Kuukautiskiertoni oli aiemmin 28-29 päivää, mutta on raskauden jälkeen lyhentynyt 24-26 päivään (ollut tämän pituinen nyt vuoden ajan, synnytyksestä on vajaa 2v). Ikää minulla on 35v. Merkitseekö tuo kierron lyhentyminen suurta vaikeutta tulla uudestaan luomusti raskaaksi vai pitäisikö käydä hakemassa joku lääkitys, jotta raskautumismahdollisuudet paranevat?
Lyhentynyt kk-kierto
4
160
Vastaukset
- Jannie77
Lisään vielä, että minulla on myös pientä tuhruvuortoa 4-5 pv ajan ennen kuukautisten alkamista. Tätä oirettakaan ei ollut nuorempana /ennen raskautta. Tämäkin oire huolestuttaa raskautta ajatellen.
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Sekä raskauden ja synnytyksen jälkeen, että iän myötä kuukautiskierto ja kuukautisvuodon määrä ja laatu voivat muuttua. Tämä ei vielä tarkoita, etteikö raskaus voisi alkaa aivan luonnollisesti. Jos kierto on lyhyempi, ovulaatio tapahtuu yleensä muutama päivä aikaisemmin. Miten kauan olette yrittäneet toista raskautta?
Ystävällisesti
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
- jannie77
Hei, sinänsä hätiköin kun nyt jo kysyn "lapsettomuudesta", sillä olemme vasta aloittaneet raskauden yrityksen, mutta ikäni ja nämä kuukautiskiertomuutokset huomioiden mietityttää kuinka kauan kannattaa yrittää jos ei pian tärppää. Aikaisemmat lapsemme saivat alkunsa 1 ja 2 yrityskierrosta. Olen kuullut, että pienellä lääkekuurilla voisi keltarauhasen toiminnan palauttaa nopeasti "ennalleen".
Hei,
Yrittäkää rauhassa raskautta.
Tällä keskustelupalstalla on useita kysymyksiä ja vastauksia keltarauhashormonin, esim. Terolutin käytöstä. Luepa sieltä lisää.
Sinun kohdalla pitää ensin selvittää syy lyhentyneeseen kiertoon ennenkuin voi tietää mikä lääkitys on sopiva. Joka tapauksessa tässä vaiheessa se ei ole vielä ajankohtaista.
Terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162356
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135828- 45821
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673