Olen sanonut miehelleni jo aikoinani että jos alkaa sivusuhteileen niin turha luulla että minä sitten heitän hänet pihalle vaan ihan itse sitten lähteä ja jättää perheensä.
En todellakaan tekisi sitä ratkaisua hänen puolestaan mikäli niin käy että hän toiseen naiseen ihastuisi tai rakastuisi.
Ei kukaan voi tietenkään luvata rakastavansa toista koko loppuelämää en itse myöskään sitä voi luvata ja jos niin käy että johonkin toiseen mieheen rakastun niin ihan itse sitten lähden ilman pihalle heittoakin.
Miehen ei tarvitse hakea eroa minusta ja samaa odotan myös häneltä.
Mikäli mies taas salaa minua pettää siellä ja täällä niin sillä on tietysti seuraukset mikäli kiinni jää.
Mies joutuu itseään peilistä katsomaan ja kaksoiselämää ei tietenkään kukaan voi kadehtia. Kyllä uskon sen jo olevan niin rankkaa että rangaistus tulee jo osittain siitä. Minä en nimittäin ole lähtenyt avoimeen suhteeseen ja mies tietää tämän.
Jos pettämisestä kiinni jää minä en heitä pihalle vaan suljen sydämeni ja itseni hänestä pois.
Siinäkin tapauksessa hän saa ihan itse lähteä ja luulisi lähtevän kun ei kotona ole enään mukava olla?
Ympäristö varmasti syyllistää pettävän perheen isukin jo minunkin puolestani?
Eiköhän siinä jo ole rangaistusta kun anopit ja appiukot ja muu suku sättii ja tuomitsee?
Ei kai minun tarvitse tehdä yhtään mitään mikäli mies sählää muualla?
Samat ohjeet pätee itseeni ja siksi en ole lähtenytkään vieraisiin kun en kestäisi sitä syyllistämistä ja sitä eroprosessia.
En eroaisi vaikka mies pettäisi
30
1738
Vastaukset
- niinkaisitten..
moni lähtee pettämään jotta jäisi kiinni ja toinen sitten heittäisi pihalle. Tosiasiassa on itse vaan kyvytön ottamaan eroa jonka haluaisi jo ennen pettämistäkin. Pettäminen olisi vähän niinkuin apuna siinä erossa.
- HIHIII....
Oi joi näitä selityksiä.....
- happy marriage(kö)?
Omapahan on elämäsi, joten elä sitten pettävän miehen kanssa!
- tiedän..
Jos mies rupeaa pettämään niin sekin on jonkinlainen osoitus ettei kotona ole mukava olla.
- Totta..
Jep, toivoisin tietty että mies ottaisi eron jo ennen pettämistä. T:Ap
- Qwerttyy
Onpa huono itsetunto sinulla. Omapahan on elämäsi ja olet todella tyhmä kun tuollaista siedät.
- Ei ei
Enhän minä sitä sietäisi mutta eroa en ottaisi silti.
- jk1978,
no eihän se heppi siitä miksikään kulu niin miksi pitäisi erota..?
Pointtis oli ?
kerran pettää niin pettää aina... kuinka joku voi hyväksyä pettämisen? miten voi olla miehen kanssa jollei ei yks oma riitä? eihän siinä oo minkäänlaista luottoa!!!!
- yksi ainoa elämä
Yksi elämä ja sekin sitten toisessa roikkumista, onko siinä mitään järkeä? No joo, taloudellisista syistä on joillain ihmisillä taipumus roikkua suhteessa kynsinhampain....
- Näin päin
Totta, taloudellisista syistä se pettäjä roikkuu minussa kynsin ja hampain.
- ?????
Näin päin kirjoitti:
Totta, taloudellisista syistä se pettäjä roikkuu minussa kynsin ja hampain.
mistä syystä sinä roikut pettäjässä?? jos se on vielä rahatonkin...
- peiliin kun katsoisi
Tuon luettuani en yhtään ihmettele, että miehesi pettää!
- mietis tätä
Helppo sun on sanoa, kun sua ei ole vielä petetty. Tai voihan olla, että sua petetään, sä et vaan tiedä siitä. Oletko sitä mieltä, että jos noin tapahtuisi, niin koko suku saisi siitä tietää? En oikein jaksa uskoa, että ympäristö syyllistäisi miestäsi yhtään. Monesti on nimittäin niin, että se suku ja esim. miehen paras ystävä tietää pettämisestä, mutta ovat siitä hyvin hiljaa. Likapyykki pestään yleensä kotona kahden kesken.
Jos sä menisit lärppimään koko suvulle asiasta, voisi käydä myös niin, että sut leimattaisiin huonoksi vaimoksi. Monet oikeasti uskovat, että pettämisen syy on vain huonossa parisuhteessa. Mun mielestäni vain pettäjän omassa päässä on vikaa, jos ei osaa ratkaista avioliiton ongelmia muulla tavalla. Juoksee vaikeuksien tullessa vieraan syliin.- niin se menee
etenkin miehet uskovat, että pettäminen johtuu vain huonosta puolisosta. Petettyä monesti satutetaan vielä enemmän...
- ihananen
Oikeasti hieno ajatteleva nainen. Tuollaista en pettäisi.
- sydänitkee
Voin sanoa, että se sattuu aivan helvetisti kun petetään.Sitä ei osaa kuvitellaakaan ennen kuin sattuu omalle kohdalle.
Nimimerkillä: Petetty ja satutettu- en epäile
En minä sitä epäile etteikö se sattuisi. Varmasti sattuisi. T:A.p
- nahnaa
Kuulostaa mieheni ex-vaimon jutuilta 20 vuotta sitten............. oikein pyhimys :D
- en jaksanut-erosin
mieti miten kulutat ittes loppuun henkisesti, katkeroidut tietämättäsi, tuskin sinullakaan on enää kotona hyvä olla vai onko omaisuus ja raha sinulle itsellesi kuitenkin tärkeimpiä asioita, vähän kuulostaa siltä.
.- Onneksi näin
Se hyvä puoli tässä on että meillä ei ole rahaa eikä omaisuutta. Voisihan sen ajatella niinkin että jos sitä olisi ja miehelläni olisi toinen nainen jota hän rakastaisi eikä mies ottaisi eroa ne rahat ja omaisuudet olisivat hänelle tärkeämpiä asioita? T:Ap
- PolyAm
Parempi sopia pelisäännöt etukäteen niin ei tarvitse käpristellä tuollaissa. Ei tarvitse pettää kun voi olla avoimesti niiden muidenkin kanssa.
- <fsfsF<fg
Kakkosen kannsa yritettiin jutella. askat, se vaan rpoikkuu valehdellen ja ukko rakastaa, vaan ei lähde ja sitä vituttaa kaikki mitä kakkonen puhuu. Vähän kumma tilanne. Mies hyökkäilee pääle ja haluaisi kuristaa, vaan ei lähde. No tosin on ottanutkin, mut ei lähde edes huomen aamuna, jos yhtään tunnen sitä. Pitäiskö antaa kakkosen saada se, vaan kun ei lähde?
- tekisinkö toisin
Kukaan ei voi kertoa sinulle, mitä sinun pitäisi tehdä, jos miehesi pettää sinua, oli sitten kyseessä yhden illan hairahdus tai vuosia jatkunut rinnakkaissuhde. Miettiä, mikä tekee sinut onnelliseksi, ja jos teillä on lapsia, ajatela heidän parastaan. Vain sinä voit tehdä päätöksen, mutta mikä se sitten onkaan, sinun pitää elää se mukanasi.
Minä olin joskus aivan kuten sinä aloittaja kirjoitat. En tietenkään koskaan ajatellut, että mieheni pettäisi minua, mutta olin päättänyt ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, että jos mieheni koskaan pettäisi minua, en silti luopuisi avioliitostani ja rikkoisi lasteni kotia. Olin vähän yli kolmekymppinen, meillä oli kolme alle kouluikäistä lasta, kun sain kuulla miehelläni olleen vuoden kestävä suhde. Tämä toinen nainen päätti suhteen, kun mieheni kertoi päättäneen erota minusta. Mies kertoi tämän minulle, huolimatta siitä, että heidän suhteensa oli nyt loppu ja hän halusi minun antavan anteeksi, että voisimme jatkaa perheenä. Ja me jatkoimme. Kovetin itseni, elimme kuin mitään ei olisi tapahtunut vaikka olimme molemmat sisältä rikki. Emme puhuneet asiasta, emme kertoneet tunteistamme; se oli meidän tapamme kestää ja pysyä yhdessä.
Yli kymmenen vuotta myöhemmin aloin epäillä miehelläni olevan jälleen suhde. Kysyin häneltä monesti, mutta hän ei myöntänyt. Sain tietää toista kautta, jolloin mies myönsi suhteen. Hän kertoi rakastavansa tätä naista, mutta lasten takia hän ei ollut varma voisiko kuitenkaan lähteä tämän naisen matkaan. Takerruin mieheeni, vaikken halunnut sitä myöntää. Päätin, että kun kerran olin jo "uhrannut elämäni" perheeni vuoksi, antanut anteeksi pettämisen, se kaikki menisi ihan hukkaan, jos nyt eroaisimme. En halunnut hävitä toiselle naiselle, huomattavasti itseäni nuoremmalle. Hänellä oli ennestään yksi lapsi, 3-vuotias. Kysyin mieheltäni, että todellako hän haluaisi aloittaa kaiken alusta?!
Mies jäi kotiin, mutta jatkoi suhdetta tähän toiseen naiseen. Kotona hän oli poissaoleva vaikka koitti esittää muuta. Yritin sulkea sen tosiasian mielestäni ja uskotella itselleni, että se menisi ohi. Että voisimme vielä korjata liittomme. Mies tuntui edelleen pohtivan, mitä hän tekisi; perhe vaiko se toinen nainen. Toivoin joka ilta hänen valitsevan meidät. Ja sitten hän valitsikin. Olin vierellä kun hän kertoi jättävänsä tämän toisen naisen. Nainen oli raskaana. Kuukauden päästä kuulin, että nainen oli tehnyt abortin. Tunsin voittaneeni, vaikka kuitenkin olin sisältä aivan tyhjä. Ehkä tämä nyt olisi ohi. Suunnittelimme tulevaa lomaa, mitä tekisimme silloin yhdessä, kaksin mieheni kanssa. En koskaan kysynyt häneltä enää tästä toisesta naisesta. Perheeni oli kasassa, se oli pääasia. En ollut rikkonut perhettäni, kaikesta huolimatta. Olin ylpeä itsestäni.
Vaikka en kysynyt toisesta naisesta, huomasin miehestäni, ettei hän edelleenkään ollut kotona läsnä. Hänen tunteensa eivät välittyneet minulle, enkä minäkään tuntenut hänen lähellään mitään. Olimme olleet yhdessä kolmekymmentä vuotta, tunsin mieheni puhumattakin. Näin hänen silmistään ja olemuksestaan, miten hän kaipasi tätä toista naista. Kerran uskalsin kysyä häneltä raskaudesta ja abortista, ja sydäntäni raastoi, kun mieheni kertoi, miten paljon tunsi syyllisyyttä siitä, että hänen ja minun takia nainen oli tehnyt abortin. Mieheni kertoi että olisi halunnut sen lapsen. Että hän rakasti tätä naista edelleen, mutta oli kuitenkin nyt meidän kanssamme.
Meni joitakin viikkoja ja sain taas ihan muuta kautta selville, että mieheni jatkoi edelleen suhdetta tähän toiseen naiseen. Voisi luulla, että olisin suuttunut, ollut miehelleni todella vihainen. Mutta olin oppinut jotain tärkeää tämän kaiken keskellä. Petin itseäni, ja se oli pahempaa kuin se että mieheni petti minua. Kieltäydyin näkemästä, miten tunteet mieheni ja minun välillä olivat kuolleet. Kieltäydyin näkemästä, miten mieheni rakasti ja kaipasi jotain toista kuin minua. Hänen oli paha olla lähelläni, hän kaipasi koko ajan muualle, mutta oli tässä velvollisuudentunnosta, lasten takia, koska oli joskus tehnyt sen lupauksen. Sanoin miehelleni, että laitetaan ero vireille.
Mitä siis yritän sanoa on se, että jokainen tekee päätöksen itse, omalla kohdallaan, mutta minä en ainakaan voinut enää nukhataa mieheni vierelle, kun näin hänen katseestaan koko ajan sen, miten paljon hän kaipasi toista, pois viereltäni. Sitä kannattaa miettiä.- AP__
Miksi mies ei lähtenyt itse sitä ihmettelen ihan kauheasti? Luulisi rakkauden olevan niin vahva tunne että sen avulla pystyy tekemään kipeitäkin ratkaisuja? Vaimon jota on verisesti loukattu ja jonka itsetunto ei voi olla paras pettämisen jälkeen pitäisi kyetä tekemään se ratkaisu mitä mies itse ei kykene tekemään vaikka hänellä olisi siihen rakastajjattarensa tuki? Vaimolla ei ehkä ketään tukemassa? Eikö mies tuntenut velvollisuuden tunnetta sinne kakkoseen ja siihen lapseen mitä tämä odotti? Sitä naista hän rakasti mutta velvollisuuden tunne sinuun ja teidän lapsiinne voitti? Toki jos näin kävisi että mieheni toiseen rakastuisi toivoisin hänen lähtevän sinne minne haluaakin mennä. Minä en takertuisi mieheeni vaan auttaisin kaiketi häntä tekemään sen päätöksen mutta hänen puolestaan en sitä tekisi. Hänen pitäisi ottaa ero koska se tekisi hänet onnellisemmaksi. Minun velvollisuuteni on myös lähteä tästä suhteesta mikäli kokisin että mieheni ei riittäisi minulle. En tiedä tuossa tilanteessa kokisinko niin jos hänellä olisi toinen? Minä en riittäisi hänelle ja se on selvä.
- tekisinkö toisin
AP__ kirjoitti:
Miksi mies ei lähtenyt itse sitä ihmettelen ihan kauheasti? Luulisi rakkauden olevan niin vahva tunne että sen avulla pystyy tekemään kipeitäkin ratkaisuja? Vaimon jota on verisesti loukattu ja jonka itsetunto ei voi olla paras pettämisen jälkeen pitäisi kyetä tekemään se ratkaisu mitä mies itse ei kykene tekemään vaikka hänellä olisi siihen rakastajjattarensa tuki? Vaimolla ei ehkä ketään tukemassa? Eikö mies tuntenut velvollisuuden tunnetta sinne kakkoseen ja siihen lapseen mitä tämä odotti? Sitä naista hän rakasti mutta velvollisuuden tunne sinuun ja teidän lapsiinne voitti? Toki jos näin kävisi että mieheni toiseen rakastuisi toivoisin hänen lähtevän sinne minne haluaakin mennä. Minä en takertuisi mieheeni vaan auttaisin kaiketi häntä tekemään sen päätöksen mutta hänen puolestaan en sitä tekisi. Hänen pitäisi ottaa ero koska se tekisi hänet onnellisemmaksi. Minun velvollisuuteni on myös lähteä tästä suhteesta mikäli kokisin että mieheni ei riittäisi minulle. En tiedä tuossa tilanteessa kokisinko niin jos hänellä olisi toinen? Minä en riittäisi hänelle ja se on selvä.
Sitä olen miettinyt paljon, että miksi mies valitsi jäädä minun ja lasten luokse vaikka hänen rakastamansa nainen odotti heille lasta. En tiedä. En koskaan tajunnut sitä, enkä varsinkaan nyt jälkikäteen, kun mies sanoo, että olisi halunnut sen lapsen ja ettei hänen rakkautensa tätä naista kohtaan koskaan laantunut vaan vain syveni. En ymmärrä, ja tuskin hän ymmärtää itsekään. Elämä on monimutkaista, ja täynnä valintoja.
Oikeastaan on hassua, miten kaiken tämän jälkeen olen pahoillani sen toisen naisen puolesta, että hänen piti käydä abortti läpi yksin, kun ex-mieheni, hänen odottamansa lapsen isä, ei pystynyt olemaan hänen tukenaan ja kantamaan vastuuta.
- Päivi vaan
Hyvä. Tuskin kukaan kakkonen sinun pettävää ukkoa huolisikaan.
- usko pois vaan
Voi kuule, ihan varmasti monikin huolii!!
- Toivottavasti ei
Toivottavasti ei huoli niin ei tuu siitä mitään ongelmia. T:Ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1372001
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1291669Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11526Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras881423- 321411
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1321224Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet541144- 241099
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221021- 51904