Itselläni on yksi lapsi ja nyt haaveilen toista. Olen tässä välissä kuitenkin luovuttanut kolme kertaa munasolujani väestöliitossa ja nyt en ole tullut puolen vuoden yrittämisen jälkeen raskaaksi. Ensimmäinen raskaus alkoi helposti toisella yrittämisellä. Olenko vain liian kärsimätön vai ovatko munasolujen luovutukset voineet vaikuttaa asiaan? Kovasti minulle vakuuteltiin väestöliitosta, ettei pitäisi haitata, mutta voiko munanjohtimet esimerkiksi tukkeutua munasolujen aikaisemmista keräämisistä??
Ongelmia ei ole ovulaatiossa tai kierrossa, ja muutenkin väestöliitossa aikanaan tarkistettiin munasarjojen kunto. Onko raskaaksi tuleminen vain yksinkertaisesti vaikeampaa näin muutaman vuoden tauon jälkeen (olen edelleen alla 30-vuotias) vai voiko luovutuksilla olla jotain tekemistä asian kanssa?
Munasolujen luovutuksen vaikutukset lapsen saantiin
1
136
Vastaukset
Anteeksi vähän viivästynyt vastaus!
Voit olla aivan rauhallisin mielin, sillä munasolujen luovuttaminen ei heikennä myöhempää omaa raskausmahdollisuuttasi. Munajohtimet eivät tukkeudu munasolujen keräämisten seurauksena. Puoli vuotta on vielä lyhyt aika raskausyritystä, sillä 30-vuotiaista noin 50% tulee raskaaksi yhden vuoden yrittämisen jälkeen. Asiaan vaikuttaa toki myös miehen siemennesteen laatu. Koska olette saaneet ensimmäisen lapsen lyhyen yrityksen jälkeen, ovat onnistumismahdollisuudet hyvät. Mikäli vuoden yrityksen jälkeen raskaus ei ole alkanut, suosittelen molempien perustutkimukset.
Hyvää onnea toivottaen,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 235138
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34587- 1031352
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361330Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike19971viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168865En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61813- 37779