Kärsin melko usein toistuvista ripuleista, joka on yleensä aamuisin. Olen huomannut että nämä oireet tulevat varsinkin silloin kun olen syönyt paljon vehnämössöä, kuten leipää, kakkua ym, roskaruokaa. Maitoa en juo, mutta youghurtia, viiliä ja jäätelöä syön lähes päivittäin.
Viittaako nämä oireet laktoosi-intoleranssiin vai kenties keliakiaan?
Minulla on usein myös voimakkaat vatsakivut, (vatsakramppeja) mutta ne menevät ohi ja voi mennä viikkoja ilman mitään oireita,
Minulla on stressaava työ, kärsin myös migreenistä.
Vatsaoireita
herkkuliisa
1
357
Vastaukset
Oireet sopivat oikein hyvin ns. toiminnallisiin vatsavaivoihin, joita on vähintään 10%:lla suomalaisista. Oireita aiheuttavat ruoat vaihtelevat henkilöstä toiseen. Syömisiään seuraamalla voi parhaiten vähentää ruokavaliosta pahimpia oireiden aiheuttajia. Jos kyseessä olisi allergia, oireet olisivat jatkuvia.
Lisää tietoa saa esim. Markku Hillilän artikkelista Toiminnalliset vatsavaivat, joka on julkaistu Duodecim-lehdessä 2009. Se on vapaasti luettavissa Duodecim-lehden nettisivuilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2224515Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4453288Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142178Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141840Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51188- 741033
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691025Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat25984- 75918
- 54916