Kertokaas naiset mielipiteitänne seuraavaan asiaan ja jos saan pyytää niin rakentavia sellaisia.
Tutustut naiseen, joka tuntuu sielunkumppaniltasi (jos sellaiseen uskoo) ja hän myös sanoo sinun olevan hänen sielunkumppaninsa ja kaikki, mitä hän on koskaan kumppanilta toivonut. Hän vannoo suurta rakkautta ja sanoo tekevänsä mitä vain, jotta te kaksi voisitte olla yhdessä. Suunnittelette jopa ehkä hiukan naiivistikin yhteistä tulevaisuuttanne ja mitä siihen kuuluisi. Uskot kaikkeen mitä hän sanoo ja teet elämässäsi todella suuria uhrauksia, jotta voisit joskus olla hänen kanssaan yhdessä. Sitten yhtäkkiä hänestä ei kuulu juuri mitään eikä hän esimerkiksi soita silloin, kun hän on luvannut. Sitten lopulta hänestä ei kuulu enää yhtään mitään, kunnes yhtenä päivänä hän laittaa viestiä, jossa hän pahoittelee, että asiat ovat menneet niin kuin ovat menneet ja että hän ei olisi tahtonut satuttaa sinua. Sitten kun koitat kysyä, että miten asiat ovat sitten menneet, koska olet itse täysin ymmälläsi, niin hän vastaa jotakin hyvin ympäripyöreetä, josta ei todellakaan saa selville mitä hän tarkoittaa. Sitten hän vain lopuksi toteaa, että hän on sekaisin eikä tiedä mitä haluaa ja katoaa taas tavoittamattomiin.
Joten siis, mitä mieltä olette kyseisestä tilanteesta? Mitä ajatuksia teillä pyörisi päässä, jos olisitte saaneet tuollaista kohtelua joltakin? Entä jos olette saaneet, niin miten pääsitte asiasta eteenpäin niin, että se ei enää teitä härinnyt?
Mielipiteitä
21
623
Vastaukset
- same here
Minulla on käynyt suhteellisen samalla tavalla. Yli kesti päästä melko kauan, koska olin todella ihastunut, jo rakastunut. Tälläisissä tilanteissa voi olla monia syitä, miksi nin kävi. Ehkä naisesi oli näitä kuuluisia "pelinaisia" eli vaihtaa tyttöystävää useammin kuin alusvaatteita. Hän saattoi myös oikeasti olla todella ihastunut/rakastunut sinuun, mutta tutustuessanne lisää huomasi vain, ettei homma pelittänytkään, eikä viitsinyt sitä sinulle sitten sanoakkaa suoraa. Jaksamisia sinulle, kyllä se siitä. Pikkuhiljaa. :) What doesn't kill you makes you only stronger!
- Pupun papana
No suhteiden aluthan on aina haaveilua ja pää saattaa olla ihastuksesta sekaisin, mutta sitten kun se realistinen puoli taas pääsee valloilleen ja ns. järki tulee takaisin, niin ei ne asiat aina niin helppoja ole. Tässä vaiheessa saattaa tulla pupu pöksyyn ja jotkut vaan pakenee ennemmin, kuin ottaa vastuuta. Tää on vain mun järkeilyä ja ehkä pieneltä osin puhun kokemuksesta, koska olen kokenut vähän saman kohtalon.
- Suomineiti
Ehkä hän ei todella tiedä mitä elämältään haluaa; kaikki ihmiset eivät ole niin tasapainoisia, jotkut eivät vain pysty asettautumaan aloilleen vaikka toisaalta sitä haluaisivatkin. Kurja juttu sinun kannaltasi, jos ehdit jo kiintyä henkilöön enemmänkin, yritä kuitenkin unohtaa ja jatkaa elämääsi. Uskoisin, että hän on kyllä oikeastikin välittänyt sinusta, mutta on vielä hukassa itsensä kanssa. Jos hän joku päivä haluaisi jatkaa suhdettanne, ei välttämättä kannata enää, sillä mieli voi nopeasti muuttua uudestaankin. Voittehan silti jatkaa kaveripohjalla, jos ei muuta. :)
- lebsu
Väistämättä tulee mieleen, että on ns. rakastuvaa tyyppiä, on löytänyt jonkun toisen samaan aikaan ja kun vakkarisuhde alkaa uhata, hyppää toiseen. On varmaan vaikeasti henkisesti vammautunut lapsuudessa tai nuoruudessa, syystä tai toisesta.
- aikani roikkunut
Kaikki nämä em. syyt voivat ihan hyvin olla tosia. Ja kaikki ovat sinänsä hyvin ymmärrettäviäkin. Sitä vain ei tajua, että miksi nämä henkilöt eivät voi puhua toiselle vaan ennemmin jättävät kärsimään ja kitumaan epätietoisuudessa. Se on itsekästä ja julmaa.
- 6+8
Itse nuorempana samalla tavalla toimineena voin kertoa, että kiinnostus kyseiseen henkilöön lopahti täysin, eikä silloin ollut "munaa" sanoa suoraan miten asiat on. Asuimme eri paikkakunnilla, hän oli aivan rakastunut minuun - ja kyllä minäkin hänestä välitin, hän vain ei ollut se oikea. Tein hänen kanssaan kaikki mahdolliset virheet, joista olen toivottavasti osannut ottaa opikseni.
Luulen, että sinun tapauksessani kyseessä on jotain samanlaista raukkamaisuutta kuin minulla oli aikoinaan - suoraan kun sanoo, niin et ollut tarpeeksi. Anteeksi kun sanon suoraan, mutta noin ajattelin sen itse aikoinaan.
Toivottavasti asiasi selviää. - ymmällään
Kiitoksia tähän mennessä tulleista kommenteista. Lisään vielä sen verran tuohon "tarinaani", että tämä toinen nainen oli jo hakemassa opiskelupaikkaakin samasta kaupungista kuin missä minä asun. Hän oli ottanut kouluista ja muista jo selvää. Hän oli vakavassa parisuhteessa silloin kun tämä kaikki tapahtui, vaikkakin erittäin huonossa sellaisessa. Ainakin hänen puheidensa mukaan. Kai tämä sitten on vaan se klassinen tapaus, että toinen päättää kaikesta pahasta huolimatta jatkaa entisessä parisuhteessaan. En tiedä. En vaan ymmärrä koko tilannetta. En ymmärrä miksi kaikki kääntyi yhtäkkiä täysin päälaelleen. Karuinta tässä kai on se, että vaikka kuinka pettynyt olen toiseen (ja pettynytkin on varmaan lievä ilmaisu) niin silti ikävöin tätä ihmistä kovasti ja haluisin ottaa häneen yhteyttä ja yrittää saada kakistettua hänestä ulos, että mitä ihmettä tapahtui. Mutta eipä varmaan kannata vaivautua.
- Gillis*
Mä olen yleensä se lähtiä ja jos
poistun mulla on omani syy lähtöön
esim se että jos se mun ihastus
on toisen nainen kanssa
tai on parisuhteessa toisen kanssa
sillon on parempi jättää toinen
koskaa ei kannata tyytyy ilemaan toiselle ihmiselle
patja tai liian helppo itsestään selvyys
aika monet ihmiset aina kiinostuu siitä mitä ei niin vaan saa
ja sen minkä saa niin se ei jaksa kiinostaa ... - sekopäääää
Voisin olla tuo jutun "katoaja". Itselläni ainakin se menee niin, että tutustun ihmiseen (olen vielä tässä vaiheessa tasapainoinen oma itseni, en siis feikkaa mtn) ja vielä alkuihastuksen/rakastumisen itsetunto kestää. Sitten kuin joku piru alkais kuiskutella, ettei kukaan voi oikeesti pitää minusta ja kohta se toinen tajuaa, kuinka "mätä" olen ja hän ansaitsis paljon parempaa. Mitä enemmän arvostan ja välitän siitä toisesta, sen vahvempi on se tunne, etten ole hänen arvoisensa. Sekavaksi vielä tunnekaaoksen tekee se, että itse välittää ja nauttii sen toisen olemassaolosta.
Yllätys ei liene, etten ole koskaan kunnolla "hypännyt" suhteeseen, vaikka olen jo wanha (35 v). Silti haaveilen, että joskus uskallan tehdä sen... Tosin mitä enemmän ikää tulee, kasvaa myös noiden kokemusten, jolloin käyttäydyn epätasapainoisesti, epäreilusti -suorastaan qusipäisesti- muita kohtaan, määrä, ja noista koen huonoa omaatuntoa, häpeää jne. Joten eipä se epätodennäköiseltä näytä, että ikävä yksinelo on tulevaisuuttani.- 6+11
Kiitos tästä aukaisusta. Rehellistä puhetta. Tällainen selitys vois ainakin periaatteessa toimia myös mun tapauksessa. Siitä on tosin aikaa, mutta hän jätti jälkeensä niin paljon avoimia kysymyksiä. Olin varma, että hänenkin tunteensa oli jossain vaiheessa aitoja, mutta se kaikki mitä sitten tapahtui, sai epäilemään sitäkin. Ja omaa ihmistuntemustani. Kuitenkin sääli...paljon hukkaan heitettyä rakkautta...kelpaisi(tte) kuitenkin kelle vaan!
- ed.
6+11 kirjoitti:
Kiitos tästä aukaisusta. Rehellistä puhetta. Tällainen selitys vois ainakin periaatteessa toimia myös mun tapauksessa. Siitä on tosin aikaa, mutta hän jätti jälkeensä niin paljon avoimia kysymyksiä. Olin varma, että hänenkin tunteensa oli jossain vaiheessa aitoja, mutta se kaikki mitä sitten tapahtui, sai epäilemään sitäkin. Ja omaa ihmistuntemustani. Kuitenkin sääli...paljon hukkaan heitettyä rakkautta...kelpaisi(tte) kuitenkin kelle vaan!
Paradoksi: tunne omasta riittämättömyydestä ja 'kelvottomuudesta' saa käyttäytymään typerästi ja karkoittaa ne ihmiset, jotka oikeasti välittävät ja joista itse välittää. Kuitenkin epätäydellisyys ja virheet tekevät ihmisestä rakastettavan. Omien pelkojen ja tunteiden avaaminen johtaisi todennäköisesti vain suurempaan rakkauteen, mutta silti ihminen ennemmin "katoaa"... Tässä ei ole mielen häivää!
- ymmällään
6+11 kirjoitti:
Eikö olekkin karua, kun uskot siihen, että toisen tunteet ovat aitoja, mutta sitten tapahtuu jotain, joka saa ne viimeisetkin uskonrippeet katoamaan? Tämä saattaa kuullostaan tyhmältä, mutta minun on pakko uskoa siihen, että hänen tunteensa olivat aitoja. Jos kaikki olisikin ollut valetta niin asian käsitteleminen olisi todella paljon vaikeampaa ja minua sattuisi vielä enemmän. Itselle ei koskaan ennen ole käynyt näin enkä varmaan senkään takia osaa tätä asiaa oikein käsitellä. Tällaiset kokemukset voivat tehdä hyvinkin katkeraksi ja kyllä minulle tuli ainakin sellainen olo, että en halua sekaantua kehenkään pitkään aikaan enkä halua seurustelusuhdetta tai mitään vastaavaa. Kyllä sitä vaan kummasti alkaa itseään suojelemaan..
- tyypillistä
Tuo on aika tyypillistä naisilta. Itse olen saanut kokea tuota miljoona kertaa. Veikkaanpa jos naisesi on ollut varattu, niin hän onkin päättänyt jatkaa siinä suhteessa, koska se on kestänyt pidempään, yhteistä menneisyyttä on jo jne.
Tyypillistä tuo on myös niille, jotka eivät tiedä mitä haluavat tai ovat halunneet vain hetken hurmaa, seksiä tai jotain sellaista ja niille, jotka eivät syystä tai toisesta halua sitoutua.- f4ck
tyypillistä naisille? eiköhän tollainen ole tyypillistä varatuille jotka etsii ulkopuolista iloa fakkiutuneeseen suhteeseen. Kyl ois ihan kiva miettii myös itse miten paljon fiksua on aloittaa tulevaisuuden suunnittelu varatun ihmisen kanssa ja nielaista kaikki puheet pureksimatta,
- f4ck
eiks sulle missää vaiheessa ääni päässä sanonu ett niin kauan kun se on parisuhteessa toisen kanssa, se ei oo vapaa tekemää sun kanssa mitään. Tällä tarkoitan ett se voi sytyttää pienen liekin, kuumottaa sitä mut sen tilanne on sama kuin sun. Sillä on kysymyksiä auki suhteensa suhteen, muuten se jättäis sen ja alkais sun kanssa. Jos sotkeutuu varattuun kandee eka oottaa ero, jos sitä ei kuulu ni kuinka tosissaan se toinen sitte olikaan.
Sulla kestää liian kauan jos jäät roikkuu odottaen vastauksia. Se ei ollut valmis muuttamaan parisuhdettaan, ei koulua, ei paikkakuntaa. Ei sun takia. Se sai susta lohtua johonki parisuhdekriisiin ja nyt siellä on ilmeisesti sopu syntyny.
Mitä kauemmin sä nyt roikut ajatuksessa että sen pitäis tulla selittää tilanne sulle, sen kurjemmaksi sun olo tulee. Eiköhän puheet ole pidetty ja hienosti osoitettu miten paljon sä merkkasit. Siirry eteenpäin, älä mieti selityksiä sen puheille, niitä ei ole muuta kuin se että niillä se osti sulta sen mitä tarvitsi. Nollaa pääsi ja käsittele tilanne miten parhaaksi näet, mutta älä jää odottamaan että se vielä ilmestyisi auttamaan sut yli tuosta, sillä ei ole mitään syytä tehdä niin.- ymmällään
Kyllähän mä sen tiedän, että olisi varmasti kannattanut kaksi kertaa miettiä, että kannattaako ryhtyä alottamaan kyseisen ihmisen kanssa mitään. Mutta eipä sitä silloin siinä ajatellut ja näin jälkeenpäin on aivan turha jossitella. Mua tämä asia nyt vaan vaivaa ja se tulee vaivaamaan juuri niin kauan kuin tulee. Mä en todella odota, että tämä toinen ihminen tulisi auttamaan minut yli tästä tilanteesta, sitä en kaipaa. En vaan pidä siitä, että ihmiset voi toimia miten tahansa ja satuttaa toisia ja sen jälkeen jättää nämä satutetut ihmiset kuin nallin kalliolle ilman, että kantaisi vastuun siitä mitä on saanut aikaan. En jaksa kuunnella sellaisia kliseitä, kuten "en olisi missään nimessä halunnut sinua satuttaa". No olisi varmaan kannattanut miettiä sitten, että miten toimii, jotta toista ihmistä ei tule satuttamaan! Ymmärrän sen, että aina ei elämässä voi toimia järkevästi ja joskus tulee tahtomattaan satutettua toisia ihmisiä, mutta tämän tilanteen olisi voinut hoitaa aivan eri tavalla ja kaikelta tältä mielipahalta olisi voinut välttyä.
- saman kokenut
ymmällään kirjoitti:
Kyllähän mä sen tiedän, että olisi varmasti kannattanut kaksi kertaa miettiä, että kannattaako ryhtyä alottamaan kyseisen ihmisen kanssa mitään. Mutta eipä sitä silloin siinä ajatellut ja näin jälkeenpäin on aivan turha jossitella. Mua tämä asia nyt vaan vaivaa ja se tulee vaivaamaan juuri niin kauan kuin tulee. Mä en todella odota, että tämä toinen ihminen tulisi auttamaan minut yli tästä tilanteesta, sitä en kaipaa. En vaan pidä siitä, että ihmiset voi toimia miten tahansa ja satuttaa toisia ja sen jälkeen jättää nämä satutetut ihmiset kuin nallin kalliolle ilman, että kantaisi vastuun siitä mitä on saanut aikaan. En jaksa kuunnella sellaisia kliseitä, kuten "en olisi missään nimessä halunnut sinua satuttaa". No olisi varmaan kannattanut miettiä sitten, että miten toimii, jotta toista ihmistä ei tule satuttamaan! Ymmärrän sen, että aina ei elämässä voi toimia järkevästi ja joskus tulee tahtomattaan satutettua toisia ihmisiä, mutta tämän tilanteen olisi voinut hoitaa aivan eri tavalla ja kaikelta tältä mielipahalta olisi voinut välttyä.
Samalla tämä toinen ihminen on satuttanut sinun lisäksesi myös hänen tyttöystäväänsä. On tietysti eri asia saako hän koskaan tietää asiasta. Toiset ihmiset vaan pystyvät leikkimään toisten ihmisten tunteilla niin helposti kärsimättä siitä lainkaan omantunnon tuskia.
- tuhnu
Ah, mulle on käyny noin kahdesti. Tai ei samalla tavalla, mutta periaate sama. eka toinen osapuoli on kuin ei maailmassa ketään muuta olis ja haluu sut omakseen ja sulta kaiken. Siinä vaiheessa, kun oot valmis antamaan sen kaiken, niin se joko häipyy sanomatta mitään tai pettää sua ja pistää sen sun syyks ja PISTE asia oli sillä loppuun käsitelty. Ei puhumisia, ei selityksiä, ei mitään. Mieti siinä sitten, et mitä ihmettä oikein just tapahtu? Ja siis kyseessä ei ollut edes varattuja henkilöitä. Tai ne oli nimenomaan sellaisia, jotka HALUS ite suhteeseen mun kanssa ja seuraavaks sitten ei. Ehkä se on just se, et haluu, mitä ei voi saada ja sit kun saakin, niin ei enään kiinnosta. Ota nyt naisista selvää. ;)
- Kerra kokenut
Mullekin kävi kerran suunnilleen vastaavalla tavalla. Tapahtui ihastuminen, joka oli melko voimakas, ko. henkilö jopa matkusti vuokseni ulkomaille jne. No, hyvän alun jälkeen alkoi epämääräinen soutaminen ja huopaaminen, ensiksi hän mm. vaati, että meidän on ehdottomasti ryhdyttävä seurustelemaan (kun omasta mielestäni olimme vielä sitoutuneessa tapailuvaiheessa) ja että minun pitäisi kertoa seurustelusta kaikille. Yhtäkkiä hän sitten ilmoitti, ettei haluakaan seurustella kanssani. Usein hän soitti ja pyysi tulemaan luokseen, kertoi että ikävöi. Kun olin matkalla, saattoi tulla soitto, ettei hän oikein tiedäkään mitä haluaa.
Kyllästyin pomputteluun varsin nopeasti ja ilmoitin tiukkaan sävyyn, että asiaan on tultava joku selvyys ja hänen on kerrottava, mitä hän oikeasti haluaa (vrt. tapailua, seurustelusuhdetta, seksiä...). Hänen mielestään olin tätä kysymällä painostanut häntä seksiin, jota ei edes ollut tässä vaiheessa! Minua ei lisäksi todellakaan kiinnosta painostaa ketään seksiin.
Sanomattakin on selvää, että siihen se sitten jäi. Jälkeenpäin olin kyllä itsekin ymmälläni, mitä oikein tapahtui. Nainen yritti selittää minulle, ettei hän koskaan oikein tiedä, mitä haluaa - kun on jonkun kanssa, haluaa olla yksin, ja kun on yksin, haluaa olla jonkun kanssa. Se siitä sitten.
Päättelin, että hän oli täysin epäkypsä persoonallisuus siitä huolimatta, että oli minua useita vuosia vanhempi. Hänen vanhempansa osallistuivat edelleen hänen elämänsä kustantamiseen, hän ei ollut halukas tekemään kokopäiväistä työtä, hän onnistui sekoilemaan ystävyyssuhteissaan, jne. En voinut kuin todeta tuon lyhyen episodin perusteella, että onneksi en sekaantunut häneen pahemmin. - --------------------
Salaa jotain tai jotakuta. Tiedätkö hänen taustoistaan mitään?
- Se silloin
Taitaa olla sama nainen, täysin saman kohtelun olen saanut, saman katoamisen täysin tyhjyyteen ja täysin tyhjän pälle jättämisen kaiken yhteisen maalailun jälkeen, antoi todellakin ymmärtää, että edessä olisi jotain todellista, jotain muuta kuin leikkiä hänen puoleltaan, leikkiä minun tunteillani, minun elämälläni. Enkä minä siinä se hölmö ja tyhmä ollut, miksi en olisi uskonut häneen, rakkauteen, en minä ole elämän varrella kyynistynyt, ja epäilevästi kaikkeen liikkuvaan suhtautuva.... näin nyt vaan voi käydä kenelle vain, että joutuu tuollaisen paskanpuhujan uhriksi, ihmisen joka huvittelee raatelemalla toisen ihmisen sydämen ja sielun. Kauan se kestää, ennen kuin kaikki suru ja tuska ja inhotus on kadonnut, mutta se työ kannattaa tehdä, se mitä olen elämääni saanut sen jälkeen, en ikimaailmassa vaihtaisi takaisin siihen, mitä se silloin oli, suurta rakkautta muka! Kuinka vähän tiesin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750