Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskuteerattiin bensa pilkkahintaiseksi.
"EU on myöntänyt Ruotsille poikkeusluvan polttoaineverojen rajuun alentamiseen."
https://www.is.fi/autot/art-2000011991818.html
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
95
3746
Vastaukset
- Anonyymi00001
Suomessa oli Sannan eikaan 3€ bensa, ilman mitään kriisiä, paitsi ehtiikö Sanna bilettämään.
Nyt kriisien ollessa päällä, emme pääse Sannan lukemiin millään.- Anonyymi00022
Suomessa on myös ruulla korkea alv, kun Ruotsi laski ruuan alv:nsä puoleen.
Ruotsi puolitti elintarvikkeiden arvonlisäveron (ALV) 12 prosentista 6 prosenttiin 1. huhtikuuta 2026 alkaen. Tämä määräaikainen alennus jatkuu vuoden 2027 loppuun saakka, ja sen tavoitteena on helpottaa kotitalouksien kustannuspaineita. Muutos on laskenut ruoan hintaa ja houkutellut suomalaisia ostoksille.
Ruoan arvonlisävero (ALV) Suomessa on 13,5 % vuoden 2026 alusta alkaen.
Ei halpaa ruokaa suomalaisille Orpon ja Purran päätöksellä. Ei vaikka maassamme on euroalueen kovimmat elintarvikkeiden hinnat ja greedflation eli yritysten ahneusinflaatio 2022-2026. - Anonyymi00025
Ei ollut .
- Anonyymi00026
Milloin sinun mielestä Ukrainan sota alkoi ? Niinpä niin .
- Anonyymi00035
Sannan aikaan oli keskimäärin 1.3€/l pensa. Persujen aikaan keskihinnaksi ei taida edes 2€ riittää..
- Anonyymi00055
Anonyymi00035 kirjoitti:
Sannan aikaan oli keskimäärin 1.3€/l pensa. Persujen aikaan keskihinnaksi ei taida edes 2€ riittää..
Tosin Sannulin aikana tuo mainitsemasi hinta oli voimassa yhtenä päivänä… mutta kai te voitte silläkin leuhkia?
- Anonyymi00057
Missä on satojen aina vaatima ruotsin malli
Jossa tuetaan työntekijän bensa laskua
Ei kiinnosta Satosta - Anonyymi00080
Anonyymi00035 kirjoitti:
Sannan aikaan oli keskimäärin 1.3€/l pensa. Persujen aikaan keskihinnaksi ei taida edes 2€ riittää..
"Sannan aikaan oli keskimäärin 1.3€/l pensa. "
Oli ainoastaan niiden koronasulkujen aikana noi edullista bensaa. Mutta jos jätetään koronasulut kokonaan huomiotta niin silloin bensan hinta oli jopa 2.5 eurpa per litra Marinin hallituksen aikana. Pelkkää huiputusta tuo sinun väitteesi että Marinin aikana bensa olisi ollut pidemmän aikaa alle 2 euroa per litra. Todellisuudessa bensa on nykyisen Orpon hallituksen aikana edullisempaa kuin Marinin hallituksen aikana kun katsotaan kokonaista hallituksen kestoaikaa. - Anonyymi00082
Jaaaa,että ilman kriisiä
- Anonyymi00084
Vai ei ollut Sannan aikaan mitään kriisiä? Ensin Covid-19 melkein kolme vuotta ja sitten hullu naapuri hyökkäsi demokraattiseen valtioon vain 3 tunnin lentomatkan päähän HelsinkiVantaa lentokentältä ja silloinhan tuli todellinen energiakriisi jokaiseen Euroopan valtioon.
- Anonyymi00002
PurraOrpo on pettänyt kaikessa
- Anonyymi00003
Sannan aikaan bensaa sai 1,3 eurolla. Eipä vaan persut pysty edes samaan, vaikka lupasivat jopa euron bensaa.
- Anonyymi00004
Ei ollut noin kallista vaan 1,2€ oli alimmillaan.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ei ollut noin kallista vaan 1,2€ oli alimmillaan.
Elon laskuopin mukaan jos sinulla on rahaa 1,3 euroa, niin saat sillä 1,2 euron edestä, ja jää vielä rahaa hieman ylikin.
- Anonyymi00007
Sannan aikoihin vain siellä Venäjällä oli noin halpaa bensaa.
- Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ei ollut noin kallista vaan 1,2€ oli alimmillaan.
Jep, siellä Venäjällä.
- Anonyymi00011
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ei ollut noin kallista vaan 1,2€ oli alimmillaan.
..minkä ikäisiä nämä "hinnanmuistelijat" mahtavat olla .. Toinen kysymys : paljonkos se tuntipalkka samaan aikaan olikaan ...
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
..minkä ikäisiä nämä "hinnanmuistelijat" mahtavat olla .. Toinen kysymys : paljonkos se tuntipalkka samaan aikaan olikaan ...
Kuusi vuotta sitten moni oli kuusi vuotta nuorempia kuin nykyään.
13.5.2020
https://www.is.fi/autot/art-2000006506243.html
"Polttaine.net- ja Tankille.fi -sivustojen mukaan 95E10-laadun keskihinta liikkuu nyt 1,24–1,25 eurossa. Halvimmillaan bensaa myydään jopa 1,15 eurolla litralta muun muassa Porvoon ja Tampereen seudulla. Keskihinta oli 1,15 euron tasolla viimeksi talvella 2004."
Kova ennätys Sannalta tuo. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kuusi vuotta sitten moni oli kuusi vuotta nuorempia kuin nykyään.
13.5.2020
https://www.is.fi/autot/art-2000006506243.html
"Polttaine.net- ja Tankille.fi -sivustojen mukaan 95E10-laadun keskihinta liikkuu nyt 1,24–1,25 eurossa. Halvimmillaan bensaa myydään jopa 1,15 eurolla litralta muun muassa Porvoon ja Tampereen seudulla. Keskihinta oli 1,15 euron tasolla viimeksi talvella 2004."
Kova ennätys Sannalta tuo.Yhden päivän bensan hinta 🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kuusi vuotta sitten moni oli kuusi vuotta nuorempia kuin nykyään.
13.5.2020
https://www.is.fi/autot/art-2000006506243.html
"Polttaine.net- ja Tankille.fi -sivustojen mukaan 95E10-laadun keskihinta liikkuu nyt 1,24–1,25 eurossa. Halvimmillaan bensaa myydään jopa 1,15 eurolla litralta muun muassa Porvoon ja Tampereen seudulla. Keskihinta oli 1,15 euron tasolla viimeksi talvella 2004."
Kova ennätys Sannalta tuo.Mikä ennätys? Osaatko lukea ja tiedätkö mitä keskihinta tarkoittaa? 🤭
- Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Yhden päivän bensan hinta 🤣🤣🤣🤣
Halvempaa oli kuin nyt Riikan aikana 🤣😅😂
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Halvempaa oli kuin nyt Riikan aikana 🤣😅😂
Kaikki oli Sannan aikaan halvempaa. Makaroonipussi maksoi 19 senttiä, kahvi-pkt 2 euroa jne. Sähkön alv 10 prossa, kaikki oli halpaa. Ihmisillä oli rahaa käydä ravintoloissa syömässä. Kansantalous porskutti ja tunnelma oli koko valtakunnassa iloinen.
- Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Halvempaa oli kuin nyt Riikan aikana 🤣😅😂
Yhtenä päivänä 🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi00024
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kaikki oli Sannan aikaan halvempaa. Makaroonipussi maksoi 19 senttiä, kahvi-pkt 2 euroa jne. Sähkön alv 10 prossa, kaikki oli halpaa. Ihmisillä oli rahaa käydä ravintoloissa syömässä. Kansantalous porskutti ja tunnelma oli koko valtakunnassa iloinen.
Ja velat olivat saatavia 🤗
- Anonyymi00027
Anonyymi00005 kirjoitti:
Elon laskuopin mukaan jos sinulla on rahaa 1,3 euroa, niin saat sillä 1,2 euron edestä, ja jää vielä rahaa hieman ylikin.
Ja jos eurolla ostaa , jää vielä enemmän . Mitä oikein sönkötät ?
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ja jos eurolla ostaa , jää vielä enemmän . Mitä oikein sönkötät ?
Ei se bonjaa 🤭
- Anonyymi00083
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kuusi vuotta sitten moni oli kuusi vuotta nuorempia kuin nykyään.
13.5.2020
https://www.is.fi/autot/art-2000006506243.html
"Polttaine.net- ja Tankille.fi -sivustojen mukaan 95E10-laadun keskihinta liikkuu nyt 1,24–1,25 eurossa. Halvimmillaan bensaa myydään jopa 1,15 eurolla litralta muun muassa Porvoon ja Tampereen seudulla. Keskihinta oli 1,15 euron tasolla viimeksi talvella 2004."
Kova ennätys Sannalta tuo.Hyvä löytö,koska yksittäiset huiput eri asia
- Anonyymi00098
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ei ollut noin kallista vaan 1,2€ oli alimmillaan.
Minun muistin mukaan siitä maksettiin kun haki bensaa,
noin 1,4 euroa litralta ja myöhemmin 3,5 euroa litralta.
Muistakaa äänestää SDP voittoon.
- Anonyymi00006
Eipä täällä vieläkään ole niitä Sannulin 3€ litrahintoja, vaikka te polkupyöräkommarit niitä haikailette.
- Anonyymi00009
Eihän Suomessa muuta osata kuin verottaa ja tappaa talous, ahne maa tämä suomi on sen kansaa kohtaan.
Sitten jaetaan "voitot" ilmaiseksi Ukrainan sodalle. Kyllä tämä on sairas maa nykyisin!- Anonyymi00015
Miksi suomi ei edes pyydä EU:lta apua tässäkään asiassa?
Vain maksaa halutaan, koskaan ei pyydetä apua Eulta. - Anonyymi00039
Anonyymi00015 kirjoitti:
Miksi suomi ei edes pyydä EU:lta apua tässäkään asiassa?
Vain maksaa halutaan, koskaan ei pyydetä apua Eulta."Miksi suomi ei edes pyydä EU:lta apua tässäkään asiassa?"
Sanna osasi neuvotela EU:n kanssakin. Sai yön tunteina puhuttua vielä 500 miljoonaa euroa lisää Suomelle.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006579131.html
"Suomea neuvotteluissa edusti pääministeri Sanna Marin (sd). Marin kertoi keskiviikkona pitämässään tiedotustilaisuudessa, että olo on jetlaginen, vaikka Brysseliin ei ole aikaeroa kuin tunnin verran. Viikonlopun aikana päämiehet kuitenkin elivät epätavallisessa vuorokausirytmissä.
– Neuvottelut olivat pitkät ja vaikeat, aika vähän tuli öisin nukuttua. Brysselissä neuvottelimme kaikki yöt, ja aamulla kello seitsemältä pääsimme muutamaksi tunniksi lepäämään, minkä jälkeen jatkoimme taas. Nyt on vihdoin ja viimein ensimmäinen yö kunnolla nukuttu.
Marin kertoi tiedotustilaisuudessa, että vielä maanantain ja tiistain välisenä yönä hän sai tuplattua Suomelle esitetyn kansallisen kuoren rahasumman. Asia oli yksi viimeisiä neuvotteluissa auki olleita kysymyksiä.
– Viimeisen yön aikana onnistuin kasvattamaan tätä kokonaisuutta 250 miljoonalla eurolla. Taisi olla puoli kahden aikaan yöllä, kun varmistui, että tämän saamme, Marin kertasi.
Suomen kansallinen kuori sisältää 400 miljoonaa euroa maaseudun kehittämisrahaa ja 100 miljoonaa euroa Suomen pohjoisten ja itäisten osien kehittämiseen. Marin sai siis viimeisissä väännöissä vielä tuplattua Suomen saatavat. Suomi ei ole aikaisemmin saanut aluekehitykseen rahoitusta.
– Ei suinkaan ole niin, että joku tulee ja tarjoaa, vaan kyllä tämän eteen on joutunut aika paljon tekemään töitä ja luomaan sen kaltaisen asetelman, jossa Suomelle on ollut pakko antaa se, mitä me olemme vaatineet, Marin sanoi ponnekkaasti." - Anonyymi00045
Anonyymi00039 kirjoitti:
"Miksi suomi ei edes pyydä EU:lta apua tässäkään asiassa?"
Sanna osasi neuvotela EU:n kanssakin. Sai yön tunteina puhuttua vielä 500 miljoonaa euroa lisää Suomelle.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006579131.html
"Suomea neuvotteluissa edusti pääministeri Sanna Marin (sd). Marin kertoi keskiviikkona pitämässään tiedotustilaisuudessa, että olo on jetlaginen, vaikka Brysseliin ei ole aikaeroa kuin tunnin verran. Viikonlopun aikana päämiehet kuitenkin elivät epätavallisessa vuorokausirytmissä.
– Neuvottelut olivat pitkät ja vaikeat, aika vähän tuli öisin nukuttua. Brysselissä neuvottelimme kaikki yöt, ja aamulla kello seitsemältä pääsimme muutamaksi tunniksi lepäämään, minkä jälkeen jatkoimme taas. Nyt on vihdoin ja viimein ensimmäinen yö kunnolla nukuttu.
Marin kertoi tiedotustilaisuudessa, että vielä maanantain ja tiistain välisenä yönä hän sai tuplattua Suomelle esitetyn kansallisen kuoren rahasumman. Asia oli yksi viimeisiä neuvotteluissa auki olleita kysymyksiä.
– Viimeisen yön aikana onnistuin kasvattamaan tätä kokonaisuutta 250 miljoonalla eurolla. Taisi olla puoli kahden aikaan yöllä, kun varmistui, että tämän saamme, Marin kertasi.
Suomen kansallinen kuori sisältää 400 miljoonaa euroa maaseudun kehittämisrahaa ja 100 miljoonaa euroa Suomen pohjoisten ja itäisten osien kehittämiseen. Marin sai siis viimeisissä väännöissä vielä tuplattua Suomen saatavat. Suomi ei ole aikaisemmin saanut aluekehitykseen rahoitusta.
– Ei suinkaan ole niin, että joku tulee ja tarjoaa, vaan kyllä tämän eteen on joutunut aika paljon tekemään töitä ja luomaan sen kaltaisen asetelman, jossa Suomelle on ollut pakko antaa se, mitä me olemme vaatineet, Marin sanoi ponnekkaasti."Hyvin neuvoteltu… Suomi sai 2 mrd 7 mrd:lla 🥳🤗🥳
- Anonyymi00051
Eu vaatii kaikki voitot eu.lle. Ruotsin energiaministeri sai hepulin tänään ja väitti että eu varastaa ruotsalaisten rahat.
- Anonyymi00085
Anonyymi00051 kirjoitti:
Eu vaatii kaikki voitot eu.lle. Ruotsin energiaministeri sai hepulin tänään ja väitti että eu varastaa ruotsalaisten rahat.
Aivan hulluahan se on Ruotsin veronmaksajien ja sähkönkäyttäjien maksaa Saksan tuulivoiman rakentamisen.
- Anonyymi00010
Missä on todiste siitä että persut olisivat luvanneet euron bensaa?
Siitä kyllä puhuivat että bensan hinnan pyrkivät pitämään maltillisena. Ja näin ovat tehneetkin niissä puitteissa mitkä heillä on.- Anonyymi00034
Videot löytyy kyllä netistä Riikan valehteluista alkaen. Elä persu viitsi edes yrittää hämmentää.
- Anonyymi00048
Anonyymi00034 kirjoitti:
Videot löytyy kyllä netistä Riikan valehteluista alkaen. Elä persu viitsi edes yrittää hämmentää.
Ymmärsitkö mitä niissä videoissa sanottiin?
- Anonyymi00070
Anonyymi00048 kirjoitti:
Ymmärsitkö mitä niissä videoissa sanottiin?
Riikka sanoo videoilla kokoomus haluaa leikata pienituloisilta, se ei meille käy.
2026 Riikka sanoo haastattelussa, ettei ole sanonut noin.
Eli valehtelee siitäkin, ettei valehdellut.
Kerro toki peruSSuomalainen, että mitä en ole ymmärtänyt?
PPS. Riikka myös ehdotti työttömille työleirejä. - Anonyymi00074
Anonyymi00070 kirjoitti:
Riikka sanoo videoilla kokoomus haluaa leikata pienituloisilta, se ei meille käy.
2026 Riikka sanoo haastattelussa, ettei ole sanonut noin.
Eli valehtelee siitäkin, ettei valehdellut.
Kerro toki peruSSuomalainen, että mitä en ole ymmärtänyt?
PPS. Riikka myös ehdotti työttömille työleirejä.Persniekka pettää AINA‼️
- Anonyymi00016
Kolmen euron litrahinnoilla valtion verotulot raketoivat siihen tahtiin, että talous on selvästi paremmassa mallissa ennen vaaleja.
- Anonyymi00019
.."talous on selvästi paremmassa mallissa"... siis ihan aikuisten oikeasti : luuletko etteivät fillarikommunistit keksi uusia . "tärkeämpiä" menokohtia ennenkuin entisiä velkoja ehditään maksuun panna
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
.."talous on selvästi paremmassa mallissa"... siis ihan aikuisten oikeasti : luuletko etteivät fillarikommunistit keksi uusia . "tärkeämpiä" menokohtia ennenkuin entisiä velkoja ehditään maksuun panna
Nämä kommunistit operoivat vain kuntatalouden tasolla (esim. Tampere, Helsinki). Valtion kassaan suoraan kiliseviä ALV- ja valmiste- yms. verotuloja eivät pysty kuppaamaan kuin osin ja pienellä viiveellä.
- Anonyymi00021
Petospuolue SDP ja Marinin hallitus nosti polttoaineiden jakeluvelvotetta rajusti ja se näkyy polttoaineiden korkeana hintana. Siis SDP se tässäkin on se joka on pettänyt meitä.
- Anonyymi00033
Elä persu viitsi. Tuota usko kukaan.
- Anonyymi00046
Anonyymi00033 kirjoitti:
Elä persu viitsi. Tuota usko kukaan.
Ei se ole uskon asia.
- Anonyymi00030
Ilma puhdistuu ja ajattelu myös. Kekseliäisyys lisääntyy, ollutkin hiipumassa liikaa.
- Anonyymi00031
Purra: Bensanveron ale varaantaa varakkaiden veroalen ja oman sujatyöpaikan saamisen
- Anonyymi00032
PeruSSuomalainen on enemmän äärioikealla mitä kokoomus. Malli on köyhät kyykkyyn, duunari kyykkyyn ja keskituloisilta pois kesämökit rikkaille halvalla.
- Anonyymi00037
Sannalla on myös hyvä kroppa ja kauniit kasvonpiirteet. Leonarado da "Vinssin" Muna-Liisan malli lienee aika lähelle Sannan ulkonäköä.
- Anonyymi00040
Petospuolue SDP ss dd pp
- Anonyymi00042
Äärioikeat kaikesta valehtelevat ovat PeruSSuomalaisia.
- Anonyymi00041
Sitä on jo päälle 10 vuotta jankattu, että hyvänen aika ihmiset, ostakaa SÄHKÖAUTO. Mitäs ette kuunnelleet! Itse ajan sähköautolla, ja ei haittaa TIPPAAKAAN vaikka bensa maksaisi 5€/litra! Kuulkaas lapsukaiset, maailma ei toimi niin, että ensin munaatte oman elämäntilanteenne täysin omasta syystä, ja sitten yhteiskunnan pitäisi tulla apuun! Nyt maksatte tyhmyydestä kallista hintaa, ja se on OIKEIN!
- Anonyymi00043
Luonto eikesstäsähköautoja. Oletko esim. seurannut miten Kongossa lapset kaivavat orjina materiaalia sinun autoosi.
- Anonyymi00049
Onko sullekin käynyt niin, että se autolaina on 4 kertaa suurempi kuin sen auton arvo on? 🤭
- Anonyymi00071
Kohta maksat sähköautolla ajosta tieveroa, ja käyttövoimaveroja 1000 euroa, kun polttomoottoriautot vähenee, Pitää saada vuosittain 8 miljardia kasaan,
- Anonyymi00044
Kallis bensa on tälle omahyväiselle ja itsekeskeiselle vajakkikansalle aivan oikein! Sitä saatte mitä tilaatte haha!
Työntäkää romuihinne vaikka pähkinänkuoria tankkiin! - Anonyymi00047
Ruotsilla on ollut parikymmentä vuotta ylijäämäiset valtion budjetit. Valtio on maksanut velkojaan pois juuri siksi, että olisi varaa tukea kansaa, kun sitä tukea tarvitaan.
- Anonyymi00050
Siellä onkin tehty ne talousuudistukset aikoja sitten, kun täällä niitä on vasta nyt alettu tekemään.
- Anonyymi00052
4€. Litra ja kaikelle laadulle sama, niin olisi parillinen luku.
- Anonyymi00053
Korona-pandemian aikaan oli diesel alle euron ja 95 oli 1.2 €uron kantturoissa.
- Anonyymi00056
Niin, teillä siellä Venäjällä.
- Anonyymi00054
Euron bensasta on turha enää puhua, vai mitä persut...
https://www.facebook.com/share/v/18U5C7u31b/
Olkaa hyvä.- Anonyymi00058
Koska olet ostanut kinkkimopoosi 1 eurolla bensaa?
- Anonyymi00059
"EU on myöntänyt Ruotsille poikkeusluvan polttoaineverojen rajuun alentamiseen."
https://www.is.fi/autot/art-2000011991818.html
Mitä tapahtuisi, jos Suomi alentaisi polttoaineveroja kysymättä lupa joltain virastolta Brysselissä. Entä jos monet muut EU maat tekisivät samoin.
Viro, Latvia ja Liettua itsenäistyivät Neuvostoliitosta kysymättä lupaa Moskovasta. Voisiko Suomi lopettaa alistumisen ja lupien pyytämisen ulkopuolisilta.- Anonyymi00060
Virohan oli vain miehitetty. Siksi Suomikaan ei tunnustanut Viroa uudelleen, koska itsenäisyys oli ollut koko ajan voimassa.
- Anonyymi00061
EloApinat olivat heränneet piribileistään ja olivat istumassa persehomeessa! Sossutuet nostettu ja Punikkiliput liehuen ja Putinia huutaen.
- Anonyymi00062
Vihreiden "silikoni" huutaa kovasti ympäristöasioista; sen jälkeen lähtee dieselkäyttöisellä matkailuautollaan matkaan; kertoo myöhemmin, kuinka kivaa olikaan!
- Anonyymi00063
Petospuolue SDP ja Marinin hallitus nosti jakeluvelvoitetta rajusti ja sehän näkyy nyt. Petospuolue SDP nyt taas valehteleen--- että eihän me.
- Anonyymi00064
Ruvetaan muuttamaan ruotsiin.
Siellä osataan. - Anonyymi00065
Riikka ei pärjää edes hollantilaisille.
https://www.fuel-prices.eu/ - Anonyymi00066
Tää on Suomi ei Ruotsi!!!
- Anonyymi00067
Nyt ei ole varaa alennuksiin kun velat maksamatta.
- Anonyymi00086
Olisi kiva tietää mitkä valtiot tai oligarkit ovat antaneet Suomelle nuo järjettömän suuret lainat ja millä korolla ja maksuajalla. Miksi Purra valtionvarainministerinä vaikenee?
- Anonyymi00068
Lähdet Ruottiin kun on kielipää.
- Anonyymi00069
Näin viisaat tekivät aikoinaan.
- Anonyymi00073
Tämä karmea taloustilanne paalutettiin jo Marinin ja sitä edeltäneiden hallitusten aikana ja siinä on iso osuus haittamaahanmuuton kustannuksillakin miljardeja on palanut ja palaa kiitos edellisten hallitusten, joiden mielipuuhaa oli pistää vero-ja velkavaroja kaikinpuolin "tuhoisaan projektiin" : (
Kyllä meitä tavallisia tokun suomalaisia tietenkin pännii ja ahdistaa kaiken kallistuminen, mutta ei se parane ainakaan demareita, vihreitä, vas.liittoa ja kepua äänestämällä.
Kokoomuskin on pelannut korttinsa pitkin aikaa varsin tavallisia suomalaisia vastaan, on nyt kuitenkin viitteitä jotta olisi löytämässä muutosta mitä yltiöpäiseen mamutukseen tulee?
Valitettavasti vain PS on pysynyt kannoissaan ja saanut jopa tilannetta aavistuksen tolkullisemmaksi lainsäädännön osalta.
Mutta: Ei riitä vielä mihinkään ja velaksi täällä elätellään isoa määrää lämpimien maiden asukkaita : ( - Anonyymi00075
Ruotsista lähetettiin selkeitä varoituksia suomalaisille poliitikoille velkaantumisesta jo 2010-luvulla. Silloin Ruotsilla oli kaikkien puolueiden yhteisesti sopimalla tavalla ylijäämäiset budjetit ja valtion veikaa lyhennettiin kovaa vauhtia.
Ruotsista perattiin pois valtava määrä tukiaisia. Esimerkiksi maatalous ja kulttuurialat saivat opetella toimimaan uudella tavalla. Valtion palkat eivät ole sen korkeampia kuin vapaan yrityselämän palkat. Suomessa ei ole vieläkään tehty mitään vastaavaa saneerausta. - Anonyymi00076
Ette varmaan ole huomanneet Suomen ottavan velkaa joka sekunti ?
Mitään alennuksia minnekkään ei tule tehdä, paremminkin nostaa veroja ja leikata menoja.
Suomalaisten järki ja laskutaito lienee todella heikko. - Anonyymi00077
Idänkaupan vaje ainakin 5,5 miljardia euroa hih!
- Anonyymi00078
Persu pettää aina.
- Anonyymi00079
Petospuolue SDP se pettää aina.
- Anonyymi00081
Ei ole tavalliselle tallaajalle, joka ajaa bensiiniautolla, mitään merkitystä sillä, jos bensa maksaa 20 -30 centtiä enemmän tai vähemmän, siis vertailu Ruotsin bensanhintaan. Jos nyt ei aja hirmu määriä, eli vain 15 -20 tuhatta vuodessa. Myös diesel on 20 - 30 c halvempaa litralta Ruotsissa kuin Suomessa nyt. SE kyllä vaikuttaa kuljetusfirmoille melkoisesti. Sehän oli jokin aika sitten Ruotsissa Suomen hintoja kalliimpaa, eli oli pakko toimia.
- Anonyymi00087
oispa riikka kuollu äitien päivänä olisi ollut lahja monelle äidille,
- Anonyymi00088
Heinäkuu matkailuautolla lomailua, mutta nyt matka pois Suomesta. Ei näillä hinnoilla ole mitään järkeä matkailla Suomessa, polttoaine, syöminen, juominen, museot, huvipuistot ym. Kallis on maa tehdä mitään. Kannattiko?
- Anonyymi00089
Mitä täällä Riikkaa aina haukutaan.ei kai se hänen vika ole että Suomi on korviaan myöten veloissa ja kusessa.se on edellisten hallitusten syy.se velkamäärä ei pienene sillä että ilmaista bensaa ruvetaan jakamaan.jos on niin tyhmä ettei ymmärrä niin parempi pitää turpansa kiinni.
.- Anonyymi00094
No todellakin on. Valehteleva paskaläjähän lupasi yhdessä valehtelevan Lapasen kanssa, että velkaantuminen loppuu. Ottivat velkaa entistä enemmän.
- Anonyymi00090
Ruotsin bensa ja dieseliveron viimeisin alentaminen on väliaikainen, alkoi 1 toukokuuta 2026 ja loppuu 30.9 2026.
Tänään näyttää 95 (E10) bensa olevan keskimäärin 18,24kr/ l ja diesel 20,60 kr/l koko Ruotsissa. Lääneittäin vaihteluita. Lapissa huomattavasti kalliimpaa kuin muualla Ruotsissa.
18,24SEK on euroissa 1,68 20,60 SEK on euroissa 1,89.
Ruotsin valtionvelka oli 30.4 2026 1248 miljardia SEK , valtionlainan korko 2,65%
vuonna 2025 oli valtion rahaliikenne 9525 miljardia SEK. - Anonyymi00091
Meillä halvempaa. Daa daa suomipoika.
- Anonyymi00092
Ei osaa persut ja hallitus neuvotella. Muuta maat sai bensan hinnat alas.
Kertoo juuri siitä, että meillä ei haluta, osata eli tämä hallitus on osaamaton.
Ruotsis ai EUlta apuja mutta miksi Suomi ei osaa, ilmankos meillä ei kulje vienti ei tuonti ja muutkaan bisnekset.
Tällainen onneton hallitus petti suomen, vei sen tuhoon ja olemm tuhon tiellä. Aika vaihtaa nämä rasistit pois. - Anonyymi00093
Nurinkurinen suomalainen yhteiskunta kaikkineen kansanryöstö politiikkoineen.
- Anonyymi00095
Ruotsilla on vielä varaa heittää verovaroja ikkunasta ulos, mutta sielläkin tämä Suomen viitoittama velkapolku loppuu lyhyeen.
- Anonyymi00096
Voi niitä aikoja kun käytiin Vaalimaalla tankkaamassa halpaa polttoainetta. Nyt pitää lähteä lomalle autolla, mutta suunta on ulkomaat. Jos hyvin käy niin jään töihin ulkomaille,
- Anonyymi00097
Taito johtajat asialla.
https://yle.fi/a/74-20225933
Myös tuolla Ei tietenkään, on tämä maa menetetty tapaus mää sanon.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama907492Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1216237Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604357Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2302990Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902600Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh181808- 1111338
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1651334Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21741"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19666