Hei! Olen 32 v ja mieheni 35 v, molemmat terveitä, normaalipainoisia ja tupakoimattomia. Raskausyritystä nyt vuosi takana ja olemme aloittaneet lapsettomuusselvittelyt. Minusta ei ole löytynyt mitään vikaa, mutta miehen sperma-analyysin vastauksena toistetusti oligoastenoteratozoospermia. Siittiöiden kokonaismäärä 18 milj, eteenpäin liikkuvia 21%, kaikki liikkuvat yhteensä 26% eli 1,0 milj/ml ja normaalimuotoisia 1%. Jonotamme nyt julkiselle puolelle hoitoon, mutta harkitsemme yksityiselle siirtymistä. Kannattaakohan tapauksessamme kokeilla ensin inseminaatioita vai ennemmin edetä suoraan IVF/ICSI-hoitoon? Entä tulisiko miestä jotenkin tutkia tarkemmin tuon huonon sperman laadun vuoksi? Mitään ilmeistä syytä siihen ei ole selvillä. Kiitoksia jo etukäteen vastauksesta!
Inseminaatio vai suoraan IVF?
vauvakuume
1
281
Vastaukset
Hei,
Kiitokset kysymyksestä. Kaiken kertomasi perusteella lähtisin liikkeelle pienimmän puuttumisen kautta eli inseminaatioihoidoista. Inseminaaton yhteydessä tehdään vielä erityinen sperman pesu käsittely, joka kertoo lisää siittiöiden laadusta. Jos pesun jälkeen eteenpäin liikkuvia siittiöitä on noin 5 miljoonaa/ml tai enemmän, kannattaa inseminaatioita tehdä.
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006