kasvoissani todettiin verisuonien laajentumista ja ruusufinni kenties. punoitusta ja oireilee esim. kuumassa. onko roagutanista apua tähän?onko b vitamiinista haittaa jos on ruusufinni?onko aurinko pahasta kesällä. jääkö tämä yleensä krooniseksi vai onko toiveita parantua?
ruusufinni
5
202
Vastaukset
Ruusufinnillä ei ole tekemistä allergian kanssa. Sitä erotetaan 4-5 eri muotoa. Se pahentuu mm kylmässä, kuumassa, suorassa auringonvalossa, takkapaisteella, kuumasta juomasta, alkoholista... Ne saavat kasvot hehkumaan joskus tuntikausiksi. Vähitellen punoitus jää pysyväksi. Siihen ei tällä hetkellä ole kunnon hoitoa, mutta ehkäpä jo parin vuoden kuluttua on. Finnejä hoidetaan antibiooteilla, harvoin isotretinoiinilla (Roaccutanella). Oireilu kestää ainakin jossakin mitassa lopun ikää.
- lutt.a
onko b vitamiinin syönnistä haittaa? itselläni on myös seborrea. kulkevatko ne käsikädessä?
B-vitamiinien syönnistä ei ole haittaa. Ruusufinnipotilailla on aina rasvainen eli seborrooinen iho; siis usein myös hilsettä päässä ja tali-ihottumaa kasvoissa.
- lutt.a
sain elideliä kasvojen hoitoon. mutta se polttelee jonkun ajan kuluttua ja posket on kuin pauringon polttamat. lisäksi tuli ahdistava olo rinnan alueelle kun olin makuu asennossa oli noustava pystyyn. kannattaako lopettaa rasvan käyttö?olisiko sisäisestä antibiotista apua ruusufinniin. olen onneton tämän kanssa. lääkäriin on taas aika varattu.
Elidel (pimekrolimuusi) on usein käytetty voide ruusufinniinkin. Se polttelee suurta osaa käyttäjistä 1-2 päivänä hoidon alussa. Jollei iho totu voiteeseen, poltteen voi estää jollakin tulehduskipulääkkeellä (asperiini, ibuprofeeni, ketoprofeeni, parasetamoli), jota otetaan noin tunti ennen voitelua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446