Messiaita ruuhkaksi asti?

Juutas Käkriäinen

Jeesuksen aikana juutalaisessa kulttuurissa odotettiin messiasta. Vissiin siitä johtuen niitä sitten siellä oli useampiakin tarjolla. Jeesus ei suinkaan ollut ainoa "ihmetekoja" tehnyt "messias". Tuota asiaa on käsitelty ainakin Penn & Teller; The Bible is Bullshit ohjelmassa joka löytyy yotubesta.

http://www.youtube.com/watch?v=8RV46fsmx6E

En nyt jaksa kaivaa muita lähteitä, katsotaan sitten jos asia enemmän kiinnostaa. Olettekos varmoja, että palvotte juuri sitä oikeaa messiasta? Mitäs jos se olikin joku niistä kilpailevista jannuista joita tuohon aikaan liikkui? ;D

22

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti tätä(se aito)

Tuohon on helppo vastata. Messiaan tuntee teoistaan. Maailmassa on sillon rauha ja leijona makaa lampaan vieressä. Mites nyt?

• Leijonankesyttäjänä

Ei vaan Jehovantodista leijonan vieressä maakaa.

• Ne "kilpailevat jannut" johdattivat yleensä seuraajansa verisiin vallankappausyrityksiin. "Hedelmistään puu tunnetaan", opastetaan Raamatussa, pätee ja toimii tässäkin asiassa.

• dikduk

Mitenkäs Jeesus seuraajineen: kostoa on juutalaisille "jumalan murhasta" jaettu viime vuosisadalle saakka .Mitä ikinä pahaa ihminen voi toiselle ihmiselle tehdä sen ovat kristityt juutalaisille tehneet.Mitä se Luther opettikaan? Entä kirkkoisät jo ensimmäisillä vuosisadoilla?
        Eivät monet muutkaan kansat ole lempeää uskontoa nähneet, on pakkokäännytetty tuhottu ja ryöstetty usein pappien ja muiden prelaattien johdolla.

Hedelmistään puu todella tunnetaan .

• Älä unohdä tätä
        dikduk kirjoitti:

Mitenkäs Jeesus seuraajineen: kostoa on juutalaisille "jumalan murhasta" jaettu viime vuosisadalle saakka .Mitä ikinä pahaa ihminen voi toiselle ihmiselle tehdä sen ovat kristityt juutalaisille tehneet.Mitä se Luther opettikaan? Entä kirkkoisät jo ensimmäisillä vuosisadoilla?
        Eivät monet muutkaan kansat ole lempeää uskontoa nähneet, on pakkokäännytetty tuhottu ja ryöstetty usein pappien ja muiden prelaattien johdolla.

Hedelmistään puu todella tunnetaan .

Mutta mutta dikduk, ei kaiketi kristityt ainakaan Jerusalemista v.70 juutalaisia ulosajjaneet, vaan päinvastoin se taisi silloin mennä, sitä ennen jo.

• dikduk
        Älä unohdä tätä kirjoitti:

Mutta mutta dikduk, ei kaiketi kristityt ainakaan Jerusalemista v.70 juutalaisia ulosajjaneet, vaan päinvastoin se taisi silloin mennä, sitä ennen jo.

Eivät tietenkään, mutta seuraavien vuosisatojen aikana kun kristinusko oli Euroopan valtauskonto, kristityt sortivat, nöyryyttivät ja välillä surmasivat juutalaisia.Näin ei tehty ei-kristillissä maissa joista monissa juutalaiset voivat elää kuten muutkin ihmiset.

Se että itsenäisyys oli menetetty jo kauan ennen Jeesusta ja vierasta valtaa vastaan kapinoitiin, on eri asia, puhun nyt kristinuskosta.

• mieti tätä(se aito)

Kristittyjen Messias on sitä, mitä Juhani esitti ja sitten on se toinen, jonka tulon tietää kysymättäkin..se joka muuttaa silminnähden maailman.

• Siksi uskon

Se tässä juuri mielenkiintoista onkin. Kaikki muut ovat kadonneet historian hämärään.

Miksi ei Hän?

• Siksi uskon

SIIS: Heti kun ne "räyhääjämessiaat" olivat kuolleet, he katosivat historian hämärään, kukaan ei alkanut henkensä uhalla väittää, että he olisivat nousseet kuolleista. Panee ajattelemaan.

• dikduk

Koska Jeesuksen ympärille perustettiin uusi uskonto joka menestyi eijuutalaisten parissa .Kukaan ei vielä ole täyttänyt sitä mitä messiaan piti , uutta jumalaa tai uuden uskonnon perustajaa hänestä ei tietenkään pitänyt tulla.
        Ironisinta on että rauhan asemesta Jeesusta jumalana ja messiaana pitävät alkoivat vainota juutalaisia. Sitäkään profeetat eivät nähneet kun lupasivat rauhaa ja turvallisuutta juutalaisille messiaan tultua.

Arvaan mikä on vastaus :juutalaiset ovat ansainneet tuhon ja,niin hei, rauha tulee 3000 tai 4000 vuoden kuluttua jolloin Jeesus tulee takaisin .Mitä pikku viivytyksistä ?

• dikduk
        Siksi uskon kirjoitti:

SIIS: Heti kun ne "räyhääjämessiaat" olivat kuolleet, he katosivat historian hämärään, kukaan ei alkanut henkensä uhalla väittää, että he olisivat nousseet kuolleista. Panee ajattelemaan.

"kukaan ei alkanut henkensä uhalla väittää, että he olisivat nousseet kuolleista" ei tietenkään koska messias on tavallinen ihminen ja elää vain kerran. Sinä aikana hän tekee mitä pitää,miksi messiaan pitäisi herätä kuolleista ?

• EL.a .K:IM
        dikduk kirjoitti:

Koska Jeesuksen ympärille perustettiin uusi uskonto joka menestyi eijuutalaisten parissa .Kukaan ei vielä ole täyttänyt sitä mitä messiaan piti , uutta jumalaa tai uuden uskonnon perustajaa hänestä ei tietenkään pitänyt tulla.
        Ironisinta on että rauhan asemesta Jeesusta jumalana ja messiaana pitävät alkoivat vainota juutalaisia. Sitäkään profeetat eivät nähneet kun lupasivat rauhaa ja turvallisuutta juutalaisille messiaan tultua.

Arvaan mikä on vastaus :juutalaiset ovat ansainneet tuhon ja,niin hei, rauha tulee 3000 tai 4000 vuoden kuluttua jolloin Jeesus tulee takaisin .Mitä pikku viivytyksistä ?

dikduk

Mistä sä ton rauhan keksit? Ei ollut puhetta rauhasta vaan miekasta.

• dikdukille
        dikduk kirjoitti:

"kukaan ei alkanut henkensä uhalla väittää, että he olisivat nousseet kuolleista" ei tietenkään koska messias on tavallinen ihminen ja elää vain kerran. Sinä aikana hän tekee mitä pitää,miksi messiaan pitäisi herätä kuolleista ?

Hourailiko psalminlaulaja joka sanoi:

Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on oikeallle puolellani (vrt.Ps.110), en minä horju. Sentähden minun sydämenni iloitsee ja sieluni reimuitsee,, ja minun ruumiin asuu turvassa. SILLÄ SINÄ ET HYLKÄÄ MINUN SIELUANI TUONELAAN ETKÄ ANNA HURSKAASI NÄHDÄ KUOLEMAA.

• Balttis
        dikduk kirjoitti:

Hän keksii sen siitä että: juutalaiset odottavat Messiaskungasta joka vastaa Jeesuken toista tulemista Isänsä kirkkaudessa: Sar Shalomina eli Rauhanruhtinaana: Joh.9:5; kuten tapahtuu Sakarja 14-luvun mukaan.

• dikduk
        EL.a .K:IM kirjoitti:

dikduk

Mistä sä ton rauhan keksit? Ei ollut puhetta rauhasta vaan miekasta.

Heprealaisilta profeetoilta .

• to..
        dikdukille kirjoitti:

Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on oikeallle puolellani (vrt.Ps.110), en minä horju. Sentähden minun sydämenni iloitsee ja sieluni reimuitsee,, ja minun ruumiin asuu turvassa. SILLÄ SINÄ ET HYLKÄÄ MINUN SIELUANI TUONELAAN ETKÄ ANNA HURSKAASI NÄHDÄ KUOLEMAA.

Eivät psalminlaulajat usko etteivät koskaan kuolisi "Muista, kuinka lyhyt minun elämäni on, kuinka katoavaisiksi sinä olet luonut kaikki ihmislapset" Ps.89:47

dikduk kirjoitti:

Heprealaisilta profeetoilta .

dikduk

Eikö ne profeetat povannut että ensin tulee hajannus. Ja kansan jäännös vapahdetaan.

Jes 8:11-12

`Mutta en minä ole tämän kansan jäännökselle samanlainen, kuin olin entisinä pävinä, sanoo Herra Sebaot. Sillä rauhan kylvö kylvetään, viiniköynnös antaa hedelmänsä, maa antaa satonsa, taivas antaa kasteensa, ja tämän kansan jäännökselle minä annan perintöosaksi kaiken tämän`.

EL.a .K:IM kirjoitti:

dikduk

Eikö ne profeetat povannut että ensin tulee hajannus. Ja kansan jäännös vapahdetaan.

Jes 8:11-12

`Mutta en minä ole tämän kansan jäännökselle samanlainen, kuin olin entisinä pävinä, sanoo Herra Sebaot. Sillä rauhan kylvö kylvetään, viiniköynnös antaa hedelmänsä, maa antaa satonsa, taivas antaa kasteensa, ja tämän kansan jäännökselle minä annan perintöosaksi kaiken tämän`.

Meni profeetat sekaisin

Sak 8:11,12

dikdukille kirjoitti:

dikdukille

Siinä puhutaan sielusta, ei ruumiista.

• Juutas Käkriäinen
      • Juutas Käkriäinen

Jaa toi näyttääkin vain 5 minuuttia siitä dokumentin alusta ja jos sen haluaa katsella kokonaan, niin pitää asentaa joku pahuksen mediasoitin. No kaivelkaa netistä jos haluatte katsella kokonaan. En tiedä uskaltaako tuota soitinta asennella. Ties mitä pöpöjä tulee sen mukana.

• Juutas Käkriäinen
        Juutas Käkriäinen kirjoitti:

Jaa toi näyttääkin vain 5 minuuttia siitä dokumentin alusta ja jos sen haluaa katsella kokonaan, niin pitää asentaa joku pahuksen mediasoitin. No kaivelkaa netistä jos haluatte katsella kokonaan. En tiedä uskaltaako tuota soitinta asennella. Ties mitä pöpöjä tulee sen mukana.

http://video.google.com/videoplay?docid=-3126202689810625112#

No tuossa on koko video turvallisesta lähteestä. :) En spämmää enempää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      202
      4404
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      58
      3142
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      88
      1737
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1316
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      12
      1314
    6. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1117
    7. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      10
      1101
    8. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      49
      1075
    9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      247
      1073
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      49
      976
    Aihe