Hyvä rouva greeeeen....

Vatstaisitko kyssäriini,milloin tulit uskoon?
Milloin synnyit uudesti?
Milloin jumalasi otti sinut siipiensä huomaan?

Ei pahalla.Mutta jos vastaisit ystävällisesti tähän,
niin mie voin kertoa oman uskoontuloni,olin silloin yhdeksän vee.....
Siksi koska huutelet toisien uskovien uudesti syntymistä.
Miten sinun on?

Arvostan kirjoituksiasi,mutta niissä on
soimaamisen ja manipuloimisen maku,sory.
Haluaisin tietää,
kuka teistä on sen oikean uudesti syntymisen todistaja?

57

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vielä jatkoa jos sallit.
      Mie olen etsivä,
      piikkinen sellainen,valitettavasti.

Mutta kun odottaa niinkuin lasarus,
      sitä pientä murusta pöydän alta,
      Ja saa vain akanoita.
      Miten sitten?
      Onko päämääräsi arvostella toisen vakaumusta
      vai yritätkö voittaa sieluja jumalalle,tällä takstiikalla?
      Kiitän jo vastauksestasi!
      T.leahimn.

• Näköjään en ole NIIN armoitettu,
        että voisit vastauksen laittaa.

Onko sillä nyt niin väliä,
        miten joku toinen on uudestisyntynyt?
        Eikö ole tärkeämpää olla sitä itse?

Miehän olen VAIN yksi meistä jumalattomista,
        joille sie et halua vastata.
        Huoh,teitä napaansa tuijottavia kultisteja!
        Tiedätkö miksi miun viestini on aina vihaa täynnä?
        Juuri sinun kaltaistesi omahyväisten vu
        oksi,Siksi meistä niin moni etsivä hukkuu......

• leahimn kirjoitti:

Näköjään en ole NIIN armoitettu,

Lea hyvä ei kannata ankkuroida tai vertailla itseään muihin ihmisiin, siinä joutuu enemmin tai myöhemmin pettymään, koska yksikään meistä ihmisistä ei ole täydellinen.
        Kun ankkuroi itsensä Jumalaan ja Hänen Sanaan ei joudu ikinä pettymään, Jumalalle kelpaamme omana vajavaisena itsenä. Voimia,siukkeja ja kevätauringon paistetta sinulle :)

• Joku ehti laittaa
        juhani1965 kirjoitti:

Lea hyvä ei kannata ankkuroida tai vertailla itseään muihin ihmisiin, siinä joutuu enemmin tai myöhemmin pettymään, koska yksikään meistä ihmisistä ei ole täydellinen.
        Kun ankkuroi itsensä Jumalaan ja Hänen Sanaan ei joudu ikinä pettymään, Jumalalle kelpaamme omana vajavaisena itsenä. Voimia,siukkeja ja kevätauringon paistetta sinulle :)

miinuksen sinulle, nimim.Juhani1965, mutta minä korjasin sen
        Olen lukenut kirjoituksiasi ja olet mielestäni terveellä pohajalla
        uskossasi.

• jaikal.se
        leahimn kirjoitti:

Näköjään en ole NIIN armoitettu,

Et sinä mihinkään huku paitsi näihin ihmiskeskeisiin palstakirjoituksiin jos luet niitä. Älä välitä tuomitsevista ja kovista ihmisistä. Jos heitä kuuntelet, he vievät sinua kovilla sanoillaan pois Jeesuksesta. Keskity Jeesukseen Kristukseen.

Tuntuu vähän siltä että sinä etsit tietä Herran luokse näiden palstakirjoitusten avulla. Annat ihmisten vaikuttaa itseesi. Sinä ikään kuin kysyt ihmisiltä oletko kelvollinen Herralle. Se on väärä tie. Ei sinun tarvitse kääntyä ihmisten puoleen. Sinä kelpaat Hänelle sellaisenaan uskon kautta Jeesukseen
        Sinulla näyttää kirjoitustesi perusteella olevan usko Jeesukseen vaikka sanotkin itseäsi jumalattomaksi. Et ole aivan niin jumalaton kuin sanot olevasi. Sanot sen "tuomareiden" suulla, mutta tiedät että sinun sydämessäsi on kaipuu ja usko. Jos ei vielä aivan pelastava usko, mutta uskon kipinä. Sen uskonkipinän on Herra Jeesus Kristus antanut sinulle.

Hänellä on suunnitelma sinua varten. Hän vie aloittamansa hyvän työnsä päätökseen. Anna siis Hänen tehdä se. Sinä tarvitset ehkä aikaa ja Herran rakkautta ja armoa uskaltaaksesi antaa itsesi kokonaan Hänen käteensä. Hänellä on armoa ja rakkautta sinullekin ihan riittämiin. Ehkä sinä koet sitä nyt tässäkin hetkessä. (Pyydän Herra Jeesus: siunaa leahimia läheisyydelläsi).

Jeesus on mennyt valmistamaan sinulle asuntoa Isän luona. Taitaa se jo olla valmis. Hän on suunnitellut sinulle vapauden kaikesta menneistä pahoista tapahtumista ikuisessa elämässä luonaan. "Katso uudeksi minä teen kaiken. Menneitä ei enää muisteta eikä ne ajatukseen astu." Näin olen jostakin Raamatusta joskus lukenut.
        http://www.youtube.com/watch?v=rujFuZuB7yc&feature=related

Minä olen monesti uskovana pohtinut oman pelastukseni perustaa kun omat työni tuntuvat jäävän kovin vajaviksi. "Voinko pelastua kun olen vain tällainen?"
        Olen tullut siihen tulokseen että pelastuksení perusta on yksin Jeesus Kristus ja Hänen työnsä.
        Minähän tulin uskoon Jumalan minussa aloittaman työn kautta. Jumala teki siis aloituksen. Tämä tapahtui silloin kun olin vielä synneissäni Jumalan vihamies pahoissa teoissani. Tulin uskoon jumalattomana syntisenä, en hyvänä onnistuneena ihmisenä hyvien tekojeni ansiolla.

Tästä päättelen; Jos Herra rakasti minua niin paljon silloin kun en välittänyt Hänestä, kuinka paljoa enemmän Hän rakastaa minua nyt kun olen sovitettu ja olen ottanut sovituksen vastaan Kristuksessa Jeesuksessa! Olenhan nyt Hänen lapsensa.

Siksi minä panen täyden luottamukseni Häneen koska itseeni en voi luottaa. Olen ymmärtänyt että en varmasti pelastu omilla ansioillani. Eikä minun tarvitsekaan. Minä pidän kiinni Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen ansiostaan, jonka kautta pelastun ja pääsen perille. Tämän ymmärtäminen vapauttaa. Tämä koskee tietenkin myös sinua.

• Ved.2
        jaikal.se kirjoitti:

Et sinä mihinkään huku paitsi näihin ihmiskeskeisiin palstakirjoituksiin jos luet niitä. Älä välitä tuomitsevista ja kovista ihmisistä. Jos heitä kuuntelet, he vievät sinua kovilla sanoillaan pois Jeesuksesta. Keskity Jeesukseen Kristukseen.

Tuntuu vähän siltä että sinä etsit tietä Herran luokse näiden palstakirjoitusten avulla. Annat ihmisten vaikuttaa itseesi. Sinä ikään kuin kysyt ihmisiltä oletko kelvollinen Herralle. Se on väärä tie. Ei sinun tarvitse kääntyä ihmisten puoleen. Sinä kelpaat Hänelle sellaisenaan uskon kautta Jeesukseen
        Sinulla näyttää kirjoitustesi perusteella olevan usko Jeesukseen vaikka sanotkin itseäsi jumalattomaksi. Et ole aivan niin jumalaton kuin sanot olevasi. Sanot sen "tuomareiden" suulla, mutta tiedät että sinun sydämessäsi on kaipuu ja usko. Jos ei vielä aivan pelastava usko, mutta uskon kipinä. Sen uskonkipinän on Herra Jeesus Kristus antanut sinulle.

Hänellä on suunnitelma sinua varten. Hän vie aloittamansa hyvän työnsä päätökseen. Anna siis Hänen tehdä se. Sinä tarvitset ehkä aikaa ja Herran rakkautta ja armoa uskaltaaksesi antaa itsesi kokonaan Hänen käteensä. Hänellä on armoa ja rakkautta sinullekin ihan riittämiin. Ehkä sinä koet sitä nyt tässäkin hetkessä. (Pyydän Herra Jeesus: siunaa leahimia läheisyydelläsi).

Jeesus on mennyt valmistamaan sinulle asuntoa Isän luona. Taitaa se jo olla valmis. Hän on suunnitellut sinulle vapauden kaikesta menneistä pahoista tapahtumista ikuisessa elämässä luonaan. "Katso uudeksi minä teen kaiken. Menneitä ei enää muisteta eikä ne ajatukseen astu." Näin olen jostakin Raamatusta joskus lukenut.
        http://www.youtube.com/watch?v=rujFuZuB7yc&feature=related

Minä olen monesti uskovana pohtinut oman pelastukseni perustaa kun omat työni tuntuvat jäävän kovin vajaviksi. "Voinko pelastua kun olen vain tällainen?"
        Olen tullut siihen tulokseen että pelastuksení perusta on yksin Jeesus Kristus ja Hänen työnsä.
        Minähän tulin uskoon Jumalan minussa aloittaman työn kautta. Jumala teki siis aloituksen. Tämä tapahtui silloin kun olin vielä synneissäni Jumalan vihamies pahoissa teoissani. Tulin uskoon jumalattomana syntisenä, en hyvänä onnistuneena ihmisenä hyvien tekojeni ansiolla.

Tästä päättelen; Jos Herra rakasti minua niin paljon silloin kun en välittänyt Hänestä, kuinka paljoa enemmän Hän rakastaa minua nyt kun olen sovitettu ja olen ottanut sovituksen vastaan Kristuksessa Jeesuksessa! Olenhan nyt Hänen lapsensa.

Siksi minä panen täyden luottamukseni Häneen koska itseeni en voi luottaa. Olen ymmärtänyt että en varmasti pelastu omilla ansioillani. Eikä minun tarvitsekaan. Minä pidän kiinni Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen ansiostaan, jonka kautta pelastun ja pääsen perille. Tämän ymmärtäminen vapauttaa. Tämä koskee tietenkin myös sinua.

Muuten mistä päättelet, että nim. leahimn. ei olisi pelastavassa uskossa? Tämä on aika tärkeä kysymys ihmissielun kannalta. Jos kyseisen epäilyksen heittää, niin täytyy olla aika vahvat perusteet. Mutta täytyy olla myös aika rohkea, jos sellaisen varjon heittää heiveröiselle apua pyytävälle sielulle!
        Itsellä on valitettavan huonoja kokemuksia lahkolaisten heittämistä tuomioista. Itse olen selvinnyt, mutta joillakin se saattaa aiheuttaa itsetuhon kierteen.
        -En minä Jumalalle kelpaa, kun nuo suuret uskonoppineetkin sen jo toteavat!

• jaikal.se
        Ved.2 kirjoitti:

Muuten mistä päättelet, että nim. leahimn. ei olisi pelastavassa uskossa? Tämä on aika tärkeä kysymys ihmissielun kannalta. Jos kyseisen epäilyksen heittää, niin täytyy olla aika vahvat perusteet. Mutta täytyy olla myös aika rohkea, jos sellaisen varjon heittää heiveröiselle apua pyytävälle sielulle!
        Itsellä on valitettavan huonoja kokemuksia lahkolaisten heittämistä tuomioista. Itse olen selvinnyt, mutta joillakin se saattaa aiheuttaa itsetuhon kierteen.
        -En minä Jumalalle kelpaa, kun nuo suuret uskonoppineetkin sen jo toteavat!

Leahim tietää itse onko hän uskossa vaiko ei.
        Tarkoitukseni ei ollut arvioida hänen uskoaan.
        Tarkoitus on osoittaa Pelastajaa ja rohkaista tulemaan Hänen luokseen sellaisenaan. Jeesuksen luokse tulee uskova(kin) joka päivä rukouksessa ja vaikka vain sydämen huokauksella.

Mitä tulee lahkoihin, tiedätkö sinä mikä on lahko?
        Lahko on mielestäni sellainen liike joka poikkeaa oikeasta raamatullisesta opista ja käytännöstä.
        Se on syrjäseura. (En löydä párempaa sanaa).
        Mikä sitten on oikea raamatullinen oppi ja käytäntö?

Sinä pidät helluntailaisia lahkolaisina ehkä siitä syystä että heitä on Suomessa vähän suhteessa luterilaisiin. Sinä luulet luterilaisuuden olevan raamatullinen oikea usko ja seurakunta. Mihin luterilaisuus perustuu kun se ei perustu Raamattuun? Luterilainen kirkko ei edes täytä Jumalan seurakunnalle asetettuja kriteerejä.

1. Raamatulliseen Jumalan seurakuntaan voi kuulua vain uudestisyntynyt uskova. Luterilaiseen kirkkoon kuuluu jokainen joka on vauvakasteen kautta liitetty siihen. Pelkästään tämän tähden luterilainen kirkko ei voi olla Jumalan seurakunta.

2. Luterilaisessa kirkossa ei vaadita jäseniltä uskoa Jeesukseen, puhumattakaan että pappi nuhtelisi synnistä synnissä elävää seurakunnan jäsentä. Jos luterilainen tulee uskoon ja lähtee seuraamaan Jeesusta Kristusta uskon kuuliaisuudessa, hänellä tulee vaikeuksia luterilaisessa kirkossa. Varsinkin jos hän on kirkon palveluksessa. Kirkossa kun ei juuri saa puhua Jeesuksesta. Kedon kukkasista ja Jumalan rakkaudesta ja Jumalasta saa kyllä saarnata mutta ei elävästä uskosta Hengen täyteyksineen. Jeesuksesta ei saa juurikaan saarnata. Joku kun voisi loukkaantua.

3. Luterilainen kirkko palkkaa työyhteyteensä uskosta osattomia pappeja ja nuorisotyöntekijöitä.
        Näin ei Jumalan seurakunta tee. Elävä uskova katsotaan uhkana kirkolle koska sellainen uskova voisi johdattaa sieluja Jeesuksen luokse. Pahimmassa tapauksessa elävä uskova johdattaa ihmisiä Pyhän Hengen täyteyteen. Se taas avaa uudelle uskovalle kastekysymyksen ja vie hänet uskovien upotuskasteelle. Silloin luterilaisesta onkin tullut hengessä helluntailanen. Sillä missä suhteessa uskoon tullut henkikastettu luterilainen poikkeaa helluntailaisesta uskovasta?

Tätä senaariota pyritään välttämään tietoisesti palkkaamalla sopivasti uskonnollisia ihmisiä mutta ei kovin uskovaa ihmistä. Uskovat ja uskoon tulleet työntekijät saavat potkut. (Ei kaikissa luterilaisissa seurakunnissa, mutta tätä tapahtuu ja on tapahtunut suuressa määrin).

Helluntaiseurakunnan työyhteyteen palkataan vain uskovia. Helluntailaiset potkaisevat uskosta luopuneet työntekijänsä. Siis, täysin päinvastaista toimintaa näillä seurakunnilla. Mieti sitten kumpi on Jumalasta.

Hellareita on vähintään kymmenen kertaa enemmän maailmassa kuin luterilaisia. Jumala perusti helluntailaisuuden yläsalissa Apt 2. luvussa. Sitten tämä Pyhän Hengen alue joutui unholaan vuosisatojen saatossa. Siitä tuli pelkkä historiallinen tapahtuma.

1900 vuosisadan alussa Los Anglesissa muutama vilpitön uskova löysi Raamatusta Hengen alueet. He alkoivat rukoilemaan Henkikastetta että hekin saisivat kokea sen mitä apostolit kokivat. Jumala vastasi heidän kaipuuseensa ja rukouksiinsa. He saivat apostolisen henkikasteen ja heidät täytettiin Pyhällä Hengellä samalla tavalla kuin apostolit alussa. Jumala tuli uudelleen Pyhässä Hengessä voimallisena elävänä Jumalana uskovien yhteyteen. Uskovien kuolleet muotomenot muuttuivat eläväksi Jumalan palvelemiseksi Hengessä. Jumala alkoi vaikuttamaan uskovien yhteydessä.

Nämä Pyhän Hengen kohdanneet ja saaneet uskovat savustettiin ulos omista seurakunnistaan. He alkoivat kokoontumaan yhdessä. Jumalan Sanan julistus tapahtui nyt Pyhän Hengen voitelussa ja voimassa.

Tästä lähti liikkeelle maailmanlaajuinen herätysliike jota kutsutaan helluntailaisuudeksi. Näin Jumala itse aloitti helluntaiherätyksen. Ei ihme että sitä pilkataan ja häpäistään ja vääristellään Jumalan vastustajien uskonnollisten ihmisten taholta. Uskonnolliset ihmiset vastustivat Jeesusta Kristusta ja apostoleja. Jeesus ristiinnaulittiin totuuden puhumisen tähden. Paavali sai kuulla: "Pois tuollainen. Ei tuollainen saa elää."

Koska Jumala itse aloitti helluntaiherätyksen vuodattamalla Henkensä, Pyhä Henki alkoi opettamaan uskovia Raamatun ja Jumalan tuntemiseen. Näin helluntailaisuus on aina ollut kaikkein raamatullisin seurakunta koska sen opettajat ovat olleet YliOpettajan raamattukoulussa.

Helluntailaisuutta pitäisi pitää sinä oikeana ja alkuperäisenä Jumalan seurakuntana. Mikä siitä poikkeaa, on lahko.

Helluntailaisuudessa opetetaan oikein uskon perusteista; uudestisyntymistä, kastetta, Pyhän Hengen täyteyttä ja uskon vaellusta armosta armossa. En ole missään kuullut niin raamatullista opetusta kuin hellareissa. Ja, "olensemiekiraamattualukenu" niin että kykenen arvioimaan opetuksen.

• Ved.2
        jaikal.se kirjoitti:

Leahim tietää itse onko hän uskossa vaiko ei.
        Tarkoitukseni ei ollut arvioida hänen uskoaan.
        Tarkoitus on osoittaa Pelastajaa ja rohkaista tulemaan Hänen luokseen sellaisenaan. Jeesuksen luokse tulee uskova(kin) joka päivä rukouksessa ja vaikka vain sydämen huokauksella.

Mitä tulee lahkoihin, tiedätkö sinä mikä on lahko?
        Lahko on mielestäni sellainen liike joka poikkeaa oikeasta raamatullisesta opista ja käytännöstä.
        Se on syrjäseura. (En löydä párempaa sanaa).
        Mikä sitten on oikea raamatullinen oppi ja käytäntö?

Sinä pidät helluntailaisia lahkolaisina ehkä siitä syystä että heitä on Suomessa vähän suhteessa luterilaisiin. Sinä luulet luterilaisuuden olevan raamatullinen oikea usko ja seurakunta. Mihin luterilaisuus perustuu kun se ei perustu Raamattuun? Luterilainen kirkko ei edes täytä Jumalan seurakunnalle asetettuja kriteerejä.

1. Raamatulliseen Jumalan seurakuntaan voi kuulua vain uudestisyntynyt uskova. Luterilaiseen kirkkoon kuuluu jokainen joka on vauvakasteen kautta liitetty siihen. Pelkästään tämän tähden luterilainen kirkko ei voi olla Jumalan seurakunta.

2. Luterilaisessa kirkossa ei vaadita jäseniltä uskoa Jeesukseen, puhumattakaan että pappi nuhtelisi synnistä synnissä elävää seurakunnan jäsentä. Jos luterilainen tulee uskoon ja lähtee seuraamaan Jeesusta Kristusta uskon kuuliaisuudessa, hänellä tulee vaikeuksia luterilaisessa kirkossa. Varsinkin jos hän on kirkon palveluksessa. Kirkossa kun ei juuri saa puhua Jeesuksesta. Kedon kukkasista ja Jumalan rakkaudesta ja Jumalasta saa kyllä saarnata mutta ei elävästä uskosta Hengen täyteyksineen. Jeesuksesta ei saa juurikaan saarnata. Joku kun voisi loukkaantua.

3. Luterilainen kirkko palkkaa työyhteyteensä uskosta osattomia pappeja ja nuorisotyöntekijöitä.
        Näin ei Jumalan seurakunta tee. Elävä uskova katsotaan uhkana kirkolle koska sellainen uskova voisi johdattaa sieluja Jeesuksen luokse. Pahimmassa tapauksessa elävä uskova johdattaa ihmisiä Pyhän Hengen täyteyteen. Se taas avaa uudelle uskovalle kastekysymyksen ja vie hänet uskovien upotuskasteelle. Silloin luterilaisesta onkin tullut hengessä helluntailanen. Sillä missä suhteessa uskoon tullut henkikastettu luterilainen poikkeaa helluntailaisesta uskovasta?

Tätä senaariota pyritään välttämään tietoisesti palkkaamalla sopivasti uskonnollisia ihmisiä mutta ei kovin uskovaa ihmistä. Uskovat ja uskoon tulleet työntekijät saavat potkut. (Ei kaikissa luterilaisissa seurakunnissa, mutta tätä tapahtuu ja on tapahtunut suuressa määrin).

Helluntaiseurakunnan työyhteyteen palkataan vain uskovia. Helluntailaiset potkaisevat uskosta luopuneet työntekijänsä. Siis, täysin päinvastaista toimintaa näillä seurakunnilla. Mieti sitten kumpi on Jumalasta.

Hellareita on vähintään kymmenen kertaa enemmän maailmassa kuin luterilaisia. Jumala perusti helluntailaisuuden yläsalissa Apt 2. luvussa. Sitten tämä Pyhän Hengen alue joutui unholaan vuosisatojen saatossa. Siitä tuli pelkkä historiallinen tapahtuma.

1900 vuosisadan alussa Los Anglesissa muutama vilpitön uskova löysi Raamatusta Hengen alueet. He alkoivat rukoilemaan Henkikastetta että hekin saisivat kokea sen mitä apostolit kokivat. Jumala vastasi heidän kaipuuseensa ja rukouksiinsa. He saivat apostolisen henkikasteen ja heidät täytettiin Pyhällä Hengellä samalla tavalla kuin apostolit alussa. Jumala tuli uudelleen Pyhässä Hengessä voimallisena elävänä Jumalana uskovien yhteyteen. Uskovien kuolleet muotomenot muuttuivat eläväksi Jumalan palvelemiseksi Hengessä. Jumala alkoi vaikuttamaan uskovien yhteydessä.

Nämä Pyhän Hengen kohdanneet ja saaneet uskovat savustettiin ulos omista seurakunnistaan. He alkoivat kokoontumaan yhdessä. Jumalan Sanan julistus tapahtui nyt Pyhän Hengen voitelussa ja voimassa.

Tästä lähti liikkeelle maailmanlaajuinen herätysliike jota kutsutaan helluntailaisuudeksi. Näin Jumala itse aloitti helluntaiherätyksen. Ei ihme että sitä pilkataan ja häpäistään ja vääristellään Jumalan vastustajien uskonnollisten ihmisten taholta. Uskonnolliset ihmiset vastustivat Jeesusta Kristusta ja apostoleja. Jeesus ristiinnaulittiin totuuden puhumisen tähden. Paavali sai kuulla: "Pois tuollainen. Ei tuollainen saa elää."

Koska Jumala itse aloitti helluntaiherätyksen vuodattamalla Henkensä, Pyhä Henki alkoi opettamaan uskovia Raamatun ja Jumalan tuntemiseen. Näin helluntailaisuus on aina ollut kaikkein raamatullisin seurakunta koska sen opettajat ovat olleet YliOpettajan raamattukoulussa.

Helluntailaisuutta pitäisi pitää sinä oikeana ja alkuperäisenä Jumalan seurakuntana. Mikä siitä poikkeaa, on lahko.

Helluntailaisuudessa opetetaan oikein uskon perusteista; uudestisyntymistä, kastetta, Pyhän Hengen täyteyttä ja uskon vaellusta armosta armossa. En ole missään kuullut niin raamatullista opetusta kuin hellareissa. Ja, "olensemiekiraamattualukenu" niin että kykenen arvioimaan opetuksen.

Kiitos vastauksestasi. Tuossa vaan tuli niin monta asiaa, että pitäisi myös vastata best-sellerin kirjan julkaisemisella. Mutta näytät olevan ihan samaa kastia näiden "vauvakastepilkkojen" suhteen. Et siis kyennyt pidättäytymään tuosta ns. "uskovien upotuskasteopista". Minuun se ei kuule pure. Olen sen hedelmiä seuraillut ihan viimeisen päälle.
        Tunnen omalta osaltani helluntailaisuutta sieltä ihan Ylivainioilaisuudesta asti suht. läheltäkin. Ja nimenomaan tunnen helluntailaisia heidän sisäisistä kokemuksistaan käsin. Siellä Los Angelesissa tilanne oli toisin.
        Helluntaillaisuus opettaa juuri väärin uskoontulemisen suhteen. Toisaalta nykyään kuulemani perusteella siellä on erittäin viksuja, jotka ymmärtävät tämän seikan, ja toppuuttelevat heppoisin perustein "tulemasta". Uskoon tullaan vain Jumalan kutsusta ja vaikutuksesta, ei helluntailahkon. Luterilaisuutta, eikä katolisia kannata edes mainita.. Mutta täytyy myös muistaa, että kaikissa on hyvät puolensa. Mutta mikään uskonsuunta ei voi omia itselleen ainoana oikeana pelastuksen autuutta. Siitän olen täysin varma. Mutta lahkot eivät peri taivasten valtakuntaa. Siitä olen vakuuttunut. Itselle riittää lapsikaste, ja olen siitä sata varma näkyineen ja todistuksineen. En tuomitse ns." uskovien kastetta",, mutta hedelmät kyllä tuomitsen ja niitä mädäntyneitä on paljon.

Valitettavasti näitä "uskovien upotuskasteelaisia" menee tuonne Benny Hinn-tyyppiseen okkultismiin, mikä ei ole enää edes kristinuskoa. Tästä menee poikki keskustelu kristittyjen välisestä keskustelusta. Muu keskustelu on keskustelua okkultismi vastaan kristinusko.

• jaikal.se
        Ved.2 kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Tuossa vaan tuli niin monta asiaa, että pitäisi myös vastata best-sellerin kirjan julkaisemisella. Mutta näytät olevan ihan samaa kastia näiden "vauvakastepilkkojen" suhteen. Et siis kyennyt pidättäytymään tuosta ns. "uskovien upotuskasteopista". Minuun se ei kuule pure. Olen sen hedelmiä seuraillut ihan viimeisen päälle.
        Tunnen omalta osaltani helluntailaisuutta sieltä ihan Ylivainioilaisuudesta asti suht. läheltäkin. Ja nimenomaan tunnen helluntailaisia heidän sisäisistä kokemuksistaan käsin. Siellä Los Angelesissa tilanne oli toisin.
        Helluntaillaisuus opettaa juuri väärin uskoontulemisen suhteen. Toisaalta nykyään kuulemani perusteella siellä on erittäin viksuja, jotka ymmärtävät tämän seikan, ja toppuuttelevat heppoisin perustein "tulemasta". Uskoon tullaan vain Jumalan kutsusta ja vaikutuksesta, ei helluntailahkon. Luterilaisuutta, eikä katolisia kannata edes mainita.. Mutta täytyy myös muistaa, että kaikissa on hyvät puolensa. Mutta mikään uskonsuunta ei voi omia itselleen ainoana oikeana pelastuksen autuutta. Siitän olen täysin varma. Mutta lahkot eivät peri taivasten valtakuntaa. Siitä olen vakuuttunut. Itselle riittää lapsikaste, ja olen siitä sata varma näkyineen ja todistuksineen. En tuomitse ns." uskovien kastetta",, mutta hedelmät kyllä tuomitsen ja niitä mädäntyneitä on paljon.

Valitettavasti näitä "uskovien upotuskasteelaisia" menee tuonne Benny Hinn-tyyppiseen okkultismiin, mikä ei ole enää edes kristinuskoa. Tästä menee poikki keskustelu kristittyjen välisestä keskustelusta. Muu keskustelu on keskustelua okkultismi vastaan kristinusko.

Sinun vuodatuksessa on huomattavaa yksi asia joka siitä nousee hyvinkin voimakkaasti. Sinä olet kääntynyt katsomaan ihmisiä. Pitäisi katsoa yksin Jeesukseen Jumalan Sanaan. Sana johtattaa kun siihen uskoo, ottaa vastaan ja tottelee Sanaa. Sitten mitä ihmiset touhuavat Sanan ympärillä, sillä ei ole merkitystä. Vihollinen kyllä saa hyvän näyttämään pahalta ja pahan hyvältä mikäli me menetämme katsekontaktin Sanaan. Siksi Raamattu käskee meitä katsomaan Jeesukseen ja ajattelemaan Häntä.

Minulle ja Jumalalle merkitsee minun pelastuksessa se, miten minä suhtaudun Hänen Krijoitettuun Sanaan ja kuinka minä seuraan Jeesusta käytännön elämässä. En vastaa naapurin synneistä.

• Ved.2
        jaikal.se kirjoitti:

Sinun vuodatuksessa on huomattavaa yksi asia joka siitä nousee hyvinkin voimakkaasti. Sinä olet kääntynyt katsomaan ihmisiä. Pitäisi katsoa yksin Jeesukseen Jumalan Sanaan. Sana johtattaa kun siihen uskoo, ottaa vastaan ja tottelee Sanaa. Sitten mitä ihmiset touhuavat Sanan ympärillä, sillä ei ole merkitystä. Vihollinen kyllä saa hyvän näyttämään pahalta ja pahan hyvältä mikäli me menetämme katsekontaktin Sanaan. Siksi Raamattu käskee meitä katsomaan Jeesukseen ja ajattelemaan Häntä.

Minulle ja Jumalalle merkitsee minun pelastuksessa se, miten minä suhtaudun Hänen Krijoitettuun Sanaan ja kuinka minä seuraan Jeesusta käytännön elämässä. En vastaa naapurin synneistä.

jaikal: "Jos ei nyt vielä ihan pelastavassa uskossa, mutta uskon kiipinä kuitenkin."

Tässä oli jaikalin suora lainaus. Tähän oli siinä mielessä tärkeä, koska jaikal on määritellyt toisen uskosta: pelastuuko vai ei. Sisältää siis käsityksen pelastuksesta, mihin kilvoittelemme.

Tuo luterilaisuuteen vertaaminen on tyypillistä lahkopuhetta, siis puhetapa<
        Luterilainen kirkko on yhteiskunnallinen instituutio, mikä pitää sisällään kaikenkarvaisia, myös uudestisyntyneitä, yhdellä kasteella ja uskolla varustettuna.

Itse olen tullut tänne keskustelemaan uskovien kanssa, joita kuvittelen myös hellareissa olevan.
        Mutta joskus tuntuu,m että hellareissakin on sellainen tapa, että uskon oppiin jo melkein sisältyy luterilaisuuden "lutkuttelu ja vauvasivelypilkka".
        Lahkolaisuuden määrittelyn saa helposti, kun kieltää toisen uskon, ja sisällyttää omaan suuntauksensa ainoana oikeana pelastavana uskona.

Näin on ollut myös luterilaisuudessa lestadiolaisten osalta. Heidän käsityksensä mukaan ainoastaan kuulumalla jo sukulaisuuden perusteella heihin, tulee tuomio tai parannuksen armoon pääseminen. Tietysti ainoastaan heidän pappiensa käsien alta.
        Tunnen myös harvinaisen paljon em. suuntauksista uskovia, joilla ei ilmene lahkohenkeä; hellareita, vapaakirkollisia aika paljon. Kunhan siivotaan erilaiset eksyttävät hurmahenkiset ilmiöt, kuten "Benny Hinn`läisyys", Nokialaisuudesta nyt puhumattakaan.

• leahimn(ei kirj.)

Pah!
      Tässä näette paatuneen muotojumalisen
      kultistin!
      Yäk,ei ikinä enään helluihin takaisin!

• Ved.2

Mutta noin vaan tarkistukseksi, oletko uskossa Jeesukseen Kristukseen, vai et? Kun näytti jäävän epäselväksi. Tässä oli vaan epäselvää sen suhteen, joten voinet vahvistaa käsityksen?

• Lämpimästi suosittelen sisar-greeenille keskustelun laajentamista semper-aiheiden ulkopuolelle. Nyt sinulla on mainio tilaisuus!

Leahimn tekee sinulle aivan ymmärrettäviä kysymyksiä.

Veljellisesti kannustaen sinua vastaamaan, ole rohkea!

SF

• Asiamies.

Valitettavasti rouva Greeeen ei voi enää vastata sillä hänet on valittu helluntalaisten ylempään johtokuntaan ja perushelluntalaiset eivät enää saa häntä puhutella.

Voit lähettää hänelle sähköpostia seurakuntasi kautta mutta muista olla nörä sillä hän on nykyään esimiehesi ja voi sulkea sinut yhteiksunnan ulkopuoliseksi.

• leahimn(ei kirj.)

Jos näin on,kirjoituksista päätellen
        saan vastaani kylmän,itseriittoisen,
        omahyväisen kultistin!

Rouva greeen,mie etsin,mitä sinulla on minulle tarjota?
        Muutakuin halveksuntaa .?

Olin hellari/uskovainen.Koin jotain sellaista
        mitä KUKAAN ei saisi kokea lahkossasi!
        Onko siis sinulle tärkeämpi miun sieluni pelastus,
        vai vaantää vaikka mitä toisten uskoista?
        Olenko mie,jumalaton sinulle rouva greeeen tärkeä millään tavalla?

• Markku Tampio

Eikös rouva greeeen olekaan vapaakirkollinen?

• Asiamies.
        Markku Tampio kirjoitti:

No keksin vain tuon. Oli tarkoitus olla sarkastinen.

• Arvioitsija vaan...
        Markku Tampio kirjoitti:

Tietämäni mukaan on vapaakirkollinen. Nyt vaitonainen kun pitää punnita omaa ja ukkonsa vaellusta ja uskon perusteita. Minun käy häntä sääliksi. Pariskunta tulee aikanaan palstalle uusin nimimerkein. Näin siis luulen tapahtuvan.

• leahimn(ei kirj.)
        Arvioitsija vaan... kirjoitti:

Tietämäni mukaan on vapaakirkollinen. Nyt vaitonainen kun pitää punnita omaa ja ukkonsa vaellusta ja uskon perusteita. Minun käy häntä sääliksi. Pariskunta tulee aikanaan palstalle uusin nimimerkein. Näin siis luulen tapahtuvan.

Just!Pyysin melkein että pysähtyisit rouva greeen,
        vaikka vain yhden syntisen vuoksi!
        Sitä et tehnyt.
        Hukkasit yhden sielun,
        ja toivon että vastaat siitä jumalallesi!

Mie en halua olla missään tekemisissä räyhääjä henkien kanssa.Sitä sie rouva greeeen olet!
        Minä olisin tullut takaisin,
        mutta sie et ainakaan sitä porttia pitänyt auki!

Kysyn vielä kerran:Poljetko jalkojesi alle kaikki jumalattomat
        jotka etsii edes sitä pientä reikää,
        palatakseensa takaisin!!!

Sinä paadutit sieluni,
        ja etsiessäni.olen edelleen yhtä hukassa
        kuin ennenkin.
        Rouva greeeen,sie et ole jumala....
        Mitä raamattu sanookaan:mitä teette yhdellekään näistä pienistä.......

• Lopetahan jo
        leahimn(ei kirj.) kirjoitti:

Just!Pyysin melkein että pysähtyisit rouva greeen,
        vaikka vain yhden syntisen vuoksi!
        Sitä et tehnyt.
        Hukkasit yhden sielun,
        ja toivon että vastaat siitä jumalallesi!

Mie en halua olla missään tekemisissä räyhääjä henkien kanssa.Sitä sie rouva greeeen olet!
        Minä olisin tullut takaisin,
        mutta sie et ainakaan sitä porttia pitänyt auki!

Kysyn vielä kerran:Poljetko jalkojesi alle kaikki jumalattomat
        jotka etsii edes sitä pientä reikää,
        palatakseensa takaisin!!!

Sinä paadutit sieluni,
        ja etsiessäni.olen edelleen yhtä hukassa
        kuin ennenkin.
        Rouva greeeen,sie et ole jumala....
        Mitä raamattu sanookaan:mitä teette yhdellekään näistä pienistä.......

Miksi sinä leahimn olet aina jonkun kimpussa. Nytkö pelastuksesi on jonkun greeeenin käsissä. Tuntuu kuin etsisit aivan tarkoituksella tekosyitä pahaan oloosi.
        Käyt syyttämään sellaisia ihmisiä joilla ei ole osuutta sinun kurjaan olotilaasi.
        Haluatko sinä piehtaroida tuossa tilassa koko ikäsi vai aiotko tehdä elämällesi jotakin. Valitse viisaasti, ihan oman mielenterveytesi vuoksi jo.

• komppis.
        Lopetahan jo kirjoitti:

Miksi sinä leahimn olet aina jonkun kimpussa. Nytkö pelastuksesi on jonkun greeeenin käsissä. Tuntuu kuin etsisit aivan tarkoituksella tekosyitä pahaan oloosi.
        Käyt syyttämään sellaisia ihmisiä joilla ei ole osuutta sinun kurjaan olotilaasi.
        Haluatko sinä piehtaroida tuossa tilassa koko ikäsi vai aiotko tehdä elämällesi jotakin. Valitse viisaasti, ihan oman mielenterveytesi vuoksi jo.

Minä olen sitä mieltä ettei kukaan ole velvollinen toimimaan just niinkuin neitileahimn tahtoo.

Vielä kun sihisee suoranaista vihaa ja inhoa reeeeniä kohtaan. Niin miksi kummassa greeeen tuohon, leahimnin kiusattavaksi, suostuisi?

TAkkiin tulisi, ja tuli jo.

Leahimn on pelottava raivossaan.

• Hyvä keksintö !
        Asiamies. kirjoitti:

No keksin vain tuon. Oli tarkoitus olla sarkastinen.

On se hyvä, että tällä palstalla vierailee humoristisiakin ihmisiä !
        Palsta on mennyt niin riidanhaluiseksi ja vakavaksi, että itseäkin
        välillä pelottaa !

• Ei varmaan luuloa
        Arvioitsija vaan... kirjoitti:

Itsekin olen ihmetellyt mistä nuo hännystelijät yhtäkkiä tulevat
        ja katoavat samantien..!

• Tarkoitin siis heitä
        Ei varmaan luuloa kirjoitti:

Itsekin olen ihmetellyt mistä nuo hännystelijät yhtäkkiä tulevat
        ja katoavat samantien..!

jotka tulevat yhtäkkiä puoltamaan Greeeeniä ja Huutavaa ääntä
        ja sitten heitä ei muissa kirjoituksissa ole näkyvilläkään..etteivain
        ole yksi ja sama henkilö tuo Greeeen ja Huutavan Ääni, joka
        vaihtaa nimimerkkiään kaikenaikaa..

• Una donna
        Tarkoitin siis heitä kirjoitti:

jotka tulevat yhtäkkiä puoltamaan Greeeeniä ja Huutavaa ääntä
        ja sitten heitä ei muissa kirjoituksissa ole näkyvilläkään..etteivain
        ole yksi ja sama henkilö tuo Greeeen ja Huutavan Ääni, joka
        vaihtaa nimimerkkiään kaikenaikaa..

No joo, asiahan on ihan klaari, että yksi vihreeee huutaja kukkaseppeleineen toimii siellä ihan yksin omassa persoonassaan ja kuvittelee, että kaikki uskovat siellä olevan suuren kannustajajoukon häntä komppaamassa... voi voivoi...

• greeeeen
        leahimn(ei kirj.) kirjoitti:

Jos näin on,kirjoituksista päätellen
        saan vastaani kylmän,itseriittoisen,
        omahyväisen kultistin!

Rouva greeen,mie etsin,mitä sinulla on minulle tarjota?
        Muutakuin halveksuntaa .?

Olin hellari/uskovainen.Koin jotain sellaista
        mitä KUKAAN ei saisi kokea lahkossasi!
        Onko siis sinulle tärkeämpi miun sieluni pelastus,
        vai vaantää vaikka mitä toisten uskoista?
        Olenko mie,jumalaton sinulle rouva greeeen tärkeä millään tavalla?

Leahimn, en tiedä, kuka on helluntailaisten ylempään johtokuntaan valittu rouva greeeeen, mutta jos minun kanssani haluat keskustella, niin se kyllä käy.
        Käyn palstalla aina välillä, joten en ole täällä aina vastailemassa.

Jos Semper lukee tämän vastaukseni, totean hänelle, että oikein mielelläni teen palstalla muutakin kuin puutun ilkeilyysi ja muiden kirjoittajien sanoman vääristelyysi. Voisitko siis jo viimeinkin lakata tekemästä noita asioita?!

Ja leahimn, en halua vääntää muiden uskoista, vaan keskustella erilaisista näkemyksistä rakentavasti. Semperiltäkin olen kysynyt hänen oppiaan uudestisyntymisestä yleisesti (en siis tivannut hänen omasta uudestisyntymisestään), hänhän se on sen perusteella kuilun uskovien väliin rakentanut väittämällä kanssaan eri tavalla uskovia harhauskoisiksi eksyttäjiksi.

Totta kai sinunkin sielusi pelastus on minulle tärkeää. Olen jossain määrin tietoinen kauheasta kokemuksestasi, johon viittaat, ja olen ainakin kerran ottanut avaamassasi keskusteluketjussa siihen kantaakin. Se on asia, jota todellakaan EI saisi tapahtua kenellekään! Minä en ymmärrä sellaista uudestisyntymistä, jonka jälkeen tehdään edelleenkin tahallista syntiä ja jopa kajotaan lasten fyysiseen koskemattomuuteen, mutta näitä tuollaista tekeviä 'uudestisyntyneitä' saarnaajiahan on tullut tässä lähiaikoina julki useampiakin. Minun uskoni mukaan ihmisestä tulee uudestisyntymisessä kuuliainen Jumalalle ja Jumalan tahtohan on se, että rakastamme lähimmäisiämme ja pidämme heistä huolta (teemme niinkuin tahtoisimme itsellemme tehtävän). Uskaltaisin väittää, että sinulle pahaa tehnyt saarnaaja ei tuntenut Jumalaa. Minä en myöskään usko siihen joidenkin jumalaan, joka antaa tuollaisille pahantekijöille pelastuksen, kunhan vain muistaa pyytää anteeksi tekojaan.

3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.

4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.

5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.

6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.

(1. Joh. 2:3-6)

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Leahimn, en tiedä, kuka on helluntailaisten ylempään johtokuntaan valittu rouva greeeeen, mutta jos minun kanssani haluat keskustella, niin se kyllä käy.

Jos Semper lukee tämän vastaukseni, totean hänelle, että oikein mielelläni teen palstalla muutakin kuin puutun ilkeilyysi ja muiden kirjoittajien sanoman vääristelyysi. Voisitko siis jo viimeinkin lakata tekemästä noita asioita?!

Ja leahimn, en halua vääntää muiden uskoista, vaan keskustella erilaisista näkemyksistä rakentavasti. Semperiltäkin olen kysynyt hänen oppiaan uudestisyntymisestä yleisesti (en siis tivannut hänen omasta uudestisyntymisestään), hänhän se on sen perusteella kuilun uskovien väliin rakentanut väittämällä kanssaan eri tavalla uskovia harhauskoisiksi eksyttäjiksi.

Totta kai sinunkin sielusi pelastus on minulle tärkeää. Olen jossain määrin tietoinen kauheasta kokemuksestasi, johon viittaat, ja olen ainakin kerran ottanut avaamassasi keskusteluketjussa siihen kantaakin. Se on asia, jota todellakaan EI saisi tapahtua kenellekään! Minä en ymmärrä sellaista uudestisyntymistä, jonka jälkeen tehdään edelleenkin tahallista syntiä ja jopa kajotaan lasten fyysiseen koskemattomuuteen, mutta näitä tuollaista tekeviä 'uudestisyntyneitä' saarnaajiahan on tullut tässä lähiaikoina julki useampiakin. Minun uskoni mukaan ihmisestä tulee uudestisyntymisessä kuuliainen Jumalalle ja Jumalan tahtohan on se, että rakastamme lähimmäisiämme ja pidämme heistä huolta (teemme niinkuin tahtoisimme itsellemme tehtävän). Uskaltaisin väittää, että sinulle pahaa tehnyt saarnaaja ei tuntenut Jumalaa. Minä en myöskään usko siihen joidenkin jumalaan, joka antaa tuollaisille pahantekijöille pelastuksen, kunhan vain muistaa pyytää anteeksi tekojaan.

4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.

5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.

6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.

Vielä pyyntö sinulle, Leahimn.

Älä usko minusta henkilönä kirjoitettuja valheita. Niitä on palstalla paljon. Kuten olen todennut, en tule korjailemaan näitä henkilöäni koskevia valheellisia väitteitä, koska se olisi loputon suo. Valehtelijat ovat itse vastuussa teoistaan. On ikävää, että mukaan on vedetty myöskin julkisuudesta tunnettuja henkilöitä, mutta edelleenkin vastuu valheellisista väitteistä on niiden esittäjillä. Kukaan täällä ei tiedä oikeasti minusta henkilönä mitään, koska en kirjoita koskaan itsestäni. Siihen minulla on oikeus, kuten jokaisella meistä on oikeus valita itse, mitä palstalla kirjoittaa.

'Rouvittelun' voisit myöskin jättää pois, koska se kertoo siitä, että olet mukana yhdessä minua koskevassa valheessa.

• Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

Vielä pyyntö sinulle, Leahimn.

Älä usko minusta henkilönä kirjoitettuja valheita. Niitä on palstalla paljon. Kuten olen todennut, en tule korjailemaan näitä henkilöäni koskevia valheellisia väitteitä, koska se olisi loputon suo. Valehtelijat ovat itse vastuussa teoistaan. On ikävää, että mukaan on vedetty myöskin julkisuudesta tunnettuja henkilöitä, mutta edelleenkin vastuu valheellisista väitteistä on niiden esittäjillä. Kukaan täällä ei tiedä oikeasti minusta henkilönä mitään, koska en kirjoita koskaan itsestäni. Siihen minulla on oikeus, kuten jokaisella meistä on oikeus valita itse, mitä palstalla kirjoittaa.

'Rouvittelun' voisit myöskin jättää pois, koska se kertoo siitä, että olet mukana yhdessä minua koskevassa valheessa.

Tähän väliin tunkeutuen, minua ainoastaan kiinnostaa, miten tulit uskoon, tai,, miten sen sitten määrittelet? Minua vaan kiinnostaisi kannanottosi, ei mitkäään palstariitelyt, mitä näyttää olevan kaikessa inhimillisessää komunikaatiossa nykyään. Onhan siitä jo ennustettukin.
        Etsin vaan sellaisia vertaiskokemuksia ihan rakentavassa mielessä. Tukin tämän pyynnön vaan tähän vä'liin, kun sattuin lukemaan juuri tässä kohdin. Kaikella kunnioituksella.

• greeeeen kirjoitti:

Greeeen,sie olet kuin pilatus
        hänkin pesi kätensä.......Sory.

• Lopetahan jo kirjoitti:

Lopetan etsimisen...nyt vai kommentoin.
        Olisiko se siulle helpompaa?

• .
        leahimn kirjoitti:

Greeeen,sie olet kuin pilatus
        hänkin pesi kätensä.......Sory.

kuka nyt ei käsiänsäsä pesis, muutenhan ne olisivat aika sottaisia.

• . kirjoitti:

kuka nyt ei käsiänsäsä pesis, muutenhan ne olisivat aika sottaisia.

Niin hmm oikeassa olet.

• parannuksen armo

Pelastukseen on vain yksi tie, - usko Herraan Jeesukseen. Mitä tämä usko sitten on, se näyttää olevan hyvin monilta täysin hukassa. Eihän se mitään uskoa, jos joku uskoo tekemisiinsä taikka tekemättä jättämisiinsä, nehän ovat kaikki näkyväisiä asioita!!!

Jytkut yrittävät käyttää valtaa palstalla syyllistämällä toisia omasta epäuskostaan. Mikäli joku henkilö on luopunut uskostaan, ei se ole kenekään toisen syy, vaan oma valvomattomuus ja epäusko johtaa pelastuksen tieltä sivuun, jorpakkoon.

Monet perustavat uskonsa individualismiin ja rakentavat tietä taivaaseen asettamalla Jumalalle omia ehtojaan. Itsepetosta sekin.

2. Kor. 4:13-5:7

Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme, tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.

Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.

Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu. Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti, ...

... meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.

Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme, sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.

Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.

Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta; ...

... sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.

• Lopetahan jo

Minä en ainakaan puolusta Greeeniä, enkä voikkaan koska en tiedä mitä leahimnin ja hänen välillään on. Otin vain kantaa tuohon leahimnin tapaan keksiä tekosyitä ja sysätä oma uskonasiana jonkun toisen vastuulle.
      Otan osaa leahimnin lapsuudessa kärsimäänsä vääryyden johdosta, mutta se ei saa olla oikeutus tällaiseen käyttäytymiseen. Leahimnin pitäisi ymmärtää että nyt keskiikäisenä viimeistään pitäisi asioille alkaa jo tekemään jotakin.
      Ihan ensimmäisenä voisit katsoa peiliin, niin huomaisit että siellä ei ole enään tuo sama nuori tyttö minkä kuvan olet tänne laittanut, vaan aikuinen nainen vastuineen kaikkineen.

• ...

Leahimn on kertonut ikänsä paljon vanhemmaksi kuin mitä kuvassa on. Hän puhunut olleensa sairaanhoitoalalla jo 20 vuotta, ja käyneensä oppikoulun.

Yllätyin kun näin kuvan, leahimn on mitä ilmeisimmin valehdellutt.

• ... kirjoitti:

Leahimn on kertonut ikänsä paljon vanhemmaksi kuin mitä kuvassa on. Hän puhunut olleensa sairaanhoitoalalla jo 20 vuotta, ja käyneensä oppikoulun.

Yllätyin kun näin kuvan, leahimn on mitä ilmeisimmin valehdellutt.

No mutta kolme pistettä!
        Tuo ei pidä paikkaansa.

Olen edelleen hoitoalalla,olen sairaanhoitaja,
        opiskelin ammatti korkea koulussa.
        Titteleistä viis,ne eivät kuulu tähän.
        kuva galleriassani ei ole minä.
        Kuva on lainattu ihan rehellisin keinoin.

Äläs kuule rivi pisteitä,
        heitä bensaa liekkeihin.
        Sie olet kertonut olevasi etsivä.
        Ethän käy toisen sellaisen kimppuun,
        muutoin sinusta tulee kultisti pahemmasta päästä.

Juuri sellainen kun tässä aloituksessa moni on.
        Toivon että siekii löydät sen oikean tien
        tämän sekasotkun seasta!

• ...
        leahimn kirjoitti:

No mutta kolme pistettä!
        Tuo ei pidä paikkaansa.

heitä bensaa liekkeihin.

tämän sekasotkun seasta!

Kiva, kun muistit minut. Enhän minä nyt pahalla... ANTEEKSI

Kiva että ajat meidän etsivien asiaa!

• dj.
        leahimn kirjoitti:

No mutta kolme pistettä!
        Tuo ei pidä paikkaansa.

heitä bensaa liekkeihin.

tämän sekasotkun seasta!

Leahim, sinä itse olet rakentanut tähän sekasotkuun yhden polun lisää. Se polku on katkeruuden ja vihan tie, "kultti", sanan varsinaisessa merkityksessä.

Olet itse heittänyt täällä bensaa liekkeihin jo vuosia, pitänyt tulta vihapadan alla. Psykiatrian ammattilaisena tiedät, mistä saat apua mielesi ongelmiin, ja senkin tiedät, mistä saat apua sielun hätään. Nuo kaksi avun lähdettä auttavat sinut tielle, jossa ei vihapuhetta tarvita, sillä Rakkaus Rakentaa.

http://www.youtube.com/watch?v=gBBMukX-BAQ&feature=related

• dj. kirjoitti:

Leahim, sinä itse olet rakentanut tähän sekasotkuun yhden polun lisää. Se polku on katkeruuden ja vihan tie, "kultti", sanan varsinaisessa merkityksessä.

Olet itse heittänyt täällä bensaa liekkeihin jo vuosia, pitänyt tulta vihapadan alla. Psykiatrian ammattilaisena tiedät, mistä saat apua mielesi ongelmiin, ja senkin tiedät, mistä saat apua sielun hätään. Nuo kaksi avun lähdettä auttavat sinut tielle, jossa ei vihapuhetta tarvita, sillä Rakkaus Rakentaa.

http://www.youtube.com/watch?v=gBBMukX-BAQ&feature=related

dj.Korjaan ei psykiatrian,
        vaan neurologian......:=))

Kaikella ystävyydellä.
        Jos niitä mielen ongelmia on
        niin ne aiheutui kyllä ihan tasan tarkkaan
        kultti uskostanne!
        Vähemmästäkin mieli voi vinksahtaa.:=))

• Meidän jokaisen sisimmässä asuu se pieni tyttö/poika.
        Jos näin ei olisi,
        olisi mieli enemmän sairas,
        kuin normaalilla kultistilla.

• Ved.2
        leahimn kirjoitti:

dj.Korjaan ei psykiatrian,
        vaan neurologian......:=))

Kaikella ystävyydellä.
        Jos niitä mielen ongelmia on
        niin ne aiheutui kyllä ihan tasan tarkkaan
        kultti uskostanne!
        Vähemmästäkin mieli voi vinksahtaa.:=))

Mikä "kulttiuskonto"? Voisitko kertoa tällaiselle asiasta tietämättömälle, mitä tuollainen uskonto oikein onkaan? Liittyykö se helluntailaisuuteen? Vai onko kyseessä jokin henkilö, jokä on saanut aikaan tuollaisen tulkinnan?

• suom.kiel.opettaja
        leahimn kirjoitti:

No mutta kolme pistettä!
        Tuo ei pidä paikkaansa.

heitä bensaa liekkeihin.

tämän sekasotkun seasta!

"opiskelin ammatti korkea koulussa." ei siellä sitten ole opetettu oikeinkirjoitusta.

taidat olla betsy67?

• ....................
        suom.kiel.opettaja kirjoitti:

"opiskelin ammatti korkea koulussa." ei siellä sitten ole opetettu oikeinkirjoitusta.

taidat olla betsy67?

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

• Kolme pistettä.
      Toki tunnistin sinut.Saat anteeksi.
      Eikä sinun olisi edes tarvinnut pyytää anteeksi.
      Minulla on terävä kieli,ja jos sinnuu satutin niin mie pyydän anteeksi.
      Anteeksi.

• Ved.2

Oletko sellainen kiihkeä, tempperamenttinen karjalainen? Itä-Suommalaisilla saattaa olla sellainen tempperamentti, että voidaan yhtäaikaa olla iloisia, vihaisia ja surullisia, pettyneitä, muutta toiveikkaita... kaikki vaan pitää päästää ulos yhtäaikaa.

Tuli vaan mieleen eräs entisajan karjalaismummo, joka kiroili ja siunaili, nauroi ja itki yhtäaikaa.
        Raamatun sanan mukaanhan Pyhän suusta ei saisi tulla yhtäaikaa siunausta ja kirousta. Mutta sydän voi silti olla mitä aidoin. Tiedä sitten, onko oikealla tiellä.
        Jumala tietää.

Mutta eikait se Green tai kukaan muukaan yksittäinen henkilö kait kenenkään yksittäisestä jumalasuhteesta voi olla vastuussa!?

• Ved.2 kirjoitti:

Oletko sellainen kiihkeä, tempperamenttinen karjalainen? Itä-Suommalaisilla saattaa olla sellainen tempperamentti, että voidaan yhtäaikaa olla iloisia, vihaisia ja surullisia, pettyneitä, muutta toiveikkaita... kaikki vaan pitää päästää ulos yhtäaikaa.

Tuli vaan mieleen eräs entisajan karjalaismummo, joka kiroili ja siunaili, nauroi ja itki yhtäaikaa.
        Raamatun sanan mukaanhan Pyhän suusta ei saisi tulla yhtäaikaa siunausta ja kirousta. Mutta sydän voi silti olla mitä aidoin. Tiedä sitten, onko oikealla tiellä.
        Jumala tietää.

Mutta eikait se Green tai kukaan muukaan yksittäinen henkilö kait kenenkään yksittäisestä jumalasuhteesta voi olla vastuussa!?

En ole syntynyt suomessa...en ole karjalainen.
        Mutta voin olla kyllä sellainen mitä kerroit.

Nimimerkkini viittaa sinne mistä olen tullut.
        Siellä maassa ei ole rauhaa kansojen kesken.
        Onko se sitten monien luvattu maa,sitä epäilen.

Jerusalem ei ole se tuleva kultakaupunki,mistä
        Mohis esim.Täällä kertoo..
        Hakoteillä olette!

Ei greeen olekaan vastuussa,muutakuin niille
        jotka häntä lukevat,eikö niin?

• Ved.2
        leahimn kirjoitti:

En ole syntynyt suomessa...en ole karjalainen.
        Mutta voin olla kyllä sellainen mitä kerroit.

Nimimerkkini viittaa sinne mistä olen tullut.
        Siellä maassa ei ole rauhaa kansojen kesken.
        Onko se sitten monien luvattu maa,sitä epäilen.

Jerusalem ei ole se tuleva kultakaupunki,mistä
        Mohis esim.Täällä kertoo..
        Hakoteillä olette!

Ei greeen olekaan vastuussa,muutakuin niille
        jotka häntä lukevat,eikö niin?

Nyt paremmin ymmärrän. Olen samaa mieltä, mutta tarkistaen, ei Greeen ole ollenkaan vastuussa sinusta. Olemme kuitenkin lähimmäisiäsi jokatapauksessa, ja siinä suhteessa kylläkin. Minäkin olen ihan yhtälailla vastuussa sielustasi.
        Mutta sinulla tuntuu kuitenkin olevan ihan oma uskonvakaumus?
        Minun puolesta voisit siitä kertoa, niin ei kellään tule väärinkäsityksiä. Kerro enemmän itsestäsi, taustastasi, kulttuuristasi, niin Pohjan perilläkin olevat synkän yksiulotteisen kaamoksesta vasta heränneetkin ihmiset ymmärtäisivät!?

• kysyjä

Voisitko leahim kertoa tarkemmin mitä sinulle sitten on hellareissa tehty, kun sitä asiaa korostat.

• Tästä on kyse

Yksi mies raiskasi leahimnin, ei koko helluntailaisseurakunta. Tahtoo kostaa sen kaikille. Mutta tässä ei ole kyse enään mistään raiskauksesta vaan siitä että leahimni on sairas psyykkisesti ja käyttää tätä iänvanhaa juttua tekosyynä ettei tarvitsisi alkaa setvimään ammattiauttajien kanssa mistä oikeasti on kyse.
        Tästä raiskauksesta ei ole kyse, nämä ovat kaksi eri juttua.

• Tästä on kyse kirjoitti:

Yksi mies raiskasi leahimnin, ei koko helluntailaisseurakunta. Tahtoo kostaa sen kaikille. Mutta tässä ei ole kyse enään mistään raiskauksesta vaan siitä että leahimni on sairas psyykkisesti ja käyttää tätä iänvanhaa juttua tekosyynä ettei tarvitsisi alkaa setvimään ammattiauttajien kanssa mistä oikeasti on kyse.

Kolme pistettä asialla.
        Et ole muuttunut yhtään sitten viimeksi!

• ...
        leahimn kirjoitti:

Kolme pistettä asialla.

Eipä ole kolmepistettä asialla. Kolme pistettä pyysi anteeksi, ja ei ole sen jälkeen kirjoittanut tähän ketjuun mitään.

Kolmepistettä menee nyt päiväunille, väsyttää. Illalla palataan, tulen katsomaan onko palstal tapahtunut mitään.

• Ved.2
        leahimn kirjoitti:

Kolme pistettä asialla.

Onko nämä teidän sisäpiirijuttujanne`? Ei taida kuulua ihan tänne palstoille!

• impi.umpilampi
        Tästä on kyse kirjoitti:

Vae jotta raeskasi leahimnin ja seorakunta eeku piteli jalakoja levällää. Jalakojen pitelijät siinä sitte kuolasivatten ja jäläkeenpäennii kuolasivat hekumallisilla ajatuksillaan, niiku työ riettaat kuolaatta nyt justiinsa.
        Seorakunta on raeskaokseen osallinen sillä perustteella, kun ee tie assiissa muuta ku puhhuo lorsottaa kylillä.

• Kaivehan entisiä viestejä,
      eiköhän se "iltasatu"sieltä löydy.

Ja mie puhkun ja puhisen,
      puhallan talosi nurin.

• Tarkkailija 5

Epäilen vahvasti jo kaikkia leahimnin juttuja. Taitaa olla vale tuo raiskauskin.
      Alkaa nimittäin paljastua yhtä sun toista joka ei rimmaa. Nyt vasta huomaat itsekin että olet kirjoittanut itsesi pussiin, vai mitä. Arvelitko että kaikki täällä ovat yhtä tyhmiä ja veätettävissä.

• munat poikki

Jos raiskaus on totta, nimi esiin ja rikosilmoitus perään, käsittääkseni se ei vanhene se teko.

• Oikein sanoit leahim rakas !!!

kun sanoit HYVÄ Rouva Green !!!!!!!!!!!!!!!!

Katsos sellaisia on HYVIÄ USKOVIA jotka seuraa RAMattu ja puhu niinkuin Jeesus puhui TOTuudesta että me voimme päästä valheesta että meidän tulis olla syntisiä ja lihassa loppuun asti. Me voimme koHdata Vapahtaja nyt jo maan päällä että me VapaixI tuleMME Niinkuin meidän RAKAS ROUVA GREEN OPETTAA... : )

HYVÄ PÄÄSIÄINEN !!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      202
      4404
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      58
      3142
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      88
      1737
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1316
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      12
      1314
    6. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1117
    7. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      10
      1101
    8. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      49
      1075
    9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      247
      1073
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      49
      976
    Aihe