AlfaKÖ ?

34

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LK

Minusta tuo niinkun tiivistää sen että itsevarmuus on viehättävää. Ainakin ilmeisesti naisille.

• LK

Ainiin ja toinen minusta kiinnostava juttu olisi se että tietääkö naiset noin keskimäärin millaisesta kumppanista ne kiinnostuu? Koska naisten asettamat kriteerit eivät useinkaan vastaa niitä valittuja kumppaneita.

Tosin siis ei oo mitään syytä olettaa että miehet olisi erilaisia.

• LK kirjoitti:

Ainiin ja toinen minusta kiinnostava juttu olisi se että tietääkö naiset noin keskimäärin millaisesta kumppanista ne kiinnostuu? Koska naisten asettamat kriteerit eivät useinkaan vastaa niitä valittuja kumppaneita.

Tosin siis ei oo mitään syytä olettaa että miehet olisi erilaisia.

Niin...onhan sen helpompi seurata sellaista jalat alta-tunnetta kuin miettiä muka ihastuspäissään kuinka järkevää mikäkin on. Mutta tuossapa se onkin, sitä tunnetta seuraamalla yleensä suljetaan silmät niitä ´pikkutarkoilta kriteereiltä´ (eikä suurempia tai massiivisiakin ongelmia "huomata") kun taas "taviksen" kohdalla ollaan toooodella tarkkoja..hyh hyh...

Ihmisellä on mm hajuaisti todella tarkka kumppaninvalinnassa vaikka sitä kuinka peitelläänkin hajusteilla. Mä huomasin kerran hyvin tuon, kun vastapuolena olis ollut Mr.Täydellinen...mutta kun hän oli lähellä - se ominaistuoksu mikä hänessä oli, oli epämiellyttävä. Kun taas tämä "nykyinen" saa jalat alta vain ohi kävelemällä ja jopa hientuoksu on miellyttävä jne. Tämä ns hajuvalinta voi kuulemma liittyä myös geneettisen yhteensopivuuden mittaamiseen (?).

Aikanaanhan nää huithapelit ja "jyrät" ois kait sitten ollut niitä menestyksellisiä lisääntyjiä ja hiljaisemmat ois jäänyt varjoon. Eihän nykyaika mitään kivikautta ole mutta tuollaisia jäänteitä on totta kai jäljellä kumppaninvalinnassa
        Pystyyköhän kehitys ajan kanssa muuttamaan asiaa ja kuinka paljon ?
        Järkiavioliitothan poistaa tuon valintaongelman kokonaan vaikka sieltäkin niitä karkureita totta kai löytyy =)

Ainoa järkikumppani mikä mulla on ollut oli vähiten kiinnostava mutta muuten elo oli totta kai mukavampaa. Mutta mä alan jo oppimaan sen, että niin kauan kuin toimin näin kuin toimin ja valitsen kuten valitsen, on ihan turha vinkua.
        Ehkä se järki tulee päähän sitten joskus...tai sitten ei ;)
        Kuka tietää. Vielä.

• M.B.
        lynett kirjoitti:

Niin...onhan sen helpompi seurata sellaista jalat alta-tunnetta kuin miettiä muka ihastuspäissään kuinka järkevää mikäkin on. Mutta tuossapa se onkin, sitä tunnetta seuraamalla yleensä suljetaan silmät niitä ´pikkutarkoilta kriteereiltä´ (eikä suurempia tai massiivisiakin ongelmia "huomata") kun taas "taviksen" kohdalla ollaan toooodella tarkkoja..hyh hyh...

Ihmisellä on mm hajuaisti todella tarkka kumppaninvalinnassa vaikka sitä kuinka peitelläänkin hajusteilla. Mä huomasin kerran hyvin tuon, kun vastapuolena olis ollut Mr.Täydellinen...mutta kun hän oli lähellä - se ominaistuoksu mikä hänessä oli, oli epämiellyttävä. Kun taas tämä "nykyinen" saa jalat alta vain ohi kävelemällä ja jopa hientuoksu on miellyttävä jne. Tämä ns hajuvalinta voi kuulemma liittyä myös geneettisen yhteensopivuuden mittaamiseen (?).

Aikanaanhan nää huithapelit ja "jyrät" ois kait sitten ollut niitä menestyksellisiä lisääntyjiä ja hiljaisemmat ois jäänyt varjoon. Eihän nykyaika mitään kivikautta ole mutta tuollaisia jäänteitä on totta kai jäljellä kumppaninvalinnassa
        Pystyyköhän kehitys ajan kanssa muuttamaan asiaa ja kuinka paljon ?
        Järkiavioliitothan poistaa tuon valintaongelman kokonaan vaikka sieltäkin niitä karkureita totta kai löytyy =)

Ainoa järkikumppani mikä mulla on ollut oli vähiten kiinnostava mutta muuten elo oli totta kai mukavampaa. Mutta mä alan jo oppimaan sen, että niin kauan kuin toimin näin kuin toimin ja valitsen kuten valitsen, on ihan turha vinkua.
        Ehkä se järki tulee päähän sitten joskus...tai sitten ei ;)
        Kuka tietää. Vielä.

Ja tankotanssijat saavat enemmän tippiä kuukautiskiertonsa hedelmällisimpinä päivinä, yhä edelleen, vaikka kivikaudesta onkin aikaa.. miehiltä siis, tarkennettakoon.

Oliko kivikaudella tankotanssijoita? ;D

• M.B. kirjoitti:

Ja tankotanssijat saavat enemmän tippiä kuukautiskiertonsa hedelmällisimpinä päivinä, yhä edelleen, vaikka kivikaudesta onkin aikaa.. miehiltä siis, tarkennettakoon.

Kivitanssijoita varmaan ainakin ;)

Sitä paitsi nainen kävelee/liikkuu mm lantio rennommin otolliseen aikaan=)

• M.B. kirjoitti:

Kivikauden tanssijattaret ei saaneet tippiä, vaan raahattiin tukasta luolaan tutustumaan nuijamiehen tankoon. Ugh! ;)

• 10+5=15

"Mitä mieltä ?"

Niin nuo Laasasen bologit on tuttuja...luen niitä aina mielenkiinnolla...mutta tähän aiheeseen...

Itse ainakin tunnistan itsessäni sen..."miksi naiset aina rakastuvat renttuihin" syndrooman...

Erosin alkoholisti miehestäni v. 98...sen jälkeen keskityin pelkästään itseeni ja lapsiini moneksi vuodeksi...kunnes. v. 2008 ajatus, että jos minä vielä miehen...putkahti varoittamatta mieleeni...

Aloin käymään ns. ulkona ja netin deittipalstakin tuli tutuksi...jokunen suhdevirityskin niistä syntyi...pari lyhyttä, joissa mies paljastui alkoholistiksi ja sitten narsistisuhde...jota kesti reilu kolme vuotta...

kaikki nuo suhteet alkoivat ihastumisella/huumalla...

No tuo narsistisuhteenikin on päättynyt jo 7 kk sitten...jonka jälkeen uskaltauduin tapaamaan...yhden netissä "tutuksi" tulleen miehen...jonka kanssa nyt ns. seurustelen...

Mutta suhde ei alkanut sillä huumalla, en tiedä...halusin kuitenkin tapailla häntä...meillä on yhdessä lämmintä ja läheistä...vaikka sitä "kaikenkattavaa" huumaa ei niin syttynytkään...mutta pidän hänestä aina vaan enemmän...mitä enemmän yhdessäoloa on kestänyt...

jotenkin minusta tuntuu niin levolliselta ja lämpimältä olla hänen seurassaan...oli se nyt hulvatonta hauskanpitoa, tanssin, karaoken yms. merkeissä...tai vain yhdessäoloa teeveen ääressä...sipsipussia rapistellen...elokuvaa katsellen...

Tuntuu, että niissä hetkissä on kaikki tarvitsemani ja se riittää...

juu, en tiedä...olenko minä sitten tullut vanhaksi, kun en enää kaipaakkaan näköjään sitä jännitystä...jota suhde renttuihin aina mukanaan tuo...

vai onko tämä ny sitte sitä järjen käyttöä...

Vai ohitinko minä sen huumaavan ihastumis/rakastumis vaiheen...ja rauhallisesti avoimen uteliaana tapailen miestä...ilman suuria odotuksia...

ja jonain päivänä huomaan rakastavani häntä...ainakin tällä hetkellä en ainakaan haluaisi luopua hänestä...täskin ny kun häntä ajattelen...minua hymyilyttää...

• Tuo huuma. Ei sitä tarvitsekaan olla. Olisin jopa jossain määrin vapautuneempi jos sitä suurta huumaa ei ole ollutkaan. Ei nimittäin alastulo suuresta huumasta ole niin kivualiasta :)

Suhde perustunee realiteetteihin. On äärimmäisen hyvä, jos tutustuu toiseen hiljakseen, antaa tunteiden kehittyä omalla painollaan, kiirehtimättä tai käskemättä. Mikä parhain edellytys kestävän ja tiivisytimen suhteen perusta. Puhuit levollisuudesta ja lämpimästä olosta. Pidä kiinni tästä. Nauti joka hetkestä.

Oletko tullut muuten ajatelleeksi että sinulla on ollut kaksi täysin erilaista rakkautta aiemmin? Ja oletko hoksannut, että tämä kolmas on nyt täysin erilainen rakkaus ( ns "kolmas rakkaus") ?

Sanoisin että sinun kannattaa onnitella itseäsi :)

• 10+16=26
        elisakettu kirjoitti:

Tuo huuma. Ei sitä tarvitsekaan olla. Olisin jopa jossain määrin vapautuneempi jos sitä suurta huumaa ei ole ollutkaan. Ei nimittäin alastulo suuresta huumasta ole niin kivualiasta :)

Suhde perustunee realiteetteihin. On äärimmäisen hyvä, jos tutustuu toiseen hiljakseen, antaa tunteiden kehittyä omalla painollaan, kiirehtimättä tai käskemättä. Mikä parhain edellytys kestävän ja tiivisytimen suhteen perusta. Puhuit levollisuudesta ja lämpimästä olosta. Pidä kiinni tästä. Nauti joka hetkestä.

Oletko tullut muuten ajatelleeksi että sinulla on ollut kaksi täysin erilaista rakkautta aiemmin? Ja oletko hoksannut, että tämä kolmas on nyt täysin erilainen rakkaus ( ns "kolmas rakkaus") ?

Sanoisin että sinun kannattaa onnitella itseäsi :)

"Oletko tullut muuten ajatelleeksi että sinulla on ollut kaksi täysin erilaista rakkautta aiemmin? Ja oletko hoksannut, että tämä kolmas on nyt täysin erilainen rakkaus ( ns "kolmas rakkaus") ?"

Noh...minä ajattelen, että minulla on ollut elämässäni yksi suuri rakkaus...se ensimmäinen...joka on myös lasteni isä...

rakastan lapsiani ja sen myötä tietyllä lailla myös isää heissä...en rakasta enää häntä ns. miehenä...lasten isänä kuitenkin...hän on osa elämääni...

Se toinen...en nimittäisi rakkaudeksi...paremminkin siksi huumaksi...josta jäi outo hämmennys jälkeen...mitä se oli...

Tämä kolmas...on tällä hetkellä...levollista, lämmintä, luontevaa, läheisyyttä...hyvää oloa...nimittäisin sitä tahdoksi rakastaa...

• 10+16=26 kirjoitti:

"Oletko tullut muuten ajatelleeksi että sinulla on ollut kaksi täysin erilaista rakkautta aiemmin? Ja oletko hoksannut, että tämä kolmas on nyt täysin erilainen rakkaus ( ns "kolmas rakkaus") ?"

Noh...minä ajattelen, että minulla on ollut elämässäni yksi suuri rakkaus...se ensimmäinen...joka on myös lasteni isä...

rakastan lapsiani ja sen myötä tietyllä lailla myös isää heissä...en rakasta enää häntä ns. miehenä...lasten isänä kuitenkin...hän on osa elämääni...

Se toinen...en nimittäisi rakkaudeksi...paremminkin siksi huumaksi...josta jäi outo hämmennys jälkeen...mitä se oli...

Tämä kolmas...on tällä hetkellä...levollista, lämmintä, luontevaa, läheisyyttä...hyvää oloa...nimittäisin sitä tahdoksi rakastaa...

Mikä on se suuri rakkaus ?
        Se kun tuntee suurimmat fiilarit vai sekö kun saa elämäänsä muuten eniten sitä mitä haluaa ?

Mä odottelen kans tota "kolmatta rakkautta". Oikein jänskättää et kuis käy =)

• lynett kirjoitti:

Mikä on se suuri rakkaus ?
        Se kun tuntee suurimmat fiilarit vai sekö kun saa elämäänsä muuten eniten sitä mitä haluaa ?

Mä odottelen kans tota "kolmatta rakkautta". Oikein jänskättää et kuis käy =)

"Mä odottelen kans tota "kolmatta rakkautta". Oikein jänskättää et kuis käy =)"

=)

Se on sellainen juttu, mitä ei varsinaisesti odoteta. Tulee puun takaa, kyselemättä, pyytämättä, silloin kun sitä vähiten odotat eikä varsinkaan sieltä mistä voisit olettaa tulevan.

• elisakettu kirjoitti:

"Mä odottelen kans tota "kolmatta rakkautta". Oikein jänskättää et kuis käy =)"

=)

Se on sellainen juttu, mitä ei varsinaisesti odoteta. Tulee puun takaa, kyselemättä, pyytämättä, silloin kun sitä vähiten odotat eikä varsinkaan sieltä mistä voisit olettaa tulevan.

Juu, pointti napattu =)

Viittasin lähinnä tähän itsetuhooni tällä hetkellä ;)

Että "sitä ootellessa...:"

• lynett kirjoitti:

Juu, pointti napattu =)

Viittasin lähinnä tähän itsetuhooni tällä hetkellä ;)

Että "sitä ootellessa...:"

"..eikä varsinkaan sieltä mistä voisit olettaa tulevan. "

Jääkauden yksinäisin Manfred-mammutti tapasi tyttömammutti Ellien tämän pudottua puusta Manfredin niskaan, leikittyään siellä olevansa opossumi. ;D

• Hyvä blogihan tuo on. Ehkä ihminen oppii kokemuksistaan ja vaihtaa jossain vaiheessa alfasta betaan. Tai jos hyvin käy, löytää alfabetan, kiltin vidduilijan ;)

Tuosta blogin pikkutarkat kriteerit-osiosta tuli mieleeni 'Kotkansydän' sivuston etusivu-lauseke:

"Meitä ei määrittele se, kuinka hyviä olemme 99 prosenttia ajasta.
      Meidät määrittelee se, kuinka pahoja olemme 1 prosentin ajasta."

Ja kukaanhan meistä ei pysty olemaan jeessus jatkuvasti. Tulisi siis pystyä antamaan anteeksi.

• "Meitä ei määrittele se, kuinka hyviä olemme 99 prosenttia ajasta.

Toi aina välillä unohtuu.

Mutta sitten pitää opetella se, että mitä voi antaa anteeksi tai mennään metsään. Eli kumppani pitäis olla sen mukaan.
        Mulla toi 1 % on aika vaikea...en pääse kehumaan ollenkaan itteäni, tylsää.
        Jees....mutta kun olen tullut tietoiseksi omista paskoista puolistani, en osaa enää vain tuomita ihmisiä (vaikka välillä ehkä pitäisi ?) kuten ennen. Joskus jopa toivon että se tarkoittaisi jotain nöyryyttä mitä elämän ongelmat ovat opettaneet. Ehkä se on vain unelmaa. Mutta mä en enää näe pahiksia ja hyviksiä ja oikeita ja vääriä- vaan ihmisiä.

Sekin on ihan mielenkiintoista, että onko ihminen "oikeanlainen" ottaessaan betan vai pitääkö hyväksyä tai olettaa, että osa ihmisistä (vaihtelu) ei vain istu tuohon normikastiin joka on määritelty ?

Eli jos mä nyt vedän sata lasissa lopun elämääni enkä "muuta osaa" niin olenko vääränlainen ?
        En varmaankaan mutta enää en ala siitä sitten vinkumaankaan. Alfat vaan on niin...niin... niin.... =)

Mm lapseni isä oli "hunsvotti" kaikin puolin. Asosiaalinen kriminaali päihteiden väärinkäyttäjä mutta ihme jätkä kun ei sitä mikään tapa ;)
        Siinä suhteessa ei ollut edes sen kummempia kipinöitä mutta "hyvät tuoksut" ja asenne. Olemus myös. Tätä seuraamalla tai tuurilla sain erittäin terveen, hienon ja "elinkelpoisen" tytön. Vaikuttaa yhtä sitkeältä =)
        Mutta mieheksi hänestä ei ollut.

Joten kai ne silloin kivikaudella ois ollut niitä siittäjiä sitten ;)

• lynett kirjoitti:

"Meitä ei määrittele se, kuinka hyviä olemme 99 prosenttia ajasta.

Toi aina välillä unohtuu.

Mutta sitten pitää opetella se, että mitä voi antaa anteeksi tai mennään metsään. Eli kumppani pitäis olla sen mukaan.
        Mulla toi 1 % on aika vaikea...en pääse kehumaan ollenkaan itteäni, tylsää.
        Jees....mutta kun olen tullut tietoiseksi omista paskoista puolistani, en osaa enää vain tuomita ihmisiä (vaikka välillä ehkä pitäisi ?) kuten ennen. Joskus jopa toivon että se tarkoittaisi jotain nöyryyttä mitä elämän ongelmat ovat opettaneet. Ehkä se on vain unelmaa. Mutta mä en enää näe pahiksia ja hyviksiä ja oikeita ja vääriä- vaan ihmisiä.

Sekin on ihan mielenkiintoista, että onko ihminen "oikeanlainen" ottaessaan betan vai pitääkö hyväksyä tai olettaa, että osa ihmisistä (vaihtelu) ei vain istu tuohon normikastiin joka on määritelty ?

Eli jos mä nyt vedän sata lasissa lopun elämääni enkä "muuta osaa" niin olenko vääränlainen ?
        En varmaankaan mutta enää en ala siitä sitten vinkumaankaan. Alfat vaan on niin...niin... niin.... =)

Mm lapseni isä oli "hunsvotti" kaikin puolin. Asosiaalinen kriminaali päihteiden väärinkäyttäjä mutta ihme jätkä kun ei sitä mikään tapa ;)
        Siinä suhteessa ei ollut edes sen kummempia kipinöitä mutta "hyvät tuoksut" ja asenne. Olemus myös. Tätä seuraamalla tai tuurilla sain erittäin terveen, hienon ja "elinkelpoisen" tytön. Vaikuttaa yhtä sitkeältä =)
        Mutta mieheksi hänestä ei ollut.

Joten kai ne silloin kivikaudella ois ollut niitä siittäjiä sitten ;)

Ehkä jatkuva alfana olo ei sovi ihmisluonnolle koska se on niin kuluttavaa(?)

Beta, joka osaa olla alfa tarvittaessa, esim puolisoa puolustettaessa, olisi ihmis-evoluutiolle viisaampaa. Kuin kehräävä kissa, joka raivostuessaan paljastaa kyntensä.

*pohtii tunteiden ääripäiden itsetuntemuksen tärkeyttä*

• Mielenkiintoinen pointti oli myös tuo miesten valikointi, yleisesti ottaen.

"Jos keskivertomies tekee aloitteita baarissa tai nettideitissä, niin aluksi hän tekee järkivalinnan viehättävimpien ja rumimpien poissulkemiseksi. Viehättävimpiin ei ole mahiksia ja rumimpiin ei kannata tyytyä"

Joo...kun olin parhaimmassa tikissä ja nuorempi, tämän huomasi hyvin. Mä olen kuitenkin keskimääräisesti aina jäänyt tavallaan siihen keskikastiin (ehkä siksi miehiä pörrää aina ympärillä) koska en ole mikään malli-tai missikaunis "liikaa" tai 150 kg masentunut, vaan "runsaampi painonnostajatyyppi" joka on saanut geenilotossa kauniit kasvot ja valitettavasti aika ronskin luonteen, jolla on potkua sen verran että pystyy tukahduttamaan vaikka jalkojen väliin isommankin miehen tajuttomaksi ;)
      Enkä sanailussa tai huumorissa toiseksi jää. Joten kanttia pitää olla että kestää kyydissä.
      Eli en mikään marjanpoimija.

Mutta ihan timmeimmilläni lähestymisyritykset alkoivat mennä aika kömpelöksi.
      Ja kun tää "nykyinen" tuli, joka on erilailla mutta yhtälailla vetoava suureen osaan, riitti pelkkä vilkaisu ja tuoksunhäivähdys ja kipinät lentää. Oltiin tavallaan samalla tasolla.
      Se kuitenkin vaatii molemmilta ihan pirusti kestävyyttä ja kanttia koska molemmat joutuu jatkuvasti koetukselle kun toista lähestytään niin helposti.

Kun tässä kohtaa on epätasaisuutta tai tasaisuutta, molemmat tuo ongelmia. Meillä on nyt niin, että kiehuu yli helposti. Kipinöitä on. Jos taas ottaa "taviksen", alkaa sellainen enhän mä sulle riitä-juttu ja toisen kannattelu että joo joo, kyllä mä susta pidän, en mä mihkään lähde.

Mulla oli siinä tavissuhteessa tosi hyviä juttujakin (hän oli kyllä hyvännäköinen mutta luonteeltaan/olemukseltaan vaisumpi), eli kun toista joku lähestyi, me saatettiin olla ylpeitä siitä ja istua sitten tyyliin toisen syliin ja pussata että wau, sä oot mun =) .
      Mutta hänen luonteensa taas ei kestänyt sitä aina ja lopulta ja jouduin kannattelemaan välillä (enkä osannut olla mustasukkainen koska mitäs toi nyt muka....). En tosissaankaan aina mutta raskasta se silti oli välillä. Miehet nyt vain lähestyvät naisia useammin ja luonnollisemmin kuin toisinpäin joten siinä mielessä hällä oli enemmän sulateltavaa.

Tavis on okey. Paras ratkaisu oikeasti.
      Mutta ne kipinät... siinä on sitä jotain mutta metsään siinä mennään useammin.

Eli jos valitsee välistä - on fiksu. Kun valitsee ääripäästä - täytyy muistaa että se "wau" on sitten "wau" monelle muullekin ja jos oma pää ei sitä kestä, ongelmia tulee.

• lottamari<3

Ihminen ei ole samalainen aina, hän muuttuu iän myötä. Nuorena on selvää, että on unelmia valkoisella ratsulla ratsastavasta komeasta prinssistä, joka vaaroja uhmaten pistää henkesä alttiiksi, uhmaa lohikäärmettä ja isäukkoa, joka mustasukkaisesti varjelee silmäteräänsä.

Noilla unelmilla on tarkoitus ja ne kuuluvat nuoren elämään. Niillä on tarkoitus etsiä ja löytää paras mahdollinen kumppani, joka on valmis uhrautumaan naisen ja jälkeläistensä puolesta pelkän hullun huuman ja kiimaisen, järjettömän rakkauden tähden, jonka naisen kauneus miehessä herättää...

Kun tämä nuoruuden huuma ja hulluus on ohitettu ja lapset tehty, niin tilalle astuu kuvioihin myöskin arkiset järkisyyt. Miten yhdessä jatketaan eteenpäin, kun kauneus, huuma ja hullu hullaantuminen ovat tipotiessään ja jälkeläisistäkin täytyisi yrittää pitää huolta...

Nainen ja mies valitsevat aina tunteella oli siinä sitten minkä verran järkeä mukana tahansa. Tunteella mennään ja tunteella tullaan takaisin.

Naisen ja miehen välinen seksuaalinen jännite ratkaisee haluaako pari toisensa. Ellei seksuaalista vetovoimaa ja jännitettä parin välillä riittävästi ole ei suhdetta synny.

Pelkät arkiset järkisyyt tappavat ihmisen ja hän alkaa voimaan huonosti. Ihminen tarvitsee rakkautta ja romantiikkaa, kauniita sanoja, jossa toinen sanoin kuvailee, että ei voisi elää ilman häntä. Jokainen haluaa kokea olevansa se ainutlaatuinen jonkun ihmisen palvoma ja rakastettu. Meitä hivelee se tunne, että joku rakastaa meitä niin järjettömästi, että on valmis tekemään puolestamme mitä vain. Sillä voi olla suurempi merkitys kuin mitä itse tunnemme..

Ihminen on melkoinen narsisti siinä suhteessa, että hänelle toisen suoma rakkaus voi olla tärkeämpi syy olla suhteessa kuin hänen oma rakkautensa, joka välttämättä ei ole rakkautta ollenkaan vaan vain tyytyväisyyttä siitä, että toinen palvoo ja on valmis tekemään kaikkensa tehdäkseen minut onnelliseksi. Iän myötä tulevat mukaan mukavuus ja tyytyväisyys, jotka nuorena eivät yksin riitä antamaan meille onnen tunnetta ja pitämään tyytyväisenä. Nuorena ollaan levottomia ja halutaan kokea paljon, kun taas iän myötä jo tiedetään mitä tuon levottomuuden takana on...

Iän myötä väkisinkin joutuu karistamaan turhia haaveita ja syyksi yhdessä oloon riittänevät vain hyvä riidaton kumppanuus, joku joka välittää ja jonka kanssa saa viettää arkea ja ei tarvitse olla yksin.

Alfa on nuoruus ja hulluus, Beta vanhuus ja viisaus.

• Aamen ja kiitos !

Ei lisättävää.

Sitä odotellessa... huoh....

• nisse..

"Naisen ja miehen välinen seksuaalinen jännite ratkaisee haluaako pari toisensa. Ellei seksuaalista vetovoimaa ja jännitettä parin välillä riittävästi ole ei suhdetta synny."

En ole täysin samaa mieltä, mulle riittäis pelkkä kumppanuus ihan hyvin, itseasiassa se on juurikin se asia mikä on jäänyt puuttumaan, mutta joka on tärkein. Eli mielellään hyppäisin suoraan sinne kumppanuusvaiheeseen ilman niitä ikävystyttäviä alkuhuumia :)

• nisse.. kirjoitti:

"Naisen ja miehen välinen seksuaalinen jännite ratkaisee haluaako pari toisensa. Ellei seksuaalista vetovoimaa ja jännitettä parin välillä riittävästi ole ei suhdetta synny."

En ole täysin samaa mieltä, mulle riittäis pelkkä kumppanuus ihan hyvin, itseasiassa se on juurikin se asia mikä on jäänyt puuttumaan, mutta joka on tärkein. Eli mielellään hyppäisin suoraan sinne kumppanuusvaiheeseen ilman niitä ikävystyttäviä alkuhuumia :)

Siinäpä se.

Yleensä näin ei vain käy kuin joidenkin mukaan ehkä sitten myöhemmin. Siis että ilman sitä jännitettä mentäis.
        Mä koin ekaa kertaa elämässäni sen jännitteen "väärän henkilön" kanssa ja mites sitä vastustat kun et ole koskaan kokenut. Luulin etten edes voi kokea ja pidin itseäni lähes Aseksuaalina. Sitten se vain napsahti. Auts.

Ja kyyti (sen kaikissa merkityksissä=) ) on ollut mukavaa ... siltä osin. Heh.

Mutta periaatteessa voisin sanoa että kaks kertaa oon lähtenyt ilman sitä pidempään suhteeseen ja noh... eipä siinä mitään. Nyt on vaan ollut olo kuin ois päässyt ekaa kertaa karkkikauppaan ilman mitään rajoituksia joten mää joudun ainakin vielä odottelemaan.

Alkuhuuma ei kyllä tässä tapauksessa kuvaa asiaa (5 vuotta mennyt) vaan kyse on "osumasta" varmaan molempien kohdalla. Sillä intohimolla on vain mahdoton rakentaa mitään järkevää.

• lynett kirjoitti:

Siinäpä se.

Yleensä näin ei vain käy kuin joidenkin mukaan ehkä sitten myöhemmin. Siis että ilman sitä jännitettä mentäis.
        Mä koin ekaa kertaa elämässäni sen jännitteen "väärän henkilön" kanssa ja mites sitä vastustat kun et ole koskaan kokenut. Luulin etten edes voi kokea ja pidin itseäni lähes Aseksuaalina. Sitten se vain napsahti. Auts.

Ja kyyti (sen kaikissa merkityksissä=) ) on ollut mukavaa ... siltä osin. Heh.

Mutta periaatteessa voisin sanoa että kaks kertaa oon lähtenyt ilman sitä pidempään suhteeseen ja noh... eipä siinä mitään. Nyt on vaan ollut olo kuin ois päässyt ekaa kertaa karkkikauppaan ilman mitään rajoituksia joten mää joudun ainakin vielä odottelemaan.

Alkuhuuma ei kyllä tässä tapauksessa kuvaa asiaa (5 vuotta mennyt) vaan kyse on "osumasta" varmaan molempien kohdalla. Sillä intohimolla on vain mahdoton rakentaa mitään järkevää.

Moni suhde kariutuu juuri siksi, että alkuhuumassa on vain yksi henkilö kyydissä. Hänellä on illuusiomaiset kuvitelmat suhteesta. Toinen voi olla hyvinkin realisti, mutta toinen ei vain tajua sitä. Se huuma on vain se minkä hän n'äkee, tuntee ja mitä hengittää.

Toinen on sit tuo sukupuolinen kiihko. Sekin on juttu joka täytyy toimia vastavuorotteisesti, ollaan samalla aaltopituuudella (olipa sitten paljon, vähän tai ei ollenkaan). Jos vain toinen on... ei tule hevon persettä koko jutusta tai ongelmia ainakin alkaa tulla ja paljon. Moni valehtelee itselleen juuri tässä asiassa. Ettei se ole niin tärkeää. En tarvitse seksiä. Yritän keksiä jotain. Ehkä huomenna, ensi viikolla, ensi kuussa mutta todennäköisesti ei ikinä.

Eli tässäkin, se vertaisen löytyminen.

• LK

"Alfa on nuoruus ja hulluus, Beta vanhuus ja viisaus."

Tai ainakin ne alfan ominaisuudet muuttuu erilaisiksi vanhemmissa ikäluokissa. Joku joka on teininä alfa on nelikymppisenä beta kun esim. fysiikka menettää merkitystään yms. Ja joku toisinpäin.

• elisakettu kirjoitti:

Moni suhde kariutuu juuri siksi, että alkuhuumassa on vain yksi henkilö kyydissä. Hänellä on illuusiomaiset kuvitelmat suhteesta. Toinen voi olla hyvinkin realisti, mutta toinen ei vain tajua sitä. Se huuma on vain se minkä hän n'äkee, tuntee ja mitä hengittää.

Toinen on sit tuo sukupuolinen kiihko. Sekin on juttu joka täytyy toimia vastavuorotteisesti, ollaan samalla aaltopituuudella (olipa sitten paljon, vähän tai ei ollenkaan). Jos vain toinen on... ei tule hevon persettä koko jutusta tai ongelmia ainakin alkaa tulla ja paljon. Moni valehtelee itselleen juuri tässä asiassa. Ettei se ole niin tärkeää. En tarvitse seksiä. Yritän keksiä jotain. Ehkä huomenna, ensi viikolla, ensi kuussa mutta todennäköisesti ei ikinä.

Eli tässäkin, se vertaisen löytyminen.

Jos kaksi ihmistä juo yhteisestä maljasta, kummallakin on hyvä olo. Mutta jos maljan tyhjentyessä vain toinen täyttää sitä molempien juotavaksi, syntyy epäoikeudenmukaisuuden tunne.

Kun molemmat huomioivat toinen toistaan, ei malja tyhjene koskaan.

• "Luonteenpiirteet pitävät sisällään kolme erityistä muotoa, joista käytetään yhteisnimitystä ”pimeä kolminaisuus”. Luonteenpiirteet pitävät sisällään narsistisen persoonallisuushäiriön, impulsiivisen ja tunteettoman psykopaattisuuden sekä petollisen ja hyväksikäyttävän persoonallisuuden.

Vaikka kyseiset luonteenpiirteet eivät kuulosta kovin houkuttelevilta, naiset usein yhdistävät ne maskuliinisuuteen ja kykyyn siittää terveitä jälkeläisiä. Toisin sanoen ne naiset, jotka hakevat hetken huumaa tai toivovat tulevansa raskaaksi tuntevat vetoa tällaisiin miehiin."

• lynett kirjoitti:

"Luonteenpiirteet pitävät sisällään kolme erityistä muotoa, joista käytetään yhteisnimitystä ”pimeä kolminaisuus”. Luonteenpiirteet pitävät sisällään narsistisen persoonallisuushäiriön, impulsiivisen ja tunteettoman psykopaattisuuden sekä petollisen ja hyväksikäyttävän persoonallisuuden.

Vaikka kyseiset luonteenpiirteet eivät kuulosta kovin houkuttelevilta, naiset usein yhdistävät ne maskuliinisuuteen ja kykyyn siittää terveitä jälkeläisiä. Toisin sanoen ne naiset, jotka hakevat hetken huumaa tai toivovat tulevansa raskaaksi tuntevat vetoa tällaisiin miehiin."

Ja Lottikselle terkkuja

"Kilttien miesten ei silti pidä luopua vielä toivosta, sillä evoluutioteoreetikko Gayle Brewerin mukaan naiset haluavat suhteita renttujen kanssa, mutta yleensä asettuvat aloilleen lämminsydämisten ja hoivaavien miesten kanssa"

• Hyvä aloitus alfa- ja beta-suhteista. Lotta sanoi hyvin " Alfa on nuoruus ja hulluus, Beta vanhuus ja viisaus. "

Mietin kolmatta vaihtoehtoja. Ei mulla ole termiä sille. Puhutaan sekoituksesta. Niinsanottu hyvä-paha; ihminen joka tunnistaa itsessään renttupuolensa ja kiltin puolensa. Tunnistamisen lisäksi on sinut noiden puolien kanssa. Itsehyväksyntä. Ei yritä olla liikaa kumpaakaan, salaamatta mitään itsestään.

Eli vastakumppanin tehtäväksi jää arvioida, soveltuuko "sekarotuinen" pariksi. Onko jotkut piirteet häiritseviä, pyrkiikö muuttamaan niitä toisessa? Vai hyväksyykö toisen juuri sellaisena, pyrkimättä muuttamaan häntä?

• Mä luulen olevani tollanen bastardi. Eli sekarotuinen =)

Mussa on aika ilkeitäkin (ai aika...) puolia mutta olen mä silti inhimillinenkin ja joissain asioissa jopa todella humaani. Ettei se niin mustavalkoista ole kuin monesti kuvitellaan.

Kun olen hyvä, olen todella hyvä mutta kun olen paha... mennään metsään taas =)

Mä olen nykyään hengaillut "jutussani" niin, että kaikki menee ja tulee sellaisenaan enkä tod koeta ketään muuttaa - se ei vain onnistu ja syö mehut eikä ihmekään jos sen jälkeen tuntee menneensä mankelin läpi. Mutta vastaus oli itsessäni. Ei hänessä, edelleenkään. Oli mitä oli ja sillä vain mennään.

Mä olen hyväksynyt siis sen mitä hän on mutta se ei tarkoita sitä että se jäisi millään tavalla pysyväksi. Aika aikansa....kutakin. Jää nähtäväksi miten käy.

• lynett kirjoitti:

Mä luulen olevani tollanen bastardi. Eli sekarotuinen =)

Mussa on aika ilkeitäkin (ai aika...) puolia mutta olen mä silti inhimillinenkin ja joissain asioissa jopa todella humaani. Ettei se niin mustavalkoista ole kuin monesti kuvitellaan.

Mä olen nykyään hengaillut "jutussani" niin, että kaikki menee ja tulee sellaisenaan enkä tod koeta ketään muuttaa - se ei vain onnistu ja syö mehut eikä ihmekään jos sen jälkeen tuntee menneensä mankelin läpi. Mutta vastaus oli itsessäni. Ei hänessä, edelleenkään. Oli mitä oli ja sillä vain mennään.

Mä olen hyväksynyt siis sen mitä hän on mutta se ei tarkoita sitä että se jäisi millään tavalla pysyväksi. Aika aikansa....kutakin. Jää nähtäväksi miten käy.

Olet hyväksynyt. Sulla on arkirealismia, joka pitää jalat maassa. Plus rehellisyys itseä ja kumppania kohtaan. Ne ovat kaiken hyvä kivijalusta. Huomioimatta nyt millään tavalla mikä lopputulos on.

Tälläinen asetelma ei kuulosta hurjan jännittävälle vaihtoehdolle, ainakaan romanttista illuusiota kaipaaville. Mut luulenkin että tuo vaihe saavutetaan vasta kun on käyty niitä muita vaihtoehtoja läpi peffa maata pyyhältäen.

Tavallaan, suhteessakin on opittu elämään. Ottamaan vastaan elämä, eläen ja hengittäen. Kiirehtimättä ja painostamatta, ilman kuluttuvaa suorittamisen pakkoa.

• 4+1=5

"Hyvä aloitus alfa- ja beta-suhteista. Lotta sanoi hyvin " Alfa on nuoruus ja hulluus, Beta vanhuus ja viisaus. "

Mietin kolmatta vaihtoehtoja. Ei mulla ole termiä sille. Puhutaan sekoituksesta. Niinsanottu hyvä-paha; ihminen joka tunnistaa itsessään renttupuolensa ja kiltin puolensa. Tunnistamisen lisäksi on sinut noiden puolien kanssa. Itsehyväksyntä. Ei yritä olla liikaa kumpaakaan, salaamatta mitään itsestään."

Noh...mulla 50 vissiin sitte alkanu se vanhuus ja viisaus...

Mutta tietyllä lailla mulle on käynyt niinkin...että olen itsekin muuttunut "rentummaksi"...en enää ole niin hyvä ja pyhä...tiedä sitten...nuororuuskin tais jäädä kesken...ja onks tää sitte sitä viidenkympin villitystä...

Oli mitä oli...niin elämä maistuu paremmalta...ja pidän nykyään itsestäni enemmän...

ja olen onnistunut houkuttelemaan tuon..."kiltin" miesystävänikin...rikkomaan rajojaan...mm. laulamaan karaokea julkisesti, palaamaan sänkyyn vapaapäivinä aamukahvien jälkeen yms.

Mitä sitten tulee siihen huumaan...kuten kerroin sitä suurta alkuhuumaa ei ollut, mutta sitäkin voi kokea hetkittäin...ns. "juhlahetkinä"...kun molemmilla on kivaa/tunnelma on sopiva...

esim...käymme tanssimassa... musiikki, liike, rytmi, lähelläolo saa molemmat huumaantumaan...tältäkö se tuntuu kun löytää oikean...

Toisessa kohtaa sitten...laitetaan ruokaa/syödään yhdessä, jutellaan arkisia asioita, lähdetään lenkille...tunnelma on arkisempi...mutta siinäkin kohtaa se tuntuu oikealta vaikka ei sitä huumaa olekkaan...on vain kumppanuus...

Joskus mietin niinkin, että tässä iässä sitä jo ymmärtää elämän rajallisuuden...haluaa elää vielä kun voi...

Eikä elämää tarvitse enää suorittaa...ns. taitekohta on jo saavutettu..."kaari" kääntyy laskuun...palataan "alkuun"...ehkä sen myötä se lapsen/nuoren itsekkyyskin saa taas jalansijaa...on taas lupa elää itselleen...

• LK
        lynett kirjoitti:

Mä luulen olevani tollanen bastardi. Eli sekarotuinen =)

"Mussa on aika ilkeitäkin (ai aika...) puolia mutta olen mä silti inhimillinenkin ja joissain asioissa jopa todella humaani. Ettei se niin mustavalkoista ole kuin monesti kuvitellaan."

Eipä sitä kukaan ole pelkästään hyvä tai pelkästään paha. Vaikka joillekkin on toki vaikeaa nähdä hyvää ja pahaa samassa ihmisessä. Ja joillakin on se taipumus verrata muita huonoimmillaan itseensä parhaimmillaan.

• 4+1=5 kirjoitti:

"Hyvä aloitus alfa- ja beta-suhteista. Lotta sanoi hyvin " Alfa on nuoruus ja hulluus, Beta vanhuus ja viisaus. "

Mietin kolmatta vaihtoehtoja. Ei mulla ole termiä sille. Puhutaan sekoituksesta. Niinsanottu hyvä-paha; ihminen joka tunnistaa itsessään renttupuolensa ja kiltin puolensa. Tunnistamisen lisäksi on sinut noiden puolien kanssa. Itsehyväksyntä. Ei yritä olla liikaa kumpaakaan, salaamatta mitään itsestään."

Noh...mulla 50 vissiin sitte alkanu se vanhuus ja viisaus...

Mutta tietyllä lailla mulle on käynyt niinkin...että olen itsekin muuttunut "rentummaksi"...en enää ole niin hyvä ja pyhä...tiedä sitten...nuororuuskin tais jäädä kesken...ja onks tää sitte sitä viidenkympin villitystä...

Oli mitä oli...niin elämä maistuu paremmalta...ja pidän nykyään itsestäni enemmän...

ja olen onnistunut houkuttelemaan tuon..."kiltin" miesystävänikin...rikkomaan rajojaan...mm. laulamaan karaokea julkisesti, palaamaan sänkyyn vapaapäivinä aamukahvien jälkeen yms.

Mitä sitten tulee siihen huumaan...kuten kerroin sitä suurta alkuhuumaa ei ollut, mutta sitäkin voi kokea hetkittäin...ns. "juhlahetkinä"...kun molemmilla on kivaa/tunnelma on sopiva...

esim...käymme tanssimassa... musiikki, liike, rytmi, lähelläolo saa molemmat huumaantumaan...tältäkö se tuntuu kun löytää oikean...

Toisessa kohtaa sitten...laitetaan ruokaa/syödään yhdessä, jutellaan arkisia asioita, lähdetään lenkille...tunnelma on arkisempi...mutta siinäkin kohtaa se tuntuu oikealta vaikka ei sitä huumaa olekkaan...on vain kumppanuus...

Joskus mietin niinkin, että tässä iässä sitä jo ymmärtää elämän rajallisuuden...haluaa elää vielä kun voi...

Eikä elämää tarvitse enää suorittaa...ns. taitekohta on jo saavutettu..."kaari" kääntyy laskuun...palataan "alkuun"...ehkä sen myötä se lapsen/nuoren itsekkyyskin saa taas jalansijaa...on taas lupa elää itselleen...

"on taas lupa elää itselleen..."

Se onkin ainoa tapa elää myös toisten kanssa, järjissään =)

• elisakettu kirjoitti:

Olet hyväksynyt. Sulla on arkirealismia, joka pitää jalat maassa. Plus rehellisyys itseä ja kumppania kohtaan. Ne ovat kaiken hyvä kivijalusta. Huomioimatta nyt millään tavalla mikä lopputulos on.

Tälläinen asetelma ei kuulosta hurjan jännittävälle vaihtoehdolle, ainakaan romanttista illuusiota kaipaaville. Mut luulenkin että tuo vaihe saavutetaan vasta kun on käyty niitä muita vaihtoehtoja läpi peffa maata pyyhältäen.

Tavallaan, suhteessakin on opittu elämään. Ottamaan vastaan elämä, eläen ja hengittäen. Kiirehtimättä ja painostamatta, ilman kuluttuvaa suorittamisen pakkoa.

"Eli vastakumppanin tehtäväksi jää arvioida, soveltuuko "sekarotuinen" pariksi. Onko jotkut piirteet häiritseviä, pyrkiikö muuttamaan niitä toisessa? Vai hyväksyykö toisen juuri sellaisena, pyrkimättä muuttamaan häntä? "

Olen intiaani smokkini alla ;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7361
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5243
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3506
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3441
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2534
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      342
      1472
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      54
      1314
    Aihe