Kertokaa uskovaiset miksi homous on paha asia ?

Agnostikko...

Millä tavalla kaksi ihmistä jotka rakastavat toisiaan tai haluavat toistensa kanssa seksiä eivätkä tee mitään pahaa toisilleen tekevät väärin tässä asiassa ?Haluan ajatellun vastauksen joka pohjautuu faktoihin homouden vääryydestä. Pelkkä että raamatussa lukee että se on synti ei riitä vastaukseksi

154

4280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yllätysten yö

      Kyllä se riittää vastaukseksi.
      sanoit : "Eivät tee toislleen mitään pahaa" mutta
      hehän viettelevät toisen syntiin niin silloin se on pahaa !

      Jumala on kieltänyt sen harjottamisen joten se on VÄÄRIN.
      Keskenään vain miehen ja naisen kuuluu naida Jumalan määräyksestä.

      • ...

        Jumala ei ole kieltänyt homoutta. Jumala on luonut homot. Raamattu on kirja jonka on ihmiset kirjoittaneet, ja satoja vuosia mahdollisen jeesuksen elämisen jälkeen. Ei se voi olla synti kun siinä ei ole mitään pahaa. Ei jumala ole niin tyhmä, että sanoisi synniksi asian jossa ei ole mitään pahaa. Eikä jumala loisi homoja jos ei heitä rakastaisi. Kukaanhan ei voi homouttaan valita kuten ei heterouttaankaan


      • ...

        Sori vaan mutta IHMISET on luoneet raamatun ja sen sisällön.Hyvin kapeakatseiset sellaiset...


      • puhdasta ei enää ole
        ... kirjoitti:

        Jumala ei ole kieltänyt homoutta. Jumala on luonut homot. Raamattu on kirja jonka on ihmiset kirjoittaneet, ja satoja vuosia mahdollisen jeesuksen elämisen jälkeen. Ei se voi olla synti kun siinä ei ole mitään pahaa. Ei jumala ole niin tyhmä, että sanoisi synniksi asian jossa ei ole mitään pahaa. Eikä jumala loisi homoja jos ei heitä rakastaisi. Kukaanhan ei voi homouttaan valita kuten ei heterouttaankaan

        Miten poissuljetaan esim. ympäristömyrkkyjen tai vääränlaisen ravinnon vaikutus sikiön kehitykseen. Sikiön hormonitasapainoon. Minä luulen ettei Jumala luo homoja vaan ihminen itse, tahtomattaan ja tietämättään.
        Siinä on ihminen mennyt vikaan kun on vähätellyt ympäristön saastumisen vaaroja aina. Myös lääkkeillä voi olla paljon vaikutuksia joista ei vielä tiedetä mitään.


      • Alku ja sen loppu

        Paljonko se on sinulta pois?

        Kehitystä ei voi estää, sitä voi vain hidastaa. Tietenkin jos saat täyttymyksen hidastamisesta "ei minun elinaianani", niin ole hyvä ja vastusta, mutta tiedoksesi, että koko miessuku tulee lopulta häviämään, joten tämä homokiista on yks kärpäsen jätös kesälaitumella...kun astuu paskaan, ei enää tarvitse kiistellä paskaan asumisesta :)

        Jumala on kai kieltänyt sinua homoilemasta, kun jumalaasi uskot (et kirjoittanut X-jumalasi nimeä?).

        Kielto ei kai koske niitä X-jumalattomia ja apinasta tulleita, tehköön mitä lystää, sinä sinä saat päiviteltävää ja saarnattavaa, kun kaksi miestä kävelee kadulla käsi kädessä :)

        Itselleni on ok, vaikka vastakainen sukupuoli ei kiinnosta millin vertaa seksuaalisessa mielessä, eikä "rakkaudenliitto" mielessä.


      • EiikinäENÄÄ
        ... kirjoitti:

        Jumala ei ole kieltänyt homoutta. Jumala on luonut homot. Raamattu on kirja jonka on ihmiset kirjoittaneet, ja satoja vuosia mahdollisen jeesuksen elämisen jälkeen. Ei se voi olla synti kun siinä ei ole mitään pahaa. Ei jumala ole niin tyhmä, että sanoisi synniksi asian jossa ei ole mitään pahaa. Eikä jumala loisi homoja jos ei heitä rakastaisi. Kukaanhan ei voi homouttaan valita kuten ei heterouttaankaan

        Ei ole SYNTI olla HOMO, sillä kahden ihmisen välinen rakkaus, välittäminen ja suhde, jossa ei tehdä mitään pahaa toiselle, EI OLE RIKOS eikä Synti, sillä Herrat ITSE ovat TEHNEET sellaista, joka on ihan vastaavanlaista. Vieläpä VÄKIVALTAISTA toiseen tunkeutumista, ja jatkuvaa kidutusta, KOVAA VÄÄRISTELYÄ. Sillä tavoin tulivat syyttömän ihmisen sisään VALEHTELEMAAN, törkeimmät TEKONSA ja VALEENSA. Ihmiset saavat ELÄÄ toistensa kanssa, EIKÄ se Herroille KUULU. Miettikööt ITSE tekojaan, Heidän on TURHA TUOMITA homoja /lesboja, KOSKA ITSE tekivät sitä yli VUODEN YHTÄ SOITTOA, syyttömän ihmisen sisällä. Pitäkää toisenne, se EI KUULU Herroille, eikä kellekään muillekaan. Pitäkää hyvällä toisenne. Maailmankaikkeuden siunausta KAIKILLE. Siellä on Oikea Valta, joka toivon mukaan tulee nämä DiktaattoriTyrannit POIS REPIMÄÄN, Heidän 10 vuotensa TAKIA.


      • 12vTyttö

        Jumala ei ole mielestäni kieltänyt homoutta, Jumala haluaa et ollaan onnellisia, ja hänkin haluaa varmasti että meidän maailmassa viha kitketisiin pois, eikä halveksittaisi siitä että mitä sinä ajattelet on väärin😉 ja että ihmiset kehittyisivät, eikä vaan huutaisi toisille netissä😂 terveisin 12v Tyttö


      • Anonyymi
        12vTyttö kirjoitti:

        Jumala ei ole mielestäni kieltänyt homoutta, Jumala haluaa et ollaan onnellisia, ja hänkin haluaa varmasti että meidän maailmassa viha kitketisiin pois, eikä halveksittaisi siitä että mitä sinä ajattelet on väärin😉 ja että ihmiset kehittyisivät, eikä vaan huutaisi toisille netissä😂 terveisin 12v Tyttö

        Jumala on kieltänyt homouden...

        Ensimmäinen kirje korinttialaisille kappale 6 jae 9-10:

        "Tiesittekö, että väärin tekijät eivät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää tulko harhautetuiksi: Myöskään seksuaalisesti moraalittomat, eikä idolejen palvojat, eikä aviorikosta toistuvasti suorittajat, eivätkä miehet jotka naivat toisia miehiä, eivätkä varkaat, eivätkä ahneet, eivätkä petturit, eivätkä valehtelijat peri Jumalan valtakuntaa"

        Ja myös väite, että Jumala haluaa, että ihmiset ovat iloisia on totta, mutta yli ilon Jumala haluaa, että ihmiset tekevät mikä on oikein.


        PS. Luen englannin kielistä Raamattua (KJV) ja kyseinen lainaus oli käännös englannista, koska en luota suomalaisiin käännöksiin.


      • Anonyymi

        "Jumala on kieltänyt homouden...
        Ensimmäinen kirje korinttialaisille kappale 6 jae 9-10:"

        Eikös tuossa kieltäjänä ollut Paavali?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kieltänyt homouden...

        Ensimmäinen kirje korinttialaisille kappale 6 jae 9-10:

        "Tiesittekö, että väärin tekijät eivät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää tulko harhautetuiksi: Myöskään seksuaalisesti moraalittomat, eikä idolejen palvojat, eikä aviorikosta toistuvasti suorittajat, eivätkä miehet jotka naivat toisia miehiä, eivätkä varkaat, eivätkä ahneet, eivätkä petturit, eivätkä valehtelijat peri Jumalan valtakuntaa"

        Ja myös väite, että Jumala haluaa, että ihmiset ovat iloisia on totta, mutta yli ilon Jumala haluaa, että ihmiset tekevät mikä on oikein.


        PS. Luen englannin kielistä Raamattua (KJV) ja kyseinen lainaus oli käännös englannista, koska en luota suomalaisiin käännöksiin.

        Rakas myöskään englanninkielisiin teksteihin ei kannata luottaa suoraan koska nekin on käännetty hepreasta ja niistä löytyy paaaaaaljon käännösvirheitä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kieltänyt homouden...

        Ensimmäinen kirje korinttialaisille kappale 6 jae 9-10:

        "Tiesittekö, että väärin tekijät eivät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää tulko harhautetuiksi: Myöskään seksuaalisesti moraalittomat, eikä idolejen palvojat, eikä aviorikosta toistuvasti suorittajat, eivätkä miehet jotka naivat toisia miehiä, eivätkä varkaat, eivätkä ahneet, eivätkä petturit, eivätkä valehtelijat peri Jumalan valtakuntaa"

        Ja myös väite, että Jumala haluaa, että ihmiset ovat iloisia on totta, mutta yli ilon Jumala haluaa, että ihmiset tekevät mikä on oikein.


        PS. Luen englannin kielistä Raamattua (KJV) ja kyseinen lainaus oli käännös englannista, koska en luota suomalaisiin käännöksiin.

        Saanko kysyä, että mistä ihminen joka on kirjottanut raamatun on saanu jumalan mielipiteen tähän asiaaan?


      • Anonyymi

        Hv!


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Jumala ei ole kieltänyt homoutta. Jumala on luonut homot. Raamattu on kirja jonka on ihmiset kirjoittaneet, ja satoja vuosia mahdollisen jeesuksen elämisen jälkeen. Ei se voi olla synti kun siinä ei ole mitään pahaa. Ei jumala ole niin tyhmä, että sanoisi synniksi asian jossa ei ole mitään pahaa. Eikä jumala loisi homoja jos ei heitä rakastaisi. Kukaanhan ei voi homouttaan valita kuten ei heterouttaankaan

        Ei Jumala ole luonut homoutta vaan ihminen on himoissaan halunnut harrastaa seksiä samaa sukupuolta olevien kanssa, sama asia lesboudessa. Yhtä vähän Jumala on luonut eläimien kanssa seksin harrastamisen. Nämä ovat ihmisen omia valintoja. Raamattuun on kirjoitettu paljon ennen Jeesuksen syntymää tapahtuneita asioita kuten Qumranin luolasta kuolleenmeren luoteisrannalla löydetyissä kirjakääröistä tulee ilmi. Raamattu on osittain myös tarkka historian kirjoitus ja kirjoittajia on monia. Jumala sanoo homouden olevan kauhistus vanhassa testamentissa joka sisältää hyvinkin tarkkaan Mooseksen saamat lait erämaavaelluksen aikana. Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä myös niitä jotka elävät homosuhteissa, mutta on asioita jotka hän vanhantestamentin laeissa ilmoittaa synneiksi. Uuden testamentin puolella Paavalin Roomalaiskirjeen loppupuolella tuomitaan myös lesbous ja homous synneiksi joten se joka uskoo raamatun olevan Jumalan ilmoitus ei voi näitä sivuuttaa ja opettaa toisin koska silloin on vastuussa kaikkivaltiaan Jumalan edessä sanomisistaan. Jumala ei ilmoita mitään sellaista asiaa synniksi josta hän ei voisi vapauttaa jos ihminen tulee uskoon ja sitä pyytää. Sellainen Jumala olisi epäreilu joka kieltäisi jonkin asian eikä kuitenkaan pystyisi muuttamaan ihmisen tahtoa oman sanansa mukaiseksi. Niitä jotka ovat vapautuneet lesboudesta tai homoudesta haukutaan ja tuomitaan joten eikö ole hullua että jos ihminen itse tahtoo muuttua niin sitäkään ei saisi tehdä? Raamatun sana on tosi ja sellainen ihminen joka siihen uskoo ei tahallaan ala vääntelemään raamatun sanaa oman mielensä mukaiseksi. Jumala rakastaa kaikkia syntisiä ihmisiä mutta synti vie ihmisen ikuiseen eroon Jumalasta ellei siitä halua parannusta tehdä. Jumala on pitkämielinen ja suuri armossaan langenneillekin ihmisille mutta synnissä eläminen paaduttaa ihmistä ja siksi siitä varoitetaan. Tästä voisi kai kirjoittaa hienomminkin mutta näin minä tämän ymmärrän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala on kieltänyt homouden...
        Ensimmäinen kirje korinttialaisille kappale 6 jae 9-10:"

        Eikös tuossa kieltäjänä ollut Paavali?

        Paavali oli Jumalan sanansaattaja eikä koskaan puhunut mitään Jumalan sanan vastaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saanko kysyä, että mistä ihminen joka on kirjottanut raamatun on saanu jumalan mielipiteen tähän asiaaan?

        Onhan raamatussa esim Mooseksen laissa sanatarkkoja käskyjä ja lakeja jotka Jumala ilmoitti Moosekselle. Nämä on löydetty paljon ennen Jeesuksenkin syntymää Kuolleen meren Qumranin luolasta Israelista.


      • Anonyymi

        Homoseksuaalinen käyttäytyminen ei ole vain homoparin asia. Homouden hyväksyminen rapauttaa koko yhteisön moraalia. Moraali on tietysti monimutkainen asia, mutta on huomattu historian aikana että homuoden hyväksyminen on rappeutuvan yhteisön tunnusmerkki.
        Kysymyshän on lopulta välinpitämättömyydestä.
        Kun yksilö tai yhteisö (kuten suomalaiset tai eurooppalainen valkoinen ihminen) on kokenut suuren henkisen menetyksen, tulee hän välinpitämättömäksi moraalisille seikoille. Tälläinen yksilö tai yhteisö vajoaa yhä syvemmälle 'suvaitsevaisuuteen'. Lopulta raiskataan ja syödään lapsia - eikä tunnu missään.
        Tietysti tälläinen yhteisö tuhoutuu muutaman sukupolven kuluessa ja se korvautuu korkeamoraalisella, patriarkaalisella yhteisöllä.
        Homouden vastustaminen suojelee ennenkaikkea lasten ja naisten turvallisuutta. Homous ja pedofilia liittyvät toisiinsa, vaikka kaikki homot eivät tietenkään ole pedofiilejä. Homous ja pedofilia ovat seksuaalisia kieroutumia. Asiaa voisi verrata siihen että joku on peliriippuvainen. On samantekevää onko riippuvuus suuntautunut pokeriin tai rulettiin. Tämän riippuvuuden vastakohta on normaali ihminen jolla riippuvuutta ei ole.
        Homous on siis oire siitä että yhteisö on sairas, että sitä repii jokin sisäinen asia.
        Mikä tämä mätäpaise on valkoisten asuttamissa maissa?
        Lyhyesti sanottuna: juutalaisten kehittämä kulttuurimarxismi. Tämä on työväline jolla he pyrkivät maailmanvaltaan.


    • 1213

      Voin kertoa, että se on vastoin Jumalan tahtoa Raamatun mukaan. Ja kuvittelisin asian olevan niin, koska samaa sukupuolta olevalla ei ole asiaan kuuluvia elimiä toiseksi osapuoleksi.

      Minun mielestäni ei kuitenkaan ole tarvetta sanoa sukupuoliyhteyden saman sukupuolen kanssa olevan paha. Se on tyhmää ja voisi verrata siihen, että joku yrittää syödä korvan kautta, koska korvakin on reikä päähän.

      • ...

        Miksi jumala on sitten luonut homot ? On se outoa että luo homot vastoin tahtoaan ? En usko myöskään että jumala niin tyhmä olisi että määrittäisi ihmisen sukupuolielimien takia


      • mannekiinni
        ... kirjoitti:

        Miksi jumala on sitten luonut homot ? On se outoa että luo homot vastoin tahtoaan ? En usko myöskään että jumala niin tyhmä olisi että määrittäisi ihmisen sukupuolielimien takia

        Vastalahjaksi monet ovat saaneet taiteellisuuden, jopa huipputasolla.


      • 12___13

        "Miksi jumala on sitten luonut homot ? On se outoa että luo homot vastoin tahtoaan ? "

        En näe mitään syytä uskoa, että joku olisi luotu homoksi. Olen sitä mieltä, että homous on ihmisen oma valinta.


      • Juntsi
        ... kirjoitti:

        Miksi jumala on sitten luonut homot ? On se outoa että luo homot vastoin tahtoaan ? En usko myöskään että jumala niin tyhmä olisi että määrittäisi ihmisen sukupuolielimien takia

        Siksi, että Jumala EI OLE luonut homoja, vaan ihan tavallisia ihmisiä. Homoiksi ihmiset pystyvät rupeamaan ihan omatoimisesti ilman Jumalaakin.


      • Anonyymi
        12___13 kirjoitti:

        "Miksi jumala on sitten luonut homot ? On se outoa että luo homot vastoin tahtoaan ? "

        En näe mitään syytä uskoa, että joku olisi luotu homoksi. Olen sitä mieltä, että homous on ihmisen oma valinta.

        "En näe mitään syytä uskoa, että joku olisi luotu homoksi. Olen sitä mieltä, että homous on ihmisen oma valinta."

        Jos alussa ei ollut Jumalan lisäksi mitään, ja sen jälkeen kaikkivaltias kaikkitietävä Jumala loi kaiken juuri sillä lailla kuin halusi, niin mistä se homon "oma valinta" oikein tuli?


      • Anonyymi
        12___13 kirjoitti:

        "Miksi jumala on sitten luonut homot ? On se outoa että luo homot vastoin tahtoaan ? "

        En näe mitään syytä uskoa, että joku olisi luotu homoksi. Olen sitä mieltä, että homous on ihmisen oma valinta.

        Jos ihminen tuntee vetoa johonkin ihmiseen onko se oma valinta?


      • Anonyymi
        Juntsi kirjoitti:

        Siksi, että Jumala EI OLE luonut homoja, vaan ihan tavallisia ihmisiä. Homoiksi ihmiset pystyvät rupeamaan ihan omatoimisesti ilman Jumalaakin.

        Näin on.


    • 4jijf958

      Onko suuseksi vastakkaisen sukupuolen kanssa ok vai onko se syntiä?

      Jos se on ok niin sittenhän sen täytyy olla ok myös samaa sukupuolta olevien kesken koska niin naisilla kuin miehilläkin on ihan samanlaiset suut.

      Olisiko tässä ratkaisu tähän vuosisatoja jatkuneeseen ongelmatilanteeseen? Julistetaan kirkoissa että homot saa ottaa poskeen niin saadaan viimeinkin myös taivasten valtakuntaan päteviä sisustussuunnittelijoita ja kampaajia.

      • 1213

        "Onko suuseksi vastakkaisen sukupuolen kanssa ok vai onko se syntiä?"

        Jos tämä kysymys oli minulle, minun mielestäni tähän pätee sama kuin seksiin saman sukupuolen kanssa. Ja ehkä tämä seuraava on myös syy ajatella mihin ihmisen eri ruumiin osat on tarkoitettu, ei pitäisi olla mitään rakettitiedettä.

        http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2012031415323674_se.shtml


      • ---
        1213 kirjoitti:

        "Onko suuseksi vastakkaisen sukupuolen kanssa ok vai onko se syntiä?"

        Jos tämä kysymys oli minulle, minun mielestäni tähän pätee sama kuin seksiin saman sukupuolen kanssa. Ja ehkä tämä seuraava on myös syy ajatella mihin ihmisen eri ruumiin osat on tarkoitettu, ei pitäisi olla mitään rakettitiedettä.

        http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2012031415323674_se.shtml

        Mihin umpisuoli on tarkoitetttu? Entä ihokarvojen nostajalihakset? Häntäluu?


      • jnil
        --- kirjoitti:

        Mihin umpisuoli on tarkoitetttu? Entä ihokarvojen nostajalihakset? Häntäluu?

        Häntäluu on useiden lihasten yhteenliittymiskohta.


      • VGHKI

        Aivan :)))


      • dgfnfrn

        Umpisuoli säätelee kolesterolia.


    • samoin toisiin

      kuin omaan vaimoonsa yhtyminenkin on jokaiselle miehelle vain synnin ja kuoleman tie, synnin palkka on kuolema ja Jumalan säätämys on se, että miehellä on vaimo ja vaimolla mies, ja yksi molemminpuolin ja uskollisuus sitä ettei toisiin yhdytä edes sydämen tasolla. Näin kielen lisäksi myös silmillä on tärkeä tehtävä pitää ne puhtaana sydämen tasolla, sillä sydämestä lähtee elämä ja samoin kuolema tulee huonosta hedelmästä eli haureudesta miehille toisten vaimoja kohtaan tai hylkäämällä omansa tai rakastamalla maailmaa sen haluissa erinäisiin asioihin.

      Rakastetaan Jeesusta jos tahdomme rakastaa Elämää ja Isää Jumalaa ja päästä voittajina perille valtakuntaansa, sillä lahjana saamme vanhurskauden ja pyhityksen ja joka ne hylkää hylkää myös Jumalan ja ristin ja veren ja elävän veden ja Pyhän Hengen antaman Tien ja Totuuden ja Elämän.

      Joten jos tahdot hyvää ano ja elä siinä Jeesuksessa ja hyvässä elävässä Sanassaan, totisesti.

      Jos saat piston sydämmeesi, se on Jumalan armoa totuuteen ja mielenmuutokseen tulemiseksi ja anna sille suuri arvo niin pääset vapauteen synnin orjuudesta ja voit elää ilossa ja rauhassa ja vanhurskaudessa Jeesuksen opetuslapseudessa. Tehdessäsi parannuksen käy vesikasteella ja ano Hengen kaste ja opetus ja hyvä hengellinen elämä ja hedelmä ja koet Elämän kuolleista, totisesti ja on myös jokaisen ihmisen elämän merkitys ihan pienimmästä suurimpaan ihmiseen ilman erotusta.

    • ...

      Eli homot on uskovaisten mielestä o.k. Koska on maita joissa homotkin pääsevät naimisiin ja avioliittoon. Mitään järkeviä vastauksia sinulta en kysymyksiini saanut

    • Mä selitän hei

      Niinpä. Raamatussa on aika monta sääntöä ja kieltoa, joille uskovauiset eivät korvaansa lotkauta ja rikkovat niitä surutta. Usein sanovat vielä, että jotain kohtaa ei pidä ottaa kirjaimellisesti jne.

      Sitten kun ajetaan omaa agendaa tai ei itse pidetä jostain, niin kaivetaan kyllä niitä Raamatun lauseita ja osoitellaan että tuossa lukee noin ja tuossa noin, sillä nyt perustelen.

      Kaksinaamaista ja tekopyhää sakkia.

    • Ristitulittaja
      • nyrjö

        Blogikirjoituksesi neljä väsynyttä "argumenttia" koettavat ilmeisesti laittaa tärkeän lakimuutoksen jotenkin naurettavaan asemaan.


    • Ja miksi

      homojen vastustajat aina leimataan uskovaisiksi kun näin ei ole.

      • Mä vaan

        Mun mielestä ihminen joka vastustaa homoja henkeen ja vereen, SAATTAA todellisuudessa olla epävarma omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan...tai sitte vaan pelkää uusia asioita joista ei tiedä juuri mitään.


      • lässytystä
        Mä vaan kirjoitti:

        Mun mielestä ihminen joka vastustaa homoja henkeen ja vereen, SAATTAA todellisuudessa olla epävarma omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan...tai sitte vaan pelkää uusia asioita joista ei tiedä juuri mitään.

        "Mun mielestä ihminen joka vastustaa homoja henkeen ja vereen, SAATTAA todellisuudessa olla epävarma omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan"

        Taoi saattaa olla olematta.


      • Kuka mitäkin
        lässytystä kirjoitti:

        "Mun mielestä ihminen joka vastustaa homoja henkeen ja vereen, SAATTAA todellisuudessa olla epävarma omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan"

        Taoi saattaa olla olematta.

        Uskovien puolella, kun katsoo seurakuntatasolta, suhtautuminen homoihin menee lähinnä niin, että homot ihmisinä kyllä hyväksytään, mutta homoilua ei. Rukoillaan homojen puolesta, että Jumala näyttäisi heille tahtonsa. Jos joku homo haluaa, että hänen puolestaan rukoillaan, niin rukousapua saa. Kyllä uskova voi homoa joskus kavahtaakin, ensin, mutta kun pohtii asiaa ja tutkii asiaa Raamatun kannalta, niin selväksi tulee, että homo on syntinen ihminen kuten kaikki muutkin, myös uskova. Mutta kuten uskova sanoo itselleen, hän sanoo myös homolle, Jeesuksen esimerkin mukaan: mene, äläkä enää syntiä tee.

        Homojen tuomitseminen ja syrjintä ja varsinkin vihaaminen taitaa olla enemmän uskosta osattomien heiniä. Homojen vihaaminen tapahtuu ihan muualla kuin seurakuntapiireissä.

        Seurakuntatoiminnassa tulee vastaa paljon alkoholisteja. Ei heitäkään karteta eikä tuomita, mutta aivan selvästi alkoholismi nähdään ongelmana, jonka vuoksi rukoillaan.


      • kuin miltä näyttää
        Kuka mitäkin kirjoitti:

        Uskovien puolella, kun katsoo seurakuntatasolta, suhtautuminen homoihin menee lähinnä niin, että homot ihmisinä kyllä hyväksytään, mutta homoilua ei. Rukoillaan homojen puolesta, että Jumala näyttäisi heille tahtonsa. Jos joku homo haluaa, että hänen puolestaan rukoillaan, niin rukousapua saa. Kyllä uskova voi homoa joskus kavahtaakin, ensin, mutta kun pohtii asiaa ja tutkii asiaa Raamatun kannalta, niin selväksi tulee, että homo on syntinen ihminen kuten kaikki muutkin, myös uskova. Mutta kuten uskova sanoo itselleen, hän sanoo myös homolle, Jeesuksen esimerkin mukaan: mene, äläkä enää syntiä tee.

        Homojen tuomitseminen ja syrjintä ja varsinkin vihaaminen taitaa olla enemmän uskosta osattomien heiniä. Homojen vihaaminen tapahtuu ihan muualla kuin seurakuntapiireissä.

        Seurakuntatoiminnassa tulee vastaa paljon alkoholisteja. Ei heitäkään karteta eikä tuomita, mutta aivan selvästi alkoholismi nähdään ongelmana, jonka vuoksi rukoillaan.

        Näinhän se ilmiselvästi on. Mutta joillekin piireille sopisi hyvin, että uskovat voitaisiin nähdä jotenkin kiukkuisina homokysymyksen kimpussa. Ja vihaamassa homoja. Mutta kysymyshän ei aina ole siitä, mikä on totta, vaan mitkä ovat tarkoitusperät.


    • lycka till

      Tästä homokeskustelusta ei taida tulla loppua vielä hetkeen. Se on kuitenkin aivan varma että loppu tulee. Eihän ketään enää kiinnosta onko musta ja valkoinen yhtyneet ja onko se oikein. Uusia ihmetyksen aiheita tulee aina lisää.

      Mikä minua hämmästyttää aina vaan on se että jos esim. uskovainen on omasta mielestään raamattua tulkinneena jossakin asiassa oikeassa niin mikä ihmeen tarve ja oikeus on jatkuvalla syötöllä tuoda sitä syyttävänä esille. Mitä arvoa on siitä että synnittämällä muut yrität nostaa itseäsi korkeammalle pedaalille. Ja minkä vuoksi sinua kiinnostaa niin kovasti toisten taivaspaikat. Ei pysty ymmärtämään näin kivittävää tapaa. Eikö sitä voi vain jättää korkeamman haltuun ja keskittyä elämään omaa totuuttaan. Jankutus vie vain harhaan eikä sillä ole mitään tekemistä uskon tai totuuden kanssa, ei myöskään rakkauden ja valon.
      Käy missä uskonto kanavilla vain niin tämä sama itsensä korostamisen ilmiö toistuu. Yhteenvetona voi todeta että mitä heikompi on itse sitä varmemmin yrittää tehdä muutkin heikoksi.
      Rakkaudella viesti ei mene perille, mitenkäs olis vähän isän kädestä.
      Jos jotkut eivät pidä vastustamisesta alkaa marttyyrilinja.... ei kommentoida jumalattomien kanssa. Mahtaa olla rankkaa. Sydän tehköön päätöksensä korkeimman mukaan ja juuri sen vuoksi olis tervettä päivittää lukemaansa tähän päivään. Ei se ole syntiä, eikä siinä ole mitään pelottavaa eikä saatanaa.
      Osaahan lukiolainenkin enemmän kuin ekaluokkalainen. Ei eroa yhtää jos vanhaa kirjaa luetaan uudella ymmärryksellä.

      • Mörkö

        Eikös homojuttu Raamatussa ole VT:n tekstiä? Mitään muutakaan VT:sta eivät uskovaiset ota vakavasti, koska uusi liitto kumosi VT:n oppeja, esim. polttouhreja ei enää tarvita. Miksi tämä homokielto halutaan säilyttää?


      • satuolentokone
        Mörkö kirjoitti:

        Eikös homojuttu Raamatussa ole VT:n tekstiä? Mitään muutakaan VT:sta eivät uskovaiset ota vakavasti, koska uusi liitto kumosi VT:n oppeja, esim. polttouhreja ei enää tarvita. Miksi tämä homokielto halutaan säilyttää?

        Kyllä UT:ssakin homoja arvostetaan:

        "I Corinthians 6:9: Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,
        I Corinthians 6:10: eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.
        I Corinthians 6:11: Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta."


      • Demari
        Mörkö kirjoitti:

        Eikös homojuttu Raamatussa ole VT:n tekstiä? Mitään muutakaan VT:sta eivät uskovaiset ota vakavasti, koska uusi liitto kumosi VT:n oppeja, esim. polttouhreja ei enää tarvita. Miksi tämä homokielto halutaan säilyttää?

        Hei eiks teistäkin oo ihan syvältä ku kaikki turkin sählämit kepappeinee vie meiän työpaikat?


      • NäinMeillä
        Demari kirjoitti:

        Hei eiks teistäkin oo ihan syvältä ku kaikki turkin sählämit kepappeinee vie meiän työpaikat?

        Kannattaisi katsoa peiliin jos joku sinun työpaikkasi vie...


      • HomotEriPlaneetalle
        Demari kirjoitti:

        Hei eiks teistäkin oo ihan syvältä ku kaikki turkin sählämit kepappeinee vie meiän työpaikat?

        Ei vaan hieno asia että saadaan hyvää ruokaa tähänkin paskaan homomaahan.


      • Anonyymi
        Mörkö kirjoitti:

        Eikös homojuttu Raamatussa ole VT:n tekstiä? Mitään muutakaan VT:sta eivät uskovaiset ota vakavasti, koska uusi liitto kumosi VT:n oppeja, esim. polttouhreja ei enää tarvita. Miksi tämä homokielto halutaan säilyttää?

        Jeesus ei tullut nollaamaan vanhaa lakia vaan kirjoittamaan sen ihmisten sydämiin ja vahventamaan sitä. VT:ssä sanottiin, että älä tee aviorikosta. Mutta Jeesus sanoi, että jos edes katsot naista himoten olet jo tehnyt aviorikosta hänen kanssaan sydämessäsi.


    • Ilkka

      Millä perusteella raamatusta voidaan poimia vain itselle sopivat kohdat? Jos raamattu on jumalan sana, eikö sitä pitäisi noudattaa sellaisena kuin se on?

      Mielestäni ihmisen kirjoittama jumalan sana ei käy argumentiksi. Joko se on jumalan sana tai ei ole.

      • mina123456

        "Millä perusteella raamatusta voidaan poimia vain itselle sopivat kohdat? Jos raamattu on jumalan sana, eikö sitä pitäisi noudattaa sellaisena kuin se on?"

        Kyllä. Siinä me ihmiset aika usein epäonnistumme, mutta onneksi on armollinen Jumala joka näyttää missä mentiin pieleen ja haluaa auttaa takaisin oikealle tielle.

        "Mielestäni ihmisen kirjoittama jumalan sana ei käy argumentiksi. Joko se on jumalan sana tai ei ole. "

        Raamattu on Jumalan Sana. Se on myös kristinuskon pyhin ja arvovaltaisin kirja ja se on (tai ainakin tulisi olla) jokaisen itseään kristittynä pitävän ylin ohjekirja, ja kun kerran kysymys oli että "kertokaa uskovaiset miksi homous on paha asia", Raamatun kirjoitukset käyvät mielestäni hyvin argumentiksi.


    • Onhan tunnettu asia etteivät lisäänny?
      VT kehoittaa lisääntymään ja täyttämään maan. On myös hämmästyttävää raamatussa tuomitaan vain "miehimykset" Naisista siis lesboista ei kirjoiteta mitään. Vaikka heitä on varmasti ollut maailman sinun.

      • minä123456

        Kyllä Raamatussa lesbotkin tuomitaan.

        Room. 1:

        18 Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa.

        19 Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille.

        20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua.

        21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

        22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi,

        23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.

        24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa.

        25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.

        26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,

        27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.

        28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi.

        29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat

        30 ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia,

        31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä.

        32 Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin.


    • PirkkoAteisti

      Oon joskus lukenut ilmestyskirjan verran raamattua ja se oli kyllä sellaista paskaa etten kännissäkään keksisi mitään sen veroista..
      On tainnut olla aika vahvat huumeet tuohon aikaa käytössä?

      • Vähän hupsahtaa

        Identiteettisi kuitenkin hukassa kun tekeydyt tytöksi.


      • HomotEriPlaneetalle

        Ymmärsitkö ilmestyskirjasta mitään vai alkoiko kirjoitus ärsyttämään, kun ei avautunut ollenkaan?


    • Muinaiset Juutalaiset elivät erämaassa ankarissa olosuhteissa. Seksuaalisuutta säännösteltiin koska ankariin oloihin ei haluttu ei toivottuja lapsia. Koska moni ihminen on jossainmääri Biseksuaali "ehkäisymenetelmänä" käytettiin ehkä homoilua. Koska ei toivottuja lapsia syntyi kuitenkin katsottiin, että seksuaalisuus piti peittää kokonaan. On luultavaa, että näissä oloissa tällainen "kiellon kierto herätti närkästystä ja koska homoseksuaalisuuden harjoittaminen piti viettiä yllä siihen on arvatenkin suhtauduttu jyrkän kielteisesti kuten myös itsetyydytykseen. Nähin asioihin on näissä olosuhteissa otettu jopa jyrkempi kanta kuin normaaliin heteroseksuaalisuuteen, joka sekin on ollut muinaisessa juutalaisuudessa ankarasti pannassa.

      Maapallolla alueilla joilla ravintoa ja kaikkia luonnonantimia on aina riittänyt yltäkylläisesti on seksuaalisuuteen suhtauduttu aina vapaamielisemmin. Myös homoseksuaalisuus on ollut sallittua.

      • Nuori tyttönen

        Jaa a...tulipa tämäki ketju luettua. Ja nyt homovastaset kristityt (ja muutki homovastaset) käy entistä enemmä hermoille.-_-


      • HomotEriPlaneetalle

        Huhhu mitä paskaa. Kyllä se homous johtuu siitä, että ollaan liian heikkoja vastustamaan sairaita himoja ja halutaan kokea jotain hullua. Sama asia, jos aloittaa huumeiden käytön kannabiksesta niin vähän ajan päästä kannabiksesta ei saadakaan enää samaa nautintoa kuin alussa ja aletaan etsimään uusia kiksejä eri aineista, mutta tietyt yksilöt ovat vahvempia näille himoille ja pystyvät vastustamaan niitä, koska tajuavat ettei se kannata. Homoudessa rikotaan pyhää lakia ja kun sitä rikkoo niin rajat katoavat ja kaikki hullut asiat hyväksytään. Mitä vikaa siinä on jos isä ja tytär menee naimisiin, jos kumpikin niin haluaa? Miyä vikaa, jos mummo ja lapsen lapsi harrastaa seksiä? Mitä vikaa jos kiimainen ori harrastaa seksiä naisen kanssa? Mitä vikaa jos koko perhe menee sänkyyn keskenään? Mitä vikaa, jos miehellä on naisia lukemattomia määriä, jos se on kaikille okei? Eihän se nyt oo normaalia, että kaksi miestä panee toisiaan paikkaan josta tulee paska ulos ja joka paikassa haisee uloste. Noi on himoja jotka ovat sairaita himoja joita voi vastustaa, jos vaan on riittävästi tahtoa. Jos annnat pikkusormen niin se vie koko käden.


      • Anonyymi
        HomotEriPlaneetalle kirjoitti:

        Huhhu mitä paskaa. Kyllä se homous johtuu siitä, että ollaan liian heikkoja vastustamaan sairaita himoja ja halutaan kokea jotain hullua. Sama asia, jos aloittaa huumeiden käytön kannabiksesta niin vähän ajan päästä kannabiksesta ei saadakaan enää samaa nautintoa kuin alussa ja aletaan etsimään uusia kiksejä eri aineista, mutta tietyt yksilöt ovat vahvempia näille himoille ja pystyvät vastustamaan niitä, koska tajuavat ettei se kannata. Homoudessa rikotaan pyhää lakia ja kun sitä rikkoo niin rajat katoavat ja kaikki hullut asiat hyväksytään. Mitä vikaa siinä on jos isä ja tytär menee naimisiin, jos kumpikin niin haluaa? Miyä vikaa, jos mummo ja lapsen lapsi harrastaa seksiä? Mitä vikaa jos kiimainen ori harrastaa seksiä naisen kanssa? Mitä vikaa jos koko perhe menee sänkyyn keskenään? Mitä vikaa, jos miehellä on naisia lukemattomia määriä, jos se on kaikille okei? Eihän se nyt oo normaalia, että kaksi miestä panee toisiaan paikkaan josta tulee paska ulos ja joka paikassa haisee uloste. Noi on himoja jotka ovat sairaita himoja joita voi vastustaa, jos vaan on riittävästi tahtoa. Jos annnat pikkusormen niin se vie koko käden.

        "Huhhu mitä paskaa. Kyllä se homous johtuu siitä, että ollaan liian heikkoja vastustamaan sairaita himoja ja halutaan kokea jotain hullua. "

        Luin juuri että aika iso osa ihmisistä ei pysty syömään puolukoita kun on sellainen geenimuunnos että puolukka maistuu pahalta. Samalla lailla osalla ihmisistä ei vain kiinnostus herää eri sukupoleen. Ei se mitään kokeilun halua ole.

        " Homoudessa rikotaan pyhää lakia"

        Ehkä uskovat rikkovat pyhiä lakejaan. Uskovien homojen pitänee siis kärvistellä taipumustensa vastaisesti. Muita tuollainen "pyhä laki" ei tietenkään koske.

        "Mitä vikaa siinä on jos isä ja tytär menee naimisiin, jos kumpikin niin haluaa?"

        Siitä taitaa laki sanoa jotakin.

        "Mitä vikaa, jos miehellä on naisia lukemattomia määriä, jos se on kaikille okei?"

        Eipä kai mitään, tämähän on se Raamatun malli.


        "Eihän se nyt oo normaalia, että kaksi miestä panee toisiaan paikkaan josta tulee paska ulos ja joka paikassa haisee uloste."

        Tämäkö siinä asiassa sinua eniten kiinnostaa? Tuskin pääset täyteen selvyyteen muuten kuin kokeilemalla.


    • turha uunottaa

      "Millä tavalla kaksi ihmistä jotka rakastavat toisiaan tai haluavat toistensa kanssa seksiä eivätkä tee mitään pahaa toisilleen tekevät väärin tässä asiassa ?"

      Kysyjä ja asianosaiset mielellään määrittelisivät tuota "paha"-termiä mieleisellään tavalla. Sitähän tuo koko kysymys edellyttää.

    • siinä on vastaus

      Jos Jumalan sana Raamattu niin sanoo että se on Jumalan silmissä luonnottomuus ja iljetys, niin se riittää vastaukseksi. Ei siihen muuta selitystä enää tarvita.

      • foksmalder

        Paitsi pitäisi kyetä perustelemaan väite, että mitään jumalia edes on olemassa, sen jälkeen, että juuri Raamatun jumala on olemassa ja vielä sittenkin miksi moista moraalitonta olentoa tulisi totella :D


      • eipahalle
        foksmalder kirjoitti:

        Paitsi pitäisi kyetä perustelemaan väite, että mitään jumalia edes on olemassa, sen jälkeen, että juuri Raamatun jumala on olemassa ja vielä sittenkin miksi moista moraalitonta olentoa tulisi totella :D

        On jo todistettu Raamatussa sekä Jeesus kävi henkilökohtaisesti todistamassa Jumalasta.
        Jos nyt olisi tarve todistaa että nämä todisteet eivät pidä paikkaansa se ei liene mahdollista.


      • HomotEriPlaneetalle
        foksmalder kirjoitti:

        Paitsi pitäisi kyetä perustelemaan väite, että mitään jumalia edes on olemassa, sen jälkeen, että juuri Raamatun jumala on olemassa ja vielä sittenkin miksi moista moraalitonta olentoa tulisi totella :D

        Kyllä sä nyt vaan tottelet tai mä tuun läväyttämään sua vitun ladyboy


      • Anonyymi

        "Jos Jumalan sana Raamattu niin sanoo että se on Jumalan silmissä luonnottomuus ja iljetys, niin se riittää vastaukseksi."


        Koskee vain uskovia, eikä niistäkään muita kun änkyröitä.


    • Ateisti2

      Tulee per... kipeeks.

      • sekokirjailija

        Olen lukenut Imetyskirjaa, mut kun mull kun on pallit ja maitoo ei tule..


    • Luomistyöstä

      voidaan ymmärtää elämän syntyvän miehestä ja naisesta, ja sukupuoliyhteys on ihan hyvä asia niin, ja Jumala antaa lapset lahjana.

      Kahden miehen tai kahden naisen kesken vain sukupuutto eli kuolema on läsnä vaikka miten paljon tuota luonnotonta "rakkautta" (todellisuudessa irstautta) harjoittaisivat.

      Näin on Jumala tarkoittanut, että mies yhtyy vaimoonsa ja heistä tulee yksi liha.

    • Tietysti avioliitto

      voi olla vain miehen ja naisen välinen sopimus ja yhteys. Nykyään vain tahtoo ymmärrys ihmisellä kadota.

      • foksmalder

        Avioliitto on juuri sellainen miksi se eri laeissa määritellään.


    • Minä tapan homoja

      Siksi koska Raamatussa sanotaan että "Älä makaa miehen kanssa niinkuin nainen kanssa maataan" niin homous on syntiä. Onneksi homoilla ei ole mitään mahdollisuutta päästä Taivaaseen vaan he jotuvat armotta Helvettiin.

      • -nea-

        mitäs jos panisit sen kansansadun hetkeksi syrjään, ja pohtisit ihan omilla aivoillasi ja omien pohdintojesi ohella päätät mielipiteesi - älä anna jonkun kirjan luoda persoonaasi, luo se itse.


      • 777.

        Kyllä homotkin voivat ottaa Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen ja luopua synnistä, niinkuin kaikki muutkin.


      • Anonyymi

        Itse asiassa raamatussa sanotaan että mies ei saa maata pojan kanssa eli siinä kielletään pedofilia eikö homous


      • Anonyymi

        Jumala rakastaa homojakin ja haluaa että he tekevät parannuksen jotta taivaaseen pääsisivät. Ei se ole mikään onnellinen asia Jumalan silmissä että homot eivät taivaaseen pääse ja siksi hän haluaa että ihmiset eivät elä asioissa jotka raamattu synniksi sanoo kuten homous ja on valmis auttamaan kaikesta muustakin sellaisesta eroon minkä hän synniksi sanoo. Katuva murhaajakin saa anteeksi kun tunnustaa ja ei enää jatka murhaamisiaan. Jos ei välitä Jumalan käskyistä eikä kadu ja pyydä syntejään anteeksi ei ihminen voi periä Jumalan valtakuntaa, se on totta. Jumala on se jolla on valta antaa synnit anteeksi mutta niistä on tehtävä parannus eli tultava Jeesuksen luo katuen ja anteeksi pyytäen sekä luovuttava synneistään niin ettei enää niissä elä. Ihminen lankeaa heikkouttaan moniin asioihin mutta onneksi Jumalan armo riittää kun ne tunnustaa eikä tietoisesti niissä elä sillä se paaduttaa.


      • Anonyymi
        777. kirjoitti:

        Kyllä homotkin voivat ottaa Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen ja luopua synnistä, niinkuin kaikki muutkin.

        Näin on. Jumala antaa uuden elämän ja vanhat himot lähtee pois. Ihminen saa päättää. Koskee viinan ja huumeiden himoa perversioita ja kaikkea muutakin. On ikävää etttä niitä jotka ovat päässeet eroon homoudesta tuomitaan usein joissain setan propagandassa ja pyritäään vaientamaan heidän sanomisiaan.


    • -nea-

      1. Jos homous on syntiä, miksi Jumala 'keksi' ja loi sellaisen asian kuin homoseksuaalisuus? Ja jos nyt joku aikoo vetää 'koska-joku-saattaa-haluta-olla-homo' -kortin, niin miksi joissakin eläimissä on havaittu homoseksuaalisuutta, esimerkiksi pingviinit? Onko pingviineilläkin oma tahto ja ajattelukyky: "Hei, taidan sittenkin tykätä tytöistä!" - kuten te väitätte.

      2. Mietitäänpäs mitä Jeesus sanoi homoista. Ainiin - ei yhtään mitään!

      3. Eikö kristinuskon tärkein sanoma ole rakkaus? Ja täällä te olette viimeiseen asti pitämässä kiinni siitä, etteivät vain homoseksuaalit pääsisi naimisiin, tai elämään perheellistä elämää - ja kehtaatte kutsua itseänne kristityiksi? Melkein naurattaa.

      4. Ja nyt jos joku edes ajattelee nostavansa 'ihmisten-täytyy-lisääntyä-ja-homot-ei-siihen-kykene' -kortin, hold on! Eikö tällä periaatteella pitäisi evätä pois myös niiden oikeus naimisiin, jotka eivät kykene saamaan jälkeläisiä tai eivät lapsia edes halua? Makes sense to me! Uskon ettei kukaan ole tätä väitettä vastaan, että maailma rupeaa pikkuhiljaa olemaan ylikansoitettua - riittääkö meille ruokaa ruokittaviin nähden? Jos tämä tahti jatkuu, niin ei. Joten eikö olisi ihan ok, että kaksi rakastavaa isää tai äitiä ottavat huostaansa edes yhden orpolapsen - kuka tässä häviää? Ei kukaan.

      5. Ja nyt jos joku ajattelee 'lapsi vääristyy homoperheessä' tai 'lapsi kuolukiusataan hengiltä', niin a) ei, lapsi ei vääristy, se on todistettu moneen kertaan, eikä hänellä ole sen suurempaa riskiä 'muuttua' homoksi kuin kellään muullakaan (niin, homoksihan ei muututa, vaan synnytään). Ja b) sen sijaan että yritettäisiin ratkoa koulukiusaamista kiusattavan perheestä, miten olisi jos se ratkaistaisiinkin kiusaajan perheestä? Kiusaisivatko lapset tätä adoptiolasta, jos heillä ei olisi uskovaisia vanhempia kotona kertomassa, mikä on _heidän_ mielestään ok ja mikä ei? PS. Olen katsonut monia, erittäin monia keskustelusarjoja kyseisestä aiheesta, enkä ole vielä törmännyt yhteenkään adoptiolapseen, joka olisi kertonut että häntä koulukiusataan/kiusataan ylipäätänsä hänen vanhempiensa takia. En kertaakaan.

      6. Jotkut pitävät homoutta vain jonakin 'vaiheena'. Kertokaa se yli 80-vuotiaille, jotka tiedostavat edelleenkin olevansa homoja tai lesboja.

      7. Oikeesti. Me eletään vuotta 2013, ei 13 jaa. Jotkut on homoja, jotkut on lesboja. DEAL WITH IT. OK?

      • HomotEriPlaneetalle

        Huhhu mitä paskaa :D


      • Anonyymi

        Perustele miksi yllä oleva teksti oli mielestäsi "paskaa"


    • Ärsyyntynyt

      Jos nyt keskityttäisiin haukkumaan vaikka pedofiilejä - kristityillä kun näkyy olevan niin kauhea vimma saada haukkua ja kaataa kaikki kura jonkun tai joidenkin niskaan. Mitäpä jos samanties myös alettaisiin harjoittamaan orjuutta? Tai miten olisi, jos kaikki raiskaisimme vaimomme? Jos alamme lukemaan tällaisella raamattua copypaste-tyylillä, myös nämä kaksi edellä mainittua olisivat nykypäivänä sallittuja.

      "Jos Jumalan sana Raamattu niin sanoo että se on Jumalan silmissä luonnottomuus ja iljetys, niin se riittää vastaukseksi. Ei siihen muuta selitystä enää tarvita."

      Eli tyydytte siihen p*skaan, mitä teille syötetään ja kieltäydytte ajattelemasta itse? Jos nyt kuvitellaan, että joku heppu istuisi pilven päällä ja arvostelisi tekemisiämme oikean ja väärän perusteella, eikös Jumala kuitenkin j*malauta luonut teille, aivan jokaiselle, aivot ja järjen, jota v*ttu voisi myös käyttää!

      En saa vieläkään mahtumaan pieneen mieleeni, miten rakkautta voidaan pitää niin vääränä - rakkautta, johon koko kristinusko perustuu. Koko se p*ska, mihin uskotte, perustuu siihen, mitä kiven kovaan yritätte vastustaa. Ei käy järkeen?
      Ja miksi muutenkaan vastustaa kahden ihmisen välistä rakkautta - mitä se muille kuuluu? Kuinka moni homo on tullut kristityille sanelemaan, miten heidän pitäisi elää ja olla? Ja eikös sotaa (jonka te, ah niin ihanat uskovaiset olette saaneet aluilleen) ole jo ihan tarpeeksi, miksei rakkaudelle anneta tilaa?

      Kaksi työtä tekevää kättä saa enemmän aikaseksi kuin tuhat rististyttä kättä!

      • Ajattelu paha

        Olihan TIEDON puusta syöty omenakin kaikista pahin teko mitä ihminen voi tehdä. Omilla aivoilla ajattelu on pahinta mitä kristitty voi tehdä. Se heikentää johtajien valtaa.


      • HomotEriPlaneetalle

        Huhhu mitä paskaa :D miks sä tottelet suomen lakia, jonka joku heppu on pirtupäissään kirjottanut? Eikö sulla oo omia aivoja ajatella? Mihin sä lakia tarvitset? Kyl niitä kaikkia aivokääpiöitä on :D Raukka säälin sinua pientä onnetonta homo-oliota.


    • Rationaaliset selitykset uskontokysymyksiin eivät kelvanneet Suomen korkeimmalle oikeudellekaan, niin vähän ihmeellistä, että niitä kysellään.

      Selityshän on, ettei Jumala oikein tykkää homostelusta. Tätä ei voine rationaalisesti enempää perustella?

      Jos asiaa haluaa tarkastella rationaalisesti, niin ehkä voi tarkastella seurauksia. Erinomaisen homomyönteiset kulttuurit ovat jotenkin vuosisatojen kuluessa taantuneet ja vähintäänkin homokriittiset kulttuurit tai uskonnot (mm. kristinusko ja islam), ovat muodostamassa selvää enemmistöä. Mielestäni tästä voi tehdä sen vähimmäisjohtopäätöksen, ettei homokriittisyys ole yhteiskunnille kovin vahingollista. Helposti jopa tulee mieleen, että siihen sisältyy joku siunaus.

    • onania kunniaan

      Jos ei uskovaiset hässisi ollenkaan, niin maailna olis jumalavapaa vähäksiaikkaa aikas pian... Kunnes joku keksii jotain muuta palvottavaa...

    • Frans II

      On aivan turha yrittää perustella homvastaisuutta tai -myönteisyyttä raamatun tai kuvitellun jumalan mielipiteillä koska mitään jumalaa (tai jumalia) ei ole, ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaan. Raamattu on kokoelma persialaisia ikivanhoja kansansatuja ja -tarinoita joten leikkisästi voidaankin sanoa sen olevan kotoisin perseestä, samoin koraani ja muut ns pyhät kirjat.

      • ..........

        Homous on synti, homous on kiellettyä niinhän ne kaikki kirkkopaska foobikot väittää...


      • Anonyymi

        Milläs todistat väitteesi ettei Jumalaa ole eikä ole ollut? Kova väite ja täysin mahdoton todistaa. Toki saathan mielipiteesi ilmaista eihän siinä mitään.


    • 12X

      Eikös raamatussakin sanota "rakastakaa toisiaanne niin kuin itseänne toivotte rakastettavan", eli jos onan... ja työnelee jotain itseleen sinne, niin eikös se sitten ole luonnollista ja sallittua kaikkien kanssa, ilman sukupuolirajoja tehdä ihan mitä huvittaa?

      Hetkinen, vai oliko se sittenkin "kohdelkaa toisianne, niin kuin toivotte toisten kohteevan teitä"?

    • jumalaa-ei-ole-olemassa

      raamattu on kirja joka on kirjoitettu pikkujouluissa. eihän tässä ole mitään järkeä, miksi uksoa tuollaiseen sontaan?

      • Anonyymi

        Ei tainnut olla vielä pikkujouluja kun noita raamatun kirjoituksia kirjoitettiin muistiin useammankin kirjottajan toimesta.


    • elämän_ihanuus

      Ihmisten tulee myös lisääntyä vastuullisesti eikä vain harjoittaa seksiä. Ihmisten lisääntyminen edellyttää kahta sukupuolta. Jälkeläisista huolehtiminen vaatii vastuuta eikä pelkkää seksiä.
      Seksistä nautittavuus ei poista eikä vähennä vastuullisuutta.
      Elämä ei voi olla pelkkää seksistä nauttimista.

    • eipahalle

      Koska Jumala on tuominnut homot monessa kohtaa Raamatussa.
      Homouden teot on syntiä.
      Ellei Jumala tuomitsisi homouden tekoja ei niistä Raamatussa mainittaisi kielteisessä muodossa.

      • asfgasg

        Raamatussa kielletään myös sekoitekankaisten vaatteiden käyttö. Ja käsketään uhraamaan herralle. Noudatathan raamattua?


      • asfgasg kirjoitti:

        Raamatussa kielletään myös sekoitekankaisten vaatteiden käyttö. Ja käsketään uhraamaan herralle. Noudatathan raamattua?

        Voi kuinkahan monta sataa kertaa täällä Suomi24:ssä on vastattu tähän samaan kysymykseen... Mooseksen lain vaatesäädökset eivät koske kristittyjä, ja Jeesus oli viimeinen ja täydellinen uhri, jonka jälkeen ei enää tarvitse uhrata.


      • HomotEriPlaneetalle
        asfgasg kirjoitti:

        Raamatussa kielletään myös sekoitekankaisten vaatteiden käyttö. Ja käsketään uhraamaan herralle. Noudatathan raamattua?

        Noi käskyt kumotaan uudessa testamentissä kun jeesus tuo tullessaan uudet lait. Lue loppuun asti vatipää


      • lammaspait

        Jahve loi homot sitä varten, että voisi vihta niitä?


      • Anonyymi
        HomotEriPlaneetalle kirjoitti:

        Noi käskyt kumotaan uudessa testamentissä kun jeesus tuo tullessaan uudet lait. Lue loppuun asti vatipää

        "Noi käskyt kumotaan uudessa testamentissä kun jeesus tuo tullessaan uudet lait. Lue loppuun asti vatipää"

        Jeesus sanoi että laista ei katoa pieninkään piirto. MIten sinä sen kumoamiseksi saat tulkituksi?


      • Anonyymi
        asfgasg kirjoitti:

        Raamatussa kielletään myös sekoitekankaisten vaatteiden käyttö. Ja käsketään uhraamaan herralle. Noudatathan raamattua?

        Kaikilla noilla käskyillä oli jokin tarkoitus en tiedä mikä mutta Jumalalla oli jokin syy niihin kaikkiin. Osa oli varmaan myös jollain tavalla vertauskuvallisia. Me elämme uuden liiton aikaa ja pelastus perustuu uskoon Jeesukseen eikä Mooseksen lakiin joskin siellä olevat käskyt on annettu Israelin kansalle.


      • Anonyymi
        lammaspait kirjoitti:

        Jahve loi homot sitä varten, että voisi vihta niitä?

        Jumala ei ole niin alhainen että hän loisi joitain vihatakseen heitä. Toki Jumala sanoo olevansa kiivas mutta ei pitkävihainen vaan rakastava. Hän vihaa syntiä mutta rakastaa syntistä ihmistä ja haluaa että ihmiset tekevät parannuksen eivätkä elä synnissä vaan uskovat Jeesukseen ja sitä kautta saavat synnit anteeksi niin että pelastuvat.


    • Raamatussa.totuus

      Elämä Jumalasta ja kuolema vihollinen. Lapset Jumalalta ja heteroyhteydestä, ja ei voi syntyä homoudesta eikä lesboudesta, ja hedelmistään puut tunnetaan.

      • Tietysti.ihmisten

        Tietysti ihmisten tärkeä olla ketään toista ihmistä tuomitsematta, sillä Jumala näkee sydämet ja munuaiset, ja ihmiset vain ulkonaisesti näitä asioita. Lapsettomuus heterosuhteessa ihan eri asia kuin homous tai lesbous. Asioilla ihmisten keskuudessa myös voi olla monia eri syitä ja Jumala nämä tuntee ja tahtoo hyvää jokaiselle vaikka koetukset kuuluvat ihmisten elämään.


      • Jeesuksessa.siunaus

        jokaiselle hyvää nimessään pyytävälle Jumalalta, varmuudella.


      • Myös.naimattomuus

        Myös naimattomuus ihmiselle hyvin suuri armolahja Jumalalta.


      • Jumala.tahtoo.hyvää

        Jumala tahtoo hyvää jokaiselle ihmiselle Jeesuksessa, ja myös ristin kantaminen tätä ajallaan, vaikka suurin osa ihmisen elämästä vain suurta siunauksien vastaanottamista olisikin, näin myös Jobin kohdalla.


      • Ilmestyskirjassa

        kerrottu ihmisen koetuksesta ja kymmenestä päivästä, ja lyhyt aika ihmisen keskimääräiseen elämään. Jeesus kantoi ristiä yhden päivän ajan ja nousi kuolleista kolmantena päivänä kuolemastaan, ja palveli Isää Jumalaa yli kolme vuotta ja sai kokea suuria Isässä Jumalassa, ja edelleen ja ennen Immanueliksi syntymistään, joten tärkeä ymmärtää suhteuttaa näitä asioita Jumalan hyvyydessä.


    • Jumalan.siunaus

      ihmiselle ja eläimille lisääntymisessä ja maan täyttämisessä.

      Homous ja lesbous ihmisellä ja eläimillä sukupuuton tie varmuudella sitä harjoittaville yksilöille.

      Jumalan siunaus Jaakobille eli Israelille kaksitoista poikaa ja Israelin sukukuntaa, amen, halleluja! Lisäksi Diina veljiensä sisarena, ja valitettavasti koki väkivaltaa pakanan taholta.

      • satujeesus

        18 Jos mies makaa kuukautistilassa olevan naisen kanssa ja yhtyy häneen, he ovat molemmat paljastaneet naisen veren lähteen. Heidät on poistettava kansansa keskuudesta.

        Mitäs luulet onko tämän pimppiveren lähteiden paljastus säännön keksijä A) Ikuinen ja viisas jumalaolento vai B) Naisen fysiologiasta täysin tietämätön brutaali lammaspaimen?

        Vastaus on jokaiselle järkevälle ihmiselle itsestään selvä. Sinulla saattaa mennä hetki mutta pinnistä nyt oikein. Kumpikohan tämän käskyn keksi .. ihminen vai jumala .. :D


      • HomotEriPlaneetalle
        satujeesus kirjoitti:

        18 Jos mies makaa kuukautistilassa olevan naisen kanssa ja yhtyy häneen, he ovat molemmat paljastaneet naisen veren lähteen. Heidät on poistettava kansansa keskuudesta.

        Mitäs luulet onko tämän pimppiveren lähteiden paljastus säännön keksijä A) Ikuinen ja viisas jumalaolento vai B) Naisen fysiologiasta täysin tietämätön brutaali lammaspaimen?

        Vastaus on jokaiselle järkevälle ihmiselle itsestään selvä. Sinulla saattaa mennä hetki mutta pinnistä nyt oikein. Kumpikohan tämän käskyn keksi .. ihminen vai jumala .. :D

        Joo kyllä toi järkevä sääntö on. Eihän ole normaalia työntää elintään veren sekaan ja saada nautintoa siitä. Tota kun harrastaa avaa myös uusia himoja esim homoudella ja lapsiin sekaantumiseen. Olet ajattelukyvyltäsi kärpäsen tasolla. Sinua pitäisi kunnolla läväyttyy, jotta tulisit järkiisi.


      • satuj3esus
        HomotEriPlaneetalle kirjoitti:

        Joo kyllä toi järkevä sääntö on. Eihän ole normaalia työntää elintään veren sekaan ja saada nautintoa siitä. Tota kun harrastaa avaa myös uusia himoja esim homoudella ja lapsiin sekaantumiseen. Olet ajattelukyvyltäsi kärpäsen tasolla. Sinua pitäisi kunnolla läväyttyy, jotta tulisit järkiisi.

        Vituttaako kun kaikki huomaavat että palvomasi jumalan keksikin paimentolaismies? :D Hävettääkö huomata palvoneensa jotain pimppiverestä kiinnostunutta mielikuvitusolentoa? :D


    • Whatevers

      En ole uskovainen. En silti liion pidä homoista. En tiedä onko se "synti",
      mutta siihen on luontainen vastareaktio. Ihmettelen uskovaisten perusteluja, koska ne vaikuttavat siltä että kuin olisi kaikki siitä kiinni että mitä siellä jossain kirjassa sanotaan. Noissa jutuissa kun on muutenkin paljon aukkoja ja ristiriitoja eikä kukaan muutenkaan noudata puoliakaan jutuista. Aika hataraa ja valikoivaa.

      Pointtina nyt se että uskonto on aika vähäinen tekijä.
      Siinä on jotain mystisempää, koska se ei riipu uskonnosta.
      Mee kiinaan ni siel o varmaa ihan yhtä foobisia taolaisia tai jottai,
      ehkä niillä o kans joku doktriini kanssa, ehkä ei. Ei tarvii olla.

      • eipahalle

        Riippumatta siitä millainen ihminen on niin uskovaiset rakastavat heitä tasa-arvoisina lähimmäisinä. Rajana tulee vastaan se että "mitä haluat itsellesi tehtävän
        tee samoin.". Jos joudutaan tekemään synti niin ei sitä tahallisesti pidä tehdä vaikka olisi kuinka suvaitsevainen.
        Jokainen me olemme syntisiä mutta se ei anna lupaa siihen että edes auttaisimme jonkun harrastamaan synnin tekoja vaan tietämyksemme mukaan kerromme mitä Raamattu asiasta opettaa. Siis Jumalan sanasta mihin se ohjaa on kysymys.
        Uskovainen on myös uskossaan velvollinen kertomaan sen miten Raamatun ymmärtää uskossa. Siis niin, mitään lisäämättä ja pois ottamatta.


    • syntiätaieimutta

      Homous on luonnotonta. Perustelu; Kaikki luonnollinen pystyy lisääntymään. Vaikka kuika paljon homo kakkosreikään lastia laittaa, niin mitään rakkauden hedelmää ei näy eikä kuulu.

      • Anonyymi

        Mutta raiskatulla naisella syntyy rakkauden hedelmä? Melkoisen kieroutunut tulkinta sinulla.


      • Anonyymi

        Joku tiedemies selitti etttä kun paljon hoonaa kakkoseen niin lopulta evoluutio luo suolen mutkaan jonkinlaisen kohdun ja sitten yhtäkkiä kun on kehittynyt jonkin aikaa niin perseestä putkahtaa lapsi ulos. Kuulemma se on ihan ruskea mutta ilmeisesti kuitenkin se toimii. haju voi olla aika hirvittävä! Kyllä tuo on varmaan totta kun tuo kirjoittaja lisäsi että evoluutio on todistettu fakta! ;-)


    • DeusCaritasEst

      Homous ei liene synti - miten ominaisuus voisi olla? Homoseksuaaliset aktit tuomitaan Raamatussa - ja jopa Jeesus sanoo että maailman alussa ihmiset luotiin miehiksi ja naisiksi jotta he olisivat yhdessä yksi. Mutta niistä ajoista on aikaa ja meidät erottaa maailman ensimmäisistä ihmisistä syntiinlankeemus, joka vääristi mm suhteemme seksuaalisuuteen. Siksi homoseksiä, irtosuhteita ja pornoa esiintyy ja tulee esiintymään, ellei synnin kanssa kamppaileva ihminen puhdistaudu Kristuksessa näistä maailmallisista voimista. Mutta ihminen sai luomisessa myös vapaan tahdon, eikä Jumala ole ilmoittanut sitä riistävänsä paitsi viimeistään kuolemassa, jonka jälkeen ihminen joutuu tekemään elämästään tilin Herralle. On hämmästyttävää, että mm Suomen kansankirkossa on pappeja jotka eivät suostu tätä sulattamaan. Mutta kirkko ei ole Jumala, eikä aina oikeassa. Varsinkin meidän kirkkomme on ajan saatossa syyllistynyt useisiin epäkristillisiin rikkomuksiin, kuten tiettyjen väestöryhmien aktiiviseen sortamiseen ja Jumalan Sanan muokkaamiseen ihmismielen mukaiseksi. Ihminen on vapaa toimimaan väärin, mutta kutsuttu toimimaan oikein - rakastamaan. Risti ilman kilvoitusta, kamppailua ja kärsimystä on vain esine, jonka symbolinen arvo on tuntematon. Jeesus otti omana aikanaan kantaa moraalisiin kysymyksiin ja hänet lyötiin ristille. Se koitui kuitenkin meille pelastukseksi. Meidät on kutsuttu samaan. Kärsimään ja rakastamaan, jatkamaan ja varjelemaan Luojan työtä. Mikään ei meitä siihen pakota, olemm vapaat valitsemaan oman mielen mukaisen elämän. Mutta onpahan meitö varoitettu: synnin palkka on kuolema - ikuinen ero Jumalasta. Se on jotakin niin kamalaa että sitä en toivo kenelekkään. Armo ja rauha teille - uskokaa Hyvä Uutinen ja tehkää parannus!

    • synninnähnyt

      Kahden naisen irstailu keskenään ja hurmiossa eläminen synnyttää vihaa miehiä kohtaan ja aiheuttaa henkistä alentamista työpaikoilla miehiä kohtaan . Sitten syntyy vääriä todisteita miehiä vastaan.

    • niiseonniin
      • Anonyymi

        Reinikainen itseasiassa valehtelee aika paljon, mahdollisesti johtuu siitä, että hänellä ei ole mitään käsitystä evoluutioteoriasta vaan on luottanut amerikkalaisiin uskonvelijiinsä ja heidän teoksiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reinikainen itseasiassa valehtelee aika paljon, mahdollisesti johtuu siitä, että hänellä ei ole mitään käsitystä evoluutioteoriasta vaan on luottanut amerikkalaisiin uskonvelijiinsä ja heidän teoksiinsa.

        Kuinka tuohon evoluutioon kukaan asiaa tarkemmin tutkiva voi uskoa. Evoluutio selittää näin: Alussa oli hirveä pamaus. Sitten tuli alkumössö semmoinen massa tai ameeba joka vain vedessä velloi paikallaan ja yhtäkkiä siitä tuli kala jolle kasvoi evät ja sitten se kala yhtäkkiä muuuttui apinaksi ja hyppäsi puuhun ja söi banaaneita. Sitten se yhtäkkkiä sanoi että mä muuttui ihmiseksi ja hyppäsi maahan. En minä ainakaan usko että kaikki oli vaan sattumaa. jos tutkii eläviä olioita, kasveja ja eläimiä ja ihmisiä niin täytyy olla idiootti ellei näe kaikkea nerokkuuutta elävien olentojen suunnittelussa. Esimerkiksi silmä on mitä hienoin kamera ja kaikki muutkin kuten yksittäisen solun rakenne on nerokas. Mutta saahan sitä uskoa evoluutioon ei sitä kukaan kiellä.


    • wrtfge

      Pleiadilaiset muokkasivat aikoinaan nykyihmisen geenejä jotta olisimme kuuliaisia esivallalle jne... Siksi olemme tällaisia.

    • Ymmärtääkö aloittaja mikä/mitä rakkaus on? Se ei ole ainakaan seksiä .
      Miksei tuolloin voi välittää toisesta, olla tukena kuin veljellistä välittämistä eikä orgasmin perässä juoksemista?

      • todettavaon

        Peräaukko on tarkoitettu sitä varten, että ulostus pääsee siitä pois. Sitten uroogi voi myös muovihanskalla peitetyllä sormella tunnustella onko miehellä suurentunut
        eturauhanen. Siinäpä ne tärkeimät onkin. Mielestäni se on jotain epämääräistä ja pimeää touhua, jos sitä ruumiinosaa muuten käytetään.
        Rakkaus -sana kärsii inflaation, jos sitä näissä yhteyksissä käytetään ikäänkuin keppihevosena väärälle teolle.


      • Anonyymi

        Ihminen on tarkoitettu moniin asioihin, mitä uskonto kieltää. Eikä kovin moni innokas uskovainen ymmärrä biologiasta mitään. Tämä peräaukoista puhuminenkin kertoo, että kirjoittaja ei ole ymmärtänyt homoseksuaalisuuden olevan saman sukupuolen viehtymystä. Eivät kaikki homot harrasta sitä seksiä, joka on jatkuvasti mielessä uskovaisilla ja myös kielen päällä. Se on tietysti ymmärrettävää, että sitä tietämättömyyttä on hankala korjata jos ei halua käsitellä asioita. Helpointa onkin vain keksiä tarinoita ja esitellä omaa tietämättömyyttään ja muistaa mainita että on uskossa.


      • Anonyymi
        todettavaon kirjoitti:

        Peräaukko on tarkoitettu sitä varten, että ulostus pääsee siitä pois. Sitten uroogi voi myös muovihanskalla peitetyllä sormella tunnustella onko miehellä suurentunut
        eturauhanen. Siinäpä ne tärkeimät onkin. Mielestäni se on jotain epämääräistä ja pimeää touhua, jos sitä ruumiinosaa muuten käytetään.
        Rakkaus -sana kärsii inflaation, jos sitä näissä yhteyksissä käytetään ikäänkuin keppihevosena väärälle teolle.

        "Peräaukko on tarkoitettu sitä varten, että ulostus pääsee siitä pois."

        Sinulleko siis kelpaisivat homot jos vain peräaukkonsa jätäisivät rauhaan?

        En ole homoja haastatellut mutta enpä ihmettelisi vaikka sellaisia homoja olisikin, lesbot tietysti luonnostaan harrastavat noita juttuja harvemmin.


    • Anonyymi

      Uskovaiset ovat kaheleita.
      Luonnossa esiintyy homoseksuaalisuutta luonnostaan.
      Esim, delfiinit harjoittavat homoseksuaalisuutta.

    • Anonyymi

      Uskonto perustuu siihen, että täytyy olla aina jotain kuvitteellisia uhkia. Kristinuskossa ja islamissa homot ovat sellainen kuviteltu uhka, joista on muodostunut kestosuosikki. Niistä jorisemalla niitä näitä saarnaajat saavat rahakkaita lahjoituksia, lisää seuraajia ja valtaa. Indonesian Acehissa uskotaan, että tsunami joka aiheutti yli 100 000 kuolonuhria johtui siitä, että homoja, avionrikkojia ja toisiaan käsistä piteleviä eri sukupuolien edustajia ei hakattu kepeillä. Homo-uhkakuvalla on siis ajettu teokraattinen hirmuhallinto ja siellä ovat uskovaiset nyt tyytyväisiä.

    • Anonyymi

      Siis itse homoudessa ei ole mitään vikaa. On vain meidän ylisuvaitsevuutemme kanssa. Koko homma karkaa käsistä, kun homoja tungetaan joka ohjelmaan seksikohtauksineen, niin se menee liian pitkälle. Siinä paljastetaan enemmän, kuin heteroparien suhteissa. Lisäksi tällaiset ihmiset outoja tapoineen. He ovat naismaisempia, kuin oikeat naiset, eli tämäkin menee yli heillä.

      Toinen asia vielä, että homoseksuaalien puolustajat ja itse homoseksuaalit alkavat arvostella ja herjata heteroseksuaaleja, joten se siitä molemminpuolisesta suvaitsevaisuudesta. Joskus tuntuu, että onko koko homous tämän hetken muoti-ilmiö vai sairaus.

    • Anonyymi

      Uskonto tuomitsee, vaikka tämän saman uskonnon mukaan "Älkää tuomitko".

      Eihän uskonnossa mitään järkeä olekaan. Riittää että katsoo uskovaisia, niin järjen puute on ilmiselvä asia.

      Se että raamatussa jotakin lukee ja vieläpä paavalin, mooseksen tai jonkun muun miehen kirjoittamana, ei tee siitä Jumalan sanaa. Ja uskovaiset tyypillisesti eivät usko Jumalan sanaa, vaikka se tulisi ja purisi heitä nilkkaan. Vaan uskovaiset uskovat uskontoonsa, ideologiaan. Ja he uskovat kirjaan, esineeseen. Ja he uskovat ihmiseen ylitse Jumalan. He siis ovat antautuneet synnille ja saatanalle.

      Synnin hakeminen toisista ihmisistä ja erityisesti heidän seksuaalisuudestaan on osoitusta luonteen heikkoudesta, persoonallisuushäiriöstä, mielisairaudesta, ja lisätietoa voi googlettaa hakusanoilla "autoritaarinen persoonallisuus" ja "narsismi".

    • Anonyymi

      Jumala loi kaiken näkyvän ja näkymättömän. Homous on synnynnäinen kuten silmien värikin. Se ei ole perinnöllinen eikä geeneistä johtuvaa vaan aivojen kehityksestä. Tältä osin sikiön aivot kehittyvät jo äidin kohdussa, jolloin taipuvuus homouteen näkyy jo sikiön aivoissa. Siitä on lukuisia tutkimuksia. Seksuaalista käyttäytymistä säätelee INAH3:ksi kutsuttu alue aivoissa hypotalamuksen alaosassa. Ominaisuutta ei voi enää syntymän jälkeen muuttaa. Kukaan ei aikuisena haluaisikaan muuttua homoksi tähän homofobiseen maailmaan, mutta kun on syntynyt homoksi, pitää vain kestää.

    • Anonyymi

      Ovatpa jotkut typeriä kuvitellessaan Jumalan luoneen homon. Se on silkkaa homopuhetta. Ei siihen kukaan muu pystyisikään....paitsi tietenkin lespo. Etsikääpä se kromosomi jolla todistatte olevanne homo. Ei vaan löydy. Sen on tiedemaailmakin todistanut. Hyvä yritys kumminkin.

    • Anonyymi

      Ei ole sellaista komosonia eikä geeniä jotka tekisivät homon. Se ei siis ole periytyvää eikä tarttuvaa. Se on kuitenkin synnynnäistä, jota ei syntymän jälkeen pystytä muuttamaan . Jo raskausaikana sikiön aivoissa tapahtuu kehitys, joka määrittää tuleeko lapsesta homo tai hetero. Kun on syntymässää homo ,on sitä silloin koko ikänsä.

    • Anonyymi

      Homous ei johdu geeneistä, joten se ei ole periytyvää eikä tarttuvaa. Se on kuitenkin synnynnäistä. jota ei enää syntymän jälkeen voida muuttaa. Jo raskausaikana sikiön aivoissa tapahtuu kehitys tuleeko lapsesta homo tai hetero. Kun on syntynyt homoksi, on sitä koko elämänsä ajan.

      • Anonyymi

        > Homous ei johdu geeneistä, joten se ei ole periytyvää eikä tarttuvaa. Se on kuitenkin synnynnäistä. jota ei enää syntymän jälkeen voida muuttaa.

        Olen erimieltä. Seksuaalisuuden voi suunnata väärään suuntaan mm. levittämällä lapsille homopropagandaa, kun he ovat nuoria. Homous on mieliteko, jota voisi verrata vaikka salmiakin himoon, se on opittu tapa.


    • Anonyymi

      Paavaihan tuon kirjeessään kieltää eikä Jumala. Jeesus ei tainnut mainita mitään homoista ? korjaatkaa jos muistin väärin.

      Yleensä vain ihmettelen sitä, että miksi valtaosa uskovaisista ottaa homot ja lesbot ym hampaisiinsa? Maailmassa tapahtuu jatkuvasti todella pahoja ja vääriä asioita, mutta silti jaksetaan lähettää homot ym väki johonkin helvetin kadotukseen ja toivotaan näille "pahoille syntisille" jumalan rangaistusta. Onko tämä sitten sitä lähimmäisen rakkauden sanomaa?

      • Anonyymi

        > Paavaihan tuon kirjeessään kieltää eikä Jumala.

        Jumalan sana asiasta on tässä:

        "Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus"
        Lev. 18:22

        Jos rakastaa Jumalaa, ei tee tuota tekoa, joka kaiken lisäksi on yhtä järkevää kuin yrittää syödä korvan kautta, koska korvakin on reikä päässä.

        Mutta, olen samaa mieltä, ettei tuo ole ainoa väärä asia maailmassa. Yhtä suuren numeron voisi tehdä mm. aviorikoksesta, valehtelusta, varastamista jne.


    • Anonyymi

      kaulin on ihan hyvä vaihtoehto työntää perseeseen jos ei pysty olla normaali ihminen.

      • Anonyymi

        Kauanko olet ollut uskossa?


      • Anonyymi

        Miksi se pitäisi työntää perseeseen eihän sillä viitsisi enää taikinaa kaulita kun se olis iruskea paskasta ja haisisi hirveälle?


    • Anonyymi

      Ei se olekaan. Raamatussa ei sanota mitään homoudesta. Paavali käytti sanaa "arsenokoites", mikä tarkoittaa pyhäkköpoikaa eli miesporttoa.

      • Anonyymi

        > Raamatussa ei sanota mitään homoudesta.

        Siellä sanotaan mm:

        "Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus"
        Lev. 18:22


    • Anonyymi

      Homous itsessään voisi olla itsessään vielä siedettävää. Ongelma on se, että homouskin johtuu aivojen rakenteellisesta poikkeavuudesta, joka aiheuttaa muutakin ongelmakäytöstä. Homo miespuolinen ainakin on usein myös narsistinen ja oikukas väkivaltainenkin. Tosin tämä väkivaltainen käytös ei välttämättä näy fyysisenä väkivaltana vaan henkisenä ja usein selkäänpuukottavana käytöksenä. Tämä asia on tunnettu vuosituhanisa ja minulla on siitä itsellänikin empiirisiä havaintoja. Nykyaikana näitä asioita ei vain saa julkisesti puhua. Homoushoito voitaisiin antaa jo sikiövaiheessa hormonipistoksella ododttavalle äidille. Jostain syystä näin ei tehdä vaikka tarpeellista se olisi. Uskontoonhan asia ei mitenkään suoranaisesti liity vaan mielestäni enemmän psykologiaan.

    • Anonyymi

      Ei homoa tarvitse parantaa. Hän on lääketieteellisesti normaali ja lain mukaan suojattu. Epänormaalia siis pohtia koko asiaa.

    • Anonyymi

      hei tiesitteks te että kaikki ei usko jumalaan vi#un tyhmät

    • Anonyymi

      Heteroissa on todella paljon huoria, narsisteja, uskovaisiksi itseään esittäviä pedofiilejä, puolisonsa hakkaajia ect . Homous ja lesbous on kultaa noihin verrattaessa.

    • Anonyymi

      Hei!
      Itse olen uskovainen sekä homo. Raamatussa ei suoraan sanota mitään homoseksuaalisuudesta. Jokainen tulkitsee raamattua eri tavalla ja onhan se ihan eri asia lukea mitä sanoja siinä näkee, kuin alkaa ajatella ja tutkia asiaa. Olen tehnyt tutkimustyötä asiasta ja raamatussa on paljon käännösvirheitä ja muita vikoja. Oon siis tutkinut alkuperäistä heprean kieltä ja nää raamatun kohdat joita homophoobikot yleensä käyttää argumentteja viittaa yleensä oikeasti raiskaukseen, pedofiliaan tai moniavioisuuteen. Eli kristinusko ei oikeasti ole homoutta vastaan :)

    • Anonyymi

      Hei. Kaikella rakkaudella..Koko kysymyksen asettelu haisee. unohdat nyt täysin, että uskonnoissa ei ole kyse faktoista, vaan kollektiivisesta porukasta harrastamassa rituaaleja. Sillon on aina yhteiset säännöt, niinkun kaikissa porukoissa. Ja jos jossain uskonnossa h0m0stelu ei ole ok, niin etsi sitten sellanen uskonnollinen yhteisö, jossa esim, miesten kesken saunailloissa harrastama peräaukon vaselinisointi toiminta, tai p3nisten hierominen yhteen kuuluu kuvioon.

    • Anonyymi

      Kristityt jotka ottaa raamatun liian tosissaan on hyvä uskosia hölmöjä, jumalan olemassa oloa ei voi todistaa joten vähän säälin niitä jotka siihen uskoo

    • Anonyymi

      Jumala on sanonut tämän olevan väärin ja eikös se kuulostaa vähä tyhmältä että mies tunkee peniksen toisen miehen perseeseen

    • Anonyymi

      Uskovaistenkin parissa on paljon ihmisiä, jotka ei ole uudestisyntöyneet, vaan ovat nimellisesti uskossa ja siksi he eivät ole pelastuneet ja elävät kuten jumalatonkin. Tässä lisää. https://www.youtube.com/watch?v=K11J_7UE-ew

    • Anonyymi

      ELÄTTE HARHASSA, PELASTAJA TULEE JA RANKAISEE KAIKKIA SYNTISIÄ SAATANOITA. KAIKKI KUOLEMME EIKÄ KUOLEMAA VOI PAETA. ON PAKKO HYVÄKSYÄ FAKTA ETTÄ OLEMME YKSIN EIKÄ KUKAAN KATSO TEKOJEMME PERÄÄN. OLEMME KAIKKI SYNTISIÄ. KUN TUHO TULEE JOUDUMME KAIKKI IKUISEEN KADOTUKSEEN EIKÄ SIELTÄ OLE PALUUTA. TEHKÄÄ MITÄ HALUATTE, TEIDÄN EI TARVITSE OLLA LAMPAITA JOTKA SEURAA "PAIMENTA" OLKAA VAPAITRA JA AJATELKAA ITSE! TUHOP TULEE JA SE ON VÄISTÄMÄTÖN JOTEN TEHKÄÄ MITÄ ON TEILLE PARASTA! ÄLKÄÄ ANTAKO MUIDEN SYYLLISTÄÄ TAI PAHEKSUA TEITÄ TEKOJENNE TAKIA. -tuntematon. 2022

    • Anonyymi

      Näistä bonboe apinoista on netissä ne ovat samansukupuolisten kanssa. Sitä sanotaan luonnonvastaiseksi. Vaikka sitä luonnossa on.olen yrittänyt uskoa lapsesta asti jumalaan kuitenkin aina löytyy tällaista niinkuin nämä apinat.onhan se tyhmää tällaisen vanhan kirjan ohjeita noudattaa tai yleensä palvoa jotain kaksituhattavuotta sitten ristiinnaulittua miestä mikä oli siihen aikaan ihan tavallista. Paavi jokin aika sitten kehotti tappamaan tällaiset ihmiset tyhmä mies sekin. Uskonnolliset fanaatikot vain omaa etuaan ajaa siinä. Varmaan ne on yleensä raha seksi ja vaikutusvalta.

    • Anonyymi

      Siksi , koska me uskovaiset haluamme määrätä miten kaikki muut kanssaeläjät saavat olla ja elää. Siksi , koska ainoastaan me uskovaiset tiedämme miten ja millä tavalla saa elämäänsä elää. Haluamme tämän uskonnon varjolla ja avulla saada valtaa ja vaikuttaa toisten kanssakulkijoitten elämään. Siksi.

    • Anonyymi

      Niitä sanottiin ennenvanhAn häpeällisiksi himoiksi. Siihen johti ylpeys leivänyltäkylläisyys ja huoletonlepo sanotaan sodomasta. Sitten sanotaan että eivät peri taivastenvaltakuntaa. Tänäpäivänä on paljon häpeällistä käyttäytymistä. Nyt puhutaan taas ydinaseidenkäytöstä maailmalla. Sodoman ja gomorran tuhosi todennäköisesti asteroidi. Ydinsota on pahempi kuin se kuten raamatussa sanotaan sodoman ja gomorran on parempi sinä päivänä.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe