Lensin siis kaverini pyörän kyydistä pois ja sain tällaisen haavan polven alapuolelle. Tapahtumasta on noin 4 päivää mutta rupea ei ole vieläkään alkanut syntymään ja haava vain märkii vaikka olen koittanut laastareita yms pistää päälle ja sattuu aivan perkeleesti.
Kuva haavasta: http://i47.tinypic.com/wgz7n.jpg
Mikä parasta vielä, minulla on juhlat kahden viikon päästä ja olin jo mekonkin ostanut, joten onko mitään vinkkejä millä saa paranemaan nopeammin tämänkin riesan? Kiitos.
Minkälainen hoito tällaiseen haavaan? Kuva mukana.
7
3229
Vastaukset
- lääkäriiiiii
puhdistat sen hyvin joko puhdistussaineella tai vedellä. Sitten laitat pari kertaa päivässä pepanthenia tai kortisonia.
- parane pian !
ei kostisonia haavaan ! Käy näyttämässä vaikka sairaan hoit
alle sitä jos ei nyt ihan parissa päivässä ala parata tosiaan suihkuta ja laita puhdas haava sidos päälle jos käytät laastaria niin tarpeeksi iso ja apteekissakin osaavat neuvoa aika hyvin . Pikaista paranemista .
- nn
Kuusenpihakvoidetta, se nopeutaa parantumista.
Nn sen sanoi. Apteekeista saa kahta erilaista pihkavoidetta. Pihka on luonnon itsensä kehittämä haavavoide puunkuoren parantamiseen.
Jos haava kerran märkii, on se joko tulehtunut, tai sitten siinä on jotain, mikä ei sinne kuulu. Uskon jälkimmäiseen tapaukseen, varmasti vähän likaa tms on jäänyt ja siksi märkii eikä rupeudu. Voit kokeilla antiseptisellä liuoksella puhdistaa haavaa, kannattaa käytännöllisesti katsoen huuhdella se. Vedellä sattuu ihan perkeleesti, mutta onneksi monet desinfiointoliuokset ovat nykyään kirvelemättömiä :)
Jos ei parissa päivässä ala näyttää paremmalta niin lekuriin puhdistuttamaan haavaa ja mahdollisesti saamaan antibiootteja. On sen verran isolla alueella, ettei kunnon tulehdus varmastikaan ole mukava kokemus.- saska
auttaisikohan tuohon rasvalappu jota saa apteekista, joka ei tartu haavaam kiinni
suojaa näin ollen kaikilta ulkoisilta bakteereilta?
kuusenpihkavoide kans hyvä keino :)- Kts päivämäärä
Ai, meinaatko että polvi on auki vielä kahden vuoden kuluttua?
Eiköhän ole jo umpeutunut ja tyttö harmittelee kun jäi aika pahan näköinen arpi huonon hoidon aloituksen vuoksi (niin jäi minullekin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725