Hieman taustatietoa: Ollaan miehen kanssa yritetty 3 vuotta lasta. Minulla ikää 30 ja miehellä 40. Viime syksynä mulla todettiin pcos ja sain Terolutit puoleksi vuodeksi käyttöön epäsäännöllisen kierron takia. Tämän kuun loppupuolella ollaan menossa ensikäynnille julkiselle puolelle.
Ongelmana on nyt se, kun kuukautiset alkoivat sunnuntaina (kp38) ja vuoto oli runsasta, ei kuitenkaan liian runsasta, ja ihan veren väristäkin. Tätä kesti päivän ja se loppui yhtäkkiä ihan seinään. Nyt on parin päivän ajan tullut lähinnä vain vessassa käydessä ruskeaa tuhrua.
Kuulostaako normaalilta vai pitäisikö vielä tehdä esim. raskaustesti vai mistä on kyse?? Kiertoni vaihtelee 29-35 pv:n välillä. Ja lisättäköön vielä se, että stressiä on ollut ihan riittämiin viime aikoina.
Outo kuukautiskierto Terolutilla
1
124
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Kuukautisvuodon määrä ja laatu voi vaihdella paljonkin. Kuvaamasi tilanne ei kuulosta hälyttävältä. Raskaustesti kannattaa tehdä jos vuoto poikkeaa normaalista selvästi.
Kuukaustisvuodon vaihtelun taustalla on munasarjojen toiminnan vaihtelut ja PCOS tilanteessa näitä vaihteluita voi olla tavallista enemmän. Tämän tarkemmin en pysty nyt vastaamaan. Gynekologinen ultraäänitutkimus voi valaista asiaa. Voit hyvin odottaa tulossa olevaa vastaanottokäyntiä jos mitään muuta ei ilmene.
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741