Heippa!
Osaatko sanoa tällaiseen asiaan mitään, kun tein itselläni D-vitamiini"kokeen" :D Kun siitä niin vouhotetaan.
Eli menkkoja ei tule koskaan ilman teroja. Pco on kuulemma todella pahana ja endokin runsasta, mutta toistaiseksi ainakin pinnallista. Lääkärin mukaan lapsettomuus minun kohdallani johtuu pco:sta eikä endosta.
No aloin viimeisen terokierron alussa ottamaan reilusti D-vitamiinia (120 en muista mitä yksikköä tässä käytetään.. Suositushan on nykyään 10 tms. ?) sekä sellaista monivitamiin & hivenaine valmistetta (luontaistuotekaupasta)
Ja minulle tuli elämäni ekat kuukautiset, kierron pituudeksi tuli 33 päivää. Ja oviskin tuli bongattua kp 20 tienoilla. Raskautunut en kuitenkaan yrityksestä huolimatta.
Mietinkin, onko sitä lääkäreiden keskuudessa koskaan "tunnustettu" että D-vitamiinilla olisi vaikutusta pco-potilaiden ovulointiongelmiin? Vai oliko tämä puhdasta sattumaa?
Mistä saisin faktatietoa pco:sta ja siitä, miten oireita voisi helpottaa, tai onko mitään kotikonsteja jolla tätä rakkulamäärää saisi pienennettyä ja ovulointia käyntiin?
Kiitos!
pco, endo, D-vitamiini
1
218
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Tutkimustieto D-vitamiinin tehosta ovulaation aikaansaamiseksi on hyvin vähäistä. Yhdessä pienessä aineistossa kalsium-D-vitamiini ja metformiini yhdessä auttoivat, mutta ei d-vitamiini yksin.
Sinun kohdalla uskon enemmän sattumaan kuin D-vitamiiniin.
Tietoa PCO:sta löydät täältä http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00686.
Ikävä kyllä kotikonsteja PCO:n parantamiseksi ei ole. Jos sinulla on ylipainoa, painon pudotus auttaa kehoasi parempaan aineenvaihdunnan tasapainoon ja se tekee PCOn lääkkeellisen hoidon helpommaksi ja tehokkaammaksi.
Ystävällisesti
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291