä itse en koskaan onnistunut saamaan tuota hartaasti toivottua biologista lasta. Viimeisen hoitokerran yhteydessä lääkäri kertoi omista ristiriitaisista tunteistaan, kun toisen potilaan kanssa yritetään saada lasta alulle hoidoilla, niin toinen tulee heti perään hakemaan aborttia. Onnistuimme sitten lopulta adoptoimaan aivan ihanan pienen tytön, jota oma äiti ei halunnut pitää. Hän sai meiltä oikein ihanan kodin ja rakastavat vanhemmat ja toivottavasti myös hyvän ja onnellisen elämän. Olen onnellinen siitä, että lapsen äiti ei päätynyt aborttiin vaan adoptioon ja antoi lapselleen mahdollisuuden elämään.

Jokainen tekee kuitenkin omat ratkaisunsa, vaikka ne vaikeita ovatkin. Ja surutyökin on läpikäytävä ja menee kyllä aikanaan ohi.

Tsemmpiä teille!

• kahden äiti

viestin aloittaja, tässä yhteiskunnassa kaikilla on oikeus tehdä kuin itse parhaaksi näkee. Tiedät perheenne tilanteen ja omat resurssinne. Kaikilla lapsilla on oikeus olla toivottuja. Älä ota sitä mitä täällä kirjoitellaan itseesi, tämä saitti on sosiaalipornoa pahimmillaan.

Kun tiedät mitä teet, tiedät tekeväsi oikein. Olet punninnut asioita varmasti monelta kantilta, ole armollinen itsellesi. Annatte miehesi kanssa varmasti jo kaikkenne teillä jo oleville lapsille.

• voi hyvänen aika

Mun raskaus on melkein samalla kohdalla menossa (6viikkoa) mutten koskaan voisi tehdä keskeytystä!! Tämä lapsi saa rakastavan äisin ja kolme vuotiaan isoveljen :D
      Miten kehtaat ees mainostaa tollaista asiaa??

• mykiäinen

Juu en aio moralisoida kenenkään ratkaisuja, mutta kun tuolla yhdessä kohtaa ketjua jo kovasti tapeltiin tästä teemasta "raiskatuksi tulleen oikeus aborttiin", niin enpä kyllä siihen malta olla kommentoimatta, että kyllä ainakin jos itse joutuisin raiskatuksi, marssisin oikopäätä apteekkiin hakemaan jälkiehkäisypillerin sieltä.

Ei tarvitsis miettiä siltä osin sen isompia moraalikysymyksiä.

• tamami

Oletko todella ajatellu loppuun?Uskotko ettei vanhempana ala vaivaamaan?Minulle tehtiin sterilisaatio 30vuotiaana kun olen sairastellu paljon.Järki sanoi niin mutta sydän ei.Metin seksihalut 40vuotiaana ja uskon että se teki sterilisaatio tehtävänsä.Mulla on 3lasta ja ne synty 1,5 vuoden sisällä.Nämä asiat vaikka kuinka tarkkaan ajattelee ja tuntuu järkevältä silti jää joku mutta, en suosittele kelleen kumpaakaan ei aborttia eikä sterilisaatiota.Mulle sanoi yksi kätilö kun viimeistä odotin ja joku muu oli halunnu aborttia et se on sama kun tappaisi jo maailmassa olevan lapsen ja tekis oottavan tilalle.Mulle ku on ehotettu aborttia tääkllä ruotsissa mutta en halunnu enkä ikinä olisi voinut sitä tehdä.

• Ei vaan ymmärrä

Oi taivas, siis onko tää 24nen joku kumma kilipäiden kokoontumispaikka kun ei voi selkeestikään täällä kysyä ilman, että tuomitaan ties miksi.
      Oikeesti, meillä kaikilla ihan varmasti on omat ongelmamme ja kaikki ei vaan voi ottaa vastuuta isosta lapsikatraasta eikä kaikki kenties haluakaan, joten mikä hitto siinä on, et pitää heti rupee tuomitsemaan.
      Itse olen myös kokenut raskauden ehkäisystä huolimatta,pidin sen lapsen kylläkin, mutta myönnän kyllä miettineeni myös muitakin vaihtoehtoja, lapsieni isä kun ei ollut niitä parhaimpia isejä, yksin lähes lapseni olen kasvattanut, mutta niin, siitä ei sit sen enempää.
      Mutta ikävä kyllä on välillä tilanteita, että joutuu tekemään ratkaisuja jotka eivät kaikkia vaan miellytä, mutta kuitenkin haluaa neuvoja kenties muilta samaan tilanteeseen joutuvilta, joten jos riittäis ilkeily taas vaihteeksi. Kumma paikka täytyy sanoo..

• :/

Äiti mulle kertoi, että teki abortin minua ennen. Et minua ei olisi muuten olemassa.

• voi lapsi raukkaa

Vaikka ehkäiseekin, niin onhan se tieto kun rakastelee, että voi lapsi tulla. Mieti kenet nykyisistä lapsista antaisit pois. Rakkautta olisi riittänyt varmaan sille syntymättömällekin, hän joutuukin nyt itsekyytesi takia taivaan enkeliksi. Et siis halua häntä elämääsi. Omaa lastasi!!! Uskon että tulet katumaan ratkaisuasi. Olisit synnyttänyt lapsei ja antanut vaika adoptioon. Tyhjiä sylejä olis ollut sylittämään lastasi, jonka abortoit. Lapsesi on ihminen heti kun on hedelmöittynyt. Siitähän ei pääse mihinkään.
      Minulla on tuttuja, jotka ovat tehneet abortin ja katuneet sitä joka ikinen. Ihan masentumiseen asti. Mieti mitä teet.

• äiti + 4

Harkitse vielä, on kuitenkin lapsesi...

• nimetönnimim

Huoh... En edes jaksanut lukea kaikkia viestejä! Abortin saa tehdä ja se on jokaisen oma asia. Sikiö ei ole lapsi PISTE!
      Olen itse tehnyt abortin lääkkeillä, sairaalassa kylläkin. Olin henkisesti siihen valmistautunut ja tiesin mitä teen, mutta pakko sanoa, että se prosessi, miten se tapahtui oli jotain aivan kamalaa - ihan hirveää! Olin yksin siellä, hoitajat oli todella mukavia. Olin yli 30 vuotias, etten mikään teini enään. Ne kivut olivat todella kamalat - sain todella kovaa lisä kipulääkitystä suoraan lihakseen piikillä plus kaikki kipu pillerit ja silti tuntui ettei helpottanut kuin hetkeksi - sitä pelkään että kotona tehty tulee olemaan todella rankka niiden kipujen kanssa... Multa meinasi taju lähteä kun sattui niin paljon ja sitten sain niin paljon lääkkeitä että se melkein lähtikin. Voimia vaan sulle siihen päivään, se on rankka päivä. Jokaiselle yksilöllinen tietysti, mutta mulla se oli järkytys, kukaan ei ollut kertonut että se voi käytännössä olla tuollainen, millainen se minulla oli... Mutta koskaan ei ole kaduttanut. Tiesin että tein oikein.

• Hyvä vaan

Ei lapsen mukavuustappamisen pidäkään olla kivutonta.

• Maire

Jälleen kerran täytyy todeta,että minua ihmetyttää,miksi toisia teistä noin kovasti suututtaa jonkun tuntemattoman abortti.Jokainen vastaa itse omista teoistaan.Miten se teihin vaikuttaa,jos joku noloilee ehkäisynsä kanssa.Ja jostain syystä nimenomaan abortinvastustajat tekisivät itse abortin,jos tulisi sellainen tilanne eteen.Näitä takinkääntäjiä on nähty.En sano,että kaikki abortinvastustajat,mutta aika monet.

• muija-akka

Minulla ei ole lasta, enkä ikinä sellaista myöskään halua. Jos tulisin raskaaksi, tekisin abortin samantien. Aiempia keskeytyksiä ei ole, enkä ole onneksi koskaan ollut raskaana; sensijaan näen säännöllisesti painajaisia raskaudesta. Lapsi ei kuulu minun elämänsuunnitelmiini, vaan koko ajatus herättää minussa paniikkia ja inhoa; lapsirakkaat miehet taas aiheuttavat minussa "allergisen reaktion". Ehkäpä olen sitten potentiaalinen murhaaja, kun kehtaan tällä tavalla ajatella? :D

Käytän ehkäisyä erittäin huolellisesti, mutta tuttavapiiriini kuuluu toisaalta nainen joka tuli kolme kertaa raskaaksi kierukasta huolimatta. Sille ei varmaankaan kukaan voi mitään, jos on liian hedelmällinen, koska kaikissa ehkäisymenetelmissä kun on se tietty virhemarginaali.

• muija-akka

Lisäyksenä vielä edelliseen, ennenkuin joku keksii alkaa tarinoida traumoista ja terapian tarpeesta (eli siis "kyllähän jokainen nainen ihan varmasti haluaa lapsen"): itselleni ajattelutapani on ihan ok, eikä herätä sen kummempia kärsimyksiä. En vain halua lasta, piste. Ja abortti olisi pakollinen juttu raskauden sattuessa.

• ihmiset

Tahtoessasi sinä voit uudistua elämään ilman Jumalan Valkeutta ja päästä vapauteen orjuuden, Jumalan käskyn, käsistä. Hanki oma ajatuksenkulku äläkä sysä Herrasi itseesi, ne ajatukset eivät ole omiasi.

(Kylläpäs pitää kirjottaa kovin tällasta runollista tekstiä, mikäs siinä on)

• Ei Aborteille!

Älkää hyvät ihmiset alkako tuomaroimaan, ketkä saa elää ja ketkä joutaa kuolla ennen syntymäänsä äitinsä kohdusta, sillä Jumala antaa elämän ja se on pyhä, sillä Jumala on Pyhä

• noita pimeitä

tämän maan tuomareita herroina ja johtajina on nykyisyydessäänkin ja pahimmat ovat miljoonia surmanneet ja kansa osin tietämättöminä ovat heihin hyvinkin mieltyneet. Valitettavasti tämä maailma on osin Pahan vallassa vaikka loppujen lopuksi Jumalalla on kaikki valta vaikka pahan antaakin täällä toimia osin.

Näitä etnisiä puhdistuksia tapahtuu ja aborttikin on eräällä tavalla sellainen, jopa ihan läheiselle.

• mirror

Tämä viestiketju on niin naurettava että olen hieman surullinen että (paljoa) hyvää keskustelua ei saatu aikaiseksi.

Ottaen kantaa kaikkiin ylläoleviin, mielestäni abortti on kiinni siitä mihin elämäntilanteeseen se kuuluu. Jos "tuleva lapsi" ei saa hyvää elämää, sitä on turha selitellä, että abortti on murha, kun 'tuleva lapsi' vain kärsisi eikä saisi oikeutettua kohtelua. Kestäisitkö 'lapsesi' kohtelua tai jos tietäisit tällaisen lapsen elämästä? Silloin ei pitäisi tulla mieleen että abortti olisi pahin ratkaisu.

Aloittaja, hyvä jos olet mielesi tehnyt, vaikka täältä ei paljoa tukea saa. Kannattaa etsiä netistä vertaistukipalveluita, niitä varmasi löytää, tai vaikka ihan kriisipuhelimeen selittäen asian tarkkaan että näin on asiat että olisiko puheilla joku neutraali tai puoltava henkilö, jolta haluat kannustusta.
      Tällaiselta vähä-älyiseltä forumilta harvoin sitä saa.

• jos kuka ei tajua

että kuolema kuuluu vanhempaan ikään vielä syntymättömyyden sijaan, niin . . .

• sydämetön paska

Harmi että äitisi ei päätynyt aborttiin kotona kun sinua odotti!

• sen kokenut.

niin. mitä kertoo sana abortti minulle? olin nuori, pitkä monien vuosien seurustelu takana.. lapset haaveissa. mutta mitä teki mieheni kun tulinkin yllättäen raskaaksi. ilmoitti ettei voi sietää ajatustakaan huutavasta rääpäleestä, että oikein rupesi oksettamaan koko ajatus. onneksi oli aikaa pohtia, että mitä teen: olen nuori, olen yksin, selviänkö? no, päädyin sitten aborttiin taisteltuani ajatusteni kanssa sen ajan mitä pohtimiseen oli annettu. ehdottomasti elämäni kamalin iltapäivä. mies ei tullut edes mukaani vaikka asiasta kysyin. no saipahan sitten monosta perseeseen muutaman kuun jälkeen. arvoton ketale. mutta voin sanoa että, vaikka abortista jo aikaa ehkä sen kuusi vuotta.. pohdin edelleen välillä, että miksi olinkin niin heikko.. olisiko pitänyt yrittää vain selvitä jotenkin. tosin, lapset mitä minulla nyt on.. tuskin olisivat olemassa, joten olenkin ajatellut tapahtunutta siten että, joillakin, myös niillä pahoilla asioilla, on syy tapahtua. kaikki vaikuttavat kaikkeen.

abortti oli ehkä turhan helppo.. ei koskenut kamalasti, oksensin. vuotoa pari viikkoa. hoitajien syylliatävät katseet tulen muistamaan ikuisesti. eniten ehkä itkinkin tuota yksin olemista ja syyllistäviä ihmisiä. eli se voi olla ihan ok.kotona, toisaalta jopa helpottavampi kuin sairaalan kliinisissä tiloissa. et ole yksin ja tutummassa ymp.

• pikkolapik

hei aloittajalle, en jaksanut lukea kaikkia näitä tappeluviestejä ketjusta. minä tein kotona keskeytyksen, kivut oli yhdessä vaiheessa kovat vaikka olin napsinut panacodeja ja verta tuli ihan kauheasti. ei superimukykyinen yöside pitänyt kuin puolisen tuntia. henkisesti oli myös rankkaa, vaikka tiesin että abortti oli ainut vaihtoehto tilanteessani (terveisiä jo nyt kaikille jotka tulevat sanomaan ettei näin ole, en usko että lapsella olisi hyvä elämä kanssani tällä hetkellä, ja adoptioon en olisi pystynyt mielessä ajatus kaikista maailmassa olevista orpolapsista, jotka ansaitsisivat kodin ensin), olin kuitenkin jo "kiintynyt" mahakasvukkiin. itkinkin koko päivän, ajatellen että pikkuistani ei enää ole. minulle tämä oli todella vaikeaa siis. mutta pakollista.

• Seliseliä tursuaa

MITÄÄN pakkoo ei abortille oo kun hengenhädässä tms. erittäin vakavilla mutta ääriharvinaisilla terveyssyillä!! Että ihan turha selitellä. Samanaista omanapasuutta sekin ettei kykene antaan lapsen jatkaa elämää muualla!

• miten niin

Jos nyt kohdussasi oleva lapsukainen olisi edessäsi esim. 1-vuotiaana, et kai voisi teurastaa häntä veitsellä. Kuinka voit tappaa lapsesi? Onhan hän osa sinua. Sinun lihaasi ja vertasi.

• ...

Se on kuule ihan eri asia abortoida solukasa, kun tappaa syntynyt lapsi

• Mitä eroa
        ... kirjoitti:

on lapsen tappamisella ja lapsen tappamisella?

• uskon minäkin
        ... kirjoitti:

Vaikka jokainen elämä on Jumalan tahto, niin sama Jumala myös tahtoo ettemme tuomitsisi toisiamme. Ei ole Jumalan laissa erikseen pieniä ja suuria syntejä. Kaikki olemme syntisiä. Armon saa jokainen, myös se joka tuomitsee, jos vain pyytää.

• Saat mitä tilaat

Kato kuule niitä omia törkynälvintöjäs vaan ja lopeta se ininä!! Olet varmasti hullu psykopaatti kun himoitset tappaa jopa pieniä lapsia!

"Eli mikset yhtä kiihkeästi puolusta niitä jo syntyneitä lapsia joilla on huonot olot?"

Ymmärrykseskin näkyy olevan vajaa, joten en vaivaudu toistaan samoja asioita moneen kertaan kun ei siihen kaaliin näytä menevän.. ja mistäs mutupalloista taas senkin näät etten puolusta??

"Miksi sinä et välitä heidän hyvinvoinnistaan"

Antaa tulla jo vihdoin niitä todisteita näille lapsellisille mutusyytöksille!

• Noniin :D

Sitähän minäkin :DD ja ihan turha se on muita haukkua jos oma koppa on vajaa..

Mutta siis jos sä oot jonkun mielestä pelkkä "turha solukasa" niin sehän saa tappaa (eli "poistaa" ;D) sut, eikö??

• SINÄ haluat

tuomita viattomia lapsia kuolemaan, aivan turha kiistää ja inistä mitään muuta :DD Minä haluan antaa lapsille mahdollisuuden hyvään elämään, sinä et yhtään minkäänlaiseen. Sinä kiihkoat että murhanhimoisten haluamiset menee uhrien hengen ja koko elämänoikeuden edelle. Lapsi ei ole osa naisen kehoa joten siitä ei ole moraalista oikeutta päättää. Lepsulaki laahaa jäljessä ja riistää lasten ihmisoikeuksia!

• Niin näköjään

"Minulla ei ainakaan olisi pokkaa mennä raiskauksen uhrille sanomaan että "sun on nyt pakko pitää toi lapsi vaikka se tuhoaakin sut henkisesti ja näet siinä lapsessa aina raiskaajasi"."

Kukahan tässä nyt sellaseen ois pakottamassa??

Vai luuletko tosissasi että joku tappaa lapsensa vain sen takia kun tuollainen selvästi mielenvikainen kiihkoilija jossain suoli24:ssa toitottaa että abortin tekeminen on ihanaa?

"Onneksi jotkut ajattelevat järkevästi, tuntevat omat rajansa ja säästävät sen ALKION (se ei ole lapsi) huonolta elämältä."

Onneksi eenmmistöllä on sydänkin mukana päätlkissä ja antavat lapsensakin jatkaa elämää! :) Sekös sunkaltasia surmanihannoijia korventaa.

"Mutta enempää en jaksa kirjoittaa koska et tule koskaan ymmärtämään mitään noista viisauden sanoista."

Ei kannata tuhlata aikaa kun et asiallisuuteen kykene, kaikki turhat törkypaskasi tullaan kuitenkin poistamaan ;D

• 123123123

En ymmärrä ihmisten vauhkoamista.. kyseessä ei ole ajatteleva ihminen, vaan, anteeksi sanavalintani, pieni loinen. Loinen joka kasvaa toisen sisällä, imee ravinteita ja kehittyy. Sillä ei vielä ole minkäänlaista omaa tahtoa.

Mutta tämä loinen/sikiö kasvaa nopesti, ja mitä nopeammin ei-halutun raskauden keskeyttää, sen parempi. Itse kehottaisin kaikkia jotka eivät missään tapauksessa halua lasta, tekemään abortin jo 3-4 viikolla. Miksi näin? Koska 22–23 päivää hedelmöittymisestä sikiön sydän alkaa lyödä.

En silti ole aborttivastainen. Minusta ihmisten vain tulisi tehdä se ajoissa.

Abortoinnin rajaa pitäisi laskea. Ja naisia pitäisi opastaa tekemään raskaustesti heti kun kuukautisissa on jotain häikkää, vaikka ehkäisyä olisikin käytetty oikein.

Minua ällöttää esimerkiksi uutiset ihmisistä, jotka ovat selviytyneet abortista. Sikiötä, joka pystyy elämään kohdun ulkopuolella ei tulisi abortoida. Silloin siitä on tullut ihminen.

En esimerkiksi ymmärrä miksi tämä piti abortoida, jos se olisi ihan hyvin voinut olla pari kuukautta lisää ja leikata sen jälkeen pois ja antaa lastenkotiin:

EI HERKILLE!!!

http://www.100abortionpictures.com/Aborted_Baby_Pictures_Abortion_Photos/Enlargement.cfm?ID=5

EI HERKILLE!!!

Mutta poikkesin aiheesta. Aloittaja: tee sterilisaatio pikimmiten, sikiösi on vielä pieni.

• 123123123

Oho, siis ensin abortti ja sitten strerilisaatio!!

• ddds

Onnistuit huiputtamaan tuolla alkulauseella ja sait vahingossa plussaa multa. Muut taisivat mennä samaan halpaan.

Tässä korjausta, pitkä miinus----------

• äo
    • I.P.P.H

En ala nyt tarinoimaan, mutta yhden asian kerron:

Älä tee aborttia!

• OIKEUS

Hei Tinglong!

Pari vuotta sitten ehkäisy petti ja raskautta ei tarvinnut edes ounastella, oireet alkoivat heti. Tein myös kotona keskeytyksen lääkkeillä . Kouristeli pahasti, mutta särkylääkkeet auttoivat. Raskausviikkoja oli 5 3 eli alussa oli, joten vuoto oli todella vähäistä, ei mitään tulvaa (siis niinä päivinä kun lääkkeet vaikuttivat) Pienempää vuotoa oli sitten useampi viikko, en enää edes muista kuinka monta. Suhtauduin asiaan hyvin kliinisesti. Päätös on aina naisen oma ja onneksi Suomen laki sen sallii. Sosiaaliset perusteet keskeytykselle ovat yhtä sallittuja kuin kaikki muutkin syyt. Onneksi elämme oikeusvaltiossa, jossa uskonto ei vaikuta tälläisiin asioihin.

• ferr

Jos oot viittiny lukea tänne asti, niin itsellä oli muutama vuosi sitten samanlainen keskeytys. Tosin raskaus piti keskeyttää, koska pikku sydän ei lyönyt enää, oli jo ollut pari viikkoa "kuollut". Raskaus oli vasta alkuviikoilla, joten sairaalasta annettiin ne lääkkeet. Olihan se tuskaa ja henkisesti paljon pahempaa kuin fyysisesti. Kuitenkin itsellä fyysinen kipu yms oli ohi noin kolmessa tunnissa, henkisesti siitä ei kuitenkaan vieläkään ole ylipäässyt..onneksi sain vielä lapsia!! :)

• Ihan aiheesta.

Turha vinkua turpailujas. Lapsensa hupitappajat saa täällä nassuunsa ihan tasan sen mitä on julmuriteoillaan ansainnukin. Piste.

• Etköhän sinä

ja muut kaltases ole julmilla teoilla ja niitä suovivalla kiihkoomisella lähempänä sitä kuumaa paikkaa ja sen valtiasta :)) oikein saatanan kätyreitä.

• tuula^^

saman kokeneena voin sanoa että ei ollut niin hirveä "kokemus", aika kivulias kun keskeytys tapahtui jo ensimmäisen pillerin vaikutuksesta. vaikka moni niin sanoi, mitään henkisiä juttuja ei minulle tullut, enkä myöskään tunne tehneeni väärin. tiedätte itse teidän todellisen tilanteen ja siihen ei muilla ole mitään sanomista. jos joku väittää että olisit lapsen tappaja niin se väite on väärin. se on sikiö ei lapsi, pitäisihän monen se tietää.

• Hahhahh

Vai ei "mitään henkisiä juttuja" :D ja kuitenkin joudut kieltään lapses todellisen olemuksen.... Sun pitäs myöntää jo syyllisyytes ja että tapoit lapsesi abortilla niin pääsisit noista läpinäkyvistä kiistodefensseistäs ja tekos käsittelyssä eteenpäin.

• tuula^^
        Hahhahh kirjoitti:

Vai ei "mitään henkisiä juttuja" :D ja kuitenkin joudut kieltään lapses todellisen olemuksen.... Sun pitäs myöntää jo syyllisyytes ja että tapoit lapsesi abortilla niin pääsisit noista läpinäkyvistä kiistodefensseistäs ja tekos käsittelyssä eteenpäin.

katsos kun kaikille tuo raskauden keskeytys ei ole henkisesti kova juttu, sitähän sinä et voi koskaan käsittää. eikä se ole lapsi vaan sikiö, sitten kun raskautta on kulunut noin 9kk ja syntyy tavalla tai toisella niin sitten sitä sanotaan lapseksi.

• Kerrohan sitten
        tuula^^ kirjoitti:

katsos kun kaikille tuo raskauden keskeytys ei ole henkisesti kova juttu, sitähän sinä et voi koskaan käsittää. eikä se ole lapsi vaan sikiö, sitten kun raskautta on kulunut noin 9kk ja syntyy tavalla tai toisella niin sitten sitä sanotaan lapseksi.

mitä ne syntymättömät LAPSET mahtaakaan olla??!

• että näin
        Kerrohan sitten kirjoitti:

mitä ne syntymättömät LAPSET mahtaakaan olla??!

Minä puutun nyt sun tietämättömyyteesi, ja kerron, mitä ne syntymättömät LAPSET ovat. Ne ovat niitä, jotka eivät ole tänne maailmaan vielä ole syntyneet, joten ihan simppeli juttu, jos et tiennyt.
        Jos nainen abortoi alkion kohdustaan, ei silloin mitään synnytetä, eikä synnykään.
        Lasta ei ole ollut olemassakaan.

• Ajatussotkujasi
        että näin kirjoitti:

Minä puutun nyt sun tietämättömyyteesi, ja kerron, mitä ne syntymättömät LAPSET ovat. Ne ovat niitä, jotka eivät ole tänne maailmaan vielä ole syntyneet, joten ihan simppeli juttu, jos et tiennyt.
        Jos nainen abortoi alkion kohdustaan, ei silloin mitään synnytetä, eikä synnykään.
        Lasta ei ole ollut olemassakaan.

Etkö tajua miten ristiriitaisia höliset??
        Etkö tajua ettei syntymätön ole synonyymi olemattomalle?

Syntymättömät lapset ovat OLEMASSA ja elämässä kohdussa. Ihan simppeli juttu jos et tienny (tai kykene myöntään..).
        Lapsi tulee ulos kohdusta ennemmin tai myöhemmin, elävänä tai kuolleena, joskus myös abortilla surmattuna.

• että näin
        Ajatussotkujasi kirjoitti:

Etkö tajua miten ristiriitaisia höliset??
        Etkö tajua ettei syntymätön ole synonyymi olemattomalle?

Syntymättömät lapset ovat OLEMASSA ja elämässä kohdussa. Ihan simppeli juttu jos et tienny (tai kykene myöntään..).
        Lapsi tulee ulos kohdusta ennemmin tai myöhemmin, elävänä tai kuolleena, joskus myös abortilla surmattuna.

Mutta tosiasia on, että elämän kaari on tämä: syntyminen - eläminen - kuoleminen.

Se mitä ei ole täällä elävässä elämässä näkyvissä ja olemassa sitä ei vaan ole, jos nainen ei ole synnyttänyt sitä ensin.

Raskauden keskeytys ei ole synonyymi synnyttämiselle, abortissahan keskeytetään kehittymässä oleva alkio/sikiö. Prosessi pistetään poikki, ja mitään valmista ei synny, joten silloinhan ei voi sanoa, että tuote olisi olemassa, kun sitä ei ole kertakaikkiaan loppuun asti valmistettu edes.

Loppuen lopuksi mulle on ihan se ja sama, mitä aborttien vastustaja ajattelee, koska abortti on laillinen toimenpide Suomessa, ja siihen ei luojan kiitos tarvitse olla lupaa pyytelemässä täältä suomi24:n abortin vastustajakiihkoilijoilta vaan viralliselta toimeenpanevalta taholta.

• Karua faktaa
        että näin kirjoitti:

Mutta tosiasia on, että elämän kaari on tämä: syntyminen - eläminen - kuoleminen.

Se mitä ei ole täällä elävässä elämässä näkyvissä ja olemassa sitä ei vaan ole, jos nainen ei ole synnyttänyt sitä ensin.

Raskauden keskeytys ei ole synonyymi synnyttämiselle, abortissahan keskeytetään kehittymässä oleva alkio/sikiö. Prosessi pistetään poikki, ja mitään valmista ei synny, joten silloinhan ei voi sanoa, että tuote olisi olemassa, kun sitä ei ole kertakaikkiaan loppuun asti valmistettu edes.

Loppuen lopuksi mulle on ihan se ja sama, mitä aborttien vastustaja ajattelee, koska abortti on laillinen toimenpide Suomessa, ja siihen ei luojan kiitos tarvitse olla lupaa pyytelemässä täältä suomi24:n abortin vastustajakiihkoilijoilta vaan viralliselta toimeenpanevalta taholta.

Elämän kaari alkaa hedelmöityksessä ja syntymättömät lapset on olemassaolevia, eläviä ihmisiä. Abortti on näiden lasten elämän ja kehityksen lopettamista eli tappamista. Syntynyt lapsikin kehittyy edelleen, eikä ole siis myöskään "valmis", kuten abortinsuosijat haluaa ilmaista. Jos abortti olisi eettisesti ongelmatonta, eikä mitään/ketään tapettaisi, sitä ei tarvisi valvoa lainsäädännöllä eikä lupia anoa.

• että näin
        Karua faktaa kirjoitti:

Elämän kaari alkaa hedelmöityksessä ja syntymättömät lapset on olemassaolevia, eläviä ihmisiä. Abortti on näiden lasten elämän ja kehityksen lopettamista eli tappamista. Syntynyt lapsikin kehittyy edelleen, eikä ole siis myöskään "valmis", kuten abortinsuosijat haluaa ilmaista. Jos abortti olisi eettisesti ongelmatonta, eikä mitään/ketään tapettaisi, sitä ei tarvisi valvoa lainsäädännöllä eikä lupia anoa.

Olen edelleen tällä kannalla, että syntymättömät lapset eivät ole vielä olemassa olevia elämässä täällä olevia ihmisiä, ja piste.
        Abortti ehkäisee edellä mainitun tapahtuvaksi. piste.

Tappo-termiä ei käytetä raskauden keskeytykseen.

Elämän kaari on edelleen: syntyminen ---> eläminen----> kuoleminen.piste.

• Kuka tässä
        että näin kirjoitti:

Olen edelleen tällä kannalla, että syntymättömät lapset eivät ole vielä olemassa olevia elämässä täällä olevia ihmisiä, ja piste.
        Abortti ehkäisee edellä mainitun tapahtuvaksi. piste.

Tappo-termiä ei käytetä raskauden keskeytykseen.

Elämän kaari on edelleen: syntyminen ---> eläminen----> kuoleminen.piste.

tapoista edes onkaan puhunu? Tappamisesta ja pikemminkin murhista kylläkin. Ikävät tosiasiat (kuten syntymättömät lapset ja heidän elämänalkunsa hedelmöityksessä) ei mihinkään katoa sillä että sinä et niitä tekojesi takia kykene myöntämään. Mutta jatka toki itsesi nolaamista ja traumojesi ilmentämistä ne sokkolappuset tiukasti simmuilla.

http://tiedostamaton.net/defenssit/kielto.html
        >Yksinkertaisimmillaan kieltäminen tarkoittaa, että epämiellyttävän ulkoisen asian olemassaolo kiistetään. Uhkaa ei ole olemassa. Siitä ei ole tapahtunut asia ei ole niin. Kieltäminen on kuin ummistaisi silmänsä uhan edessä>

http://www.ituprojekti.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=7
        >Tässä vaiheessa moni kieltää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kieltäminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti.
        Naiset reagoivat hyvin eri tavoin.>

Hanki apua että pääset asian käsittelyssä eteenpäin.

• Nimimerkki vaihtui?

Niin, onhan se nyt perin "kummallista" että normaaleja ihmisiä liikuttaa myös syntyneiden lasten ja muiden viattomien murhat.. mutta sun mukaan nekin on sitten ihan niiden äitien ym. murhaajien omia asioita.
        Ei mun tarvi mielipiteideni takia hakee mitään apua ja mistäpä tarviskaan kun ne tosiasiat ei oo mitenkään hämärtyny, toisin kun eräillä...jotka ei osaa täällä muuta kun lätistä valheellisia kiistomutumantrojaan.

• Laskun maksajat hoi!
      • Taasko...

piilotellaan sairaiden lasten elän takana... aborteissa surmatuista lapsista 97% on ollut tiettävästi täysin terveitä.

• ja pikku korjaus
        Taasko... kirjoitti:

piilotellaan sairaiden lasten elän takana... aborteissa surmatuista lapsista 97% on ollut tiettävästi täysin terveitä.

elän = Selän.

• ?
        Taasko... kirjoitti:

Mikäs se on sinun tietolähteesi? Laitapa tähän näkyville perusteet argumentoinnille niin säilyy asialinja.
        Nimittäin samalla tarkkuudella voi väittää että abortoiduista osa tulisi ihan luonnollisesti kuolemaan ennen syntymää.

• Stakesin tilastoista
        ? kirjoitti:

Mikäs se on sinun tietolähteesi? Laitapa tähän näkyville perusteet argumentoinnille niin säilyy asialinja.
        Nimittäin samalla tarkkuudella voi väittää että abortoiduista osa tulisi ihan luonnollisesti kuolemaan ennen syntymää.

v.2010 3%ssa aborteista oli lapsen terveyssyyt.

Ainahan sitä voi spekuloida mitä jollekin saattais tapahtua, mutta jos rv6 kaikki näyttää ultrassa normaalilta, on keskenmenon riski enää 2%. Tätä ennenkin raskauden ilmettyä max 15%.

• ?
        Stakesin tilastoista kirjoitti:

v.2010 3%ssa aborteista oli lapsen terveyssyyt.

Ainahan sitä voi spekuloida mitä jollekin saattais tapahtua, mutta jos rv6 kaikki näyttää ultrassa normaalilta, on keskenmenon riski enää 2%. Tätä ennenkin raskauden ilmettyä max 15%.

Silti on paljon muita mittareita, kuin fyysinen terveys, ihmisarvoiselle elämälle.

• Dara

Minä en valtion taloudesta paljoa tiedä, mutta minusta meillä täytyy olla varaa myös näihin kalleimpiin potilaisiimme, ainakin kun he ovat lapsia.

Kannatan aborttioikeutta ja olen myös sitä mieltä, että se on monesti perusteltua. Vielä enemmän kannatan valinnanvapautta ja syntyneen oikeutta elämään. Uskoisin että tässäkin tapauksessa lapsen vanhemmat käyttivät omaa valinnanvapauttaan ja tuo syntynyt lapsi, vaikkakin miten kalliiksi tullut, on oikeutettu elämään ja siihen, että meillä on varaa yrittää parhaamme sen puolesta.

Tämä mielipiteeni perustuu puhtaasti siihen, mitä minä henkilökohtaisesti inhimillisenä ja oikeana koen. Valtion budjetista tällaisten hoidon suhteen en nyt haluakaan ottaa kantaa.

• Ylläpidolle.

Kilpailetteko te siitä kuka löytää sairaimman kirjoituksen, nostatte sen viikoiksi tai kuukausiksi etusivulle ja varustatte vielä kuvalla?

• nainen28

Annetaan suomalaisten kuolla sukupuuttoon tällä abortoinnilla, kukaan tätä kansaa kaipaa. :)

Vitsivitsi. Minä olen abortin kannalla, mutta ihan järkisyistä.

Onneksi minä edesautan suomalaistan kansanmurhaa sillä, etten ikinä tule hankkimaan lapsia. Hähähähää! Ei järkeä, kun ei seksikään kiinnosta.

• Always a mom

Ihminen joka ei ole aborttia läpi käynyt, ei voi sanoa siitä mitään. En halua että lapsiani kasvattaa joku toinen, jolla on aivan erilaiset moraalikäsitykset kuin minulla. Ollessani 16v. jouduin tekemään abortin. Jos olisin pitänyt lapsen, olisin menettänyt perheeni. Poikaystäväni ei silloin ollut myöskään valmis isäksi sillä hänellä ei ollut muita tuloja kuin sosiaalituki ja kelalta hän sai muutaman pennin. Perheeni ei hyväksy aborttia, enkä ollut valmis menettämään perhettäni. Olinhan silloin itsekin lapsi.
      Periaatteeni on se että abortti on jokaisen ihmisen oma henkilökohtainen päätös jota ei voi tuomita, ei Jumalan eikä muunkaan mukaan. Uskon Jumalaan ja uskon että hän tukee minua, kuten muitakin päätöksissäni. Ei ole naisen tai tytön syy jos tulee raskaaksi jos on käyttänyt ehkäisyä. Ja aborttia tehdessäni en olisi kaivannut syyttelyä ja nälvimistä omasta päätöksestäni. Se on aina vaikea asia. Mutta tällä hetkellä jos minulta kysytään onko minulla lapsia, vastaan kyllä. Minulla on lapsi jossakin hyvässä paikassa ilman kärsimystä. Hän tulee aina olemaan lapseni. Oma pieni enkelini.

• Yäk,..

mitä tekopyhää lässytystä!

"Periaatteeni on se että abortti on jokaisen ihmisen oma henkilökohtainen päätös jota ei voi tuomita,"

No senkun, minä ainakin "tuomitsen" ja kerron tiettyjä totuuksia jos lystään. Etkä sinäkään voi sille yhtään mitään :)

"Minulla on lapsi jossakin hyvässä paikassa ilman kärsimystä."

?? Kylmässä viemärissä tai haisevassa jätevuoressa??

• Always a mom
        Yäk,.. kirjoitti:

"Periaatteeni on se että abortti on jokaisen ihmisen oma henkilökohtainen päätös jota ei voi tuomita,"

No senkun, minä ainakin "tuomitsen" ja kerron tiettyjä totuuksia jos lystään. Etkä sinäkään voi sille yhtään mitään :)

No en toivo että sulle käy samoin, mutta kunhan vaan itse kokisit sen mitä monet, mukaan lukien myös minä, on käynyt läpi niin ehkä sä ymmärtäisit mua. Mun mielestä toi on säälittävää että tahallaan yritetään saada nainen tuntemaan itsensä huonoksi ihmiseksi kun muutenkin ehkä syyllisyys painaa.

Tuollaisia kommentteja en julkaisisi julkisesti!!

• Uskon minäkin
        Yäk,.. kirjoitti:

Saat toki tuomita, mutta jos uskot Jumalaan niin etkö sitten periaatteittesi mukaan päädy viimeisellä tuomiolla samaan paikkaan kuin muutkin mielestäsi syntiset? Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi.

• Agnostikko.
        Uskon minäkin kirjoitti:

Saat toki tuomita, mutta jos uskot Jumalaan niin etkö sitten periaatteittesi mukaan päädy viimeisellä tuomiolla samaan paikkaan kuin muutkin mielestäsi syntiset? Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi.

Empä oo jaksanu murehtia eikä liikuta :D pääasia että teen niin mikä musta on oikein ja jopa nautinnollista ;)

• been there

en edes jaksa lukea,mitä muut ovat kirjoittaneet.
      otat rennosti,lääkkeellinen keskeytys ei koske,vuoto on pari tuntia runsasta.
      sinä itse tiedät,että päätöksesi on oikea,mutta se ei meinaa sitä ettei abortista
      saisi olla surullinen.
      voimia ja jaksamista!

• hohhoijjaaa

jumala ja jumala.. just joo.. ei näy jumalaa apuna kun on rahat tiukalla ja laskuja vinopino, ei näy jumalaa apuna, kun pitäis töihin päästä, eikä oo hoitajaa lapsille, sanonko mä mihinkä voitte tunkea sen jumalanne... kyllä ihminen itse tietää haluaako vahinkolapsen ja pystyykö sen elättämään. Eikä adoptio oo mun mielestä mikään vaihtoehto, jos miettii asiaa lapsen kannalta, miltä tuntuu olla vanhempiensa hylkäämä, annettu eteenpäin niinku joku huonekalu, joka ei sovi elämään?

• :DD

A I V A N S E L V Ä P R O V O

• :(

Tosi tyhmä provo, koska tämä on kipeä asia monille ja näissä aiheissa toiset menee täysin sekasin.

• Voimia!!!

Uskomattomia vastauksia oot sinä (aloittaja) saanut kyllä täällä... Älytöntä haukkumista ja paskan jauhantaa.. Halusit vain kohtalotovereiden vastauksia ja täällä on ties mitä muuta.. Koittakaa jaksaa, älkääkä pahoittako mieltänne tyhmien ihmisten puheista.. Sairasta porukkaa kun nauttii toisen pahasta olosta :(

• 2311

Mieti vielä aloittaja..jospa toinen vaihtoehto olisikin parempi.

• Luettavaa

Oli sormet ja varpaat pikkuiset,
      sydän sykki jo rinnassa mulla.
      Omat aivot ja vakaat aikomukset,
      minä maailmaan tahdoin tulla.
      Minä tahdoin nähdä auringon
      ja perhot viljapellon.
      Tahdoin kuulla sadun tuhkimon
      ja kuiskeen kissankellon.
      Minä pienen aikani uneksin,
      jo äidin sylistä lämpimästä.
      Ja lapsen tavoin riemuitsin,
      mulle suodusta elämästä.
      Mutta sitten tuon kaiken kokea sain
      minkä aikuiset päättää ja keksi.
      Minä lapsen vuonna kun elin
      vain muutamaviikkoiseksi.

• 2311

Kaunis koskettava runo.

Tuli ajatus edellistä viestiä kirjoittaessani että lapsi odottaa syliä joka ottaa hänet vastaan elämään.

• Kyllä olen tehnyt

Kyllä olen tehnyt itse.
      Minulla ei ole muita lapsia, mutta elämäntilanteeni oli kovin vaikea sillä hetkellä - olin romahdus pisteessä. Itse sen tietää milloin se on oikea ratkaisu.
      Älä suotta sitä pelkää, tietenkin lääkkeet aiheuttaa tunne myrskyn sisälläsi, mutta miehesi on tukena. Sinulla on jo kolme ihanaa lasta. Toki muutenkin olin loppuun polttanut itseni, varmasti vaikutti tunteisiin, mutta olin yksin kun tämän koti tabletin otin mutta tuki-ystäväni puhelun päässä.
      Älä anna muiden ihmisten vaikuttaa päätökseesi - kyllä sinä siitä selviät!!
      Itse mietin toki alkuun minkä ikäinen lapsi minulla olisi ja tietoa vielä lisäsi kaverini "saman ikäinen" lapsi.
      Olen erittäin onnellinen kun tein kyseisen päätöksen - parempi näin molemmille. .

Mielestäni kukaan ei voi tätä asiaa tulla arvostelemaan, se on jokaisen henkilökohtainen.

• Kyllä olen tehnyt

Pilleri alkoi vaikuttamaan aika nopeasti. Vuoto oli runsasta "h-hetkellä" ja viikko toimenpiteen jälkeen. Muuten vuotoa oli noin kaikenkaikkiaan 6 viikkoa.
        Muuten särkylääkkeillä sen paripäivää meni.

• rldfnv fdshnvl

älä tee aborttia! tilanteesi voi nyt tuntua kamalan haastavalta ja raskaalta, mutta neuvon sinua myös itsesi takia. lapsestasi kasvaa kaunis ja rakastettava ihminen, kuten jo syntyneet lapsesi ovat. älä tapa vielä syntymätöntä lastasi, ajatuskin on hirveä. helppoa ei lasten kasvattaminen ole, mutta olen varma että jos päätät pitää ja synnyttää lapsesi, koituu se sinulle suureksi siunaukseksi.

• Adoptioon

Teet itse ratkaisusi, mutta moni nuori lapseton perhe olisi ikionnellinen jos saisi omakseen pienen nyytin. Olisiko adoptioon anto ollut kohtuuton ajatus?

• viaton

mikä oikeus sinulla on ottaa lapseltasi henki

• minä

Paljon sulle tsemppiä!! Älä välitä näistä ihmisestä jotka sua tuomitsee, jokainen toimii omalla tavallaan ja sitä pitää kunnioittaa! Tsemppiä! :)

• Syy ja seuraus

Vähän loistavaa: perinteistä sikiömurhaamista kotitanhuvilla. Toimii, toimii.

No, jokaisen oma valinta haluaako tappaa vai pitää lapsen. Jos et kykene uutta lasta hoitamaan, homma on selvä. Seuraukset ja niiden kestäminen on toki omasi. Mutta senhän sinä jo arvasitkin.

Onnittelut uudella tiellä.

• Zetor2x

Netti on väärällään tätä keskustelua kuten googlaamalla "abortti murha vai ei" voi todeta. Peruskysymys asiassa on, katsotaanko ihmiselämän alkaneen hedelmöityksessä vai syntymisessä. Kastepuheissa kuulee usein mainittavan psalmin 139:16:"Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut."

• Jeshuan oma

Usko antaa voimaa! Eräällä perheellä on yli kymmenen lasta vaimonsa kanssa, ei ole vanhoillislestadiolainen vaikka onkin kuulemma uskossa. Vanhin alkaa jo tehdä omaa uraa. Siihen verraten neljä ei ole vaarallinen lukumäärä. Painostaako se, ettei ihmiset enää elä kuin itsekkäästi itselleen ilman Jumalaa ja ilman toivoa maailmassa? Älä leiki tulevan lapsesi elämällä. Moni abortin tehnyt nainen kärsii uskoon tultuaan abortista. Rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa. Mikä on lähempänä äitiä kuin kohdussa kasvava lapsi?

• armoa ja siunausta

Ei sinun tarvitse lapsesta huolehtia eikä sitä hoitaa. Moni lapseton pariskunta olisi ollut ikionnellinen tästä lapsesta, ja olisitte varmaan voinut olla kontaktissa lapseen. Sellainenkin järjestely on mahdollista. Kuolema on aina peruuttamaton asia.

Jumala Jeesus Kristus huolehtii meistä. Hän antaa meille voiman jokaiseen päivään. Lapsi on lahja. Ei tämä lapsi tullut sattumalta.

• 15+7

Miksi unohdatte sen tosiasian että maailmassa on jo LIIKAA lapsia vailla vanhempia?

Ja kaikkitieto-syndroomasta, ihan järki minulle kertoi, että kaikkea satuilua ei tarvitse uskoa. Toisin kuin eräät tuntuu tekevän :D

Ja kuka tappaa lapsia? Mistä lähtien alkio on ollut lapsi? Laitatko tieteellistä faktaa tiskiin, vai kysytkö jumalalta ennemmin? :D

• Ja se muiden

olemassaoloko antas jonkun oikeutuksen tappaa muita?? :D

Mistä lähtien alkiot ei oo ollu syntymättömiä lapsia?? MItä ne sit on? Laitappa ihan tieteellistä faktaa missä se kiistetään! :))

• Antaa tulla

jo siltä paskansuoltamiseltas MILLÄ LOGIIKALLA alkio EI ois syntymätön lapsi?? Onko liian vaikeeta :DD niin arvelinkin. Eihän meille normaaliälysille tartte itsestäänselvyyksiä alkaa vääntään toisin kun tollasille traumojensa sumentamille tyhjänturpailijoille :D Sun äitis ois vaan kannattanu tehdä viisaammin ja jatkaa ehkäsyjään ennenkun sait alkus.

• Mitä vit...??

"Kutsutko myös jo syntyneitä LAPSIA alkioiksi? Kun se sinusta on sama asia?"

MIten niin sama asia? Etkö siis tajua että lapsenakin on eri ikäkausia? :D

"Kyllä sinusta "normaaliäly" on kaikonnut ja kauaksi"

Kyllä se SULTA tosiaan näkyyt kadonneen, tai eihän sitä sulla oo koskaan ollukaan :DDDDDDD

Kerro nyt jos se mahti LOGIIKKAS miks alkiot ois yhtikäs vähempää sytymättömiä lapsia kun sikiötkään?? Vai onko sulle ne syntymättömät lapset yhtä kun "olemattomia"??!! :DDD

Jäämme jälleen odottelemaan, pystytkö muuhun kun tohon ikuiseen säälittävään paskanlänkytyksees XDDDDD

• Jankuti jankuti

Sultahan ne biologian tunnit näkyy väliin jääneen kun et tiedä edes mitä on syntymättömät lapset :D Oliko siellä ongelmatapauksille jotain terapiaryhmiä joissa totuutta ei kerrottu yhtä traumatisoivan suoraan?
        Lapsen olemassaolo alkaa hedelmöityksestä. Yritä nyt sivistää ittees edes niillä alkeellisimmilla biologian perusfaktoilla.

Sun on aivan turha jankuttaa ja inttää noita samoja tyhjänpäiväsyyksiä joissa ei oo totuuden häivää. Yritä joskus päästä opiskeleen tota viivastymääs sieltä pehmosen huoneesi kätköistä.

"lapsen tappamista en hyväksy, mutta alkion abortoinnin ymmärrän."

:DD Sama kun sanosit että ihmisen murhaamista en hyväksy mutta n**kerin lynkkauksen kyllä ;D ihan sama millä termein kaunistelet, täysjärkisethän ymmärtää että molemmissa tapauksissa on kyseessä ihminen, aivan kuten abortissakin, joka on vain eräs tappamiskeino!! :))

• Ainahan sä

niin voit harhoissas unelmoida ;D

• Onni K

Huh! Kaksi virhettä yhdessä lauseessa - abortti ja kotona. Alahan valmistelemaan muuttoa.

• Katsopa
    • hyvää jatkoa

Ei kuulu muille, kun naiselle ja miehelle tämä asia, ei kannata välittää täällä olevista syyllistävistä viesteistä, sillä he nauttivat kun saavat toiselle pahan olon, eli hekö rakastaa elämää?

• elämän puolesta

Älä hyvä ihminen tapa lastasi! Mieluummin anna sellaiselle, joka ei omaa lasta saa.
      Tuo säilyy lopun elämääsi mustana mielessä.
      Ajattele lastasi, älä itseäsi.

• murheellista

Olen kanssasi samaa mieltä. Elinikäinen trauma joka seuraa läpi koko elämän, onko perhe sen jälkeen onnellinen kun tietää että yksi on joukosta pois. Pyydän harkitse hyvä ihminen tekemästä tuollaista.

• hyväksyn abortin

Naisen PITÄÄ saada päättää omasta kehostaan. Jos lapsia ei halua, niitä ei pidä sillon synnyttää. Ei, vaikka ehkäisy pettäisi.
      Tosiaan sterilisaatioon on tietyt vaatimukset ja sattuiko tulemaan mieleen että siihenkin liittyy omat riskinsä! Ja osalle naisista saattaisi tulla olo että jotain puuttuu itsestä jos esim kohtu poistettaisiin. Itselle ainakin tulisi sellainen olo, ja ehkä tuntuisi vähemmän naiselta.
      Ja miettikääs jos abortti kiellettäis Suomessa... Sitte lähettäis muualle tekemään se. Tai synnytettäis ei-toivottuja lapsia (onko se sit lapselle hyvä??!). Tai sitte itsemurhat lisääntyis tai kuolemat ku kaikenmaailman puoskarit pääsis vauhtiin niinku ennen muinoin.

• Turhaa synkistelyä

Tai sit vaan suurin osa lapsista sais pitää henkenksä ja eläis onnellisena joko synnyttäjänsä luona tai sitten jossain muualla.. ja moni joka muuten ois sortunu tappaan lapsensa, säästyis niiltä psyykeä rasittavilta loppuiän syyllisyystraumoilta missä moni täälläkin näkyy rypevän.. säästyis siinäkin kohtaa yhteiskunnan varoja, samoin kun turhalta viemäriin haaskaukselta.

• samaa mieltä

Mitä hyvää on ei-toivotussa lapsessa? Sen jälkeen inhoat itseäsi ja vielä enemmän sitä lasta. Minä en halua lapsia koskaan sillä lapset ovat rasittavia, ärsyttäviä ja niistä on liikaa vaivaa. Tää on mun mielipide. Ja varmaan jokainen miettii nyt et ton ei pidäkään saada lasta. No ei tosiaan! Ennemmin kuolisin ku synnyttäisin.

• Jos jonkun

mielestä sinä olet "ei-toivottu", rasittava, ärsyttävä ja susta on liikaa vaivaa, niin kukaan muu ei voi olla toista mieltä? Entä saako sut tappaa siks että oot jollekin "ei-toivottu"?

• Mä en
        Jos jonkun kirjoitti:

mielestä sinä olet "ei-toivottu", rasittava, ärsyttävä ja susta on liikaa vaivaa, niin kukaan muu ei voi olla toista mieltä? Entä saako sut tappaa siks että oot jollekin "ei-toivottu"?

ole ollut ei-toivottu. Mut jos oisin, tuntuisi todella pahalta!

Alkiolla ei ole aivoja eikä sitä voi sanoa lapseksi viel siinä vaiheessa. Joten siinä vaiheessa se abortti pitääkin tehä.

• Et vastannu
        Mä en kirjoitti:

ole ollut ei-toivottu. Mut jos oisin, tuntuisi todella pahalta!

Alkiolla ei ole aivoja eikä sitä voi sanoa lapseksi viel siinä vaiheessa. Joten siinä vaiheessa se abortti pitääkin tehä.

Eli jos joku nyt alkais "ei- toivoon" sua niin saisko se tappaa sut koska sillä ois mielestään "ei-toivomisen" takia täys oikeus siihen?

• Plusmiinusnolla
        Et vastannu kirjoitti:

Eli jos joku nyt alkais "ei- toivoon" sua niin saisko se tappaa sut koska sillä ois mielestään "ei-toivomisen" takia täys oikeus siihen?

Ihmisen tappaminen on murha ja lailla kielletty, alkion abortointi ei. Alkio ei ole ajatteleva ihminen.

• MItä sitten?
        Plusmiinusnolla kirjoitti:

Ihmisen tappaminen on murha ja lailla kielletty, alkion abortointi ei. Alkio ei ole ajatteleva ihminen.

Jos murhaajalla on mielestään oikeus tappaa sut "ei-toivomisen" takia niin minkäs sä sille voit? Vastaa nyt, vai onko liian vaikee kysymys? :)
        Abortti on laillistettua murhaamista.
        Eli jos kehittymätön ajattelu oikeuttaa tappamiseen niin saa tappaa myös vauvoja ja kehitysvammasia?

• olen sitä
        Et vastannu kirjoitti:

mieltä että kyllä saisi. En tahtoisi olla ei-toivottu ja kärsiä koko elämäni siitä.

• murheellista

Voiko lapset olla ei-toivottuja. Jos miehen kanssa makaa, on luultavasti mahdollista että tulee raskaaksi. Ihmiset ei ihan oikeasti ajattele mitä tekevät.
      Eikö oikeasti ajatella että se on elävä pieni ihmisenalku.

• kukkis21

Ymmärrän täysin päätöksesi koti abortista.
      Itse olen tehnyt saman kotona 4 kertaa ja en ole kertaakaan päätöstäni katunut.
      Koska en halua lapsia ikinä, ne pilaa elämän!!!!

• Onhan tää provoo

Ei kai kukaan voi olla noin KUVOTTAVA.... eihän??

• Vai niin

Olet siis pilannut jo NELJÄN lapsen koko ihmiselämän!! Toivottavasti tajuat vielä joku päivä edes HÄVETÄ ja raskaasti!

• murheellista

Toivottavasti kertomuksesi oli pilaa, mutta aika pahaa pilaa jos noin on.
        Jos et halua lapsia, sinuna menisin viivana sterilisaatioon, ihminen ei ole mikään leikkikalu joka saadaan ja sitten murskataan pois. Minä taas en ymmärrä sinua lainkaan. Jokainen ihmiselämä on arvokas!

• järkyttää

Jos ihminen on tehnyt 4 kertaa keskeytyksen minusta hän ei ole edes yrittänytkään ehkäistä. Kierukka, kondomi on melkoisen varma yhdistelmä, en voi muuta kuin todeta mieheni sanoin, viinat kannattaa jättää ensinnäkin pois. Monenlaista ikävää syntyy juuri näiden nautintoaineiden tähden, ja viattomat saa kärsiä. Kun kaikki tehdään helpoksi, niin on omatuntokin pääsee pienemmällä koetuksella.
        Älä ikinä enää vehtaa miesten kansa ellet ole hoitanut ehkäisyäsi kunnolla.

• Voisitko antaa?

Tee se lapsi ja anna Taiveaho ja Kaikkonen pariskunnalle, jotka niin kovasti lasta haluavat.

Näin saisivat hekin nauttia lapsesta. Saisit lisäksi aina nähdä lapsesi, miten kehittyy ja kasvaa?
      Ovathan julkisuuden henkilöitä, joten varmaan näkyvät lapsen kanssa mediassa.
      Itse en olisi pystynyt aborttia tekemään, koskaan.
      Miten olisi sen synnytyksen jälkeen, jos miehesi steriloitaisiin?
      Meillä tehtiin näin, useamman lapsen jälkeen.
      Vai oletteko liian nuoria siihenkin, en muista ikärajaa siihen toimenpiteeseen?
      Ei vaikuta mitenkään mihinkään seksitoimintoihin.
      Nyt en kyllä tiedä, josko voisit antaa lapsesi toisille, mitä Suomen laki sanoo tähän?
      Et ainakaan tuntisi tehneesi mitään väärää.
      Mielenrauha on tärkeimpiä asioita elämässä.

Ps Miehen sterililointi on paljon vaivattomampi.

• nirriboys

Kyllä vauvan murha mieltä piristää.
      Hieno provo tämäkin aihe. Kyllä ne siellä Allerilla keksii!

• 16+7

Ei täällä puhuta lapsenmurhasta vaan abortista.

• Pökäle kultakääreess
        16+7 kirjoitti:

Sama p'aska eri paketissa :)

• Tappajako
        16+7 kirjoitti:

Abortti on elävän ihmisalun murha, joka ainakin normaalia ÄITIÄ painaa lopun ikää

• järkyttynyt
        16+7 kirjoitti:

Kyllä se on ihan sama asia. Kymmenessä käskyssä sanotaan älä tapa. Jokainen ripillepäässyt pitää tuon ymmärtää mitä se sisältää.

• 5 + 5
        Tappajako kirjoitti:

Abortti on elävän ihmisalun murha, joka ainakin normaalia ÄITIÄ painaa lopun ikää

Riippuu aina! tilanteesta!

• lapsi on ihminen

Elämä on pyhä. Ihminen ei ole jumala.

Oletko itse sitä mieltä että sinut olisi pitänyt murhata.

• Ansku"22

Aloittaja kyseli kohtalotovereita, täällä sitten kaadetaan niskaan jeesustelut ja murhapuheet, työmarkkinatukea unohtamatta!
      Itse sanoisin tuohon, että onneksi viikkoja on noin vähän, on fyysisesti helpompaa. Ja se 6-viikkoinen ei ole vielä mikään vauva eikä ihminen, vaan alkoi, siis solumöykky. Henkisesti on varmasti tarpeeksi vaikeaa, kun joutuu noin vaikean tilanteen eteen, sitten vielä saa syytökset niskaan! Itse koin spontaanin keskenmenon noilla viikoilla, ja kyllä, jouduin sairaalaan vuodon takia, vaikka kuinka moni sanoo, ettei alkuraskauden keskenmeno ole viivästyineitä kuukautisia kummempaa. Eli voisin kuvitella, että abortissakin pitää olla valmiina lähtemään tilanteen vaatiessa sairaalaan, vaikka aikoisi pärjätä kotioloissa.

• ...

20-25na päivänä sen "solukasan" sydän jo sykkii.

• tääl riittää tyhmiä

Että se limainen alkioklönttikö sitten saa päättää syntyykö vai ei?? Naisen se päätös kuuluu tehdä.
      Ja ihmiset eivät muka mieti mitä tekevät kun harrastavat seksiä? What the f*ck! Pitäiskö sitte kieltäytyä seksistä niitten kaikkien jotka ei lasta halua? HAAHAA, ei onnistu!
      Onko se sitten hyvä jos lapsivihaaja tulee raskaaksi? Jos yksinkertaisesti inhoaa lapsia, ni mitä iloa niitä sillon on hankkia? Sillon tulee huolehtia hyvin ehkäisystä. Keinoja on monia! En nyt suoranaisesti aborttia kannata, mut jos itse tulisin raskaaksi, tekisin abortin. Lapsi pilais mun elämän. Enkä haluais sitäkään vaihtoehtoa et annan sen pois. Mitä se lapsi miettis sit isona... Kerrotaanko sille valhe vai sanotaanko suoraan et sun äitis oli lapsivihaaja?! Mahtaa tulla lapselle tosi hyvä mieli.

• Riittää näköjään

ja sinä olet pahimmasta päästä.

"Jos yksinkertaisesti inhoaa lapsia, ni mitä iloa niitä sillon on hankkia?"

Eli jos joku vihaa sua ja pitää vaan jonain inhottavana klönttinä niin sillä on kaiketi oikeus pistää sut kylmäks??
        Useimmat adopoidut lienee ikikiitollisia synnyttäjilleen että saivat pitää elämänsä, tietäen miten ois voinu käydä..

• Amaryllis

Olen 4-kymppinen nainen ja yhdeksättä odotan. Mies ei hyväksy ehkäisyä, ei edes kondomia, mutta haluaa joka päivä, jos ei ole työmatkalla. Neljäkin kertaa päivässä hän minua haluaa, jos aika antaa myöten. Lomamatkoilla se on sitä. Noh, ei se pahalta tunnu olla haluttu. Koskaan ei ole tarvinnut olla ainakaan puutteessa. Ehkä siksi olen antanut raskauksien tulla, valittamatta. Mennessämme naimisiin, olin 24, hoikka ja urheilullinen nainen. Sami palvoi ja "palparoi" minua. Olin 60-kiloinen, freesi nainen. Mutta onko normaalia, että mies haluaa edelleen, niin kuin silloin ennen, tällaista yli 90-kiloista "palleroa"? Painoin jopa sata kiloa kaksi vuotta sitten, mutta päätin, että siinä on yläraja, jonka alla pitää pysyä. Mies ei ole tosiaan lihomisestanikaan huolimatta menettänyt mielenkiintoaan. Minusta vaan tuntuu siltä, että sterilisaatio olisi ajankohtainen. Miten saisin mieheni ymmärtämään, vai onko minun synnytettävä viisitoista lasta, sillä olen vasta 38 ja äärimmäisen hedelmällinen.

• Ihan vaan huom.

Massapostaus on kielletty!

• vs

Enemmän lapsia = enemmän iloa...

• MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA! MURHA!

• Miksi

Entä miksi koti on parempi paikka lapsen murhalle?..

• hysteerisiä uskovais

Pois vaan, jos siltä tuntuu. Solumöykky ei ole mikään ihminen.

Ihminen alkaa vasta olemaan sitten kun sille alkaa tulemaan kokemuksia ja persoona muodostuu!

• Kertoo sitten

mitäköhän LAJIA se kahden ihmisen aikaansaama alkio sitten mahtaa ollakaan jollei IHMINEN?? :)

• tiedox
        Kertoo sitten kirjoitti:

mitäköhän LAJIA se kahden ihmisen aikaansaama alkio sitten mahtaa ollakaan jollei IHMINEN?? :)

Ihminen on monisoluinen eliö.

• Paitsi ..
        tiedox kirjoitti:

Ihminen on monisoluinen eliö.

ensimmäisessä elämänvaiheessaan, eli tsygoottina.

• Bella Donna

Voi sinua Amaryllis minkälaisen pano miehen kanssa leikit omalla elämällä' ja lastesi elämällä vai panettaa sitä neljä kertaa päivässä eli koko ajan, käänny nyt hyvä ihmimnen lääkärin puoleen kyllä se pirri laannutetaan lääkkeillä eikä sun tarvi mieheltäs kysyä kun hommaat EEEEEEEEEEE pillerit voiko noin tyhmiä ihmisiä olla maata äijän alla neljä kertaa päiväs ja olla muka haluttu ja paskat sä oot sille vain pano ja matkalla muka töissä sillä on useita panoja eli käyttäkää ees kumia ettei tuu sinull HALUTTU NAINEN ikäviä tuliasia voi huh huh,,,,,,,ja teille aborttin kannattajat abortti ei ikinä lähde mielestä pois voi vai ajatella kuinka ihana vauva tästäkin olis tullut jos olis saanu luvan elää,,,,mutta ÄITI MURHAA saa vaan ajatella että millainen ÄITI?

• miuku

Aloittajalle---> Itselläni ei ole lapsia, mutta oma ajatusmaailmani on sellainen, että kaikki tapahtuu niinkuin ne on tapahtuakseen. Uskon siihen, että olemme jo ennen syntymäämme valinneet mihin perheeseen synnymme ja mitä elämän tapahtumia haluamme matkan varrella. Joten tämä raskaus, jonka haluat keskeyttää on tarkoituksenmukainen. Se on haluttu, että näin menee

• te tyhmät

Ei pidä harrastaa seksiä, jos ei ole valmis kantamaan seurauksia!

• järkyttynyt

Olen samaa mieltä!

• Kuin tyhmää...!

Kaikkia ei ole tarkoitettu äideiksi, vaikka raskaaksi pystyisikin tulemaan. On naisia jotka rakastavat lapsia ja on naisia jotka suorastaan vihaavat lapsia. Sitäki on näköjään v*tun vaikee ymmärtää.
        Naisen pitää ensiksi ajatella itseään ja sitten vasta muita! Turha menettää mielenterveyttään lapsen takia jota ei todellakaan halua.
        Sama periaate kuin myöhemmin ku lapsi on jo maailmassa. Kuuluko muksujen antaa tehä päätökset? Ei. Ne ei myöskään päätä annetaanko niitten syntyä vai ei. Sitäpaitsi ihan ku niil olis aivojakaan tai tuntemuksia alkiovaihees...

• Lapsella oikeus elää
        Kuin tyhmää...! kirjoitti:

Kaikkia ei ole tarkoitettu äideiksi, vaikka raskaaksi pystyisikin tulemaan. On naisia jotka rakastavat lapsia ja on naisia jotka suorastaan vihaavat lapsia. Sitäki on näköjään v*tun vaikee ymmärtää.
        Naisen pitää ensiksi ajatella itseään ja sitten vasta muita! Turha menettää mielenterveyttään lapsen takia jota ei todellakaan halua.
        Sama periaate kuin myöhemmin ku lapsi on jo maailmassa. Kuuluko muksujen antaa tehä päätökset? Ei. Ne ei myöskään päätä annetaanko niitten syntyä vai ei. Sitäpaitsi ihan ku niil olis aivojakaan tai tuntemuksia alkiovaihees...

Eipä kuule kiinnosta omanapasten pumpuliprinsessojen hinkuvinkumiset.
        Sen vaan huomaa täälläkin taas moniko on tullu ABORTILLA menettäneeks lopunkin mielenterveytensä.

• entä äidillä?
        Lapsella oikeus elää kirjoitti:

Eipä kuule kiinnosta omanapasten pumpuliprinsessojen hinkuvinkumiset.
        Sen vaan huomaa täälläkin taas moniko on tullu ABORTILLA menettäneeks lopunkin mielenterveytensä.

Ja sinähän se oikeen ennustajaeukko olet! Et voi tietää kuka täällä on tehnyt abortin ja kuka ei. Itselläs ei ainakaan ole kykyä ottaa tiettyjä asioita huomioon, jos aborttiin päädytään. Kaikki on aina tilannekohtaista.

• No tässäkään
        entä äidillä? kirjoitti:

Ja sinähän se oikeen ennustajaeukko olet! Et voi tietää kuka täällä on tehnyt abortin ja kuka ei. Itselläs ei ainakaan ole kykyä ottaa tiettyjä asioita huomioon, jos aborttiin päädytään. Kaikki on aina tilannekohtaista.

tapauksessa ei tainnu olla kyseessä aivan hengenhätä-syyt.. Kuten ei 99,5%sesti muissakaan.. joten aivan turhaa paasata jostain naisen "elämästä" (eli ts. itsekkyydstä). Ja mitään ei tartte ennustella niistä jotka sen ihan ite kertoo tehneensä ja useimmiten vaikkei ois kertonukaan, ennakkoarvaus osottautuu tismalleen oikeeks :)

• muheellinen

Ottakaa vastuu ja lakatkaa höpöttämästä pillerienne otoistanne.
      Kaikki tehdään liian helpoksi tänäpäivänä. Oma mukavuus on tärkeimpää.
      Ehkäisyyn on tänä aikana riittävästi aineita ja jos ehkäisy ei ole kunnossa, on syytä pysyä miehestä kaukana. Minusta on täysin selittelyä että tullaan raskaaksi, sehän on luonnollista jos miehen kanssa makaa. Jos ihminen ei itse ymmärrä omaa elämäänsä ja pienen ihmisen tuhoamista, on aika katsoa peiliin ja miettiä miksi näin kävi. Ehkäisy ei petä jos on tarpeeksi asia hoidettu.
      Jos joku kehtaa sanoa että on jo muutaman kerran toiminut pillereiden kanssa, niin syy ei ole muuta kuin itsessä. Aborttibillerit eivät ole ehkäisypillereitä jota napitaan kun ollaan seksitelty turvattomasti.
      Naiset ottaakaa nyt järki päähänne, ja turhat selittelyt pois!
      Ottakaa vastuu uudesta elämästä, älkääkä tuhotko sitä!

• Tuulikki B.

Hedelmöityshetki on ainoa, josta katsotaan elämän alkavan. Eli myös alkiossa on se elämä, jonka me itse kukin olemme saaneet säilyttää, Jos äitimme olisivat valinneet abortin, emme olisi nyt täällä kirjoittelemassa.

En halua tuomita abortin tehneitä, sillä aikoinaan olisin itsekin ollut valmis siihen, jos olisi löytynyt terveydellinen peruste siihen. Sosiaalisia syitä olisi ollut kyllä tarpeeksi, mutta mielestäni kolme pientä lasta ( 5v kaksoset 1v 6kk) eivät olleet riittävä peruste. Lääkärin mielestä ei voitu tietää, uusiutuuko kaksosten raskauden aikainen maksan toimintahäiriö uuden raskauden aikana, joten sekään ei olisi ollut syy aborttiin.
        Siksipä halusin ottaa vastaan uuden vauvan, vaikka työtä oli jo entisissäkin enemmän kuin iarpeeksi. Enpä ole katunut ratkaisuani, päinvastoin! Nyt tämä nuorimmaiseni on tuore isä ja saan ilolla seurata, miten ihanasti hän hoitaa lastaan, omaa lapsenlastamme.
        Myöhemmin tulin uskoon ja ymmärsin todella vasta silloin, miten väärin olisin tejnyt, jos olisin valinnut abortin.

• !!! !!!!

Nii just joo. Tuhotkaa itsenne, pilatkaa elämänne ja olkaa sidottuja koko loppuelämänne johonkin jota ette halua. Niihän se menee vai mitä?
        Omalla päätösvallalla ei mitään merkitystä ku alkioklöntti määrää mitä pitää tehdä. Se niistä naisen oikeuksista.
        Ja seksistä pidättäytyminen... hei camoon, ihan ku se onnistuis...ETENKÄÄN MIEHILTÄ.
        Ei ole naisen vika, että sperma on keksitty.

• Katkera jostain?
        !!! !!!! kirjoitti:

Nii just joo. Tuhotkaa itsenne, pilatkaa elämänne ja olkaa sidottuja koko loppuelämänne johonkin jota ette halua. Niihän se menee vai mitä?
        Omalla päätösvallalla ei mitään merkitystä ku alkioklöntti määrää mitä pitää tehdä. Se niistä naisen oikeuksista.
        Ja seksistä pidättäytyminen... hei camoon, ihan ku se onnistuis...ETENKÄÄN MIEHILTÄ.

Et sinäkään kovin onnelliselta ja tasapainoselta noilla kiihkoomisilla vaikuta. Tuli kenties tehtyä vääriä valintoja? Oisko lapsesi elämä voinu jatkua muuallakin?

• ihmettelen kyllä
        !!! !!!! kirjoitti:

Voi hyvänen aika, en voi uskoa tuollaista, ehkäisy on keksitty, ja varmasti kun oikein sen hoitaa ei tarvitse miettiä jälkipillereitä. Mikä teitä naisia vaivaa.
        Kun ikää tulee tarpeeksi, hankkikaa sterilisiaatio, mutta älkää tuhotko pientä lasta. Sillä sellainen siitä tulee kun se syntyy.

• kalaverkko
        Tuulikki B. kirjoitti:

Hedelmöityshetki on ainoa, josta katsotaan elämän alkavan. Eli myös alkiossa on se elämä, jonka me itse kukin olemme saaneet säilyttää, Jos äitimme olisivat valinneet abortin, emme olisi nyt täällä kirjoittelemassa.

En halua tuomita abortin tehneitä, sillä aikoinaan olisin itsekin ollut valmis siihen, jos olisi löytynyt terveydellinen peruste siihen. Sosiaalisia syitä olisi ollut kyllä tarpeeksi, mutta mielestäni kolme pientä lasta ( 5v kaksoset 1v 6kk) eivät olleet riittävä peruste. Lääkärin mielestä ei voitu tietää, uusiutuuko kaksosten raskauden aikainen maksan toimintahäiriö uuden raskauden aikana, joten sekään ei olisi ollut syy aborttiin.
        Siksipä halusin ottaa vastaan uuden vauvan, vaikka työtä oli jo entisissäkin enemmän kuin iarpeeksi. Enpä ole katunut ratkaisuani, päinvastoin! Nyt tämä nuorimmaiseni on tuore isä ja saan ilolla seurata, miten ihanasti hän hoitaa lastaan, omaa lapsenlastamme.
        Myöhemmin tulin uskoon ja ymmärsin todella vasta silloin, miten väärin olisin tejnyt, jos olisin valinnut abortin.

Aamen kiitos Herralle!

• 23u4
        !!! !!!! kirjoitti:

Alkioklöntti, miten järkyttävää puhetta, sinun olisi paras pysyä kaukana miehistä!
        Se alkioklöntti olet sinäkin joskus ollut. Eli jos vähääkään tajuat tuon klöntin merkityksen, niin puhelisit ihan toisella tavalla. Elämä on kunniotettava asia. Hoitakaa ehkäisy, älkääkä puhuko tyhjiä. Mutta kun on ihmisiä jotka luottavat varmoihin päiviin, heitä sanotaan isiksi ja äideiksi.
        Huolimaton ehkäisy tuottaa jälkikasvua. Ihminen ei ole mikään klöntti joka heitetään pois ja poltetaan kun MINÄ NIIN HALUAN!! mukavuushan se on tärkeämpää. Ottajaa järki sinne yläpäähän.

• ihmettele pois
        ihmettelen kyllä kirjoitti:

Voi hyvänen aika, en voi uskoa tuollaista, ehkäisy on keksitty, ja varmasti kun oikein sen hoitaa ei tarvitse miettiä jälkipillereitä. Mikä teitä naisia vaivaa.
        Kun ikää tulee tarpeeksi, hankkikaa sterilisiaatio, mutta älkää tuhotko pientä lasta. Sillä sellainen siitä tulee kun se syntyy.

Nimenomaan, sitten VASTA KUN JA JOS se syntyy. Sillon se on lapsi. Mut ei alkiovaihees.

• ---milja
        Katkera jostain? kirjoitti:

Et sinäkään kovin onnelliselta ja tasapainoselta noilla kiihkoomisilla vaikuta. Tuli kenties tehtyä vääriä valintoja? Oisko lapsesi elämä voinu jatkua muuallakin?

Kyllä, tai ei.. vaan vihainen näistä monista kommenteista täällä. Itse nyt vain satun inhoamaan lapsia. Kuuluisiko minun sillon hankkia niitä ja pilata elämäni? Ei. Eikä niitä minulla onneksi olekaan.

• Turha syyttää peiliä
        ---milja kirjoitti:

Kyllä, tai ei.. vaan vihainen näistä monista kommenteista täällä. Itse nyt vain satun inhoamaan lapsia. Kuuluisiko minun sillon hankkia niitä ja pilata elämäni? Ei. Eikä niitä minulla onneksi olekaan.

jos naama on vino.. minkäs muut sille voi jos ikävät totuudet joitain peräti vihastuttaa. Kuka täällä on sanonu että lastenvihaajien ois pidettävä lapsi ITSELLÄ kun sen voi antaa aina muillekin jatkamaan elämäänsä?

"Ei voi kuljettaa totuuden soihtua väkijoukossa käräyttämättä jonkun partaa" ( Sokrates 469 - 399 eaa. )

• hah justjoo
        Turha syyttää peiliä kirjoitti:

jos naama on vino.. minkäs muut sille voi jos ikävät totuudet joitain peräti vihastuttaa. Kuka täällä on sanonu että lastenvihaajien ois pidettävä lapsi ITSELLÄ kun sen voi antaa aina muillekin jatkamaan elämäänsä?

"Ei voi kuljettaa totuuden soihtua väkijoukossa käräyttämättä jonkun partaa" ( Sokrates 469 - 399 eaa. )

Ei kukaan. Mut miks kantaa h*lvetin kauan mahassaan jotain minkä sielt haluaa POIS! Ja mitä sinne ei ole KOSKAAN halunnutkaan! Tajuutko ollenkaan miltä se lastenvihaajasta saattaa tuntua? Etpä tietenkään.
        Mua ahdistais aivan s*atanasti jos tulisin raskaaks. Mielenterveys menis alta aika yksikön.

• älä tee pahaa

Oletko ajatellut että tuo uusi syntymätön lapsi on perheellesi siunaus, päivänsäteenne muiden joukossa. Toivon sydämestäni ettet tee mitään tuolle pienoikaiselle jolla on kaikki tarvittavat lähtökohdat jo kohdussasi. Uskon vahvasti että elämäsi ei sen jälkeen ole enää normaalia, sillä kannat tuota päätöstäsi lopun elämäsi. Olet vielä nuori, vaikka nyt tuntuukin että lapsia on jo tarpeeksi. Kuitenkin se on pieni ihminen joka hengittää jo pian omilla keuhkoillaan, sydän sykkii ja on täynnä elämää. Rakasta lastasi ja ota se vastaan kuin nuo muutkin, mutta anna tälle pienelle mahdollisuus syntyä.
      Raskausviikkoja on jo ihan tarpeeksi joten kun tätä kirjoitat lapsesi on
      5 5 viikoisella on nämä jo tapahtumassa.
      Aivojen, selkäytimen ja sydämen kehitys on alkanut

http://www.helistin.fi/?page=7642486&id=9157381

• rakkaus lapseen

Jauhamme skeidaa, opettele edes puhumaan, lapsi ei ole mitään skeidan puhumista. Tämä aika on tehty niin mukavuuden haluiseksi jotta ei edes enää arvosteta lapsen elämää, vaan sekin tuhotaan. Voi miten surullinen olen näiden nuorten ihmisten päätöksistä.

• rakkaus lapseen

Miksi sitten laittaa tällaisia aloituksia, lääkäriltä saa varmasti tietoa sattuuko se vaiko ei, ja Raamattukin sanoo että kivulla sinun pitää lapsesi synnyttämän. Niin elämä on joskus myös kipua, mutta myös se on iloa kun saa lahjan.
        Minä ainakin haluan puhua lapsen puolesta jos kerta tällainen aloitus on tehty.
        Kannanottoja on nämäkin elämän puolesta, omatupaoma lupa voi ajatelle toisin ja saat pitää mielipiteesi, minä sanoin myös.

• poks**
        rakkaus lapseen kirjoitti:

Miksi sitten laittaa tällaisia aloituksia, lääkäriltä saa varmasti tietoa sattuuko se vaiko ei, ja Raamattukin sanoo että kivulla sinun pitää lapsesi synnyttämän. Niin elämä on joskus myös kipua, mutta myös se on iloa kun saa lahjan.
        Minä ainakin haluan puhua lapsen puolesta jos kerta tällainen aloitus on tehty.
        Kannanottoja on nämäkin elämän puolesta, omatupaoma lupa voi ajatelle toisin ja saat pitää mielipiteesi, minä sanoin myös.

Oletko iloinen lahjasta mitä et halua? Et. Teeskentelet olevasi.

• elämän väärti?

Kuka puhui lapsesta skeidana? Puhun siitä miten yritätte manipuloida ja saada pahan mielen aikaiseksi ihmiselle, naiselle, äidille, joka on jo päätöksensä ja tekonsa tehnyt. Eikö jo riittäisi. Kyseinen aloittaja kertoi että on jo nyt raskasta, masennusta jne, eli pitäisikö laittaa jo olemassa olevien lasten onnellisuus riskirajoille että äiti ei sitten ehkä jaksakaan? Älytöntä. Eli taas päästään siihen aiheeseen, kuinka ette välitä siitä mitä sitten tapahtuu kun se ei - haluttu lapsi syntyy. Kunhan vaan syntyy. Ei muilla niin väliä. Jos vielä alkio vaiheessa voi tuon raskauden peruuttaa, hyvä kaikille jos näin se heille on paras. Ihmiset on erilaisia, joku kestää sontapyllyjä vaikka sata, toiselle yksikin on "liikaa". Kumpikaan ei ole sen enempää oikeassa tai väärässä.

• Äly hoi....

Eipä sitä tapahtunutta eli raskautta sillä mitenkään "peruuteta" että lapsi tapetaan!!!
        Lapsi on ollut olemassa, sitä ei enää mikään muuta ja jää varmasti tämänkin alottajan omalle tunnolle loppuiäksi. Piste.

• hei haloo
        Äly hoi.... kirjoitti:

Eipä sitä tapahtunutta eli raskautta sillä mitenkään "peruuteta" että lapsi tapetaan!!!
        Lapsi on ollut olemassa, sitä ei enää mikään muuta ja jää varmasti tämänkin alottajan omalle tunnolle loppuiäksi. Piste.

Et ajattele lapsia ollenkaan! Jos äiti kärsii, kärsivät lapsetkin! Sekö on tarkoitus?

• Onhan se nyt
        hei haloo kirjoitti:

Et ajattele lapsia ollenkaan! Jos äiti kärsii, kärsivät lapsetkin! Sekö on tarkoitus?

vallan kamalaa jos äiti kärsii lapsensa elämisestä...tappaminenkohan sen kärsimyksettömän ja tasapainosen äidin sitten tekee? Lapsen pitää maksaa hengellään siitä että äiti pysyy onnellisena... joo, huhhuh. Kuka tässä ei ajattele sitä lasta??!!!

• Paratiisia ei ole
        Onhan se nyt kirjoitti:

vallan kamalaa jos äiti kärsii lapsensa elämisestä...tappaminenkohan sen kärsimyksettömän ja tasapainosen äidin sitten tekee? Lapsen pitää maksaa hengellään siitä että äiti pysyy onnellisena... joo, huhhuh. Kuka tässä ei ajattele sitä lasta??!!!

Tasapainoista naista ei ole olemassakaan, ei synnyttäneissä, eikä synnyttämättömissäkään.

Ja täällä aborttia vastustavien ei tarvitse leikkiä mitään maailman pelastajia, ja etenkin kaikkien maailman lasten hoivavastuun ottajia; kun heistä ei siihen tehtävään edes ole.

• Häh

Hei haloo tajuatko yhtään mitään, 5 5 viikkoinen mitä sille on jo kehittymässä.
      Näekee todellakin ettei ihmisten sisimmässä ole enää mitään järjen hiventä kun ajatellaan ettei se ole ihminen lainkaan. Ei se ole todellakaan mikään klöntti, niistä" klönteistä" on kasvanut ihmisiä.
      Varmaan tämä onkin turhan jauhamista, mutta vois sitten jättää tällaiset aloitukset väliin jos masennusta jatkuu, ei se ainakaan tällä parane.

• hähvaaitelles

Ehkäpä aloittaja haki ketjullaan tukea saman kokeneilta ja kokemuksia, eikä kukkahattutätien jeesustelua mitä tässäkin ketjussa valitettavan paljon on. Eli itse työnsitte lusikan soppaan, joka ei kuulunut abortin vastustajille millään tavalla. Teidän mielipidettänne ei kysytty, vaan saman kokeneiden.

Ja jos raskausviikot ovat 5 5, pitää muistaa vähentää siitä n. 2vko, kun lähdetään laskemaan viimeisten kuukautisten alkamisesta raskausviikkoja. Eli alkio n. 3-4vk ikäinen kun hedelmöityksestä lasketaan.

• Äly älä jätä...

Jaa, ja sinä sen varmaksi tiedät :D :D Ei ole ollut lasta, on ollut vasta alkio.

• Ja taas muuttu

syntymättömät LAPSET ihan kokonaan "olemattomiks" ;DDDD

• Muuttuuvaan
        Ja taas muuttu kirjoitti:

syntymättömät LAPSET ihan kokonaan "olemattomiks" ;DDDD

Alkio ei ole lapsi.

• Eipä vaan näytä
        Muuttuuvaan kirjoitti:

Alkio ei ole lapsi.

tulevan vastausta mitä ne SYNTYMÄTTÖMÄT LAPSET onkaan :)))) ja tietenkin TODISTEET esille ettei alkiot oo juurikin niitä!! Jäämme odottamaan jotain muuta kun tota turhaa jankutusmantraasi. Tee vaikka ihan uus alotus aiheesta vakuuttavine todisteineen kun tää on täynnä!

• ei-IKINÄ-äidiksi!

Tää koko viestiketju on turha! Kun on täysin selvää ettei abortin vastustajat ja sen hyväksyjät tule koskaan toisiaan ymmärtämään. Niin miks vauhkota täällä ja jeesustella ja yrittää vakuuttaa kaikille et lapset tuo elämään pelkkää hyvää. EI SE OLE NIIN, ei kaikkien kohdalla! Vaik kuin yrittäisitte jankuttaa.

Mitenkä sitten kuvailisitte alkiota, enemmän se klöntiltä näyttää ku primadonnalta. Ja kyllä minäkin olen sellanen klöntti ollut, erona vaan se, että minä olen ollut toivottu!

Enkä tosiaan pysy erossa miehistä siksi etten lapsia halua. Hoidan ehkäisyni niin hyvin kuin sen voi hoitaa mutta mikään ei ole 100% varma keino. Ja ehdot eivät täyty mihinkään sterilisaatioihin, joten mitä? Pitäiskö vaan harrastaa itsetyydytystä koko loppuikä? NAURETTAVAA!

• ei ikinä äidiksi tyy

Sinulle ystävä hyvä, sinä voit lakata haukkumasta pientä ihisen alkua klöntiksi, kun se ei sitä ole kovinkaan monelle naiselle vain "klöntti" törkeetä haukkumista.
        Ja hyvä että ehkäiset, ehkäi se niin ettei kummallakaan ole vaaraa tulla raskaaksi.
        Ehtosi täyttyvät sterilisaatioon jos kerta olet sen tähden saanut abortinkin ettet halua tulla raskaaksi, tuo on turhaa jauhantaa.

• Sterilisaation
        ei ikinä äidiksi tyy kirjoitti:

Sinulle ystävä hyvä, sinä voit lakata haukkumasta pientä ihisen alkua klöntiksi, kun se ei sitä ole kovinkaan monelle naiselle vain "klöntti" törkeetä haukkumista.
        Ja hyvä että ehkäiset, ehkäi se niin ettei kummallakaan ole vaaraa tulla raskaaksi.
        Ehtosi täyttyvät sterilisaatioon jos kerta olet sen tähden saanut abortinkin ettet halua tulla raskaaksi, tuo on turhaa jauhantaa.

ehdoista sen verran, että pitää olla joko kolme lasta synnyttänyt taikka 30 vuotta täyttänyt. Se ettei halua tulla raskaaksi ei täytä Suomessa sterilisaation ehtoja, joten älä itse jauha turhia valheitasi.

• sterilisaatio
        Sterilisaation kirjoitti:

ehdoista sen verran, että pitää olla joko kolme lasta synnyttänyt taikka 30 vuotta täyttänyt. Se ettei halua tulla raskaaksi ei täytä Suomessa sterilisaation ehtoja, joten älä itse jauha turhia valheitasi.

Jos sinä sanot että teet seuraavan abortin siksi ettet halua lasta niin varmasti saat sterilisaation. Ei ihmistä voi sen tähden liiassa eli narussa pitää jos ei tahdo lasta niin ei tahdo. Jos abortin näkevät paremmaksi vaihtoehdoksi, niin jossain mättää ja pahasti. Mene niin monen puheille että saat sterilisaation. Abortti ei saa olla vaihtoehtona sterilisaatiolle.
        Oletko yrittänyt käydä muuta kuin yhden lääkärin puheilla? minäkin jouduin yhden asiani tähden muuttamaan lääkäriä kun asia ei edennyt.

• sterilisaatio
        sterilisaatio kirjoitti:

Jos sinä sanot että teet seuraavan abortin siksi ettet halua lasta niin varmasti saat sterilisaation. Ei ihmistä voi sen tähden liiassa eli narussa pitää jos ei tahdo lasta niin ei tahdo. Jos abortin näkevät paremmaksi vaihtoehdoksi, niin jossain mättää ja pahasti. Mene niin monen puheille että saat sterilisaation. Abortti ei saa olla vaihtoehtona sterilisaatiolle.
        Oletko yrittänyt käydä muuta kuin yhden lääkärin puheilla? minäkin jouduin yhden asiani tähden muuttamaan lääkäriä kun asia ei edennyt.

On paljon myös muitakin syitä kuin kolme lata ja ikä 30-vuotta.

Lain mukaan sterilisaatioon voidaan ryhtyä henkilön omasta pyynnöstä, kun

henkilö on synnyttänyt kolme lasta tai hänellä on yksin tai aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta
        hän on täyttänyt 30 vuotta
        raskaus vaarantaisi hänen henkensä tai terveytensä
        hänen mahdollisuutensa ehkäistä raskaus muulla tavoin ovat epätavallisen huonot
        on syytä otaksua, että hänen jälkeläisillään olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika
        hänen sairautensa tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaa hänen kykyään hoitaa lapsia.

Jo tuo loppu kertoo että jos on jotain syytä ettei kykene hoitamaan lasta.
        Onhan se silloin syy jollei halua, niin lopputuloshan on että lapsi jää mahdollisesti heitteille seillaisen ihmisen käsissä.

• Siis minä
        sterilisaatio kirjoitti:

en ole tuo nimimerkki "ei-IKINÄ-äidiksi!". Kunhan annoin informaatiota sterilisaation ehdoista, kun ne tuntuvat hakusessa olevan. Tuossa alemmassa viestissä muuten onkin hyvin lueteltu ne ehdot, jotka eivät valitettavasti vain täyty pelkästään sillä, että alle 30 vuotias henkilö julistaa ettei koskaan halua lapsia. Juuri siksi sterilisaatiolla tuollainen ikäraja on, jotta sitä hakevalla olisi riittävästi elämänkokemusta ja ikää käsittää sen tarkoitus lopullisena ehkäisynä. Todellakaan lääkärit eivät sterilisaatiota myönnä parikymppiselle jonka ainoa syy haluta sitä, on se että hän ei halua koskaan lapsia. Sehän ei ole mikään ihme, että nuorena ei lapsia halua, mutta mieli muuttuukin iän karttuessa.

Minä en aborttia ole koskaan tehnyt, tosin olisin sen varmasti tehnyt, jos ehkäisyni olisi pettänyt tai nyt sterilisaatio pettäisi. Minä sain sterilisaation lopulta vasta 33 vuotiaana, kun kolme eri lääkäriä eivät sitä edes 30 vuotta täytettyäni olisi halunneet myöntää. Alle 30 vuotiaanakin yritin, ja mitään toivoa ei ollut. Kun sanoin, etten halua koskaan lapsia, minulle lääkärit sanoivat että se mieli saattaa hyvin muuttua vielä ja juuri siksi sterilisaation saamisessa se ikärajakin on.

Nimimerkki "ei-IKINÄ-äidiksi" ei muuten sanonut edes tehneensä aborttia. Näköjään hänellä ei ole liioin epätavallisen huonot mahdollisuudet ehkäistä raskautta. Emme tiedä onko hänellä jotain sellaista sairautta sellaiseen rinnastettavaa syytä, jonka perusteella olisi syytä olettaa että hänen kykynsä huolehtia raskaudesta olisi vakavasti rajoittunut. Jos pelkästään se, ettei halua lapsia olisi siihen riittävä syy, suurin osa parikymppisistä lienee volitaisiin julistaa niin sairaiksi ettei heille voi lapsia huolehdittavaksi antaa.

Tässä maassa on tiedätkö aikalailla vapaaehtoisesti lapsettomia ihmisiä, jotka eivät saa sterilisaatiota siksi, että nuo ehdot eivät täyty. Se että tekisi abortin, jos hyvin huolehdittu ehkäisy pettäisi, ei riitä valitettavasti syyksi. On asiasta ihan omakohtaista kokemusta.

• sari9999

voimia sinulle, päätös on yksin vain teidän miehesi kanssa.
      ja sitten itse toimenpiteestä, jos vuoto jatkuu yli 1 vko ja runsaana mene heti takaisin sairaalaan...jottei hemoglobiini laske..tuolloin voit joutua kaavintaa jos homma on epäonnistunut.

• Joo,....

ties vaikka epäonnistunut "homma" (surmaaminen) saattas merkitä sitä että pieni sinnikäs elämäntaistelija ois selvinny voittajana äipän tarjoilemista myrkkycocktaileistakin...

• Jooo-o....
        Joo,.... kirjoitti:

ties vaikka epäonnistunut "homma" (surmaaminen) saattas merkitä sitä että pieni sinnikäs elämäntaistelija ois selvinny voittajana äipän tarjoilemista myrkkycocktaileistakin...

Sitten pitäisi kaavinnalla ottaa pois, alkio olisi jo vahingoittunut lääkkeistä. Ja mitäs tuota voivottelemaan, ei haluttu raskaus ei miksikään siitä muutu vaan abortointi hoidetaan loppuun asti.

Ketjusta on poistettu 196 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      2593
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      206
      1204
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66