Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Anonyymi-ap

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskuteerattiin bensa pilkkahintaiseksi.

"EU on myöntänyt Ruotsille poikkeusluvan polttoaineverojen rajuun alentamiseen."

https://www.is.fi/autot/art-2000011991818.html

95

3746

4Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Suomessa oli Sannan eikaan 3€ bensa, ilman mitään kriisiä, paitsi ehtiikö Sanna bilettämään.
      Nyt kriisien ollessa päällä, emme pääse Sannan lukemiin millään.

      • Anonyymi00022

        Suomessa on myös ruulla korkea alv, kun Ruotsi laski ruuan alv:nsä puoleen.

        Ruotsi puolitti elintarvikkeiden arvonlisäveron (ALV) 12 prosentista 6 prosenttiin 1. huhtikuuta 2026 alkaen. Tämä määräaikainen alennus jatkuu vuoden 2027 loppuun saakka, ja sen tavoitteena on helpottaa kotitalouksien kustannuspaineita. Muutos on laskenut ruoan hintaa ja houkutellut suomalaisia ostoksille.

        Ruoan arvonlisävero (ALV) Suomessa on 13,5 % vuoden 2026 alusta alkaen.

        Ei halpaa ruokaa suomalaisille Orpon ja Purran päätöksellä. Ei vaikka maassamme on euroalueen kovimmat elintarvikkeiden hinnat ja greedflation eli yritysten ahneusinflaatio 2022-2026.


      • Anonyymi00025

        Ei ollut .


      • Anonyymi00026

        Milloin sinun mielestä Ukrainan sota alkoi ? Niinpä niin .


      • Anonyymi00035

        Sannan aikaan oli keskimäärin 1.3€/l pensa. Persujen aikaan keskihinnaksi ei taida edes 2€ riittää..


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Sannan aikaan oli keskimäärin 1.3€/l pensa. Persujen aikaan keskihinnaksi ei taida edes 2€ riittää..

        Tosin Sannulin aikana tuo mainitsemasi hinta oli voimassa yhtenä päivänä… mutta kai te voitte silläkin leuhkia?


      • Anonyymi00057

        Missä on satojen aina vaatima ruotsin malli

        Jossa tuetaan työntekijän bensa laskua

        Ei kiinnosta Satosta


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Sannan aikaan oli keskimäärin 1.3€/l pensa. Persujen aikaan keskihinnaksi ei taida edes 2€ riittää..

        "Sannan aikaan oli keskimäärin 1.3€/l pensa. "
        Oli ainoastaan niiden koronasulkujen aikana noi edullista bensaa. Mutta jos jätetään koronasulut kokonaan huomiotta niin silloin bensan hinta oli jopa 2.5 eurpa per litra Marinin hallituksen aikana. Pelkkää huiputusta tuo sinun väitteesi että Marinin aikana bensa olisi ollut pidemmän aikaa alle 2 euroa per litra. Todellisuudessa bensa on nykyisen Orpon hallituksen aikana edullisempaa kuin Marinin hallituksen aikana kun katsotaan kokonaista hallituksen kestoaikaa.


      • Anonyymi00082

        Jaaaa,että ilman kriisiä


      • Anonyymi00084

        Vai ei ollut Sannan aikaan mitään kriisiä? Ensin Covid-19 melkein kolme vuotta ja sitten hullu naapuri hyökkäsi demokraattiseen valtioon vain 3 tunnin lentomatkan päähän HelsinkiVantaa lentokentältä ja silloinhan tuli todellinen energiakriisi jokaiseen Euroopan valtioon.


    • Anonyymi00002

      PurraOrpo on pettänyt kaikessa

    • Anonyymi00003

      Sannan aikaan bensaa sai 1,3 eurolla. Eipä vaan persut pysty edes samaan, vaikka lupasivat jopa euron bensaa.

      • Anonyymi00004

        Ei ollut noin kallista vaan 1,2€ oli alimmillaan.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ei ollut noin kallista vaan 1,2€ oli alimmillaan.

        Elon laskuopin mukaan jos sinulla on rahaa 1,3 euroa, niin saat sillä 1,2 euron edestä, ja jää vielä rahaa hieman ylikin.


      • Anonyymi00007

        Sannan aikoihin vain siellä Venäjällä oli noin halpaa bensaa.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ei ollut noin kallista vaan 1,2€ oli alimmillaan.

        Jep, siellä Venäjällä.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ei ollut noin kallista vaan 1,2€ oli alimmillaan.

        ..minkä ikäisiä nämä "hinnanmuistelijat" mahtavat olla .. Toinen kysymys : paljonkos se tuntipalkka samaan aikaan olikaan ...


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        ..minkä ikäisiä nämä "hinnanmuistelijat" mahtavat olla .. Toinen kysymys : paljonkos se tuntipalkka samaan aikaan olikaan ...

        Kuusi vuotta sitten moni oli kuusi vuotta nuorempia kuin nykyään.

        13.5.2020

        https://www.is.fi/autot/art-2000006506243.html

        "Polttaine.net- ja Tankille.fi -sivustojen mukaan 95E10-laadun keskihinta liikkuu nyt 1,24–1,25 eurossa. Halvimmillaan bensaa myydään jopa 1,15 eurolla litralta muun muassa Porvoon ja Tampereen seudulla. Keskihinta oli 1,15 euron tasolla viimeksi talvella 2004."

        Kova ennätys Sannalta tuo.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Kuusi vuotta sitten moni oli kuusi vuotta nuorempia kuin nykyään.

        13.5.2020

        https://www.is.fi/autot/art-2000006506243.html

        "Polttaine.net- ja Tankille.fi -sivustojen mukaan 95E10-laadun keskihinta liikkuu nyt 1,24–1,25 eurossa. Halvimmillaan bensaa myydään jopa 1,15 eurolla litralta muun muassa Porvoon ja Tampereen seudulla. Keskihinta oli 1,15 euron tasolla viimeksi talvella 2004."

        Kova ennätys Sannalta tuo.

        Yhden päivän bensan hinta 🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Kuusi vuotta sitten moni oli kuusi vuotta nuorempia kuin nykyään.

        13.5.2020

        https://www.is.fi/autot/art-2000006506243.html

        "Polttaine.net- ja Tankille.fi -sivustojen mukaan 95E10-laadun keskihinta liikkuu nyt 1,24–1,25 eurossa. Halvimmillaan bensaa myydään jopa 1,15 eurolla litralta muun muassa Porvoon ja Tampereen seudulla. Keskihinta oli 1,15 euron tasolla viimeksi talvella 2004."

        Kova ennätys Sannalta tuo.

        Mikä ennätys? Osaatko lukea ja tiedätkö mitä keskihinta tarkoittaa? 🤭


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Yhden päivän bensan hinta 🤣🤣🤣🤣

        Halvempaa oli kuin nyt Riikan aikana 🤣😅😂


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Halvempaa oli kuin nyt Riikan aikana 🤣😅😂

        Kaikki oli Sannan aikaan halvempaa. Makaroonipussi maksoi 19 senttiä, kahvi-pkt 2 euroa jne. Sähkön alv 10 prossa, kaikki oli halpaa. Ihmisillä oli rahaa käydä ravintoloissa syömässä. Kansantalous porskutti ja tunnelma oli koko valtakunnassa iloinen.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Halvempaa oli kuin nyt Riikan aikana 🤣😅😂

        Yhtenä päivänä 🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Kaikki oli Sannan aikaan halvempaa. Makaroonipussi maksoi 19 senttiä, kahvi-pkt 2 euroa jne. Sähkön alv 10 prossa, kaikki oli halpaa. Ihmisillä oli rahaa käydä ravintoloissa syömässä. Kansantalous porskutti ja tunnelma oli koko valtakunnassa iloinen.

        Ja velat olivat saatavia 🤗


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Elon laskuopin mukaan jos sinulla on rahaa 1,3 euroa, niin saat sillä 1,2 euron edestä, ja jää vielä rahaa hieman ylikin.

        Ja jos eurolla ostaa , jää vielä enemmän . Mitä oikein sönkötät ?


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Ja jos eurolla ostaa , jää vielä enemmän . Mitä oikein sönkötät ?

        Ei se bonjaa 🤭


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Kuusi vuotta sitten moni oli kuusi vuotta nuorempia kuin nykyään.

        13.5.2020

        https://www.is.fi/autot/art-2000006506243.html

        "Polttaine.net- ja Tankille.fi -sivustojen mukaan 95E10-laadun keskihinta liikkuu nyt 1,24–1,25 eurossa. Halvimmillaan bensaa myydään jopa 1,15 eurolla litralta muun muassa Porvoon ja Tampereen seudulla. Keskihinta oli 1,15 euron tasolla viimeksi talvella 2004."

        Kova ennätys Sannalta tuo.

        Hyvä löytö,koska yksittäiset huiput eri asia


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ei ollut noin kallista vaan 1,2€ oli alimmillaan.

        Minun muistin mukaan siitä maksettiin kun haki bensaa,
        noin 1,4 euroa litralta ja myöhemmin 3,5 euroa litralta.
        Muistakaa äänestää SDP voittoon.


    • Anonyymi00006

      Eipä täällä vieläkään ole niitä Sannulin 3€ litrahintoja, vaikka te polkupyöräkommarit niitä haikailette.

    • Anonyymi00009

      Eihän Suomessa muuta osata kuin verottaa ja tappaa talous, ahne maa tämä suomi on sen kansaa kohtaan.
      Sitten jaetaan "voitot" ilmaiseksi Ukrainan sodalle. Kyllä tämä on sairas maa nykyisin!

      • Anonyymi00015

        Miksi suomi ei edes pyydä EU:lta apua tässäkään asiassa?
        Vain maksaa halutaan, koskaan ei pyydetä apua Eulta.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Miksi suomi ei edes pyydä EU:lta apua tässäkään asiassa?
        Vain maksaa halutaan, koskaan ei pyydetä apua Eulta.

        "Miksi suomi ei edes pyydä EU:lta apua tässäkään asiassa?"

        Sanna osasi neuvotela EU:n kanssakin. Sai yön tunteina puhuttua vielä 500 miljoonaa euroa lisää Suomelle.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006579131.html

        "Suomea neuvotteluissa edusti pääministeri Sanna Marin (sd). Marin kertoi keskiviikkona pitämässään tiedotustilaisuudessa, että olo on jetlaginen, vaikka Brysseliin ei ole aikaeroa kuin tunnin verran. Viikonlopun aikana päämiehet kuitenkin elivät epätavallisessa vuorokausirytmissä.

        – Neuvottelut olivat pitkät ja vaikeat, aika vähän tuli öisin nukuttua. Brysselissä neuvottelimme kaikki yöt, ja aamulla kello seitsemältä pääsimme muutamaksi tunniksi lepäämään, minkä jälkeen jatkoimme taas. Nyt on vihdoin ja viimein ensimmäinen yö kunnolla nukuttu.

        Marin kertoi tiedotustilaisuudessa, että vielä maanantain ja tiistain välisenä yönä hän sai tuplattua Suomelle esitetyn kansallisen kuoren rahasumman. Asia oli yksi viimeisiä neuvotteluissa auki olleita kysymyksiä.

        – Viimeisen yön aikana onnistuin kasvattamaan tätä kokonaisuutta 250 miljoonalla eurolla. Taisi olla puoli kahden aikaan yöllä, kun varmistui, että tämän saamme, Marin kertasi.

        Suomen kansallinen kuori sisältää 400 miljoonaa euroa maaseudun kehittämisrahaa ja 100 miljoonaa euroa Suomen pohjoisten ja itäisten osien kehittämiseen. Marin sai siis viimeisissä väännöissä vielä tuplattua Suomen saatavat. Suomi ei ole aikaisemmin saanut aluekehitykseen rahoitusta.

        – Ei suinkaan ole niin, että joku tulee ja tarjoaa, vaan kyllä tämän eteen on joutunut aika paljon tekemään töitä ja luomaan sen kaltaisen asetelman, jossa Suomelle on ollut pakko antaa se, mitä me olemme vaatineet, Marin sanoi ponnekkaasti."


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        "Miksi suomi ei edes pyydä EU:lta apua tässäkään asiassa?"

        Sanna osasi neuvotela EU:n kanssakin. Sai yön tunteina puhuttua vielä 500 miljoonaa euroa lisää Suomelle.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006579131.html

        "Suomea neuvotteluissa edusti pääministeri Sanna Marin (sd). Marin kertoi keskiviikkona pitämässään tiedotustilaisuudessa, että olo on jetlaginen, vaikka Brysseliin ei ole aikaeroa kuin tunnin verran. Viikonlopun aikana päämiehet kuitenkin elivät epätavallisessa vuorokausirytmissä.

        – Neuvottelut olivat pitkät ja vaikeat, aika vähän tuli öisin nukuttua. Brysselissä neuvottelimme kaikki yöt, ja aamulla kello seitsemältä pääsimme muutamaksi tunniksi lepäämään, minkä jälkeen jatkoimme taas. Nyt on vihdoin ja viimein ensimmäinen yö kunnolla nukuttu.

        Marin kertoi tiedotustilaisuudessa, että vielä maanantain ja tiistain välisenä yönä hän sai tuplattua Suomelle esitetyn kansallisen kuoren rahasumman. Asia oli yksi viimeisiä neuvotteluissa auki olleita kysymyksiä.

        – Viimeisen yön aikana onnistuin kasvattamaan tätä kokonaisuutta 250 miljoonalla eurolla. Taisi olla puoli kahden aikaan yöllä, kun varmistui, että tämän saamme, Marin kertasi.

        Suomen kansallinen kuori sisältää 400 miljoonaa euroa maaseudun kehittämisrahaa ja 100 miljoonaa euroa Suomen pohjoisten ja itäisten osien kehittämiseen. Marin sai siis viimeisissä väännöissä vielä tuplattua Suomen saatavat. Suomi ei ole aikaisemmin saanut aluekehitykseen rahoitusta.

        – Ei suinkaan ole niin, että joku tulee ja tarjoaa, vaan kyllä tämän eteen on joutunut aika paljon tekemään töitä ja luomaan sen kaltaisen asetelman, jossa Suomelle on ollut pakko antaa se, mitä me olemme vaatineet, Marin sanoi ponnekkaasti."

        Hyvin neuvoteltu… Suomi sai 2 mrd 7 mrd:lla 🥳🤗🥳


      • Anonyymi00051

        Eu vaatii kaikki voitot eu.lle. Ruotsin energiaministeri sai hepulin tänään ja väitti että eu varastaa ruotsalaisten rahat.


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Eu vaatii kaikki voitot eu.lle. Ruotsin energiaministeri sai hepulin tänään ja väitti että eu varastaa ruotsalaisten rahat.

        Aivan hulluahan se on Ruotsin veronmaksajien ja sähkönkäyttäjien maksaa Saksan tuulivoiman rakentamisen.


    • Anonyymi00010

      Missä on todiste siitä että persut olisivat luvanneet euron bensaa?

      Siitä kyllä puhuivat että bensan hinnan pyrkivät pitämään maltillisena. Ja näin ovat tehneetkin niissä puitteissa mitkä heillä on.

      • Anonyymi00034

        Videot löytyy kyllä netistä Riikan valehteluista alkaen. Elä persu viitsi edes yrittää hämmentää.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Videot löytyy kyllä netistä Riikan valehteluista alkaen. Elä persu viitsi edes yrittää hämmentää.

        Ymmärsitkö mitä niissä videoissa sanottiin?


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Ymmärsitkö mitä niissä videoissa sanottiin?

        Riikka sanoo videoilla kokoomus haluaa leikata pienituloisilta, se ei meille käy.

        2026 Riikka sanoo haastattelussa, ettei ole sanonut noin.

        Eli valehtelee siitäkin, ettei valehdellut.

        Kerro toki peruSSuomalainen, että mitä en ole ymmärtänyt?

        PPS. Riikka myös ehdotti työttömille työleirejä.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00070 kirjoitti:

        Riikka sanoo videoilla kokoomus haluaa leikata pienituloisilta, se ei meille käy.

        2026 Riikka sanoo haastattelussa, ettei ole sanonut noin.

        Eli valehtelee siitäkin, ettei valehdellut.

        Kerro toki peruSSuomalainen, että mitä en ole ymmärtänyt?

        PPS. Riikka myös ehdotti työttömille työleirejä.

        Persniekka pettää AINA‼️


    • Anonyymi00016

      Kolmen euron litrahinnoilla valtion verotulot raketoivat siihen tahtiin, että talous on selvästi paremmassa mallissa ennen vaaleja.

      • Anonyymi00019

        .."talous on selvästi paremmassa mallissa"... siis ihan aikuisten oikeasti : luuletko etteivät fillarikommunistit keksi uusia . "tärkeämpiä" menokohtia ennenkuin entisiä velkoja ehditään maksuun panna


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        .."talous on selvästi paremmassa mallissa"... siis ihan aikuisten oikeasti : luuletko etteivät fillarikommunistit keksi uusia . "tärkeämpiä" menokohtia ennenkuin entisiä velkoja ehditään maksuun panna

        Nämä kommunistit operoivat vain kuntatalouden tasolla (esim. Tampere, Helsinki). Valtion kassaan suoraan kiliseviä ALV- ja valmiste- yms. verotuloja eivät pysty kuppaamaan kuin osin ja pienellä viiveellä.


    • Anonyymi00021

      Petospuolue SDP ja Marinin hallitus nosti polttoaineiden jakeluvelvotetta rajusti ja se näkyy polttoaineiden korkeana hintana. Siis SDP se tässäkin on se joka on pettänyt meitä.

      • Anonyymi00033

        Elä persu viitsi. Tuota usko kukaan.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Elä persu viitsi. Tuota usko kukaan.

        Ei se ole uskon asia.


    • Anonyymi00030

      Ilma puhdistuu ja ajattelu myös. Kekseliäisyys lisääntyy, ollutkin hiipumassa liikaa.

    • Anonyymi00031

      Purra: Bensanveron ale varaantaa varakkaiden veroalen ja oman sujatyöpaikan saamisen

    • Anonyymi00032

      PeruSSuomalainen on enemmän äärioikealla mitä kokoomus. Malli on köyhät kyykkyyn, duunari kyykkyyn ja keskituloisilta pois kesämökit rikkaille halvalla.

    • Anonyymi00037

      Sannalla on myös hyvä kroppa ja kauniit kasvonpiirteet. Leonarado da "Vinssin" Muna-Liisan malli lienee aika lähelle Sannan ulkonäköä.

    • Anonyymi00040

      Petospuolue SDP ss dd pp

      • Anonyymi00042

        Äärioikeat kaikesta valehtelevat ovat PeruSSuomalaisia.


    • Anonyymi00041

      Sitä on jo päälle 10 vuotta jankattu, että hyvänen aika ihmiset, ostakaa SÄHKÖAUTO. Mitäs ette kuunnelleet! Itse ajan sähköautolla, ja ei haittaa TIPPAAKAAN vaikka bensa maksaisi 5€/litra! Kuulkaas lapsukaiset, maailma ei toimi niin, että ensin munaatte oman elämäntilanteenne täysin omasta syystä, ja sitten yhteiskunnan pitäisi tulla apuun! Nyt maksatte tyhmyydestä kallista hintaa, ja se on OIKEIN!

      • Anonyymi00043

        Luonto eikesstäsähköautoja. Oletko esim. seurannut miten Kongossa lapset kaivavat orjina materiaalia sinun autoosi.


      • Anonyymi00049

        Onko sullekin käynyt niin, että se autolaina on 4 kertaa suurempi kuin sen auton arvo on? 🤭


      • Anonyymi00071

        Kohta maksat sähköautolla ajosta tieveroa, ja käyttövoimaveroja 1000 euroa, kun polttomoottoriautot vähenee, Pitää saada vuosittain 8 miljardia kasaan,


    • Anonyymi00044

      Kallis bensa on tälle omahyväiselle ja itsekeskeiselle vajakkikansalle aivan oikein! Sitä saatte mitä tilaatte haha!
      Työntäkää romuihinne vaikka pähkinänkuoria tankkiin!

    • Anonyymi00047

      Ruotsilla on ollut parikymmentä vuotta ylijäämäiset valtion budjetit. Valtio on maksanut velkojaan pois juuri siksi, että olisi varaa tukea kansaa, kun sitä tukea tarvitaan.

      • Anonyymi00050

        Siellä onkin tehty ne talousuudistukset aikoja sitten, kun täällä niitä on vasta nyt alettu tekemään.


    • Anonyymi00052

      4€. Litra ja kaikelle laadulle sama, niin olisi parillinen luku.

    • Anonyymi00053

      Korona-pandemian aikaan oli diesel alle euron ja 95 oli 1.2 €uron kantturoissa.

      • Anonyymi00056

        Niin, teillä siellä Venäjällä.


    • Anonyymi00054
      • Anonyymi00058

        Koska olet ostanut kinkkimopoosi 1 eurolla bensaa?


    • Anonyymi00059

      "EU on myöntänyt Ruotsille poikkeusluvan polttoaineverojen rajuun alentamiseen."
      https://www.is.fi/autot/art-2000011991818.html

      Mitä tapahtuisi, jos Suomi alentaisi polttoaineveroja kysymättä lupa joltain virastolta Brysselissä. Entä jos monet muut EU maat tekisivät samoin.

      Viro, Latvia ja Liettua itsenäistyivät Neuvostoliitosta kysymättä lupaa Moskovasta. Voisiko Suomi lopettaa alistumisen ja lupien pyytämisen ulkopuolisilta.

      • Anonyymi00060

        Virohan oli vain miehitetty. Siksi Suomikaan ei tunnustanut Viroa uudelleen, koska itsenäisyys oli ollut koko ajan voimassa.


    • Anonyymi00061

      EloApinat olivat heränneet piribileistään ja olivat istumassa persehomeessa! Sossutuet nostettu ja Punikkiliput liehuen ja Putinia huutaen.

    • Anonyymi00062

      Vihreiden "silikoni" huutaa kovasti ympäristöasioista; sen jälkeen lähtee dieselkäyttöisellä matkailuautollaan matkaan; kertoo myöhemmin, kuinka kivaa olikaan!

    • Anonyymi00063

      Petospuolue SDP ja Marinin hallitus nosti jakeluvelvoitetta rajusti ja sehän näkyy nyt. Petospuolue SDP nyt taas valehteleen--- että eihän me.

    • Anonyymi00064

      Ruvetaan muuttamaan ruotsiin.
      Siellä osataan.

    • Anonyymi00065
    • Anonyymi00066

      Tää on Suomi ei Ruotsi!!!

    • Anonyymi00067

      Nyt ei ole varaa alennuksiin kun velat maksamatta.

      • Anonyymi00086

        Olisi kiva tietää mitkä valtiot tai oligarkit ovat antaneet Suomelle nuo järjettömän suuret lainat ja millä korolla ja maksuajalla. Miksi Purra valtionvarainministerinä vaikenee?


    • Anonyymi00068

      Lähdet Ruottiin kun on kielipää.

    • Anonyymi00069

      Näin viisaat tekivät aikoinaan.

    • Anonyymi00073

      Tämä karmea taloustilanne paalutettiin jo Marinin ja sitä edeltäneiden hallitusten aikana ja siinä on iso osuus haittamaahanmuuton kustannuksillakin miljardeja on palanut ja palaa kiitos edellisten hallitusten, joiden mielipuuhaa oli pistää vero-ja velkavaroja kaikinpuolin "tuhoisaan projektiin" : (

      Kyllä meitä tavallisia tokun suomalaisia tietenkin pännii ja ahdistaa kaiken kallistuminen, mutta ei se parane ainakaan demareita, vihreitä, vas.liittoa ja kepua äänestämällä.

      Kokoomuskin on pelannut korttinsa pitkin aikaa varsin tavallisia suomalaisia vastaan, on nyt kuitenkin viitteitä jotta olisi löytämässä muutosta mitä yltiöpäiseen mamutukseen tulee?

      Valitettavasti vain PS on pysynyt kannoissaan ja saanut jopa tilannetta aavistuksen tolkullisemmaksi lainsäädännön osalta.

      Mutta: Ei riitä vielä mihinkään ja velaksi täällä elätellään isoa määrää lämpimien maiden asukkaita : (

    • Anonyymi00075

      Ruotsista lähetettiin selkeitä varoituksia suomalaisille poliitikoille velkaantumisesta jo 2010-luvulla. Silloin Ruotsilla oli kaikkien puolueiden yhteisesti sopimalla tavalla ylijäämäiset budjetit ja valtion veikaa lyhennettiin kovaa vauhtia.

      Ruotsista perattiin pois valtava määrä tukiaisia. Esimerkiksi maatalous ja kulttuurialat saivat opetella toimimaan uudella tavalla. Valtion palkat eivät ole sen korkeampia kuin vapaan yrityselämän palkat. Suomessa ei ole vieläkään tehty mitään vastaavaa saneerausta.

    • Anonyymi00076

      Ette varmaan ole huomanneet Suomen ottavan velkaa joka sekunti ?

      Mitään alennuksia minnekkään ei tule tehdä, paremminkin nostaa veroja ja leikata menoja.

      Suomalaisten järki ja laskutaito lienee todella heikko.

    • Anonyymi00077

      Idänkaupan vaje ainakin 5,5 miljardia euroa hih!

    • Anonyymi00078

      Persu pettää aina.

    • Anonyymi00079

      Petospuolue SDP se pettää aina.

    • Anonyymi00081

      Ei ole tavalliselle tallaajalle, joka ajaa bensiiniautolla, mitään merkitystä sillä, jos bensa maksaa 20 -30 centtiä enemmän tai vähemmän, siis vertailu Ruotsin bensanhintaan. Jos nyt ei aja hirmu määriä, eli vain 15 -20 tuhatta vuodessa. Myös diesel on 20 - 30 c halvempaa litralta Ruotsissa kuin Suomessa nyt. SE kyllä vaikuttaa kuljetusfirmoille melkoisesti. Sehän oli jokin aika sitten Ruotsissa Suomen hintoja kalliimpaa, eli oli pakko toimia.

    • Anonyymi00087

      oispa riikka kuollu äitien päivänä olisi ollut lahja monelle äidille,

    • Anonyymi00088

      Heinäkuu matkailuautolla lomailua, mutta nyt matka pois Suomesta. Ei näillä hinnoilla ole mitään järkeä matkailla Suomessa, polttoaine, syöminen, juominen, museot, huvipuistot ym. Kallis on maa tehdä mitään. Kannattiko?

    • Anonyymi00089

      Mitä täällä Riikkaa aina haukutaan.ei kai se hänen vika ole että Suomi on korviaan myöten veloissa ja kusessa.se on edellisten hallitusten syy.se velkamäärä ei pienene sillä että ilmaista bensaa ruvetaan jakamaan.jos on niin tyhmä ettei ymmärrä niin parempi pitää turpansa kiinni.
      .

      • Anonyymi00094

        No todellakin on. Valehteleva paskaläjähän lupasi yhdessä valehtelevan Lapasen kanssa, että velkaantuminen loppuu. Ottivat velkaa entistä enemmän.


    • Anonyymi00090

      Ruotsin bensa ja dieseliveron viimeisin alentaminen on väliaikainen, alkoi 1 toukokuuta 2026 ja loppuu 30.9 2026.
      Tänään näyttää 95 (E10) bensa olevan keskimäärin 18,24kr/ l ja diesel 20,60 kr/l koko Ruotsissa. Lääneittäin vaihteluita. Lapissa huomattavasti kalliimpaa kuin muualla Ruotsissa.
      18,24SEK on euroissa 1,68 20,60 SEK on euroissa 1,89.
      Ruotsin valtionvelka oli 30.4 2026 1248 miljardia SEK , valtionlainan korko 2,65%
      vuonna 2025 oli valtion rahaliikenne 9525 miljardia SEK.

    • Anonyymi00091

      Meillä halvempaa. Daa daa suomipoika.

    • Anonyymi00092

      Ei osaa persut ja hallitus neuvotella. Muuta maat sai bensan hinnat alas.

      Kertoo juuri siitä, että meillä ei haluta, osata eli tämä hallitus on osaamaton.

      Ruotsis ai EUlta apuja mutta miksi Suomi ei osaa, ilmankos meillä ei kulje vienti ei tuonti ja muutkaan bisnekset.

      Tällainen onneton hallitus petti suomen, vei sen tuhoon ja olemm tuhon tiellä. Aika vaihtaa nämä rasistit pois.

    • Anonyymi00093

      Nurinkurinen suomalainen yhteiskunta kaikkineen kansanryöstö politiikkoineen.

    • Anonyymi00095

      Ruotsilla on vielä varaa heittää verovaroja ikkunasta ulos, mutta sielläkin tämä Suomen viitoittama velkapolku loppuu lyhyeen.

    • Anonyymi00096

      Voi niitä aikoja kun käytiin Vaalimaalla tankkaamassa halpaa polttoainetta. Nyt pitää lähteä lomalle autolla, mutta suunta on ulkomaat. Jos hyvin käy niin jään töihin ulkomaille,

    • Anonyymi00097
    • Ei tietenkään, on tämä maa menetetty tapaus mää sanon.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7492
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6237
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4357
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      230
      2990
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2600
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      18
      1808
    7. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1338
    8. Yhteydenotto

      Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      165
      1334
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

      Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      741
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

      Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      666
    Aihe