Hei, olen 27-vuotias ja mieheni on 32-vuotias kumpikin elämän tavoiltamme terveitä. Olemme yrittäneet lasta viime vuoden toukokuusta tuloksetta. Kuukautiseni ovat aika säännölliset 30-32 päivää. Olen ajatellut ottaa ovulaatiotikut käyttöön seuraavasta kierrosta. Mietinkin nyt yhdyntöjen määrää miten voisin maksimoida raskautumis mahdollisuuden. Kuinka usein olisi ovulaation olla yhdynnässä? Päivättäin vai parin päivän välein. Miten miehen siittiöt kehittyvät? Tutkimuksiin olemme ajatelleet mennä toukokuussa jos tulosta ei ole syntynyt.
neuvoja kaivataan
1
143
Vastaukset
Hei,
Kiitos hyvästä kysymyksestä.
Yleisperiaatteena voidaan pitää, että kun raskautta yritetään ja oletetaan, että siittiötuotanto on normaalia, niin tällöin kolme yhdyntää viikossa pitäisi taata, että tapahtui ovulaatio miloin hyvänä niin siittiöitä on aina paikalla.
Tutkimukset kertovat, että raskauden todennäköisyys on suurin kun yhdynnät aloitetaan noin kaksi päivää ENNEN ovulaatiota ja jatkaa oletetun ovulaatioajan yli. Kerran päivässä, ei enempää. Näin sen vuoksi, että terveet siittiöt pysyvät hedelmöityskykyisinä 2-3 päivää naisen elimistössä. Ja jos yhdyntöjä on useammin kuin kerran päivässä niin siittiöiden tuotanto ei pysy perässä.
Onnea yrityksellenne!
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741