maitoallegia

petra12345

Hei!
Mulla on maitoproteiiniallergia ja kun olen vähä maitoa käyttänyt niin yleensä on tullut iho-oireita. Ja oireet on yleensä tullut aina vasta seuraavana päivänä...nyt ei oo vähään aikaan tullut iho-oireita mutta seuraavanan päivänä tulee hengenahdistusta...olen ottanut histecciä tai zyrtekkiä joka onkin auttanut....mutta pitäiskö yrittää olla täysin ilman vai mitä kun ei tommoset ahdistukset oo kauheen kivoja....

4

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotakin maitotuotetta pitäisi käyttää edes vähän ainakin muutaman kerran viikossa, jotta herkkyys ei lisääntyisi. Määrä riippuu herkkyydestä. Esimerkiksi teelusikallinen jugurttia on riittävästi. Antihistamiinin jatkuvastakaan käytöstä ei ole haittaa.

    • sazzzzzzzzzzz

      jos oireet ei helpota annoksen vähentämisellä niin suosittelisin ite jättää pois maito. hengenahdistus ei ole mikään leikin asia. itellä o maitoallergia mutta siihen reagoi vain maha. Kalsiumia tosin täytyy sit naukkailla pillerimuodos joka ei oo nii kiva juttu itestä mut minkäs teet.

    • sooooooooooooooooooo

      mitä siis jos on maito allergia niin pitää olla maidoton ruokavaliolla ja sitten kokeilla pikku hiljaa lusikkalista maitoa päivässä jos vatsa kestää.
      mä olen aikuinen mulla maitoallergia ja lääkärin mukaan pitäisi olla maidotn ruiokavaliolla koska suoli artyy siitä.

      • Jos maito aiheuttaa anafylaktisia reaktioita, sitä pitää välttää kokonaan, ellei allergialääkärin kanssa ole toisin sovittu. Jos kyseessä on vain suolisto-oireilu, pieni määrä jotakin maitotuotetta päivässä (teelusikallinen jugurttia, piimää, maitoa tms) estää allergian pahentumisen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1217
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1014
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe