Johtajienne huoli omista tuloistaan!

Mielenkiintoinen juttu taas adventtikirkon virallisella uutissivustolla:

http://news.adventist.org/en/archive/articles/2012/04/02/is-the-adventist-church-missing-12-billion

Ajatelkaas mitä kaikkea kivaa johtajanne saisivat itselleen, jos te Jumalalta varastelevat hulttiot maksaisitte kymmenyksenne kuuliaisesti johtajillenne kuten vaaditaan.

12 miljardia olisi kiva potti jakaa luxuselämään. Sillä rahalla voisivat johtajenne lennellä entistä useammin yksityiskoneilla Australiaan sukeltelemaan tai jotain muuta kivaa tekemään.

Mutta kuten tuolta Global Tithing Index (GTI) sivuilta selviää, uskonnollisuus on megaluokan bisnestä ja siellä pyörii hirvittävät rahat, jotka liikuskelevat etupäässä kohti yhdysvaltalaisten liikemiesten avaria taskuja ja pois heiltä, jotka niitä rahoja oikeasti tarvitsisivat.

39

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raha ja raha..

Lähestyt asiaa väärältä suunnalta.

Ensin, mikä on sinun sielusi hinta, eli riittääkö 12 miljardia? Olisiko taivaassa mitattu sielusi hinnaksi tuollainen summa ja mikä jäisi uhrista saamatta, niin sitten olisit kuollut mies!

Loppuisiko lähetystyö polttoaineen vähyyteen, jos kanavia etsitään vaikka sinun pelastumiseen? Eikö kaikki polttoaine pitäisikin varata juuri sinun takiasi, koska niin paljon käytät energiaa lähetystyön vastustamiseen?!
      Kuinka monta kertaa juuri sinun takiasi pitää lähetystyöntekijöiden/johtajien lentää paikasta toiseen, ja vieläpä privaatisti, koska reittikoneella ei kerkiä, teitä on niin monta, eli leegio.

Se, että sinä pistäisit mersullasi tahi rolssilla ravintolaan piffille, niin jos lähetti tulisi Ladalla perässä, hieman kuluneet vaatteet päällä, niin eihän hän pääsisi ravintolaasi sisälle, koska portsari ei köyhää lähettiä ota sisälle.

Siksi ammattiliittojenkin vetäjille "maksetaan" kunnon palkka, että on neuvottelussa tasavertainen vastapuolen rosvoporukalle ja tällä tarkoitan sitä, että rosvoporukka ei osta ammattiliiton henkilöä.

Ei Jumala kiellä hyvää omiltaan, kunhan se hoidetaan oikeassa hengessä.

ts. lähestymistapasi on aivan väärä, jos mittaat sielusi hintaa.

Mutta onhan perintöosaa moni myymässä hernerokastakin, eli vähät välittää iankaikkisuudesta.

Kenen on vahinko, se jää jokaisen omaksi asiaksi punnita osaansa.

Kun nyt naatiskelet sydänrakkaasikanssa osastasi, ja hän täyttää jäätelötötteröäsi, niin jatkahan aloittamallasi tiellä, sehän olisi shokki, jos silmäsi avautuisi valolle, sillä monelle kanssaystävällesi olisit silloin kova pala, jos evankeliumi löytäisi sydämesi ja suusi.

• >>> Lähestyt asiaa väärältä suunnalta. >>>

Niinkö todellakin?

Kumpikos niitä teidän rahojanne kinuaa itselleen, minä vaiko ahne lahkonne?

Kumpikos teitä koettaa syyllistää kymmenysten kituliaasta maksamisesta, minä vaiko ahne lahkonne?

Kumpikos niitä teidän rahojanne törsää ympäri Maapalloa ties mihin kissanristiäisiin, minä vaiko ahne lahkonne?

Joten lähestypäs nyt itse asiaa ihan omasta näkökulmastasi, koska ajattelu ei sinulta tunnu luontuvan ollenkaan.

• perso rahalle

Ahneus, ahneus se sopii myös adventistipastorillekin (vaikka on syntiä).
        Kysehän on sinun rahoistasi ja pastorin tulosvastuusta mikä se lieneekään?

• eri suunnalta..
        bushmanni kirjoitti:

>>> Lähestyt asiaa väärältä suunnalta. >>>

Niinkö todellakin?

Kumpikos niitä teidän rahojanne kinuaa itselleen, minä vaiko ahne lahkonne?

Kumpikos teitä koettaa syyllistää kymmenysten kituliaasta maksamisesta, minä vaiko ahne lahkonne?

Kumpikos niitä teidän rahojanne törsää ympäri Maapalloa ties mihin kissanristiäisiin, minä vaiko ahne lahkonne?

Joten lähestypäs nyt itse asiaa ihan omasta näkökulmastasi, koska ajattelu ei sinulta tunnu luontuvan ollenkaan.

Etkö ymmärtänyt, esityslistassa ei ole ongelmaa, mutta sinun sielusi hinta, mikä se on?
        Tarkasteletko hernepurkin hintaa, luomuna, hieman palvilihaa mukana, purkissa, vai pussissa, jne. Mikä on sinun hintasi, et siihen ottanut kantaa.

• perooksulle.
        perso rahalle kirjoitti:

Ahneus, ahneus se sopii myös adventistipastorillekin (vaikka on syntiä).
        Kysehän on sinun rahoistasi ja pastorin tulosvastuusta mikä se lieneekään?

Jaa, sekö sinua vaivaa? Minua ei ollenkaan, koska raha on Herran ja tulosvastuukin on siellä.

Vai meneekö se sinunkohdalla niin, että panet kympin pöytään ja velvoitat Jumalaa sen eteen vääntämään vaikka pyhhin omaan uskoosi?!"

• John Babtist
        eri suunnalta.. kirjoitti:

Etkö ymmärtänyt, esityslistassa ei ole ongelmaa, mutta sinun sielusi hinta, mikä se on?
        Tarkasteletko hernepurkin hintaa, luomuna, hieman palvilihaa mukana, purkissa, vai pussissa, jne. Mikä on sinun hintasi, et siihen ottanut kantaa.

Kun raha kirstuun kilahtaa; silu taivaasen vilahtaa! Tätä katolista valhetta SDA plagioi---ei ole saanut minun rahojani enään aikoihin---kiitos kriitiste nuorten Toivonlinnassa 1970-luvulla!

• Täytyy nyt taas vaihteeksi puuttua tähän sinun kirjoitteluusi.

Kymmenyksistä murto-osa menee pääkonferenssiin ja siitäkin rahasta, joka menee, suurin osa käytetään lähetyskentillä tapahtuvan evankelisen työn rahoittamiseen. Kirkon Index laskee kaikkialla maailmassa saadut ja siten kaikkialla maailmassa käytetyt kymmenykset yhteen. Ei tuo 2 miljardia suinkaan USAn mene. Kirkko ei toimi siten kuin tuossa viestissäsi väität.

Jutun ensimmäisessä kappaleessa todetaan: "How much money would the Seventh-day Adventist Church have for MISSION each year if world membership records were accurate and each member returned a faithful tithe?"
      (mission = lähetystyö)

Viestisi on taas kerran esimerkki siitä, että otat jonkun asian esiin antamalla sille aivan eri merkityksen, kuin mitä sillä todellisuudessa on. Kymmenysasia on täällä käsitelty niin moneen kertaan, että en voi tehdä muuta johtopäätöstä kuin sen, että vääristelet asioita tahallasi. Siksi en viitsi kanssasi keskustella.

Muille lukijoille tiedoksi vielä kerran. Piirikuntien unionissa paikalliset seurakunnat (ja niiden jäsenet) tilittävät kymmenykset piirikuntaan, joka palkkaa rahoilla työntekijöitä paikallisseurakuntiin. Piirikunta antaa kymmenyksistä kymmenykset unionille sen toimintaa varten. Seurakuntien unionissa unioni ottaa suoraan vastaan paikallisseurakuntie kymmenykset ja palkkaa työntekijät. Unioni antaa kymmenyksistään kymmenykset osastoon, joka on pääkonferenssin alueellinen edustaja ja osa pääkonferenssia. Osasto antaa saamistaan varoista osan pääkonferenssin toimintaan (ja pitää osan omassa toiminnassaan). Pääkonferenssi käyttää saamistaan kymmenyksistä suuren osan lähetyskentillä työskentelevien pastoreiden ylläpitämiseen.

Kirkolla on yhtenevä palkkakäytäntö kaikkialla maailmassa. Pastori saa 100 palkkayksikköä (jonka arvon kukin unioni määrittelee). Suomessa tämä on hieman alle 3000€/kk brutto. Jos muistan oikein, niin piirikunnan johtaja saa 106 ja unionin johtaja 109 palkkayksikköä. Osaston ja pääkonferenssin johtaja hieman enemmän. Tulossa oleva palkkauudistus muuttaa asiaa sen verran, että koulutustaso ja kokemus voi tuoda vähän lisää.

Kukaan kirkon palveluksessa ei elä mitään luksus-elämää toisten rahoilla, yhtään sen enempää kuin normaali suomalainen palkansaaja omilla tuloillaan. Sellaisen väittäminen on tahallista valehtelemista. Tämä riittäköön tällä kertaa.

• Tässä tekisi mieli jatkaa vielä pikkuisen.

Veli Bushman toteaa: "uskonnollisuus on megaluokan bisnestä ja siellä pyörii hirvittävät rahat, jotka liikuskelevat etupäässä kohti yhdysvaltalaisten liikemiesten avaria taskuja ja pois heiltä, jotka niitä rahoja oikeasti tarvitsisivat."

Totta siltäosin, että uskonnossa liikkuu paljon rahaa. Väärin siinä, ettei ainakaan suomalaisesta adventtikirkosta liiku mitään "etupäässä kohti" USAa. No jos promille kymmenyksistä edustaa kymmenysten merkittävää osaa, niin sitten. Ja huomioit varmaan myös sen, mitä USA antaa takaisin? Jos Suomen adventtikirkko pystyy toteuttamaan tekemänsä suunnitelmat olemme lähivuosina kymmenystilitysten suhteen nettosaajia suhteessa USAaan

Totta myös siltäosin, että adventtikirkossakin liikkuu kohtuullisia summia rahaa - ei kuitenkaan määriä, jotka oleellisesti poikkeaisivat muista vastaavista yhteisöistä.

Jotta jutuissasi olisi jotakin järkeä, sinun pitäisi osoittaa:

A) että joku adventtikirkossa rikastuu. Valitan, adventtikirkossa (toisin kuin monessa muussa yhteisössä) on suht kohtuullinen tasapalkka kaikille, jotka saavat ansionsa seurakuntalaisten lahjoituksista. Toisin sanoen suomen ev lut kirkon (johon olet joskus viitannut esimerkkinä hyvästä rahanhoidosta) väki edustaa parempaa liiketoimintaa, onhan sen pastoreilla ja piispoilla on selvästi paremmat ansiot ja avarammat taskut kuin pastoreilla tai virkailijoilla Suomessa tai USAssa.

B) että adventtikirkossa on viime vuosina jotenkin hartaammin tai enemmän kuin muissa vapaissa kirkoissa pyydetty ihmisiltä rahaa. Olen melko varma, että jos vaikka käyt läpi Suomen Viikkolehden, Ristin Voiton tai muut vastaavat ja vertaat niitä Nykyaikaan vaikka viimeisen 15 vuoden ajalta, joudut toteatamaan, että adventtikirkossa ei puhuta yhtään enempää rahasta, kuin muissa kirkoissa (epäilen, että vähemmän koska adventtikirkolla ole 90 -luvun alun kirkkorakennusbuumin jälkeen ollut jonkinlaisessa raha-apatiassa, jossa rahaa tuskin uskalletaan mainita edes sivulauseessa).

Tämä viimeksimainittu jäänee todistamatta, kunnes joku siitä tekee gradun, eli siinä on vain minun sanani sinun sanaasi vastaan, mutta jos vähänkään katsot edustavasi jonkinlaista akateemista logiikkaa, sinun pitäisi jollakin muulla kuin jatkuvalla hopimällä amerikkalaisista liikemiehistä yrittää todistaa se, että adventtikirkko on jotenkin pahempi rahan suhteen kuin muut yhteisöt.

Iloista pääsiäisaikaa itse kullekin! :)

Kai

• jepjep
        Kai_A kirjoitti:

Tässä tekisi mieli jatkaa vielä pikkuisen.

Veli Bushman toteaa: "uskonnollisuus on megaluokan bisnestä ja siellä pyörii hirvittävät rahat, jotka liikuskelevat etupäässä kohti yhdysvaltalaisten liikemiesten avaria taskuja ja pois heiltä, jotka niitä rahoja oikeasti tarvitsisivat."

Totta siltäosin, että uskonnossa liikkuu paljon rahaa. Väärin siinä, ettei ainakaan suomalaisesta adventtikirkosta liiku mitään "etupäässä kohti" USAa. No jos promille kymmenyksistä edustaa kymmenysten merkittävää osaa, niin sitten. Ja huomioit varmaan myös sen, mitä USA antaa takaisin? Jos Suomen adventtikirkko pystyy toteuttamaan tekemänsä suunnitelmat olemme lähivuosina kymmenystilitysten suhteen nettosaajia suhteessa USAaan

Totta myös siltäosin, että adventtikirkossakin liikkuu kohtuullisia summia rahaa - ei kuitenkaan määriä, jotka oleellisesti poikkeaisivat muista vastaavista yhteisöistä.

A) että joku adventtikirkossa rikastuu. Valitan, adventtikirkossa (toisin kuin monessa muussa yhteisössä) on suht kohtuullinen tasapalkka kaikille, jotka saavat ansionsa seurakuntalaisten lahjoituksista. Toisin sanoen suomen ev lut kirkon (johon olet joskus viitannut esimerkkinä hyvästä rahanhoidosta) väki edustaa parempaa liiketoimintaa, onhan sen pastoreilla ja piispoilla on selvästi paremmat ansiot ja avarammat taskut kuin pastoreilla tai virkailijoilla Suomessa tai USAssa.

B) että adventtikirkossa on viime vuosina jotenkin hartaammin tai enemmän kuin muissa vapaissa kirkoissa pyydetty ihmisiltä rahaa. Olen melko varma, että jos vaikka käyt läpi Suomen Viikkolehden, Ristin Voiton tai muut vastaavat ja vertaat niitä Nykyaikaan vaikka viimeisen 15 vuoden ajalta, joudut toteatamaan, että adventtikirkossa ei puhuta yhtään enempää rahasta, kuin muissa kirkoissa (epäilen, että vähemmän koska adventtikirkolla ole 90 -luvun alun kirkkorakennusbuumin jälkeen ollut jonkinlaisessa raha-apatiassa, jossa rahaa tuskin uskalletaan mainita edes sivulauseessa).

Tämä viimeksimainittu jäänee todistamatta, kunnes joku siitä tekee gradun, eli siinä on vain minun sanani sinun sanaasi vastaan, mutta jos vähänkään katsot edustavasi jonkinlaista akateemista logiikkaa, sinun pitäisi jollakin muulla kuin jatkuvalla hopimällä amerikkalaisista liikemiehistä yrittää todistaa se, että adventtikirkko on jotenkin pahempi rahan suhteen kuin muut yhteisöt.

Kai

Kiitos kiitos. Meni puskajussilla pupu pöksyyn, kun faktat laitettiin pöytään :)

• Juha Siltala

Käyn joskus katsomassa näillä sivuilla. Nyt oli pakko kittää pastori Timo Flinkiä hyvästä ja asiallissesta vastaukesta. Näin tulisi vastata kymmenystenmksajille eli pastoreide palkan maksajlle lehdissä ja netissä tulleisii kysymyksin rahankäytöstä ja tulonmuodostuksesta. Kukaan pastori ei ole aiemmin vaivautunut tätä tekemään. En ole ainakaan nähny tai lukenut)
        Kitos Timo-veli voimudesta ja asillisuudesta!

• J.S.
        Juha Siltala kirjoitti:

Käyn joskus katsomassa näillä sivuilla. Nyt oli pakko kittää pastori Timo Flinkiä hyvästä ja asiallissesta vastaukesta. Näin tulisi vastata kymmenystenmksajille eli pastoreide palkan maksajlle lehdissä ja netissä tulleisii kysymyksin rahankäytöstä ja tulonmuodostuksesta. Kukaan pastori ei ole aiemmin vaivautunut tätä tekemään. En ole ainakaan nähny tai lukenut)
        Kitos Timo-veli voimudesta ja asillisuudesta!

Sorry kirjaimet katoavat johonkin tai näppäimissä ongelmia..

• Veli Toivonlinnasta
        Kai_A kirjoitti:

Tässä tekisi mieli jatkaa vielä pikkuisen.

Kai

Kiitos myös sinulle teologian tohtori Kai A että jaksat toisen tohtori Lutherin tavoin kestää meitä tavallisia tallaajia tällä saralla..on hyvä oikoa turhia vääriä väitteitä ja haastaa kaikkia asialliseen kskusteluun tosiasioiden pohjalta!

Menestystä työssään kaikki jäljellä olevat pastorit, vaikka itse en enään jaakkaan kanssanne samanlaista teologista "totuutta ja uskomustaoppia"...Arvostan silti sitä hyvää, mitä kirkokuntanne antoi minulle nuoruuteni vuosina ja nyt elän rikasta ihmisen elämää kirkosta eronneena, mutta slti suurelta osin sen eettistä ja moraalista arvomaalmaa edelleen kunnioittaen.
        Minun Herrani on Ihmisistä suurin ja minun Mestarini Messias ja kunniakas kuningas Isän oikeala puolella taivaassa...olen sen verran luopunut kristillisestä uskosta, että Minun Jumalani ja Luojani ei asu käsin tehdyssä majassa, vaan suurena Henkenä on enemmän kuin kolminaisuudessa on opetettu.....eikä Kristus ole minulle Jumala, vaan Kuninkaaksemme ja Ylipapiksi meille annettu....kuten joskus myös omissa seminaareissamme opetettiin....

Jumalani eli Luojani on Hänen isänsä, kuten minunkin..... VAPAUTEEN Kristuksessa MEIDÄT ON KUTSUTTU---EI IKEEN ALLE, JOS JOKU NIIN KOKEE......lähteköön ulos Babyloniasta....

• Rakkaat palstalaiset varmaankin huomasivat, että raha on amerikkalaisissa lahkoissa sangen mielenkiintoinen asia, sillä sen mainitseminen saa välittömästi kuukausipalkkaa nauttivat lahkon jäsenet esiin koloistaan ja kertomaan, että rahaa ei ole, sitä ei tule ja on niin ankeaa että ihan puistattaa.

Mutta kun rahasta on puhe, niin sama meno on päällä jokaisessa amerikkalaispohjaisessa uskonnollisessa bisnesyrityksessä, vaikka miljardeja valuisi lahkon kassaan miten paljon tahansa.

Keskustelimme juuri vaikkapa siitä, kuinka adventtikirkon johtaja mielisteli Afrikan pahinta diktaattoria ja kuinka lahkon johtajisto mielisteli samaista diktaattoria hänen kommenteistaan homojen vainoamisesta, mutta tämä ei saa lahkon kuukausipalkkaista henkilöstöä esiin koloistaan.

Rahasta puhuminen saa, joten miksi ihmeessä raha saa aikaan tämän, mutta lahkon johtajien toilailut eivät?

Raha taitaa olla sangen kipeä aihe ja tietenkin pitää kysyä, että miksi?

Kaille pieni vastaus:

>>>Tämä viimeksimainittu jäänee todistamatta, kunnes joku siitä tekee gradun, eli siinä on vain minun sanani sinun sanaasi vastaan, mutta jos vähänkään katsot edustavasi jonkinlaista akateemista logiikkaa, sinun pitäisi jollakin muulla kuin jatkuvalla hopimällä amerikkalaisista liikemiehistä yrittää todistaa se, että adventtikirkko on jotenkin pahempi rahan suhteen kuin muut yhteisöt.>>>

En minä väitäkään, että adventtikirkko olisi yhtään sen pahempi rahan suhteen kuin mikä tahansa amerikkalaisten liikemiesten johtama uskonnollinen bisnesyritys.

Luultavasti olette aivan samanlainen bisnesorganisaatio kuin mormonikirkko, Jehovan todistajat tai vaikkapa skientologiakirkko.

Mutta ei teitä valtiokirkkoomme kannata verrata, eikä voikaan, sillä heidän toimintansa on avointa, läpinäkyvää ja kaikesta mahdollisesta annetaan tieto ulos, eikä mitään asiaa koeteta piilotella mitenkään.

Kuten ymmärrät, minun on kovin vaikea todistaa, että joku teidän lahkossanne toiminnasta rikastuu, koska toimintaanne varjostaa amerikkalaisen uskonnollisuuden harmaa verho.

Valtiokirkkomme toiminnasta se on helppo sanoa, sillä heidän verotietonsa on luettavissa vaikkapa sanomalehdestä silloin kun verotustiedot julkistetaan.

Lisäksi valtiokirkkomme julkistaa omilla nettisivuillaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat tiedot varojen käytöstään, aivan viimeistäkin euroa myöten.

Miten asia on muuten adventtikirkossa?

Mormonikirkkossa?

Jehovan Todistajilla?

Skientologiakirkossa?

Tai jossain muussa uskonnollisessa yhteisössä Made In USA?

• pyh!

Samaa valhepaskaa taas suollat. Et oppinut mitään. Etkä selkeästi edes halua.

• pyh! kirjoitti:

Samaa valhepaskaa taas suollat. Et oppinut mitään. Etkä selkeästi edes halua.

>> Samaa valhepaskaa taas suollat. Et oppinut mitään. Etkä selkeästi edes halua >>

Missä tuollaista kielenkäyttöä oppii?

Olisiko amerikkalaisissa lahkoissa joita johtavat lipevät liikemiehet ;)

• Tietänet sen, että veli Tedistä en ole suuremmin innostunut, enkä näe mitään syytä kommentoida hänen juttujaan puolesta sen enempää kuin vastaankaan. Hänen tekemisiinsä liittyy paljon muutakin ristiriitaista... ja myös sellaista, mistä voisi ansaita muutaman tyylipisteen.

Tässä on kuitenkin vähän toisenlaisesta asiasta. Adventtikirkko ei nyt ole (valitettavasti) saanut nettiin tilinpäätöksiään. Jokainen aktiivi adventisti voi kuitenkin halutessaan saada niistä kaiken tarpeellisen tiedon. Tiivistelmiä julkaistaan ajoittain kirkon lehdessä. Edustajille ja johtonkuntien jäsenille jaetaan tilinpäätöstiedot ja he voivat halutessaan antaa tietoa eteenpäin toisille jäsenille. Eli adventistit halutessaan saavat kaiken sen tiedon, mitä kaipaat. Ne ovat minullakin pöytälaatikossa. Sinä kerrot ongelmasi olevan se, ettet tiedä... ja minut saa kirjoittamaan, että kirjoitat siitä, mistä et tiedä niinkuin tietäisit.

Lisäksi vertailu skientologiaan on nyt selvää potkimista vyötärön alle... eiköhän pysytä ihan tavallisissa normaaleissa kirkoissa ja tehdä vertailua niihin.

Lisäksi jätit huomioimatta sen, että oma alotuksesi puhuu rosvokirkkoteesiäsi vastaan. Siinähän todettiin, että jos kymmenyksiä maksettaisiin niin tuotto olisi kuusi-seitsenkertainen. Adventtikirkko ei siis ole kovin hyvä kymmenyksiä keräämään, kun kukaan ei niitä seuraa eikä maksamattomia jahtaa sikä kukaan niistä saa mitään provisiota. (Tasapalkka, niinkuin muistanet!) Mormoneista olen kuullut, että ainakin jossakin on jäseniä joskus vaadittu näyttämään verotietonsa... Adventistit eivät siis keskimäärin maksakaan kymmenyksiä vaan yksipilkkukuutosia. :)

Ja verotiedoista puheenollen adventtikirkon suomen ja usankin työntekijöiden palkat ovat aivan tiedossa ja monta kertaa tällä palstalla kerrottu. Ainoa, mihin tarkka dollarimäärä on vielä hakusessa on kirkon johtajan palkka. Kunnes se löytyy veikkaukseni on se, että se on noin 60% suomen kirkon arkkipiispan palkasta.

Kauniina eleenä pidä sitä, että pidät mahdollisena, ettei adventtikirkko ole sen pahempi kuin muut amerikkalaiset liikemieskirkot. Halleluja. Mutta kysymys: Jos nyt adventtikirkossa kukaan ei merkittävästi hyödy kirkon saamista lahjoituksista ja esim luterilaisessa tai luterilaisissa herätysliikkeissä tai muissa vapaissa kirkoissa on mahdollisuus huomattavasti suurempiin ansioihin, niin miksi ne muut eivät olisi sitten vaikkapa suomalaisten liikemiesten businesta. Business on business... lipun ja ihon väristä riippumatta. ??

Kai

• pyh!
        bushmanni kirjoitti:

>> Samaa valhepaskaa taas suollat. Et oppinut mitään. Etkä selkeästi edes halua >>

Missä tuollaista kielenkäyttöä oppii?

Olisiko amerikkalaisissa lahkoissa joita johtavat lipevät liikemiehet ;)

Paavalilta.

• kysyjä seurakunnasta

Olen seurannut ajoittain täällä käytyä keskustelua ja pannut merkille, että adventtikirkon pastoriskunta (mm. Kai A ja T. Flink) ovat kyllä kärkkäästi valmiita vastalaimemaan aiheisiin, jotka koskevat rahaa ja mammonaa, jota adventtikirkkokin eittämättä hamuaa ahnaasti käyttäen tarvittaessa lakimiehiä ja käräoikeuksien istuntosaleja apunaan.

Taasen kun puhe on adventtikirkon tämän hetkisestä tilasta Suomessa, siitä ei kukaan pastori tunnu olevan kiinnostunut lainkaan.
      Keksitään vain joku muu taho sylliseksi jäsenistön katoon seurakunnista, kuten kirkon tapana on aina ollut.

Käsitykseni mukaan pastorikunta on Suomen adventtikirkossa ollut kuitenkin kirkon historian alusta lähtien se taho, joka niitä uusia jäseniä on seurakuntiin tuonut kokoussarjojen ja seminaarien kautta.

Missä siis ovat nykyään senkaltaiset pastorit kuten?:

Arvo Arasola
      Toivo Seljävaara
      Erkki Luukko
      Matti Miettinen
      jne.

Nämä miehet levätköön rauhassa, mutta niin taitavat levätä elossa olevat nykyisetkin adventtikirkon pastorit.
      Onko elämä liian helppoa ja kassat jo niin täynnä mammonaa, että nyt voi sitten nautiskella työn hedelmistä?

• ulkopuolelta leirin.

Jäsenistön kato, eri yhteisöistä johtuu bushmanneista, sekä sinun kysyjä seurakunnasta todistustesi kristuskeskeisyys. Kuka on kyykäärmeiden keskellä, koska sinusta ei ole Arvoa, ei Toivoa, ei Erkkiä, eikä Mattia. Ydin ei ole sytyttänyt sydäntä, vaan tekee kuin Kantolat, kääntyy kivien puoleen, koska Darvinissa on sanomaa, enemmän kuin Golgatan kummussa.

• outsider!

Tämä on suhteellisen hyvä puheenvuoro.

Itse en ymmärrä ainaista jäkätystä rahasta , mielenkiintoisempaa olisi kuulla miksi kirkolla menee niin huonosti ja olisiko sille mahdollista tehtävissä jotakin.

• outsider! kirjoitti:

Tämä on suhteellisen hyvä puheenvuoro.

Itse en ymmärrä ainaista jäkätystä rahasta , mielenkiintoisempaa olisi kuulla miksi kirkolla menee niin huonosti ja olisiko sille mahdollista tehtävissä jotakin.

Olen samaa mieltä tuosta raha-asiasta.

Väitän, että yksi syy monien paikallisten seurakuntien hengelliseen apatiaan on tälläkin palstalla joidenkin kirjoittajien teksteissä rehottava "pastoriviha". Jos seurakuntalaisten tarkoitus on nujertaa pastorinsa, niin sellaista seurakuntaa ei kohtaa mikään muu kuin hengellinen kuolema. Olen nähnyt sellaisia seurakuntia. Kiitos Herran, ne seurakunnat, joissa nyt saan palvella, ovat hengellisesti eläviä. Niitäkin Suomesta löytyy.

Muitakin syitä varmasti on sille, että jotkut seurakunnat ovat hengellisesti lähes kuolleita. Onneksi eivät kuitenkaan kaikki.

• TimoFlink kirjoitti:

Olen samaa mieltä tuosta raha-asiasta.

Väitän, että yksi syy monien paikallisten seurakuntien hengelliseen apatiaan on tälläkin palstalla joidenkin kirjoittajien teksteissä rehottava "pastoriviha". Jos seurakuntalaisten tarkoitus on nujertaa pastorinsa, niin sellaista seurakuntaa ei kohtaa mikään muu kuin hengellinen kuolema. Olen nähnyt sellaisia seurakuntia. Kiitos Herran, ne seurakunnat, joissa nyt saan palvella, ovat hengellisesti eläviä. Niitäkin Suomesta löytyy.

Muitakin syitä varmasti on sille, että jotkut seurakunnat ovat hengellisesti lähes kuolleita. Onneksi eivät kuitenkaan kaikki.

Lisätään vielä se, että lääke hengelliseen apatiaan on "Saarnaa sanaa. Korota Kristusta".

• adventisti

Mikäs TOISTEN kukkaron nyörin vartia se boshman luulee olevansa?

Mikä, tai "kuka" antaa sinulle etuoikeuden loukata, valehdella ja saattaa huonoon valoon täällä sydämen uskossa Kristukseen olevia adventisteja, jotka haluavat vain elää oikeudenmukaista ja nöyrää uskonelämää?

Luulet itsestäsi liikoja, olet omahyväisyydessäsi paisunut ja luulet olevasi kovinkin iso vaikuttaja, mutta todellisuudessa olet vain raukkamainen syyttäjän käsikassara ja jos tuota linjaa jatkat, niin palkkasi tiedät. Sillä ei Herra anna omiaan iäti loukata.

• ilmeisen selvää?

"kysyjä seurakunnasta" on oivallisesti tuonut asian esille.
      Lisäisin kuitenkin "helmasyntien" joukkoon pastoriskunnan paatumuksen, välinpitämättömyyden ja epäaitouden.
      Paimenten esimerkkiä se kansakin (laumakin) vain seuraa.

• adventisti

"ilmeisen selvää?":lle

Etkö raukka ollenkaan huomaa että JUURI SINÄ itse olet fariseus, SINÄ joka etsit vikoja jatkuvasti toisista uskovaisista, mutta et halua itse tulla Jumalan armosta Kristuksen valoon synteinesi, että voisi pelastua. Sääliksi käy!

Sinunkin tulisi kääntyä Jumalan puoleen ja rukoilla Jumalan armoa , vaikkapa näin: "Jumala , ole minulle syntiselle armollinen?"

Rukoilen puolestasi.

• antakaa nauttia!

Mitä se teille kuluu, vaikka adventistien pastorikunta ja papisto olisikin paatunutta tai epäaitoa?
      Niin on kaikki muutkin kirkkokunnat epäaitoja ja niiden johtajat.
      Antakaa pastoreiden ja pappien nauttia elämästään, maallisesta sellaisesta.
      Taivasosuus kun on pastoreilla ja papeilla tiukemmassa kuin muilla.
      Heillä on suurempi vastuu tuomiolla kuin rivijäsenillä.

• herätkää!!!!!

Miettikääpä vain, että mihin adventtikirkkokin tarvitsee kovapalkkaista ja paljon kuluja aiheuttavaa pastorikuntaa????

Ei sitten yhtään mihinkään!!!!

Maallikot kun hoitavat palkatta talkoolla nykyäänkin jo seurakunnalliset työt ja tehtävät, sapatin tilaisuuksista lähtien.

Mitä parempaa annettaavaa seurakunnalle on pastorikunnalla talkootyöläisiin=maallikoihin verrattuna????
      Ei yhtään mitään!!!

• näin varmaankin.

Varmaankin adventtiseurakunta tarvitsee pastorinsa, kun sinulla on niin paljon ongelmia ja kenttä jää hoitamatta.

• Pastorin tehtävä on opettaa seurakuntalaisille opetuslapsena eläminen ja varustaa heistä opetuslapseuttajia. SE on hänen pastoraalinen työnsä.

• pastorin virat pois!

Pastorille ei ole minkäänlaista valtuutusta Raamatussa.
      Yleinen pappeus on uuden liiton keskeisin sanoma.
      Rahaa kuluttava pastori-instituutio on pakanuutta ja epäjumalille uhraamista.

• Pyh!

No huh huh. Paavali sanoo Jumalan antaneen seurakunnalle apostolit, profeetat, evankelistat, paimenet (=pastorit) ja opettajat. Sanotko sinä Jumalaa pakanaksi?

• Hm ... joku välkky kysyi että "mihin niitä pastoreita tarvitaan"..

Pastoreita tarvitsevat ne jotka käyvät kirkossa heitä kuulemassa .. ja maksavat vielä heille pikkupalkkaakin jotta eivät pastorit nyt ihan köyhyyteen jäisi..

Ok - ymmärrän että kysyjä ei luultavasti tarvitse pastoreita - eikä luullakseni maksa heidän palkkojaankaan. Jos ei nyt Bushmanni maksele, kun niin valittaa .. tai olisko bushmannin perinnöstä kyse ?? tiedä häntä... kiukkuselta tuntuu mies kuitenkin ..

Moi vaan Bushkis - tuntuu olevan sama vauhti päällä kuin ennenkin :) ..

alex

• >>> Moi vaan Bushkis - tuntuu olevan sama vauhti päällä kuin ennenkin :) ..

alex >>>

Moi vaan Alex. Long time, no see :)

Koetan pitää vauhtia päällä aina ajoittain, eli kun palsta tuntuu kuolevan, niin sitten avataan ketju, joka herättää ajatuksia.

Varma keino on kirjoittaa rahasta, kuten olet huomannut itsekin, toivon mukaan.

• Valon Viesti

"Pastori-instituutio" on amerikkalaisten uususkontojen kehittelemä rahankeruujärjestö, jossa "pyramidin huipulla" olevat käärivät sievoisia voittoja jäsenistön ns. pakkomaksuilla, esim. kymmenykset.

Kansainvälinen adventtikirkko käyttääkin mielellään itsestään nimeä: adventtiliike, joka osuvasti kuvaa liiketoimintaa harrastavaa ja voittoa tavoittelevaa yritystä.

Pastori-instituutio on täysin turha uskonnollisessa mielessä, mutta tärkeä instituutio liiketoiminnasa ja materiaalisia voittoja tavoiteltaessa.
      Pastorikunta on se taho, joka pyrkii iskostamaan jäsenistön päähän sen, että 10% jäsenistön ansioista kuuluu heille ja heidän edustamalleen liikkeelle. Tämä 10% prosentin varainsiirto on vain verhottu tarkoituksellisesti Jumalalliseen kaapuun paremman tuloksen saamiseksi.

• pyh!

Olet aika typerä, kun tuollaista väität.

Se on Advent Movement, joten tuossa ei ole mitään liikeyritykseen viittaavaa tippaakaan.

Raamatun mukaan Jumalan antaa pastorit seurakunnalle. Sinä siis sanot, että Jumala pyörittää liikeyritystä. Arvaa vain uskommeko sinua.... Emme takuulla.

• Huumori kukkii

"'Pastori-instituutio' on amerikkalaisten uususkontojen kehittelemä."

No tämäpä kuulostaa hauskalta. Eihän eurooppalaisissa, afrikkalaisissa tai aasialaissa tai muualla alkaneissa kirkoissa mitään pastoreita ole eikä varmaan koskaan tulekaan!??

"Käärivät sievoisia voittoja..." Kiva, jos kerrot, kuka on adventtikirkon voittojen käärijä... vai oliko adventtikirkon kohdalla tilanne se niinkuin muutama kuukausi sitten kirjoitit, että kaikki kuivuu ja kohta koko kirkko kaatuu?

"Pastori-instituutio on täysin turha uskonnollisessa mielessä..." Varmaankin. On paljon uskontoja, joissa ei pastoreita ole ja suosittelen niitä lämpimästi Valon Viestille ja hänen hengenveljilleen. Jos kyse on kristinuskosta, niin liekö jäänyt UT lukematta, kun se puhuu ties mitä apostoleista, profeetoista, opettajista, evankelistoista, kaitsijoista ja seurakuntapalvelijoista, joita pitäisi kunnioittaa ja jopa taloudellisesti tukea.

• Valon Viesti

Elätkö "huumori kukkkii" vielä taantuneisuudessa, kun vetoat siihen, mitä 2000 vuotta sitten tehtiin? Sinulla tosiaan huumori kukkkii.

Voin kertoa sinulle poloinen, että 2000 vuotta sitten mm. naulittiin ihmisiä ristille.
      Oli ehkä kaikkia luettelemiasi profeettoja ja muita "poppamiehiä" ja puoskareita.
      Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että he olisivat tärkeitä meillekkin.

Voin siis minäkin siis vedota siihen, mitä Jeesus opetti 2000 vuotta sitten:

Jeesus mm. lähetti opetuslapsiaan evenkeliumin työhön ilman rahakukkaroa, eivätkä he kerjäämällä eläneet, vaan luottivat Jumalan apuun.
      Joten jos haluat ottaa Jeesuksen sanat todesta, niin hylkäät omat käsityksesi pastorikunnan rahoittamisesta jäsenistön rahoilla.
      Pastorit voivat hyvin hankkia itselleen ammatin, eikä heidän tarvitse elää toisten kustannuksella, loisina.

Paavalikin oli teltan tekijä ja ansaitsi lähetystyöhön tarvitsemansa varat itse omalla työllään teltan kutojana.

• pyh!

Pieleen meni, taas kerran.

Juutalaisessa yhteisössä yhteisö jakoi yösijan ja ruokaa saarnamiehille. Paavali oli poikkeus, kuten itse niin sanoo, ja PAAVALI opetti, että evankeliumin työmies on PALKKANSA ansainnut.

Pastori ei ole loinen, mutta sinä selvästi olet, kun nouset Jumalan säädöstä vastaan.

• Lisää kukkia

Eikös ole rasittavaa olla aina niin kauhean tosissaan??

Ensinnäkin, vaikea kuvitella sellaista kristillisyyttä, jossa ei vedota siihen, mitä 2000 vuotta tehtiin. Ja suon mielelläni sinulle, että elät ristitöntä, pastoritonta, ilmaista ja jos haluat vaikka myös armotonta tai Jeesuksetonta uskoa.

Vetoat Raamattuun ja hauskasti vedottu, mutta unohdit sen, että tuon kohdan jälkeen Jeesus myös lähetti heidät kukkaron kanssa. (Luuk 22:36). Ja, että Paavali sanoo tähän koko juttuun kaksi asiaa, joista toista et selvästi halua siellä nähdä:

Hän toteaa useaan kertaan, että evankeliumin palvelijat eivät saa olla rahanahneita (esim. 1Tim 2) mutta hän totaa myös, että Herra on "määrännyt, että evankeliumin julistajien tulee saada elantonsa evankeliumista." (1Kor 9:14)

Onhan elämä tietty hauskempaa, jos lukee vain puolet Raamatusta, mutta vielä hauskempaa, jos annat toisten lukea sen kokonaan.

Keskustella tietenkin voi siitä, mikä on "ei rahanahne" mutta kuitenkin riittävä "elanto." Onko se luterilaisen arkkipiispan 11.000 vai Suomen adventtikirkon johtajan 3100 euroa... vaiko vaikka Jehovan todistajien johtajan 100 euroa kuussa... (vai mitä lie nykyään...)... tai teltantekijänä. Kaikkia maailmasta löytyy ja jokainen voi olla mukana juuri sellaisessa pöpilässä, mikä parhaiten itselle sopii, tai ei missään.

Hauskaahan tässä on myös se, että vaikka maailmassa on ties mitä, sinä et näe muuta kuin adventismin. Pieni silmien raoitus voisi myöskin ilahduttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5093
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      111
      2616
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2064
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      580
      1920
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      118
      1670
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1279
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1269
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1038
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1027
    10. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1019
    Aihe