Vastaisitko ystävällisesti että uskovatko adventistipastorit että sunnuntaista tulee tulevaisuudessa pedonmerkki?
Kai Arasolalle adventistiopillinen yksinkertainen kysymys
19
91
Vastaukset
- selitä meille ajatus
Näin välikysymys vierailijalta, että mitä tarkoitat sanalla sunnuntai, mikä merkitys sillä on?
Aivan niin. Minuakin kiinnostaisi tietää, tarkoittaako tuo vierailija sunnuntailla eli pyhäpäivällä ehkä sapatinjälkeistä päivää vaiko sittenkin viikon ekaa päivää.
Tai sitten ihan muuta päivää.
Mutta siitä vallitsee maailmassa täysi yksimielisyys, että sapatti on lauantaina ja on periaatteessa viikon viimeinen päivä. Hengellisesti ja kirkollisesti ajateltuna
alkuperäinen lepopäivä ja Herralle erotettava päivä.Hei
Mahdollisilla aikaansa odottavilla asioilla ei voi koskaan mätkyttää, eikä ole syytä mitenkään ensimmäisinä asioina ottaa kun puhutaan evankeliumista.
Ilm 13 luvun tapahtumat aiheuttavat spekulaatioita jokaisessa piirissä kristikunnassa. Erilaisia versioita on kehitetty.
Jokainen maajussa jokaisella porkkanapellolla tajuaa että maailmankirjat ovat sekaisin kun Ilm 13 luvun tapahtumat käyvät toteen.
Mistä siinä on kyse ?
- Omantunnon asioiden määräämisestä ! Usko on aina omantunnon kysymys jota ei koskana voi määrätä mistään. Tämä pitää aina muistaa. Maailmansaatossa on ollut monenlaista ristiretkeä jolloin ihmisiä pyritty karsinoimaan formaaliin muottiin välittämättä mitään ja ymmärtämättä että ei ole vastaavaa hyötyä yrittää päättää ihmisten omantunnon kysymyksistä uskon asioissa. Mahdotonta.
Oikeusvaltioissa maan laki suojelee kansalaisia ja turvaa oikeuksia. Siis oikeusvaltioissa. Kun sen mukaan elää ei tee kenellekään väärin, siis lähimmäiselleen väärin. Ei ole hätää mitään silloin minkäänlaisen poliisisedän kanssa. Suomessakin siis etiikan moraalikäsityksiä noudattava lainsäädäntömme.
Toisin on monissa maissa missä diktatuuri tai diktatuurin perinteet vielä vaikuttavat kokonaan tai osittain. Kansalaisen jokainen päivä muodostuu paljon siitä minkälaisella tuulella ylipäällikkö on aamulla. Lait ovat ylipäällikön jokapäiväiset käskyt armeijalle ja poliisille joilla heilläkään ei toimi mikään
vakiintunut moraalin etiikan mukainen säädäntöjärjestys.
Meillä ei ole hankaluuksia koska viikossa on kaksi lepopäivää.
Lepopäivä on omantunnon kysymys. Jes 58:13-14 kertoo ohjeet ja että päivä on ilon ja levon päivä, ei riidan päivä. Kumpikaan päivä ei onnistu eikä ole merkitystä jos on kysymyksessa riita. Omantunnon kysymyksiä jonka jokainen voi tehdä hiljaisesti itse tapojensa mukaan syyttämättä ja riitelemättä.
Sellaista lepopäivää ei ole olemassa mitä vietetään riidan kanssa. Päivä on levon ja ilon päivä siis kuin kerrotaan jakeissa.
Keisarilla oli joskus hankaluuksia työvoimapoliittisten kysymysten kanssa 300 luvulla kun valtakunnassa oli vain yksi lepopäivä jota kristityt viettivät alkuperäisen raamatullisen viikon 7 päivää ja osa kansasta Heliumin sundayta; valon ja auringon juhlaa. Keisari raapi päänsä puhki ja päätti yhdistää päivät työvoimapoltiikan metodilla ja siitä koko soppa ja show.
Ei tuon kummempaa.
Vuosisatoja on ollut niitä joilla on puhdas omatunto pyhäpäivänsä kanssa. Pyykit
jäävät pesemättä, öljyt vaihtamatta, huvilakaupat tekemättä ja aita korjamatta pyhäpäivänä. Heillä on puhdas omatunto asiassa joka mummolla ja isä aina rankaisee sen mukaan käykö poika salaa tuopakalla nurkan takana koska isot pojatkin niin tekevät vai tietääkö poika ettei isä hyväksy tupakointia ja tekee tahallisesti salaa.
- Usko ja lepopäiväasiat ovat kaikki omantunnon kysymyksiä joissa jokainen on vilpitön tai vilpillinen, rakastaa tai ei rakasta. 1 Joh 4:8.
Mistään hengellisestä kristinuskosta ei ole koskaan kysymys jos ei kyse ole vapaaehtoisesta rakkaudesta.
Petomerkkejä ei pirukaan tiedä tänään, tai tietäisi, mutta odottaa aikaansa.
Jos joku jossakin joskus on jotakin spekuloinut ja väitetään että profetiallista lahjaakin olisi niin Raamattu antaa itse neuvon asiassa;
>>> 1 Tess 5:20-23 ! >>> Lue se tarkasti !
>>> Pidä siis se minkä itse, siis itse Sinä ei naapurin Reiska tai jonkun kirkon pappi- minkä itse sydämessäsi näet hyväksi ja anna muiden tehdä miten hekin miten itse tuntevat jumalansa edessä. Hiljaisesti ilolla. Levossa ja rakkaudessa. Ilman riitaa ja väitöstä.
yst. jarijarlaulle
Onko jarlau sitä mieltä, että omalla tunnolla voi sivuuttaa Raamatun ilmoituksen luomisen muistomerkistä, joka on sapatti ?
Jumalan merkki sapatti 2.Moos:31:13. . .Ja pedonmerkki on vastaavasti sunnuntai ja ovat vastakkaisia toisilleen. Kummankin Herran pyhäpäivän kumartajilla on kannattajansa ja kumartajansa.
Kolmas enkeli varoittaa kumartamasta petoa ja hänen merkkiään sunnuntaita, joka on antikristuksen vallan tunnusmerkki vuodelta 321 jKr. lähtien, josta Luterilainen kirkko on tehnyt viikon seitsemännen päivän v.1973.
Jokainen maajussi tietää, että sapatti annettiin Paratiisissa ihmistä varten, eikä siellä ollut juutalaisia vaan ihmisiä, joiden jälkeläisille sapatti annettiin, mikäli he haluavat noudattaa Jumalan tahtoa saaden siitä siunauksen itselleen.
Sopisiko jarlaulle marttyyreiden aikana julistaa kolmannen enkelin sanomaa, eikä päivääkään ennen sitä, jos joku ei sattuisi tuntemaan ja tietämään kolmannen enkelin samomaa.
Mikähän olikaan adventtikansan tehtävä ja milloin se suuri herätys alkaa jolloin viimeinen varoitussanoma julkaistaan kaikille maajusseille ymmärrettäväksi.
Miten on, ennen vai jälkeen tulevaa marttyyreiden aikaa sinun mukaasi, selviää milloin viimeinen varoitussanoma on tullut tai tulee julistettavaksi ?
Olisi merkillistä jos kolmas enkeli olisi jättänyt varoittamatta pedosta ja hänen vaikutuksestaan jo ennen Laodikean seurakunnan aikaa, jota me parhaillaan elämme, ja sitten vasta Jeesuksen tulemisen aattopäivinä alkaisimme julistaa sitä sanomaa kun armon ovet ovat jo kiinni.
Valheveljille kyllä sinun opetuksesi kelpaa, mutta ylifariseukselle kelpaa vain se mikä on totta ja ikuista sapatinkin suhteen.ylifariseus_1 kirjoitti:
jarlaulle
Onko jarlau sitä mieltä, että omalla tunnolla voi sivuuttaa Raamatun ilmoituksen luomisen muistomerkistä, joka on sapatti ?
Jumalan merkki sapatti 2.Moos:31:13. . .Ja pedonmerkki on vastaavasti sunnuntai ja ovat vastakkaisia toisilleen. Kummankin Herran pyhäpäivän kumartajilla on kannattajansa ja kumartajansa.
Kolmas enkeli varoittaa kumartamasta petoa ja hänen merkkiään sunnuntaita, joka on antikristuksen vallan tunnusmerkki vuodelta 321 jKr. lähtien, josta Luterilainen kirkko on tehnyt viikon seitsemännen päivän v.1973.
Jokainen maajussi tietää, että sapatti annettiin Paratiisissa ihmistä varten, eikä siellä ollut juutalaisia vaan ihmisiä, joiden jälkeläisille sapatti annettiin, mikäli he haluavat noudattaa Jumalan tahtoa saaden siitä siunauksen itselleen.
Sopisiko jarlaulle marttyyreiden aikana julistaa kolmannen enkelin sanomaa, eikä päivääkään ennen sitä, jos joku ei sattuisi tuntemaan ja tietämään kolmannen enkelin samomaa.
Mikähän olikaan adventtikansan tehtävä ja milloin se suuri herätys alkaa jolloin viimeinen varoitussanoma julkaistaan kaikille maajusseille ymmärrettäväksi.
Miten on, ennen vai jälkeen tulevaa marttyyreiden aikaa sinun mukaasi, selviää milloin viimeinen varoitussanoma on tullut tai tulee julistettavaksi ?
Olisi merkillistä jos kolmas enkeli olisi jättänyt varoittamatta pedosta ja hänen vaikutuksestaan jo ennen Laodikean seurakunnan aikaa, jota me parhaillaan elämme, ja sitten vasta Jeesuksen tulemisen aattopäivinä alkaisimme julistaa sitä sanomaa kun armon ovet ovat jo kiinni.
Valheveljille kyllä sinun opetuksesi kelpaa, mutta ylifariseukselle kelpaa vain se mikä on totta ja ikuista sapatinkin suhteen.Hei
Minä olen täällä keskusteluja, en opettaja. Tänne ei ole virkoja perustettu koskaan. Olen vauhtanut opettajan tehtävät keskustelijan ajanvietteeksi 1.6.2006
(kaksituhattakuusi) Olen yksityishenkilö, ei ole virkoja eikä vastuuta ja tuloja koskaan sellaisia ollut että julkinen-. Olen aina ollut yksityishenkilö koska ei tuloja mitään mistään, kukaan ei maksa mitään rahaa, euroja eikä minkään muunkaan maan valuuttaa mistään lanttiakaan vuosien mittaan imperfektissäkään. En taiteilijakaan ainakaan vielä ole.
Sinun pitää lukea mitä minä kirjoitin.
Minä huomioin vastatessani vastaanottajan. En sitä mitä minäkin olen kaikkea tämän taivaan kannen alla lukenut, mitä joku on kirjoittanut ja puhunut ja mitä kaikkea minä tiedän taivaan kannnen alla.
Ymmärrätkö ?
'
Täällä mätkytetään jatkuvasti asioilla joista minä tiedän oikein hyvin että ne eivät kirkastu eivätkä valkene millään tavalla siinä paikassa. Ainoa mahdollisuus on yrittää auttaa eteenpäin.
Esim oppi 2300 illasta ja aamusta vie aikoja tutkia ennenkuin se voi mahtua yhdenkään ihmisen jakeluun niin että asia tulee ymmärretyksi.
Minulla on mrs Ellen GW kaikki suomenneut kirjat hyllyssäni ja olen jokaisen lukenut, melkein 30 kappaletta irtokirjoja Alfa&Omega päälle.
Piti metsästää jostakin ja kuuluttaa lehdissä joitakin joita oli painettu viimeksi 1940 luvulla, mutta sain kun sainkin lopuksi kaikki luettavakseni.
Tuo mrs Ellen GW on sanonut ettei aikaansa odotavilla profetioilla voi syyttää ja tuomita, vai oletko sitä mieltä että ns "adventistin" pitää käydä haukkumassa, syyttämässä ja tuomitsemassa joka Jumalan kristitty muissa piireissä että pitää pedon merkkiä päällä, viettää väärää päivää ja joutuu helvettiin ?
Nyt ei tee kukaan mitään sellaista mistä on kyse Ilmn 13 luvussa. Siksi minä en mätkytä ja lyö ihmisiä moisilla kysymyksillä vaan puhun nk. kirkkokin opettaa että leppopäivä on omantunnon kysymys ja vuosisatoja on ollut niitä jotka eivät ole syyllistyneet mihinkään kun ovat hyvällä omallatunnolla viettäneet pyhäpäivänsä.
Ovat autuaan tietämätömiä lepopäivän historiasta ja minunko pitäisi mätkyttää helvettiin jokaisen sellainen että Sinäkin saisit nimimerkin takaa paskat housuissa ojennella ?
Sinun pitää ensin lukea samanlainen määrä EGW kirjoja kuin minä olen joskus lukenut, niin pääset samaan ymmärykseen. Tulee ehkä vastaasi nekin rivit missä mrs on kirjoittanut noin kuin mainitsen.
Minä tiedän myöksin hyvin miten loukkaavaa ihmiselle on monet asiat kun ne tulevat ja ihminen huomaa väitettävän jotakin toisin mitä on uskonut. Tiedän hyvin miten vaivalloista on selvittää ja miten ottaa aikaa kuin jotkut asiat selviävät eikä selviämiselle ole välttämättä olemassa tarpeeksi pohjaa ja mielenlaatua sopivaa.
Minusta ei ole järkeenkäypää hermostuttaa ihmisiä kaivaa verta nenästään, vaan antaa jokaisen tehdä omantunnon ratkaisunsa itse.
Sitä ei miltään puolelta määrätä vastoin omaa tahtoa ainuttakaan maajussia.
Sinun pitää pikkusen miettiä miten enkelien sanomia pitää viedä ?!
Siitä on kyse.
JATKUU...............................hetijarlau kirjoitti:
Hei
Minä olen täällä keskusteluja, en opettaja. Tänne ei ole virkoja perustettu koskaan. Olen vauhtanut opettajan tehtävät keskustelijan ajanvietteeksi 1.6.2006
(kaksituhattakuusi) Olen yksityishenkilö, ei ole virkoja eikä vastuuta ja tuloja koskaan sellaisia ollut että julkinen-. Olen aina ollut yksityishenkilö koska ei tuloja mitään mistään, kukaan ei maksa mitään rahaa, euroja eikä minkään muunkaan maan valuuttaa mistään lanttiakaan vuosien mittaan imperfektissäkään. En taiteilijakaan ainakaan vielä ole.
Sinun pitää lukea mitä minä kirjoitin.
Minä huomioin vastatessani vastaanottajan. En sitä mitä minäkin olen kaikkea tämän taivaan kannen alla lukenut, mitä joku on kirjoittanut ja puhunut ja mitä kaikkea minä tiedän taivaan kannnen alla.
Ymmärrätkö ?
'
Täällä mätkytetään jatkuvasti asioilla joista minä tiedän oikein hyvin että ne eivät kirkastu eivätkä valkene millään tavalla siinä paikassa. Ainoa mahdollisuus on yrittää auttaa eteenpäin.
Esim oppi 2300 illasta ja aamusta vie aikoja tutkia ennenkuin se voi mahtua yhdenkään ihmisen jakeluun niin että asia tulee ymmärretyksi.
Minulla on mrs Ellen GW kaikki suomenneut kirjat hyllyssäni ja olen jokaisen lukenut, melkein 30 kappaletta irtokirjoja Alfa&Omega päälle.
Piti metsästää jostakin ja kuuluttaa lehdissä joitakin joita oli painettu viimeksi 1940 luvulla, mutta sain kun sainkin lopuksi kaikki luettavakseni.
Tuo mrs Ellen GW on sanonut ettei aikaansa odotavilla profetioilla voi syyttää ja tuomita, vai oletko sitä mieltä että ns "adventistin" pitää käydä haukkumassa, syyttämässä ja tuomitsemassa joka Jumalan kristitty muissa piireissä että pitää pedon merkkiä päällä, viettää väärää päivää ja joutuu helvettiin ?
Nyt ei tee kukaan mitään sellaista mistä on kyse Ilmn 13 luvussa. Siksi minä en mätkytä ja lyö ihmisiä moisilla kysymyksillä vaan puhun nk. kirkkokin opettaa että leppopäivä on omantunnon kysymys ja vuosisatoja on ollut niitä jotka eivät ole syyllistyneet mihinkään kun ovat hyvällä omallatunnolla viettäneet pyhäpäivänsä.
Ovat autuaan tietämätömiä lepopäivän historiasta ja minunko pitäisi mätkyttää helvettiin jokaisen sellainen että Sinäkin saisit nimimerkin takaa paskat housuissa ojennella ?
Sinun pitää ensin lukea samanlainen määrä EGW kirjoja kuin minä olen joskus lukenut, niin pääset samaan ymmärykseen. Tulee ehkä vastaasi nekin rivit missä mrs on kirjoittanut noin kuin mainitsen.
Minä tiedän myöksin hyvin miten loukkaavaa ihmiselle on monet asiat kun ne tulevat ja ihminen huomaa väitettävän jotakin toisin mitä on uskonut. Tiedän hyvin miten vaivalloista on selvittää ja miten ottaa aikaa kuin jotkut asiat selviävät eikä selviämiselle ole välttämättä olemassa tarpeeksi pohjaa ja mielenlaatua sopivaa.
Minusta ei ole järkeenkäypää hermostuttaa ihmisiä kaivaa verta nenästään, vaan antaa jokaisen tehdä omantunnon ratkaisunsa itse.
Sitä ei miltään puolelta määrätä vastoin omaa tahtoa ainuttakaan maajussia.
Sinun pitää pikkusen miettiä miten enkelien sanomia pitää viedä ?!
Siitä on kyse.
JATKUU...............................hetiJatkoa................edelliseen..................................>>>>
Joillakin ei ole tietoa että joku voi hankkia kaiken sellaisen tiedon mihin itsellä on mennyt 50 vuotta yliopistolla 3 vuodessa tai aktiivisena tutkijana kotona esim. 8 vuodessa nk. itse tein joskus. Kahdeksan vuotta. Tiedän oikein hyvin aivan kaiken vähintään sen mitä jokainen rivipenkkiläinen kirkossa. Olen joka Jumalan opin tutkinut muistakin liikkeistä kuin adventtiliikkeestä elämäni varrella.
Pappiskoulutus kirkolla antaa tietysti jotakin enemmän kuin mitä rivipenkkiläinen saa koskaan käsiinsä.
Pitää vaan pilkkusen ajatella sitä mitä tavallinen maajussi porkkanapellolla ajattelee kun jos sille tulee joku saarnaamaan että viettää väärää päivää ja joutuu helvettiin sen vuoksi jos ei nyt heti muuta tapojaan.
Adventtikirkko yksinkertaisesti opettaa nk. Ellen G Whitekin että vuosisatoja on ollut vilpittömiä sunnuntain viettäjiä eivätkä he ole syylliset. Minä' olen täsmälleen samaa mieltä. Ei voi hutkia Jumalaan aina mistä ihmisparka ei tajua eikä tiedä mitään ! Ei Jumala velvoita ihmisiä tutkimaan historiaakaan että tietäisi mitä kaikkea taivaan kannen alla on tapahtunut pelastushistoriassa keisarien toimesta vuosituhansia ja satoja vuosia sitten.
Hanki sama määrä mrs kirjoja kuin minä ja lue itse sieltä. Sitten laitat pärstävärkkisi suomi24 sivuille ja esität sen jälkeen vasta vaatmuksia muille.
Jokainen maajussi ei kuitenkaan tajua asiaa porkkanapelloilla vaikka maailmankirjat olisivat yhtäkkiä asiassa sekaisin, jotakin ajattelee kyllä, mutta ei välttämättä välitä. Kysehän on omantunnon määräämisestä Ilm 13 luvussa.
Omaatuntoa ei voi määrätä.
Tuo mrs on kirjoittanut myös että ei saa puhua hänestä yhtään mitään ennen kuin toinen tuntee raamatun hyvin.
On viisasta ajatella profetian mahdollisia lahjoja Apt 21:9, ja 1 Tess 5:20-23 siten kuin siellä sanotaan niin asia muuttuu huomattavasti helpommaksi.
Olen itse käynyt aikamoisen tankkapoon uskonkysymysten kanssa, olen syntyjäni luterilainen ja olin herätysliikkeenkin mukana, en uskovaisesta kodista. Olen tutkinyt näiden lisäksi myös mormokirkon jehovan todistajien opit kaikki elämäni varrella adventtikirkon erittäin täsmällisesti että minä olin ainoa seurakunnassa vanhimman lisäksi jolla oli saarnavirat kirkossa.
Oli monia inhimillisiä syitä miksi ajauduin sivuun, en räksytä kirkkoa enkä seurakuntalaisia, en ole niin koskaan tehnyt. En ole koskaan mennyt henkilökotaisuuksiin hengellisessä työssä. Vedin kirjani pois että olisin saanut rauhassa toipua uupumuksistani ja sen aiheuttamasta masennuksesta joka vie aina vuosia. Olin täystyöllistetty aamusta iltaan pitkän ajan 12 luottamustehtäväni kanssa joita oli kirkossa, kunnallisessa elämässä ja asukasdemokratiassa.
Tulen elämäni verrella viimeistelemään jokaisen kirjoitukseni mitä yksityisillä kotisisvuillani on, pikku osa tehty jo, 40 kpl on kokonaan päivittämättä ollut aina ja kirjotan paljon lisää. Olen ollut hallintotieteellisissä opinnoissa koko talven.
Nytkin pitäisi kaivaa 3 kirjaa käteen aikaa 3 viikkoa tenttiin ja istuin tänäänkin luennolla perehtymässä valtion talousasioihin- tarkemmin finanssipolitiikkaan eli valtion tuloihin ja menoihin.
Tulevina vuosina minulle tulee kuitenkin aikaa myös kirjoittamisessa, tämä talvi mennyt opinnoissa joista pitäisi saada hyvät tiedot, mutta lähivuosina ei hyviä tietoja vaadita, vaan riittää kun menee tyydyttävästi. Nyt tänä talvena olen tehnyt 4 kiitettävää arvosanaa ja yhden hyvän arvosanan hallintotieteissä.
yst. jariylifariseus_1 kirjoitti:
jarlaulle
Valheveljille kyllä sinun opetuksesi kelpaa, mutta ylifariseukselle kelpaa vain se mikä on totta ja ikuista sapatinkin suhteen.Huomioi että vastaukseni on kaksiosainen ja ettei Sinun varmastikaan tarvitse minulle opettaa mitä opetat.
jariylifariseus_1 kirjoitti:
jarlaulle
Valheveljille kyllä sinun opetuksesi kelpaa, mutta ylifariseukselle kelpaa vain se mikä on totta ja ikuista sapatinkin suhteen.Vielä;
- Minulle on hienoa aikaa joskus tehdä monenlaisia hengellisiä maallikkovirkoja.
Kannoin niissä vastuuni 100% ihmisten ja Jumalan edessä. Ovat määräaikaisia pestejäkin yleensä kaikki demokratian vastuutehtävät. Joinakin kauniina aamiuina ministeritkin tapaavat ilmoittaa esteellisyyksistään esim. perhesyistä. Minä ilmoitin heti seuraavana päivänä kun sellainen tuli itselleni ilmi kesäkuun alussa 2006.
Kaksituhattakuusi.
Sattui niin somasti että jäin hengellisessä yhteisössä yksin, kääntyilin kirkon käytävillä yksinäni vuodesta toiseen ilman ainuttakaan ihmissuhdetta hengellisistä ympyröistä. Seurakunnan rakenne on sellainen että nuoret naimisissa ja loput vanhuksia. Ei ole aikaa. Niin sitten vuosikaudet katsomassa ja purkamassa ohjelman.
Kukaan ei ole kysellyt kadonneen lampaan perään koskaan, ei kukaan ole tullut huolehtimaan hyvinvoinnistani uupumusmasennuksenkaan keskellä.
Kaikenlaista esimiestituleerausta ja juttua olen joutunut sitten kuulemaan eikä kukaan ole koskaan hoitanut vaivaistakaan asiaa minun kanssani hamassa ajassa siis pitänyt yhteyttä minuun missään kysymyksissä. Ohjelman hoitajaksi joskus soiteltiin mutta en kelvannut edes seurkunnan ohjelman pitäjäksi paikallisessa lehti-ilmoittelussa koskaan vaikka olin ainoa jolla saarnavirat oli.
Esimiesasiat ovat aina joka paikassa palkkahenkilöstöjen asoita. Pitää olla työsopimukset ja kk- palkka tilille jos joku olisi esimiesasemassa.
Olen suurinpiirtein tasan viisi johtamisen kurssia elämäni aikana lukenut 1980 ja 2010 luvuilla. Siis käytännön esimiestason kursseja yliopistotasoisia kaikki, ensimmäiset markkinoinnin ja myynnin alalla 1980 luvulla ja loput 2010 luvulla
hallinnollisen johtamisen ohjelmassa kaksi käytännön esimieskurssia isoa sellaista, toinen hallinnollisen management tason ja toinen käytännön leadership tason-. En syytä ketään, enkä ole syytellyt. Erilaisia ongelmia aina tulee siellä missä ihmisiä koolla ristiriitojakin.
Seurakuntademokratia pitää sisällään ryhmän säännöt tietysti. Elin niiden mukaan ihmisten ja Jumalan edessä 100% vastuussa.
Minä en ole seurakuntalaisista- enkä seurakunnan toiminnasta puhunut missään mitään koskaan, pidin aina luottamustehtävissäni puhet tiukasti kiinni kokouspöytäkirjoissa ja olen 17 vuotiaasta tottunut itsenäiseen työskentelyyn kuitenkin sekä yhteistyötaitoihin monissa erilailaisissa työtehtävissä noin 15 erilaista työtehtävää lyhyen työrani aikana moninaisissa tehtävissä ja 17 vuotiaasta kansainvälisen yhtiön koulutuksessa toistakymmentä vuotta.
Yhteistyötaitoja taatusti on ollut.
En muuta sano asiasta. Ihminen ei ole tarkoitettu elämään yksin pelkästään arvostelun kohteena hengellisessä yhteisöissä, vailla ryhmän tukea ja vailla vuorovaikutuksia asioiden hoidossa. Minä olen tottunut työelämässä mihin minä olen koulutuksenkin hankkinut kahdessa kaupallisessa tutkinnossa jo 1980 luvulla.
jatkuu heti...................jarlau kirjoitti:
Vielä;
- Minulle on hienoa aikaa joskus tehdä monenlaisia hengellisiä maallikkovirkoja.
Kannoin niissä vastuuni 100% ihmisten ja Jumalan edessä. Ovat määräaikaisia pestejäkin yleensä kaikki demokratian vastuutehtävät. Joinakin kauniina aamiuina ministeritkin tapaavat ilmoittaa esteellisyyksistään esim. perhesyistä. Minä ilmoitin heti seuraavana päivänä kun sellainen tuli itselleni ilmi kesäkuun alussa 2006.
Kaksituhattakuusi.
Sattui niin somasti että jäin hengellisessä yhteisössä yksin, kääntyilin kirkon käytävillä yksinäni vuodesta toiseen ilman ainuttakaan ihmissuhdetta hengellisistä ympyröistä. Seurakunnan rakenne on sellainen että nuoret naimisissa ja loput vanhuksia. Ei ole aikaa. Niin sitten vuosikaudet katsomassa ja purkamassa ohjelman.
Kukaan ei ole kysellyt kadonneen lampaan perään koskaan, ei kukaan ole tullut huolehtimaan hyvinvoinnistani uupumusmasennuksenkaan keskellä.
Kaikenlaista esimiestituleerausta ja juttua olen joutunut sitten kuulemaan eikä kukaan ole koskaan hoitanut vaivaistakaan asiaa minun kanssani hamassa ajassa siis pitänyt yhteyttä minuun missään kysymyksissä. Ohjelman hoitajaksi joskus soiteltiin mutta en kelvannut edes seurkunnan ohjelman pitäjäksi paikallisessa lehti-ilmoittelussa koskaan vaikka olin ainoa jolla saarnavirat oli.
Esimiesasiat ovat aina joka paikassa palkkahenkilöstöjen asoita. Pitää olla työsopimukset ja kk- palkka tilille jos joku olisi esimiesasemassa.
Olen suurinpiirtein tasan viisi johtamisen kurssia elämäni aikana lukenut 1980 ja 2010 luvuilla. Siis käytännön esimiestason kursseja yliopistotasoisia kaikki, ensimmäiset markkinoinnin ja myynnin alalla 1980 luvulla ja loput 2010 luvulla
hallinnollisen johtamisen ohjelmassa kaksi käytännön esimieskurssia isoa sellaista, toinen hallinnollisen management tason ja toinen käytännön leadership tason-. En syytä ketään, enkä ole syytellyt. Erilaisia ongelmia aina tulee siellä missä ihmisiä koolla ristiriitojakin.
Seurakuntademokratia pitää sisällään ryhmän säännöt tietysti. Elin niiden mukaan ihmisten ja Jumalan edessä 100% vastuussa.
Minä en ole seurakuntalaisista- enkä seurakunnan toiminnasta puhunut missään mitään koskaan, pidin aina luottamustehtävissäni puhet tiukasti kiinni kokouspöytäkirjoissa ja olen 17 vuotiaasta tottunut itsenäiseen työskentelyyn kuitenkin sekä yhteistyötaitoihin monissa erilailaisissa työtehtävissä noin 15 erilaista työtehtävää lyhyen työrani aikana moninaisissa tehtävissä ja 17 vuotiaasta kansainvälisen yhtiön koulutuksessa toistakymmentä vuotta.
Yhteistyötaitoja taatusti on ollut.
En muuta sano asiasta. Ihminen ei ole tarkoitettu elämään yksin pelkästään arvostelun kohteena hengellisessä yhteisöissä, vailla ryhmän tukea ja vailla vuorovaikutuksia asioiden hoidossa. Minä olen tottunut työelämässä mihin minä olen koulutuksenkin hankkinut kahdessa kaupallisessa tutkinnossa jo 1980 luvulla.
jatkuu heti...................Jatkoa edelliseen;
Monet luulevat vuosikymmeniä vanhoja nuoruuden tempauksiani kestäviksi koko elämän kattaviksi asioiksi ja koko elämän vallitseviksi tavoiksi. Kertatemppuja ja kymmeniä vuosia vanhoja. 20 vuoteen eivät ole olleet puhuttavissa eikä syytettävissä. Aina kun olen rakastanut minut on haukuttu ja tulkittu mielisairaaksi. Minä en ole koskaan rakastinut miehiin eikä minulla ole koskaan elämässäni ollut rakkaussuhteita, intiimiä sellaista miehen kanssa.
Minä en ole koskaan pystynyt aktiiviseksi homosuhteisiin. Mahdoton asia minulle enkä ole puhunut sanaakaan koskaan kenenkään sellaisista.
Olen aina poikkeuksetta rakastunut naisiin elämässäni mutta en halunnut vaimoa kuin 1-2 naisesta alle 30 vuotiaana, minulla oli opinnot ja työ päällä niin paljon. Jos olen kapakassa nukkunut kun joku on yrittänyt minua lähestyä en ole varmasti ollut kunnolla hereillä enkä pystynyt reagoimaan pikaisesti moisiin mahdollisiin.
Minä en ole hyvässä vakiintumisiässä halunnut maata jokaista vastaani tulevaa naista. Minusta keski-ikäiset lihavat rääväsuiset pilkkaavat tupakalta ja vanhalta kaljalta haisevat naiset eivät ole erityisen viehättäviä. Itselläni taisi alkaa vanhanpojan päivät täytän 54 vuotta ja 50 villityksessä rakastuin naisiin jotka eivät halua vertailla maítopurkkien hintoja kaupassa kanssani. Pitää olla sisäinen kauneus ja vakaa talous että olisin saanut minulle mieluisia.
Minä en näe miehissä mitään seksuaalisesti vetovoimaista.
En ole pelkistä rationaalisuussyistä halunnut etsiä itselleni keittiöpiikaa, hallitsen nekin asiat keskimääräistä paremmin kuin naiset yleensä.
Vähät lantit on helpompaa laskea yksin kuin kaksin.
Menetettyjä mahdollisuuksia ei saa koskaan takaisin ja en ole naisiakaan halveksinut, en puhu naisista jotka eivät liiku seurassani koskaan sanaakaan.
Niin on aina ollut elämässäni ja olen kertonut kyllä itse suhteen laadun onko pelkkää ystävyyttä aina housut jalassa vai jotakin muuta aina. Joskus alle 30 vuotiaana jäi jokunen paremmin informoimatta.
Kukaan ei hoitanut kanssani mitään asiaa koskaan, mutta toivotan hyvää ja teen ratkaisuja elämässä missä liikun ajan kanssa. Siltoja ei kannata poltella, enkä riitele kenenkään kanssa. Uskon takia ei kukaan elämässäni ole saanut minusta vihamiestä, eikä missään muussakaan asiassa, en ole ketään koskaan menneisyyteen räksyttänyt ja olen siitä kiitollinen itselleni keski-iässä kun ymmärrän asioita kypsemmällä tavalla kuin aivan poikasena.
Jumalan siunausta
yst. jarijarlau kirjoitti:
Jatkoa edelliseen;
Monet luulevat vuosikymmeniä vanhoja nuoruuden tempauksiani kestäviksi koko elämän kattaviksi asioiksi ja koko elämän vallitseviksi tavoiksi. Kertatemppuja ja kymmeniä vuosia vanhoja. 20 vuoteen eivät ole olleet puhuttavissa eikä syytettävissä. Aina kun olen rakastanut minut on haukuttu ja tulkittu mielisairaaksi. Minä en ole koskaan rakastinut miehiin eikä minulla ole koskaan elämässäni ollut rakkaussuhteita, intiimiä sellaista miehen kanssa.
Minä en ole koskaan pystynyt aktiiviseksi homosuhteisiin. Mahdoton asia minulle enkä ole puhunut sanaakaan koskaan kenenkään sellaisista.
Olen aina poikkeuksetta rakastunut naisiin elämässäni mutta en halunnut vaimoa kuin 1-2 naisesta alle 30 vuotiaana, minulla oli opinnot ja työ päällä niin paljon. Jos olen kapakassa nukkunut kun joku on yrittänyt minua lähestyä en ole varmasti ollut kunnolla hereillä enkä pystynyt reagoimaan pikaisesti moisiin mahdollisiin.
Minä en ole hyvässä vakiintumisiässä halunnut maata jokaista vastaani tulevaa naista. Minusta keski-ikäiset lihavat rääväsuiset pilkkaavat tupakalta ja vanhalta kaljalta haisevat naiset eivät ole erityisen viehättäviä. Itselläni taisi alkaa vanhanpojan päivät täytän 54 vuotta ja 50 villityksessä rakastuin naisiin jotka eivät halua vertailla maítopurkkien hintoja kaupassa kanssani. Pitää olla sisäinen kauneus ja vakaa talous että olisin saanut minulle mieluisia.
Minä en näe miehissä mitään seksuaalisesti vetovoimaista.
En ole pelkistä rationaalisuussyistä halunnut etsiä itselleni keittiöpiikaa, hallitsen nekin asiat keskimääräistä paremmin kuin naiset yleensä.
Vähät lantit on helpompaa laskea yksin kuin kaksin.
Menetettyjä mahdollisuuksia ei saa koskaan takaisin ja en ole naisiakaan halveksinut, en puhu naisista jotka eivät liiku seurassani koskaan sanaakaan.
Niin on aina ollut elämässäni ja olen kertonut kyllä itse suhteen laadun onko pelkkää ystävyyttä aina housut jalassa vai jotakin muuta aina. Joskus alle 30 vuotiaana jäi jokunen paremmin informoimatta.
Kukaan ei hoitanut kanssani mitään asiaa koskaan, mutta toivotan hyvää ja teen ratkaisuja elämässä missä liikun ajan kanssa. Siltoja ei kannata poltella, enkä riitele kenenkään kanssa. Uskon takia ei kukaan elämässäni ole saanut minusta vihamiestä, eikä missään muussakaan asiassa, en ole ketään koskaan menneisyyteen räksyttänyt ja olen siitä kiitollinen itselleni keski-iässä kun ymmärrän asioita kypsemmällä tavalla kuin aivan poikasena.
Jumalan siunausta
yst. jariLIsäys vielä;
Jos jotkut ovat käyneet jossakin naittajaisia joissa on jotakin minua koskevaa olen jäänyt paitsioon mahdollisissa moisissa kysymyksissä.
Ei ole sitten hoksittu minun kanssani keskustella sellaisistakaan mahdollisista.
Monenlaista halltsijaa ja vallitsijaa ihmisen elämään ja asioihin saattaa olla pyrkinyt rahattomankin kustannuksella autoritaarisella tavalla vaikuttimilla joissa sitten on tietysti vähintään puolet oma lehmä ojassa.
Minä en ole puhunut kenenkään yksityis- intiimi- perhe- emotionaalisia asioita elämässäni kuin korkeintaan nimettömänä ja aina elämässäni jos olen jostakin ihmisestä puhunut jotakin ko. asioihin liittyvää olen aina ilmoittanut ihmiselle itselleen mitä puhun ettei toinen joutuisi vaikeuksiin.
Jokaisen erilaiset juoppo- yms sekoilut olen unohtanut aina viimeistään seuraavaksi päiväks enkä ole hiiskunut sanaakaan koskaan.
Näin siis aina elämässä.
Olen tehnyt nuoruuden tempauksia 20-30 vuotiaana kertatemppuina, en vakitapoina, ja täytän 54 elokuussa 2 päivä. Olen ehtinyt tulla uskoonkin 25 vuodessa kolmeen kertaan, ja jokainen ihminen muuttaa tapojaan ja arvojaan moneen kertaan elämässään.
Neljännesvuosisadan olen tämän maan lakien mukaan ollut täsmällisesti sovussa. Yksi rattijuoppous oli 25 vuotta sitten ja jotakin rumaa sekoilua. Ei muuta koskaan. Ihmiset kovia koettuaan ja kiusaamisen uhreina tekevät joskus hulluja temppuja joita sitten tietysti katuvat., mutta asiat kaikki vanhevat em. perustein mitä esitin ja käyvät juridisesti mitättömiksi tavalliset asiat 5 vuodessa.
Ei ole ollut mahdollista syyttää ja keskustella 20 vuoteen mistään minuun liittyvästä ikävästä.
Minulle ei ole kukaan tarjoillut tyttäriään eikä mitään muutakaan maan päällisiin asioihin liittyvää maallista hyvää koskaan mistään.
t. yst. jariylifariseus_1 kirjoitti:
jarlaulle
Valheveljille kyllä sinun opetuksesi kelpaa, mutta ylifariseukselle kelpaa vain se mikä on totta ja ikuista sapatinkin suhteen.Hei vielä
Täällä on tuiki tuttuja, ihmisiö jotka ovat samojen kattojen alla liikkuneet mutta eivät ole minun kanssani koskaan vauvatuneet puhumaan, seurapiirit ovat aina liikkuneet aina jossakin muualla.
Olen kirjoittanut tähän ketjuun jotakin, myös harmista esimiehistä joiden persoonallisuuksista ei ole hajuakaan eikä minkäänlaista keskusteluyhteyttä koskaan mistään asiasta.
Eivät minkäänlaiset vastaavat ole sitten vaivautuneet minun kanssani juttuihin.
Pappia papin päälle, vastaavaa vastaavan päälle, virkailijaa virkailjan päälle.
Toisiaan opettavat 1970 luvulla kokoussarjoissa kääntyneet ja huutelevat paskat housuissa sitten nimimerkkien takaa.
En syytä ketään, toivon kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta
jarlaulle
Valheveljille kyllä sinun opetuksesi kelpaa, mutta ylifariseukselle kelpaa vain se mikä on totta ja ikuista sapatinkin suhteen.Monenlaisia hiippareita on pyrkinyt selän takana jonkunlaiseen hallitsevaan asemaan kaiketi ihmisten yksityisasioissa.
Ollakseen esimies suhteessa toiseen ihmiseen pitää olla työsopimukset ja kuukausipalkat molemmilla. Myös molemminpuolinen vuorovaikutus asioisen hoidossa kaikessa ja tietoisuus toisen olemassaolosta.
Hallinnollisen tason vastuunkantopaikkoja on olemassa demokratian nimissä äänestyslapuilla saatu legitimiteetti, siis valtuutus ja niissä tehtävissä on itsenäinen valta ainoastaan siinä että ryhmäpäätöksissä raapustaa oman "jaa" tai "ei" Siinä on kaikki valta. Muuten kyse on aina kumuloituneesta synergiasta ryhmässä. Vastuuta on sellaisilla paikoilla mutta ei esimiesasemia suhteessa toiseen ihmiseen.
Arvonimillä ei ole valtuutusta jokamiesoikeuksia kummempiin asioihin koskaan.
Arvonimiä saa tahalla ja suhteilla. Niissä ei mitään valtaa eikä valtuutusta ole/ legitimiteettiä.
Esimiestehtävissä ollaan tekemisissä seuraavanlaisissa asioissa;
1. Ryhmän tavoitteet organisaatio- ja yksilötasolla joista ollaan tietoisia jatkuvasti. Kehityskeskustelut. Arvot, visiot, missio/perustehtävä/ toiminta-ajatus.
2. Työsopimukset ja kk/ palkka.
3. Informaatio- työhyvinvointi- ammattiosaaminen- johtamisen käytännön leadership kysymykset.
Tuollaiset asiat jos tunnistat kohdallasi olet jonkun kanssa esimiesasemissa.
"Alamaisuutta" ei ole olemassa kuin vanhoissa kuningaskuntadoktriineissa, vanhentunut käsite siellä, kuninkailla ei ole sanansijaa politiikassakaan juurikaan. Alaistaidot merkitsevät orientoitumista yhteistyöhön ja synergiasta siinä.
Seurakuntademokratia merkitsee hiljaisia käsiäänestyksiä, ei mummojen teekutsujen päätäntävaltaa, ei 24h /vrk alahuulen heilutusta vuoden ympäri.
Ryhmän sääntöjä. Määräaikaisia maallikkovirkoja vapaaehtoisia joissa ei ole kuin vapaaehtoisuuden periaate ilman rahapalkkoja.
Virkamiespaikat ovat tiedollisuuteen perustuvia joissa on tarkat pätevyysvaatimukset, tarkat valtaoikeudet, valvonta ja tilivelvollisuus aina. Poikkeuksetta päätyö josta määräytyy eläke. Ei missään tapauksessa yrittäjän ammatinharjoittamista eikä vapaaehtoistyötä. Tarkka kuri, valtaoikeudet, valvonta ja tilivelvollisuus. Virkasopikmuksissa kaikki lukee.
Autoriaarinen valta ja esimiesasemat perustuvat oikeastaan aina vain varusmieskouolutuksen sulkeisjärjestykseen harjoituksissa tänään. Sellaisen ulkopuolella pelaa demokratiakin myös sulkeisjärjestyksestä. Suurien joukkojen liikuttelussa ei ole muuta mahdollisuutta.
Emotionaalisia asioita ei voida koskaan määrätä eikä käskeä eikä niissä ole esimiehiä.
Seurakuntajärjestyksessä on kuri ja säännöt jos sellaiseen ottaa osaa.
Demokratia. Ei esimiesasemia. Esimiesasemat ovat aina palkkahenkilöstöasemiin liittyviä siis suhteessa toiseen ihmiseen.
Esimiehiä on ilman alaisia nimikkeellä varsinkin vapaarehtoistyössä, joskin esimies voi olla ryhmän valitsema ja palkattukin. Köyhää ja nöyrää pitää olla ja vapaaehtoista jossa sitten rukoillaan että viitsitkö tehdä ja haluaisitko tehdä.
Minä en tarkoita ketään henkilökohtaisesti eikä minulla ole tietoja kenenkään mahdollisista edesottamuksista.
Naapurustoni yksityisaisoista myös olen elämässäni ollut aina hiljaa.
Yksityisessä käytössä olevia huoneistoja.
Ei ole tässä henkilökohtaista eikä syytöstä. Olen halunnut jo lopettaa ko asioiden huolehtimisen.
Jumalan siunausta
jarlaulle
Valheveljille kyllä sinun opetuksesi kelpaa, mutta ylifariseukselle kelpaa vain se mikä on totta ja ikuista sapatinkin suhteen.Kirjoitin siksi että täällä on hyvin minua tuntevia ihmisiä joilla ei ole piipahtanut otsassa olla minuun yhteydessä koskaan juurikaan tai ollenkaan.
Myös että jotkut ovat saaneet ihmisiä uskomaan että minulla on "esimiehiä" joka toisella oksalla ja minulla ei harmaata aavistusta moisista persoonallisuuksista.
Minulla ei ole ollut ainuttakaan esimiestä yli 15 vuoteen !
Opiskelijoilla, vuokranmaksajilla/ asunnonhaltijoilla eikä eläkeläisillä ei ole yhdelläkään oksalla armaassa suomen massa ainokaistakaan "esimiestä."
Toivon että minua on ymmärretty. Kannoin vastuunu kaikessa Jumalan ja ihmisten edessä 100% niin hengellisissä maallikkoviroissa, myös kunnallisessa luottamustehtävissä.
Asukasdemokratiassa on ollut viimeiset 10 vuotta aina jotakin tehtävää.
Hyvästä vuokra- ja isännöintitavasta olen kirjoittanut kotisivuillani sellaisella osastolla siellä http://jarinhotelli.blogspot.com
Kukaan ei vastaa kenenkään puheista missään mihinkään.
Vielä kun ymmärretään ja muistetaan etten ole työelämäni työnantajista ja asiakkaistani puhunut koskaan sanaakaan mitään muuta kuin korkeintaan työhön liittyvää. Olen myymälän tiskin korkuisesta ollut kantamassa mummoille jauhopaketteja, ja minulla on työelämässäni ollut joskus tuhansia asiakkaita ja monia työnantajia. Olen kaupallisesti kouluttettu työhöni ollut aina ja siksi em. syistä minulla on ollut ymmärrystä pitää aina suuni visusti kiinni moisiin asioihin liittyvistä ihmisistä. Eivät vietä kanssani yhteistä yksityselämää kun eivät ole pitäneet yhteyttä.
Kirjoitan hotellini puhtaaksi ajan saatossa elämäni aikana ja paljon lisääkin.
Mielelläni keskustelen täällä Raamatun kysymyksistä. Minun olisi pitänyt olla pappina joita ei pätkääkään kiinnosta Jumala eikä usko kun minun olisi pitänyt voida toipua rauhassa uupumuksistani. On aina vuosien asia uupumus.
Siksi vedin kirjat pois toistaiseksi. Minulla oli ainoa seura kaljaseura. Kukaan ei tarjopillut koskaan mitään parempaa tilalle ei tarjonnut käytännön apuaan hankalanakaan aikana koskaan elämässä. Kaikenlaista esimestä vaan istuu joka oksalla ihmisten puheiden mukaan lausuntoineen.
Minä en ole koskaan antanut mitään raporttia mihinkään että minä erityisesti rakastaisin tai vihaisin jotakuta mihinkään missään. Monenlaista tarinaa aina liikkuu ihmisten puheissa jotka kuitenkin perustuvat sellaiseen tosiasiaan että minun kanssa ei molemminpuolista vuorovaikutusta ja neuvonpitoa ei ole käyty koskaan.
Hyvää kesää tutuille nimimerkkien taakse
jari
Lisäys siihen mitä edellä juuri kirjotin;
Petojen merkeissä on kyse siis aina Jumalan lain rikkomisesta, sen korvaamisesta ja sama tapahtuu Jeesuksen suhteen. Sekä Jeesus että siveyslaki, Luuk 16:17, Ilm 14:12, 12:17, 1 Joh 5:3 korvataan jollakin muulla konstilla ja keinolla.
Raamatun pelastushistoriassa ei koskaan ole mistään muusta ollutkaan kyse.
Aina sama juttu ja sama laulu koko ihmiskunnan historian.
yst. jari- yksinkertaisesti..
jarlau yksinkertainen vastaus on se, että pedon merkki on ollut sunnuntai vuodesta 321 lähtien. Peto merkinsä tietää, vaikka kaikki ihmiset eivät sitä tietäisi. Nykyään on tieto laajalle levinnyt ja monet tehneet valintasa Herrojen suihteen. Herran merkki on sapatti, luomisesta lähtien.
- Pyh!
Ei ole. Opetat väärin.
- ?????..
Pyh! kirjoitti:
Ei ole. Opetat väärin.
ymmärtääkö Pyh! että sunnuntai on ollut vuoren varmasti pedon merkkinä jo vuodesta 321 jKr. lähtien ?
- petomaanit
Peto teillä on perseessänne.
Se käy siellä välillä aina murisemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial281828Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571802Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3501545- 1451160
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2131154Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 285995
- 11995
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4979Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49938