maitoallegia

petra12345

Hei!
Mulla on maitoproteiiniallergia ja kun olen vähä maitoa käyttänyt niin yleensä on tullut iho-oireita. Ja oireet on yleensä tullut aina vasta seuraavana päivänä...nyt ei oo vähään aikaan tullut iho-oireita mutta seuraavanan päivänä tulee hengenahdistusta...olen ottanut histecciä tai zyrtekkiä joka onkin auttanut....mutta pitäiskö yrittää olla täysin ilman vai mitä kun ei tommoset ahdistukset oo kauheen kivoja....

4

180

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotakin maitotuotetta pitäisi käyttää edes vähän ainakin muutaman kerran viikossa, jotta herkkyys ei lisääntyisi. Määrä riippuu herkkyydestä. Esimerkiksi teelusikallinen jugurttia on riittävästi. Antihistamiinin jatkuvastakaan käytöstä ei ole haittaa.

• sazzzzzzzzzzz

jos oireet ei helpota annoksen vähentämisellä niin suosittelisin ite jättää pois maito. hengenahdistus ei ole mikään leikin asia. itellä o maitoallergia mutta siihen reagoi vain maha. Kalsiumia tosin täytyy sit naukkailla pillerimuodos joka ei oo nii kiva juttu itestä mut minkäs teet.

• sooooooooooooooooooo

mitä siis jos on maito allergia niin pitää olla maidoton ruokavaliolla ja sitten kokeilla pikku hiljaa lusikkalista maitoa päivässä jos vatsa kestää.
      mä olen aikuinen mulla maitoallergia ja lääkärin mukaan pitäisi olla maidotn ruiokavaliolla koska suoli artyy siitä.

• Jos maito aiheuttaa anafylaktisia reaktioita, sitä pitää välttää kokonaan, ellei allergialääkärin kanssa ole toisin sovittu. Jos kyseessä on vain suolisto-oireilu, pieni määrä jotakin maitotuotetta päivässä (teelusikallinen jugurttia, piimää, maitoa tms) estää allergian pahentumisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      63
      6190
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5599
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4465
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      57
      3889
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3795
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3219
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      68
      2989
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59