Ovatko naiset miehiä parempia missään?

naisetsurkeita?

Otsikossa kysymys jo tulikin, mutta selitän kysymystäni hieman:

Olen lähiaikoina pohtinut tätä nimenomaista kysymystä ja etsinyt siihen vastausta. Etsintäni eivät ole olleet kovinkaan naisia suosioivat; tuntuu, etteivät naiset oikeasti ole missään parempia kuin miehet, ainut valttikortti tuntuu olevan hyvä ulkonäkö. En kiellä sitä, etteivätkö naiset olisi fiksuja ja hyviä esimerkiksi urheilussa, mutta naiset eivät silti yllä miehen tasolle.
Onko tämä roolijakojen tuotosta vai geeneissä määrättyä? Ovatko naiset jossain asiassa tutkitusti parempia kuin miehet? Onko naisilla edes potentiaalia tulla yhtä hyviksi kuin miehet?

Ps. Haen asioita, joissa miehillä ei olisi edes potentiaalia tulla yhtä hyviksi kuin naiset.

143

6263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehetsurkeita?

Tilannetaju. Naiset tietää, mikä on fiksua ja mikä ei, osaavat lukea miehiä/toisiaan paremmin... Esim. tämä aloitus oli taas vain jonkun miehenrääpäleen pönkitystä, johon naisilla ei ole tarvetta. Miehillä on jatkuva tarve "olla parempi" ja pelko persauksissa, jos nainen osoittautuu jossakin asiassa välkymmäksi, varsinkin, jos kyse on jostain sellaisesta asiasta, missä yleensä ajatellaan miehen loistavan... Missä asioissa miehet sitten mielestäsi ovat niin ylivoimaisia? Mainitsit _vain_ urheilun (vaikka olet oikein pohdiskellut asiaa) ja se on vaan fakta, ettei nainen ole miestä fyysisesti vahvempi. Muissa asioissa sitten taas ei tule mieleen mitään, missä nainen ei voisi olla miestä parempi tai -niin kuin ilmaisit- "tulla yhtä hyviksi kuin miehet".

Ihme tyyppi tai huono trolli.

• naisetsurkeita?

Itse asiassa, pakko sanoa että en ole trolli, enkä mies. Olen nainen, mutta sehän siinä onkin ettei naisten kuulu kyseenalaistaa toisia naisia. Minä en yritä mitenkään alentaa naisia, ihan rehellisesti kysyn.

Urheilu tuli nyt ensimmäisenä mieleen, mutta voin mainita muutakin: matematiikka, tieteet ylipäätään, tietokoneet, tekniikka. Voiko nainen olla näissä asioissa parempi kuin kukaan mies? Toki voi olla parempi kuin keskivertomies mutta voiko nainen olla PARAS?

Sinulle taas tuli mieleen tilannetaju, jota yritit todistaa lukemalla minua yhden aloituksen perusteella. Meni sekin vähän mönkään.

• yksi monista
        naisetsurkeita? kirjoitti:

Itse asiassa, pakko sanoa että en ole trolli, enkä mies. Olen nainen, mutta sehän siinä onkin ettei naisten kuulu kyseenalaistaa toisia naisia. Minä en yritä mitenkään alentaa naisia, ihan rehellisesti kysyn.

Urheilu tuli nyt ensimmäisenä mieleen, mutta voin mainita muutakin: matematiikka, tieteet ylipäätään, tietokoneet, tekniikka. Voiko nainen olla näissä asioissa parempi kuin kukaan mies? Toki voi olla parempi kuin keskivertomies mutta voiko nainen olla PARAS?

Sinulle taas tuli mieleen tilannetaju, jota yritit todistaa lukemalla minua yhden aloituksen perusteella. Meni sekin vähän mönkään.

Miten määrittelet mainitsemissasi asioissa parhaan?

Kysymyksen asettelu on aika ontuva: "voiko nainen olla näissä asioissa parempi kuin KUKAAN mies". Tämähän viittaa siihen, että yksikään nainen ei olisi yhtäkään miestä parempi. Ilmeisesti tarkoitit jälkimmäistä, voiko yksikään nainen olla parempi kuin kaikki miehet(?).

Itse olen ollut koko Suomen ikäluokkani top kympissä matematiikkakilpailussa. Olisin voittanutkin koko skaban, ellen olisi vahingossa lukenut yhdessä tehtävässä potenssimerkkiä kertomerkiksi. Eikö se tee minusta jo aika hyvän? Kuinka hyvä naisen pitäisi olla, että voisi olla sinun mielestäsi "paras"?

Ylipäätään noissa tieteenlajeissa maailman parhaan hakeminen on typerää. Ensiksikin parhaan määritelmä olisi mahdotonta saavuttaa ja yksilöiden keskinäinen sijoitus vaihtuisi jatkuvasti, jos määritelmästä joskus päästäisiinkin yksimielisyyteen.

Ai niin, on yksi asia, jossa naiset ovat miehiä parempia. Naisilla on paremmat vatsalihakset. Se pentu kun täytyy maailmaan ponnistaa vatsalihaksilla.

• ap
        yksi monista kirjoitti:

Miten määrittelet mainitsemissasi asioissa parhaan?

Kysymyksen asettelu on aika ontuva: "voiko nainen olla näissä asioissa parempi kuin KUKAAN mies". Tämähän viittaa siihen, että yksikään nainen ei olisi yhtäkään miestä parempi. Ilmeisesti tarkoitit jälkimmäistä, voiko yksikään nainen olla parempi kuin kaikki miehet(?).

Itse olen ollut koko Suomen ikäluokkani top kympissä matematiikkakilpailussa. Olisin voittanutkin koko skaban, ellen olisi vahingossa lukenut yhdessä tehtävässä potenssimerkkiä kertomerkiksi. Eikö se tee minusta jo aika hyvän? Kuinka hyvä naisen pitäisi olla, että voisi olla sinun mielestäsi "paras"?

Ylipäätään noissa tieteenlajeissa maailman parhaan hakeminen on typerää. Ensiksikin parhaan määritelmä olisi mahdotonta saavuttaa ja yksilöiden keskinäinen sijoitus vaihtuisi jatkuvasti, jos määritelmästä joskus päästäisiinkin yksimielisyyteen.

Ai niin, on yksi asia, jossa naiset ovat miehiä parempia. Naisilla on paremmat vatsalihakset. Se pentu kun täytyy maailmaan ponnistaa vatsalihaksilla.

Parhaalla tarkoitan sitä, että miehille ja naisille on yhteinen kilpailu jossain asiassa ja nainen voittaa kaikki. Tai esimerkiksi jos otetaan tietotekniikka, onko naisen mahdollista osata sitä paremmin kuin miehen? Ovatko naisen ja miehen aivot tässä suhteessa erilaiset? Pystyykö nainen ajattelemaan yhtä loogisesti kuin miehet?

Usein olen kuullut nimittäin, ettei naisen ole edes mahdollista yltää miehen tasolle loogisessa ajattelussa, sen takia aloinkin pohtimaan asiaa. Aloitus oli ehkä vähän huonosti muotoiltu.

• yksi monista
        ap kirjoitti:

Parhaalla tarkoitan sitä, että miehille ja naisille on yhteinen kilpailu jossain asiassa ja nainen voittaa kaikki. Tai esimerkiksi jos otetaan tietotekniikka, onko naisen mahdollista osata sitä paremmin kuin miehen? Ovatko naisen ja miehen aivot tässä suhteessa erilaiset? Pystyykö nainen ajattelemaan yhtä loogisesti kuin miehet?

Usein olen kuullut nimittäin, ettei naisen ole edes mahdollista yltää miehen tasolle loogisessa ajattelussa, sen takia aloinkin pohtimaan asiaa. Aloitus oli ehkä vähän huonosti muotoiltu.

Älä usko kaikkea, mitä sinulle sanotaan. Joissain lajeissa miehet voivat olla keskimäärin naisia parempia, mutta se ei ole koko totuus.

Miehet vetoavat mieluusti perusteluna siihen, että miehet ovat naisiin verrattuna yliedustettuna ÄO-tulosasteikon yläpäässä. Valitettavasti miehet ovat yliedustettuja myös asteikon alapäässä...

Vastaavasti voisimme samalla logiikalla - koska miehistä löytyy enemmän tyhmiä kuin naisista - väittää, että naisen ei ole mahdollista olla miestä tyhmempi missään. Paradoksaalisesti tässä skenaariossa nainen voittaisi miehen, minkä ei siis pitäisi olla mahdollista. ;)

Joillain miehillä on vain valitettavasti niin huono itsetunto, että he yrittävät ottaa krediittiä muiden miesten saavutuksista saadakseen naisista (mielessään) henkisen yliotteen. Heidät itsensä peittoaisi helpostikin joku nainen, joten itsetuntoa haetaan samaistumalla menestyjiin. Oikeilla menestyjillä on harvemmin tarvetta ajatella naisista alentuvasti.

Yksilöpeliä tämäkin lopulta on. Itseni puolesta väite miesten älyllisestä paremmuudesta on miedosti ärsyttävää, kun todellisuudessa vain pieni marginaaliosuus miehistä on itseäni älykkäämpi. En suostu leimautumaan typeräksi kanaksi tuon minimaalisen pienen marginaalin vuoksi. :)

• rivien välistä luku

Naisilla on kyky lukea rivien välistä VÄÄRIN! Ei todellakaan voi sanoa että on fiksua olettaa liikaa kuitenkaan puhumatta asiasta. Niin tuhannen kertaa nähty kun naiset alkavat puukottamaan toisiaan selkään kun toinen osapuoli on muka katsonut toista jotenkin oudosti :) Sitten jälkikäteen on tultu hehkuttamaan, että se toinen nainen oli niiiiiin mukava ja fiksu.

• Lähde???

Tilannetaju. Naiset tietää, mikä on fiksua ja mikä ei, osaavat lukea miehiä/toisiaan paremmin...

• refdsfsdfds

En ole kyllä tavannut yhtään naista, jonka tilannetaju olisi parempi kuin omani.

• So. tuntee ja älyää
        refdsfsdfds kirjoitti:

En ole kyllä tavannut yhtään naista, jonka tilannetaju olisi parempi kuin omani.

Sinä et sitten ole montaa naista tavannut. Minä olen elämäni aikana tavannut vain muutaman miehen, joilla ylipäätään on tilannetajua. Ts. poikkeukset vahvistavat sen säännön, että mies ei ymmärrä ympäristöä eikä tajua tilannetta.

• Anonyymi
        yksi monista kirjoitti:

Älä usko kaikkea, mitä sinulle sanotaan. Joissain lajeissa miehet voivat olla keskimäärin naisia parempia, mutta se ei ole koko totuus.

Miehet vetoavat mieluusti perusteluna siihen, että miehet ovat naisiin verrattuna yliedustettuna ÄO-tulosasteikon yläpäässä. Valitettavasti miehet ovat yliedustettuja myös asteikon alapäässä...

Vastaavasti voisimme samalla logiikalla - koska miehistä löytyy enemmän tyhmiä kuin naisista - väittää, että naisen ei ole mahdollista olla miestä tyhmempi missään. Paradoksaalisesti tässä skenaariossa nainen voittaisi miehen, minkä ei siis pitäisi olla mahdollista. ;)

Joillain miehillä on vain valitettavasti niin huono itsetunto, että he yrittävät ottaa krediittiä muiden miesten saavutuksista saadakseen naisista (mielessään) henkisen yliotteen. Heidät itsensä peittoaisi helpostikin joku nainen, joten itsetuntoa haetaan samaistumalla menestyjiin. Oikeilla menestyjillä on harvemmin tarvetta ajatella naisista alentuvasti.

Yksilöpeliä tämäkin lopulta on. Itseni puolesta väite miesten älyllisestä paremmuudesta on miedosti ärsyttävää, kun todellisuudessa vain pieni marginaaliosuus miehistä on itseäni älykkäämpi. En suostu leimautumaan typeräksi kanaksi tuon minimaalisen pienen marginaalin vuoksi. :)

HAHAAH

• Anonyymi

Hyvä teolli kun sai sinut noin tuliseksi!

• NnNnNnNnNnNnNn

Nainen ei voi olla urheilussa parempi kuin mies, ja siihen on syynä fysiikka. Sen sijaan tieteissä, taiteissa, matematiikassa jne. nainen voi olla yhtä hyvä tai parempi. Ehkä naiset vaan hakeutuvat perinteisesti erilaisille aloille, ja potentiaali mitä olisi edellä mainituissa, jää käyttämättä, kun sitä ei edes huomata koskaan... No on naiset ainakin parempia nalkuttamaan kuin miehet! :D

• onepricee

Ei ole missään. Kaikki rekordit joka alueella on miesten hallussa.

Kerran luultiin että naisilla on kuulantyöntörekordi hallussa mutta ei saakeli huomattiin että naisilla onkin KEVYEMPI KUULA.

• Kokeile itse!

Tää on kyllä sillä tavalla hauska kysymys, että otat esimerkiksi urheilun. Missä useimmiten puhutaan fyysisestä voimasta. Se että on fyysistä voimaa kyllä tarkoittaa, että mies on siinä kohtaa "parempi", siis, hän tulee aina olemaan sekä vahvempi että sen takia nopeampi, jos siis urheilee. Mutta kaikissa lajeissa ei tarvita niitä. Niissä naiset taas ovat ihan yhtä hyviä: jos uskovat niin. Pääsemme siihen kohta.
      Yleensä naisille annetaan krediittejä vain tarkkuudessa. Mitä naiset yleensä ovatkin. Hyvin tarkkoja, koska pienestä saakka on opetettu, että kunnon tyttö on huolellinen, tarkka ja hyväkäytöksinen.

Naisilla väitetään ettei ole mitään esim. keksintöjä, mutta alistetusta asemastaan, keksintöjensä, sävellyksiensä ja kirjoituksiensa varastamisesta miehile, huolimatta, tiedetään aina olleet naisia ihan ratkaisevissa hommissa. Tähtitieteessa ja tutkimuksissa olen usein lukenut nimenomaan naisista. Paremmuudesta en haluaisi keskustella siksi, että ei nerolla voida mitata paremmuutta sillä tavoin: nero on nero oli mies tai nainen. Viksu on viksu. Näillä naisilla on kiistattoman lahjakkuutensa lisäksi ollut täysi tietoisuus siitä, ettei heidän sukupuolensa määrittele heidän lahjakkuuttaan, ja että he toteuttavat sitä silti. Nykyään ja ennen. Nykyään tosin on tasa-arvoisempaa eikä tarvitse enää olla salanimellä.

Naisia on ollut merimiehistä säveltäjiin ja he ovat tosiaan "yltäneet miehen tasolle", suurin osa asioista tietty ei ole absoluuttisesti mitattavissa, mutta näin on. Mutta se sen sijaan, että väität olevasi nainen, ei yllätä. Se että naisena väität, ettei naisella ole muuta kuin ulkonäkö, yllättää vielä vähemmän.

Se on nimenomaan naiset, jotka naisia väheksyvät. Naisten paremmuuden yleensä estää heidän oma uskonsa omaan vähäpätöisyyteensä. He eivät uskalla olla yhtä hyviä kuin miehet, he eivät halua että kukaan muukaan on. Kun he eivät tunne itseään lahjakkaiksi eikä neroiksi, olisi käsittämättömän tuskallista että joku toinen nainen olisi sitä. Vaikkei kyse ole sukupuolesta. Kuin tosiaan ehkä fyysistä voimaa vaadittaessa... Mitä nykypäivänä vaaditaan yhä vähemmän ja vähemmän.
      Naiset joita väheksytään suorituvat yhtä hyvin tehtävistä, mihin uskovat pystyvänsä, osoittavat ihan yhtä suurta älykkyyttä jne. kuin miehetkin, mutta kun heille syötetään tätä samaa mitä sinäkin osaltasi syötät, he alkavat alisuoriutumaan, luovuttamaan ja ikaikainen mantra saa vallan "naiset ovat ihan hyviä vain naisiksi, miehen "tasolle" he eivät koskaan yllä missään, eivätkä voi, eikä pidä ja nainen on aina huonompi".
      Mantraa, jota hokee eniten itse naiset.

Olen kuullut naisvaltaisen alan kouluttajan jopa opettavan miten "naiset on naisille susia, kyllähän me tää tiedetään..." eli hän opettamalla opettaa, naisille, suhtautumaan ennakkoluuloisesti joka asiaan, koska oletetaan että naiset pettää, juoruaa, valehtelee jne... Ja itseään toteuttava profetia on valmis! Naiset sitten ottaakin kaikesta itseensä, loukkaantuu herkästi ja ovat hieman huolissaan muista naisista koko ajan, alkaa kilpailemaan, alkaa nokkiminen, luullaan joka asiaa pahaksi, kadehditaan. Koska näinhän naisille syötetään että naiset tekee.

Ihmisillä ON yhtä hyvät mahdollisuuden tulla yhtä hyviksi. Etsit asiaa, missä miehillä ei olisi mahdollisuutta tulla yhtä hyviksi, mutta sitten ei löydy kun synnytys. Ihan samalla tavalla, kun naisille oikeasti ei löydy kun se fyysinen voima. Tosiasia on, että henkisiä ominaisuuksiaan voi kehittää, ihmisten opettelemat asiat on jo murrettu ja kaikkeen pystyvät kaikki, ja ei ole olemassa asiaa, missä miehet eivät voisi tulla yhtä hyviksi kuin naiset: eikä asiaa missä naiset eivät voisi tulla yhtä hyviksi kuin miehet. Yleisesti ottaen, ilman siis persoonakohtaisia eroja. Sukupuoli vaikuttaa hyvin vähän lopultakin.

Itse olen kumonnut omassa elämässäni niin monta aitaa ja ennakkoluuloa kuin olen ehtinyt ja mitä on kiinnostanut ja voin sanoa, että jokaikinen kerta olen todistanut väitteeni todeksi. Niin tekniikan saralta kuin taiteesta eikä oikeastaan tunnu olevan muuta estettä kuin ihmisten jääräpäinen usko vanhoillisiin stereotypioihin. Toisaalta, moni nainen ei halua roolistaan ulos. Kun on heikompi, vahvempi tekee puolesta. Kun ei johda, ei joudu vastuuseen. Kun ei menesty, saa sääliä ihan ilmaiseksikin. Kun on heikko, tulee joku joka suojelee. Kun ei osaa, on toisen pakko tehdä puolesta...
      (jatkuu, en jaksa lyhentää)

• toinen osa

Eli monella kyse on ainakin näennäisestä mukavuudenhalusta. Sitten tietty niille ketkä tekee, ollaan kateellisia "kuka toikin ämmä luulee olevansa?!" tai pelätään itsekin joutuvan tekemään "jos toi jatkaa tota, multakin aletaan vaatia ja minähän en tee!"
        Ja siitä mukavuudestakin voidaan olla montaa eri mieltä. Joillekin se, ettei joudu tekemään mitään tai vastuuseen mistään voi olla kivaa ja sääliä on aina helppo saada, mutta joillain luonne takaa sen, että tekeminen on kivaa ja saavutus tuntuu saavutuksellta kun sen itse tekee ja itte siitä vastaa, eikä säälissä ole mitään saavutettavaa.

Niin. Ei ole geeneissä eikä ole sukuelimissä se roolijako. Se on suurimmaksi osaksi tosiaankin roolijako, kultuuriperintö ja stereotypiat.
        Mutta niiden vaikutusta ei voida väheksyä, ne ovat vanhoja ja perinteet kulkevat kuin ajatuksen voimalla usein meissä. Kerran oli tehty tutkimus päiväkodeista, joissa väitettiin ettei mitään vanhanaikaisia stereotyipoita ole. Hoitajat siis olivat vilpittömästi sitä mieltä ammattikasvattajina, ettei he kohtele tyttöjä ja poikia eri tavalla eikä stereotypioiden mukaan. Tarkkailussa selvisi, että he noudattavat aivan täysin vanhanaikaisia malleja, vaan itse tajuamatta sitä.
        Eli siis, me emme edes välttämättä tajua koko asiaa.

Mutta. Sun tarttee kokeilla. Ala rikkomaan niitä rajoja ja kokeile, mihin kaikkeen omalla tasollasi seilaavien miesten kanssa pystyt. Sillähän se selviää, pystytkö mihinkään vai et. Ja paljonko se pimppi vaikuttaa sun ajatuksiin. Siitä voitkin lähteä ensialkuun: Ajattele pimppiäsi. Sitten ajattele pimpilläsi. Huomaatko? Ensimmäinen onnistuu, jälkimmäinen ei millään :)

• ............
        toinen osa kirjoitti:

Eli monella kyse on ainakin näennäisestä mukavuudenhalusta. Sitten tietty niille ketkä tekee, ollaan kateellisia "kuka toikin ämmä luulee olevansa?!" tai pelätään itsekin joutuvan tekemään "jos toi jatkaa tota, multakin aletaan vaatia ja minähän en tee!"
        Ja siitä mukavuudestakin voidaan olla montaa eri mieltä. Joillekin se, ettei joudu tekemään mitään tai vastuuseen mistään voi olla kivaa ja sääliä on aina helppo saada, mutta joillain luonne takaa sen, että tekeminen on kivaa ja saavutus tuntuu saavutuksellta kun sen itse tekee ja itte siitä vastaa, eikä säälissä ole mitään saavutettavaa.

Niin. Ei ole geeneissä eikä ole sukuelimissä se roolijako. Se on suurimmaksi osaksi tosiaankin roolijako, kultuuriperintö ja stereotypiat.
        Mutta niiden vaikutusta ei voida väheksyä, ne ovat vanhoja ja perinteet kulkevat kuin ajatuksen voimalla usein meissä. Kerran oli tehty tutkimus päiväkodeista, joissa väitettiin ettei mitään vanhanaikaisia stereotyipoita ole. Hoitajat siis olivat vilpittömästi sitä mieltä ammattikasvattajina, ettei he kohtele tyttöjä ja poikia eri tavalla eikä stereotypioiden mukaan. Tarkkailussa selvisi, että he noudattavat aivan täysin vanhanaikaisia malleja, vaan itse tajuamatta sitä.

Mutta. Sun tarttee kokeilla. Ala rikkomaan niitä rajoja ja kokeile, mihin kaikkeen omalla tasollasi seilaavien miesten kanssa pystyt. Sillähän se selviää, pystytkö mihinkään vai et. Ja paljonko se pimppi vaikuttaa sun ajatuksiin. Siitä voitkin lähteä ensialkuun: Ajattele pimppiäsi. Sitten ajattele pimpilläsi. Huomaatko? Ensimmäinen onnistuu, jälkimmäinen ei millään :)

Erinomaisen hyvin kirjoitettu. Harvinaista herkkua tällä palstalla. *Hatunnosto*

• AP
        toinen osa kirjoitti:

Voin kertoa hieman itsestäni, jotenkin minusta tuntuu että se on tarpeen nyt.
        Olen siis tosiaankin nainen, 18-vuotias. Olen koko pienen elämäni ollut kiinnostunut tieteistä ja taiteesta ja koen olevani fiksu. Kuitenkin, jos yritän keskustella jostain aiheesta, jota ei yleisesti ottaen pidetä "naisten aiheena", törmään siihen, että mielipiteitäni vähätellään, mutta jos mies sanoo tasan saman asian, häntä pidetään suurinpiirtein nerona (kärjistettynä). Tätä on varsinkin lähiaikoina tapahtunut usein, minkä takia olenkin alkanut miettiä asiaa.
        Tästä aiheesta olen siis keskustellut monien ihmisten kanssa ja huomannut, että suurin osa ihmisistä sanoo, ettei naisilla ole edes mahdollisuutta olla yhtä fiksuja kuin miehet ovat.

Aloitin tämän keskustelun, koska minä, omasta mielestäni fiksu nuori nainen, masennuin siitä, että suurimman osan mielestä naisen ainut vahvuus on hänen ulkonäkönsä. En todellakaan halunnut alistaa naisia, vaan saada vastauksia, lohdutusta tavallaan. Sinun kirjoituksesi tarjosi lohdutusta. Kiitos siitä.

• tuleva DI
        AP kirjoitti:

Olen siis tosiaankin nainen, 18-vuotias. Olen koko pienen elämäni ollut kiinnostunut tieteistä ja taiteesta ja koen olevani fiksu. Kuitenkin, jos yritän keskustella jostain aiheesta, jota ei yleisesti ottaen pidetä "naisten aiheena", törmään siihen, että mielipiteitäni vähätellään, mutta jos mies sanoo tasan saman asian, häntä pidetään suurinpiirtein nerona (kärjistettynä). Tätä on varsinkin lähiaikoina tapahtunut usein, minkä takia olenkin alkanut miettiä asiaa.
        Tästä aiheesta olen siis keskustellut monien ihmisten kanssa ja huomannut, että suurin osa ihmisistä sanoo, ettei naisilla ole edes mahdollisuutta olla yhtä fiksuja kuin miehet ovat.

Aloitin tämän keskustelun, koska minä, omasta mielestäni fiksu nuori nainen, masennuin siitä, että suurimman osan mielestä naisen ainut vahvuus on hänen ulkonäkönsä. En todellakaan halunnut alistaa naisia, vaan saada vastauksia, lohdutusta tavallaan. Sinun kirjoituksesi tarjosi lohdutusta. Kiitos siitä.

Tuollaista asennoitumista esiintyy eniten alaluokassa. Unohda nykyinen sosiaalinen piirisi, opiskele kunnolla ja mene yliopistoon. Kummasti et enää juurikaan tuollaisiin ajatuksiin törmää.

Terkkuja vain Suomen vaikeapääsyisimmästä opinahjosta tekniikan saralla. ;)

• lisää lohtus ehkä?
        AP kirjoitti:

Ikävä kyllä tuollaista asennoitumista esiintyy (kaikissa "luokissa" toisin kuin joku muu tuossa optimistisesti väittää), edelleen. Mutta älä sorru siihen itse! Siis, sinä olet ja saat olla fiksu, ajatella ja hei, jos joku toinen ei meinaa kuunnella, niin sehän on sen typeryyttä, kun se ei tajua, eikö? Ei sinun kannata sen takia masentua. Se on turhauttavaa, totta, mutta ihmiset vaan haluavat uskoa vanhoihin asioihin, koska pelkäävät lähinnä muuta. Eli juuri tuolla jo mainituista syistä hyvin pitkälle. Joillain miehillä se olisi sitten "vallan menetystä"... Ja koskas ihminen siitä vapaaehtoisesti luopuu :)

Älä anna ulkonäön olla ainoa vahvuutesi, vaan ole röyhkeämpi: Se on yksi vahvuus lisää, ja ne ketkä siitä alkavat itkemään, voivat itkeä maailman tappiin. Vara ei venettä kaada, sinulla on oikeus olla nainen, fiksu, kaunis, lahjakas, ja ihan kaikkea mihin vaan pystyt, tekniikan saralta urheiluun. Urheilussakaan sinun ei onneksi tarvitse miesten sarjassa kilpailla, että se siitä.

Jotkut myös uskovat nostavansa omaa viisauttaan vähättelemällä toisiaan. Se on heidän heikkouttaan, ei sinun. Eikä oikeasti edes sukupuolisidonnaista, se vaan on herkkä aihe ja osuu herkästi siis.
        Kaikki tuo, vähätteleminen, jumittuminen, stereotypiat, kaikki se on heidän heikkouttaan. Ei sinun.
        Usko itseesi, ja sen verran feministi saa aina olla, että kun kerran naiseksi on syntynyt, niin uskoo itseensä ihan naisena ;)

PS. Ja jos yhtään lohduttaa, niin kyllä miehetkin kärsivät omista stereotypioistaan... Ei kukaan ole aina vahva, suorittaja, kestä mitä vaan. Kaikille ei ole tärkeää pitää omaa sukunimeään naimisiin mentäessä eikä se tee heistä vähempää miehiä, kuten ei sekään, että osa oikeasti haluaa käydä armeijan JA kukkakauppiaaksi. Ei kaikki miehet halua urheilla ja tapella ja kaikesta epäuskosta huolimatta, jotkut ihan oikeasti tykkäävät vaimostaan, lapsistaan ja viettävät mielellään kotona aikaa, vaikka ihan jopa lapsiaan hoitaen ;)
        Ja sitä rataa...

• Älä anna periksi
        AP kirjoitti:

Fiksu ja viisas ihminen ei masennu. ÄO vaikutuksesta asiaan en osaa sanoa mitään.

• Luokatonta jatkoa
        tuleva DI kirjoitti:

Tuollaista asennoitumista esiintyy eniten alaluokassa. Unohda nykyinen sosiaalinen piirisi, opiskele kunnolla ja mene yliopistoon. Kummasti et enää juurikaan tuollaisiin ajatuksiin törmää.

Terkkuja vain Suomen vaikeapääsyisimmästä opinahjosta tekniikan saralla. ;)

Minkä vuosituhannen "tuleva DI" mahdat olla, jos jaottelet ihmisiä luokkiin vielä nykypäivänä. Ei sinusta(kaan) tule yläluokkaa aatoksinesi millään ilveellä. - Tiedätkö, milloin insinöörin aivot ovat nuppineulan kokoiset? Silloin, kun ne ovat paisuksissa.

• tuleva DI
        Luokatonta jatkoa kirjoitti:

Minkä vuosituhannen "tuleva DI" mahdat olla, jos jaottelet ihmisiä luokkiin vielä nykypäivänä. Ei sinusta(kaan) tule yläluokkaa aatoksinesi millään ilveellä. - Tiedätkö, milloin insinöörin aivot ovat nuppineulan kokoiset? Silloin, kun ne ovat paisuksissa.

Halusit tai et, nykyäänkin on olemassa sosiaaliluokkia. Eri luokkiin jaetaan esimerkiksi tulojen perusteella. Alhaisimpiin tuloluokkiin kuuluvilla on yleensä myös alhaisin koulutus. Alhaisimmilla koulutusasteilla on puolestaan useimmiten suppeampi maailmankuva ja enemmän ennakkoluuloja. Myös naisia kohtaan.

Täysin looginen päätelmä.

• yksi nainen
        AP kirjoitti:

"Voin kertoa hieman itsestäni, jotenkin minusta tuntuu että se on tarpeen nyt.

Aloitin tämän keskustelun, koska minä, omasta mielestäni fiksu nuori nainen, masennuin siitä, että suurimman osan mielestä naisen ainut vahvuus on hänen ulkonäkönsä. En todellakaan halunnut alistaa naisia, vaan saada vastauksia, lohdutusta tavallaan. Sinun kirjoituksesi tarjosi lohdutusta. Kiitos siitä."

Ahaa, AP onkin siis nainen!

Ihmettelinkin että kyllä nyt on huono trolli mutta asia selvisikin.

• Cloetta...

Mitenhän tämän rautalangasta sinulle vääntäisi: ei ole olemassa homogeenista ryhmää naiset tai miehet, on vain yksilöitä. Ja moni nainen on jossain parempi kuin joku mies jne.

Ja miten paremmuus mitataan?

Olen fiksu ja oä?)saava nainen ja olen naimissa fiksun ja osaavan miehen kanssa. Kumpi meistä on parempi (missä?) on täysin merkityksetön kysymys. Olemme molemmat hyviä ja osaamme tehdä eri asioita.

• Niin?

Samaa mieltä. Miehet ja naiset ovat ensin yksilöitä, sitten vasta jonkin ryhmänsä edustajia. Moni on hyvä jossain, itse asiassa suurin osa kaikista ihmisistä on hyvä ainakin yhdessä asiassa.

Mitä merkitystä sillä on onnistumisen kannalta, onko onnistuja nainen vai mies?

Meillä esimerkiksi hommia jaetaan aika paljon tilanteen ja sen mukaan, kummalla on juuri nyt aikaa tehdä. Ehkä eniten fiksaantuneet asiat on auton hoito (mies) ja sähkötyöt (nainen). Mies on hyvä ulkoiluun liittyvissä asioissa, nainen atk:ssa. Kotityöt hoituvat molemmilta, joten ne ottaa se joka ehtii.

Tätä kirjoittaessa alkaa kiinnostaa, mitä alkuperäisen kysymyksen takana oli...?

• herää pulla

Homogeenisessä yksilömaailmassasi naisten pitäisi nostaa penkistä saman verran kuin miehet. No miksi näin ei ole?

• dfdfdsfd

Naisilla on keskimäärin ainakin paremmat lahjat kielellisissä asioissa ja sosiaalisissa asioissa. Noi nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

• Pispalan Pisa

Minkä tutkimuksen mukaan? Pisa tutkimuksen vai?

• ....................

Urheilustakin vielä jää miesten paremmuus joissakin lajeissa pois: ainakin voimistelu, tanssi. Niissä tosin on vaikeampi mitata paremmuutta kuin selkeämmin mitattavissa lajeissa.

• GAME OVER

Niin naisethan vetelee voimistelussa samoja liikkeitä ja EIKUN HEI EIVÄT HE PYSTYKÄÄN SAMAAN!
        Riippuu tanssista, eli jossain break dancessa naiset eivät jälleen pysty samoihin liikkeisiin kuin miehet. Baletissakin äijät hyppää korkeammalle, ilmavammin, puhtaammin ja paremmin.

• parempia?
        GAME OVER kirjoitti:

Niin naisethan vetelee voimistelussa samoja liikkeitä ja EIKUN HEI EIVÄT HE PYSTYKÄÄN SAMAAN!
        Riippuu tanssista, eli jossain break dancessa naiset eivät jälleen pysty samoihin liikkeisiin kuin miehet. Baletissakin äijät hyppää korkeammalle, ilmavammin, puhtaammin ja paremmin.

Ja naiset ovat notkeampia, sirompia ja sulavampia.

• Oksitosiini

Synnytyksessä?

• taas tää sama aloitu

Sä olet tehny AP tän saman aloituksen tuhat kertaa.
      Mitä sä lypsät? Jos et tykkää naisista nin anna olla.

Joko sä olet VOITTANUT kaikki muut IHAN kaiKKi MUUT

• mikä on sun ongelma?

Tuleeko sulle AP nyt parempi mieli kun käyt haukkumassa kaikki naiset?
      Onko se sun mielestä hyvä teko ja kohteliasta?

• höpöhöpöhommia

AP:lla vain huono itsetunto. Aika turha.

• Köyhä asenne

Mikähän lienee ongelman nimi, jos elämän nimi on kilpailuttaminen ja kaiken / kaikkien paremmuusjärjestykseen laittaminen?

• pikkulikka pix

Ainakin minun mielestäni ovat naisen paljon älykkäämpiä, he ovat nopeasti ajatteleia , diblomaattisia , lukevat tilanteet , eivätkä möläyttele asioita jotka eivät kuulu kyseiseen puheen aiheeseen , kuten miehet tekevät.
      Meidän perheessä osasi isi datan 10 vuotta ennen äitiä, äiti ajoi ohitse kahdessa vuodessa ja osat ovat vaihtuneet. Isi joutuu kysymään äidiltä jos joku juttu ei toimi, ennen oli päinvastoin.
      Meillä äiti vaihtaa molempiin autoihin kesärenkaat ja se käy nopeasti, isillä se kestää 10 kertaa kauemmin.
      Äiti on käytännöllinen kaikissa asioissa, isi luulee osaavansa autot, ja sähkökoneet.
      Tuhansia esimerkkejä naisen paremmuudesta, joten luulisi tälläiset asiat näkevän jo tavallisessa elämässä.

• Game Over

Sinulla on kymmenittäin kirjoitusvirheitä tekstissä ja et sopisi edes palstatrolliksi.

• pikkulikka pix
        Game Over kirjoitti:

Sinulla on kymmenittäin kirjoitusvirheitä tekstissä ja et sopisi edes palstatrolliksi.

Game Over
        Miksi sinun on pakko osoittaa kirjoitusvirheitä. Ihminen jolla on dyslexi tekee niitä, mutta silti haluaa olla mukana asioissa, luulitko ehkä etten itse tiennyt virheitäni ? Hyvä että sain tietää etten kykene mihinkään, asia ei ole minun vikani, mutta minua on kehoitettu olemaan kaikessa mukana silti sillä ÄLYSSÄNI ei ole vikaa, jaan kirjoitus vaikeuksia, mutta luulen että annan periksi, minun aivoni ei anna signaaleja samalla lailla kun sinun joka ET KOSKAAN tee kirjoitus virheitä. Lupaan sinulle etten koskaan enää vaivaa kirjoituksillani , itsekkin epäilin alussa etten kelpaa, ja nyt olet sen sanonut sinäkin , joten uskon. Pyydän vaan anteeksi että uskalsin kokeilla , olisi ollut viisaampaa uskoa ajoissa että en kelpaa edes palstatrolliksi.Anteeksi.

• älykäsmyass
        pikkulikka pix kirjoitti:

Game Over
        Miksi sinun on pakko osoittaa kirjoitusvirheitä. Ihminen jolla on dyslexi tekee niitä, mutta silti haluaa olla mukana asioissa, luulitko ehkä etten itse tiennyt virheitäni ? Hyvä että sain tietää etten kykene mihinkään, asia ei ole minun vikani, mutta minua on kehoitettu olemaan kaikessa mukana silti sillä ÄLYSSÄNI ei ole vikaa, jaan kirjoitus vaikeuksia, mutta luulen että annan periksi, minun aivoni ei anna signaaleja samalla lailla kun sinun joka ET KOSKAAN tee kirjoitus virheitä. Lupaan sinulle etten koskaan enää vaivaa kirjoituksillani , itsekkin epäilin alussa etten kelpaa, ja nyt olet sen sanonut sinäkin , joten uskon. Pyydän vaan anteeksi että uskalsin kokeilla , olisi ollut viisaampaa uskoa ajoissa että en kelpaa edes palstatrolliksi.Anteeksi.

Tämä tyyppi on kyllä hauska bongata vähän joka keskustelusta. Tyylin tunnistaa. Välillä esittää vanhempaa naista, nyt sitten "pikkulikkaa", voi lol. Vaihtelee nimimerkkiä ja puolustaa itseään toisella nimimerkillä.

• u6yguytg

En jaksa etsiä nyt mitään lukuja ja tutkimuksia mutta vaikuttaisi siltä että varsin suuren osan mielestä nainen on miehelle parempi kumppani parisuhdemielessä kuin mies olisi. Myös niissä maissa joissa voi jo varsin vapaasti valita myös miehenkin kumppanikseen. Näin ei kuitenkaan useinmiten tapahdu.

• tuula-neiti

Naiset ovat parempia nukkumaan papiljotit päässä.

• Yritä uudestaan

Et taida elää ihan nykyajassa, ennen vanhaanhan miehet olivat ns. parempia, kun naisilla ei ollut mahdollisuutta päästä pois nyrkin ja hellan välistä, että olisivat voineet näyttää paremmuutensa muualla yhteiskunnassa.

Sitten vielä tytöt ja pojat kasvatettiin aiemmin erilailla. Tytöistä kilttejä ja kuuliaisia palvelijoita miehelle ja pojista maailmannapoja, jotka olivat hyviä pelkästään siitä syystä, että olivat munallisia. Se riittää monelle mieähelle paremmuuteen vieläkin, vaikka mitään muuta ei osaisi eikä pystyisi.

Tänä päivänä suurin osa tavalla tai toisella syrjäytyneistä kansalaisista on miehiä. Niin että millä lailla ovat parempia kuin naiset ? Eivät pysy edes ajassa ja muutoksessa mukana.

• marre ollut

Game Over
      Taitaa miehet olla kyllä vittui`lussa parempia, ja toisten loukkaamisessa. Jos minulla olisi vaikka käsi poikki niin olisin erinlainen kun muut, enkä minäkään kelpaisia tänne "terveitten" palstoille, älykkäiden kirjoituksien lukijaksi, vai mitä?

• ..

Syrjäytyneiden miesten määrä tällä hetkellä?

• dr. dre

Naisilla ja miehillä on biologisia vahvuuksia/heikkouksia toisiinsa nähden. Jos kulttuurissa painotetaan vain miehisiä piirteitä vahvuuksina, naiset voivat näyttää heikommilta, mutta tilanteen voi kääntää myös toisinpäin. Sukupuolten välisen tasa-arvon voi nähdä myös siten, että kulttuurissa arvostetaan yhtäpaljon, sekä miehisiä, että naisellisia piirteitä. Tähän asti on naisia lähinnä vaadittu olemaan parempia miehiä. Toki on myös heitä, joiden mielestä biologisia eroja ei ole.

• Mies1985

Kutominen on helpompaa naisille. Johtuuko se sitten sormien koosta vai hermostollisista ominaisuuksista. Ylipäänsä kaikki tarkkaa sorminäppäryyttä vaativa näpräys.

Miehet taas ovat parempia heittämään tarkkuutta, ampumaan, keilaamaan, ajamaan erilaisia ajoneuvoja, soittamaan kitaraa ja muita instrumentteja, säveltämään, sanoittamaan, jonglööraamaan, pelaamaan shakkia, videopelejä jne.

Eli miehet ovat parempia melkein kaikissa lajeissa joissa ei vaadita fyysistä voimaa eikä kokoa.

• .............

Naiset ovat tarkempia ampumaan, ihan tutkittu juttu. Miesten "paremmuus" ampumisessa johtuu ihan vain siitä, että he tekevät sitä enemmän. Esim. monissa armeijoissa naisia on paljon tarkka-ampujina, koska heillä on siihen luontaista kykyä enemmän.

Samoin moni muu mainitsemasi asia ei päde, kuin siinä että miehet tekevät niitä enemmän ja siksi miesten joukosta on noussut kuuluisimpia yksilöitä noissa lajeissa tai miehiä pidetään parempina. Ihan samoin kuin ruuanlaittoa on pidetty naisille ominaisempana, mutta kun miehet sitä treenaavat, ovat he ihan yhtä hyviä ja kykenevät huippusuorituksiin.

Koomista on, että miehiä pidetään parempina ajamaan ajoneuvoja, vaikka miehet syyllistyvät huomattavasti useammin liikennerikkomuksiin ja onnettomuuksiin kuin naiset.

• Mies1985
        ............. kirjoitti:

Naiset ovat tarkempia ampumaan, ihan tutkittu juttu. Miesten "paremmuus" ampumisessa johtuu ihan vain siitä, että he tekevät sitä enemmän. Esim. monissa armeijoissa naisia on paljon tarkka-ampujina, koska heillä on siihen luontaista kykyä enemmän.

Samoin moni muu mainitsemasi asia ei päde, kuin siinä että miehet tekevät niitä enemmän ja siksi miesten joukosta on noussut kuuluisimpia yksilöitä noissa lajeissa tai miehiä pidetään parempina. Ihan samoin kuin ruuanlaittoa on pidetty naisille ominaisempana, mutta kun miehet sitä treenaavat, ovat he ihan yhtä hyviä ja kykenevät huippusuorituksiin.

Koomista on, että miehiä pidetään parempina ajamaan ajoneuvoja, vaikka miehet syyllistyvät huomattavasti useammin liikennerikkomuksiin ja onnettomuuksiin kuin naiset.

"Naiset ovat tarkempia ampumaan, ihan tutkittu juttu. Miesten "paremmuus" ampumisessa johtuu ihan vain siitä, että he tekevät sitä enemmän. Esim. monissa armeijoissa naisia on paljon tarkka-ampujina, koska heillä on siihen luontaista kykyä enemmän."

Naisia ei päästetä vaarallisimpiin tehtäviin Yhdysvaltojen armeijassa ja Israelissa on todettu sama asia. Äärimmäisessä kansallisessa hädässä naisiakin voidaan ehkä värvätä mutta naisten osuus noista tehtävistä on muuten täysin marginaalinen.
        -
        "Ihan samoin kuin ruuanlaittoa on pidetty naisille ominaisempana, mutta kun miehet sitä treenaavat, ovat he ihan yhtä hyviä ja kykenevät huippusuorituksiin."

Mutta ruokaa osaa laittaa opetettu apinakin. Ruuanlaitto ei ole objektiivinen urheilulaji.

"Koomista on, että miehiä pidetään parempina ajamaan ajoneuvoja, vaikka miehet syyllistyvät huomattavasti useammin liikennerikkomuksiin ja onnettomuuksiin kuin naiset."

Mitä koomista siinä on että moottoriurheilussa ei ikinä näy yhtäkään naista? Ei lentäjänä? Tai että kaikki kuljetusammatit ovat voimakkaasti miesvaltaisia? Tai että tilastojen mukaan naisille sattuu enemmän onnettomuuksia kun ne suhteutetaan ajokilometrien määrään?

• dhdts
        Mies1985 kirjoitti:

"Naiset ovat tarkempia ampumaan, ihan tutkittu juttu. Miesten "paremmuus" ampumisessa johtuu ihan vain siitä, että he tekevät sitä enemmän. Esim. monissa armeijoissa naisia on paljon tarkka-ampujina, koska heillä on siihen luontaista kykyä enemmän."

Naisia ei päästetä vaarallisimpiin tehtäviin Yhdysvaltojen armeijassa ja Israelissa on todettu sama asia. Äärimmäisessä kansallisessa hädässä naisiakin voidaan ehkä värvätä mutta naisten osuus noista tehtävistä on muuten täysin marginaalinen.
        -
        "Ihan samoin kuin ruuanlaittoa on pidetty naisille ominaisempana, mutta kun miehet sitä treenaavat, ovat he ihan yhtä hyviä ja kykenevät huippusuorituksiin."

Mutta ruokaa osaa laittaa opetettu apinakin. Ruuanlaitto ei ole objektiivinen urheilulaji.

"Koomista on, että miehiä pidetään parempina ajamaan ajoneuvoja, vaikka miehet syyllistyvät huomattavasti useammin liikennerikkomuksiin ja onnettomuuksiin kuin naiset."

Mitä koomista siinä on että moottoriurheilussa ei ikinä näy yhtäkään naista? Ei lentäjänä? Tai että kaikki kuljetusammatit ovat voimakkaasti miesvaltaisia? Tai että tilastojen mukaan naisille sattuu enemmän onnettomuuksia kun ne suhteutetaan ajokilometrien määrään?

No en tiedä onko se niin koomistakaan että miehiä kaatuu kuin kauraa liikenteessä, liikenne kun näyttäisi tosiaan olevan monelle objektiivinen urheilulaji. Miesten mielestä moottoriajoneuvon murhavälineenä käyttö on tosin jostain syystä sitä parempaa ajoneuvon käyttöä verrattuna naisten parkkeerausongelmiin, ja tätä ajatusta ei todennäköisesti miehistä saa kitkettyä koskaan sillä onhan sitä jo tovi yritetty.

Mutta se tilasto olisi mielenkiintoista nähdä ja seurata, joten laita linkki. Kotirouvien aikakausi kun alkaa olla jo aika vahvasti takanapäin ja naisia on liikenteessä yhä enemmän. Harvoin naisillakaan on enää taloudellisesti varaa maata kotona ja töiden jälkeenkin pitää kakaroita kuskata harrastuksiin ja kaupassa käydä, aika on kortilla ja julkiset yhteydet monesti huonot, eikä sillä miehelläkään riitä haluja toimia vapaa-aikoinaan kokopäivätoimisena kuskina.

• Tietoa.
        dhdts kirjoitti:

No en tiedä onko se niin koomistakaan että miehiä kaatuu kuin kauraa liikenteessä, liikenne kun näyttäisi tosiaan olevan monelle objektiivinen urheilulaji. Miesten mielestä moottoriajoneuvon murhavälineenä käyttö on tosin jostain syystä sitä parempaa ajoneuvon käyttöä verrattuna naisten parkkeerausongelmiin, ja tätä ajatusta ei todennäköisesti miehistä saa kitkettyä koskaan sillä onhan sitä jo tovi yritetty.

Mutta se tilasto olisi mielenkiintoista nähdä ja seurata, joten laita linkki. Kotirouvien aikakausi kun alkaa olla jo aika vahvasti takanapäin ja naisia on liikenteessä yhä enemmän. Harvoin naisillakaan on enää taloudellisesti varaa maata kotona ja töiden jälkeenkin pitää kakaroita kuskata harrastuksiin ja kaupassa käydä, aika on kortilla ja julkiset yhteydet monesti huonot, eikä sillä miehelläkään riitä haluja toimia vapaa-aikoinaan kokopäivätoimisena kuskina.

http://www.liikenneturva.fi/www/fi/kampanjat/tilasto_miesten_onnettomuuksista.php

tieliikenneonnettomuuksien tutkijalautakuntien mukaan miehet ovat aiheuttajina lähes 90 %:ssa moottoriajoneuvossa kuolleiden onnettomuuksista.

Ajamisen määrä selittää osittain eroja miesten ja naisten välillä osallisuudessa liikenneonnettomuuksiin. Naisten ajomäärä on noin 20–30 % kaikista ajetuista kilometreistä. Tutkimusten mukaan naisten ajotyyli on rauhallisempi, varovaisempi, huomaavaisempi ja vähemmän agressiivinen kuin miesten ajotapa.

• Mies1985
        Tietoa. kirjoitti:

http://www.liikenneturva.fi/www/fi/kampanjat/tilasto_miesten_onnettomuuksista.php

tieliikenneonnettomuuksien tutkijalautakuntien mukaan miehet ovat aiheuttajina lähes 90 %:ssa moottoriajoneuvossa kuolleiden onnettomuuksista.

Ajamisen määrä selittää osittain eroja miesten ja naisten välillä osallisuudessa liikenneonnettomuuksiin. Naisten ajomäärä on noin 20–30 % kaikista ajetuista kilometreistä. Tutkimusten mukaan naisten ajotyyli on rauhallisempi, varovaisempi, huomaavaisempi ja vähemmän agressiivinen kuin miesten ajotapa.

Eli toisin sanoen naiset voivat aivan hyvin olla vaarallisempia kuskeja jos naisten osuus ajamisesta on vaivainen 20% ja miesten onnettomuudet alle 90%. Miehet ovat varmasti myös kuskeina yli yhdeksässäkymmenessä prosentissa tapauksista kun tilanne vaatii ripeä toimintaa. Poliisit, ambulanssikuskit ja muut kiiretilanteiden siviilikuskit kun ovat lähes aina miehiä koska naisetkin tietävät että mies on tehokkaampi ja tämä johtuu aivojen eroista.

http://www.fathersmanifesto.net/womendrv.htm
        http://www.fathersmanifesto.net/menwomendriversolution.htm

• Tietoa.
        Mies1985 kirjoitti:

Eli toisin sanoen naiset voivat aivan hyvin olla vaarallisempia kuskeja jos naisten osuus ajamisesta on vaivainen 20% ja miesten onnettomuudet alle 90%. Miehet ovat varmasti myös kuskeina yli yhdeksässäkymmenessä prosentissa tapauksista kun tilanne vaatii ripeä toimintaa. Poliisit, ambulanssikuskit ja muut kiiretilanteiden siviilikuskit kun ovat lähes aina miehiä koska naisetkin tietävät että mies on tehokkaampi ja tämä johtuu aivojen eroista.

http://www.fathersmanifesto.net/womendrv.htm
        http://www.fathersmanifesto.net/menwomendriversolution.htm

Matematiikka ei taida olla vahvin lajisi. Jos naiset ajaisivat esim viisi prosenttia ajokilometreistä, mutta aiheuttaisivat 30 prosenttia onnettomuuksista, niin silloin nainen kuskina olisi suhteellisesti suurempi riski.

"Miesten ja naisten riskierot ovat suurimmillaan nuorilla kuljettajilla. Nuoret naiskuljettajat noudattavat liikennesääntöjä paremmin kuin nuoret mieskuljettajat. Heille sattuu vähemmän liikenneonnettomuuksia, vaikka ajomäärä ja ajo-olosuhteet otetaan huomioon, selviää Sirkku Laapotin väitöskirjasta vuodelta 2003."

Lainaus liikenneturvan sivuilta.

• Mies1985
        Tietoa. kirjoitti:

Matematiikka ei taida olla vahvin lajisi. Jos naiset ajaisivat esim viisi prosenttia ajokilometreistä, mutta aiheuttaisivat 30 prosenttia onnettomuuksista, niin silloin nainen kuskina olisi suhteellisesti suurempi riski.

"Miesten ja naisten riskierot ovat suurimmillaan nuorilla kuljettajilla. Nuoret naiskuljettajat noudattavat liikennesääntöjä paremmin kuin nuoret mieskuljettajat. Heille sattuu vähemmän liikenneonnettomuuksia, vaikka ajomäärä ja ajo-olosuhteet otetaan huomioon, selviää Sirkku Laapotin väitöskirjasta vuodelta 2003."

Lainaus liikenneturvan sivuilta.

"Matematiikka ei taida olla vahvin lajisi. Jos naiset ajaisivat esim viisi prosenttia ajokilometreistä, mutta aiheuttaisivat 30 prosenttia onnettomuuksista, niin silloin nainen kuskina olisi suhteellisesti suurempi riski."

Ei vaan silloin kun naisille sattuisi 5,1% onnettomuuksista.

Ja tuosta nyt ei tiedä mitä tarkoitetaan ajo-olosuhteilla. Tarkoitetaanko sillä säätä vai esim.sitä mistä minä kirjoitin eli tilanteen vaatimia muutoksia ajamisen nopeudessa.
        Liikenneonnettomuuksiin vaikuttaa myös tuuri sekä mahdollinen (nais)kuskien töppäily liikenteessä. Naiset ajavat monesti liian hiljaa koska eivät osaa muuten ajaa kunnolla ja tämäkin maksaa ihmishenkiä silloin kun liian hidas kuski on tien tukkona, ja miehen pitää saada potilas toimitettua hoitoon mahdollisimman nopeasti. Naisille ajokortin suorittaminen on paljon vaikeampaa kuin miehille.

"Overall, men were involved in 5.1 crashes per million miles driven compared to 5.7 crashes for women, despite the fact that on average they drove 74 percent more miles per year than did women."
        http://www.sciencedaily.com/releases/1998/06/980618032130.htm

Siis mitä nyt tulee varsinaiseen taitoon ajaa, miehet ovat selvästi paljon parempia koska miehet ajavat liikenteessäkin turvallisemmin vaikka ovat useammin kännissä ja muutenkin aggressiivisempia. Naisten arkuus vähentää naisten onnettomuusriskiä mutta naisten ajotaito on vain niin paljon huonompi että suhteellinen selväpäisyys ja varovaisuuskaan ei vielä pelasta. Moottoriurheilu on siis paras todiste ajotaidosta ja se on 99% miehinen.
        -
        Sen lisäksi miehet tekevät paljon enemmän itsemurhia kuin naiset ja hyvin moni noista onnettomuuksista onkin varmasti itsemurha eikä osoitus huonosta ajotaidosta.

• dhdts
        Mies1985 kirjoitti:

"Matematiikka ei taida olla vahvin lajisi. Jos naiset ajaisivat esim viisi prosenttia ajokilometreistä, mutta aiheuttaisivat 30 prosenttia onnettomuuksista, niin silloin nainen kuskina olisi suhteellisesti suurempi riski."

Ei vaan silloin kun naisille sattuisi 5,1% onnettomuuksista.

Ja tuosta nyt ei tiedä mitä tarkoitetaan ajo-olosuhteilla. Tarkoitetaanko sillä säätä vai esim.sitä mistä minä kirjoitin eli tilanteen vaatimia muutoksia ajamisen nopeudessa.
        Liikenneonnettomuuksiin vaikuttaa myös tuuri sekä mahdollinen (nais)kuskien töppäily liikenteessä. Naiset ajavat monesti liian hiljaa koska eivät osaa muuten ajaa kunnolla ja tämäkin maksaa ihmishenkiä silloin kun liian hidas kuski on tien tukkona, ja miehen pitää saada potilas toimitettua hoitoon mahdollisimman nopeasti. Naisille ajokortin suorittaminen on paljon vaikeampaa kuin miehille.

"Overall, men were involved in 5.1 crashes per million miles driven compared to 5.7 crashes for women, despite the fact that on average they drove 74 percent more miles per year than did women."
        http://www.sciencedaily.com/releases/1998/06/980618032130.htm

Siis mitä nyt tulee varsinaiseen taitoon ajaa, miehet ovat selvästi paljon parempia koska miehet ajavat liikenteessäkin turvallisemmin vaikka ovat useammin kännissä ja muutenkin aggressiivisempia. Naisten arkuus vähentää naisten onnettomuusriskiä mutta naisten ajotaito on vain niin paljon huonompi että suhteellinen selväpäisyys ja varovaisuuskaan ei vielä pelasta. Moottoriurheilu on siis paras todiste ajotaidosta ja se on 99% miehinen.
        -
        Sen lisäksi miehet tekevät paljon enemmän itsemurhia kuin naiset ja hyvin moni noista onnettomuuksista onkin varmasti itsemurha eikä osoitus huonosta ajotaidosta.

Noista luvuista ei ole taidettu pahemmin sitten vähennellä niitä ammattikuskeja, eli pääasiassa miehiä. Muutenhan ajomäärät ovat vähintäänkin kummalliset, ja aivan taatusti muuttumassa nopealla tahdilla. Ja jos ei ole vähennetty niin sen suhteuttamisen ajokilometreihin voi sitten suoraan unohtaa. Yhtä hyvin voi sitten sanoa että nainen on kiistatta kuningatar ihan jokaisella naisvaltaisella alalla ja harrastuksessa koska jos suhteutetaan työntekijöiden ja harrastajien määriin niin kyllä sinne pari tunariakin mahtuu ja silti ollaan parhaita.

Tuo tientukkeista selittäminen on taas niin täyttä urpoilua kuin vaan olla ja voi. Siellä on sitten jokaisella potilas takapenkillä kehäteillä ja sisääntuloväylillä joka aamu ajotyylistä päätellen. Muut niitä urpojen kiilailuja paikkailee, ei ne omilla ansioillaan mälläämättä selviä, mutta kun ei itse sitä huomaa niin kai sitä voi sitten kuvitella olevansa hyvinkin mainio. Yhtään sen nopeammin eivät silti ole missään, se on huomattu. Jos te kerran olette niin eteviä ja parempia jopa agressiivisina ja kännissä niin kai te parista tientukkeestakin selviätte?

• Mies1985
        dhdts kirjoitti:

Noista luvuista ei ole taidettu pahemmin sitten vähennellä niitä ammattikuskeja, eli pääasiassa miehiä. Muutenhan ajomäärät ovat vähintäänkin kummalliset, ja aivan taatusti muuttumassa nopealla tahdilla. Ja jos ei ole vähennetty niin sen suhteuttamisen ajokilometreihin voi sitten suoraan unohtaa. Yhtä hyvin voi sitten sanoa että nainen on kiistatta kuningatar ihan jokaisella naisvaltaisella alalla ja harrastuksessa koska jos suhteutetaan työntekijöiden ja harrastajien määriin niin kyllä sinne pari tunariakin mahtuu ja silti ollaan parhaita.

Tuo tientukkeista selittäminen on taas niin täyttä urpoilua kuin vaan olla ja voi. Siellä on sitten jokaisella potilas takapenkillä kehäteillä ja sisääntuloväylillä joka aamu ajotyylistä päätellen. Muut niitä urpojen kiilailuja paikkailee, ei ne omilla ansioillaan mälläämättä selviä, mutta kun ei itse sitä huomaa niin kai sitä voi sitten kuvitella olevansa hyvinkin mainio. Yhtään sen nopeammin eivät silti ole missään, se on huomattu. Jos te kerran olette niin eteviä ja parempia jopa agressiivisina ja kännissä niin kai te parista tientukkeestakin selviätte?

Ei ne minusta niin kummallisia ole. Monet naiset suorastaan pelkäävät ajamista koska se on heille vaikeaa kun taas miehet tykkäävät ajella. Autohan on monesti nuorelle miehelle seurustelun ja seksin edellytys ja nainen vain istuu kyydissä. Nainen kyydittelemässä miestä ei kuulu naisten fantasioihin.
        -
        Joka tapauksessa edelleenkin korostaisin sitä että alussa tarkoitin varsinaista ajotaitoa ja potentiaalia ajaa taitavasti. Vaikka miehet olisivat suurempi riski liikenteessä niin tämä ei siis mitenkään heijastele miesten varsinaista, sisäsyntyistä ajotaitoa vaan asennoitumista. Ajotaitoa mitataan kisoissa.

• dhdts
        Mies1985 kirjoitti:

Ei ne minusta niin kummallisia ole. Monet naiset suorastaan pelkäävät ajamista koska se on heille vaikeaa kun taas miehet tykkäävät ajella. Autohan on monesti nuorelle miehelle seurustelun ja seksin edellytys ja nainen vain istuu kyydissä. Nainen kyydittelemässä miestä ei kuulu naisten fantasioihin.
        -
        Joka tapauksessa edelleenkin korostaisin sitä että alussa tarkoitin varsinaista ajotaitoa ja potentiaalia ajaa taitavasti. Vaikka miehet olisivat suurempi riski liikenteessä niin tämä ei siis mitenkään heijastele miesten varsinaista, sisäsyntyistä ajotaitoa vaan asennoitumista. Ajotaitoa mitataan kisoissa.

No onhan siihen syynsä miksei tyttöjä näy kilpailemassa, siinä kun pitäisi toteutua muutamakin seikka. Pitäisi olla kiinnostunut autoista niin lapsena kuin vielä siinäkin vaiheessa kun alkaa ne pojat tulla kuvioihin. Siinä kohtaa jää monella tytöllä moni muukin harrastus ja elämä alkaa pyöriä rakkauden ympärillä. Ja lisäksi sitä tyttöä pitäisi pienestä pitäen myös kannustaa ja tukea kiinnostuksessaan ja panostaa kyseiseen harrastukseen aikaa ja rahaa. Ihan viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet että tyttöjä ja poikia kasvatetaan edelleen ihan eri tavalla, tiedostamatta. (Joku lastentarhassa tehty vakoilu, kasvatuksen ammattilaiset siis asialla. En nyt tosin muista kuinka luotettavasta tutkimuksesta oli kyse)

Tai siis näin ainakin erästä kuuluisaa kuskiamme on kannustettu. Isä on painanut kahta duunia että saa kustannettua poikansa harrastuksen, on ostettu pojalle auto kun tämä oli alta kymmenen, on matkustettu ulkomaita myöten kisoissa jo pienestä pitäen jne. Naisten pitäisi saada myös tuontyyppistä "sisäsyntyisyyttä" jos niitä radoille halutaan, mutta eiköhän ne kipinät sammuteta ihan alkuunsa ja itseltäänkin salassa kannusteta johonkin ihan muuhun suuntaan, ja sitten on vielä se mallioppiminen. Vaikea kai vaippaiässä on yhtäkkiä kenenkään itsepäisesti päättää sotia vallitsevia olosuhteita vastaan ja tehdä kaiken toisin kuin muut naiset näyttäisivät tekevän? Miten on, taputatko sinä käsiäsi ihastuneena jos saat tyttären joka hinkuu kaiken nopeasti liikkuvan ja ääntä pitävän perään jo pienenä? Toivot että tyttäresi ajaa aikuisena ympyrää satasia lasissa ammatikseen ja sinä ja äitinsä istutte tyynenä katsomossa?

Naiset pelkäävät joitain liikennetilanteita koska se on mahdollista ja sallittua. Sen ajovuoron voi aina sysätä sille kaksilahkeiselle jos ei itseä huvita. Sen sijaan on hyvin harvinaista että kuulisit miehen toitottavan suureen ääneen kammoaan esim. paskaa keliä tai Helsingin keskustaa kohtaan. Vain todella harvoissa on miestä tunnustaa ja sitten pitäisi löytyä jostain vielä se kuskikin jos autolla on pakko mennä. En tunne yhtäkään aikuista ajokortin omaavaa naista joka varsinaisesti pelkäisi ihan koko ajotapahtumaa. Pääkaupunkiseutumme ruuhka-aikana on kyllä aiheuttanut sen sorttista arviota pelkääjän paikalta että ehkäpä ei itse pärjäisi, mutta todellisuudessa minulla ei ole epäilystäkään etteikö nämäkin sanojat pärjäisi ihan hyvin viikon jälkeen reitit opittuaan. Ja sitähän siellä tehdään, sahataan töihin ja takaisin samaa reittiä, ei todellakaan vaadi ihan niin paljoa keneltäkään kuin ehkä ensisilmäyksellä saattaa näyttää. Jos taas lähdetään suihkimaan sinne tänne ihan summassa kiireessä ja ruuhkassa niin aivan taatusti sellainen tilanne kiristää myös mieskuskin hermot, turha väittää muuta.

"Autohan on monesti nuorelle miehelle seurustelun ja seksin edellytys ja nainen vain istuu kyydissä."

Siinähän istuu jo kaksi ihmistä sitten harhaisena vierekkäin, toinen luulee osaavansa ajaa ja toinen että ei osaa.... :-D Elämään ilmaantuu kyllä muutakin tekemistä kuin ympäriinsä ajelu tai pelkkänä koristeena istuminen ja asioiden yleinen sujuminen usein vaatii sen auton ja ihan itse rattiin tarttumisen naiseltakin. Edelleen tuntuu että nuo luvut ovat pielessä, mutta mene ja tiedä....

Enpä tiedä mitä hyötyä tästä keskustelusta loppujen lopuksi edes on, tuskin mitään. Vastikään oli 2-vuotias tyttö otettu mensan jäseneksi ja vuosikaudet korkein ÄO oli naisen hallussa, en tiedä miten nykyään. Joten pitäisikö tässä nyt sitten uskoa että ei ole mitenkään mahdollista että yhdelläkään naisella olisi potentiaalia paremmaksi kuskiksi kuin mies, kun luultavasti kaikki variaatiot kaikissa taidoissa ja tiedoissa ovat kuitenkin täysin mahdollisia synnytystä ja fyysistä voimaa lukuunottamatta? Paremmuuden tuli olla mitattavissa kisojen muodossa ja tulokset virallisia. Formuloissa ei esimerkiksi taida olla kovin montaa eskimoa tai savannin alkuasukastakaan joten heitänpä tähän nyt sitten tämmöisen väitteen että suorastaan miljoonat ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, ovat ihan sisäsyntyisesti täysin kyvyttömiä oppimaan hyviksi kuskeiksi. Kuulostaako järkevältä ja ennenkaikkea vedenpitävältä päättelyketjulta?

Eipä näihin miedänkään juttuihin paljoa jää jäljelle jos karsitaan mutut pois. No, nainen on sitten (ainakin ollut) todistettavasti maailman älykkäin ihminen. Toisaalta sekin on mitattu että miehet ovat enemmän edustettuina sekä asteikon ylä- että alapäässä kun naiset viihtyvät enemmänkin keskivaiheilla. Jostain kumman syystä miehet haluavat kuitenkin aina korostaa sitä kuinka ovat älykkäämpiä, eikä sitä että ovat samalla kaavalla itseasiassa myös tyhmempiä.... :-D Siinä on sitten mittaustulos ja siitä sitten miettimään miten sitä halutaan tulkita ja mitä seikkaa korostaa.

• Mies1985
        dhdts kirjoitti:

No onhan siihen syynsä miksei tyttöjä näy kilpailemassa, siinä kun pitäisi toteutua muutamakin seikka. Pitäisi olla kiinnostunut autoista niin lapsena kuin vielä siinäkin vaiheessa kun alkaa ne pojat tulla kuvioihin. Siinä kohtaa jää monella tytöllä moni muukin harrastus ja elämä alkaa pyöriä rakkauden ympärillä. Ja lisäksi sitä tyttöä pitäisi pienestä pitäen myös kannustaa ja tukea kiinnostuksessaan ja panostaa kyseiseen harrastukseen aikaa ja rahaa. Ihan viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet että tyttöjä ja poikia kasvatetaan edelleen ihan eri tavalla, tiedostamatta. (Joku lastentarhassa tehty vakoilu, kasvatuksen ammattilaiset siis asialla. En nyt tosin muista kuinka luotettavasta tutkimuksesta oli kyse)

Tai siis näin ainakin erästä kuuluisaa kuskiamme on kannustettu. Isä on painanut kahta duunia että saa kustannettua poikansa harrastuksen, on ostettu pojalle auto kun tämä oli alta kymmenen, on matkustettu ulkomaita myöten kisoissa jo pienestä pitäen jne. Naisten pitäisi saada myös tuontyyppistä "sisäsyntyisyyttä" jos niitä radoille halutaan, mutta eiköhän ne kipinät sammuteta ihan alkuunsa ja itseltäänkin salassa kannusteta johonkin ihan muuhun suuntaan, ja sitten on vielä se mallioppiminen. Vaikea kai vaippaiässä on yhtäkkiä kenenkään itsepäisesti päättää sotia vallitsevia olosuhteita vastaan ja tehdä kaiken toisin kuin muut naiset näyttäisivät tekevän? Miten on, taputatko sinä käsiäsi ihastuneena jos saat tyttären joka hinkuu kaiken nopeasti liikkuvan ja ääntä pitävän perään jo pienenä? Toivot että tyttäresi ajaa aikuisena ympyrää satasia lasissa ammatikseen ja sinä ja äitinsä istutte tyynenä katsomossa?

Naiset pelkäävät joitain liikennetilanteita koska se on mahdollista ja sallittua. Sen ajovuoron voi aina sysätä sille kaksilahkeiselle jos ei itseä huvita. Sen sijaan on hyvin harvinaista että kuulisit miehen toitottavan suureen ääneen kammoaan esim. paskaa keliä tai Helsingin keskustaa kohtaan. Vain todella harvoissa on miestä tunnustaa ja sitten pitäisi löytyä jostain vielä se kuskikin jos autolla on pakko mennä. En tunne yhtäkään aikuista ajokortin omaavaa naista joka varsinaisesti pelkäisi ihan koko ajotapahtumaa. Pääkaupunkiseutumme ruuhka-aikana on kyllä aiheuttanut sen sorttista arviota pelkääjän paikalta että ehkäpä ei itse pärjäisi, mutta todellisuudessa minulla ei ole epäilystäkään etteikö nämäkin sanojat pärjäisi ihan hyvin viikon jälkeen reitit opittuaan. Ja sitähän siellä tehdään, sahataan töihin ja takaisin samaa reittiä, ei todellakaan vaadi ihan niin paljoa keneltäkään kuin ehkä ensisilmäyksellä saattaa näyttää. Jos taas lähdetään suihkimaan sinne tänne ihan summassa kiireessä ja ruuhkassa niin aivan taatusti sellainen tilanne kiristää myös mieskuskin hermot, turha väittää muuta.

"Autohan on monesti nuorelle miehelle seurustelun ja seksin edellytys ja nainen vain istuu kyydissä."

Siinähän istuu jo kaksi ihmistä sitten harhaisena vierekkäin, toinen luulee osaavansa ajaa ja toinen että ei osaa.... :-D Elämään ilmaantuu kyllä muutakin tekemistä kuin ympäriinsä ajelu tai pelkkänä koristeena istuminen ja asioiden yleinen sujuminen usein vaatii sen auton ja ihan itse rattiin tarttumisen naiseltakin. Edelleen tuntuu että nuo luvut ovat pielessä, mutta mene ja tiedä....

Enpä tiedä mitä hyötyä tästä keskustelusta loppujen lopuksi edes on, tuskin mitään. Vastikään oli 2-vuotias tyttö otettu mensan jäseneksi ja vuosikaudet korkein ÄO oli naisen hallussa, en tiedä miten nykyään. Joten pitäisikö tässä nyt sitten uskoa että ei ole mitenkään mahdollista että yhdelläkään naisella olisi potentiaalia paremmaksi kuskiksi kuin mies, kun luultavasti kaikki variaatiot kaikissa taidoissa ja tiedoissa ovat kuitenkin täysin mahdollisia synnytystä ja fyysistä voimaa lukuunottamatta? Paremmuuden tuli olla mitattavissa kisojen muodossa ja tulokset virallisia. Formuloissa ei esimerkiksi taida olla kovin montaa eskimoa tai savannin alkuasukastakaan joten heitänpä tähän nyt sitten tämmöisen väitteen että suorastaan miljoonat ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, ovat ihan sisäsyntyisesti täysin kyvyttömiä oppimaan hyviksi kuskeiksi. Kuulostaako järkevältä ja ennenkaikkea vedenpitävältä päättelyketjulta?

Eipä näihin miedänkään juttuihin paljoa jää jäljelle jos karsitaan mutut pois. No, nainen on sitten (ainakin ollut) todistettavasti maailman älykkäin ihminen. Toisaalta sekin on mitattu että miehet ovat enemmän edustettuina sekä asteikon ylä- että alapäässä kun naiset viihtyvät enemmänkin keskivaiheilla. Jostain kumman syystä miehet haluavat kuitenkin aina korostaa sitä kuinka ovat älykkäämpiä, eikä sitä että ovat samalla kaavalla itseasiassa myös tyhmempiä.... :-D Siinä on sitten mittaustulos ja siitä sitten miettimään miten sitä halutaan tulkita ja mitä seikkaa korostaa.

Vai että on tyttöjä ja poikia oikein kasvatettu eri tavalla? Väitätkö että ihmiset ovat todella ajatelleet sukupuolten välillä olevan psykologisia eroja? Mahdotonta!
        Ainakin hullussa mielikuvitusmaailmassa.

"Joten pitäisikö tässä nyt sitten uskoa että ei ole mitenkään mahdollista että yhdelläkään naisella olisi potentiaalia paremmaksi kuskiksi kuin mies, kun luultavasti kaikki variaatiot kaikissa taidoissa ja tiedoissa ovat kuitenkin täysin mahdollisia synnytystä ja fyysistä voimaa lukuunottamatta?"

Ajotaito on eri asia kuin ÄO. ÄO koostuu monesta osa-alueesta joista enintään osa liittyy tuohon ajotaitoon.

Kysymyksesi on muutenkin ihan älytön; tietysti on naiskuskeja jotka ovat parempia kuin useimmat miehet mutta se ei ole vielä paljon se. On äärimmäisen epätodennäköistä että kukaan naiskuski olisi parhaita miehiä parempi koska miesten lähtötaso on sen verran paljon korkeampi keskimäärin.

"Formuloissa ei esimerkiksi taida olla kovin montaa eskimoa tai savannin alkuasukastakaan joten heitänpä tähän nyt sitten tämmöisen väitteen että suorastaan miljoonat ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, ovat ihan sisäsyntyisesti täysin kyvyttömiä oppimaan hyviksi kuskeiksi. Kuulostaako järkevältä ja ennenkaikkea vedenpitävältä päättelyketjulta?"

Ei. Kehittyneiden maiden naisväestöllä on mahdollisuuksia harrastaa ajamista siinä missä miehilläkin.

• dhdts
        Mies1985 kirjoitti:

Vai että on tyttöjä ja poikia oikein kasvatettu eri tavalla? Väitätkö että ihmiset ovat todella ajatelleet sukupuolten välillä olevan psykologisia eroja? Mahdotonta!
        Ainakin hullussa mielikuvitusmaailmassa.

"Joten pitäisikö tässä nyt sitten uskoa että ei ole mitenkään mahdollista että yhdelläkään naisella olisi potentiaalia paremmaksi kuskiksi kuin mies, kun luultavasti kaikki variaatiot kaikissa taidoissa ja tiedoissa ovat kuitenkin täysin mahdollisia synnytystä ja fyysistä voimaa lukuunottamatta?"

Ajotaito on eri asia kuin ÄO. ÄO koostuu monesta osa-alueesta joista enintään osa liittyy tuohon ajotaitoon.

Kysymyksesi on muutenkin ihan älytön; tietysti on naiskuskeja jotka ovat parempia kuin useimmat miehet mutta se ei ole vielä paljon se. On äärimmäisen epätodennäköistä että kukaan naiskuski olisi parhaita miehiä parempi koska miesten lähtötaso on sen verran paljon korkeampi keskimäärin.

"Formuloissa ei esimerkiksi taida olla kovin montaa eskimoa tai savannin alkuasukastakaan joten heitänpä tähän nyt sitten tämmöisen väitteen että suorastaan miljoonat ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, ovat ihan sisäsyntyisesti täysin kyvyttömiä oppimaan hyviksi kuskeiksi. Kuulostaako järkevältä ja ennenkaikkea vedenpitävältä päättelyketjulta?"

Ei. Kehittyneiden maiden naisväestöllä on mahdollisuuksia harrastaa ajamista siinä missä miehilläkin.

Onpa typerä vastaus. Ensin pilkkaat kun sanon että tyttöjä ohjataan eri asioihin ja sitten tyynesti toteat että naisilla on yhtä hyvät lähtökohdat ja mahdollisuudet kuin miehilläkin? Lisäksi et näköjään ymmärrä ilman rautalankaa mitä' tarkoitin ottaessani ÄO:n esille. Olet siis vakaasti sitä mieltä että ajamisessa on oleellisena osana suvunjatkamisvälineistö. Sehän se ero naisen ja miehen välillä on, muut elimet voivat vielä olla jonkun luonnonoikun takia eri yksilöillä erilaisia ja kyvyt tyypillisempiä vastakkaiselle sukupuolelle, mutta jos tädillä on munat niin täti on setä. Ja itse olet älytön väännellessäsi tuloksia ja päätellessäsi puolet ihan itse, kun mitattavaa piti olla. Ei ne sinun itsekeksimäsi äärimmäiset epätodennäköisyydet paljoa silloin paina. Todella omituista että tässä asiassa onkin yhtäkkiä aivan yhdentekevää voiko nainen olla paras ja paneudutaan niihin keskimääräisyyksiin. Jos sanon että naiset osaavat keskimäärin paremmin parsia villasukan niin aletaan sitten kuitenkin parkumaan asiaa toisinpäin, silloin on valtavasti merkitystä sillä onko miehen mahdollista oppia parsimaan sukka yhtä hyvin ja onko jossain joku miespuolinen huippuvillasukanparsija. Tai jos naiset keskimäärin osaavat laittaa parempaa ruokaa niin sitten aletaan parkumaan jostain miespuolisesta huippukokista. Mitä tuohon nyt sitten pitäisi sanoa? "Tietysti on miespuolisia pukuompelijoita jotka ovat parempia ompelemaan kuin naiset, mutta se on ihan yhdentekevää koska olen päättänyt että miehet eivät osaa ommella?"

• Mies1985
        dhdts kirjoitti:

Onpa typerä vastaus. Ensin pilkkaat kun sanon että tyttöjä ohjataan eri asioihin ja sitten tyynesti toteat että naisilla on yhtä hyvät lähtökohdat ja mahdollisuudet kuin miehilläkin? Lisäksi et näköjään ymmärrä ilman rautalankaa mitä' tarkoitin ottaessani ÄO:n esille. Olet siis vakaasti sitä mieltä että ajamisessa on oleellisena osana suvunjatkamisvälineistö. Sehän se ero naisen ja miehen välillä on, muut elimet voivat vielä olla jonkun luonnonoikun takia eri yksilöillä erilaisia ja kyvyt tyypillisempiä vastakkaiselle sukupuolelle, mutta jos tädillä on munat niin täti on setä. Ja itse olet älytön väännellessäsi tuloksia ja päätellessäsi puolet ihan itse, kun mitattavaa piti olla. Ei ne sinun itsekeksimäsi äärimmäiset epätodennäköisyydet paljoa silloin paina. Todella omituista että tässä asiassa onkin yhtäkkiä aivan yhdentekevää voiko nainen olla paras ja paneudutaan niihin keskimääräisyyksiin. Jos sanon että naiset osaavat keskimäärin paremmin parsia villasukan niin aletaan sitten kuitenkin parkumaan asiaa toisinpäin, silloin on valtavasti merkitystä sillä onko miehen mahdollista oppia parsimaan sukka yhtä hyvin ja onko jossain joku miespuolinen huippuvillasukanparsija. Tai jos naiset keskimäärin osaavat laittaa parempaa ruokaa niin sitten aletaan parkumaan jostain miespuolisesta huippukokista. Mitä tuohon nyt sitten pitäisi sanoa? "Tietysti on miespuolisia pukuompelijoita jotka ovat parempia ompelemaan kuin naiset, mutta se on ihan yhdentekevää koska olen päättänyt että miehet eivät osaa ommella?"

Minä uskon niihin tutkimuksiin joiden mukaan naisilla hienomotoriikka toimii jossain määrin paremmin. Naiset voivat siis hyvinkin olla parempia ompelemaan; naisten sormet ovat myös sirommat.

Mutta miehillä ne aivojen osa-alueet jotka liittyvät suunnistamiseen, avaruudelliseen hahmottamiseen ynnä muuhun ajamiseen liittyvään, ovat paremmin kehittyneet.

"Ensin pilkkaat kun sanon että tyttöjä ohjataan eri asioihin ja sitten tyynesti toteat että naisilla on yhtä hyvät lähtökohdat ja mahdollisuudet kuin miehilläkin?"

Ei lapsia varsinaisesti tarvitse ohjata koska lapset ovat kiinnostuneet eri asioista ja erilaisia ilman mitään kasvatustakin. Sukupuolelliset ominaisuudet määräytyvät osittain jo hedelmöityksen jälkeen. Kasvatus vain tukee noita luontaisia ominaisuuksia. Jos pojat kasvatetaan tyttömäiseksi niin he jäävät naimattomaksi, siksi sukupuolineutraali kasvatus ei toimi. Se ei sinänsä haittaa jos tytöille opetetaan enemmän kovuutta, itsenäisyyttä ja sen sellaista mutta se ei ole läheskään yhtä tärkeää kuin pojille.

• dhdts
        Mies1985 kirjoitti:

Minä uskon niihin tutkimuksiin joiden mukaan naisilla hienomotoriikka toimii jossain määrin paremmin. Naiset voivat siis hyvinkin olla parempia ompelemaan; naisten sormet ovat myös sirommat.

Mutta miehillä ne aivojen osa-alueet jotka liittyvät suunnistamiseen, avaruudelliseen hahmottamiseen ynnä muuhun ajamiseen liittyvään, ovat paremmin kehittyneet.

"Ensin pilkkaat kun sanon että tyttöjä ohjataan eri asioihin ja sitten tyynesti toteat että naisilla on yhtä hyvät lähtökohdat ja mahdollisuudet kuin miehilläkin?"

Ei lapsia varsinaisesti tarvitse ohjata koska lapset ovat kiinnostuneet eri asioista ja erilaisia ilman mitään kasvatustakin. Sukupuolelliset ominaisuudet määräytyvät osittain jo hedelmöityksen jälkeen. Kasvatus vain tukee noita luontaisia ominaisuuksia. Jos pojat kasvatetaan tyttömäiseksi niin he jäävät naimattomaksi, siksi sukupuolineutraali kasvatus ei toimi. Se ei sinänsä haittaa jos tytöille opetetaan enemmän kovuutta, itsenäisyyttä ja sen sellaista mutta se ei ole läheskään yhtä tärkeää kuin pojille.

Samaa selkeätä linjaa siis, lapsia ei ohjata vaan he valitsevat kaiken itse mutta sitten kumminkin olisi syytä opettaa tytöillekin kovuutta... Eihän sen opettamisen pitäisi olla mahdollista jos tyttö kerran on luontaisesti pehmeä ja lapsi vaan on mikä on sukupuolensa mukaan sisäsyntyisesti eikä sille kertakaikkiaan mitään mahda? Ja en kyllä ymmärrä mitä se kenenkään kiinnostuminen mistään auttaa: Jos lasta ei oteta mukaan talliin niin telepaattisestiko se näkee, oppii ja kehittyy autoasiantuntijaksi jo nuoresta pitäen siellä sisällä kyökin puolella? Mielestäni mainitsin kyllä kiinnostuksenkin edellytykseksi mutta kyllä siinä on pari muutakin seikkaa. Kai se lapsi nyt jossain vaiheessa tajuaa että isä ei ota mukaan vaikka kuinka kinuaisi ja suuntaa tarmonsa muualle.

Ilmeisesti sitten elektroniikka-asentajat ja kellosepätkin ynnämuut ovat, ja ovat olleet kautta aikain naisia. Mitä järkeä miesten on nakkisormilla moisia hommia yrittääkään.

• ..................
        Mies1985 kirjoitti:

-

On muitakin armeijoita kuin USA:n ja Israelin. Esim. Neuvostoliitossa, jossa aikanaan oli kenties kovamaineisin armeija koko maailmassa, naiset olivat tarkka-ampujina. Mainitsemissasi maissa se, että naisia ei laiteta vaarallisimpiin tehtäviin, ei johdu taidoista vaan lähinnä perinteistä.

Ruokaa "osaa" laittaa kuka tahansa, mutta ei taidolla.

Moottoriurheilussa näkyy kyllä naisia, samoin on naisia lentäjinä. Kuljetusammateissa on yhä enemmän naisia, nyt kun yhteiskunta ei ole enää sellainen että mies käy kodin ulkopuolella ja nainen ei. Ne perinteet jylläävät edelleen, ei taito.

Moottoriurheilussa kisataan niin äärirajoilla, että siinä tulee fyysinen kunto ratkaisevaksi tekijäksi, ja fyysinen kunto on kiistatta miesten valtti. Ajotaitoa se ei kuitenkaan määritä. Tavallinen liikennekäyttäytyminen on hyvin eri asia kuin kilpa-ajo, ei ole kovin viisasta kilpa-ajotyyliin ajella liikenteessä. Naiset ovat esim. paremmin eri tilanteita huomioonottavia ja ennakoivia kuin miehet. Autonkäsittely sujuu ihan yhtä hyvin. Naisten virheet johtuvat yleensä kokemuksen puutteesta, ei sukupuolisista ominaisuuksista, naiset yksinkertaisesti ajavat vähemmän. Toisaalta osaavat ajaa enemmän taitojensa mukaan, eivät ota holtittomia riskejä kuten miehet. Tilastojen mukaan miehille sattuu huomattavasti enemmän onnettomuuksia - tämä oli se koominen pointti siinä että miehiä pidetään parempina kuskeina.

• .............
        Mies1985 kirjoitti:

Vanhemmat ja ympäristön muut ihmiset ohjaavat lasta todella paljon ihan tiedostamattakin. Pojille osoitetaan enemmän ohikulkevia autoja ja lentokoneita, tyttöjä kehutaan nukenhoidosta - tässä pari esimerkkiä, vaikuttamisen kirjo on todella laaja. Pojat ja tytöt ovat toki luontaisesti erilaisia, mutta yksilöiden erot ovat huomattavasti suuremmat kuin sukupuolten. Vanhemmilla on todella suuri vaikutus lapsiinsa, lapsi on kuin tyhjä taulu, johon äidillä ja isällä on valtava vaikutus. Ei voi mitätöidä "luontaisten ominaisuuksien tukemiseksi" tuota isoa asiaa. Vanhemmat vahvistavat ja lieventävät vaikutuksellaan ihan väkisinkin lapsen ominaisuuksia ja käyttäytymistä.

Sukupuolineutraalia kasvatusta ei ole olemassa. Sukupuolisensitiivinen sen sijaan on. Se tarkoittaa mm. sitä että kiinnitetään kasvatuksessa huomiota niihin seikkoihin, jotka jotka liitetään vain toiseen sukupuoleen. Esim. poikaa kehutaan reippaaksi, kun taas tyttöä torutaan ja kielletään ihan samasta asiasta. Voit googlettaa enemmän, en ala tässä sen enempää. Jo tuo lauseenosanen "jos pojat kasvatetaan tyttömäiseksi" on todella vahvasti asenteellinen. Mikä on tyttömäistä kasvatusta? Miten poika kasvatetaan tyttömäiseksi?

• Mies1985
        ............. kirjoitti:

Vanhemmat ja ympäristön muut ihmiset ohjaavat lasta todella paljon ihan tiedostamattakin. Pojille osoitetaan enemmän ohikulkevia autoja ja lentokoneita, tyttöjä kehutaan nukenhoidosta - tässä pari esimerkkiä, vaikuttamisen kirjo on todella laaja. Pojat ja tytöt ovat toki luontaisesti erilaisia, mutta yksilöiden erot ovat huomattavasti suuremmat kuin sukupuolten. Vanhemmilla on todella suuri vaikutus lapsiinsa, lapsi on kuin tyhjä taulu, johon äidillä ja isällä on valtava vaikutus. Ei voi mitätöidä "luontaisten ominaisuuksien tukemiseksi" tuota isoa asiaa. Vanhemmat vahvistavat ja lieventävät vaikutuksellaan ihan väkisinkin lapsen ominaisuuksia ja käyttäytymistä.

Sukupuolineutraalia kasvatusta ei ole olemassa. Sukupuolisensitiivinen sen sijaan on. Se tarkoittaa mm. sitä että kiinnitetään kasvatuksessa huomiota niihin seikkoihin, jotka jotka liitetään vain toiseen sukupuoleen. Esim. poikaa kehutaan reippaaksi, kun taas tyttöä torutaan ja kielletään ihan samasta asiasta. Voit googlettaa enemmän, en ala tässä sen enempää. Jo tuo lauseenosanen "jos pojat kasvatetaan tyttömäiseksi" on todella vahvasti asenteellinen. Mikä on tyttömäistä kasvatusta? Miten poika kasvatetaan tyttömäiseksi?

Geenien merkitys on massiivinen. Identtiset kaksoset kasvavat luonteeltaan lähes toistensa kopioiksi (vaimoilla samat nimet, miehillä samat harrastukset, pukeutuminen jne.) vaikka heidät olisi erotettu toisistaan vauvana ja kasvaneet vuosikymmeniä eri puolilla maailmaa.
        -
        Myöskään rotujen väliset erot eivät muutu mihinkään.

Joten eivät myöskään sukupuolten erot.

Se että tyttöä torutaan tai poikaa kehutaan perustuu ihan ymmärrettäviin asioihin; tietynlainen käyttäytyminen on miehelle hyvästä (lisääntymisen kannalta) ja tietynlainen käyttäytyminen taas naiselle hyvästä, lisääntymisen kannalta. Miehelle rohkeus, vahvuus, sopiva uhma, kovuus ja bileissä rellestäminen ja useiden tyttöjen kanssa makaaminen on pojalle hyvä asia mutta tytölle huono asia. Nämä ovat ikiaikaisia kansanviisauksia jotka ihmiset ovat aina tienneet intuitiivisesti.

• Mies1985
        .................. kirjoitti:

On muitakin armeijoita kuin USA:n ja Israelin. Esim. Neuvostoliitossa, jossa aikanaan oli kenties kovamaineisin armeija koko maailmassa, naiset olivat tarkka-ampujina. Mainitsemissasi maissa se, että naisia ei laiteta vaarallisimpiin tehtäviin, ei johdu taidoista vaan lähinnä perinteistä.

Ruokaa "osaa" laittaa kuka tahansa, mutta ei taidolla.

Moottoriurheilussa näkyy kyllä naisia, samoin on naisia lentäjinä. Kuljetusammateissa on yhä enemmän naisia, nyt kun yhteiskunta ei ole enää sellainen että mies käy kodin ulkopuolella ja nainen ei. Ne perinteet jylläävät edelleen, ei taito.

Moottoriurheilussa kisataan niin äärirajoilla, että siinä tulee fyysinen kunto ratkaisevaksi tekijäksi, ja fyysinen kunto on kiistatta miesten valtti. Ajotaitoa se ei kuitenkaan määritä. Tavallinen liikennekäyttäytyminen on hyvin eri asia kuin kilpa-ajo, ei ole kovin viisasta kilpa-ajotyyliin ajella liikenteessä. Naiset ovat esim. paremmin eri tilanteita huomioonottavia ja ennakoivia kuin miehet. Autonkäsittely sujuu ihan yhtä hyvin. Naisten virheet johtuvat yleensä kokemuksen puutteesta, ei sukupuolisista ominaisuuksista, naiset yksinkertaisesti ajavat vähemmän. Toisaalta osaavat ajaa enemmän taitojensa mukaan, eivät ota holtittomia riskejä kuten miehet. Tilastojen mukaan miehille sattuu huomattavasti enemmän onnettomuuksia - tämä oli se koominen pointti siinä että miehiä pidetään parempina kuskeina.

"On muitakin armeijoita kuin USA:n ja Israelin. Esim. Neuvostoliitossa, jossa aikanaan oli kenties kovamaineisin armeija koko maailmassa, naiset olivat tarkka-ampujina. Mainitsemissasi maissa se, että naisia ei laiteta vaarallisimpiin tehtäviin, ei johdu taidoista vaan lähinnä perinteistä."

Sotaa nähneet naiset ovat selvästi useammin traumatisoituneita ja hajalla kuin miehet koska naisen psyyke on herkempi kuten kaikki ihmiset intuitiivisesti ymmärtävät. Naisille sattuu myös paljon enemmän loukkaantumisia fyysisen rasituksen takia.
        Tilastollisesti suuri vähemmistö armeijassa olleista naisista on myös raiskattu. Monesti naiset ovat muuten vain hidasteena ja hankkiutuvat raskaaksi päästäkseen pois vastuutehtävästä.
        Naista ei ole tehty tuollaisiin hommiin samalla tavalla kuin miestä. Ja useat huolestuneet naiset ovat ihan samaa mieltä.

"Moottoriurheilussa kisataan niin äärirajoilla, että siinä tulee fyysinen kunto ratkaisevaksi tekijäksi, ja fyysinen kunto on kiistatta miesten valtti."

Niinkö? Suomen rallilegendoihin kuuluu myös ylipainoisia nörttimiehiä. Onko sinulla jotain tieteellistä lähdettä tuon väitteesi tueksi?

"Tilastojen mukaan miehille sattuu huomattavasti enemmän onnettomuuksia - tämä oli se koominen pointti siinä että miehiä pidetään parempina kuskeina. "

Kumosin tuon jo aika monelta kantilta.

• ????????????????????
        Mies1985 kirjoitti:

Geenien merkitys on massiivinen. Identtiset kaksoset kasvavat luonteeltaan lähes toistensa kopioiksi (vaimoilla samat nimet, miehillä samat harrastukset, pukeutuminen jne.) vaikka heidät olisi erotettu toisistaan vauvana ja kasvaneet vuosikymmeniä eri puolilla maailmaa.
        -

Se että tyttöä torutaan tai poikaa kehutaan perustuu ihan ymmärrettäviin asioihin; tietynlainen käyttäytyminen on miehelle hyvästä (lisääntymisen kannalta) ja tietynlainen käyttäytyminen taas naiselle hyvästä, lisääntymisen kannalta. Miehelle rohkeus, vahvuus, sopiva uhma, kovuus ja bileissä rellestäminen ja useiden tyttöjen kanssa makaaminen on pojalle hyvä asia mutta tytölle huono asia. Nämä ovat ikiaikaisia kansanviisauksia jotka ihmiset ovat aina tienneet intuitiivisesti.

Mene nyt vaikka enshätään tarkistamaan nuo ikiaikaiset kansanviisautesi vaikka mummoltasi.

• .............
        Mies1985 kirjoitti:

"On muitakin armeijoita kuin USA:n ja Israelin. Esim. Neuvostoliitossa, jossa aikanaan oli kenties kovamaineisin armeija koko maailmassa, naiset olivat tarkka-ampujina. Mainitsemissasi maissa se, että naisia ei laiteta vaarallisimpiin tehtäviin, ei johdu taidoista vaan lähinnä perinteistä."

Sotaa nähneet naiset ovat selvästi useammin traumatisoituneita ja hajalla kuin miehet koska naisen psyyke on herkempi kuten kaikki ihmiset intuitiivisesti ymmärtävät. Naisille sattuu myös paljon enemmän loukkaantumisia fyysisen rasituksen takia.
        Tilastollisesti suuri vähemmistö armeijassa olleista naisista on myös raiskattu. Monesti naiset ovat muuten vain hidasteena ja hankkiutuvat raskaaksi päästäkseen pois vastuutehtävästä.
        Naista ei ole tehty tuollaisiin hommiin samalla tavalla kuin miestä. Ja useat huolestuneet naiset ovat ihan samaa mieltä.

"Moottoriurheilussa kisataan niin äärirajoilla, että siinä tulee fyysinen kunto ratkaisevaksi tekijäksi, ja fyysinen kunto on kiistatta miesten valtti."

Niinkö? Suomen rallilegendoihin kuuluu myös ylipainoisia nörttimiehiä. Onko sinulla jotain tieteellistä lähdettä tuon väitteesi tueksi?

"Tilastojen mukaan miehille sattuu huomattavasti enemmän onnettomuuksia - tämä oli se koominen pointti siinä että miehiä pidetään parempina kuskeina. "

Kumosin tuon jo aika monelta kantilta.

Miksi höpiset traumatisoitumisesta, kun kyse oli siitä, kummat ovata parempia ampumaan, naiset vai miehet? Minulla oli perusteluja sille, että naiset ovat parempia, sinulla ei. Sitä ei traumatisoitumisella kumota. Sitä paitsi miehet traumatisoituvat sodissa enemmän tai vähemmän jokainen, miehillä se ilmenee todennäköisesti keskimäärin hieman eri tavalla kuin naisilla. Traumatisoitumisen määrää on mahdotonta vertailla näin ollen.

Kuten on jo todettu lukuisia kertoja, miehet vain harrastavat enemmän, heitä kannustetaan enemmän autourheiluun kuin naisia. Siitä johtuu miesten enemmistö autourheilussa. Ralli nyt ei ole niin äärirajoilla ajelua kuin esim. formula, siinä et ylipainoisia näe, kunnon on oltava kova.

En ole huomannut sinun kumonneen uskottavasti yhtään mitään.

• ....................
        Mies1985 kirjoitti:

-

Niin että geenit pistävät valitsemaan samannimisen naisen? Salli mun nauraa. Olen mäkin jotain höpöhöpödokkareita nähnyt, samankaltaisuuksia löytyy kahdelta satunnaiselta mieheltä varmasti ihan yhtä paljon.

Rotujen välisset erot eivät muutu, joten ei myöskään sukupuolten erot? Mikäs pseudovertaus tuo nyt oli? Tähän jos mihin tarvittaisiin sitä tieteellistä lähdettä.

Loppukin on niin höppelijuttua, ettei tosikaan, tuollaista mutua ei viitsi edes kommentoida. Olet varsin nuori kaveri vielä, tulet oppimaan. ;) Sanotaanko vaikka nyt niin että mainitsemasi jutut ovat ihmiskunnan historiassa todella pienen aikaa toteutettuja, eikä suinkaan yleismaailmallista.

• Mies1985
        ............. kirjoitti:

Miksi höpiset traumatisoitumisesta, kun kyse oli siitä, kummat ovata parempia ampumaan, naiset vai miehet? Minulla oli perusteluja sille, että naiset ovat parempia, sinulla ei. Sitä ei traumatisoitumisella kumota. Sitä paitsi miehet traumatisoituvat sodissa enemmän tai vähemmän jokainen, miehillä se ilmenee todennäköisesti keskimäärin hieman eri tavalla kuin naisilla. Traumatisoitumisen määrää on mahdotonta vertailla näin ollen.

Kuten on jo todettu lukuisia kertoja, miehet vain harrastavat enemmän, heitä kannustetaan enemmän autourheiluun kuin naisia. Siitä johtuu miesten enemmistö autourheilussa. Ralli nyt ei ole niin äärirajoilla ajelua kuin esim. formula, siinä et ylipainoisia näe, kunnon on oltava kova.

En ole huomannut sinun kumonneen uskottavasti yhtään mitään.

Mitä perusteluja sinulla oli? Nainen on kerran tullut mitaleille olympialaisille sinä aikana kun olympialaisissa oli unisex-sarja eri ammuntalajeissa. Eli naisten ja miesten erot ammunnassa eivät ole niin suuret kuin esim.painonnostossa mutta miehet ovat kuitenkin saavuttaneet paljon enemmän.
        -
        Ammuntalajejakin on tosi monia erilaisia kuten myös moottoriurheilua (ralli, formula, NASCAR, Motocross jne.) mutta jostain syystä naisia ei oikein näy siellä huipulla.
        Se että noita lajeja on noin paljon lisää huomattavasti sitä todennäköisyyttä että nainen tulisi pinnalle edes jossain näistä lajeista jos sukupuolet olisivat tasavertaisia. Näin ei ole käynyt.

Sitten on vielä näitä esteettisiä lajeja kuten rytminen voimistelu jotka perustuvat lähinnä notkeuteen. Miehiä ei kannusteta treenaamaan noita lajeja koska sitä pidetään naismaisena tai miehiä kielletään osallistumasta kokonaan; miehillä ei ole oikeutta kilpailla kuviouinnissa tai rytmisessä voimistelussa vaikka naisilla on jo oikeus kilpailla nyrkkeilyssä. Silti on olemassa miehiä jotka ovat yhtä notkeita kuin parhaat naiset ja muu näihin lajeihin liittyvä koreografia on tietysti jopa helpompaa miehille. Jos on olemassa miehiä jotka ovat näissä naisvaltaisissa lajeissakin yhtä hyviä pienestä harrastajamäärästä huolimatta niin miksei sitten olisi huippuampujia ja kuskeja naisissa?

• ;-)
        Mies1985 kirjoitti:

-

Identtiset kaksoset ovat myös aina samaa sukupuolta keskenään.....

• höpöhöpöjuups
        Mies1985 kirjoitti:

-

Olen identtinen kaksonen ja en ole kopio sisaruksestani, ympäristö ja omat valinnat vaikuttavat paljon.

• ,,,,,,,,,,
        Mies1985 kirjoitti:

Mitä perusteluja sinulla oli? Nainen on kerran tullut mitaleille olympialaisille sinä aikana kun olympialaisissa oli unisex-sarja eri ammuntalajeissa. Eli naisten ja miesten erot ammunnassa eivät ole niin suuret kuin esim.painonnostossa mutta miehet ovat kuitenkin saavuttaneet paljon enemmän.
        -
        Ammuntalajejakin on tosi monia erilaisia kuten myös moottoriurheilua (ralli, formula, NASCAR, Motocross jne.) mutta jostain syystä naisia ei oikein näy siellä huipulla.
        Se että noita lajeja on noin paljon lisää huomattavasti sitä todennäköisyyttä että nainen tulisi pinnalle edes jossain näistä lajeista jos sukupuolet olisivat tasavertaisia. Näin ei ole käynyt.

Sitten on vielä näitä esteettisiä lajeja kuten rytminen voimistelu jotka perustuvat lähinnä notkeuteen. Miehiä ei kannusteta treenaamaan noita lajeja koska sitä pidetään naismaisena tai miehiä kielletään osallistumasta kokonaan; miehillä ei ole oikeutta kilpailla kuviouinnissa tai rytmisessä voimistelussa vaikka naisilla on jo oikeus kilpailla nyrkkeilyssä. Silti on olemassa miehiä jotka ovat yhtä notkeita kuin parhaat naiset ja muu näihin lajeihin liittyvä koreografia on tietysti jopa helpompaa miehille. Jos on olemassa miehiä jotka ovat näissä naisvaltaisissa lajeissakin yhtä hyviä pienestä harrastajamäärästä huolimatta niin miksei sitten olisi huippuampujia ja kuskeja naisissa?

Ihan samalla tavalla silti on olemassa parempia amupujanaisia ja parempia naiskuskeja. Naisia ei vain kannusteta harjoittelemaan ja kilpailemaan. Naiset eivät monissa maissa saa/voi mitenkään osallistua näihin lajeihin, suurimmassa osassa on asiat tämän suhteen paljon epätasa-arvoisemmin kuin Suomessa, jossa täälläkin vasta nykyisin asiat ovat melko tasa-arvoisia, mutta edelleenkin pojille sallitaan ihan eri asioita kuin tytöille. Et taida ymmärtää, samoin kuin ei moni muukaan, miten suuri vaikutus tällä seikalla on.

Se, ettei naisia löydy paljon olympiatason kilpailijoista, ei minun mielestäni kerro juuri mitään. Tai se toki kertoo, ettei heitä ole paljon, että siinähän on sitten hyvin pieni otanta, joten ei ihmekään ettei heistä niin paljon voittajia löydy. Naiset on kuitenkin todistettu tarkemmiksi ampujiksi tuossa aiemmin mainitulla tarkka-ampujina käyttämisellä sodassa. Ja sodassa, armeijassa todellakin katsotaan mahdollisuuksien mukaan, kuka sopii mihinkäkin hommaan parhaiten.

• ...

Keskimäärin naiset ovat empaattisempia, elävät pidempään ja pärjäävät opiskeluissaan paremmin. Siinä jotain.

Ja mitä urheilusuorituksiin tulee, niin varmasti nainen pärjäisi missä lajissa tahansa yhtä hyvin kuin mies jos napsisi hormoneja. Oikeastaan ainoa asia mitä mies ei ehdottomasti kykene tekemään on synnyttäminen. Kaksi naarasta sen sijaan voi lisääntyä keskenään, tuosta on esim. hiirillä tehty tutkimuksia. Eli sekava vastaukseni on, että naisilla on potentiaaliset mahdollisuudet mihin tahansa miehilläkin mutta miehillä ei ole potentiaalista mahdollisuutta lisääntyä ilman naista.

• JEEEEEEEEESSSSSSSSSS

:D ihan vitun hyvä! Olen suht varma että puhe on ihmisistä eikä hiiristä :D. Toivottavasti saamme joskus esimerkin tuosta mainitsemastasi "hormonien" tuomasta tasoituksesta. Näin perstuntumalla muistelen että joka ikisen fyysisen urheilulajin ennätykset ovat miesten hallussa ja naisten huipputulos ei riitä mihinkään. Naiset ovat parempia synnyttämään ja imettämään, tämä sen takia että miehillä ei ole kohtua tai maitorauhasia.

• chrusonyou

On tutkittu, että naiset ovat monissa asioissa parempia selviytyjiä kuin miehet. Jos alkujaan yksilön tulee selviytyä synnyttämisestä metsässä, kantaa ja hoivaa jälkeläistä keskellä kaoottista maailmaa, se vaatii paljon henkiseltä ja kongitiiviselta kapasiteetilta.
      Tutkimus on osoittanut naisten olevan parempia ja nopeampia keskusteluissa, kivunsiedossa, stressinsiedossa, petojen havaitsemisessa, juonittelussa ja muussa suhdepelissä. Naiset ovat päältäpäin hentoja höseltäjiä, mutta pohjimmiltaan nainen on viekas kuin kettu, vahva kuin leijona ja kaunis kuin kauris.
      Kaikkea mitä mies olisi tämän kirjotuksen aikana ehtinyt ajatellut olisi: miltä naapurin Pirjo näyttäisi keltaisissa bikineissä, tai vastaisiko tähän viestiin kommentilla: "Nainen on kyökin äärellä hyödyllisin ja toiseksi hyödyllisin makkarissa."

• vcxvxcvxv

Mikä tutkimus? Mitenhän tuo paremmuus keskusteluissa on todettu?

• JEEEEEEEEEEESSSSSSSS

Tutkimus on osoittanut että tuota sinun tutkimustasi ei ole tehty. Paras kohta "tutkimuksessasi" on tuo paremmuus petojen havaitsemisessa :D. Tehtiinkö tutkimus kivikaudella? :D. Yhtä hölöhölöä koko homma. Mies metsästää, mies havaitsee pedon ja tappaa sen. Nainen on parempi havaitsemaan marjoja jos sitäkään.

- Naiset ovat ilman muuta kovia kun kivet nimenomaan synnytyksen ja jälkeläisten kasvatuksen takia. Keskustelutaidot, stressinsietokyky, juonittelu, suhdepeli ja varsinkin voima ovat KAIKKI miesten dominoimia ja hallitsemia kenttiä. Lähestulkoon jok-ikinen tämän maailman sodista, kuningaskunnista, teknologisista ja taiteellisista saavutuksista on MIESTEN aikaansaannosta.
        Korjaatko uskomattoman typerän miesstereotypiasi kiitos. Ainiin kyllä Pirjo näyttää hyvältä bikineissä. Siinä naiset ovat miehiä parempia, bikinien pitämisessä.

• ......'......
        vcxvxcvxv kirjoitti:

Mikä tutkimus? Mitenhän tuo paremmuus keskusteluissa on todettu?

Paremmuutena keskustelussa yleensä pidetään kykyä perustella, ilmaisukykyä, yleensäkin verbaalisia taitoja.

• JEEEEEEESSSSSSSSSSSS
        ......'...... kirjoitti:

Paremmuutena keskustelussa yleensä pidetään kykyä perustella, ilmaisukykyä, yleensäkin verbaalisia taitoja.

Kysymys koski luultavasti sitä että miten naisten paremmuus on todettu, ei sitä että miten keskustelutaitoja mitataan. Kiitos ilmiselvästä.

• Keskustelututkimus
        JEEEEEEESSSSSSSSSSSS kirjoitti:

Kysymys koski luultavasti sitä että miten naisten paremmuus on todettu, ei sitä että miten keskustelutaitoja mitataan. Kiitos ilmiselvästä.

Mittaamalla näitä mainittuja seikkoja, niin sitä tutkimusta yleensä tehdään. Tämä jos mikä on ilmiselvää. Rautalankaa: nauhoitetaan keskusteluja, joista em. asioita lasketaan.

• JEEEEEEESSSSSSSSSSSS
        Keskustelututkimus kirjoitti:

Mittaamalla näitä mainittuja seikkoja, niin sitä tutkimusta yleensä tehdään. Tämä jos mikä on ilmiselvää. Rautalankaa: nauhoitetaan keskusteluja, joista em. asioita lasketaan.

Onko sinulla linkkiä tähän tutkimukseen?

• Keskustelututkimus

Onko sinulla linkkiä tähän tutkimukseen?

En ole tuo, joka kyseisestä tutkimuksesta mainitsi. Linkki kyllä kiinnostaisi.

• ,,,,,,,,,,,,,,
        JEEEEEEEEEEESSSSSSSS kirjoitti:

Tutkimus on osoittanut että tuota sinun tutkimustasi ei ole tehty. Paras kohta "tutkimuksessasi" on tuo paremmuus petojen havaitsemisessa :D. Tehtiinkö tutkimus kivikaudella? :D. Yhtä hölöhölöä koko homma. Mies metsästää, mies havaitsee pedon ja tappaa sen. Nainen on parempi havaitsemaan marjoja jos sitäkään.

- Naiset ovat ilman muuta kovia kun kivet nimenomaan synnytyksen ja jälkeläisten kasvatuksen takia. Keskustelutaidot, stressinsietokyky, juonittelu, suhdepeli ja varsinkin voima ovat KAIKKI miesten dominoimia ja hallitsemia kenttiä. Lähestulkoon jok-ikinen tämän maailman sodista, kuningaskunnista, teknologisista ja taiteellisista saavutuksista on MIESTEN aikaansaannosta.
        Korjaatko uskomattoman typerän miesstereotypiasi kiitos. Ainiin kyllä Pirjo näyttää hyvältä bikineissä. Siinä naiset ovat miehiä parempia, bikinien pitämisessä.

Hei muuten nainen kyllä havaitsee marjat paremmin. Miehillä on huomattavasti enemmän puna-vihervärisokeutta. Naiset ovat siis parempia myös värinäössä, tosin tämähän nyt on samantyyppinen asia kuin synnyttäminen, minkä sitä geeneille ja fysiologialle voi.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Taidat siis olla mies, kun et ymmärrä xD. Paremmuus on todettu noita keskustelutaitoja mittaamalla.

• sadgsadg

Naiset ovat inhimillisempiä kaikessa muodossa verrattuna esim. tän ketjun miespuolisiin kirjoittajiin.

• human nature

Naiset osaavat esiintyä paremmin inhimillisenä. Pitää kuitenkin katsoa heidän tekemisiään.

• lkjoäijäoj

Eva Wahlström tyrmäisi luultavasti 85% miehistä.

Yksilölliset erot ovat suuria. Autolla ajaminen on huomo esimerkki. Siinä viisas ei laita itseään tilanteeseen josa on taitavuuden varassa että selviytyykö vai ei.

• JEEEEEEESSSSSSSSSS!!

Robert Helenius tyrmäisi 100% naisista.

• Ei tyrmää
        JEEEEEEESSSSSSSSSS!! kirjoitti:

Robert Helenius tyrmäisi 100% naisista.

Jos sitä potkasee ensin munille.

• JEESSSSSSSSSSSSSSSSS
        Ei tyrmää kirjoitti:

Helenius pitää munasuojia.

• Mies1985

Eva Wahlström sanoi itse jossain haastattelussa että juoksisi miehiä karkuun. Ei siis usko voimiinsa.

• Mies1985
        Ei tyrmää kirjoitti:

Helenius on yli kaksi metriä pitkä ja miesten reaktiokyky ja nopeus on kehittyneempi. Se todennäköisyys että Helenius potkaisisi naista minne tahansa ennen kuin nainen kerkeäisi tehdä yhtään mitään on hyvin suuri. Potkussa olisi myös enemmän voimaa joten ei olisi hirveästi väliä minne se sattuisi.

• vcxvcxvvxcvcxvx

Tuskinpa tyrmäisi muualla kuin ehkä kehässä. Kaksi eri asiaa nyrkkeillä ja tapella säännöittä. Jos vahvempi saa heikomman kaadettua niin heikompi on aika heikoilla ellei ole teknisesti selvästi parempi. Nyrkkeilevä nainen tuskin on tuollaisessa tilanteessa.

Eli paljon on kiinni siitä, että osuuko se tarvittava isku hyvin vai ei.

• ööööööööy
        Mies1985 kirjoitti:

Helenius on yli kaksi metriä pitkä ja miesten reaktiokyky ja nopeus on kehittyneempi. Se todennäköisyys että Helenius potkaisisi naista minne tahansa ennen kuin nainen kerkeäisi tehdä yhtään mitään on hyvin suuri. Potkussa olisi myös enemmän voimaa joten ei olisi hirveästi väliä minne se sattuisi.

Jos nainen harrastaisi jotain itsepuolustuslajia, eiköhän se Heleniuskin olisi äkkiä kanveesissa. ;)

• vvcxvcxvxcvx
        ööööööööy kirjoitti:

Jos nainen harrastaisi jotain itsepuolustuslajia, eiköhän se Heleniuskin olisi äkkiä kanveesissa. ;)

Erittäin suurella todennäköisyydellä ei olisi.

Ei itsepuolustuslajin hallitseminen ylivoimaiseksi tee. Kokoerolla on aika suuri merkitys jos isompi osapuoli osaa edes hieman kamppailla, jonka Helenius mitä todennäköisemmin osaa.

• Mies1985
        ööööööööy kirjoitti:

Ei olisi. Tavalliselle miehelle nainen saattaisi pärjätä mutta kuka tahansa tavismies rökittäisi naisen. jopa huippunaisen, jos alkaisi treenaamaan kunnolla...ei siihen mitään Heleniuksen kaltaisia supermiehiä tarvita.

• Joo no joo
        Mies1985 kirjoitti:

Eva Wahlström sanoi itse jossain haastattelussa että juoksisi miehiä karkuun. Ei siis usko voimiinsa.

Se onki nyrkkeilijä..mennään johonkin muuhun lajiin.
        Kuuma minkki se silti o

• Naima1975
        Mies1985 kirjoitti:

Tai sitten just siksi että uskoo voimiinsa. Eiköhän jokainen järkevä ihminen juokse karkuun tappelutilanteesta/uhkaavasta tilanteesta.

• Naima1975
        Mies1985 kirjoitti:

Ei olisi. Tavalliselle miehelle nainen saattaisi pärjätä mutta kuka tahansa tavismies rökittäisi naisen. jopa huippunaisen, jos alkaisi treenaamaan kunnolla...ei siihen mitään Heleniuksen kaltaisia supermiehiä tarvita.

Teillä kahdella ei taida olla juurikaan asiantuntemusta tästä asiasta. Itsepuolustuslajeissa pienempikokoinen käyttää usein isompikokoisen massaa tätä itseään vastaan. Ja tuohon että miehillä on nopeampi reaktiokyky ja parempi nopeus, niin ei, varsinkaan isolla miehellä yleensä ole. Iso massa liikkuua aina hitaammin, vaikkakin kyllähän se iso massa ja voima sitten taas toisaalta lyö sen hyvänkin reaktiokyvyn ja nopeuden. Mutta ihan kaikkivoivaksi ei yhtäkään ihmistä, edes Helenius-nimistä miestä, voi sanoa. Vaikka se kuinka orgastiselta tuntuisikin.

• Joka päivä ratissa

Olen nainen ja tykkään autolla ajamisesta enkä pelkää sitä(kään) yhtään eikä se ole mielestäni vaikeaa. Sen sijaan liikenteessä näen paljon miespuolisia, joilta ei autoiluun olennaisesti liittyvät pikkuseikat onnistu laisinkaan: vilkun näyttö hyvissä ajoin tai ollenkaan, ryhmittyminen, kääntyminen oikealle tapahtuu vasemman kaistan kautta, eteen tuleminen risteyksistä, siis toisen etuajo-oikeudesta vähät välittäminen, j n e ...

Hyväksi autoilijaksi ei tee se, onko mies vai nainen, vaan se, miten osaa liikennettä 'lukea'.

• täällä taas

pojat kokoontuu hiekkalaatikon reunalla

• voi ziisus

ihmettelemään omaa erinomaisuuttaan, ruahahaa..... XD

• HUAHAHAHAHAHAHA
        voi ziisus kirjoitti:

ihmettelemään omaa erinomaisuuttaan, ruahahaa..... XD

Näinpä juuri. Kiitos teille erinomaisuudestamme, kyllä sitä on pakko ihmetellä että miten mies on niin paljon taitavampi kaikessa

• ajattelinpahan vain

Minkähänlainen tämä maailma olisi jos täällä olisi elännyt pelkästään naisia? Minkälaisessa infrastruktuurissa me eläisimme? Olisiko olemassa mitään kaupunkeja, autoja, teollisuutta nykymuodossa? Asuttaisko edelleen luolissa vai jossain teltoissa? Tulenkäyttö jne...? Varmaan ei olisi myöskään saasteita, eikä välttämättä sodittu yhtä ahkerasti kuin mitä on sodittu. Ensimmäinen suuri keksintö olisi ollut varmaan peili. Heh, heh...

• ughugh.

Siitä voi ainakin olla varma, että jos täällä olisi vain miehiä, niin ne olisivat tuhonneet toisensa aikoja sitten. Tai sitten mölisisivät omituisia ja nakkelisivat omilla ulosteillaan toisiaan.

• Mustat miehet

taas ovat parempia urheilussa kun valkoiset miehet? Mitä sitten? Ei siitä mitään käytännön hyötyä ole, että pystyy esim. loikkaamaan pidemmälle kuin toinen.

Ihmiset ovat heikkoja ja sille on syynsä: aivot kuluttavat viidenneksen energiasta, toisin kuin muilla eläimillä, joilla energiaa kuluu voiman ja nopeuden kehittämiseen.

• yksinkertaisesti!

Wittuilussa!

• Naurahdus

No jos näin on, niin arvaas miksi ? Naisten mielikuvitus ei lopu niin lyhyeen kuin mieästen.

• los lobos
        Naurahdus kirjoitti:

No jos näin on, niin arvaas miksi ? Naisten mielikuvitus ei lopu niin lyhyeen kuin mieästen.

Tieteessä ja taiteessa tuntuu monesti loppuvan. Arkipäivän keskusteluissa ei.

• Elämä on taidetta
        los lobos kirjoitti:

Tieteessä ja taiteessa tuntuu monesti loppuvan. Arkipäivän keskusteluissa ei.

No eikö arkipäivä ole taidetta puhtaimmillaan, realistista sellaista. Kovaa, raadollista, puuduttavaa, tuskallista, velvollisuuksilla lastattu, murheilla muurattu ...

Joka siitä selviää, on todellinen elämän taiteilija varsinkin, jos jaksaa nyppiä naurutkin irti joistain vähäisistä väleistä. Tieteet on tarkoitettu teoreetikoille, käytännöllinen elää ja tekee arjesta(kin) taide-elämyksen.

• järjetöntävds

Minusta ei voi niin suurta joukkoa kuin "kaikki naiset" ja "kaikki miehet" vertailla. Miehissä on hyvin erinlaisia taitoja omaavia henkilöitä ja samoin naisissa. Monasti oma mielikuva määräytyy sattumalta niiden naisten taikka miesten mukaan jotka omaa elämään ovat vaikuttaneet. Jos joku nainen taikka joku mies on hyvä jossakin niin se ei mitenkään ole kaikkien miesten ja naisetn ansiota taikka päinvastoin. Monesti kulttuuri suosii ja sallii sukupuolille erinlaisia harrastuksia, koulutusta ja ylipäätään mahdollisuuksia joten vertailu on mahdoton. Nainen lienee parempi synnyttäjä ;D ja mies useimmiten lihasvoimaltaan vahvempi ( mutta voimannostaja nainen kyllä voittaa hiirulaismaisen heikon miehen ja miehille ei synnyttämiseen ole oiken mahdollsuuksia).

• Ainakin

korkein mitattu älykkyysosamäärä on naisella, Marilyn vos Savantilla.

• KorvusKoraks

Ei tuollaista asiaa ole olemassakaan. Lasten synnyttäminen?

Jos otetaan pari tuhatta miestä ja naista ja näiden ryhmien eroja aletaan vertailla, löydetään eroja sukupuolten välillä. Yksittäisen miehen ja naisen väliset erot ominaisuuksissa ja taidoissa vaihtelevat kuitenkin todella suuresti.

Naiset ryhmänä ovat parempia kielissä ja sanattoman kielen lukemisessa, muun muassa. TÄMÄ EI TARKOITA SITÄ ETTÄ KAIKKI NAISET OLISIVAT KAIKKIA MIEHIÄ PAREMPIA NÄISSÄ ASIOISSA. Se tarkoittaa sitä, että jos vaikka kadulta otetaan ensimmäinen vastaantuleva mies ja nainen ja heitä vertaillaan, on jonkin verran todennäköisempää että nainen on näissä asioissa parempi. Asia voi kuitenkin olla myös toisinpäin.

Otetaan esimerkiksi ihmisten pituus ja paino. Miehet ovat KESKIMÄÄRIN pidempiä ja painavampia kuin naiset. Kaikki kuitenkin tietävät, että tämä ei kuitenkaan tietenkään tarkoita sitä, että nainen ei koskaan missään tapauksessa voisi olla miestä pidempi tai painavampi.

Naiset myös elävät keskimäärin pitempään. Tämäkään ei kuitenkaan tarkoita sitä että jokainen nainen eläisi aina kaikkia miehiä pitempään.

• Mies1985

Mihin perustuu se että naiset olisivat parempia kielissä? Muistan lukeneeni että tytöt menestyvät koulussa paremmin ruotsissa (turha aine) ja pojat paremmin englannissa (kansainvälinen kieli). Veikkaan että tytöt menestyvät paremmin äidinkielessä mutta toisaalta kaikki tärkeät kielitieteilijät ovat olleet miehiä. Kuten myös suurinpiirtein jokainen kuuluisa kielinero.

• ....
        Mies1985 kirjoitti:

Mihin perustuu se että naiset olisivat parempia kielissä? Muistan lukeneeni että tytöt menestyvät koulussa paremmin ruotsissa (turha aine) ja pojat paremmin englannissa (kansainvälinen kieli). Veikkaan että tytöt menestyvät paremmin äidinkielessä mutta toisaalta kaikki tärkeät kielitieteilijät ovat olleet miehiä. Kuten myös suurinpiirtein jokainen kuuluisa kielinero.

Kvg.

• linquist

Niin no omat kokemukset on ihan päin vastaset...
      Oon hävinnyt kaikissa muissa lajeissa paitsi älyssä ja yleissivityksessä.

Mentiin sit seinäkiipeileen,nyrkkeileen,tappeleen tosissaan tahi ampumaan tai nykyään jo punttiksellekkin niin kyl häviin sil kaikes
      eikä siinä vielä kaikki se perusti oman puljun vain mul näyttääkseen ja teki KOLME kertaa suuremman liikevaihdon kuin mitä mul oli ja olin 5 vuotta edel...

Mut on se mukavaki välist ku nainen nöyryyttää.
      Mut älykästä en oo viel tavannut..Ja oon tavannut niit paljon.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Minä taas olen peitonnut kaikki tapaamani miehet älykkyydessä. Älykkyyshän on sellainen laji, jota ei juurikaan voi opetella, joten siinä ollaan tasaviivalla. Ja taisi olla niin että siinä on hyvin tasaista, ei siis naiset tai miehet ole älykkäämpi sukupuoli.

• Päivän paras
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

Minä taas olen peitonnut kaikki tapaamani miehet älykkyydessä. Älykkyyshän on sellainen laji, jota ei juurikaan voi opetella, joten siinä ollaan tasaviivalla. Ja taisi olla niin että siinä on hyvin tasaista, ei siis naiset tai miehet ole älykkäämpi sukupuoli.

"Älykkyyshän on sellainen laji, jota ei juurikaan voi opetella..." Oletko ihan varma?!

• miehet surkeita

Eli älykkyydessä, oppimisessa, selviytymisessä, puhumisessa, terveydessä... Oikeastaan kaikissa niissä asioissa, jotka todella merkitsevät.

• fnfdnsgnf

Aina löytyy poikkouksia kummankin sukupuolen edustajista, MUTTA KUN KATSOTAAN YLEISTÄEN,

NAISET OVAT MIEHIÄ PAREMPIA
      - autolla ajamisessa (tilastollisesti vähemmän kolareita)
      - opiskelussa (saavat parempia arvosanoja)
      - puhumaan asioista kuin asioista
      - lastenhoidossa ja kotitöissä
      - meikkaamisessa
      - vaatteiden ostamisessa (jokainen nainen tietää oman kokonsa, mutta moni mies ei)
      - tyyli- ja sisustusasioissa

MIEHET OVAT NAISIA PAREMPIA
      - fyysistä voimaa tarvittavissa asioissa, koska miehillä on luonnostaan kehossa enemmän lihasta, kun naisilla taas on rasvaa
      - tekniikantaitoja vaativissa asioissa

• 2iu,--.

Minä ainakin olen parempi autokuski,kuin miehet,näin on..

• En usko tasa-arvoon

Miesten aivot ovat naisten aivoja isompia. Kaiken järjen mukaan naisten ei pitäisi olla politiikassa eikä edes äänestämässä. Kaikki aivoja vaativat työt tulisi olla miehillä ja naisilla pitäisi olla heille lähinnä sopivat työt, kuten joku mainitsikin täällä kutomisen.

• Ei tarttekaan

Äänestämässä siis pitäisi olla vain norsuja ja kaskelotteja, sinä pikkuinen siloaivo?

• Voi hyvä ihminen

Luonnollisesti miesten aivot ovat suuremmat, koska miehet ovat massaltaankin yleensä suurempia kuin naiset. Aivojen koolla ei ole merkitystä, vaan niiden poimuttumisella sekä eri toiminnoista ja asioista vastaavien alueiden suhteilla ja järjestäytymisellä. Onhan esimerkiksi norsulla massallisesti paljon suuremmat aivot kuin ihmisellä, mutta se ei silti tee siitä älykkäämpää.

• ……….

Miten esimerkiksi aloittajan mainitsemaa ulkonäköä voidaan mitata niin, että löydetään absoluuttisesti maailman kaunein ihminen ja voidaan todeta, onko hän mies vai nainen?

• Huomannut nainen

Yleensä kun puhutaan naisten ja miesten välisistä eroista, kaikki positiiviset ominaisuudet liitetään jostain syystä naisiin ja negatiiviset miehiin. Tyyliin miehet ovat putkiaivoja, miehillä on koko ajan seksi mielessä, miehet ovat tunteettomia jne... Itse en kyllä uskalla ottaa kantaa siihen miten asia todellisuudessa on, koska en ole sitä tutkinut enkä kovin tarkasti miettinytkään.

• Näin mielestäni

Kysymyksenasettelusta voisi päätellä, että miehet ja naiset ovat erilaisia aivotoiminnaltaan, jos oletetaan, että on näin, niin siitä voisi päätellä, että kummallakin olisi omat vahvuutensa. Faktana voi pitää sitä, että miesten ja naisten fysiikka on erilainen, joten naisten fysiikan täytyy keskimäärin olla soveliaampi joihinkin olosuhteisiin ja tehtäviin.

• refdsfsdfs

Itse ajattelen, että kaikkien alojen paras on mies. Sen sijaan nainen voi olla joillain osa-alueilla keskimääräisesti parempi kuin mies.

• Hah !

"Kaikkien" alojen paras? Siis mies on parempi myös synnytyksessä ja missikisoissa, niinkö?

• SekaSikiö

Aika noloa kutsua synnytystäi ja missikisoja alaksi.
        Ihan sama kuin miehet puhuisivat seisaaltaan kusemisesta ja Mister World-kisoista.

• SekaSikiö

Pitsin nypläyksessä? Vai onko miehet menneet ohi jo siinäkin?
      Vastasyntyneen/taaperoikäisen hoitaminen? Olen nähnyt isiä jotka hädin tuskin uskaltavat sylissä pitää, vaikka hyviä isiä varmasti muuten ovat.

Eiköhän historian suurimmat henkilöt (paitsi kleopatra) ole olleet miehiä. Taiteessa, tieteessä, kirjallisuudessa, sisustuksessa, kokkailussa, lääketieteessä jne jne on huulilla ensimmäisenä mieshenkilö. Fakta on siinä.

Mutta ei pidä tuudittautua ajatukseen että "hehe olen mies, olen viisaampi kuin nainen" koska naisetkin voivat olla suuria älykköjä ja taiteilijoita. Emmekä me tältä palstalta pääse heidän tasolleen. En ainakaan itse kehtaa edes rueta kehuskelemaan sukupuolellani vain sen takia että joku muinaismuisto teki jonkun keksinnön tai öljyväritaulun, kun itse en ole saanut aikaiseksi mitään merkittävää.

• Anonyymi

Onko sinulla jokin pakkomielle alentaa naisia? Toki ymmärrän ettei kaikilla ole käsitystä siitä miten typerää edes lokeroida ihmisiä naisiin ja miehiin. Mielestäni naurettavaa edes puhua "paremmuudesta" kerran kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.

• Anonyymi

Naiset on seksikkäämpiä

• Anonyymi

Painissa naiset on luontaisesti parempia, yleensä voitan miehet joita vastaan oon paininut, mutta kaikille naisille oon tainnut hävitä (etenkin sillon oon hävinnyt jos ei ole ollut sääntöjä).

• Anonyymi

Kaikessa, kyllä ovat parempia

• Anonyymi

Naiset ovat parempia kaikessa.

• Anonyymi

Naiset ovat parempia generalismissa, kirkkaasti parempia kuin miehet. Generalismi on ns. "kaiken osaamista" joka ei ole spesifinen taito vaan kyky olla ikäänkuin olemassa, ympäristössään.

Miehet eivät ole generalisteja, he ovat spesialisteja. Miestä suuntaa tarve kilvoitella ja halu omaksua, olla se paras tai ainakin parempi. Siksi miehet valtisevat spesialisti-alan, olkoon se urheilija, matemaatikko tai vaikka kuvataiteilija ja miehet ovat alttiimpia heittämään itsensä tuohon asiaan kokonaan - uhraten usein paljon asioita sen eteen.

Generalismi on moniulotteisuutta. Generalisti ei ole tasaisesti kaikessa hyvä, vaan pärjää osittain kompensoimalla, matemaattisesti täysin käsi generalisti puhuu itselleen jonkun muun tekemään laskutoimitukset.

Siksi on todennäköisempää että etevä nainen on esim. sekä hyvä urheilija että samalla myös pätevä fyysikko ja omaa läjän ihan hyvällä tasolla olevia taitoja ja kaupan päälle mukavakin vaikka millään vahvuusalallaan hän ei ole paras.

Aivan tilastoista paljastuu monella tasolla että naiset ovat elinkykyisempiä kuin miehet. Se on generalismin etu; riittävä pakki elää tätä elämää täällä planeetalla.

• Anonyymi

On vain enemmän miesten juttu nostaa esiin "parempia" yksilöitä ja luoda henkilökultti näiden ympärille. Jos nainen on muita parempi siitä ei naisten parissa tehdä numeroa. Naisella voi olla enemmän seuraajia vaikka sosiaalisessa mediassa jos on parempi jossain sellaisessa mikä toisia naisia kiinnostaa, mutta se fanitus on silti jotenkin erilaista luonteeltaan.

• Anonyymi

Täällä on satoja vastauksia mut ykskään ei vastannu ap:n kysymykseen.

Vaatausten perusteella naiiset on parempia mitä miehet suuttumaan.

• Anonyymi

Mikrouunikin on naisten mielestä niiiin hirrrrveän painava ettei sitä pysty nostamaan eikä siirtämään, sitten kun miehenä kokeilee niin eihän se paina juuri mitään...

• Anonyymi

Ai on vai? Eihän mikro paina mitään.

• Anonyymi

Luuseriuden merkki että kysyy tällaista. Kiinnostavat, menestyneet ihmiset eivät mieti eikä kysele tällaisia kysymyksiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      3895
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1915
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1781
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1422
    5. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      51
      1363
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      131
      1327
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      98
      1282
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1166
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1043
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      113
      1022
    Aihe