Vakuutusten hintavertailu, pelkkä vitsi.

Anonyymi-ap

Oletko koskaan koettanut saada selville eri vakuutus yhtiöiden välistä hintaa.
Itse koetin ja se oli niin hidasta ja vaikeaa puuhaa että luovutin. Siinä puuhassa alkaa jo tietoturva vaarantua kun pitää koko henkilötunnus antaa jokaiselle yhtiölle. Eli pelkän hintatiedon vuoksi olet jo melkein ostamassa vakuutuksen. Miten vakuutuksen hintalaskurin tekeminen voikaan olla vaikeaa. Eikö vakuutus yhtiöillä ole enää taitavia ohjelmoijia? Minusta sillä sektorilla on aina ollut huippu osaajia. Siis mistä tämä tumpelomainen ja käsittämättömän jäykkä asenne johtuu. Tuntuu kuin siinä olisi salainen sopimus takana jolla vertailu tehdään niin työlääksi ettei sitä oikeastaan ole. Hinnan määrittämiseen ei tarvita henkilötietoja, koska se voidaan määrittää ja jakaa ostekijöihin ja kertoimiin varsin kätevästi. Oli se sitten minkälainen vakuutus tahansa. Hyvä tumpelo Suomi.

20

736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei se ole mitään tumpeloutta. Se on strateginen valinta, jossa ei ajatella tippaakaan potentiaalisen asiakkaan etua.

Anonyymi kilpailuttaja on yrityksen kannalta pahin mahdollinen vaihtoehto. Henkilötiedot antaneelle potentiaaliselle asiakkaalle voidaan kohdistaa tarkennettua markkinointia. Ja mitä vaikeampaa hintojen selvittäminen eri firmoilta on, sitä parempi.

Henkilötunnuksen (autoilla rekisteritunnuksen) vaatimisella estetään tai ainakin haitataan hintojen selvittämistä keksityillä tiedoilla.

• Anonyymi00002

Hintavertailu on helppoa. Ensimmäisen vuoden jälkeen hinnat vain nostetaan hissukseen normaalille tasolle.

• Anonyymi00004

Mikään ei estä kilpailuttamista tuolloin uudelleen….

• Anonyymi00003

Helpoin tapa on yksinkertaisesti vain kilpailuttaa vakuutusyhtiöt. Kerrot vain mitä vakuutuksia tarvitset ja kerrot ko vakuutuksiin tarvittavat tiedot ja omat tarpeesi vakuuttamisen osalta. Ja annat vakuutusyhtiön edustajan tehdä tuon laskentatyökalujen ja kertoa sinulle mitä se maksaa.

Jos sinulla jo on tarvittavat vakuutukset eikä lisää vakuutuksia tarvita, niin niistähän saat nuo tiedot helposti.

• Anonyymi00005

Kuulostaapa helpolta.

Paitsi että jokaisella vakuutusyhtiöllä on vakuutuksissa erilaiset ehdot, ja ne tietysti vaikuttaa vakuutuksen hintaan. Jotta voisit tehdä kunnollista vertailua, sinun pitää jollain tavalla selvittää ja arvottaa nuo erot vakuutusten sisällöissä.

Jos vakuutuksen sisällöllä ei ole mitään merkitystä, on sama jättää kokonaan vakuuttamatta.

• Anonyymi00006

Mikä vakuutus, terveys, koti, vai autovakuutus

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kuulostaapa helpolta.

Paitsi että jokaisella vakuutusyhtiöllä on vakuutuksissa erilaiset ehdot, ja ne tietysti vaikuttaa vakuutuksen hintaan. Jotta voisit tehdä kunnollista vertailua, sinun pitää jollain tavalla selvittää ja arvottaa nuo erot vakuutusten sisällöissä.

Jos vakuutuksen sisällöllä ei ole mitään merkitystä, on sama jättää kokonaan vakuuttamatta.

Tietysti eroja on, mutta kun pyydät tarjouksen kaikilta samoilla tiedoilla ja vaatimuksilla, niin on paljon helpompaa tehdä vertailut eri tarjoisten välillä.
        Eroja joissain ehdoissa saattaa olla, jolloin joudut tietysti miettimään noiden erojen osalta niiden merkityksen sinulle. Kuten kirjoititkin. Kovin suuria ja oleellisia eroja ei kuitenkaan tavallisissa vakuutuksissa ole. Luultavasti osaat itse arvioida, mitkä erot ovat oleellisia ja mitkä ei.

Kirjoitan kokemuksesta, koska itse olen toiminut noin jo vaikka kuinka kauan ja kilpailutan vakuutukseni säännöllisesti muutamien vuosien välein ja aina, ihan aina, kun olen vaihtanut, niin olen saanut halvemman tarjouksen, kuin mitä minulla sillä hetkellä on ollut. Jos ei, niin en tietenkään ole vaihtanut. Hyvä muuten huomata, että tiettyjen henkilövakuutuksien hintaan vaikuttaa oleellisesti vakuutetun ikäjaksojen terveysmuytokset. Näiden vakuutusten kanssa on syytä olla tarkkana.

Takuulla helpompaa kuin itse koittaa vakuutusyhtiöiden kotisivuilla olevien laskentaapuvälineiden kanssa touhuaminen.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Tietysti eroja on, mutta kun pyydät tarjouksen kaikilta samoilla tiedoilla ja vaatimuksilla, niin on paljon helpompaa tehdä vertailut eri tarjoisten välillä.
        Eroja joissain ehdoissa saattaa olla, jolloin joudut tietysti miettimään noiden erojen osalta niiden merkityksen sinulle. Kuten kirjoititkin. Kovin suuria ja oleellisia eroja ei kuitenkaan tavallisissa vakuutuksissa ole. Luultavasti osaat itse arvioida, mitkä erot ovat oleellisia ja mitkä ei.

Kirjoitan kokemuksesta, koska itse olen toiminut noin jo vaikka kuinka kauan ja kilpailutan vakuutukseni säännöllisesti muutamien vuosien välein ja aina, ihan aina, kun olen vaihtanut, niin olen saanut halvemman tarjouksen, kuin mitä minulla sillä hetkellä on ollut. Jos ei, niin en tietenkään ole vaihtanut. Hyvä muuten huomata, että tiettyjen henkilövakuutuksien hintaan vaikuttaa oleellisesti vakuutetun ikäjaksojen terveysmuytokset. Näiden vakuutusten kanssa on syytä olla tarkkana.

Takuulla helpompaa kuin itse koittaa vakuutusyhtiöiden kotisivuilla olevien laskentaapuvälineiden kanssa touhuaminen.

Tekstin ennakointi on pirullista…

” vakuutetun ikäjaksojen terveysmuytokset” pitää tietysti olla ”vakuutetun ikä ja terveysmuutokset”…

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kilpailuttaa tietysti kannattaa koko vakuutuspottisi eli kaikki vakuutukset. Henkilövakuutusten kanssa tietysti pitää olla tarkkana, koska niissä on ikään, terveyteen ja muutamia muitakin rajoituksia.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kilpailuttaa tietysti kannattaa koko vakuutuspottisi eli kaikki vakuutukset. Henkilövakuutusten kanssa tietysti pitää olla tarkkana, koska niissä on ikään, terveyteen ja muutamia muitakin rajoituksia.

Luulin että suurin osa ihmisistä ostaa autovakuutuksen suoraan vakuutusyhtiön nettisivuilta ilmoittamalla henkilötunnuksen ja auton rekkarin, eikä siinä kysellä mitään

• Anonyymi00011
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kaikki sillä kanta-asiakkuus halventaa noista jokaisen hintaa ja jossain tapaukseesa noista saa vielä rahanarvoisia etuuksiakin.

• Anonyymi00012

Hintatiedon lisäksi on hyvä tietää ehdot mitä korvaa milläkin perusteella millainen vakuutusyhtiö on maineeltaan peruskotivakuutus hyvä että irtaimiston korvaa

• Anonyymi00013

Olisiko aihetta reklamoida asiasta kuluttajansuojaan.

• Anonyymi00014

Minä olen kilpailuttanut muutaman kerran vakuutukset ja toooodella suuria eroja on!

Minulle jotkut kehui, että moottoripyörän vakuutuksen saa edullisemmin "ihvistä" ja sitten kilpailutin samalla kaikki vakuutukset siellä entiseen verraten. Osaa he eivät halunneet lainkaan vakuuttaa, kun meillä maatila. Vaan sitten yksityistalouden vakuutukset sain kilpailutettua.

Koko paketti "ihvistä" oli ihan hirveän hintainen ja se minun amerikkalainen moottoripyörä, sitä ei saatu mitenkään rukattua edulliseksi, vaikka kuinka ajokautta lyhennettiin. Lopulta jopa kiinalaisen mopedinikin vakuutuksetkin jäi kaikista kalleimmiksi siellä yhtiössä. Ei tullut kauppoja!

Mutta yllätys oli, kun sitten tein kilpailutusta perikunnalle ok-talon vakuuttamisesta, oli "ihvi" edullisin ja muut kaukana. Eli rusinoitakin kannattaa poimia pullasta!

• Anonyymi00015

Totta turiset, minäkin olen joskus yrittänyt vertailla, mutta on tooodella hankalaa. Juuri nuo erilaiset sisällöt, ehdot ja myy hässäkkä mikä vakuutuksiin sisältyy on jokaisella vakuutusyhtiöllä erilaista, joten vertaaminen on tähtitieteellisen hankalaa, vaikka tuolla aiemmin muuta väitetään. Voihan vakuutukset kilpailuttaa, mutta siinäkin hommassa törmätään sitten juuri noihin erilaisiin sääntöihin ja sisältöihin. ja taas on vertaaminen yhtä vaikeaa.

• Anonyymi00016

Yleensä paras vakuutus on ei vakuutusta, mutta yleensä kotivakuutus kannattaa olla ja auton liikennevakuutus on pakollinen

• Anonyymi00017

Kysyin tuulilasin hintaa Carglassilta. Myyjä kysyi osoitetta, kun kuulemma järjestelmä vaatii sen, jotta voi laskea hinnan. Sanoin, että voi laittaa oman osoitteensa, sillä omaani en anna. Laittoi. Hinta oli n. 300 € kalliimpi kuin kilpailijalla. En ostanut tuulilasia sieltä eikä jäänyt tietoja mainostusta varten.

• Anonyymi00018

Mahdoton saada vertailuja koska aina on jotain eroja vaikak ottaisi maksimi turvat kaikista mahdollisesta ja vaikak pyytäisi olemassa olevan vakuutuksen tiedoilla niin ei saatana saa. Kokeiltu on.... Sitten vielä lähdet pakettia vaihtamaan niin jo tarvitaan terveysselvityksiä jne... vittu mitä paskaa

• Anonyymi00019

Helppoa oli, hinta laski n 35 % entisistä.

• Anonyymi00020

Seuratkaapa vakuutusten hintoja valtavan korkeat ja OPlla taisi olla kaikkien korkeimmat.

Nousseet kohtuuttomasti ja korvaukset kyseenalaisia sitten jos ie sitä tai tät emme korvaa tai korvaus on minimaalinen, suhteessa vakuutuksen hintaan.

Hirveitä selityksiä ja tositteita, valokuvia yms vaativat, ikään kuin asiakkaisiin ei uskota.
      Todella ala-arvoista.

Korteissa on vakuutuksia, mutaa finnair ei korvaa mutta maksaa johdolle ja tjalle valtavia palkkoja optioita. Kummallista jopa petosta vakuutusyhtiöiltä ja pankitakaan ei korvaa jos tileiltä katoaa raha.

Tämä on kuin Trumpismia eli hän kuulemma kikkailee korkojen ja öljynhintojen kanssa itselleen isoja voittoja sekä pörssin kanssa tekee samaa. Sikoja he ovat.

Fenniakin seurasi ja kuvasivuosia kuvaten nais perushoitajaa ja ei suostunut maksamaan korvauksi, röyhkeyttä. mutta tulikin kalliiksi heille ja saivat maksaa omat oppirahansa.

Joka paikassa asiakakita huijataan, ei korvata maksu kelpaa ja isot rahat. Sama koskee näitä laina ja vippifirmoja, mutta jos olette maksaneet liikaa nyt on aika hakea takaisinsaantia oikeusteitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      47
      2192
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      191
      2009
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      835
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      736
    Aihe