vielä kerran clomit ja terot

nyt kummastuttaa

Vielä kerran kysymys tästä asiasta. Jos ovulaatio on ollut clomeilla päivinä 12-15 vähän vaihtelevasti, siis testiplussan mukaan on tuolle välille osunut niin kun olen aloittanut terolutin lääkärin ohjeen mukaan joka kierron päivänä 15. päivänä niin tarkottaako se sitä että vaikka olisi ns.natsannutkin niin terolut on sitten sotkenut asiat eli ei ole munasolu kiinnittynyt? Ei meinaan sanottu silloin iitä määrättäessä että terolut mitenkään asiaan vaikuttaisi. Terolut menee pitkään kiertoon, ja yhtä aikaa näitä on käsketty syömään, kp 3-7 clomit ja 15.24 terot, että onko se ollut turhaa tuo yhtä aikaa syöminen? Melkein jokaisella kierrolla missä clomeja söin niin tuli myös ovulaatiotestiin plussa, että siitä päätellen olen ovuloinutkin kyllä. jos terolut sitten kumoaa periaatteessa clomifenin tarkoituksen, niin eikö se ole vähän outoa? Ja turhaa...

6

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa löytää itse

      Mitäpä jos lukisit netistä tai lääkeohjeesta siitä mihin tuota Terolutia ylipäätään käytetään..jos ei sillä aukene, niin sitten olisi syytä lukea naisen normaalista kuukautiskierrosta myös niin tiedät enemmän estrogeenistä ja progesteronista ja mihin niitä tarvitaan.

      • tietoa löytää itse

        Jatkan vielä: olennaista on selvittää mikä on ovulaatioajankohtasi. Teroja ei tulisi aloittaa ennen ovulaatiota, koska se saattaa häiritä tai estää ovulaatiota. Sitten olisi hyvä varmistaa verikokeella tai ultralla, että ovulaatio oikeasti tapahtuu. Plussa testissä ei tarkoita vielä sitä, että irtoaminen oikeasti tapahtuu! Ja anteeksi että vastaan kun tämä on ammattilaisen vastauspalsta, mutta ärsyttää kun ihmiset eivät vaivaudu itse etsimään tietoa..


      • Ameliiiii
        tietoa löytää itse kirjoitti:

        Jatkan vielä: olennaista on selvittää mikä on ovulaatioajankohtasi. Teroja ei tulisi aloittaa ennen ovulaatiota, koska se saattaa häiritä tai estää ovulaatiota. Sitten olisi hyvä varmistaa verikokeella tai ultralla, että ovulaatio oikeasti tapahtuu. Plussa testissä ei tarkoita vielä sitä, että irtoaminen oikeasti tapahtuu! Ja anteeksi että vastaan kun tämä on ammattilaisen vastauspalsta, mutta ärsyttää kun ihmiset eivät vaivaudu itse etsimään tietoa..

        Nimenomaan tämä on ammattilaisen vastauspalsta, kuten itsekin olet huomannut. Ei kuulu sinulle millään tavalla, mistä syystä ap ei etsi tietoa netistä, vaan vaan haluaa henkilökohtaisen 100% varman vastauksen oikeasti alan ammattilaiselta, eikä joltain "kaikkitietävältä" keskustelupalsta-eukolta.
        Suosittelen, että jätät lukematta tätä palstaa, kun niin kovasti ärsyttää. Pätemisen tarvetta voi koittaa tyydyttää ihan tosielämässä monilla eri tavoilla. Paremmuuden tunnetta voi nostaa esim yksilö- tai joukkueurheilussa, jossa kilpaillaan paremmuudesta ja mestaruudesta.


    • nyt kummastuttaa

      Jos nyt kuitenkin saisi sen asiantuntijankin vastauksen. Sitä olin vailla...

      Eiköhän palsta kuitenkin sitä varten ole että voi kysyä, asiat kun ei kaikille ole yhtä itestään selviä kuin toisille...

      Tietoa on etsitty mutta kun asiasta on saatavilla tietoa suuntaan jos toiseenkin. Toiset vakuuttaa ettei ole merkitystä että syö ne kuten lääkäri määrää ja toiset sanovat ettei niin pidä tehdä.

    • toivottavastiauttaa

      Hei,

      Minulle on sanottu, että normaalisti teroja syödään kp 15-24 (itsekin söin). Mutta jos ovulaatio onkin kp 15 jälkeen, pitäisi odottaa 2-3 päivää ennenkuin aloittaa terot. Eli riippuen siitä milloin ovuloit, odota 2-3 päivää ja aloita sitten terot. Terolut voi estää ovulaation.

    • Hei,

      Kiitos kysymyksestäsi. Jos Clomifen toimii tavalla, mihin se on tarkoitettu, eli irroittaa munasolun niin Terolutia ei tarvitse käyttää. Clomifenin tarkoitus on irroittaa munasolu ja jos se irtoaa, niin joko olet raskaana ovulaatiosta kahden viikon kuluttua tai sitten vuoto alkaa 2 vkon kuluttua ovulaatiosta. Jos vuotoa ei tule 2 viikon kuluttua ovulaatiosta, etkä ole raskaana, niin osaat epäillä, että Clomofen ei ole sillä annoksella toiminut. Jos kuitenkin käytät Terolutin, vuoto tulee (johtuen hormonaalisista asioista), mutta ovulaatiota ei välttämättä ole tapahtunut.
      Toisaalta, jos olet tehnyt ovulaatiotestin ja se on tullut :ksi, on ovulaatio tapahtunut. Jos jostakin syystä lapsettomuutta hoitava lääkärisi pitää tärkeänä Terolutin käyttöä, tulisi Terolut aloittaa ovulaation jälkeen. Ei Terolutista ole haittaa oikein käytettynä ja kun on varmistettu, että ovulaatio varmasti tapahtuu.

      Riitta Väestöliitosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      5
      2145
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      270
      1849
    3. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      70
      1810
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      297
      1797
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      109
      1635
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1483
    7. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      58
      1372
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      293
      1254
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      159
      1254
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      67
      1228
    Aihe