Samaa oravanpyörää aina??

-väsynyt mieheeni-

Hei!

En aiemmin ole kirjoittanut keskustelupalstoille asioistani, mutta en vain yksinkertaisesti tiedä minne muualle sydäntäni purkaisin. Ystäviä on, mutta lähinnä 500km päässä ja puhummekin niin harvoin enää puhelimessa ettei tälläisiä asioita tule jutelleeksi. Kaikki luulevat, että parisuhteeni on onnellinen. Ovat vanhempanikin. Totuus kuitenkin on se, etten ole ollut onnellinen viim. 2 vuoteen. Tietenkin hyviä hetkiä on, mutta enemmän riitoja. Meillä yksi lapsi ja toinen tulossa. Tähän lapsiluku sitten jääkin. Ongelmana on se, ettemme osaa enää kommunikoida keskenämme. Mies valittaa minulle kaikesta ja aggressiivisella tyylillään saa minut hulluksi. Olen jo niin täynnä tätä paskaa, että tuntuu ettei tarvita kuin pieni provosointi mieheltäni niin päähi halkeaa ja tekisi repiä jokainen taulu seinältä jne. Mieheni ei lyö tai mitään, mutta on niin paha suustaan, että sattuu. Parisuhdeterapiassakin olemme käyneet, siitä jo vähän aikaa. Tämä stressi ja raivo tuskin tervettä vauvalleni vatsassa tai lapsellemme, joka joutuu usein kuuntelemaan riitojamme. Erostakin olemme puhuneet monta kertaa, mutta sitten tilanne raukeaa (hän yleensä pyytää anteeksi ja lupaa muuttaa tapojaan) ja elämä jatkuu normaalisti ja rauhallisesti taas siihen asti kunnes seuraava riita koittaa ja pääni taas uhkaa räjähtää. Mitä ihmettä voin tehdä? Voimavarani niin vähissä etten jaksaisi alkaa etsimään omaa asuntoa (olen vielä opiskelijakin) ja tuntuu että jospa tämä on vain "pikkulapsivaihe", ettei vielä kannata luovuttaa ja että kaikki helpottuu ajan kuluessa. Riskinä tässä on se, että jos tämä ei pian ala helpottamaan olen kohta mielisairaalassa hoidossa. Tuleeko tämä ikinä muuttuman... sen kun tietäisi.

1

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies -73

      Hei, miehesi saataa tietämättään mitätöidä sinua tai oksentaa päällesi, oman pahan olonsa. Tunteilla on suuri voima, ja on tärkeä tietää mikä tunne on kysymyksessä ja mistä se johtuu. Ihmisellä on oikeus näyttää tunteensa, kantaen tietysti niistä vastuunsa. Suosittelen tässä tilanteessa molemmille tunnetyöskentelyä ja itsetuntemuksen lisäämistä ihan ammattilaisten avulla. Meillä ainakin on auttanut kun olemme käyneet pariterapiassa ja yksilöterapiassa. Meillä on molemmilla laiminlyöntejä ja tunnetraumoja lapsuudesta, joten on ymmärrettävää miksi toimimme väärin toisiamme kohtaan. Ei kannata jäädä yksin, apua kannattaa hakea, koska sitä on tarjolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      205
      8317
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4708
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2270
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2158
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe