Kuinka Suomen muslimit suhtautuvat homoihin? Näin TV:ssä dokumentin jossa Irakin homot ovat vainon kohteena.
Islam ja homot
9
104
Vastaukset
Muslimien tulisi suhtautua homoihin niin kuin kehen tahansa ihmiseen. Homoa ei tule syyllistää, tuomita, pilkata tai syrjiä siksi, että hän on sellaiseksi syntynyt Jumalan tahdosta.
Homoseksuaaliset teot eivät kuitenkaan islamin valossa ole hyväksyttyjä.- Mitä...
...ajatuksia sinussa herättää se, että kaikki islamilaiset koulukunnat säätävät homoseksuaalisuudesta rangaistuksen?
http://wikiislam.net/wiki/Homosexuals Mitä... kirjoitti:
...ajatuksia sinussa herättää se, että kaikki islamilaiset koulukunnat säätävät homoseksuaalisuudesta rangaistuksen?
http://wikiislam.net/wiki/HomosexualsSelitin juuri islamin mukaisen mielipiteeni. Islam ei voi säätää rangaistusta homoseksuaalisuudesta.
- Etpä...
a.yahya kirjoitti:
Selitin juuri islamin mukaisen mielipiteeni. Islam ei voi säätää rangaistusta homoseksuaalisuudesta.
...sitten taida tuntea uskontoa, jonka kannattajana esiinnyt. Täällä esimerkkejä siitä, mitä islamin lähteet sanovat homoseksuaaleista: http://wikiislam.net/wiki/Qur'an,_Hadith_and_Scholars:Homosexuality
- poiujkl
Etpä... kirjoitti:
...sitten taida tuntea uskontoa, jonka kannattajana esiinnyt. Täällä esimerkkejä siitä, mitä islamin lähteet sanovat homoseksuaaleista: http://wikiislam.net/wiki/Qur'an,_Hadith_and_Scholars:Homosexuality
niin, wikipediat sun muut WIKI sivuthan ovat niitä maailman luotettavimpia sivustoja...Sitä paitsi ei islam ole ainoa uskonto jossa homoseksuaaleja syrjitään pöllö.
- Tuolla...
poiujkl kirjoitti:
niin, wikipediat sun muut WIKI sivuthan ovat niitä maailman luotettavimpia sivustoja...Sitä paitsi ei islam ole ainoa uskonto jossa homoseksuaaleja syrjitään pöllö.
...on annettu luotettavat lähteed väitösten tueksi.
Islam ei ole toki ainoa uskonto, joka syrjii homoseksuaaleja, mutta käsittääkseni kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa: se, että muut uskonnot eivät pidä homoseksuaaleista ei oikeuta islamin homovihaa ja sitä, että homoja tapetaan muslimimaissa ja ahdistellaan lännen muslimialueilla. - tiirismaa
a.yahya kirjoitti:
Selitin juuri islamin mukaisen mielipiteeni. Islam ei voi säätää rangaistusta homoseksuaalisuudesta.
a.yahyalle
Vastauksesi jätti minulle monta asiaa epäselväksi. Pyydän selvennystä.
1) Onko homoavioliitto edustamasi oikean islamin mukaan sallittu?
2) Onko yhdyntä sallittu homoavioliitossa edustamasi oikean islamin mukaan?
3) Saako valtio säätää rangaistavaksi homojen välisen yhdynnän a) ennen avioliitttoa ja b) homoavioliitossa edustamasi oikean islamin mukaan?
Toivon, että vastaat näihin kysymyksiini siitä huolimatta, että kuvittelet jo vastanneesi niihin muussa yhteydessä. Minulle riittää yksinkertainen selvä vastaus. Perusteluja en tarvitse uudelleen, vaan voit tarvittaessa viitata muualla esittämiisi perusteluihin. Yksinkertaiset vastaukset haluan siksi, että kiertelet itse asiaa usein kuin kissa kuumaa puuroa. tiirismaa kirjoitti:
a.yahyalle
Vastauksesi jätti minulle monta asiaa epäselväksi. Pyydän selvennystä.
1) Onko homoavioliitto edustamasi oikean islamin mukaan sallittu?
2) Onko yhdyntä sallittu homoavioliitossa edustamasi oikean islamin mukaan?
3) Saako valtio säätää rangaistavaksi homojen välisen yhdynnän a) ennen avioliitttoa ja b) homoavioliitossa edustamasi oikean islamin mukaan?
Toivon, että vastaat näihin kysymyksiini siitä huolimatta, että kuvittelet jo vastanneesi niihin muussa yhteydessä. Minulle riittää yksinkertainen selvä vastaus. Perusteluja en tarvitse uudelleen, vaan voit tarvittaessa viitata muualla esittämiisi perusteluihin. Yksinkertaiset vastaukset haluan siksi, että kiertelet itse asiaa usein kuin kissa kuumaa puuroa.1) Koraanissa Jumala sanoo luoneensa ihmiskunnan miehestä ja naisesta (49:13) ja luoneensa ihmiset pareiksi miehenä ja naisena (53:45). Näiden jakeiden perusteella voidaan päätellä, että homoavioliitot eivät ole sallittuja. Samoin perusteena voidaan pitää profeetta Luutin tarinaa.
2) Luutista kerrotaan Koraanissa useassa paikassa (viittaukset katkelmiin löytyvät mm. http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_view_of_Lot#References_in_the_Qur.27an). Hän ehdotti miehille omia tyttäriään sen sijaan, että yhtyisivät toisiinsa. Miehet eivät suostuneet tähän, joten Jumala käski Luutia pakenemaan kaupungista joidenkin kanssa ja tuhosi kaupunkiin jääneet.
Avioliittosopimuksen (nikaah) kriteerit vaativat sen, että avioliitto on miehen ja naisen välinen.
3) Sharii'an mukaan homojen välinen yhdyntä tai naisten vastaava toiminta on rangaistavaa niissä tapauksissa, kun voidaan varmuudella ja luotettavasti todistaa, että yhdyntä tms. on tapahtunut eikä henkilö ole valmis katumaan tekoaan vilpittömästi. Rangaistus ei katso siihen, ovatko henkilöt keskenään naimisissa vai eivät - ja kuten kohdassa 2) on nyt selitetty, avioliitto ei ole edes mahdollinen.
Linkitin aikaisemmin tänne foorumille Navaid Azizin puheen, jossa hän kertoo mm. tarinan miehestä, joka sortuu aviorikokseen naisen kanssa ja kuinka tähän suhtauduttiin. En tiedä miten hyvin osaat englantia, mutta mielestäni Navaid kertoo islamin kannasta todella hyvin.
- atrhdthyjtkujy
Lähi-Idän maista en tiedä, mutta sen tiedän että pohjois afrikan maissa ovat vähän avomielisempiä, googlaa vaikka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197