Kun lukee tämän palstan uskisten juttuja, joutuu toteamaan että usko merkitsee tyhmyyttä, tietämättömyyttä, taikauskoa, sydämettömyyttä, moralismia ja itsekkyyttä, jossa järjellä, ajattelulla, totuudella ja todellisuudella ei ole mitään osaa.
Poikkeuksiakin onneksi on sentään ollut. Edustaako tämä kirjoittelu uskovia yleensäkin, siihen en osaa vastata? Ainakin kasvotusten voidaan olla ihmiskoreita ja tekopyhiä. Täällä on ainakin helppoa sanoa oma mielipiteensä nimimerkin suojassa.
Uskikset tyhmiä ja ilkeitä?
18
79
Vastaukset
No olipa perin ystävällinen avaus.
"Sitä saa mitä tilaa", ja "niin metsä vastaa kun sinne huudetaan",
mutta tosi on kyllähän meidän uskovien pitäisi olla kaiken tällaisten yläpuolella.
Vai kuinka?Uskotar, itse ajattelen että, ihmisiä mekin uskovaiset olemme tunteinemme, jos meitä loukataan saamme loukkaantua ja puolustaa itseämme. Mutta ei meidänkään tarvitse lähtä mukaan siihen parjaamis- ja haukkumisviesteilyyn, siinä ei minusta voita häviää vaan. Siunausta sinulle sisar :)
- Lucia.
Juu, joku uskovainen on tuolla Mirkan ketjussa keksinyt että paska-sanan voi korvata ripuli tai sontasanalla niin sitä ei ylläpito sensuroi.
Uskista suututtaa kun joku puhuu hänen uskontoaan vastaan.
Ja toiset uskovaiset eivät ole näkevinäänkään rajua kiusaamista, jota Mirka joutuu kohtaamaan.
Turhaan julkisuus pui koulu-,ja työpaikkakiusaamista kun netissä, kirkon palstalla se sallitaan.
PS: Kiitos kirkolle kun poisti pahimmat sonta-viestit!- Pfurz
Haukut minua. On se kumma, että haukut minua sellaisista sanoista, joita itse käytät.
Sitä paitsi kaikki postaukseni ylistävät Mirkaa. Suututtaako se sinua.
Mirka on suuri performanssi aivan Jumalan teatterin hengessä. Taidetta, suurta taidetta. Ateismin ylväs monumentti! Ei minua suututa yhtään kun "puhutaan uskontoa vastaan". Välillä on aihettakin kritisoida uskontoja, eivät ne tabu ole eikä saakkaan olla. Mutta sitä haluan pyytää että se kritisointi tapahtuisi asiallisesti ja rakentavasti, en näe että se olisi keltään pois.
Mirkan tyyli on hyökkäävä ja uskovaisia aliarvioiva. Hän ei ota asioiden toista puolta kuuleviin korviinsakkaan. Ymmärettävästi tälläinen ärsyttää ja turhauttaa. Toisaalta ei sekään anna aihetta kiusaamiseen.
- Immodium plus
Ja ripuli jatkuu näköjään.............
- Juutas Käkriäinen
"En näe mitään velvollisuutta uskoa että sama Jumala joka on antanut meille logiikan, järjen ja älykkyyden tarkoitti että unohtaisimme niiden käytön." - Galileo Galilei
- agnus D
kannatan. terv uskisliberaali.
- Kristinuskon kirja.
Jumala on todella antanut meille ihmisille logiikan, järjen, ja älykkyyden käytettäväksemme. Kristinuskossa se tarkoittaa uskon perustamista realistisiin Jeesuksen tuomiin sanomiin, sekä todettaviin historiallisiin tapahtumiin. Valitettavasti pappien ( kirkon ) piirissä on vallalla mielikuvitukseen perustuva utopia usko.
- Juutas Käkriäinen
"Mies joka sanoo minulle, 'Usko kuten minä, tai Jumala tuhoaa sinut', sanoo 'Usko kuin minä, tai murhaan sinut'." - Voltaire
- woi meitä
Lukija on siis mirka ..hmmmm ?? ..mutta aikaisemmin lukija on ollut ninkuin ev.lut ...hmmm....onko ev.lut siis mirka ..hmmm ??
- niin on !!
Joo yksi ja sama trollen.
- ...
itse sä olet tyhmä
- kysymys
Minkähänlaisen arvostelun aloittaja antaa ateisteista?
- Älli Tälli
Huomaatteko te uskovaiset miten paljon kaadatte täällä sontaa Mirkan päälle?
Kirjoituksenne on järkyttävää luettavaa. - mene itseesi
No entäpä omat avauksesi Häirikköuskis, ev.lut (se aito), Zeilig (rekattuna) jne ?
Olet enemmänkin ihmisten kimpussa, kuten toteatkin, "nimimerkin" suojassa, kysynkin; Minkä niistä monista, joita käytät ? - agnus D
osittain totta.
ei vaan jaksa aina moittia veljee/siskoo... Syytä olisi. - Pyhä Pieru
Tänä on juuri sitä samaa lantalan hajua jota palstalla päivästä toiseen viljelet, sääli. Vaikka olin reilun vuorokauden vilkaisematta palstaa niin näköjään ei meno ole muuttunut. No jos olisit älykäs niin tajuaisit kaivavasi omaa hautaasi mutta koska et ole niin voit tähänkin postata jonkun "buuah" viestin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks2024404Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t583142Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per881737Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181316Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va121314Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20231117Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi101101- 491075
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2471073- 49976