Moikka mun nimi on Marika ja olen 15-vuotias 9.luokkalainen. Mua on kiusattu melkein koko aika ala-asteelta lähtien. Aluksi se oli pelkkää härnäämistä ynms. pientä kiusaamista.
Yläasteella se paheni todella paljon: pojat alko puristella mun rintoja ja jopa läpsi mun takapuolta, kun nostin joskus tavaroita lattialta. Ne alko nimittelemään mua "horoksi" "lutkaksi" ja "rautarouskuksi". Toi viimesin johtuu siitä, koska sain 8.luokalla hammasraudat.
Mulla on itelläni ollu vaikeuksia aineskin ton rintojen kasvun kohdalla: olin aina pitäny liikunnast, mutkun ne kasvo liian suuriksi nii se sattu esim. juostessa ja sitten ei ollut kivaa, kun kesällä ei voinu kauheasti laittaa vaatteita päälle, niin pojat (mun luokkalaiset) tuli ja heitti vettä mun topin/farkkujen päälle.
Mut mä alotan tossa lukion elokuussa, ja onneksi nää kiusaajat eivät ole siellä, mutta mulla on pelko et se alkaa uudestaan.
Kellään ehdotuksia?
Koulukiusattu :'(
7
165
Vastaukset
- potari
Vit*lla päähän, niin eiköhän tokene.
Olen ite melkein käyny lukion ekan luokan, omien kokemuksieni mukaan tuollaista tuskin pitäis esiintyä lukiossa, etenkin jos noi kiusaajat ei siellä ole, joten älä siitä huolehdi. En tähän hätään keksi, mitä tuolle nyt vois tehdä, tosin ei kesäänkään enää mahottomasti aikaa ole... Mutta ainakin lukiossa toi varmasti loppuu! Voimia ja jaksamista sulle, kiusaaminen on kyl tosi syvältä.
- Kiusattutyttö
user.name
kiitti kauheasti! Tuli hieman parempi olo tosta sun kommentista ja tosiaan ne ei mene lukioon vaa ammattikouluun. Mulla kävi mielessä jättää koulu kesken jo pelkästään ton kiusaamisen takia :( - someonehere17
Ite olen kans 9 luokalla nyt ja muaki kiusattiin jonkin aikaa ala-asteen lopulla ja 7lla. Niistä kiusaajista ei kannata välittää tai sanoa mitään vaan antaa olla ihan omassa arvossaan. :)
Älä ihmeessä lopeta koulua kesken vaan paina nyt peruskoulu loppuun ja koita saada kavereita sitten lukiosta, mee vaikka ihan suoraan istumaan jonkun viereen ja sano että "moi" :D Ei ne sua syö.
Tähän hätään en oikeen keksi mitä voisit tehä, koita näyttää itsevarmalta äläkä ees kato niihin poikiin päin.
Sen ikäsillä pojilla on vielä joku tyttöpöpö-kammo niin ne kiusaa aika monia.
Koita kestää loppuun asti, ei oo enää kauaa! - opii
Joo, älä todellakaa jätä koulua keske. Mä tiiän miltä kiusaamisen uhrina tuntuu ;( Kunhan opiskelet ahkerasti, ja pääset hyvää ammattii, ja rahaa ropisee, ja toteutat unelmasi, nii ne kiusaajat on sulle kateellisii. Ne sit varmaa miettii omal kohal, et kunpa antasit anteeksi, ja tällei. Hae kamuja vaikka joistaki kerhoista yms.
Mmm.. Kunpa vaa voisit viskata taakkas ja pelkos, ja kaikki nää mun selkää, et voisit elää ihanaa elämää, koska oon 13, ja mun elämä on syvältä. Taino.. Sun tekstien perusteella mul on kyl silleens "kivempaa" Mut haluisin vaa nii paljo uhrautuu vaikka koko maailman kiusattujen puolesta :) sitä mää unelmoin. ettei ketään kiusattais. Mut nii julmaa kui tää vaa on, nii sitä ei voi pysäyttää )=
Ja niinkuin user.name sanoi, tuskin Lukiossa tuskin kukaa kiusaa. Toivon et saat kamuja - Kiusattutyttö
Joo siis mä aion nyt kyl keskittyä loppuun asti tän koulun kaa! Ei ole aikomusta enää laantua niiden tempuista! Ja mul on kavereita =) mut tietysti jos sinne tulee uusia tyyppejä nii sekin ei ois pahitteeks.
Mulla itelläni on poikaystävä ja se on aina lohduttanu mua yläasteellaHyvä päätös, sanoisin. Sekin on jo hienoo ettet ole yksin, auttaa jaksamaan paremmin. On se ihan erilaista lukiossa, tosiaanki suuri muutos verrattuna yläasteeseen, ihmisten kanssa tuntuu yleisest olevan helpompi jutella ja muutenkin paljon aikuisempaa menoa on siellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18613767
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585493Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454960Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1563734Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402873Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201811Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3731714Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525