"Uskovien kaste" -oppi saatanallisuus

JEV238

Minä olen kolmannessa pääkäsityksessä. En ole siis "uskovien kaste" -opin hyväksyjä enkä ole myöskään "vauvaa vettä" -käytännössä. Mutta eiköhän tulisi olla tällainenkin keskustelu, siis tällä otsikolla, kun on olemassa keskustelu otsikolla "lapsikaste saatanallisuus". Vai mitä?

119

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta." (Room. 10:17)

Aamen! Kohdan (Room. 10:17) mukaisesti esimerkiksi minä JEV238 olen jatkuvasti ja järkähtämättömästi julistanut.

Monet jatkuvasti ja järkähtämättömästi ja innokkaasti julistavat tämän sisältöisesti, että

(1) "usko tulee siis 'omasta ratkaisusta' ... ".

Tähän tapaan: "En ollut uskossa ... sitten tein oman ratkaisuni ... sitten olin uskossa!"

Eli tuon mukaan usko tuli "omasta ratkaisusta"! Näyttää ilmeiseltä, että esimerkiksi "toinen Hega" julistaa todellisesti tuollaista (1), valitettavasti!

Tuo "ratkaisusakramentalismi", "ratkaisuekumenia" on levinnyt valitettavan laajalle, ikävä kyllä! Väkevät eksytykset kuten tuo leviävät voimallisesti!

Mutta usko ei tule tuon opin mukaisesti eli lihasta, alhaalta eli "omasta ratkaisusta" eikä usko tule edes kasteesta. Ei todellakaan! Mutta kysymys kuuluukin, onko Raamatussa asetettu seuraavanlainen ajallinen järjestysehto uskoon Jeesukseen Kristukseen tulemiseen ja kastamiseen:

(1) "_VAIN_ Jeesukseen Kristukseen jo uskoontulleille. Siis kaste. Ei muille."

Vastaus on: Ei ole! Tuo oppi (1) eli "uskovien kaste" -oppi ei ole Jumalasta!

• toinen Hega

Etkö jo tajua, että usko tulee sanan kuulemisesta.
        Sanan siemen ei voi itää, ellei maaperä ole otollinen - eli jos ihminen ei ota sanaa vastaan ja ala toimimaan sen mukaan!
        Etkö jo ymmärrä että Jeesusta ei voi SEURATA opetuslapsena, lähtemättä seuraamaan.
        Usko kyllä syntyy sanasta, mutta ilman kuuliaisuutta ei uudestisyntyminen ole mahdollista.

Näinollen uskominen ja uudestisyntyminen ovat kaksi eri asiaa, ja sinä yrität sotkea niitä toisiinsa.

• toinen Hega kirjoitti:

Etkö jo tajua, että usko tulee sanan kuulemisesta.
        Sanan siemen ei voi itää, ellei maaperä ole otollinen - eli jos ihminen ei ota sanaa vastaan ja ala toimimaan sen mukaan!
        Etkö jo ymmärrä että Jeesusta ei voi SEURATA opetuslapsena, lähtemättä seuraamaan.
        Usko kyllä syntyy sanasta, mutta ilman kuuliaisuutta ei uudestisyntyminen ole mahdollista.

Näinollen uskominen ja uudestisyntyminen ovat kaksi eri asiaa, ja sinä yrität sotkea niitä toisiinsa.

"toinen Hega": >>uskominen ja uudestisyntyminen ovat kaksi eri asiaa, ja sinä yrität sotkea niitä toisiinsa.>>

Asiahan on juuri päinvastoin!

Minä olen koko ajan tuonut esiin sitä, että

>>ENNEN SYNTYMISTÄ TIETYSTI EHDOTTOMASTI JA POIKKEUKSETTA AINA SIKIÄMINEN !>>
        (http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/10501015/54755558)

Sinä jotenkin sotket nuo. Joskus näyttää siltä, että uskot ymmärrystä vailla olevien tavalla, että "uudestisikiäminen = uudestisyntyminen". Toisinaan jotenkin toisin.

Ymmärrä nyt "toinen Hega" vihdoinkin, että ihminen voi olla todella uskossa Jeesukseen Kristukseen (siis syntinsä henkilökohtaisesti anteeksisaanut omaten syntiensä anteeksiantamuksen), jopa Pyhän Hengen saanut, mutta ei vielä ole uudestisyntynyt!

* Siis ei jokainen, joka todella uskoo Jeesukseen Kristukseen (siis on Jumalan lapsi!), ole välttämättä uudestisyntynyt! *

Uskoihan David Pawsoninkin vuosien 1947-1964 välillä Jeesukseen Kristukseen (oli siis Jumalan lapsi!), mutta oman todistuksensa mukaan ei vielä ennen vuotta 1964 ole ollut tilassa "uudestisyntynyt Jumalan lapsi".

• >>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: uskoen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)

Minä uskon tuon.

Kuinka kukaan kehtaa väittää, että minä väheksyn uskoa.

Kuinka kukaan kehtaa väittää, että opetan, että joku syntiä tehnyt ihminen voisi tulla Jumalan lapseksi vaikka ei usko, että evankeliumi on totta! Ei, ei, vaan "uskoen evankeliumin antaa kastaa itsensä"!

• uusi evankeliumi?

"JEV238: Olisin todella hyvilläni jos kaikki nykyiset "uskovien kaste" -opin kannattajat alkaisivat uskoa tämän mitä olen vuosikausia järkähtämättömästi julistanut:

>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: uskoen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> "
        ----------------------------------------------------------------------------------------
        Jeville tiedoksi:
        Uskova on henkilö, joka uskoo evankeliumin. Uskova ei voi TULLA uudelleen uskovaksi, jos hän jo uskoo.

Tuohan on uudelleen uskovaistamista!

"Yksi usko"
        Kaksi uskoa on likaa !!

Kol
        1:23 jos te vain PYSYTTE USKOSSA, siihen perustuneina ja siinä lujina, HORJAHTAMATTA POIS SEN EVANKELIUMIN TOIVOSTA, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.

Ehkäpä et julistakaan samaa evankeliumia ja siitä tuo eroavaisuus?

Gal 1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

• ;-)
        uusi evankeliumi? kirjoitti:

"JEV238: Olisin todella hyvilläni jos kaikki nykyiset "uskovien kaste" -opin kannattajat alkaisivat uskoa tämän mitä olen vuosikausia järkähtämättömästi julistanut:

>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: uskoen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> "
        ----------------------------------------------------------------------------------------
        Jeville tiedoksi:
        Uskova on henkilö, joka uskoo evankeliumin. Uskova ei voi TULLA uudelleen uskovaksi, jos hän jo uskoo.

"Yksi usko"
        Kaksi uskoa on likaa !!

Kol
        1:23 jos te vain PYSYTTE USKOSSA, siihen perustuneina ja siinä lujina, HORJAHTAMATTA POIS SEN EVANKELIUMIN TOIVOSTA, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.

Gal 1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

Aivan!
        "yksi usko, yksi kaste"

JEV:n opissa on kaksi uskoa, eli toinen on liikaa!

• uusi evankeliumi? kirjoitti:

Jeville tiedoksi:

"Yksi usko"
        Kaksi uskoa on likaa !!

Kol

"uusi evankeliumi": >>Jeville tiedoksi: Uskova on henkilö, joka uskoo evankeliumin.>>

Nimimerkille "uusi evankeliumi" tiedoksi, ei noin, vaan näin Jumalan sanan mukaan:

* Uskova on henkilö, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen.
        * Jos uskot Jeesukseen Kristukseen, uskot myös sen, että evankeliumi on totta.
        * Jos uskot sen, että evankeliumi on totta, et välttämättä ole vielä edes tullut uskoon Jeesukseen Kristukseen.

Ymmärsitkö nyt?

Siis näin uskovaksi tuleminen:

>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: uskoen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)

• ;-) kirjoitti:

Aivan!
        "yksi usko, yksi kaste"

JEV:n opissa on kaksi uskoa, eli toinen on liikaa!

"yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;" (Ef. 4:5)

Jumalan seurakunnassa olevilla on yksi usko, nimittäin usko Jeesukseen Kristukseen.

Jumalan seurakunnassa olevilla on yksi kaste. Ei kahta kastetta tai useampiakin kasteita niinkuin jotkut eksyttävästi opettavat.

Esimerkiksi minulla, joka kuulun Jumalan seurakuntaan, on vain yksi usko ja vain yksi kaste :)

Jos minä olisin kastamaton (ilman Jumalan minulle riittäväksi hyväksymää vesitoimitusta oleva), minulla olisi 0 kastetta vaikka olisin (ja olen!) Pyhän Hengen saanut.

• pedokastajan logiikka
        JEV238 kirjoitti:

Jumalan seurakunnassa olevilla on yksi usko, nimittäin usko Jeesukseen Kristukseen.

Jumalan seurakunnassa olevilla on yksi kaste. Ei kahta kastetta tai useampiakin kasteita niinkuin jotkut eksyttävästi opettavat.

Esimerkiksi minulla, joka kuulun Jumalan seurakuntaan, on vain yksi usko ja vain yksi kaste :)

Jos minä olisin kastamaton (ilman Jumalan minulle riittäväksi hyväksymää vesitoimitusta oleva), minulla olisi 0 kastetta vaikka olisin (ja olen!) Pyhän Hengen saanut.

Sinulla on tuol luterilaisen opin mukaisesti kielletty "uudelleen usko" koska ennen uskomista pitää uskoa!

Etkö osaa lukea yksi usko - yksi kaste!

Uudelleen uskominen on toiseen kertaan uskomista!

Koska kastamista ei saa tehdä uudelleen, uskominenkin on sallittu vain kertaalleen!

• pedokastajan logiikka kirjoitti:

Sinulla on tuol luterilaisen opin mukaisesti kielletty "uudelleen usko" koska ennen uskomista pitää uskoa!

Etkö osaa lukea yksi usko - yksi kaste!

Uudelleen uskominen on toiseen kertaan uskomista!

Koska kastamista ei saa tehdä uudelleen, uskominenkin on sallittu vain kertaalleen!

>>pedokastajan logiikka>>

?

Hmm ... luitko aloituksen?

Sillä jos minulle vastasit, niin kai huomasit, että ainakaan minä en ole "vauvaan vettä" -käytännössä/opissa (en ole sinun määritelmäsi mukaan siis varmastikaan mikään "pedokastaja") - enkä tietenkään ole "uskovien kaste" -opin hyväksyjä!

www.opetuksia.net

• olisiko hindujen
        JEV238 kirjoitti:

?

Sillä jos minulle vastasit, niin kai huomasit, että ainakaan minä en ole "vauvaan vettä" -käytännössä/opissa (en ole sinun määritelmäsi mukaan siis varmastikaan mikään "pedokastaja") - enkä tietenkään ole "uskovien kaste" -opin hyväksyjä!

www.opetuksia.net

kaste sinulle sopiva?

• niele soppasi kokonaan
        JEV238 kirjoitti:

?

www.opetuksia.net

Pedokastajan logiikka on se että
        vain yksi usko sallitaan ja vain yksi kaste sallitaan.
        Siihenhän sinäkin olet vedonnut ja sanonut ettei ketään saa kastaa uudelleen.
        Jos kyseisessä Raamatun kohdassa ei tarkoiteta "yhtä ja samaa" kastetta, vaan "yhtä ainoaa" kastetta, niin silloinhan uskojakaan ei saa olla kahteen kertaan.

Sinun opissasi pitää ensin uskoa jotta voi tulla uskovaksi, eli kyse on "uudelleen uskomisesta". Eikö tuo sana "yksi" päde saman pedokastajien logiikan mukaan myös uskoon? Vai vaihtuiko kertoja ilmaisevan "yksi" sanan merkitys kesken lauseen:
        "yksi usko, yksi kaste"?

Vai olisiko parempi käyttää "uskovien kastajien" logiikkaa, jossa "yksi" tarkoittaa jotakin määrättyä asiaa, ei siis mitä tahansa uskoa tai mitä tahansa kastetta!

• mathetes

Hiukan vastausta - JEV,lle!

Kirjoitit:
      >>Minä olen kolmannessa pääkäsityksessä. En ole siis "uskovien kaste" -opin hyväksyjä enkä ole myöskään "vauvaa vettä" -käytännössä."enkä ole myöskään "vauvaa vettä" -käytännössä"<

Niin siis "vauvaan vettä" käytännössä! Siis mitä tarkoitat?
      Minä taasen uskon oikein vahvasti, että vauvaa täytyy ihan oikeasti käytännössä ryhtyä esim; VEDELLÄ pesemään kun vaipat ovat tulleet likaiseksi! Kyllä vauvan peppu siis pitää "käytännössä" ihan oikeasti vedellä siivota, vai mitä!? OK! :)

Tai mitä ihmettä tuo sinun oudolta kuulostava ilmaisusi pitää sisällään???
      Kun en ole "selvänäkijä", niin voithan kai kertoa sen suomennettuna tänne ja kaikille muillekin palstalaisille luettavaksi! Katsopa ettet ihan "rusentamalla mollaa" sitten luterilaisia hengenheimolaisiasi vastauksellasi, joita aina niin kovasti puollat kirjoituksissasi, vaikka et hyväksykään sitä, "vauvaan vettä" käytännössä; mitä lie oppia se sitten onkaan!?!?

Mutta pienenä muistutuksena kuitenkin vielä!
      Raamattu ei tunne mitään muuta kasteenmuotoa kuin sen, että Jumalan Sanasta Jeesukseen uskoontulleet ihmiset katetaan! Se on juuri se "uskovien kaste"! :)

Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon, että löytäisit itsesi pian jo pois sieltä pimeiltä pilvilinnojesi harhapoluilta, jossa nyt vielä "sokkona" samoilet!

Terv, mathetes

• "Vauvaan vettä"-käytäntö on tämä:

Vastasyntynyt on vietävä papin tai muun luo ja tämän on suoritettava tälle tietty vesitoimitus, jonka jälkeen tuota tuotua vastasyntynyttä on pidettävä kastettuna (pätevästi).

• mathetes
        JEV238 kirjoitti:

"Vauvaan vettä"-käytäntö on tämä:

Vastasyntynyt on vietävä papin tai muun luo ja tämän on suoritettava tälle tietty vesitoimitus, jonka jälkeen tuota tuotua vastasyntynyttä on pidettävä kastettuna (pätevästi).

JEV,lle taas!

Kirjoitit:
        >>Vastasyntynyt on vietävä papin tai muun luo ja tämän on suoritettava tälle tietty vesitoimitus, jonka jälkeen tuota tuotua vastasyntynyttä on pidettävä kastettuna (pätevästi).

• *
        JEV238 kirjoitti:

"Vauvaan vettä"-käytäntö on tämä:

"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."

• Jokainen voi

uskoa mitä tahtoo, ja on kirjoitettu ´pyhät pyhittykööt ja saastaiset saastukoot´.

• hauska oppi

Kyllä kai se on uskottava, että tuo JEV:n kehittämä "ratkaisukaste"-oppi on

oikea, koskapa itse pääpiru sitä meille tuputtaa niin voimakkaasti!

Oppi lyhykäisyydessään:

"Kun tein oma ratkaisunun ja astuin veteen", niin simsala bim, uudestisynnyin,
        vaikka en uskonut!!!

• hauska oppi kirjoitti:

Kyllä kai se on uskottava, että tuo JEV:n kehittämä "ratkaisukaste"-oppi on

oikea, koskapa itse pääpiru sitä meille tuputtaa niin voimakkaasti!

Oppi lyhykäisyydessään:

"Kun tein oma ratkaisunun ja astuin veteen", niin simsala bim, uudestisynnyin,
        vaikka en uskonut!!!

"hauska oppi": >>Oppi lyhykäisyydessään: "Kun tein oma ratkaisunun ja astuin veteen", niin simsala bim, uudestisynnyin, vaikka en uskonut!!!>>

Tuo on selvästi joku uusi keksimäsi oppi!

Näin minä uskon (ja olen uskonut jo kauan):

>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: uskoen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)

En siis usko (tai ole uskonut) näin :)

>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: ei uskoen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>>

• toinen Hega
        JEV238 kirjoitti:

"hauska oppi": >>Oppi lyhykäisyydessään: "Kun tein oma ratkaisunun ja astuin veteen", niin simsala bim, uudestisynnyin, vaikka en uskonut!!!>>

Tuo on selvästi joku uusi keksimäsi oppi!

Näin minä uskon (ja olen uskonut jo kauan):

En siis usko (tai ole uskonut) näin :)

>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: ei uskoen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>>

Sinulla pitää siis olla kaksi uskoa:
        Se jolla mennään kasteelle ja se joka tulee oppisi mukaan kasteesta.

Etkö siis enää kannatakaan tuota "1 kpl uskoja / 1 kpl kasteita "-oppia, vaikka väitit että "yksi"-sana tarkoittaa lukumäärää eikä sisältöä?

• toinen Hega kirjoitti:

Etkö siis enää kannatakaan tuota "1 kpl uskoja / 1 kpl kasteita "-oppia, vaikka väitit että "yksi"-sana tarkoittaa lukumäärää eikä sisältöä?

Sinulla "toinen Hega" usko tulee oppisi mukaan "omasta ratkaisusta" :)

Noin voin heittää vastaavasti kun sinä usein heität väärän väitteen, että esittäisin uskon tulevan kasteesta. Olenhan aina voimakkaasti korostanut, että "usko tulee siis kuulemisesta". Usko ei missään tapauksessa siis tule "omasta ratkaisusta" niinkuin monet valitettavasti tosiallisesti sisällöllisesti julistavat (todistavat näin "en ollut uskossa Jeesukseen Kristukseen ... sitten tein oman ratkaisuni ... sitten olin uskossa Jeesukseen Kristukseen.").

Toki useimmiten syntiä tehnyt ihminen todella uskoo evankeliumin olevan totta jo ennen veteen astumistaan (ei siis hämää tai ymmärtämättömänä tunnustele, sellaistakin voi tosin tapahtua ja on tapahtunut baptistisissa piireissä kuten helluntailaisissa). Mutta kuten olen myös usein todennut, ei se, että pelkästään - vain ja ainoastaan - uskoo, että evankeliumi on totta, tarkoita samaa kuin, että on saanut syntinsä henkilökohtaisesti anteeksi (siis on todella uskoontullut Jeesukseen Kristukseen). Eihän Herra Jeesus sanonut "Jumalan valtakunta on tullut lähelle; uskokaa evankeliumi", vaan "Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" (ks. (Mark. 1:15)). Ei Herra Jeesus sanonut tilanteessa (Mark. 16:15,16) " ... saarnatkaa evankeliumia ... Joka uskoo sen, on pelastunut ... ".

• toinen Hega kirjoitti:

Keille kohta "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;" kohdistuu? Jumalan seurakuntaan kuuluviin vai ulkopuolella oleviin? Jumalan seurakuntaan kuuluviin.

Siis Jumalan seurakuntaan kuuluvilla - kuten minulla! - on vain yksi Herra, vain yksi usko, vain yksi kaste (ei kahta kastetta kuten jotain "vesikastetta" ja siitä erillistä "henkikastetta" tms.). Kuulun Jumalan seurakuntaan - siis olen Herran nimeen kastettu (vesitoimitus) ja olen saanut Pyhän Hengen - olen siis Hengessä kastettu (yksi kaste)!

• JEV238 kirjoitti:

Keille kohta "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;" kohdistuu? Jumalan seurakuntaan kuuluviin vai ulkopuolella oleviin? Jumalan seurakuntaan kuuluviin.

Siis Jumalan seurakuntaan kuuluvilla - kuten minulla! - on vain yksi Herra, vain yksi usko, vain yksi kaste (ei kahta kastetta kuten jotain "vesikastetta" ja siitä erillistä "henkikastetta" tms.). Kuulun Jumalan seurakuntaan - siis olen Herran nimeen kastettu (vesitoimitus) ja olen saanut Pyhän Hengen - olen siis Hengessä kastettu (yksi kaste)!

>>Apostolien opetuksessa ilman Jumalan hyväksymää vesitoimitusta olevaa ei kutsuta Hengessä kastetuksi. Sellaisesta ei ole yhtään esimerkkiä. Joten jos et ole Herran nimeen kastettu, älä sano olevasi kastettu, kastettu Hengessä.>>(http://www.opetuksia.net/index.php/muuta-asiaa-raamatusta/oletko-hengessa-kastettu)

• hauska oppi
        JEV238 kirjoitti:

Eipä taida tuohon sinun "
        Jumalan seurakuntaan" kuulua muita, kuin JEV ja eräs nimimerkillä
        LKS kirjoitteleva harhaanjohdettu.

Se on suuri kiitosaihe, ettei harha-oppisi ole levinnyt.

Onhan siinä silloin jo kaksi kastettua! Taitaa teidän " taivaassanne" olla runsaasti tilaa.

Mutta, kiitos Herralle, JEV ei enää kelaa tuota vanhaa valhettaan, että
        kastettavalta kysyttäisiin :
        "Uskotko, että evankeliumi on totta?"

Nyt hän sensijaan vain vihjaa, että sellaista on voinut tapahtua jossakin. Jotain
        kehitystä hänessäkin on näköjään tapahtunut.

• toinen Hega
        JEV238 kirjoitti:

Joo mutta oppisi mukaan pitää olla kaksi uskoa!

Kasteelle menevien pitää uskoa, jotta he muuttuvat kasteelta tuleviksi uskoviksi.
        Näinhän lanseeraamasi "opetuksia"-sivujen opetusta tyrkytät.

Etkö tajua että tuon "yksi" sanan merkitys ei muutu kesken lauseen, vaan se tarkoittaa oikeasti, että uskon sisältö on sama ja kasteen sisältö on sama.
        Kyseisessä kohdassa ei puhuta kappale määristä!
        Voiko enää typerämmin tulkita tuota "yksi usko, yksi kaste" kohtaa, kuin väittää että kyse on lukumääristä!

• toinen Hega
        JEV238 kirjoitti:

>>Apostolien opetuksessa ilman Jumalan hyväksymää vesitoimitusta olevaa ei kutsuta Hengessä kastetuksi. Sellaisesta ei ole yhtään esimerkkiä. Joten jos et ole Herran nimeen kastettu, älä sano olevasi kastettu, kastettu Hengessä.>>(http://www.opetuksia.net/index.php/muuta-asiaa-raamatusta/oletko-hengessa-kastettu)

Vesikaste ei ole sama kuin Henkikaste.
        Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella- ei ihmiset.
        Kornelius ja hänen väkensä saivat Pyhän Hengen kasteen ennen vesikastetta.
        Jokainen voi lukea tapauksen apostolien teoista.
        Älkää uskoko JEV:n väännöksiä!

• toinen Hega kirjoitti:

Vesikaste ei ole sama kuin Henkikaste.
        Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella- ei ihmiset.
        Kornelius ja hänen väkensä saivat Pyhän Hengen kasteen ennen vesikastetta.
        Jokainen voi lukea tapauksen apostolien teoista.
        Älkää uskoko JEV:n väännöksiä!

Ilman Jumalan heille hyväksymää vesitoimitusta (kastamista) olevina Kornelius perhekuntineen tuli Pyhän Hengen saaneiksi ja tuosta Pyhän Hengen saamisen hetkestä vasta jonkin ajan kuluttua he tulivat kastetuiksi.

Aamen! Halleluja! Vain yksi kaste Jumalan seurakuntaan kuuluvilla! Vain yksi usko (usko Jeesukseen Kristukseen) Jumalan seurakuntaan kuuluvilla!

>>Samarialaiset olivat olleet jo jonkin aikaa mielenmuutoksen kokeneita ja Herran nimeen kastettuja ennen kuin tulivat Hengessä kastetuiksi (Apt. 8). Ennen Pyhän Hengen saamistaan he eivät tietenkään olleet Hengessä kastettuja, sillä ei sellainen, joka ei ole saanut Pyhää Henkeä, ole Hengessä kastettu.>>(http://www.opetuksia.net/index.php/muuta-asiaa-raamatusta/oletko-hengessa-kastettu

• toinen Hega
        JEV238 kirjoitti:

Ilman Jumalan heille hyväksymää vesitoimitusta (kastamista) olevina Kornelius perhekuntineen tuli Pyhän Hengen saaneiksi ja tuosta Pyhän Hengen saamisen hetkestä vasta jonkin ajan kuluttua he tulivat kastetuiksi.

Aamen! Halleluja! Vain yksi kaste Jumalan seurakuntaan kuuluvilla! Vain yksi usko (usko Jeesukseen Kristukseen) Jumalan seurakuntaan kuuluvilla!

>>Samarialaiset olivat olleet jo jonkin aikaa mielenmuutoksen kokeneita ja Herran nimeen kastettuja ennen kuin tulivat Hengessä kastetuiksi (Apt. 8). Ennen Pyhän Hengen saamistaan he eivät tietenkään olleet Hengessä kastettuja, sillä ei sellainen, joka ei ole saanut Pyhää Henkeä, ole Hengessä kastettu.>>(http://www.opetuksia.net/index.php/muuta-asiaa-raamatusta/oletko-hengessa-kastettu

:-)

JEV:n oppi pähkinän kuoressa: "Joka kahdesti uskoo ja yhdesti kastetaan, se tulee uskovaiseksi, mutta jota ei kasteta, se tuomitaan uudestisyntymättömäksi"
        = Uusi JEV:n evankeliumi!

Vrt. Markuksen evankeliumi: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen"

Vaikka sinun teoriasi kuulostaa mielenkiintoiselta, sille ei valitettavasti löydy Raamatusta tuklea. Eli kyseessä on Raamatun ulkopuolinen oppi - valitettavasti!

• mathetes
        JEV238 kirjoitti:

JEV,n merkillisiä ilmaisuja!
        >>Ilman Jumalan heille hyväksymää vesitoimitusta (kastamista) olevina Kornelius perhekuntineen tuli Pyhän Hengen saaneiksi ja tuosta Pyhän Hengen saamisen hetkestä vasta jonkin ajan kuluttua he tulivat kastetuiksi.>"yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;" (Ef. 4:5)>(Apt. 8). Ennen Pyhän Hengen saamistaan he eivät tietenkään olleet Hengessä kastettuja, sillä ei sellainen, joka ei ole saanut Pyhää Henkeä, ole Hengessä kastettu.>>

Vastausta:
        Älä sekoita eri käsitteitä toisiinsa!
        Ne jotka Jumalan Sanasta saavat armon tulla Jeesukseen uskoviksi, he saavat kokea uskoontulemisensa Pyhän Hengen aikaansaamina!- (1Kor 12:9)! Sillä juuri Pyhä Henki on se joka evankeliumin pelastussanoman kirkastaa ihmiselle jotta Jeesuksen ristintyö hänelle valkenisi ymmärrykseen asti! Kukaan itsessään ei voi ymmärtää Jumalan pelastussanomaa ellei juuri Pyhä Henki sitä hänelle avaa!

Pyhän Hengen "kaste/täyteys" on sitten taasen aivan toinen asia! Sen Jumala vuodattaa uskovilleen kelle hyväksi näkee, "armolahjaksi/toimintavoimaksi"! Julistamiseen, opettamiseen, profetoimiseen, johtamiseen, kehoittamiseen, antamiseen, ... jne...jne... (Room 12:6-8)!

Jeesus sinulle sanaansa runsaasti valaiskoon!
        Terv, mathetes

• toinen Hega
        mathetes kirjoitti:

>>Ilman Jumalan heille hyväksymää vesitoimitusta (kastamista) olevina Kornelius perhekuntineen tuli Pyhän Hengen saaneiksi ja tuosta Pyhän Hengen saamisen hetkestä vasta jonkin ajan kuluttua he tulivat kastetuiksi.>"yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;" (Ef. 4:5)>(Apt. 8). Ennen Pyhän Hengen saamistaan he eivät tietenkään olleet Hengessä kastettuja, sillä ei sellainen, joka ei ole saanut Pyhää Henkeä, ole Hengessä kastettu.>>

Vastausta:
        Ne jotka Jumalan Sanasta saavat armon tulla Jeesukseen uskoviksi, he saavat kokea uskoontulemisensa Pyhän Hengen aikaansaamina!- (1Kor 12:9)! Sillä juuri Pyhä Henki on se joka evankeliumin pelastussanoman kirkastaa ihmiselle jotta Jeesuksen ristintyö hänelle valkenisi ymmärrykseen asti! Kukaan itsessään ei voi ymmärtää Jumalan pelastussanomaa ellei juuri Pyhä Henki sitä hänelle avaa!

Pyhän Hengen "kaste/täyteys" on sitten taasen aivan toinen asia! Sen Jumala vuodattaa uskovilleen kelle hyväksi näkee, "armolahjaksi/toimintavoimaksi"! Julistamiseen, opettamiseen, profetoimiseen, johtamiseen, kehoittamiseen, antamiseen, ... jne...jne... (Room 12:6-8)!

Terv, mathetes

JEV:n käsitys on ilmeisesti se että kasteen ja uskon sisältö ei tarvitse olla "yksi".

Hän ei ilmeisesti huomaa eroa, sellaisten kasteiden joiden jälkeen ei ole saatu Pyhää Henkeä ja niiden kasteiden joiden jälkeen kastettava on saanut Pyhän Hengen.
        Tuo "yksi kaste" tarkoittaa Pyhän Hengen saamista.

Paavali varmisti Efesossa tapaamiltaan opetuslapsilta, että nämä olivat tulleet juuri sillä "yhdellä" ja samalla kasteella jonka kautta Pyhä Henki tuli uskoviin, seuraavasti:

"Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun tulitte uskoon?" (apt 19:2)

Opetuslasten vastattua kieltävästi Paavali kysyy ihmetellen:

"Millä kasteella te sitten olette kastetut?"

Eli kyse ei ollut yhdestä ja samasta kasteesta, koska Efeson opetuslapset eivät olleet saaneet Pyhää Henkeä.
        Juuri Pyhän Hengen saaminen oli todiste siitä, että kaste on tuo Efesolaiskirjeen "yksi" ja sama.

Koska tusinalla efeson opetuslapsia ei ollut Pyhää Henkeä, Paavali kastoi heidät uudelleen Pyhän Hengen saamiseksi.
        Kun opetuslapset olivat ottaneet kasteen Jeesuksen nimeen,
        Paavali laittoi kätensä heidän päälleen ja he saivat Pyhän Hengen.
        Todisteena siitä, että he todellakin nyt olivat tulleet kastetuksi Pyhällä Hengellä,
        he alkoivat puhua kielillä ja ennustaa (eli profetoida).

Tuota tarkoittaa efesolaiskirjeen "yksi" kaste, ei kpl määrää, vaan sisältöä.

• mathetes kirjoitti:

Vastausta:

Terv, mathetes

"oliko Johanneksen kaste taivaasta vai ihmisistä?" (Luuk. 20:4).

"'Millä kasteella te sitten olette kastetut?' He vastasivat: 'Johanneksen kasteella'. ... he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen." (ks. (Apt. 19:1-7)).

Epäilemättä Johanneksen kaste oli taivaasta, siis ylhäältä, ei ihmisistä eli alhaalta (ks. (Luuk. 20:1-8)). Apostoli Paavalin Efesossa kohtaamat noin 12 miestä olivat kastetut Johanneksen kasteella. Silti heidät tuli kastaa uudestaan, Herran Jeesuksen nimeen (ks. (Apt. 19:1-7)). Siis vasta se oli noille miehille Jumalan heille riittäväksi hyväksymä vesitoimitus (kastaminen). Mutta ilmeisesti apostoli Andreaalle Johanneksen kaste oli hänelle Jumalan hänelle riittäväksi hyväksymä vesitoimitus (kastaminen). Ainakin Jeesukselle riitti nimenomaan se vesitoimitus (kastaminen), jonka Johannes Kastaja suoritti hänelle. Ymmärrätkö nyt mathetes?

* Onko sinulle mathetes suoritettu vesitoimitus (kastaminen), joka on Jumalan sinulle riittäväksi hyväksymä? *

Jos ei, silloin sinun tulee parannuksessa/mielenmuutoksessa ollen uskoen että evankeliumi on totta antaa kastaa itsesi Herran Jeesuksen nimeen!

• mathetes kirjoitti:

Vastausta:

Terv, mathetes

mathetes: >>Kirjoitit myös: "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;" (Ef. 4:5)>>

mathetes: >>Tottakai! Yksi kaste riittää! Kun usko on ihmiselle Jumalan Sanasta syntynyt Jeesukseeen Kristukseen, niin silloin tuo ihminen tulee kastaa Raamatullisella upotuskasteella Jeesuksen nimessä! Silloin täyttyy tuo Raamatun sana; "Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"!>>

Eli mathetes ymmärrät tuon kohdan (Ef. 4:5) niin, että siinä puhutaan tietystä upottamalla veteen suoritetusta vesitoimituksesta? Sisältönä siis tämä? :

"yksi Herra, yksi usko, yksi kaste, nimittäin uskoon Jeesukseen Kristukseen jo tulleelle upottamalla veteen suoritettu toimitus, jolle me helluntailaiset tms. olemme antaneet nimityksen 'vesikaste'".

Nimimerkki "toinen Hega" näyttää ymmärtävän toisin eli tämän sisältöisesti:

"yksi Herra, yksi usko, yksi kaste, nimittäin Pyhän Hengen saaminen, jolle me helluntailaiset tms. olemme antaneet nimityksen 'henkikaste'".

Toisen mielestä "yksi kaste" kyseessä on helluntaiopin mukaan helluntaiopin mukaisesta "vesikasteesta". Toisen mielestä "yksi kaste" kyseessä on helluntaiopin mukaan helluntaiopin mukaisesta "henkikasteesta".

Mielenkiintoista mitä nykyään Luther-Säätiössä piispana toimiva todellinen luterilainen Matti Väisänen on kirjoittanut:

"Sellaista erillistä kastetta kuin 'henkikaste' ei alkukirkossa tunnettu. ... ei voida hyväksyä sellaista Uuden testamentin tulkintaa, että kristillisen vesikasteen jälkeen tarvittaisiin vielä toinen kaste, erillinen ja erityinen 'henkikaste' ... " (Matti Väisänen: Pyhä kaste Raamatussa, s. 137).

• toinen Hega
        JEV238 kirjoitti:

mathetes: >>Kirjoitit myös: "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;" (Ef. 4:5)>>

mathetes: >>Tottakai! Yksi kaste riittää! Kun usko on ihmiselle Jumalan Sanasta syntynyt Jeesukseeen Kristukseen, niin silloin tuo ihminen tulee kastaa Raamatullisella upotuskasteella Jeesuksen nimessä! Silloin täyttyy tuo Raamatun sana; "Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"!>>

Eli mathetes ymmärrät tuon kohdan (Ef. 4:5) niin, että siinä puhutaan tietystä upottamalla veteen suoritetusta vesitoimituksesta? Sisältönä siis tämä? :

"yksi Herra, yksi usko, yksi kaste, nimittäin uskoon Jeesukseen Kristukseen jo tulleelle upottamalla veteen suoritettu toimitus, jolle me helluntailaiset tms. olemme antaneet nimityksen 'vesikaste'".

Nimimerkki "toinen Hega" näyttää ymmärtävän toisin eli tämän sisältöisesti:

"yksi Herra, yksi usko, yksi kaste, nimittäin Pyhän Hengen saaminen, jolle me helluntailaiset tms. olemme antaneet nimityksen 'henkikaste'".

Toisen mielestä "yksi kaste" kyseessä on helluntaiopin mukaan helluntaiopin mukaisesta "vesikasteesta". Toisen mielestä "yksi kaste" kyseessä on helluntaiopin mukaan helluntaiopin mukaisesta "henkikasteesta".

Mielenkiintoista mitä nykyään Luther-Säätiössä piispana toimiva todellinen luterilainen Matti Väisänen on kirjoittanut:

"Sellaista erillistä kastetta kuin 'henkikaste' ei alkukirkossa tunnettu. ... ei voida hyväksyä sellaista Uuden testamentin tulkintaa, että kristillisen vesikasteen jälkeen tarvittaisiin vielä toinen kaste, erillinen ja erityinen 'henkikaste' ... " (Matti Väisänen: Pyhä kaste Raamatussa, s. 137).

Millä kasteella Jeesus kävi - Johanneksen kasteella, vaiko Isän tahdosta annetulla Pyhän Hengen kasteella?

Johannes Kastaja todistaa opetuslapsi Johanneksen evankeliumissa seuraavasti:
        1:33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta Hän joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi
        minulle: "Se jonka päälle näet laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä."

Etkö tajua JEV, että vesikasteessa tapahtuva hyvän omantunnon pyytäminen vanhan ihmisen hautaamisen kautta valmistaa tuohon ylhäältä annettavaan Pyhän Hengen kasteeseen. Siemenen täytyy ensin kuolla jotta kasvu voi alkaa.

Siksi kasteella ei ole merkitystä jos tuota luopumista vanhasta "minästä" ei tapahdu, sillä eihän Pyhä Henki tule saastaiseen astiaan asumaan!

Jos vauvakastettu elää erossa Jumalasta, kunnes tulee Jumalan sanan vaikuttamana herätetyksi, ei kasteella ole virkaa, koska sydän on paatunut uskon puuttuessa.
        Tarvitaan uusi kaste uskossa ja parannuksessa, jotta olisi valmis vastaanottamaan Pyhän Hengen kasteen.

Eli vesikaste ilman Pyhän Hengen kastetta ei ole uudestisyntymistä ylhäältä.
        Jeesushan sanoi että tulee syntyä "vedestä ja Hengestä".
        Pelkästä vedestä syntyminen ei siis tee Jumalan lapseksi, vaan siihen tarvitaan Jeesuksen Henki (Gal 4:6-8).

Siksi Paavali kysyi: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun tulitte uskoon?".

Samalla tavalla voit varmistaa tänäkin päivänä, että onko kyse "yhdestä" ja samasta kasteesta, jonka jälkeen on tultu Jumalan lapseksi.

Kysy itseltäsi: "Sainko Pyhän Hengen uskoon tultuani?", (yleensä vasta kasteen jälkeen)

Jos et ole varma niin kysy vielä seuraavasti: "puhunko kielillä ja profetoinko?", (kuten nuo Efeson opetuslapset kasteen jälkeen)

Jos vastasit myöntävästi molempiin, voit olla aivan varma, että sinulla on Efesolaiskirjeessä tarkoitettu "yksi usko ja yksi kaste".
        Sellainen kaste jonka kautta on saatu Pyhässä Hengessä omistettu Jumalan lapseus orjuuden hengen sijaan!

Jos tuota ei Raamattu opeta, niin lue se uudelleen Pyhässä Hengessä, kunnes Hän on opettanut sen sinulle, juotuasi Sanan väärentämätöntä maitoa.

• toinen Hega
        toinen Hega kirjoitti:

Millä kasteella Jeesus kävi - Johanneksen kasteella, vaiko Isän tahdosta annetulla Pyhän Hengen kasteella?

1:33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta Hän joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi
        minulle: "Se jonka päälle näet laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä."

Etkö tajua JEV, että vesikasteessa tapahtuva hyvän omantunnon pyytäminen vanhan ihmisen hautaamisen kautta valmistaa tuohon ylhäältä annettavaan Pyhän Hengen kasteeseen. Siemenen täytyy ensin kuolla jotta kasvu voi alkaa.

Siksi kasteella ei ole merkitystä jos tuota luopumista vanhasta "minästä" ei tapahdu, sillä eihän Pyhä Henki tule saastaiseen astiaan asumaan!

Jos vauvakastettu elää erossa Jumalasta, kunnes tulee Jumalan sanan vaikuttamana herätetyksi, ei kasteella ole virkaa, koska sydän on paatunut uskon puuttuessa.
        Tarvitaan uusi kaste uskossa ja parannuksessa, jotta olisi valmis vastaanottamaan Pyhän Hengen kasteen.

Pelkästä vedestä syntyminen ei siis tee Jumalan lapseksi, vaan siihen tarvitaan Jeesuksen Henki (Gal 4:6-8).

Samalla tavalla voit varmistaa tänäkin päivänä, että onko kyse "yhdestä" ja samasta kasteesta, jonka jälkeen on tultu Jumalan lapseksi.

Kysy itseltäsi: "Sainko Pyhän Hengen uskoon tultuani?", (yleensä vasta kasteen jälkeen)

Jos et ole varma niin kysy vielä seuraavasti: "puhunko kielillä ja profetoinko?", (kuten nuo Efeson opetuslapset kasteen jälkeen)

Jos vastasit myöntävästi molempiin, voit olla aivan varma, että sinulla on Efesolaiskirjeessä tarkoitettu "yksi usko ja yksi kaste".
        Sellainen kaste jonka kautta on saatu Pyhässä Hengessä omistettu Jumalan lapseus orjuuden hengen sijaan!

Jos tuota ei Raamattu opeta, niin lue se uudelleen Pyhässä Hengessä, kunnes Hän on opettanut sen sinulle, juotuasi Sanan väärentämätöntä maitoa.

Anteeksi kirjoitusvirhe!
        Johanneksen evankeliumin Johanneksen todistus 1:33 kuuluu siis seuraavasti:

Ja minä en tuntenut häntä; mutta Hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: "Se jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä."

• toinen Hega
        toinen Hega kirjoitti:

Anteeksi kirjoitusvirhe!
        Johanneksen evankeliumin Johanneksen todistus 1:33 kuuluu siis seuraavasti:

Ja minä en tuntenut häntä; mutta Hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: "Se jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä."

kastaminen Pyhällä Hengellä = Pyhän Hengen kaste

Onko JEV Raamatussa mainittu Pyhän Hengen kaste?

• toinen Hega
        toinen Hega kirjoitti:

ps.
        Nyt voit valaista tätä Henkikaste asiaa piispa Matti Väisäsellekin!

(ehkäpä nimitys on ollut alkuseurakunnan aikana toinen, mutta kyseinen kaste on ollut jo Jeesuksen kasteelle menosta alkaen)

• toinen Hega kirjoitti:

Olet "toinen Hega" väärässä. Jos tapaamme jonkun, joka on alkanut puhumaan kielillä Pyhän Hengen mukaan mutta on vielä Herran nimeen kastamaton, hän on varmasti Jumalan lapsi, mutta ei ole vielä uudestisyntynyt Jumalan lapsi eikä hän ole vielä Jumalan seurakunnassa. Häneen ei vielä sovellu tämä sana " ... yksi kaste ... " (Ef. 4:5). Onhan hän vielä kastamaton.

• toinen Hega kirjoitti:

"toinen Hega": >>Onko JEV Raamatussa mainittu Pyhän Hengen kaste?>>

Raamatussa ei puhuta "henkikasteesta" eikä "Pyhän Hengen kasteesta" halaistua sanaakaan. Sen sijaan puhutaan Hengessä kastetuksi tulemisesta. Jumalan seurakuntaan kuuluva on Hengessä kastettu. Mistä "toinen Hega" voit olla varma tulleesi Hengessä kastetuiksi? Jos olet saanut Jumalan sinulle riittäväksi hyväksymän vesitoimituksen (olet tullut kastetuksi) ja olet saanut Pyhän Hengen, olet kastettu, Hengessä kastettu. Nämä kaksi. Jos jompikumpi tai molemmat puuttuu, älä "toinen Hega" usko olevasi Hengessä kastettu.

• toinen hega
        JEV238 kirjoitti:

Raamatussa ei puhuta "henkikasteesta" eikä "Pyhän Hengen kasteesta" halaistua sanaakaan. Sen sijaan puhutaan Hengessä kastetuksi tulemisesta. Jumalan seurakuntaan kuuluva on Hengessä kastettu. Mistä "toinen Hega" voit olla varma tulleesi Hengessä kastetuiksi? Jos olet saanut Jumalan sinulle riittäväksi hyväksymän vesitoimituksen (olet tullut kastetuksi) ja olet saanut Pyhän Hengen, olet kastettu, Hengessä kastettu. Nämä kaksi. Jos jompikumpi tai molemmat puuttuu, älä "toinen Hega" usko olevasi Hengessä kastettu.

>>JEV:Raamatussa ei puhuta "henkikasteesta" eikä "Pyhän Hengen kasteesta" halaistua sanaakaan.>JEV: Mistä "toinen Hega" voit olla varma tulleesi Hengessä kastetuiksi? "Hänessä on teihinkin, SITTENKUIN olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, USKOVIKSI TULTUANNE pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, (Ef 1:13)

---->" Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala, joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme" (2. Kor 1:21-22)

----> Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka. (Ef 4:30)

>>JEV: Mistä "toinen Hega" voit olla varma tulleesi Hengessä kastetuiksi?

• toinen Hega
        JEV238 kirjoitti:

Olet "toinen Hega" väärässä. Jos tapaamme jonkun, joka on alkanut puhumaan kielillä Pyhän Hengen mukaan mutta on vielä Herran nimeen kastamaton, hän on varmasti Jumalan lapsi, mutta ei ole vielä uudestisyntynyt Jumalan lapsi eikä hän ole vielä Jumalan seurakunnassa. Häneen ei vielä sovellu tämä sana " ... yksi kaste ... " (Ef. 4:5). Onhan hän vielä kastamaton.

No koska ihminen on kokonaan uudestisyntynyt?:

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.

Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.

Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

• toinen hega kirjoitti:

>>JEV:Raamatussa ei puhuta "henkikasteesta" eikä "Pyhän Hengen kasteesta" halaistua sanaakaan.>JEV: Mistä "toinen Hega" voit olla varma tulleesi Hengessä kastetuiksi? "Hänessä on teihinkin, SITTENKUIN olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, USKOVIKSI TULTUANNE pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, (Ef 1:13)

---->" Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala, joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme" (2. Kor 1:21-22)

----> Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka. (Ef 4:30)

>>JEV: Mistä "toinen Hega" voit olla varma tulleesi Hengessä kastetuiksi?

JEV238: >>Raamatussa ei puhuta "henkikasteesta" eikä "Pyhän Hengen kasteesta" halaistua sanaakaan. Sen sijaan puhutaan Hengessä kastetuksi tulemisesta. Jumalan seurakuntaan kuuluva on Hengessä kastettu.>>

Näytät "toinen Hega" olevan todella vailla ymmärrystä kun et edes tuosta vastauksestani ymmärrä, että "henkikastetta" ei Raamatussa edes mainita, mutta puhutaan "Hengessä kastetuksi" tulemisesta.

Sinulla "toinen Hega" siis näyttää olevan vaikeuksia lukea ja/tai ymmärtää lukemaasi. Tai liekö sinulla jokin väärennetty Raamattu, "toinen Hega"?

Sillä eihän esimerkiksi kohdassa (Mark. 1:8) lue - niinkuin "toinen Hega" näytät luulevan! - näin:

" ... hän henkikastaa teidät"

tai

" ... hän kastaa teidät Pyhän Hengen kasteella".

Ei tietenkään! Eihän tuossa kohdassa (Mark. 1:8) lue tuollaista eksytystä!

Vaan näin kohdassa (Mark. 1:8) lukee 1938-käännöksen mukaan:

" ... hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

Jos kohdan (1 Kor. 12:13 kanssa yhdenmukaisesti käännetään Raamattua, niin silloin näin:

" ... hän kastaa teidät Pyhässä Hengessä."

Näin esimerkiksi LITV-käännös:

" ... He will baptize you in the Holy Spirit" (suom. " ... hän kastaa teidät Pyhässä Hengessä").

"toinen Hega": >>Dejavu! Joko taas! ... (Ef 1:13) ... (2 Kor 1:21-22) ... (Ef 4:30)>>

Dejavu todellakin :)

Sillä yhä vieläkö "toinen Hega" pysyt tuossa Raamatun ulkopuolisessa opissasi, että jos ihminen on saanut Pyhän Hengen, hän on sillä tullut Hengestä syntyneeksi eli uudestisyntyneeksi eli vedestä ja Hengestä syntyneeksi. Eli olisi vedestä ja Hengestä syntynyt vaikka olisi ilman Jumalan hänelle riittäväksi hyväksymää vesitoimitusta (kastamista). Totean tuon opin Raamatun ulkopuoliseksi. Eihän kukaan ei ole tuolle opille pienintäkään todistetta pystynyt tuomaan. Kohdat (Ef. 1:13; 4:30) ja (2 Kor. 1:21,22) eivät tietenkään tuollaista opeta, vaan opettavat sitä, että jokainen, joka kuuluu Jumalan seurakuntaan, on saanut Pyhän Hengen, on sinetöity. Ja tietenkin apostoli Paavalin kirjeet opettavat myös sitä, että jokainen, joka kuuluu Jumalan seurakuntaan, on myös saanut Jumalan hänelle riittäväksi hyväksymän vesitoimituksen (on siis kastettu). Jos et ole _sekä_ saanut Jumalan sinulle riittäväksi hyväksymää vesitoimitusta (vesi) _että_ saanut Pyhän Hengen (Henki) et ole uudestisyntynyt etkä kuulu Jumalan seurakuntaan. Molemmat ovat Jumalan seurakuntaan kuuluvalla. Todella uskossa Jeesukseen Kristukseen toki voit olla vaikka sinulla ei olisi kumpaakaan!

• toinen Hega kirjoitti:

No koska ihminen on kokonaan uudestisyntynyt?:

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.

Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.

Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

"toinen Hega": >>No koska ihminen on kokonaan uudestisyntynyt?>>

On vain kaksi vaihtoehtoa.

1. Syntiä tehnyt ihminen on tullut tilaan uudestisyntynyt - kyllä.

Tai.

2. Syntiä tehnyt ihminen on tullut tilaan uudestisyntynyt - ei.

Milloin olet tilaan uudestisyntynyt tullut ihminen?

Jos olet _sekä_ saanut Jumalan sinulle riittäväksi hyväksymän vesitoimituksen (vesi) _että olet Pyhän Hengen saanut (Henki) olet tullut tilaan uudestisyntynyt. Muuten et. Toki voit olla ilman noita kumpaakaan nyt Jumalan lapsi, joka ei siis ole vielä tilassa syntynyt uudesti, ylhäältä (olet vielä tilassa vasta siinnyt uudesti, ylhäältä). Silloin syntyneeksi tulemistasi odotetaan :)

Raamattu ei opeta sellaista, että "kerran pelastettu, aina pelastettu". Siis vaikka olisit tänään juuri nyt Jumalan lapsi, joka on peräti tullut tilaan uudestisyntynyt, et välttämättä ole kerran perillä Jumalan tykönä Jumalan lapsena. Ilman pyhitystä et ole näkevä Herraa.

• JEV238 kirjoitti:

JEV238: >>Raamatussa ei puhuta "henkikasteesta" eikä "Pyhän Hengen kasteesta" halaistua sanaakaan. Sen sijaan puhutaan Hengessä kastetuksi tulemisesta. Jumalan seurakuntaan kuuluva on Hengessä kastettu.>>

Näytät "toinen Hega" olevan todella vailla ymmärrystä kun et edes tuosta vastauksestani ymmärrä, että "henkikastetta" ei Raamatussa edes mainita, mutta puhutaan "Hengessä kastetuksi" tulemisesta.

Sinulla "toinen Hega" siis näyttää olevan vaikeuksia lukea ja/tai ymmärtää lukemaasi. Tai liekö sinulla jokin väärennetty Raamattu, "toinen Hega"?

Sillä eihän esimerkiksi kohdassa (Mark. 1:8) lue - niinkuin "toinen Hega" näytät luulevan! - näin:

" ... hän henkikastaa teidät"

tai

" ... hän kastaa teidät Pyhän Hengen kasteella".

Ei tietenkään! Eihän tuossa kohdassa (Mark. 1:8) lue tuollaista eksytystä!

Vaan näin kohdassa (Mark. 1:8) lukee 1938-käännöksen mukaan:

" ... hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

Jos kohdan (1 Kor. 12:13 kanssa yhdenmukaisesti käännetään Raamattua, niin silloin näin:

" ... hän kastaa teidät Pyhässä Hengessä."

Näin esimerkiksi LITV-käännös:

" ... He will baptize you in the Holy Spirit" (suom. " ... hän kastaa teidät Pyhässä Hengessä").

"toinen Hega": >>Dejavu! Joko taas! ... (Ef 1:13) ... (2 Kor 1:21-22) ... (Ef 4:30)>>

Dejavu todellakin :)

Sillä yhä vieläkö "toinen Hega" pysyt tuossa Raamatun ulkopuolisessa opissasi, että jos ihminen on saanut Pyhän Hengen, hän on sillä tullut Hengestä syntyneeksi eli uudestisyntyneeksi eli vedestä ja Hengestä syntyneeksi. Eli olisi vedestä ja Hengestä syntynyt vaikka olisi ilman Jumalan hänelle riittäväksi hyväksymää vesitoimitusta (kastamista). Totean tuon opin Raamatun ulkopuoliseksi. Eihän kukaan ei ole tuolle opille pienintäkään todistetta pystynyt tuomaan. Kohdat (Ef. 1:13; 4:30) ja (2 Kor. 1:21,22) eivät tietenkään tuollaista opeta, vaan opettavat sitä, että jokainen, joka kuuluu Jumalan seurakuntaan, on saanut Pyhän Hengen, on sinetöity. Ja tietenkin apostoli Paavalin kirjeet opettavat myös sitä, että jokainen, joka kuuluu Jumalan seurakuntaan, on myös saanut Jumalan hänelle riittäväksi hyväksymän vesitoimituksen (on siis kastettu). Jos et ole _sekä_ saanut Jumalan sinulle riittäväksi hyväksymää vesitoimitusta (vesi) _että_ saanut Pyhän Hengen (Henki) et ole uudestisyntynyt etkä kuulu Jumalan seurakuntaan. Molemmat ovat Jumalan seurakuntaan kuuluvalla. Todella uskossa Jeesukseen Kristukseen toki voit olla vaikka sinulla ei olisi kumpaakaan!

JEV238: >>Paavalin kirjeet opettavat myös sitä, että jokainen, joka kuuluu Jumalan seurakuntaan, on myös saanut Jumalan hänelle riittäväksi hyväksymän vesitoimituksen (on siis kastettu).>>

Itse seurakunnan pää, Jeesus Kristus, on saanut Jumalan hänelle riittäväksi hyväksymän vesitoimituksen (on siis kastettu).

• toinen Hega kirjoitti:

ps.
        Nyt voit valaista tätä Henkikaste asiaa piispa Matti Väisäsellekin!

(ehkäpä nimitys on ollut alkuseurakunnan aikana toinen, mutta kyseinen kaste on ollut jo Jeesuksen kasteelle menosta alkaen)

"toinen Hega": >>voit valaista tätä Henkikaste asiaa piispa Matti Väisäsellekin!>>

Luther-Säätiön piispa Matti Väisänen tuomitsee "henkikaste"-opin, jolla hän tarkoittaa opetusta "yksi Herra, yksi usko, kaksi tai useampi kastetta" (vrt. (Ef. 4:5)). Pyhän Hengen saamisesta hän käsittääkseni opettaa, että pääsääntöisesti kastamisen hetkessä saadaan Pyhä Henki, mutta hän tunnustaa, että poikkeuksellisesti jotkut ovat saaneet Pyhän Hengen jopa ennen kastamisensa hetkeä.

• Eikö seuraava ole "uskovien kaste"-opin mukaista? :)

Ateisti Aapo menee kokoukseen. Hän kuulee Jumalan sanan julistusta. Hänen tuossa kokouksessa kuulemansa Jumalan sana vaikuttaa niin häneen, että hän alkaa uskomaan, että Jumala on. Mutta ei muuta tällä kertaa. Julistaja Jaska ja Aapo juttelevat kokouksen jälkeen.

Aapo: "Olen ollut ateisti, mutta juuri tässä kokouksessa olen alkanut uskomaan, että Jumala on."

Jaska: "Kuulit Jumalan sanaa ja aloit uskomaan. Siis nythän sinulla siis on Jumalan vaikuttamana usko. Sinä olet siis nyt uskossa! Nythän sinut pitää heti kastaa kun kerran olet nyt uskossa! 'Uskovien kaste'-opin mukaan jos joku uskoo, hänet on lupa kastaa."

• voi, voi, voi

Voi, voi tuota JEV:n sekoilua!

Jos ateisti alkaa uskomaan Jumalan olemassaoloon, niin hän ei vielä
        välttämättä usko Jeesukseen ja hänen sovintotyöhönsä.
        Maailmahan on täynnä noita "jumalaan uskovia", jotka eivät ole uudesti-
        syntyneitä!!

Onkohan JEV:llä jonkunlainen "kieroon vääntämisen armolahja"???

• mathetes
        voi, voi, voi kirjoitti:

syntyneitä!!

Aivan niin nimim, - voi voi voi! :)

Asia on kerrottu vaikka kuinka usein JEV,lle selkokielellä, että usko Jeesukseen syntyy Jumalan evankeliumin sanan uskossa vastaanottamisen kautta! Mutta hänelle on syntynyt jokin kummallinen kinastelun halu, elikä vääntää asioita kummallisiin koukeroihin aika ajoin, kuten nyt taas tuokin kirjoitus johon hänelle vastasit! Hän rakentelee kummallisia omia ajatuskiekuroita mukamas joittekin toisten tekemiksi käytännön toiminnoiksi! Hän näyttää menneen aivan sekaisin omiin umpisolmuisiin ajatusleikkeihinsä!

Jumala häntä Jeesuksen nimessä valistakoon sanallaan ja hengellään, pääsyksi pois noista eriskummallisista pimeyden kahlekiemuroistaan!

Terv, mathetes

• voi, voi, voi kirjoitti:

syntyneitä!!

Nimimerkin "hauska oppi" ajattelutavan mukaisesti vastaan:

"Miten sinulla tuo oppi vaihtuu jatkuvasti. Nytkö et enää hyväksy 'uskovien kaste'-oppia?! Siis et enää hyväksy sitä, että jos joku uskoo niin hänet kastetaan?! 'Uskovien kaste' -oppihan tarkoittaa sitä, että jos ihminen uskoo, niin sellainen ihminen on lupa kastaa. Tuossa esimerkissänihän tuo Aapo uskoi. Et hyväksy enää sitä, että sellainen, joka uskoo, kastetaan!?"

• hauska oppi
        JEV238 kirjoitti:

Nimimerkin "hauska oppi" ajattelutavan mukaisesti vastaan:

"Miten sinulla tuo oppi vaihtuu jatkuvasti. Nytkö et enää hyväksy 'uskovien kaste'-oppia?! Siis et enää hyväksy sitä, että jos joku uskoo niin hänet kastetaan?! 'Uskovien kaste' -oppihan tarkoittaa sitä, että jos ihminen uskoo, niin sellainen ihminen on lupa kastaa. Tuossa esimerkissänihän tuo Aapo uskoi. Et hyväksy enää sitä, että sellainen, joka uskoo, kastetaan!?"

Tarkoitako, että riivaajatkin pitäisi kastaa:

Jaak 2:19
        19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat."

• hauska oppi kirjoitti:

Tarkoitako, että riivaajatkin pitäisi kastaa:

Jaak 2:19
        19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat."

"hauska oppi": >>riivaajatkin pitäisi kastaa>>

Niinhän se "hauska oppi" sinun oppisi mukaan on johdonmukaista tehdä.

Sinähän opetat, että jos uskoo, niin sitten on lupa kastaa!

Missä sinä "hauska oppi" niitä riivaajia kastat kun oppisi mukaan niin on johdonmukaista tehdä?

• hauska oppi
        JEV238 kirjoitti:

"hauska oppi": >>riivaajatkin pitäisi kastaa>>

Niinhän se "hauska oppi" sinun oppisi mukaan on johdonmukaista tehdä.

Sinähän opetat, että jos uskoo, niin sitten on lupa kastaa!

Missä sinä "hauska oppi" niitä riivaajia kastat kun oppisi mukaan niin on johdonmukaista tehdä?

Eiköhän niitä riivattuja löydy sieltä sinun seurakunnastasi!

Huuto on ainakin kova!

• Kaikki valheet ovat

Saatanasta, joten tarkkana tulee kaikkien olla oikeaoppisuudessaan. Ei kaikkien kannata alkuunkaan pyrkiä opettajiksi.

• miettikää perkeleet

Ukastajat ovat kyllä saatanallisia ihan oikeastikin. Ainakin palstalla riehuvat himoukastajat! Kanssaan eri mieltä olevista he pudottelevat vähän väliä lausuntoja: "et ole uskossa", "et ole uudestisyntynyt", "et ole saanut syntejäsi anteeksi", "et tottele Jumalaa".

Siis he katsovat oikeudekseen jakaa toisille uskovaisille kadotustuomioita! Kadotukseenhan uudestisyntymätön menee.

Kun he tekevät näin Jeesukseen uskoville vähimmille veljille, niin he ovat tehneet Jeesukselle saman. Kannattaisi miettiä sitä vakavasti: mathetes! eepu! konemestaaja!

• Todella uskossa Jeesukseen Kristukseen olevia luterilaisia (esimerkiksi Luther-säätiön toiminnassa on paljon todellisia uskovia, käsittääkseni esimerkiksi piispa Matti Väisänen on yksi heistä) tarkoittaen julistetaan Suomi24-Kaste keskustelussa "Sakramentalistien tulevaisuus":

"Kastesakramentalistit joutuvat kadotukseen"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10682665

• sotilasmestari
        JEV238 kirjoitti:

Todella uskossa Jeesukseen Kristukseen olevia luterilaisia (esimerkiksi Luther-säätiön toiminnassa on paljon todellisia uskovia, käsittääkseni esimerkiksi piispa Matti Väisänen on yksi heistä) tarkoittaen julistetaan Suomi24-Kaste keskustelussa "Sakramentalistien tulevaisuus":

Uskovatko mainitsemasi henkilöt koko Raamatun sanoman, vai ainoastaan osan siitä?
        Eiväthän he edes usko sellaisiin kristinuskon perusasioihin, kuten kasteen ottaminen uskovana Pyhän Hengen saamiseksi!

Uskoohan Jehovan todistajatkin osittain Raamatun ilmoituksen. Kutsutko heitäkin uskoviksi?

• sotilasmestari kirjoitti:

Uskovatko mainitsemasi henkilöt koko Raamatun sanoman, vai ainoastaan osan siitä?
        Eiväthän he edes usko sellaisiin kristinuskon perusasioihin, kuten kasteen ottaminen uskovana Pyhän Hengen saamiseksi!

Uskoohan Jehovan todistajatkin osittain Raamatun ilmoituksen. Kutsutko heitäkin uskoviksi?

sotilasmestari: >>Eiväthän he edes usko sellaisiin kristinuskon perusasioihin, kuten kasteen ottaminen uskovana Pyhän Hengen saamiseksi!>>

Tiedätkö mitä mainitsemani Matti Väisänen opettaa Herran nimeen kastetuksi tulemisesta liittyen Pyhän Hengen saamiseen?

• lukihärö?
        JEV238 kirjoitti:

sotilasmestari: >>Eiväthän he edes usko sellaisiin kristinuskon perusasioihin, kuten kasteen ottaminen uskovana Pyhän Hengen saamiseksi!>>

Tiedätkö mitä mainitsemani Matti Väisänen opettaa Herran nimeen kastetuksi tulemisesta liittyen Pyhän Hengen saamiseen?

...kasteen OTTAMINEN...

• kannattaa lukea
        lukihärö? kirjoitti:

...kasteen OTTAMINEN...

Aivan!
        Tuosta on maininta raamatussa (muistaakseni apt 2:38) ja siinä todellakin käsketään OTTAA kaste syntien anteeksisaamiseksi!
        Siinä ei muistaakseni käsketty ANTAA kastetta em. ongelman ratkaisemiseksi.

• lukihärö? kirjoitti:

...kasteen OTTAMINEN...

Matti Väisänen tietää miten alkutekstissä lukee.

Alkutekstissä kohdassa (Apt. 2:38) ei esiinny substantiivia "kaste" eikä käskymuodossa (imperatiivissa) olevaa sanaa "ottaa"! Tuossa kohdassa (Apt. 2:38) on verbi "kastaa" ja se passiivimuodossa, ei aktiivimuodossa!

Nyt tämän tiedät! :

* Kohdassa (Apt. 2:38) ei siis "OTTAA kaste" !!! *

xxx

Mutta väitätkö todellakin, että koska Luther-säätiön piispa Matti Väisänen, tuo selvästikin Jeesukseen Kristukseen uskova mies, joutuu kadotukseen koska on sinun käsityksesi mukaan jokin "sakramentalisti"?

• älä ota jos et taho
        JEV238 kirjoitti:

Alkutekstissä kohdassa (Apt. 2:38) ei esiinny substantiivia "kaste" eikä käskymuodossa (imperatiivissa) olevaa sanaa "ottaa"! Tuossa kohdassa (Apt. 2:38) on verbi "kastaa" ja se passiivimuodossa, ei aktiivimuodossa!

Nyt tämän tiedät! :

xxx

Mutta väitätkö todellakin, että koska Luther-säätiön piispa Matti Väisänen, tuo selvästikin Jeesukseen Kristukseen uskova mies, joutuu kadotukseen koska on sinun käsityksesi mukaan jokin "sakramentalisti"?

Onko hän ottanut uskossa kasteen passiivisena vai aktiivisena, vai kapinoiko hänkin uskovien kastamista vastaan?

• hauska oppi
        JEV238 kirjoitti:

Nyt tämän tiedät! :

xxx

Perin valikoivaa tuo JEV:n lainausperiaate.
        Hän luottaa sumelematta Väisäsen tulkintaan "kasteen ottamisesta", mutta
        hylkää Väisäsen jyrkän tulkinnan vauvakasteen pelastavasta voimasta.

"En ole "vauvaan vettä"-opin kannalla!!!!!

Tuollaista periaatetta sanotaan "leikkaa-liimaa"-tekniikaksi. Siteerataan
        vain niitä kohtia, jotka sopivat omaan harha-oppiin ja suljetaan silmät
        Raamatun selvältä ilmoitukselta muualla:

"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

Väisänen ei kai tuossakaan näe "ottivat"-sanaa!!!

• JEV238:n kasteopetus
        JEV238 kirjoitti:

Todella uskossa Jeesukseen Kristukseen olevia luterilaisia (esimerkiksi Luther-säätiön toiminnassa on paljon todellisia uskovia, käsittääkseni esimerkiksi piispa Matti Väisänen on yksi heistä) tarkoittaen julistetaan Suomi24-Kaste keskustelussa "Sakramentalistien tulevaisuus":

Kastesakramentalisti JEV238:n kasteopetuksen perkeleellisyys.

Eli: Uskoontulevien kaste syntien anteeksisaamiseksi

Meidän päivinämme on lisääntynyt paljon opetus syntien anteeksisaamisesta "uskovana" otetun kasteen aikana. Ensin tulee uskoa evankeliumin sanomaan eli pitää se totena. Sitten pitää uskoa lupaukseen syntien anteeksisaamisesta kasteessa eli vesitoimituksen hetkellä. Sitten
        tulee muuttaa mieli ja ottaa kaste vedessä syntien anteeksisaamiseksi.
        Silloin saadaan kasteessa "koko sydämen usko", mikä on eri asia kuin
        kastetta edeltävä evankeliumin totena pitäminen ja kasteen lupausten eli kasteen sakramenttiin uskominen. Näin usko kasteen sakramenttiin vanhurskauttaa kastettavan tekojen myötä, kun tämä tekee teon ja antaa
        kastaa itsensä. Syntejä ei saa tämän teorian mukaan anteeksi ennen
        kasteen ottamista kuin poikkeustapauksissa.

Kaste on opin mukaan syntien anteeksisaamisen ja pelastumisen paikka. Kastetta edeltävä syntien anteeksipyytäminen Jumalalta rukouksen kautta
        ei ole oikea tapa tulla uskoon, saada synnit anteeksi, saada Pyhä Henki ja pelastua. Syntien anteeksipyyntöä rukouksessa pidetään syntinä eli lain
        tekona, jolla yritetään varastaa Jumalan kunnia ja pelastaa itse itsensä.
        Vain kaste on Jumalan teko ja siinä hetkessä Jumala lahjoittaa pelastavan uskon. Kastetta edeltävä usko ei ole pelastavaa uskoa kuin korkeintaan poikkeustapauksissa.

Uudestisyntyminen on kytketty tässä opissa kiinteästi vedessä tapahtuvaan uskoontulevien ja jumalattomien ihmisten kasteeseen, mikä päättää uudestisyntymisen prosessin. Opetuksen mukaan evankeliumin totena pitävä ja uskoontuleva on jumalaton siihen asti, kun uudestisyntyy ja pelastuu veden alla ollessaan eli kasteessa. Jos joku ei mene kasteelle uskottuaan evankeliumin, niin hän jää ikään kuin keskensyntyiseksi, vaikka vaeltaisi Raamatun ohjeiden mukaan ja uskoisi Jeesukseen.

Osa tämän opin kannattajista ei pidä lainkaan mahdollisena pelastumista ilman vesikastetta, jos kasteen puuttumiselle ei ole ylivoimaista estettä kuten kasteelle tulevan kuolema ennen kasteen ottamista. Silloin pelkkä aikomus ottaa kaste riittää tuomaan syntien anteeksiannon ja pelastuksen.

Tämän jyrkemmän linjan kannalla olevat eivät pidä kristittyinä muita kuin vedessä kastettuja uskovaisia.

Osa opin kannattajista uskoo, että myös luterilainen tai joku muu kasteesta osaton voi pelastua ja saada synnit anteeksi. He opettavat silloin kahta pelastuksen tietä:

•1) uskon ja mielenmuutoksen kautta
        •2) uskon ja kasteen kautta, jolloin uskon kohde on kasteessa saatava "koko sydämen usko", syntien anteeksiantamus, Pyhä Henki, seurakuntaan liitetyksi tuleminen ja pelastus.

Opissa ei eroteta toisistaan vedessä kastamista ja Hengessä Kristuksen ruumiin jäseneksi kastetuksi tulemista. (Apt 19:5; 1Kor 12:12,13,27.) Kaste vedessä Herran Jeesuksen nimeen ja kaste Kristukseen Pyhässä Hengessä ajatellaan yhdeksi kokonaisuudeksi, missä kaste vedessä voi tapahtua pitkän ajan kuluttua uskon ilmestymisen jälkeen. Kaste vedessä päättää silloin uudestisyntymisen prosessin, mikä voi kestää jopa 17 vuotta niin kuin kävi eräälle opin julistajalle.

Mihin oppi kaatuu

Oppi kaatuu siihen, että Jumalan silmissä on vain pelastuneita tai kadotukseen matkalla olevia ihmisiä. Jokaisen jumalattomuudesta Jumalan tykö kääntyneen ihmisen elämässä on tietty hetki, milloin Jumala luki hänelle vanhurskaudeksi hänen uskonsa. (Room 4:1-8.) Hän sai silloin syntinsä anteeksi ja pelastui: hänestä tuli Jumalalle otollinen uskon kautta. Tämä hetki on ihmisen uudestisyntymisen hetki.

Jos joku ottaa Jumalan vaikuttaman uskon kautta vastaan Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan sanan, niin hän syntyy uudesti ylhäältä Jumalasta Jumalan lapseksi siinä hetkessä. (Joh 1:12,13; 1Tess 1:2-7; 2:13; 6:1,2; 1Joh 5:1.) Sitä varten ei tarvitse kävellä veteen kastetta saamaan. Jumala kastaa mielensä muuttavan ja kääntyvän sielun Pyhässä Hengessä Kristuksen ruumiin jäseneksi välittömästi, kun tämä ottaa vastaan Jumalan Pojan ja uskoo evankeliumin sanoman. (Efe 1:13,14.) Hänen syntinsä pyyhitään pois sillä sydämenlyönnillä. (Apt 3:19.)

Historian todistus alkuseurakunnasta tähän päivään

Kirkkohistoriassa ei tunneta sellaista tapaa, että uskovaisia tai oikeammin uskoontulevia olisi kastettu vedellä Herran Jeesuksen nimeen "syntien anteeksisaamiseksi". Sellainen opetus on myöhempää perua: sitä ei tunnettu alkuseurakunnassa, ei ensimmäisillä vuosisadoilla eikä 1500-luvun uskonpuhdistuksen aikana tai sen jälkeenkään. Ilmiö on tämän viimeisen ajan villitys, mikä kertoo osittain siitä, mistä siinä on kysymys: väkevästä eksytyksestä.

• toinen Hega
        JEV238:n kasteopetus kirjoitti:

Kastesakramentalisti JEV238:n kasteopetuksen perkeleellisyys.

Eli: Uskoontulevien kaste syntien anteeksisaamiseksi

Meidän päivinämme on lisääntynyt paljon opetus syntien anteeksisaamisesta "uskovana" otetun kasteen aikana. Ensin tulee uskoa evankeliumin sanomaan eli pitää se totena. Sitten pitää uskoa lupaukseen syntien anteeksisaamisesta kasteessa eli vesitoimituksen hetkellä. Sitten
        tulee muuttaa mieli ja ottaa kaste vedessä syntien anteeksisaamiseksi.
        Silloin saadaan kasteessa "koko sydämen usko", mikä on eri asia kuin
        kastetta edeltävä evankeliumin totena pitäminen ja kasteen lupausten eli kasteen sakramenttiin uskominen. Näin usko kasteen sakramenttiin vanhurskauttaa kastettavan tekojen myötä, kun tämä tekee teon ja antaa
        kastaa itsensä. Syntejä ei saa tämän teorian mukaan anteeksi ennen
        kasteen ottamista kuin poikkeustapauksissa.

Kaste on opin mukaan syntien anteeksisaamisen ja pelastumisen paikka. Kastetta edeltävä syntien anteeksipyytäminen Jumalalta rukouksen kautta
        ei ole oikea tapa tulla uskoon, saada synnit anteeksi, saada Pyhä Henki ja pelastua. Syntien anteeksipyyntöä rukouksessa pidetään syntinä eli lain
        tekona, jolla yritetään varastaa Jumalan kunnia ja pelastaa itse itsensä.
        Vain kaste on Jumalan teko ja siinä hetkessä Jumala lahjoittaa pelastavan uskon. Kastetta edeltävä usko ei ole pelastavaa uskoa kuin korkeintaan poikkeustapauksissa.

Uudestisyntyminen on kytketty tässä opissa kiinteästi vedessä tapahtuvaan uskoontulevien ja jumalattomien ihmisten kasteeseen, mikä päättää uudestisyntymisen prosessin. Opetuksen mukaan evankeliumin totena pitävä ja uskoontuleva on jumalaton siihen asti, kun uudestisyntyy ja pelastuu veden alla ollessaan eli kasteessa. Jos joku ei mene kasteelle uskottuaan evankeliumin, niin hän jää ikään kuin keskensyntyiseksi, vaikka vaeltaisi Raamatun ohjeiden mukaan ja uskoisi Jeesukseen.

Osa tämän opin kannattajista ei pidä lainkaan mahdollisena pelastumista ilman vesikastetta, jos kasteen puuttumiselle ei ole ylivoimaista estettä kuten kasteelle tulevan kuolema ennen kasteen ottamista. Silloin pelkkä aikomus ottaa kaste riittää tuomaan syntien anteeksiannon ja pelastuksen.

Tämän jyrkemmän linjan kannalla olevat eivät pidä kristittyinä muita kuin vedessä kastettuja uskovaisia.

Osa opin kannattajista uskoo, että myös luterilainen tai joku muu kasteesta osaton voi pelastua ja saada synnit anteeksi. He opettavat silloin kahta pelastuksen tietä:

•1) uskon ja mielenmuutoksen kautta
        •2) uskon ja kasteen kautta, jolloin uskon kohde on kasteessa saatava "koko sydämen usko", syntien anteeksiantamus, Pyhä Henki, seurakuntaan liitetyksi tuleminen ja pelastus.

Opissa ei eroteta toisistaan vedessä kastamista ja Hengessä Kristuksen ruumiin jäseneksi kastetuksi tulemista. (Apt 19:5; 1Kor 12:12,13,27.) Kaste vedessä Herran Jeesuksen nimeen ja kaste Kristukseen Pyhässä Hengessä ajatellaan yhdeksi kokonaisuudeksi, missä kaste vedessä voi tapahtua pitkän ajan kuluttua uskon ilmestymisen jälkeen. Kaste vedessä päättää silloin uudestisyntymisen prosessin, mikä voi kestää jopa 17 vuotta niin kuin kävi eräälle opin julistajalle.

Mihin oppi kaatuu

Oppi kaatuu siihen, että Jumalan silmissä on vain pelastuneita tai kadotukseen matkalla olevia ihmisiä. Jokaisen jumalattomuudesta Jumalan tykö kääntyneen ihmisen elämässä on tietty hetki, milloin Jumala luki hänelle vanhurskaudeksi hänen uskonsa. (Room 4:1-8.) Hän sai silloin syntinsä anteeksi ja pelastui: hänestä tuli Jumalalle otollinen uskon kautta. Tämä hetki on ihmisen uudestisyntymisen hetki.

Jos joku ottaa Jumalan vaikuttaman uskon kautta vastaan Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan sanan, niin hän syntyy uudesti ylhäältä Jumalasta Jumalan lapseksi siinä hetkessä. (Joh 1:12,13; 1Tess 1:2-7; 2:13; 6:1,2; 1Joh 5:1.) Sitä varten ei tarvitse kävellä veteen kastetta saamaan. Jumala kastaa mielensä muuttavan ja kääntyvän sielun Pyhässä Hengessä Kristuksen ruumiin jäseneksi välittömästi, kun tämä ottaa vastaan Jumalan Pojan ja uskoo evankeliumin sanoman. (Efe 1:13,14.) Hänen syntinsä pyyhitään pois sillä sydämenlyönnillä. (Apt 3:19.)

Historian todistus alkuseurakunnasta tähän päivään

Kirkkohistoriassa ei tunneta sellaista tapaa, että uskovaisia tai oikeammin uskoontulevia olisi kastettu vedellä Herran Jeesuksen nimeen "syntien anteeksisaamiseksi". Sellainen opetus on myöhempää perua: sitä ei tunnettu alkuseurakunnassa, ei ensimmäisillä vuosisadoilla eikä 1500-luvun uskonpuhdistuksen aikana tai sen jälkeenkään. Ilmiö on tämän viimeisen ajan villitys, mikä kertoo osittain siitä, mistä siinä on kysymys: väkevästä eksytyksestä.

Raamattu ei myöskään kerro sellaisista tapauksista, joissa Pyhästä Hengestä tapahtuva uudestisyntyminen olisi tapahtua samaan aikaan vesikasteen kanssa:

Samarialaiset olivat kuulleet sanaa Filippukselta, mutta saivavat Pyhän Hengen vasta kun Pietari ja Johannes menivät Samariaan rukoilemaan, että Samarialaiset uskossa kastetut saisivat Pyhän Hengen. He eivät näin ollen voineet olla uudestisyntyneitä, koska eivät olleet saaneet Pyhää Henkeä ylhäältä. (apt 8:16)

Samoin kävi tusinalle opetuslapsia Efesossa: Vasta kun opetuslapset olivat ottaneet kasteen, Paavali rukoili ja he saivat Pyhän Hengen. (apt 19:5-6)

Korneliuksen väen kanssa oli päin vastoin - he saivat vastaan ottaa Pyhän Hengen jo ennen kastetta. (apt 10:44-47)

Samoin Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle, vasta kun hänet oli kastettu ja hän nousi vedestä ja rukoili. (Luuk 3:21)

Koska uudestisyntyminen ei ole mahdollista ilman Pyhää Henkeä (Joh 3:6), ei ole mahdollista, että uudestisyntyminen olisi voinut tapahtua em. tapauksissa kasteen yhteydessä. Näin ollen JEV:n oppi on vastoin Raamatun sanan ilmoitusta.

Jos hänen oppinsa ei ole sitä evankeliumia mitä Raamattu opettaa, voinemme päätellä tuon evankeliumin alkuperän. (Gal 1:8-9)

• toinen Hega kirjoitti:

Raamattu ei myöskään kerro sellaisista tapauksista, joissa Pyhästä Hengestä tapahtuva uudestisyntyminen olisi tapahtua samaan aikaan vesikasteen kanssa:

Samarialaiset olivat kuulleet sanaa Filippukselta, mutta saivavat Pyhän Hengen vasta kun Pietari ja Johannes menivät Samariaan rukoilemaan, että Samarialaiset uskossa kastetut saisivat Pyhän Hengen. He eivät näin ollen voineet olla uudestisyntyneitä, koska eivät olleet saaneet Pyhää Henkeä ylhäältä. (apt 8:16)

Samoin kävi tusinalle opetuslapsia Efesossa: Vasta kun opetuslapset olivat ottaneet kasteen, Paavali rukoili ja he saivat Pyhän Hengen. (apt 19:5-6)

Korneliuksen väen kanssa oli päin vastoin - he saivat vastaan ottaa Pyhän Hengen jo ennen kastetta. (apt 10:44-47)

Samoin Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle, vasta kun hänet oli kastettu ja hän nousi vedestä ja rukoili. (Luuk 3:21)

Koska uudestisyntyminen ei ole mahdollista ilman Pyhää Henkeä (Joh 3:6), ei ole mahdollista, että uudestisyntyminen olisi voinut tapahtua em. tapauksissa kasteen yhteydessä. Näin ollen JEV:n oppi on vastoin Raamatun sanan ilmoitusta.

Jos hänen oppinsa ei ole sitä evankeliumia mitä Raamattu opettaa, voinemme päätellä tuon evankeliumin alkuperän. (Gal 1:8-9)

"toinen Hega": >>He (samarialaiset) eivät näin ollen voineet olla uudestisyntyneitä, koska eivät olleet saaneet Pyhää Henkeä>>

Aivan.

Jotta olisit tilassa uudestisyntynyt, sinun tulee olla Pyhän Hengen saanut.

"toinen Hega": >>Korneliuksen väen kanssa oli päin vastoin - he saivat vastaan ottaa Pyhän Hengen jo ennen kastetta.>>

Aivan. Kornelius sai Pyhän Hengen ennen Herran nimeen kastamistaan.

Jotta olisit tilassa uudestisyntynyt, sinun tulee olla Jumalan sinulle hyväksymän vesitoimituksen (kastamisen) saanut. Tämä tulee myös huomioita.

Vesi ja Henki. Nämä kaksi.

"toinen Hega": >>ei ole mahdollista, että uudestisyntyminen olisi voinut tapahtua em. tapauksissa kasteen yhteydessä. Näin ollen JEV:n oppi on vastoin Raamatun sanan ilmoitusta.>>

Väärä johtopäätös sillä päättelyn lähtökohta sinulla väärin. Sillä enhän ole kertaakaan väittänyt, että samarialaiset olisivat olleet Herran nimeen kastettuina mutta vielä saamatta Pyhän Hengen, jo uudestisyntyneitä?

Herran nimeen kastetuksi tulemisesta ja Pyhän Hengen saamisesta.

Viive näiden kahden välillä ei ole mikään ihanne tai peräti pakko. Eihän apostoli Pietari sanonut helluntaina (Apt. 2) tämän sisältöisesti:

" ... ottakoon ... kasteen ... syntienne anteeksisaamiseksi, niin siitä hetkestä jonkin selvästi havaittavan viiveen jälkeen (se viive pakollinen!) te saatte Pyhän Hengen lahjan".

Ei vaan hän julisti:

" ... ottakoon ... kasteen ... syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (ks. (Apt. 2:38, 1938-käännös)).

Tässä "toinen Hega" muuten kohtaa (Apt. 2:38) 1992-käännöksen mukaan (ei JEV:in käännöksen mukaan!):

" ... ottakaa ... kaste ... jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen."

Siis " ... ottakaa ... kaste ... *Silloin* te saatte lahjaksi Pyhän Hengen."

• toinen Hega
        JEV238 kirjoitti:

"toinen Hega": >>He (samarialaiset) eivät näin ollen voineet olla uudestisyntyneitä, koska eivät olleet saaneet Pyhää Henkeä>>

Aivan.

"toinen Hega": >>Korneliuksen väen kanssa oli päin vastoin - he saivat vastaan ottaa Pyhän Hengen jo ennen kastetta.>>

Jotta olisit tilassa uudestisyntynyt, sinun tulee olla Jumalan sinulle hyväksymän vesitoimituksen (kastamisen) saanut. Tämä tulee myös huomioita.

"toinen Hega": >>ei ole mahdollista, että uudestisyntyminen olisi voinut tapahtua em. tapauksissa kasteen yhteydessä. Näin ollen JEV:n oppi on vastoin Raamatun sanan ilmoitusta.>>

Väärä johtopäätös sillä päättelyn lähtökohta sinulla väärin. Sillä enhän ole kertaakaan väittänyt, että samarialaiset olisivat olleet Herran nimeen kastettuina mutta vielä saamatta Pyhän Hengen, jo uudestisyntyneitä?

Viive näiden kahden välillä ei ole mikään ihanne tai peräti pakko. Eihän apostoli Pietari sanonut helluntaina (Apt. 2) tämän sisältöisesti:

" ... ottakoon ... kasteen ... syntienne anteeksisaamiseksi, niin siitä hetkestä jonkin selvästi havaittavan viiveen jälkeen (se viive pakollinen!) te saatte Pyhän Hengen lahjan".

Ei vaan hän julisti:

" ... ottakoon ... kasteen ... syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (ks. (Apt. 2:38, 1938-käännös)).

Tässä "toinen Hega" muuten kohtaa (Apt. 2:38) 1992-käännöksen mukaan (ei JEV:in käännöksen mukaan!):

" ... ottakaa ... kaste ... jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen."

Jos jollekin asialle on annettu EHTO, se ei tatkoita että ehdon täyttäminen kasteessa olisi välitön seuraus toiminnasta.
        Sinä kuvittelet, että Pyhä Henki tulee kastettavaan välittömästi tuon kaste suoritteen seurauksena.
        Tällaiselle teorialle ei löydy tukea Raamatusta, koska Pyhän Hengen saaminen ei ollut ajallisesti kasteen välitön seuraus, vaan Jumala ANTOI Pyhän Henkensä anomisen, eli rukoilemisen jälkeen normaalisti kastamisen jälkeen tai myöhemmin.

Jeesus itse kehoitti anomaan Pyhää Henkeä (Luuk 11:13).
        Etkö ole pannut merkille, että Pyhä Henki annettiin muissa kuin Korneliuksen tapauksessa aina anomisen (eli rukoilemisen) jälkeen?
        Pyhä Henki ei tullut Samariassakaan kastettuihin, ennen kuin anojiksi tuli (joidenkin päivien jälkeen?) useampi apostoli. Filippus vain kastoi.

• toinen Hega
        JEV238 kirjoitti:

Aivan.

Ei vaan hän julisti:

En pidä -92 käännöstä Raamattuna. Sille kirjalle sopisi nimeksi paremmin Raamatun kertomuksia.
        En usko että -92 käännöstä on käännetty Pyhän Hengen ohjauksessa.

• hauska oppi kirjoitti:

Perin valikoivaa tuo JEV:n lainausperiaate.
        Hän luottaa sumelematta Väisäsen tulkintaan "kasteen ottamisesta", mutta
        hylkää Väisäsen jyrkän tulkinnan vauvakasteen pelastavasta voimasta.

"En ole "vauvaan vettä"-opin kannalla!!!!!

Tuollaista periaatetta sanotaan "leikkaa-liimaa"-tekniikaksi. Siteerataan
        vain niitä kohtia, jotka sopivat omaan harha-oppiin ja suljetaan silmät
        Raamatun selvältä ilmoitukselta muualla:

"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

Väisänen ei kai tuossakaan näe "ottivat"-sanaa!!!

Käsittääkseni Väisänen opettaa Raamatun mukaisesti kohdasta (Apt. 2:41). Siis hän epäilemättä tunnustaa sen, että noin 3000 ihmistä tuli apostoli Pietarin sanan vastaanottaneiksi ja kastetuiksi - siis noin 3000 ihmistä tuli Jeesukseen Kristukseen uskoviksi!

Apostolien aikana ja nykyäänkin voi käydä niin, että jotkut ottavat sanan vastaan, mutta eivät koskaan tule Jeesukseen Kristukseen uskoviksi.

Ota "hauska oppi" apostoli Pietarin julistus vastaan, myös torjumasi kohdat kuten (Apt. 2:38)! Mutta älä pelkästään jää siihen vastaanottaneeksi, vaan tule Jeesukseen Kristukseen uskovaksi, siis syntisi henkilökohtaisesti anteeksisaaneeksi!

" ... ja kastattakoon ... syntien anteeksi saamiseksi ... " (ks. (Apt. 2:38)).

• Opetuslapsien tekemisestä ja kastmisesta. Matteus 28:18 ": Ja Jeesus lähestyi
      ja puhui heille sanoen:Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä,
      kastakaa heidät Isän ja Pojan ja pyhän hengen nimessä 20 ja opettakaa heitä
      noudattamaan kaikkea, mitä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso minä olen teidän kanssanne kaikkina päivinä asiainjärjestelmän päättymiseen asti."

• mathetes

Vastausta nimim, - hytre,lle!

Mihin pyrit tuolla jehovalaisella "uudenmaailman käännöksellä"!?

Käännöksessä ei esiinny tuollaista tekstiä jonka toit esiin, kuten tuo - (asiainjärjestelmän päättymiseen asti ), ja mitä pahinta siinä vielä kakenlisäksi on, on se että se tuo Jumalan Pyhän Hengen ilmaisun pienillä alkukirjamilla esiin, vaikka kyseessä on yksi Jumalan persoonista!

Kaikki muut Kristilliset seurakunnat kaikkialla maailmassa "tunnustavat" Pyhästä Hengestä, että se on yksi Jumalan kolmesta (persoonan nimestä) ja siksi se myös ilmaistaan aina isolla alkukirjaimella! No minä toki tiedän jehovien opista senverran, että he eivät tunnusta Pyhän Hengen olemusta Jumalalliseksi persooonaksi ! En käy tästä tämän enempää vääntämaan, huomautinpa nyt vain, että muutkin tällä palstalla sen huomaisivat kenen vieraita oppeja sinä nimim, (hytre) täällä levittelet!

Jumala armossaan sinut ohjatkoon oikealle tielle, Jeesuksen rakkaassa ja kalliissa nimessä! :)

Terv, nimim, mathetes

• toinen Hega

Miksi vaihdoit pilkun pisteeksi ja jaoit yhden lauseen kahdeksi erilliseksi lauseeksi?
      Yritätkö hämätä vai opetatko väärää evankeliumia?

20 ja opettakaa heitä
      noudattamaan kaikkea, mitä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso minä olen teidän kanssanne kaikkina päivinä asiainjärjestelmän päättymiseen asti."

28:20 teaching them to observe all things whatsoever I commanded you: and lo, I am with you always, even unto the end of the world.

Onko Englannin kieliset kääntäjät ymmärtäneet lukemansa väärin? Onneksi Suomessa on maailman parhaat kääntäjät!

Entä pitääkö opetuslapsia tehdä kastamalla vai evankelioimalla?

“All power is given unto me in heaven and in earth. Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost.”(Matt 28: 18, 19)

vrt.

19 Menkää sen tähden ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä,
      kastakaa heidät Isän ja Pojan ja pyhän hengen nimessä

tai
      Mark
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA evankeliumia kaikille luoduille.
      16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
      16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
      16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

Mitä Paavali todistaa lähetyskäskystä ja siitä mitä Jeesus käski oikeasti tekemään?

1. Kor
      1:17 Sillä Kristus EI LÄHETTÄNYT MINUA KASTAMAAN, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

• " Uskovien kaste "- oppi saatanallisuus. En kyllä ymmärrä miksi kasteasiaan
      sotketaan Saatana mukaan ?

• Jos on Elävän veden

lähde sisimmässä?
        Niin voiko samasta lähteestä pulputa makeaa ja karvasta vettä yhtä aikaa?

• tihjtsjklsj
        Jos on Elävän veden kirjoitti:

lähde sisimmässä?
        Niin voiko samasta lähteestä pulputa makeaa ja karvasta vettä yhtä aikaa?

"Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?" (Jaak. 3:11)

• jhjghfjfjjjtyr

olet oikeassa JEV238. Kumpikaan noista käytännöistä ei ole ole oikea (ei helluntailainen eikä luterilainen). JOS HELLUNTAILAISET KORVAISIVAT ns. RATKAISURUKOUKSEN KASTEELLA OLISI MENETELMÄ OIKEA. SILLOIN OTETTAISIIN (upotus)KASTE SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI (kuten mm. apt. 2:38 sanoo) eikä ns. "ratkaisurukous syntien anteeksisaamiseksi". Tällainen ns. "ratkaisurukous syntien anteeksisaamiseksi" on täysin epäraamatullinen menetelmä ja silkkaa harhaopetusta.

SENSIJAAN KASTE SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI ON RAAMATULLINEN MENETELMÄ JA SUORA PIETARIN VASTAUS SYNTISEN KYSYMYKSEEN "MITÄ MINUN PITÄÄ TEKEMÄN". KATSOKAA VAIKKA MITÄ PIETARI VASTAA (alla, apt 2:38) ja miettikää onko oma mahdollinen vastauksenne "rukoile perässäni tämä syntisen rukous" tai "tulkaa tänne eteen" tai "nostakaa kätenne" muka jotenkin pietarin vastausta parempi tai viisaampi? Se ei nimittäin sitä ole vaan syyllistytte tietämättänne harhaopetukseen (vaikka Herra toki sitä kauttakin voi olla armollinen) ja teidän tulisi luopua siitä ja ottaa oppia apostoleista väärien perinteiden sijaan.

Apt 2:
      37. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, MITÄ MEIDÄN PITÄÄ TEKEMÄN?"
      38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

• gfdsdfgf

Kyllä pietari osasi tuossa tilanteessa vastata tuohon "mitä meidän pitää tekemän"- kysymykseen oikein vaikka monet nykyisin omasta mielestään asian muka paremmin tietävät kun antavat neuvoja "ratkaisurukouksesta" kuin mitkäkin ratkaisusakramentalistit.

• Oleellista sydämen

usko ja suun tunnustus, ja kaste niille, jotka Sanan vastaanottavat! Jeesus on Sana!

• "Then truly the ones gladly welcoming His Word were baptized. And about three thousand souls were added that day." (Acts 2:41, LITV)

Edelläolevasta suomeksi: " ... ottaen hänen sanansa vastaan kastettiin. ... "

• uhuuu!!
        JEV238 kirjoitti:

"Then truly the ones gladly welcoming His Word were baptized. And about three thousand souls were added that day." (Acts 2:41, LITV)

Edelläolevasta suomeksi: " ... ottaen hänen sanansa vastaan kastettiin. ... "

Mihinkäs se huutaminen heiltä unohtui?

• huuhuu!!
        uhuuu!! kirjoitti:

Mihinkäs se huutaminen heiltä unohtui?

Niin, eikös monet helluntailaiset ym. opeta, että rukoilemisellaan kastamaton ei-uskova ihminen pesee pois syntinsä? Sinäkin varmaan opetat niin! :)

Sitä ei-uskovan suorittamaa rukoilemista nuo helluntailaiset kutsuvat "huutamiseksi".

• 6oikijwnksj

Tämä seuraava on yleinen, riivaajista lähtöisin oleva ja helluntailaisten ym. joukossa yleinen Jumalan sanan väärentely:

"Jotka nyt ottivat Sanan [siis Herran Jeesuksen] vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua"

Väärentämättönä ei tuollaista ajatusta esiinny kohdassa (Apt. 2:41).

Kiitos Jumalalalle, Hän paljastaa tuollaiset saatanalliset eksytykset ja varoittaa niistä!

• mathetes
        6oikijwnksj kirjoitti:

Tämä seuraava on yleinen, riivaajista lähtöisin oleva ja helluntailaisten ym. joukossa yleinen Jumalan sanan väärentely:

"Jotka nyt ottivat Sanan [siis Herran Jeesuksen] vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua"

Kiitos Jumalalalle, Hän paljastaa tuollaiset saatanalliset eksytykset ja varoittaa niistä!

Kommenttia sinulle - 6oikijwnksj !

Kirjoitit:
        >>>Tämä seuraava on yleinen, riivaajista lähtöisin oleva ja helluntailaisten ym. joukossa yleinen Jumalan sanan väärentely:

• xmn554kvozx

Jotkut sanan vastaanottaneista tulevat uskoon! :)

Valitettavasti ei aina kaikki sanan vastaanottaneet tule uskoon! :(

"Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan. Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. Ja monet heistä uskoivat, niin myös useat ylhäiset kreikkalaiset naiset ja miehet." (Apt. 17:10-12)

Kiitos Herralle, helluntaina (Apt. 2) tapahtui niin ihanasti, että kaikki sanan vastaanottaneet tulivat uskoon! :)

• xmn554kvozx
        xmn554kvozx kirjoitti:

"Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan. Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. Ja monet heistä uskoivat, niin myös useat ylhäiset kreikkalaiset naiset ja miehet." (Apt. 17:10-12)

Kiitos Herralle, helluntaina (Apt. 2) tapahtui niin ihanasti, että kaikki sanan vastaanottaneet tulivat uskoon! :)

" ... he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. Ja monet heistä uskoivat ... "

Siis monet heistä - eli sanan vastaanottaneista! - uskoivat, siis monet sanan vastaanottaneista tuli uskoon :) Vaikka valitettavasti ei kaikki sanan vastaanottaneet tuolloin tulleet uskoon!

• xmn554kvozx
        xmn554kvozx kirjoitti:

" ... he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. Ja monet heistä uskoivat ... ".

Ehkä monet, jotka ottivat tuolloin sanan vastaan mutta eivät tulleet silloin vielä uskoon, tulivat uskoon myöhemmin - siis vaikka esimerkiksi kuukauden päästä tuosta sanan vastaanottamisestaan!

Sinäkin lukijani voit olla sellainen, että olet jo ottanut sanan vastaan mutta et ole vielä tullut uskoon. Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut!

• epe20rhbn
        xmn554kvozx kirjoitti:

" ... he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. Ja monet heistä uskoivat ... ".

Ehkä monet, jotka ottivat tuolloin sanan vastaan mutta eivät tulleet silloin vielä uskoon, tulivat uskoon myöhemmin - siis vaikka esimerkiksi kuukauden päästä tuosta sanan vastaanottamisestaan!

Sinäkin lukijani voit olla sellainen, että olet jo ottanut sanan vastaan mutta et ole vielä tullut uskoon. Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut!

"Sinäkin lukijani voit olla sellainen, että olet jo ottanut sanan vastaan mutta et ole vielä tullut uskoon. Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut!"

** Koska olet jo ottanut Jumalan sanan vastaan ota vastaan Jumalan Sana eli Jumalan Poika, Jeesus Kristus! **

"Alussa oli Sana ... kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä ... " (ks. (Joh. 1:1-13)).

• perämela

mitä jev saat tästä jankuttamisesta?

alusta asti on uskoontulleet kastettu, ja siitä alkaa Nasaretilaisen lahkon jäsenyys.

näin oli alussa ja näin lopussa siltä osin kuin yleensä uskovia on lopussa.

mutta jos jokainen tekee itselleen oman opin, niin sitten taidetaan olla siinä loppujen lopussa jossa uskoa ei enää ole.

sitä alkuperäistä laatua joka lähti Jumalan sydämeltä.

• Luterilaiset, roomalaiskatoliset jne. uskovat, että he opettavat kasteesta apostolien opetuksen mukaisesti. He tuovat sitten opetustaan esiin. Ihan ymmärrettävää!

"Uskovien kaste" -oppilaiset kuten baptistit, helluntailaiset jne. uskovat, että he opettavat kasteesta apostolien opetuksen mukaisesti. He tuovat sitten jatkuvasti ja "väellä ja voimalla" (massiivisin joukoin) kaikkialla opetustaan esiin. Ihan ymmärrettävää!

Aivan vastaavasti minä uskon opettavani kasteesta apostolien opetuksen mukaisesti. Eikö minulla olisi oikeutta tai pikemminkin velvollisuutta tuoda esiin sitä mitä uskon eli apostolien opetusta kasteesta ja uskoontulemisesta!

Lue perämela täältä apostolien opetuksen mukaisesti kasteesta ja uskoontulemisesta: www.opetuksia.net

• Mitä "uskovien kaste" -oppilaiset saavat jatkuvasta oppinsa jankuttamisesta? Näissäkin keskusteluissa he tyrkyttävät tuota oppiaan linkeissään jatkuvalla syötöllä jne. Miksi he julistavat tuota oppiaan eivätkä julista Raamatun mukaista opetusta kasteesta ja uskoontulemisesta! Täällä Raamatun mukaista opetusta kastamisesta ja uskoontulemisesta: www.opetuksia.net

• totuus esiin
        JEV238 kirjoitti:

Mitä "uskovien kaste" -oppilaiset saavat jatkuvasta oppinsa jankuttamisesta? Näissäkin keskusteluissa he tyrkyttävät tuota oppiaan linkeissään jatkuvalla syötöllä jne. Miksi he julistavat tuota oppiaan eivätkä julista Raamatun mukaista opetusta kasteesta ja uskoontulemisesta! Täällä Raamatun mukaista opetusta kastamisesta ja uskoontulemisesta: www.opetuksia.net

JEV-jankuttajakin on taas palannut harha-oppeineen!
        Eipä malttanut pysyä kauaa pois julistamasta harha-oppiaan.

Raamatun mukainen oppi:
        "Kun he nyt USKOIVAT Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!

Taidatkos sen selvemmin sanoa?

• mathetes
        JEV238 kirjoitti:

Mitä "uskovien kaste" -oppilaiset saavat jatkuvasta oppinsa jankuttamisesta? Näissäkin keskusteluissa he tyrkyttävät tuota oppiaan linkeissään jatkuvalla syötöllä jne. Miksi he julistavat tuota oppiaan eivätkä julista Raamatun mukaista opetusta kasteesta ja uskoontulemisesta! Täällä Raamatun mukaista opetusta kastamisesta ja uskoontulemisesta: www.opetuksia.net

Vastausta - JEV,lle

Kirjoitit JEV taas tuota samaa alituista potaskaasi:
        >>Mitä "uskovien kaste" -oppilaiset saavat jatkuvasta oppinsa jankuttamisesta? Näissäkin keskusteluissa he tyrkyttävät tuota oppiaan linkeissään jatkuvalla syötöllä jne

• perämela

Lakkaist jevi tuosta sivuunvetämisestäsi, sillä ei ole eikä tule seuraajia, teet turhaa työtä, ja saat siitä vielä runsaat raipat loppulaskussa.

• gfsdgtrsr

"En ole siis "uskovien kaste" -opin hyväksyjä enkä ole myöskään "vauvaa vettä" -käytännössä."

-Olet aivan oikeassa jev. Kumpikaan näistä käsityksistä ei ole täysin oikea. Oikea tapa on ottaa vastaan upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi. UPOTUSKASTE TULEE ASETTAA RATKAISURUKOUKSEN (tms. epäraamatullisen metodin) TILALLE. Kaste on kuuliaisuuden askel mutta myös syntien anteeksisaamiseksi (kuten Apt 2:38 alla ilmaisee). Syntejä ei siis tarvitse välttämättä olla saatu anteeksi vielä ennen kastetta (vaikka näin ns. uskovien kaste-oppi väärin opettaakin) sillä kaste nimenomaan on syntien anteeksisaamiseksi (Apt 2:38). Mitään ratkaisurukousta raamattu ei syntien anteeksisaamiseksi opeta (kyseessä on vapaiden suuntien epäraamatullinen traditio) vaan nimenomaan kastetta syntien anteeksisaamiseksi. Pietari käskee syntisiä jotka kysyvät "mitä meidän pitää tekemän" nimenomaan ottamaan kasteen syntien anteeksisaamiseksi (eikä mitään ratkaisurukouksia tms. alttarikutsuja).

(Apt 2:38):
      Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

• Olet ymmärtänyt paljon tästä asiasta "gfsdgtrsr".

On se todellakin kauheaa kun "uskovien kaste" -oppilaiset opettavat, että herätykseen tullut pelastumaton voi omalla rukoilullaan tms. saada syntinsä henkilökohtaisesti anteeksi (siis tehdä itsensä Jeesukseen uskovaksi rukoilullaan tms.)! Sellainen opetushan on ihan Jeesuksen Kristuksen ristintyön halveksuntaa! Jumala pelastaa! Ei syntiä tehnyt ihminen joillakin omilla teoillaan kuten rukoilullaan! Tuollaisesta "uskovien kaste" -oppilaisten suorittamasta pilkkaamisesta seuraavassa melkeinpä malliesimerkki (virallista helluntailaista opetusta vuodelta 1961):

"Yleiset kokoukset päättyvät voimakkaaseen kehoitukseen jättäytyä Jeesukselle. Jos joku kuulijoista osoittautuu halukkaaksi niin hänet ohjataan kokoushuoneen etuosaan kokousyleisön läsnäollessa, jossa tavallisimmin saarnaaja ottaa hänet vastaan ja keskustelemalla ja rukoilemalla koettaa lisäksi selventää puhuteltavalle saarnansa sisältöä sekä taivuttaa häntä tekemään ratkaisun. ... Kun ensimmäinen puhuttelu on tapahtunut ja synnintunnustus on tehty sekä synninpäästö on asianomaiselle lausuttu, katsotaan hänet uudestisyntyneeksi. Sen jälkeen saarnaaja tavallisimmin julkisissa kokouksissa tai yksityisissä keskusteluissa opettaa, että Raamatun mukaan asianomaisen tulee kastattaa itsensä vedessä ns. upotuskasteella." (ks. http://www.opetuksia.net/index.php/pois-korvikkeet-eli-ratkaisuopit-ym)

Ovatko nykyajan helluntailaiset tms. tuominneet esimerkiksi tuon opetuksen? Eivät! He siis pitävät yhä kiinni noista harhaisista opetuksistaan!

Joskus on pohtinut sitä, että jos olisi pakko mennä joko "uskovien kaste" -oppiin tai "vauvaan vettä" -opetukseen, kumpaan menisin? Todella vaikea kysymys! Mutta onneksi ei tarvitse mennä hyväksymään kumpaakaan noista, vaan saa vastaanottaa apostolien opetus!

• perämela

siis miten voidaan päivänselvästä asiasta saada tuollainen sekotaikina ?!

laitatteko hevosenkin väärin päin aisojen väliin, ja käskette sen peruuttaa töihin alettaessa.

höh millaista mutta taitaa ollakin saman jevin tuotoksia kaikki ensin kljfkljfklsfs nikki ja sitten oma tyyriisti perään.

• mathetes
        perämela kirjoitti:

siis miten voidaan päivänselvästä asiasta saada tuollainen sekotaikina ?!

laitatteko hevosenkin väärin päin aisojen väliin, ja käskette sen peruuttaa töihin alettaessa.

höh millaista mutta taitaa ollakin saman jevin tuotoksia kaikki ensin kljfkljfklsfs nikki ja sitten oma tyyriisti perään.

Juuri niin - perämela!

Kirjoitit:
        >taitaa ollakin saman jevin tuotoksia kaikki ensin kljfkljfklsfs nikki ja sitten oma tyyriisti perään.

• JEV238 kirjoitti:

Olet ymmärtänyt paljon tästä asiasta "gfsdgtrsr".

On se todellakin kauheaa kun "uskovien kaste" -oppilaiset opettavat, että herätykseen tullut pelastumaton voi omalla rukoilullaan tms. saada syntinsä henkilökohtaisesti anteeksi (siis tehdä itsensä Jeesukseen uskovaksi rukoilullaan tms.)! Sellainen opetushan on ihan Jeesuksen Kristuksen ristintyön halveksuntaa! Jumala pelastaa! Ei syntiä tehnyt ihminen joillakin omilla teoillaan kuten rukoilullaan! Tuollaisesta "uskovien kaste" -oppilaisten suorittamasta pilkkaamisesta seuraavassa melkeinpä malliesimerkki (virallista helluntailaista opetusta vuodelta 1961):

"Yleiset kokoukset päättyvät voimakkaaseen kehoitukseen jättäytyä Jeesukselle. Jos joku kuulijoista osoittautuu halukkaaksi niin hänet ohjataan kokoushuoneen etuosaan kokousyleisön läsnäollessa, jossa tavallisimmin saarnaaja ottaa hänet vastaan ja keskustelemalla ja rukoilemalla koettaa lisäksi selventää puhuteltavalle saarnansa sisältöä sekä taivuttaa häntä tekemään ratkaisun. ... Kun ensimmäinen puhuttelu on tapahtunut ja synnintunnustus on tehty sekä synninpäästö on asianomaiselle lausuttu, katsotaan hänet uudestisyntyneeksi. Sen jälkeen saarnaaja tavallisimmin julkisissa kokouksissa tai yksityisissä keskusteluissa opettaa, että Raamatun mukaan asianomaisen tulee kastattaa itsensä vedessä ns. upotuskasteella." (ks. http://www.opetuksia.net/index.php/pois-korvikkeet-eli-ratkaisuopit-ym)

Ovatko nykyajan helluntailaiset tms. tuominneet esimerkiksi tuon opetuksen? Eivät! He siis pitävät yhä kiinni noista harhaisista opetuksistaan!

Joskus on pohtinut sitä, että jos olisi pakko mennä joko "uskovien kaste" -oppiin tai "vauvaan vettä" -opetukseen, kumpaan menisin? Todella vaikea kysymys! Mutta onneksi ei tarvitse mennä hyväksymään kumpaakaan noista, vaan saa vastaanottaa apostolien opetus!

perämela: >>tuollainen sekotaikina>>

Tarkoitat varmaankin tuolla "sekotaikinalla" tuota lainaamaani (virallista helluntailaista opetusta vuodelta 1961 opetusta? Sehän on täysin harhaopillista sepustusta. Odotan, että esität perämela sille jyrkän tuomion.

• strmstrmstrmstrm

Lukekaa kirja

ANDREW STROM: "THE SINNER's PRAYER- FACT or FICTION?"

Tuossa kirjassa osoitetaan Raamatun vastaiseksi helluntailaisten, vapaakirkollisten, baptistien, "Jeesus yksin" -oppilaisten (esimerkiksi Turussa) jne. opettama "pelastusrukous" -harhaoppi. Kirjaa löytyy esimerkiksi Amazon palvelun kautta.

• outo oppi!
        strmstrmstrmstrm kirjoitti:

Lukekaa kirja

ANDREW STROM: "THE SINNER's PRAYER- FACT or FICTION?"

Tuossa kirjassa osoitetaan Raamatun vastaiseksi helluntailaisten, vapaakirkollisten, baptistien, "Jeesus yksin" -oppilaisten (esimerkiksi Turussa) jne. opettama "pelastusrukous" -harhaoppi. Kirjaa löytyy esimerkiksi Amazon palvelun kautta.

Tarkoitako, että ryövärikään ei pelastunut, kun rukoili syntisen rukouksen???

• perämela

jaha ja taas on veivaaminen menossa

uskoist jo, että teet turhaa työtä. tuohon oppiisi ei yhdy kukaan.

• hauska oppi

JEV:llä on kova hätä, kun hänen seurakuntaansa ei liity kukaan. Hän on jo vuosia sekoillut tälläkin palstalla, mutta yhtään käännynnäistä hän ei
        ole saanut.

Siksi hän yrittää sekoittaa täällä selvää raamatullista uskovien kastetta.
        Hän kuvittelee, että ihmiset eivät osaa ajatella.

Antaa JEV:n pohtia, miten hän, aikuinen mies, menisi vauvakasteelle! Siinä sitä
        on probleemaa kerrakseen.

• Näyttäähän esimerkiksi nimimerkki "gfsdgtrsr" ymmärtävän melko lailla samoin nämä asiat kuin minä :)

Eli olet väärässä siinäkin, ettei samalla lailla kanssani ajattelevia ole. Siis huomatkaa, että minä JEV238 en ole kirjoittanut tuota nimimerkillä "gfsdgtrsr" 16.7.2012 02:05 kirjoitettua kirjoitusta! Joku sen on mitä ilmeisemmin kirjoittanut, mutta en minä, joka käytän nimimerkkiä JEV238 :)

• hauska oppi kirjoitti:

JEV:llä on kova hätä, kun hänen seurakuntaansa ei liity kukaan. Hän on jo vuosia sekoillut tälläkin palstalla, mutta yhtään käännynnäistä hän ei
        ole saanut.

Siksi hän yrittää sekoittaa täällä selvää raamatullista uskovien kastetta.
        Hän kuvittelee, että ihmiset eivät osaa ajatella.

Antaa JEV:n pohtia, miten hän, aikuinen mies, menisi vauvakasteelle! Siinä sitä
        on probleemaa kerrakseen.

"hauska oppi": >>Antaa JEV:n pohtia, miten hän, aikuinen mies, menisi vauvakasteelle! Siinä sitä on probleemaa kerrakseen.>>

Sinulla taitaa olla lukemisessa ja sen ymmärtämisessä pahoja ongelmia!

Kirjoitin näin:

>>Joskus on pohtinut sitä, että jos olisi pakko mennä joko "uskovien kaste" -oppiin tai "vauvaan vettä" -opetukseen, kumpaan menisin?>>

Kyse on noista opeista ja kumpi niistä on lähempänä apostolien opetusta . En tietenkään voi enää tulla kastetuksi Herran nimeen, sillä olen jo monta vuotta sitten tullut Herran nimeen kastetuksi!

• kova vauhti

Hienoa.

Taitaa olla melkoinesta herätystä teidän seurakunnassanne, kun jäsenmäärä on lisäntynyt 100 %:lla.

Aikaisemmin oli vain yksi harhaan mennyt, eli JEV. Nyt löytyi jo toinenkin.
      Kumpi toimii kolehdinkantajana?

Tuolla vauhdilla pian on koko maalima evankelioitu.

• jev238

MItä töti sen minkä Jumala on suonut armossaan kaseenkautta pelastukseen.
      Kaste on Jeesuksen kuolemaan kastamien saatana on sen jo hävinnyt Jeesus on sen voittaja,siitä ei pääse mihinkään.
      He He olen kasteen armoliitossa,muut voima eivät mahda mitään,Jeesuksen veri on täysi turva ja suoja,voi sanoa väisty saatana sulla ei ole mitään osutta Jeesusen omiin.

• kuulija1: >>olen kasteen armoliitossa,muut voima eivät mahda mitään,Jeesuksen veri on täysi turva ja suoja ... >>

Luterilaiset tosiaan puhuvat käyttäen ilmaisua "kasteen armoliitto" - kaste, armo, liitto. Ehkä joku sanoo: "Kastamisen hetkessä sain armon, minut otettiin liittoon".

• Tietysti kasteopissa

Jeesuksen Isän ja Jumalan tahto on se, että ihmiset pysyvät totuudessa, ja näin vain toinen oppi on Saatanasta eli ihmisestä ja toinen on Jumalasta, kuten myös Johanneksen kaste sitä oli, kun lasten sydämen käännettiin parannuksessa isien puoleen.

Ei sekoilla näiden termien kanssa sillä Jumala tahtoo totuutta, eikä ole ihmisen kannalta se, onko esittämänsä valhetta vai totuutta, kuten JEV viittaa aloituksessaan.

JEV:n kysymykseen:

´ Mutta eiköhän tulisi olla tällainenkin keskustelu, siis tällä otsikolla, kun on olemassa keskustelu otsikolla "lapsikaste saatanallisuus". Vai mitä? ´

Vastaus on tietysti: EI! Ei tarvitse sen perusteella tuoda valheellista totuuden sijaan!

• pzpzpzzpzppz

"ihmiset pysyvät totuudessa, ja näin vain toinen oppi on Saatanasta eli ihmisestä ja toinen on Jumalasta"

Tosiaan on vain yksi apostolien oppi! Ei monta.

• lpslpslpslps
      • lplplplplp

Hmmmm ... onko lapsikaste saatanallinen?

• htrehthye

JEV on oikeassa siinä että "raamatullinen tapa"/"perustapa jota tulee noudattaa" kääntyä kristinuskoon on apostolien esimerkki (Apt 2, Apt 2:38):

APT 2:
      37. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, MITÄ MEIDÄN PITÄÄ TEKEMÄN?"
      38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

-On korneliuksia ja muita erikoistapauksia ja Herra toki on armollinen, mutta raamattu opettaa selvästi ja YKSINKERTAISESTI miten kristinuskoon tulee kääntyä (yllä, Apt 2).

-Nykyiset ns. "ratkaisurukoukset" ovat silkkaa EPÄRAAMATULLISTA HÖLYNPÖLYÄ, vaikka toki Herra voi armossaan näiden kauttakin toimia. Meidän TULEE KUITENKIN TOIMIA RAAMATULLISESTI APOSTOLIEN ESIMERKKIÄ SEURATEN (Apt 2) EIKÄ paimenten ja vanhinten epäraamatullisia ohjeita. Monet luulevat tuntevansa asian pietaria paremmin mutta erehtyvät.

-Alla linkki kirja käsittelee ns. "syntisen rukouksen", TUON HÖLYNPÖLYN epäraamatullisuutta:

http://www.amazon.com/THE-SINNERS-PRAYER-FICTION-ebook/dp/B00973KQ3W/ref=cm_cr_pr_product_top

THE SINNER'S PRAYER - FACT or FICTION?

Andrew Strom

For more than 60 years the Christian church has gone around the world telling people to "pray this little prayer after me" in order to be 'saved' or converted. Some call it "Asking Jesus into your heart" or 'Giving your heart to the Lord,' or praying the "Sinner's prayer." But would it surprise you to learn that such a thing is found NOWHERE in the entire Bible?

Is there ever a time when an apostle or evangelist in the New Testament leads someone in such a "salvation prayer" - or anything like it? No - never. We have records of literally THOUSANDS of people becoming converted in the Bible, yet NOT ONCE does anyone employ such a method. The "little prayer" simply does not exist.

So why are we going around the world getting people 'saved' in a way that is totally different from the Bible? And is such a "salvation" really any salvation at all? What is the actual pattern of conversion that the apostles DID use? All these questions and more are answered in this provocative book.

• mathetes

Kuules nyt JEV !

Miksi sinä huutelet taas salanimimerkin takaa???
        Sinun juttusi on rienaavaa potaskaa alusta loppuun asti! Niin kuin se on ollut sitä jo satoja kertoja aiemminkin! Sinun tulee syntyä uudesti ylhäältä Jumalan Sanasta jotta Pyhä Henki voisi sinulle sanaansa kirkastaa jotta ymmärtäisit sen jälkeen asian oikein! Pyydä Herralta Jeesuksen nimessä anteeksi tuota herjaasi, joka alkaa pikkuhiljaa jo taholtasi suorastaan kuvottamaan! Ehkä vielä ehdit saamaan herjasi uskovia kohtaan anteeksi, toivon niin!

Terv, mathetes

• ggtregfdsgfds
        mathetes kirjoitti:

Kuules nyt JEV !

Sinun juttusi on rienaavaa potaskaa alusta loppuun asti! Niin kuin se on ollut sitä jo satoja kertoja aiemminkin! Sinun tulee syntyä uudesti ylhäältä Jumalan Sanasta jotta Pyhä Henki voisi sinulle sanaansa kirkastaa jotta ymmärtäisit sen jälkeen asian oikein! Pyydä Herralta Jeesuksen nimessä anteeksi tuota herjaasi, joka alkaa pikkuhiljaa jo taholtasi suorastaan kuvottamaan! Ehkä vielä ehdit saamaan herjasi uskovia kohtaan anteeksi, toivon niin!

Terv, mathetes

>mathetes:
        >Kuules nyt JEV !
        >
        >Miksi sinä huutelet taas salanimimerkin takaa???

-Älä mathetes taas höpötä. En ole jev vaan eräs aivan muu.

-En huutele salanimimerkin takaa vaan satunnaisnimimerkin takaa. Tämä taas johtuu siitä etten voi käyttää vakituista nimimerkkiä kun joku ns. uskova menee valheellisesti kirjoittelemaan kyseisellä nimimerkillä hölynpölyä. Rekisteröityä nimimerkkkiä taas en viitsi käyttää, salasanoja on muutenkin aivan tarpeeksi ja kirjautumisessa on aina oma vaivansa.

-Turha sinun mathetes on ymmärtämisestä puhua. Muistellaanpa miten aikanaan rupesit etsimään ja väittämään Apt 2:38:ssa olevan oleellisia käännösvirheitä kun et muutenkaan enää pystynyt kantaasi perustelemaan. SInulla on tapana höpöttää ristiriitaisia lauseita jotka ovat täynnä "kaanaankieltä". Näiden lauseiden sisältöä ja ristiriitaisuutta et itsekään usein ymmärrä saati sitä että puhut itsesi pussiin. En halua väitellä kanssasi sillä olet taitamaton ja liian epälooginen väittelijä. SInusta ei ole opettajaksi eikä sinun tulisi sellaisena yrittää esiintyä.

• mathetes kirjoitti:

Kuules nyt JEV !

Terv, mathetes

htrehthye: >>JEV on oikeassa siinä että "raamatullinen tapa"/"perustapa jota tulee noudattaa" kääntyä kristinuskoon on apostolien esimerkki (Apt 2, Apt 2:38)>>

mathetes: >>Kuules nyt JEV ! Miksi sinä huutelet taas salanimimerkin takaa???>>

ggtregfdsgfds: >>En huutele salanimimerkin takaa vaan satunnaisnimimerkin takaa.>>

Tiedoksi sinulle mathetes! Minä JEV238 En ole sama henkilö kuin tuo "htrehthye", "ggtregfdsgfds", mutta asiaa tuo henkilö tuossa kirjoittaa! Ota mathetes vastaan tuo opetus! Kuten tuo Andrew Strom myöskin (ja myös David Pawson) opettaa, apostolit eivät julistaneet aikaamme varten kuten sinä mathetes selvästikin julistat "ratkaisurukous syntien anteeksisaamiseksi" -oppia! Usko nyt lopultakin mathetes, että et voi pestä syntejäsi pois rukouksellasi! Vain Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri voi puhdistaa synneistä!

• hauska oppi
        JEV238 kirjoitti:

htrehthye: >>JEV on oikeassa siinä että "raamatullinen tapa"/"perustapa jota tulee noudattaa" kääntyä kristinuskoon on apostolien esimerkki (Apt 2, Apt 2:38)>>

ggtregfdsgfds: >>En huutele salanimimerkin takaa vaan satunnaisnimimerkin takaa.>>

Tiedoksi sinulle mathetes! Minä JEV238 En ole sama henkilö kuin tuo "htrehthye", "ggtregfdsgfds", mutta asiaa tuo henkilö tuossa kirjoittaa! Ota mathetes vastaan tuo opetus! Kuten tuo Andrew Strom myöskin (ja myös David Pawson) opettaa, apostolit eivät julistaneet aikaamme varten kuten sinä mathetes selvästikin julistat "ratkaisurukous syntien anteeksisaamiseksi" -oppia! Usko nyt lopultakin mathetes, että et voi pestä syntejäsi pois rukouksellasi! Vain Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri voi puhdistaa synneistä!

Tuota, tuota??

Millä tavalla sinä viet sen information Jumalalle, että haluat syntisi anteeksi???
        Käytätkö tietokonetta, jos kerran ei saa rukoilla?

Vai onko se automatio, jos tekee ratkaisun ja kävelee kaste-altaaseen? Missä
        vaiheesa silloin synnit ovat anteeksiannetut?
        Hetikö, kun varpaat ovat kastuneet vai pitääkö koko pää olla veden alla?

• --------------------
        mathetes kirjoitti:

Kuules nyt JEV !

Terv, mathetes

älä lue nimimerkkejä vaan lue keskustelijoiden mielipeteitä!
        nimimerkeistä voi keskustella muualla, tämä on kasteesta keskustelijoiden palsta.

• mathetes
        ggtregfdsgfds kirjoitti:

>mathetes:
        >Kuules nyt JEV !
        >

-Älä mathetes taas höpötä. En ole jev vaan eräs aivan muu.

-En huutele salanimimerkin takaa vaan satunnaisnimimerkin takaa. Tämä taas johtuu siitä etten voi käyttää vakituista nimimerkkiä kun joku ns. uskova menee valheellisesti kirjoittelemaan kyseisellä nimimerkillä hölynpölyä. Rekisteröityä nimimerkkkiä taas en viitsi käyttää, salasanoja on muutenkin aivan tarpeeksi ja kirjautumisessa on aina oma vaivansa.

-Turha sinun mathetes on ymmärtämisestä puhua. Muistellaanpa miten aikanaan rupesit etsimään ja väittämään Apt 2:38:ssa olevan oleellisia käännösvirheitä kun et muutenkaan enää pystynyt kantaasi perustelemaan. SInulla on tapana höpöttää ristiriitaisia lauseita jotka ovat täynnä "kaanaankieltä". Näiden lauseiden sisältöä ja ristiriitaisuutta et itsekään usein ymmärrä saati sitä että puhut itsesi pussiin. En halua väitellä kanssasi sillä olet taitamaton ja liian epälooginen väittelijä. SInusta ei ole opettajaksi eikä sinun tulisi sellaisena yrittää esiintyä.

Vautausta sakakirjaimelle - ggtregfdsgfd!

Kuule minä olen antanut elämäni Jeesukselle, jo yli 32 vuotta sitten, olen siis uskossa Jeesukseen saanut syntini anteeksi, en vesikasteessa, enkä siis ainakaan Raamatulle vieraassa kasteessa johon kirkolliset tahtovat pelastuksensa rakentaa! Uskon ja kasteen järjestys Raamatussa on ehdottoman selvä, siitä on siis aivan turha kinastella, no toki saat ihan vapaasti väitellä kielioppisi kassa niinkuin lystäät! Tiedä, sinäkin voit pelastua kunhan annat elämäsi tietoisesti Jeesukselle pyytäen syntisi anteeksi ja annat kastaa itsesi syntien anteesisaamiseksi Jeesukseen syntyneen uskon perusteella, aivan niinkuin Raamatun sana selkeästi antaa ymmärtää!

Sanoo sinun kielioppisi mitä tahansa!
        Mutta näin siis Raamatussa toimittiin!
        Jerjestys on kiistaton! - (Apt 2:40-42 / Apt 8:12 / Apt 18:8)!

Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!
        Terv, mathetes

• mathetes
        JEV238 kirjoitti:

JEV,lle vastausta!

Kirjoitit:
        >>mathetes selvästikin julistat "ratkaisurukous syntien anteeksisaamiseksi" -oppia>Usko nyt lopultakin mathetes, että et voi pestä syntejäsi pois rukouksellasi!

• totuuttasalatuimpaan

Ketjun aloittja puhuu potaskaa ja on kasteasian kanssa kuutamolla, täysin pihalla.

• JEV se jaksaa

herraansa mainostaa, siitä on myös kasteoppinsa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3970
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2983
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      99
      2243
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      30
      1930
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1770
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      23
      1762
    7. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      57
      1699
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1537
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1497
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1491
    Aihe