Miksi haukutte minua? Yritän vain pelastaa teidät uskonnolta.
Miksi haukutaan?
55
102
Vastaukset
- Tim -:)
Uskovaiset eivät taida tajuta edes miten arvokas olet heille.
- Mirka...
Uskikset aina väittää olevansa niin hyviä mutta tässä se nähdään
HEH HEH HEH........... - jää hyvästi
Jätä vihdoin uskovat rauhaan, me emme vaihtaisi osia sinun kanssasi mistään hinnasta. Näet onnettomuutesi viimeistään silloin, kun suljet silmäsi viimeiseen uneen.
- Kristitty45
jää hyvästi
Lopettakaa tämä älytön uhkaileminen ja paskanjauhanta. Ette ole mitään uskovia, ette ainakaan kristittyjä. Idiootteja te olette. - krist...
Kristitty45 kirjoitti:
jää hyvästi
Lopettakaa tämä älytön uhkaileminen ja paskanjauhanta. Ette ole mitään uskovia, ette ainakaan kristittyjä. Idiootteja te olette.Älytön uhkaileminen ja paskanjauhanta? Kukakohan täällä sitä harrastaa? MIRKA kaikki on ihan väsyneitä sen juttuihin ja palstantaso vaan laskee kokoajan kun täältä lähtee asialliset kirjoittelijat kun toi trolli vaan trollaa.
- Mirka ...
krist... kirjoitti:
Älytön uhkaileminen ja paskanjauhanta? Kukakohan täällä sitä harrastaa? MIRKA kaikki on ihan väsyneitä sen juttuihin ja palstantaso vaan laskee kokoajan kun täältä lähtee asialliset kirjoittelijat kun toi trolli vaan trollaa.
""Älytön uhkaileminen ja paskanjauhanta? Kukakohan täällä sitä harrastaa?""
Minä en ole koskaan uhkaillut ketään täällä, enkä ole valehdellut täällä kertaakaan vaikka annat niin ymmärtää. Olet törkeä ihminen. - PP
Mirka ... kirjoitti:
""Älytön uhkaileminen ja paskanjauhanta? Kukakohan täällä sitä harrastaa?""
Minä en ole koskaan uhkaillut ketään täällä, enkä ole valehdellut täällä kertaakaan vaikka annat niin ymmärtää. Olet törkeä ihminen.Niinpä Mirka. Minä olen kyllä sinua kovasanisesti ruotinut, enkä kadu, ansaitset sen varmasti eikä minua myöskään sido raamattu, etten uskaltaisi sanoa mitä ajattelen sontaketjuistasi.
Onhan toi ihan naurettavaa jaksat nähdä tällaista vaivaa uskovien palstalla. Sinä joka et omien sanojesi mukaan satuihin usko. Miksi siis kaikki tämä vaiva? - ???
PP kirjoitti:
Niinpä Mirka. Minä olen kyllä sinua kovasanisesti ruotinut, enkä kadu, ansaitset sen varmasti eikä minua myöskään sido raamattu, etten uskaltaisi sanoa mitä ajattelen sontaketjuistasi.
Onhan toi ihan naurettavaa jaksat nähdä tällaista vaivaa uskovien palstalla. Sinä joka et omien sanojesi mukaan satuihin usko. Miksi siis kaikki tämä vaiva?Mä luulen että se ei ole ihan terve siksi se jaksaa.
- Mirka ...
Pitäisikö teitä mielistellä ja kehua kun uskotte satuihin ja höpötyksiin?
- qsetus jatq
PP kirjoitti:
Niinpä Mirka. Minä olen kyllä sinua kovasanisesti ruotinut, enkä kadu, ansaitset sen varmasti eikä minua myöskään sido raamattu, etten uskaltaisi sanoa mitä ajattelen sontaketjuistasi.
Onhan toi ihan naurettavaa jaksat nähdä tällaista vaivaa uskovien palstalla. Sinä joka et omien sanojesi mukaan satuihin usko. Miksi siis kaikki tämä vaiva?Minua huvittaa ihan yhtä paljon tuo sinun staminasi urputtaa Mirkasta.
- PP
qsetus jatq kirjoitti:
Minua huvittaa ihan yhtä paljon tuo sinun staminasi urputtaa Mirkasta.
En minä sen ajatuksia arvostele, Tapaa vaan jolla täällä riehuu. Pakko kait tolle on jonkun sanoa tuskin uskotarkaan sitä ojennukseen laittaa ;) ja sitkeähän tuon kanssa on oltava, sehän on täällä niinku paska Junttilan tuvan seinässä eikä sellainen sonta lähde kuin kulottamalla.
- LuCia.
PP kirjoitti:
En minä sen ajatuksia arvostele, Tapaa vaan jolla täällä riehuu. Pakko kait tolle on jonkun sanoa tuskin uskotarkaan sitä ojennukseen laittaa ;) ja sitkeähän tuon kanssa on oltava, sehän on täällä niinku paska Junttilan tuvan seinässä eikä sellainen sonta lähde kuin kulottamalla.
Olen luullut että uskovaiset pitää kiroilemista syntinä.
Tee toiselle se mitä toivot itsellesi tehtävän - PP
LuCia. kirjoitti:
Olen luullut että uskovaiset pitää kiroilemista syntinä.
Tee toiselle se mitä toivot itsellesi tehtävänEi kyllä sinä varmaan ihan oikeassa olet, uskovat pitävät kiroilua syntinä ja varmaan tuo toinenkin pitää paikkansa, uskovien kohdalla :d
- Mirka on monumentti
Mirkahan on aivan mielettömän loistava. Sitkeä kuin tunturikoivu. Kukaan ei tykkää sen sonnasta ja se vaan jatkaa ripuloimista kaikkia ja kaikkea uhmaten.
Mirka on ateismin ylväs monumentti! Eläköön Mirka- Immodium plus
Yhtä loistava kuin koiranpaska kevät hangella. Tuskinpa palstan ateistitkaan sitä arvostaa se todellakin vaan jatkaa ripuloimista.
- Lu_Cia.
Immodium plus kirjoitti:
Yhtä loistava kuin koiranpaska kevät hangella. Tuskinpa palstan ateistitkaan sitä arvostaa se todellakin vaan jatkaa ripuloimista.
Arvostin sen verran että valitin viesteistänne.
- ihq
Lu_Cia. kirjoitti:
ihq
- Sikafarmi
Lu_Cia. kirjoitti:
Joo parempi niin ettei puhuta mitään suoraan .o
Mirka, olet rehellinen kertoessasi mielipiteesi tällä palstalla aivan suoraan. Et vain osaa keskustelun perussääntöjä, et kunnioita muita ja käytät rumaa kieltä. Ei ole kohteliasta nauraa HEH HEH HEH PUAAAAHHHAHAHA toisille päin naamaa. Siivoa vähän tyyliäsi, niin toiset ateistitkin arvostavat sinua enemmän. Sinulla on hyviä ajatuksia, mutta saat ne paremmin perille jos jätät karkeudet pois.
Meille tuli kerran kattokorjausten markkinoija, joka aloitti myyntipuheensa haukkumalla rumasti meidän talon katon ihan lyttyyn (edes tietämättä muuta kuin mitä oli päätellyt oman silmäyksensä perusteella). Ei tullut kauppoja.- kiusaajalle.
Iaurwen, itse häpäiset kaikki ateistit. Puhut kaikkien ateistien puolesta. "Ateistitkin arvostaisivat sinua" Ettäs tyhmä kehtaat!
Sinun juttusi ovat sellaisia etten aina usko sua edes ateistiksi, puolustat uskovia olet kiinnostunut heistä, niinkuin TAAS.
Olen monet kerrat tuntenut häpeää kun olen lukenut viestejäsi joissa joissain ei ole päätä eikä häntää, omia tunteitasi vain.
Jotka ovat usein faktoja vastaan. Olet poikkeus ateisteista. Erilainen, outo. mitä lie jumalaa nytkin mirkaa kiusaamalla leikit? - Pfurz
kiusaajalle. kirjoitti:
Iaurwen, itse häpäiset kaikki ateistit. Puhut kaikkien ateistien puolesta. "Ateistitkin arvostaisivat sinua" Ettäs tyhmä kehtaat!
Sinun juttusi ovat sellaisia etten aina usko sua edes ateistiksi, puolustat uskovia olet kiinnostunut heistä, niinkuin TAAS.
Olen monet kerrat tuntenut häpeää kun olen lukenut viestejäsi joissa joissain ei ole päätä eikä häntää, omia tunteitasi vain.
Jotka ovat usein faktoja vastaan. Olet poikkeus ateisteista. Erilainen, outo. mitä lie jumalaa nytkin mirkaa kiusaamalla leikit?Ateistinen äly on ylivertaista niin kuin Mirkakin osoittaa. Jos ateisti ei ymmärrä Mirkaa hän ei ole oikea ateisti vaan kiusaaja ellei jopa Kiusaaja!!!
Herätkää unestanne: Mirka on ateismin kuningatar ja te vinkujat ette vain tajua kuinka kirkkaanruskea ajatuksenjuoksu hänellä on.
Olette vain kateellisia, koska ette itse saa yhtä rävähtävän ruskeaa tuotosta, ateismin ylistyslaulua aikaiseksi. Siksi te haukutte. kiusaajalle. kirjoitti:
Jotka ovat usein faktoja vastaan. Olet poikkeus ateisteista. Erilainen, outo. mitä lie jumalaa nytkin mirkaa kiusaamalla leikit?"kiusaajalle"
:)
Mirka kysyi, minä vastasin. Olet varmaan oikeassa siinä, että puhuin toisten ateistien nimissä vastoin parempaa tietoani. Kiitos tarkasta huomiostasi. Korjaankin täten viestiäni Mirkalle: "Siivoa vähän tyyliäsi, niin arvostan viestejäsi enemmän."
Kyllä minä puolustan uskovaa, jos hän on mielestäni altavastaajana (kuten esimerkiksi synnyttämään pakotetut lestadiolaisnaiset). Olisiko sinusta ryhdikkäämpää painaa sellaista ihmistä alas?- :D:D:D
iaurwen kirjoitti:
"kiusaajalle"
Mirka kysyi, minä vastasin. Olet varmaan oikeassa siinä, että puhuin toisten ateistien nimissä vastoin parempaa tietoani. Kiitos tarkasta huomiostasi. Korjaankin täten viestiäni Mirkalle: "Siivoa vähän tyyliäsi, niin arvostan viestejäsi enemmän."
Kyllä minä puolustan uskovaa, jos hän on mielestäni altavastaajana (kuten esimerkiksi synnyttämään pakotetut lestadiolaisnaiset). Olisiko sinusta ryhdikkäämpää painaa sellaista ihmistä alas?Täällä olet joko ateisti tai uskova, rivit on pidettävä suorassa ja mitään inhimillisyyksiä ei suvaita joten valitse puolesi tarkkaan voit tehdä sen vain kerran!
- Lucia.
Pfurz kirjoitti:
Ateistinen äly on ylivertaista niin kuin Mirkakin osoittaa. Jos ateisti ei ymmärrä Mirkaa hän ei ole oikea ateisti vaan kiusaaja ellei jopa Kiusaaja!!!
Herätkää unestanne: Mirka on ateismin kuningatar ja te vinkujat ette vain tajua kuinka kirkkaanruskea ajatuksenjuoksu hänellä on.
Olette vain kateellisia, koska ette itse saa yhtä rävähtävän ruskeaa tuotosta, ateismin ylistyslaulua aikaiseksi. Siksi te haukutte.Sulla ei taas muuta liiku päässäs kun p aska. Tyypillistä uskistouhua.
- LuCia.
iaurwen kirjoitti:
"kiusaajalle"
Kyllä minä puolustan uskovaa, jos hän on mielestäni altavastaajana (kuten esimerkiksi synnyttämään pakotetut lestadiolaisnaiset). Olisiko sinusta ryhdikkäämpää painaa sellaista ihmistä alas?Ketään ei nykyaikana pakoteta synnyttämään!
Itse tunnen naisen joka odottaa kuudettaan, ja miksi? Siksi koska hän itse haluaa.
Anna mulle edes yksi todiste sen puolesta että jotakuta on uhkailtu hengenmenolla jos ei suostu tulemaan raskaaksi ja synnyttämään?
Sellaista ei ole, joten omasta päästäs keksit.
Vaikka joku pakotettaisiin tulemaan raskaaksi niin ainahan voi abortin tehdä. Väitteesi on tyypillistä sinua: omia luulojasi. - Pfurz
Lucia. kirjoitti:
Sulla ei taas muuta liiku päässäs kun p aska. Tyypillistä uskistouhua.
Miksi haukut. Ylistin Mirkaa. On se kumma, jos ei kelpaa
LuCia. kirjoitti:
Ketään ei nykyaikana pakoteta synnyttämään!
Itse tunnen naisen joka odottaa kuudettaan, ja miksi? Siksi koska hän itse haluaa.
Anna mulle edes yksi todiste sen puolesta että jotakuta on uhkailtu hengenmenolla jos ei suostu tulemaan raskaaksi ja synnyttämään?
Sellaista ei ole, joten omasta päästäs keksit.
Vaikka joku pakotettaisiin tulemaan raskaaksi niin ainahan voi abortin tehdä. Väitteesi on tyypillistä sinua: omia luulojasi.Arvoisa LuCia.
Ei se, että joku tuntemasi nainen odottaa vapaaehtoisesti kuudettaan, todista, etteikö jossain naisia pakotettaisi synnyttämään.
Vanhoillislestadiolaisen opin mukaan ehkäisy on synti, samoin kuin seksistä kieltäytyminen avioliitossa. Tästähän seuraa, että lapsia tulee. En ole väittänyt, että siellä kuolemalla uhattaisiin, jos ei synnytä, mutta helvetin tuomiolla kyllä uhataan. Lestadiolaisten omista lähteistä voi tämän vaivatta todeta. Ihmettelen, että et tätä tiedä.
Onko sinulla vaihtoehtoa esittää vanhoillislestadiolaiselle naiselle, joka odottaa kymmenettä lastaan ja haluaisi abortin? Minne hän menee, kun perhe, suku ja yhteisö kiroaa hänet ja ajaa hänet pois keskuudestaan? Tarjoatko hänelle asunnon ja työpaikan? Ymmärrätkö, että pakkosynnyttäminen on todellista?
Moitit kovin sanoin kirjoitustani, mutta omasikin on kyllä aika hatara ja osoitat siinä tietämättömyytesi.
- Lukija...
Mirka on ihan hyvä tyyppi. Olen oppinut arvostamaan hänen rehellisyyttään ja suorapuheisuuttaan. Ilman Mirkaa tämä palsta olisi todella surkea.
- hah hah hah
Niin varmasti...Mirka :D:D:D kiva kun sä jaksat sentäs puollustaa itse itseäs.
- Mirka ...
hah hah hah kirjoitti:
Niin varmasti...Mirka :D:D:D kiva kun sä jaksat sentäs puollustaa itse itseäs.
Ei pidä paikkaansa. HEH HEH HEH ...
- PP
Mirka ... kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. HEH HEH HEH ...
Ja vielä kaiken lisäksi menet avamaan uuden ketjun nimerkillä Lukija... "miksi uskikset ovat ilkeitä" olet sä kyllä niin pelle, ettei voi muuta kuin sääliä. Sulla ei vaan kaikki inkkarit ole enää kanootissa :O
PP kirjoitti:
Ja vielä kaiken lisäksi menet avamaan uuden ketjun nimerkillä Lukija... "miksi uskikset ovat ilkeitä" olet sä kyllä niin pelle, ettei voi muuta kuin sääliä. Sulla ei vaan kaikki inkkarit ole enää kanootissa :O
No tämähän kertoo vain siitä, kun Mirka avaa tällaisia keskusteluja, niin todella tärkeistä asioista ei edes keskustella, kun aika menee näihin turhiin jaarituksiin.
- Pfurz
PP kirjoitti:
Tää on loistotyyppi. Kuten sanoin: ateismin ylväs monumentti, jonka nerouden oivaltaa vain se, jonka nenä on tarpeeksi kehittynyt tälle ateistiselle älykkyydelle.
Jatka, Mirka, jatka! - PP
uskotar kirjoitti:
No tämähän kertoo vain siitä, kun Mirka avaa tällaisia keskusteluja, niin todella tärkeistä asioista ei edes keskustella, kun aika menee näihin turhiin jaarituksiin.
Tuosta olen 100% :sesti samaamieltä. Ihan turha odottaa mitään mielenkiintoisia ketjuja kun kaikki hukkuu näihin Mirkan makkaratehtaan metrilenkki tuotantolinjan tuotteisiin.
- Tim -:)
Seriffi poisti suurimman osan uskovaisten kirjoituksista. Hämmästyttävää.
- Lucia.
Hienoa! Ketju on vähän edes siistimpi :)
- Teresa
Tunne jotan tunnen sinua kohtaan Mirka on sääli ja rakkaus. Sääli siksi ettet ole löytänyt Jumalaa. Uskon että kuvittelet Jumalan olevan jotain kamalaa ja jotain jo ka nöyryyttää meitä uskovia.
Jumala ei ole kuten meidän maallinen isämme, ei sellainen ku joku papeista...
Kyllä se sinulle vielä löytyy mutta kannattaa ehkä lopettaa tuo tyhjänpäiväinen kiukuttelu sillä siten et löydä itseäsi etkä pääse omista tuskistasi.
Rakkaus siksi että tiedän Jeesuksen itkevän sinunkin puolestasi. Tiedän että olet Hänelle yhtä tärkeä kuin kuka tahansa meistä.
Voit olla 100% varma etten minä hauku sinua enkä valehtele tässä ja nyt.
Siunaan sinua ja rukoilen puolestasi! Puhun Taivaan Isälle että se antaisi sinunkin nähdä kuinka ihana se on. Se armo on mittaamaton ja rakkaus niin ylitsevuotavaa ettet voi edes suutasi avata kun Hän sinua koskettaa. Voi vaan kiittää...- ...
Teresa olipas kauniisti kirjoitettu :)
Sääli on juuri se mikä tulee mieleen Mirkasta ja säälien meidän tulee häntä ajatella. Jotakin pahaa tuollaiselle ihmiselle on tapahtunut eikä tapa jolla täällä esiintyy niin anna ihan tervettä kuvaa. Toivon, että saat rauhan sieluusi tavalla tai toisella. - Mirka...
En mä mitään kuvittele. Jumalanne on minulle pelkkää satua ja höpötystä. Tutkimukset todistaa myös tämän.
- Pfurz
Mirka... kirjoitti:
En mä mitään kuvittele. Jumalanne on minulle pelkkää satua ja höpötystä. Tutkimukset todistaa myös tämän.
Pröööööt
- Noora
Onko tullut mieleen että ehkä siihen on ihan joku pätevä syy? Sä trollaat täällä päivästä toiseen ja miksi? Ei mekään tulla ateismi palstalle käännyttämään ketään. Joten anna meidän olla ihan rauhassa. Ärsyttää kun tulee koulusta niin aina näkee näitä samanlaisia ketjuja :(
Koitetaan Noora jaksaa. Ymmärrän kyllä hyvin että Mirka osaa ärsyttää, mutta pyritään ymmärtämään. Ehkäpä jokin ajaa Mirkaa tänne päivästä toiseen, Jumala kykenee kääntämään ikävät asiatkin hyviksi :)
- sairaus se on
juhani1965 kirjoitti:
Koitetaan Noora jaksaa. Ymmärrän kyllä hyvin että Mirka osaa ärsyttää, mutta pyritään ymmärtämään. Ehkäpä jokin ajaa Mirkaa tänne päivästä toiseen, Jumala kykenee kääntämään ikävät asiatkin hyviksi :)
Voi hyvänen aika. Kaveri trollaa todennäköisesti samalla tavalla monella muullakin palstalla.
- Kirka ...
sairaus se on kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Kaveri trollaa todennäköisesti samalla tavalla monella muullakin palstalla.
Vaikka Mirkkeli trollaakin niin joku syyhyn tähän on ! Ja tämän syyn voi poistaa vain Jeesus. Jeesusta siis rukoilemme Mirkkulin elämään ja tässä rukouksessa emme väsy. Sitten kun Mirkkuliini tulee uskoon, niin se on suuri ilonpäivä meille kaikille. Eniten tietenkin iloitsee Mirka itse :)) Tuntuu jo niin hyvälle ajatella Mirkkeliiniä iloisena ja positiivisena.
- Lucia.
juhani1965 kirjoitti:
Sinä se olet joka ärsytät.
- Pfurz
Lucia. kirjoitti:
Sinä se olet joka ärsytät.
Voih. Olemme molemmat Mirkan monumentaalisen älykkyyden ihailijoita. Ah.
- Mirka...
En mä mitään trollaa. Tarkoitukseni on vain auttaa teitä tajuamaan että teitä on huijattu ja rankasti jumala ja jesse saduilla. Kokeilkaa vaikka todistaa jokin väitteeni kumoon niin huomaatte että olenkin oikeassa.
- Mirka...
Kirka ... kirjoitti:
Vaikka Mirkkeli trollaakin niin joku syyhyn tähän on ! Ja tämän syyn voi poistaa vain Jeesus. Jeesusta siis rukoilemme Mirkkulin elämään ja tässä rukouksessa emme väsy. Sitten kun Mirkkuliini tulee uskoon, niin se on suuri ilonpäivä meille kaikille. Eniten tietenkin iloitsee Mirka itse :)) Tuntuu jo niin hyvälle ajatella Mirkkeliiniä iloisena ja positiivisena.
Rukoukset eivät toimi ja se tekee rukoilemisen typeräksi touhuksi.
Olkaa rehellisiä uskikset jos vain pystytte. - Kirka ...
Mirka... kirjoitti:
Rukoukset eivät toimi ja se tekee rukoilemisen typeräksi touhuksi.
Olkaa rehellisiä uskikset jos vain pystytte.Parhaamme ainakin teemme - eikö sen pitäisi riittää Mirkkuliini (ethän loukkaannu kun käytän sinusta tuota nimiä - se vaan sointuu niin somasti ja jotenkin sopii sinun persoonaasi :)) ) ?
- Pfurz
Mirka... kirjoitti:
En mä mitään trollaa. Tarkoitukseni on vain auttaa teitä tajuamaan että teitä on huijattu ja rankasti jumala ja jesse saduilla. Kokeilkaa vaikka todistaa jokin väitteeni kumoon niin huomaatte että olenkin oikeassa.
Pröööööt!!!
- ijipj9
Jeesus pelastaa uskonnolta :)
- Donau
Mirka on Isä Aurinkoinen ja Ajatusten Tonava.
- Pfurz
Kuin keväinen ylitulviva joki, joka ruskean lietteisillä vesimassoilla peittää alleen kaiken. Kuka koskaan olisi voinut kuvitella, että viemärivedestä voi tehdä valtaisan taideteoksen! Haluan nähdä lisää.
Eihän sitä tietenkään ketään haukkua saa. Mirka on Jumalalle rakas samoin kuin me muutkin ihmiset.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks2024404Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t583142Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per881737Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181316Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va121314Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20231117Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi101101- 491075
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2471073- 49976