Heippa!
Osaatko sanoa tällaiseen asiaan mitään, kun tein itselläni D-vitamiini"kokeen" :D Kun siitä niin vouhotetaan.
Eli menkkoja ei tule koskaan ilman teroja. Pco on kuulemma todella pahana ja endokin runsasta, mutta toistaiseksi ainakin pinnallista. Lääkärin mukaan lapsettomuus minun kohdallani johtuu pco:sta eikä endosta.
No aloin viimeisen terokierron alussa ottamaan reilusti D-vitamiinia (120 en muista mitä yksikköä tässä käytetään.. Suositushan on nykyään 10 tms. ?) sekä sellaista monivitamiin & hivenaine valmistetta (luontaistuotekaupasta)
Ja minulle tuli elämäni ekat kuukautiset, kierron pituudeksi tuli 33 päivää. Ja oviskin tuli bongattua kp 20 tienoilla. Raskautunut en kuitenkaan yrityksestä huolimatta.
Mietinkin, onko sitä lääkäreiden keskuudessa koskaan "tunnustettu" että D-vitamiinilla olisi vaikutusta pco-potilaiden ovulointiongelmiin? Vai oliko tämä puhdasta sattumaa?
Mistä saisin faktatietoa pco:sta ja siitä, miten oireita voisi helpottaa, tai onko mitään kotikonsteja jolla tätä rakkulamäärää saisi pienennettyä ja ovulointia käyntiin?
Kiitos!
pco, endo, D-vitamiini
1
205
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Tutkimustieto D-vitamiinin tehosta ovulaation aikaansaamiseksi on hyvin vähäistä. Yhdessä pienessä aineistossa kalsium-D-vitamiini ja metformiini yhdessä auttoivat, mutta ei d-vitamiini yksin.
Sinun kohdalla uskon enemmän sattumaan kuin D-vitamiiniin.
Tietoa PCO:sta löydät täältä http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00686.
Ikävä kyllä kotikonsteja PCO:n parantamiseksi ei ole. Jos sinulla on ylipainoa, painon pudotus auttaa kehoasi parempaan aineenvaihdunnan tasapainoon ja se tekee PCOn lääkkeellisen hoidon helpommaksi ja tehokkaammaksi.
Ystävällisesti
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166768- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708