Kevät -> Masennus

Masentunut leski

Kevät se tekee taas pian tuloaan, aurinko paistaa nytkin täyttä häkää ikkunoista sisään..

Itselläni kevät tietää ainakin taas masennusta. Muita kohtalotovereita?

Itselläni on ollut erityisen rankka vuosi muutenkin, mieheni menehtyi viime kesänä.. Seurustellessamme keväät olivat paljon helpompia kuin aikaisemmin kun olin vielä sinkku, mutta nyt taas.. En tiedä miten tulen selviämään tästä keväästä ja sitä myötä kyllä kesästäkään :(

Mikä teitä keväässä ärsyttää? Mikä aiheuttaa sen masennuksen? Oletko tietoinen mikä sen aiheuttaa?

Itselläni tulee keväisin aina migreeni, en tykkää kun tuo aurinko paistaa niin kirkkaana ja tuntuu että pää räjähtää.. Myös se, että aina oletetaan, että keväällä pitäisi ihastua, rakastua.. Luonto puhkeaa kukkaan ja blaablaablaa.. Itseäni ei voisi vähempää tällainen kiinnostaa, varsinkaan nyt tässä tilanteessa! Saakin kohta taas ikkunat peittää jätesäkeillä tai muulla tummalla materiaalilla ja sitten vaivun taas kevääksi jonnekin omaan horrokseeni..

15

1018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjybl

Itse vihaan kevättä, koska lumen sulaessa paljastuu kaikki, mitä ihmiset ovat piilottaneet sinne talven aikana ja paska leviää kaduille. Lisäksi kevään asvalttipölyn pilaama ilma muistuttaa, että vaikka toivun joskus masennuksestani ja löydän kavereita, kuinka saastuneessa maailmassa joudun elämään.

• mummeli

Hei!
      Minun masennusta helpottaa B-vitamiin käyttö...
      Hyvää kevättä, - Raija

• pimeäksi etelään

Itse juuri heräilen talviunilta. Masennukseni pahenee pimeäksi ajaksi ja lääkityksen tarve kasvaa.
      2 kk meni sängyssä tietsikan kans.
      Nyt valoisuuden tullen on ikkunat peitettävä todellisilla pimennysverhoilla.
      Kun kunto tuntuu paremmalta nyt, on oltava tarkkana , milloin vähentää lääkitystä hieman. Että pystyy yöllä nukkumaan.

Teillä kevään masentujilla on varmaankin sit vähän lisättävä lääkitystä, ja annettava itselleen lupa levätä enemmän.

• AP

Meitä on joka lähtöön.. Itselläni kun taas tuona pimeänä aikana olo helpottaa huomattavasti. Minulla menee kevät koneen kanssa sängyssä :/

Itselläni ei ole koskaan ollut mitään lääkitystä, mutta luulenpa että tänä keväänä asia saattaa olla toisin, joudun varmaan jotain hankkimaan, sen verran pahaa teki jo nuo auringon ensisäteet tänään.. :(

• Punaiset lehdet

On meitä kevätmasentujiakin näköjään olemassa, ihmiset enimmäkseen kun vasta nyt heräävät eloon. Syksyllä päivien lyhetessä ja hämärtyessä ja lopulta kaamoksen tultua minunkin oloni paranee huomattavasti. Ei ole pakko olla suu korvia myöten levällään kuten nyt, kun ympäristö iloitsee lisääntyneestä valosta, mikä meikäläiselle vetää mielen entistä mustemmaksi, esim.tänä aamuna herätessäni kirkkaaseen auringonpaisteeseen olisi tehnyt mieli vetää vilttiä korviin eikä nousta lainkaan ylös. Itselläni on mielialalääkitys ollut jo vuosia, mutta tähän se ei auta yhtään. Jäljempänä toivotaan että olispa jo syksy. Yhdyn tähän toiveeseen.

• Syksy_

Sama, kevät ei paljon innosta. Kunpa olis jo syksy.

• Samaa könnää

Mulle taas oikeesti ihan sama mikä vuoden aika.. Samaa p***** kaikki. Tai ainaki siltä tuntuu.. No joo.. Ehkä kesä on kumminki sitä helpointa aikaa nyt ku rupee funtsii.

• 2+4

Masentunut leski:
      Mulla talven pimeys pahinta masis-aikaa. Nyt alkaa piristyä, tulevaisuus vaikuttaa
      Valoisalta, jospa maaliskuusta alkaa Tolkun yhteiskunta, Kokoomuksen johdolla.
      Eutanasiasta puhutaan positiivisen sallivasti nyt, sossujen 30 - vuotinen valta olikin, kuten Lipponen itse myönsi ,( hirttoköyden) nirhimistä.Kyllä ihmisille pitäisi taata siisti
      mahdollisuus pillerin muodossa poislähtöön. Itsari on kuitenkin niin vaativa tilanne,
      jos sen joutuu tekeen vastoin tahtoaan, kiusattuna ja nöyryytettynä, että jos huonossa kunnossa yrittää, jää todnäk kituun muitten vaivaksi.

• valoa masennukseen

viesti teille kaikille: Ristiin naulittu ja kolmantena päivänä ylös noussut Jumalan Poika, Herra Jeesus on ainoa toivo. Älä kulje iankaikkiseen kadotukseen, Jeesus rakastaa sinua ja tahtoo pelastaa sinut. Nyt tänään on pelastuksen päivä. Tee totinen parannus ja anna sydämesi ja elämäsi Herralle Jeesukselle.

Joh 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Mat 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      Mat 7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

• kohta sokea ?

Tää on aivan kauheeta tää auringon paiste. Kirkas aurinko paistaa matalalta ja heijastaa lumihangesta suoraan silmiin. Mulle tää ei tee hyvää, kohta ei nää mihinkään. Muutenkin olen valmis hautaan, elämä on merkityksetöntä ja yksinäistä.

• Onhan tämä parasta aikaa vuodesta. Valoisaa aikaa on vielä paljon jälellä. Tämäkin päivä oli osin tylsä, jopa masentava, mutta kevättalvessa on jotain palautumista edistävää.
      Niin että pienetkin asiat kyrsiyttää ja tressaa mieltä, mutta jossain onnistuminen palauttaa edes kohtuullisen fiiliksen esille.

Pahinta aikaa on loppukesällä koulujen alkaminen. Kouluikäisillä on vahva elämänvoima. Sanokaa mitä sanotte, mutta herkät tyypit vaistoavat tämän; pikkuaasit on laitettu laitumilta koulukarsinoihin. Se tuntuu ilmapiirissä, jossa olemme.

Tietysti lisääntyvä valo vaikuttaa hormoonitoimintoihin. En käsitä miten valo aiheuttaisi itsetuhoisuutta. Tai tiedän; johtuvat parinmuodostamisvaikeuksista.

• aikee

Se on varmaan yksilöllistä, miten valo vaikuttaa hormonitoimintoihin.

• Kevätessi

No musta aivan ihanaa kun aurinko pastaa. Mä rakastan valoa ja lämpöä tuun niin eläväksi ja iloseksi kun saan aurinkoo. Kohta pääsee taas patiolle katteleen ihmisiä.

• auringonpalvojaa

Aika ihanaa kun talvi on kohta selätetty ja pikkuhiljaa edessä sään lämpeneminen, kohta on plussaa, saisi ne 30 lämmöt tulla jo ;D
        Harmi, että kesä on niin lyhyt, ei mene kauaa kun kesä on jo ohi.

• näin on

ehkä se kevätmasennus vahvistuu juuri tietämyksestä, että kaamos on voitettu ja seuraava on aivan liian nopeasti edessä...kevät ei tee hyvää mullekaan...syyt en tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45359
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      31
      11240
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9711
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6511
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2239
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      37
      1639
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1510
    Aihe