Myöntyykö ateisti

siihen 'tosiasiaan', että hän on 'vain' osa eliökuntaa?

59

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 89.sithät

Myöntyykö kristitty siihen että polveutuu "vain" eläimistä?

• ""Myöntyykö kristitty siihen että polveutuu "vain" eläimistä? ""

En tiedä.

• -
        tahtis.98 kirjoitti:

""Myöntyykö kristitty siihen että polveutuu "vain" eläimistä? ""

En tiedä.

Case closed.

• - kirjoitti:

Case closed.

Muka:

"Case closed."

Älä viitsi, vasta kun alkuun päästiin.

• sepulis69

Ei.
        Ufo ovat kaapanneet kristityttyjen esi-isät ja äidit, lapsuudessa ja asensivat biosirun aivoihin.
        Se periytyy.
        Maann ulkopuolista elämää osittain, loput apinaa. (Gibbonit)
        Sirun toiminta vie prosessitehoa ja sen takia uskovaiset ovat keskimäärin matalammalla tasolla älykkyysosamäärässä.
        Poikkeuksena johtotaso.

• -
        tahtis.98 kirjoitti:

Muka:

"Case closed."

Älä viitsi, vasta kun alkuun päästiin.

Mihin alkuun? Väitätkö oikeasti että tämä keskustelu poikkeaa jotenkin oleellisesti niistä kymmenistä tekemistäsi samanlaisista jankkausketjuista, joista yksikään ei koskaan ole johtanut yhtään mihinkään?

• - kirjoitti:

Mihin alkuun? Väitätkö oikeasti että tämä keskustelu poikkeaa jotenkin oleellisesti niistä kymmenistä tekemistäsi samanlaisista jankkausketjuista, joista yksikään ei koskaan ole johtanut yhtään mihinkään?

Kyselet. että:

"Mihin alkuun?"

Vastaan: että asian ytimeen.

Ja olen oppinut ateistilta ainakin sen, etten mitään 'väitä'.

• -
        tahtis.98 kirjoitti:

Kyselet. että:

"Mihin alkuun?"

Vastaan: että asian ytimeen.

Ja olen oppinut ateistilta ainakin sen, etten mitään 'väitä'.

Excuse moi, mutta se, että juuri sinä puhut asian ytimestä, saa pienen ironisen hymyn huulille. Mikä on se asia jonka ydintä haet ja miksi teet sitä täällä jo ties kuinka monetta vuotta?

• - kirjoitti:

Excuse moi, mutta se, että juuri sinä puhut asian ytimestä, saa pienen ironisen hymyn huulille. Mikä on se asia jonka ydintä haet ja miksi teet sitä täällä jo ties kuinka monetta vuotta?

Muka:

"ironisen hymyn huulille."

Siksikö, että täysipainoinen ajattelu edellyttää myös kielellistä ymmärtämistä! En siksi.

• sepulis69 kirjoitti:

Ei.
        Ufo ovat kaapanneet kristityttyjen esi-isät ja äidit, lapsuudessa ja asensivat biosirun aivoihin.
        Se periytyy.
        Maann ulkopuolista elämää osittain, loput apinaa. (Gibbonit)
        Sirun toiminta vie prosessitehoa ja sen takia uskovaiset ovat keskimäärin matalammalla tasolla älykkyysosamäärässä.
        Poikkeuksena johtotaso.

Höpö ja höpö.

• -
        tahtis.98 kirjoitti:

Muka:

"ironisen hymyn huulille."

Siksikö, että täysipainoinen ajattelu edellyttää myös kielellistä ymmärtämistä! En siksi.

Kielioppisääntöjä ja sovittuja lauserakeenteellisia tapoja mukaluovasti rikkomallako meidän jokaisen tulisi keskustella jotta ymmärtäisit jotain?

• - kirjoitti:

Kielioppisääntöjä ja sovittuja lauserakeenteellisia tapoja mukaluovasti rikkomallako meidän jokaisen tulisi keskustella jotta ymmärtäisit jotain?

""Kielioppisääntöjä ja sovittuja lauserakeenteellisia tapoja mukaluovasti rikkomallako meidän jokaisen tulisi keskustella jotta ymmärtäisit jotain?""

Keskustelu rakentuu erityyppisistä sanoista ja sanat muodostavat sitten lauseen. Mutta jos kielioppisääntöjä ei saisi rikkoa, niin ainakin monimutkaisimmat lauseet jäisivät lausumatta.

Joten luovat lauseet edustavat ajatuksen rikkautta.

Ps. Ja mitä minä en sitten muka ymmärrä?

• -
        tahtis.98 kirjoitti:

""Kielioppisääntöjä ja sovittuja lauserakeenteellisia tapoja mukaluovasti rikkomallako meidän jokaisen tulisi keskustella jotta ymmärtäisit jotain?""

Keskustelu rakentuu erityyppisistä sanoista ja sanat muodostavat sitten lauseen. Mutta jos kielioppisääntöjä ei saisi rikkoa, niin ainakin monimutkaisimmat lauseet jäisivät lausumatta.

Joten luovat lauseet edustavat ajatuksen rikkautta.

Ps. Ja mitä minä en sitten muka ymmärrä?

Voithan sinä olettaa olevasi "luova" suoltamalla päättömyyksiä tänne. Nytkin jatkat tarkoituksetonta tinkaamista kanssani, vaikka muut sinun avaukseesi kommentoivat ovat yrittäneet vastata jokseenkin asiallisesti, olettaen ymmärtäneensä mitä ajat takaa. Mutta he ja kirjoituksensa eivät kiinnosta sinua yhtä paljon kuin jankkaaminen, esimerkiksi nyt minun kanssani, pelkästään jankkaamisen vuoksi :) Kuten aina ennenkin... Vai kuinka?

• ?????

''siihen 'tosiasiaan', että hän on 'vain' osa eliökuntaa?''
      Kyllä. Miksi hihhuli ei sitä tee?

• ""Miksi hihhuli ei sitä tee? ""

En minä ainakaan "hihhulina" elä , enkä halua elää, pelkkien viettien varassa!

• ?????
        tahtis.98 kirjoitti:

""Miksi hihhuli ei sitä tee? ""

En minä ainakaan "hihhulina" elä , enkä halua elää, pelkkien viettien varassa!

''En minä ainakaan "hihhulina" elä''
        Jaa, käytös on samanlainen.

''enkä halua elää, pelkkien viettien varassa!''
        Sinulla on varsin yksinkertainen mieli, jos luulet että sinulla on vain ne kaksi vaihtoehtoa.

• ????? kirjoitti:

''En minä ainakaan "hihhulina" elä''
        Jaa, käytös on samanlainen.

''enkä halua elää, pelkkien viettien varassa!''
        Sinulla on varsin yksinkertainen mieli, jos luulet että sinulla on vain ne kaksi vaihtoehtoa.

Niin:

"""''En minä ainakaan "hihhulina" elä''
        Jaa, käytös on samanlainen."""

Taidat nyt hiven vääristellä???

Mutta:

""Sinulla on varsin yksinkertainen mieli, jos luulet että sinulla on vain ne kaksi vaihtoehtoa. ""

Kaksi vaihtoehtoa? Siis mitkä kaksi?

• ?????
        tahtis.98 kirjoitti:

Niin:

"""''En minä ainakaan "hihhulina" elä''
        Jaa, käytös on samanlainen."""

Taidat nyt hiven vääristellä???

Mutta:

""Sinulla on varsin yksinkertainen mieli, jos luulet että sinulla on vain ne kaksi vaihtoehtoa. ""

Kaksi vaihtoehtoa? Siis mitkä kaksi?

''Taidat nyt hiven vääristellä???''
        En ollenkaan.

''Kaksi vaihtoehtoa? Siis mitkä kaksi?''
        Ne kaksi jotka luulet olevan ainoat vaihtoehdot.

• Ei siinä ole mitään myöntymistä - asia on itsestään selvä.
      Tunnen syvää yhteyttä muihin olentoihin ja tunnen myös iloa ja ihmetystä siitä, että nuo kaikenkarvaiset otukset ovat samaa sukua kanssani.

• Jahans?

""Tunnen syvää yhteyttä muihin olentoihin ja tunnen myös iloa ja ihmetystä siitä, että nuo kaikenkarvaiset otukset ovat samaa sukua kanssani. ""

Eli et elä itseäsi varten, vaan sulaudut 'massaan'?

• tahtis.98 kirjoitti:

Jahans?

""Tunnen syvää yhteyttä muihin olentoihin ja tunnen myös iloa ja ihmetystä siitä, että nuo kaikenkarvaiset otukset ovat samaa sukua kanssani. ""

Eli et elä itseäsi varten, vaan sulaudut 'massaan'?

En oikein ymmärrä tarkoitustasi.

Kaikki me eletään sekä itseämme varten, toisiamme varten, että toivottavasti myös sulaudutaan massaan, jos se tarkoittaa yhteen kuuluvuutta muiden kanssa.

• kaarne kirjoitti:

En oikein ymmärrä tarkoitustasi.

Kaikki me eletään sekä itseämme varten, toisiamme varten, että toivottavasti myös sulaudutaan massaan, jos se tarkoittaa yhteen kuuluvuutta muiden kanssa.

Et ymmärrä tarkoitustani?

""Kaikki me eletään sekä itseämme varten, toisiamme varten, että toivottavasti myös sulaudutaan massaan, jos se tarkoittaa yhteen kuuluvuutta muiden kanssa.""

Sorry, jos saan/voin hiven vängätä?!

Tuli näet mieleeni Darwin ja hänen kehitysoppinsa, johon kuuluu ajatus: elämän jatkumisesta lajin tasolla.

• tahtis.98 kirjoitti:

Et ymmärrä tarkoitustani?

""Kaikki me eletään sekä itseämme varten, toisiamme varten, että toivottavasti myös sulaudutaan massaan, jos se tarkoittaa yhteen kuuluvuutta muiden kanssa.""

Sorry, jos saan/voin hiven vängätä?!

Tuli näet mieleeni Darwin ja hänen kehitysoppinsa, johon kuuluu ajatus: elämän jatkumisesta lajin tasolla.

Ole hyvä ja vänkää :-)

En edelleenkään ymmärrä tarkoitustasi. Päinvastoin, se muuttuu vaikeammaksi. :-)
        Miten tuo nyt liittyy itselleen elämiseen ja massaan sulautumiseen joista puhuit aiemmin? Selvitä yksinkertaiselle yksinkertaisesti.

• kaarne kirjoitti:

Ole hyvä ja vänkää :-)

En edelleenkään ymmärrä tarkoitustasi. Päinvastoin, se muuttuu vaikeammaksi. :-)
        Miten tuo nyt liittyy itselleen elämiseen ja massaan sulautumiseen joista puhuit aiemmin? Selvitä yksinkertaiselle yksinkertaisesti.

Yksinkertaisesti?

Massaan sulautuminen?

Eli, kaikki ulkonainen on sillä massaansulautujalla kuten kaikilla muillakin massaansulautuneilla (=samanlainen olemassaolo/elo),

mutta entäs sen henkisen tasapainon kanssa sitten?

• tahtis.98 kirjoitti:

Yksinkertaisesti?

Massaan sulautuminen?

Eli, kaikki ulkonainen on sillä massaansulautujalla kuten kaikilla muillakin massaansulautuneilla (=samanlainen olemassaolo/elo),

mutta entäs sen henkisen tasapainon kanssa sitten?

Tarkoittanet tässä yhteydessä massaan sulautumisella lajille tyypillisiä ominaisuuksia ja lajityypillistä kayttäytymistä?
        Emme me tietenkään ole kukaan niistä vapaita, eikä tarvitsekaan olla. Se olisikin outoa. Tunnustan silti kaiken elollisen yhteisen alkuperän ja jopa intuitiivisesti "tunnen" sen.

Me olemme kaikki yksilöitä, mutta yksilöllisyys on myös jotenkin yliarvostettua: yksilöllisyytemme on melko samanlaista kuin kaikkien muidenkin. Uskon että olemme ensisijaisesti ihmisiä ja toissijaisesti yksilöitä.

Henkinen tasapaino ei mielestäni liity alkuperäiseen aiheeseesi mitenkään.
        En osaa tässä yhteydessä vastata siihen. Muutenkin heitän ajatuksia ikään kuin tyhjään: mun on vaikea ymmärtää miten yhdistelet asioita, joten punainen lanka katoaa.

• kaarne kirjoitti:

Tarkoittanet tässä yhteydessä massaan sulautumisella lajille tyypillisiä ominaisuuksia ja lajityypillistä kayttäytymistä?
        Emme me tietenkään ole kukaan niistä vapaita, eikä tarvitsekaan olla. Se olisikin outoa. Tunnustan silti kaiken elollisen yhteisen alkuperän ja jopa intuitiivisesti "tunnen" sen.

Me olemme kaikki yksilöitä, mutta yksilöllisyys on myös jotenkin yliarvostettua: yksilöllisyytemme on melko samanlaista kuin kaikkien muidenkin. Uskon että olemme ensisijaisesti ihmisiä ja toissijaisesti yksilöitä.

Henkinen tasapaino ei mielestäni liity alkuperäiseen aiheeseesi mitenkään.
        En osaa tässä yhteydessä vastata siihen. Muutenkin heitän ajatuksia ikään kuin tyhjään: mun on vaikea ymmärtää miten yhdistelet asioita, joten punainen lanka katoaa.

Niinpä:

""Muutenkin heitän ajatuksia ikään kuin tyhjään: mun on vaikea ymmärtää miten yhdistelet asioita, joten punainen lanka katoaa. ""

Kait se ns. punainen lanka katoaa, jos se ns. 'tieto' perustuu/rajoittuu vain käsitteellisyyteen.

• tahtis.98 kirjoitti:

Niinpä:

""Muutenkin heitän ajatuksia ikään kuin tyhjään: mun on vaikea ymmärtää miten yhdistelet asioita, joten punainen lanka katoaa. ""

Kait se ns. punainen lanka katoaa, jos se ns. 'tieto' perustuu/rajoittuu vain käsitteellisyyteen.

Näinhän se varmasti on.

• kaarne kirjoitti:

Näinhän se varmasti on.

Näin, eli ajattelu puuttuu.

• Kantapää

Totta kai myönnän olevani osa eliökuntaa. Mikähän minä muussa tapauksessa edes voisin olla..?
      Miksi muuten "tosiasia" on lainausmerkeissä, tuon "vain" kyllä käsitän?

• "Siksi, koska eliökunnalla ei ole henkistä puolta."

Kerropas nyt ihmeessä lisää tästä henkisestä puolesta ja siitä kuinka se liittyy eliökunnan toimintaan.

• "Ymmärtääkseni tämä niin sanottu henkinen puoli eli kyky ajatella realististisia totuuksia ei ylety muuhun eliökuntaan (=poislukinen ihminen)."

Kyllä ainakin minun kissani on myös kykeneväinen ajattelemaan realistisia totuuksia, vaikkakin paljon pienemmässä mittakaavassa kuin ihminen. Vaikka mittakaava onkin eri, samat henkiset prosessit kissalla on kuin ihmisellä.

Muista eläinlajeista ei sitten olekaan oman käden tietoa, joten niistä ei sitten viitsikään mennä sanomaan mitään.

• O'ou
        shadowself kirjoitti:

"Ymmärtääkseni tämä niin sanottu henkinen puoli eli kyky ajatella realististisia totuuksia ei ylety muuhun eliökuntaan (=poislukinen ihminen)."

Kyllä ainakin minun kissani on myös kykeneväinen ajattelemaan realistisia totuuksia, vaikkakin paljon pienemmässä mittakaavassa kuin ihminen. Vaikka mittakaava onkin eri, samat henkiset prosessit kissalla on kuin ihmisellä.

Muista eläinlajeista ei sitten olekaan oman käden tietoa, joten niistä ei sitten viitsikään mennä sanomaan mitään.

Kuuluisa brittiläinen uskonnonfilosofi ja kirjailija, professori Richard Swinburne on sitä mieltä, että kehittyneillä eläimillä, kuten koirilla ja kissoilla on kuolematon sielu.

• O'ou kirjoitti:

Kuuluisa brittiläinen uskonnonfilosofi ja kirjailija, professori Richard Swinburne on sitä mieltä, että kehittyneillä eläimillä, kuten koirilla ja kissoilla on kuolematon sielu.

Ja buddhaisuuden mukaan kaikilla eläimillä, myös vähemmän kehittyneillä on kuolematon sielu, joten pointtisi oli mikä?

• Kantapää

"Siksi, koska eliökunnalla ei ole henkistä puolta."

Kertoivatko jotku toiset eliökunnan edustajat sinulle itse etteivät omaisi "henkistä puolta", vai millä perusteella koet voivasi määritellä millä olennoilla on "henkinen puoli" ja millä ei..?

• Vastaan Pentti Saarikosken gnostilaisella runolla (1983) Hämärän tanssit.

"Te kyselette mikä minä olen
      minä olen kaikki se
      minkä minä tiedän
      kysytte minulta kun olen matkalle lähdössä
      kuinka kauan aion olla poissa
      olen poissa siihen asti kun taas olen täällä
      Te kiusaatte minua mielettömillä kysymyksillänne
      haastattelette minua
      kun olen lähdössä tietämään
      mitä nyt en tiedä "

Siis tätä mielä E....

• Kiitos!

• Salainen_Agentti

Jaa-a, en voi vastata kuin itseni puolesta, mutta uskaltaisin väittää olevani olemassa, joten luonnollisesti olen silloin osana eliökuntaa.

Mikä idioottimainen kysymys tämä oikein on, vai etkö tiedä ateismin määrittelyn lisäksi myöskään eliön määrittelyä? No, tässähän se:

"Eliö eli organismi on yhdestä tai useammasta solusta koostuva elävä olento."

Eiköhän jopa kretardikin täytä tuon määritelmän muiden selkärangattomien veljeslajiensa kanssa...

• ""Jaa-a, en voi vastata kuin itseni puolesta, mutta uskaltaisin väittää olevani olemassa,...""

Tuosta lausahduksestasi tulikin taas kerran mieleen epäilijä Descartesin tokaisu:

"Ajattelen, olen siis olemassa!"

• Tietysti, ja olen ylpeä siitä että saan olla osa tätä ihmeellistä eliökuntaa. Eli ei mitään "vain". :)

• Saat olla osa eliökuntaa?

Eli jos näin on, niin lukeudutko samaan 'kastiin' muiden eläinten kanssa?

• Kantapää
        tahtis.98 kirjoitti:

Saat olla osa eliökuntaa?

Kyllä missxcessive lukeutuu samaan "kastiin" muiden eläinten kanssa, ihan kuten sinä, minä ja kaikki muutkin hominidae-heimon jäsenet..

• tahtis.98 kirjoitti:

Saat olla osa eliökuntaa?

HALOO tahtis.98! Niinhän minä sanoin.

• jupukka

Haluaisin kysyä aloittajalta että miksi olisin "vain" eliökuntaa jos tiedän olevani yksi maapallon eliölajeista. Mikä siinä on vaikeaa käsittää ? Tarkoitatko että ihmisen todella pitäisi olla muutakin ? Onhan se mukavaa että meitä on täällä runsaslukuinen joukko eri lajeja tallustelemassa. On hölmöä nostaa itseään jalustalle. On tietysti tosiasia että olemme "viisaampia" kuin muut eläinlajit jos viisaus määritellään meidän tavallamme. Se olemmeko myös sopeutuvaisimpia voi olla kinkkisempi juttu.

• Salainen_Agentti

"Tarkoitatko että ihmisen todella pitäisi olla muutakin ?"

Vaikka ihminen olisi jotain muutakin, niin se ei siltikään poista sitä tosiseikkaa että olemme myös osa eliökuntaa.

Aloittaja on vissiin kuvitellut olevansa kovinkin nokkela, mutta kuten kaikki hihhuliveljensä häntä ennen, lyötiin tässäkin tapauksessa kädet kyynerpäitä myöden paskaan.

• Salainen_Agentti kirjoitti:

"Tarkoitatko että ihmisen todella pitäisi olla muutakin ?"

Vaikka ihminen olisi jotain muutakin, niin se ei siltikään poista sitä tosiseikkaa että olemme myös osa eliökuntaa.

Aloittaja on vissiin kuvitellut olevansa kovinkin nokkela, mutta kuten kaikki hihhuliveljensä häntä ennen, lyötiin tässäkin tapauksessa kädet kyynerpäitä myöden paskaan.

Niin!

""Vaikka ihminen olisi jotain muutakin, niin se ei siltikään poista sitä tosiseikkaa että olemme myös osa eliökuntaa.""

Ja mitäs se jokin muutakin sitten voisi olla?

• Salainen_Agentti
        tahtis.98 kirjoitti:

Niin!

""Vaikka ihminen olisi jotain muutakin, niin se ei siltikään poista sitä tosiseikkaa että olemme myös osa eliökuntaa.""

Ja mitäs se jokin muutakin sitten voisi olla?

"Ja mitäs se jokin muutakin sitten voisi olla?"

Ei mitään käsitystä. Ihminen on eläin muiden joukossa.

• Zero evidence

Kaikki elolliset ovat osa eliökuntaa, koska sitä se sana tarkoittaa, kaikkea elollista.

Jotkut ovat myös esittäneet väitteitä siitä, että tietyt "valitut" huippuelolliset olisivat jotenkin metkasti elollisia myös kuolemansa jälkeen. Tämä sinänsä mielenkiintoinen teoria ei ole saanut tiedepiireissä laajempaa kannatusta sen vuoksi, että yhtään elävää kuollutta ei ole vielä löydetty - siitäkään huolimatta että aihe on hyvin suosittu zombie-elokuvissa.

Mutta elokuvissa ovat erittäin suosittuja myöskin vampyyrit, ihmissudet, haltiat ja velhot, örkit, jättimäiset hirviöliskot sekä avaruudesta tulevat demonimaiset öttiäiset, jotka syövät vain ihmisten aivoja (mitähän ne söivät ennen kuin löysivät maapallon?). Mutta kaikki havainnot edellä mainituista voi myöskin kuvata hyvin pyöreällä luvulla, jolla ei tiedotusvälineissä palstamillimetrejä irtoa.

• "Myöntyykö ateisti siihen 'tosiasiaan', että hän on 'vain' osa eliökuntaa?"

Ei.

Ei siihen tarvitse myöntyä.

Asia vain ON niin, myönnyin tai en.

Ei ole mitään syytä sanoa, että "vain" eliökuntaan. Me kaikki elämän eri muotojen edustajat, eläimet, kasvit, sienet, alkueliöt olemme voittajia. Me seuraamme uutena sukupolvena ankarista oloista ja miljoonista koettelemuksista voittajina selvinneiden esi-olentojemme jalan, lonkeron tai evän tms. jälkiä.

• ????????

Mikäs helvetin kysymys tuo oli?

• ...

''Mikäs helvetin kysymys tuo oli?''
        Normaali Jänkkävajakin esittämä kysymys. Kannattaa vastata puppulausegeneraattorin avulla, ei se muuten tajua.

• zyrt

Ei minulla ole mitään syytä kieltää olevani osa eliökuntaa, koska sitä minä juuri olen.

Ei siihen mitään myöntymistä tarvita, sehän on fakta.

• "Myöntyykö ateisti siihen 'tosiasiaan', että hän on 'vain' osa eliökuntaa?"

Vaikea olla myöntymättä kun on jo valmiiksi osa sitä. Yhtenä lajina muiden joukossa.

• repereipaswashere

Ateismi on vain jumaluskon puutetta ja siihen ei kuulu mitään määritelmiä tai oppeja evoluutiosta.
      Eiköhän kuitenkin liene melko turvallista sanoa että tämä hyvinkin rationaalisesti ajatteleva porukka hyväksyy tämän osana eliökuntaa olemisen melkoisen kauttaaltaan koska todisteita on yksinkertaiisesti paljon ja riittävästi.

• ""Eiköhän kuitenkin liene melko turvallista sanoa että tämä hyvinkin rationaalisesti ajatteleva porukka..."

Mielenkiintoista, koska rationaalisesti ajatteleva on yhtä ja sama kuin rationalisti. Yes!

• 558
        tahtis.98 kirjoitti:

""Eiköhän kuitenkin liene melko turvallista sanoa että tämä hyvinkin rationaalisesti ajatteleva porukka..."

Mielenkiintoista, koska rationaalisesti ajatteleva on yhtä ja sama kuin rationalisti. Yes!

''Mielenkiintoista, koska rationaalisesti ajatteleva on yhtä ja sama kuin rationalisti.''
        Onnittelut! Oliko ensimmäinen asia jonka ymmärsit tässä ketjussa?

• 558 kirjoitti:

''Mielenkiintoista, koska rationaalisesti ajatteleva on yhtä ja sama kuin rationalisti.''
        Onnittelut! Oliko ensimmäinen asia jonka ymmärsit tässä ketjussa?

"''Mielenkiintoista, koska rationaalisesti ajatteleva on yhtä ja sama kuin rationalisti.''"

'Onnittelut! Oliko ensimmäinen asia jonka ymmärsit tässä ketjussa? '

Ei kyse nyt ollut ymmärryksestä, vaan tosiasiasta. Ateistihan näet aina väittää, että vastasyntynyt on aina ateisti?

Mutta rationalisti taas katsoo, että vastasyntyneellä on on synnynnäinen tieto paitsi siitä matematiikasta niin myös jumalasta.

Eli Yes!

• Salainen_Agentti
        tahtis.98 kirjoitti:

"''Mielenkiintoista, koska rationaalisesti ajatteleva on yhtä ja sama kuin rationalisti.''"

Ei kyse nyt ollut ymmärryksestä, vaan tosiasiasta. Ateistihan näet aina väittää, että vastasyntynyt on aina ateisti?

Mutta rationalisti taas katsoo, että vastasyntyneellä on on synnynnäinen tieto paitsi siitä matematiikasta niin myös jumalasta.

Eli Yes!

"Mutta rationalisti taas katsoo, että vastasyntyneellä on on synnynnäinen tieto paitsi siitä matematiikasta niin myös jumalasta."

Mistäs satukirjasta tämän olet repäissyt?

• 559
        tahtis.98 kirjoitti:

Eli Yes!

Sorry, perun onnittelut, et sittenkään ole ymmärtänyt vielä mitään tässä(kään) ketjussa

• Salainen_Agentti
        559 kirjoitti:

Sorry, perun onnittelut, et sittenkään ole ymmärtänyt vielä mitään tässä(kään) ketjussa

Juu, ei se näemmä aina ole niin helppoa.

AP:lle, onko tuo "98" nimimerkissäsi ÄO:si vai syntymävuotesi? Ei ole pakko vastata, mutta helpottaisi ehkä hieman määritellä miten sinuun oikein pitäisi suhtautua.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7454
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      43
      5094
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      97
      3452
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      46
      2319
    5. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2289
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2168
    7. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2113
    8. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      17
      1887
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1781
    10. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      14
      1683
    Aihe