Miehen vähäinen siittiöiden määrä.

pimatzu5

Hei, onko mahdottomuus tulla raskaaksi jos miehellä on reilusti vähemmän siittiöitä mitä normaalisti? Mulla kaikki arvot ok eikä pitäisi minun puoleltani olla mitään etten voi tulla raskaaksi. Miehellä on ollut tämä ongelma aina mutta silti hänellä on lapsi edellisestä suhteesta joka luomusti tullut 10v sitten. Ikää meillä jo lähes 40v. Onko silloin ovulaatio joka kk? Yksi keskenmeno takana parisen kk sitten, luultavasti, ja kuukautiset vain pari päivää kerkes olla myöhässä. Testiä en tehnyt mutta kaikki oireet viittasi keskenmenoon. Yhdynnät on ajoitettu ovulaation aikoihin ja muutenkin kaikki tehty suosit.mukaisesti. Epätoivo :(

4

356

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kathary

Sama ongelma täällä! Meillä ikää reilut 30 ja miehellä todettu myöskin huono siittiöiden laatu/tuottavuus. Yksi lapsi meillä kumminkin on (3-vuotias) eli en tiedä miten se vaikuttaa onko tämä huono siittiöiden laatu ollut jo silloin ennen lasta vai vasat nyt kun on tutkittu? Mutta toista täälläkin yritetään... mietitään myöskin onko turhaa :(

• Hei,
      Kiitos kysymyksistä. Sperma-analyysin tulos kertoo miehen hedelmällisyyden tasosta. Raskauden alkamiseen vaikuttaa yhtä paljon myös naisen hedelmällisyys. Eli sperma-analyysin tuloksen perusteella voimme päätellä kannattaako lähteä hedelmöityshoitoon ja millaiseen hoitoon, jotta raskauden mahdollisuus paranisi tai raskaus alkaisi nopeammin kuin ilman hoitoja.

Jos siittiöiden määrä on hyvin alhainen, alle 1 miljoonaa/ml, niin voidaan sanoa, että raskauden alkamisen mahdollisuus pelkästään tästä syystä on huono, mutta muutoin on mahdoton asettaa rajaa milloin raskaus voi alkaa ja milloin ei.

Koska asia on sen verran monitahoinen ja YKSILÖLLINEN, minusta tuntuu, että eniten teitä hyödyttäisi perusteellinen keskustelu lapsettomuuden hoitoon perehtyneen lääkärin kanssa.

Ystävällisin terveisin
      Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

• pimatzu5

Kathary, samaa mietin myös, tuntuu niin turhalta kun joka kuukausi pettyy:(. Mullakin on ennestään lapsia ja tulleet ex-miehen kanssa melkein pelkästä ajatuksesta. Nyt oltu ilman ehkäisyä jo reilusti yli 2v.! Miehellä ollut jo silloin ennen mua tämä sama ongelma. Tässä alkaa vain aika tulemaan vastaan ja haluaisin sen tapahtuvan nyt jos on tapahtuakseen! Haluaisin vielä kysyä että paljonko on normaali siittiöiden määrä ns."hedelmällisellä" miehellä? Myös sen mitä kannattaisi huomioida muutakun hyvät ruokailutottumukset, kannattaako olla yhdynnässä parin päivän välein oviksen aikana vai kuinka? Olen kuullut että parin pvn pidättäytyminen ennen ovista olisi hyväksi jos siittiöitä vähän niin niitä ehtii taas kehittymään. Onko sillä väliä kumpiko saa orgasmin ensiksi kun siitäkin olen lukenut että miehen tulisi saada ensin, sitten vasta naisen niin tällöin siittiöt saavuttavat paremmin päämääränsä. Näinkin on tehty mutta silti ei vavvaa näy :(

• pimatzu5
        pimatzu5 kirjoitti:

Kathary, samaa mietin myös, tuntuu niin turhalta kun joka kuukausi pettyy:(. Mullakin on ennestään lapsia ja tulleet ex-miehen kanssa melkein pelkästä ajatuksesta. Nyt oltu ilman ehkäisyä jo reilusti yli 2v.! Miehellä ollut jo silloin ennen mua tämä sama ongelma. Tässä alkaa vain aika tulemaan vastaan ja haluaisin sen tapahtuvan nyt jos on tapahtuakseen! Haluaisin vielä kysyä että paljonko on normaali siittiöiden määrä ns."hedelmällisellä" miehellä? Myös sen mitä kannattaisi huomioida muutakun hyvät ruokailutottumukset, kannattaako olla yhdynnässä parin päivän välein oviksen aikana vai kuinka? Olen kuullut että parin pvn pidättäytyminen ennen ovista olisi hyväksi jos siittiöitä vähän niin niitä ehtii taas kehittymään. Onko sillä väliä kumpiko saa orgasmin ensiksi kun siitäkin olen lukenut että miehen tulisi saada ensin, sitten vasta naisen niin tällöin siittiöt saavuttavat paremmin päämääränsä. Näinkin on tehty mutta silti ei vavvaa näy :(

niin ja kiitos vastauksista unohtui!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      253
      3875
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      60
      3781
    3. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      117
      3073
    4. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      57
      2748
    5. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      131
      2623
    6. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      35
      2152
    7. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      101
      2071
    8. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      44
      1921
    9. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      125
      1910
    10. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      71
      1279
    Aihe