käykö teille samoin, ettei kesi mitään sanottavaa ?
Hassua, ei ole mitään puhuttavaa !
21
80
Vastaukset
- tähän on jo tottunu
55v aviossa,,
pidetään sitte mykkäkoulua - Jenna Hurma
minulla nenä kesii auringossa
- täytyypi pistää
villahousut,,
mua palelee pakkasella - avuliaskin
tämän viestin jälkeen ymmärtää tapot ja muut hulluudet
- Atolfia
Aina sitä nyt jotain sanottavaa löytyy, vaikka sanotaankin, että tyhjästä on paha nyhjästä.
Kylmä on ulkona, joten kävin nostelemassa kukkaruukut ulkoa suojaan, jottei pakkanen pääse kasveja vahingoittamaan.
Sateita tuo säätiedotus lupaili koko loppuviikoksi, joten eipähän tarvitse kasvimaata kastella, kun Luoja tuon puolen hoitelee.
Tulipahan sanottua jotain. Ei meillä mykkäkoulua harrasteta, vaikka vähän vaikea tuo keskustelu on näin yläkerrasta tuonne alakertaan. Jotain kuitenkin huudellaan.
Täällä ei kukaan käytä näköjään vakionikkiä, mutta minäpä uskaltaudun uhallakin.
- vain.minä
Meillä puhuu tuo puolisko, joskus tuntuu, että liikaakin. Mutta hyvä näin.
Itsekin olen perinyt ominaisuuden osata puhua kaikkien kanssa, en osaa pelätä, en pelkää ketään.
No, tietenkin terve varovaisuuskin pitää ylläpitää, mutta joidenkin mielestä laitapuolen kulkijat ovat vaarallisia.
Työssäni näin, että ihania ihmisiä hekin ovat, ihmisiä kuin kaikki olemme.
Kukaan ei ole toistaan parempi, saati pahempi, lopulta.
Ei tapa vaan ihminen ole tärkein.
Nytkin suusta pursuaa sanoja, mutta parashan on olla kiltisti hiljaa, ettei kukaan kompastu. :))- Atolfia
Tulihan sentään yksi vakionikki markkinoille. Ilo on nähdä joku tuttu taipaleella. Voi sentään tervehtiä ja vaikka juttuakin lyödä. Ainahan sitä jutun juurta syntyy. Meilläkin ukko syyttää, että jään aina suustani kiinni jopa roskan vienti reissulla.
Minkä sitä mahtaa tuolle puheliaisuudelleen. Katson kuitenkin, milloin on soveliasta käydä puhumaan. Joskus tapaa ihmisiä, jotka puhuvat koko ajan antamatta suunvuoroa toiselle. Pyrin sentään välillä kuuntelemaan toista. Eihän keskustelusta muuten mitään tule.
Jäiköhän tämä nyt ketjun viimeiseksi. Suru, jos niin kävi. - vain.minä :))
Atolfia kirjoitti:
Tulihan sentään yksi vakionikki markkinoille. Ilo on nähdä joku tuttu taipaleella. Voi sentään tervehtiä ja vaikka juttuakin lyödä. Ainahan sitä jutun juurta syntyy. Meilläkin ukko syyttää, että jään aina suustani kiinni jopa roskan vienti reissulla.
Minkä sitä mahtaa tuolle puheliaisuudelleen. Katson kuitenkin, milloin on soveliasta käydä puhumaan. Joskus tapaa ihmisiä, jotka puhuvat koko ajan antamatta suunvuoroa toiselle. Pyrin sentään välillä kuuntelemaan toista. Eihän keskustelusta muuten mitään tule.
Jäiköhän tämä nyt ketjun viimeiseksi. Suru, jos niin kävi.Meillä on kaksi mestaripuhujaa, mutta minut voittaa tuo miekkuli, nytkin häiritsee minun syventymistäni vastaamaan.
Minusta on ilo puhua. Liian moni syventyy puhumatta itseensä, ei puhu, ei pukahda.
Minusta, taas, taidan olla itsekäs, mutta aikoinaan kerrostalossa itseineni oli helpompi sietää naapuriaan, kun oli edes hyvänpäiväntuttu.
Monesti puhutaan perheenisästä puhumattomana puupölkkynä.
Liekö heiltä kieli kuivunut, vaiko vaimot ovat heidät hiljentäneet?
Monissa perheissä vaimot ovat puhekoneita.
En tiedä, kun nykyisin se on vaikeaa, asetitko sanasi minulle, mutta puhe putkahti
pakosta ulos.
Nyt panen maata pankolle. :))
- Atolfia
Kyllä meillä tuo miespuolinenkin puhuu ihan tarpeeksi. Kyllä meillä juttua riittää, vaikka usein käy niin, että joudun kuuntelijan osaan ja myöntelemään, että just niin.
Tämä kakskerrossysteemi kotona pitää meidät tähän aikaan omissa oloissamme, mutta toisin on sitten, kun yhtehen yhymme tuolla makuukammarissa. Silloin alkaa pulina, niin ettei tahdo loppua tulla. Unihan sen sitten katkaisee.
Näin meillä jutellaan asiat halki aamuin ja öisin ja joskus päivälläkin, miten sattuu aikataulut yhteen sopimaan.
Hyvää yötä!- alakerran valtiatar
Yläkertaa hallitsee mies, hänellä on siellä täysin varusteltu askarteluhuone, en saa edes siivota siellä, etten sotke järjestystä. Muut yläkerran huoneet on sisustettu lähinnä lastenlasten kyläilyä varten, on oma telkkari heille, pelejä ja sänkyjä ja meidän lasten enstisiä sekä heille ostettuja leluja hirmuiset määrät. Viihtyvätpä sitten meidän ilona. Juttukavereina ovat myös mainioita, ovat kiinnostuneita lasten ja nuorten elämästä ennen tietsikoita ja videoita. Saapa heille neuvojakin jakaa, eivät karta vaan ottavat opikseen , mummi ja vaari pääsevät myös kurkistamaan nykynuorten ihmeelliseen maailmaan.
Ukkokullan kanssa käydään joka aamu kävelyllä ja luonnon ihmeet puhuttavat, tehdään kierros puutarhassa ja jutellaan kasvien hyvinvoinnista ja suunnitellaan uutta. Automatkoilla tulee puhuttua koko ajan, pysyy kuskikin virkeänä ja kahdet silmät rekisteröivät paremmin kuin yhdet. Lounas ja kahvi ovat tiettyyn aikaan, silloin ei lehtiä lueta pöydässä vaan seurustellaan, aamupalalla lehtien luku on sallittu. Telkkaria ei osaisi yksin katsoakaan, kiva kun on kaveri kommentoimassa , mutta joskus katsotaan eri telkkaria, minä kun en urheiluselostuksista perusta. Saunan lauteilla juttelemme usein lastenlapsista ja ihastelemme, miten upeaa jälkikasvua meillä onkaan. Saunan jälkeenhän suomalaisilla aviopareilla on perinteisesti ollut yhtehen yhtyä...siksipä sauna lämpiääkin monta kertaa viikossa, voi jo esileikkiä pestessä toinen toistaan. Eikä niissä puuhissa sanoja säästellä...ei toki !
Kylmäksi muuttui...mutta kyllä tämä vielä tästä kesääntyy. Lämminhenkisiä terveisiä palstalaisille !
- .........
Nuorena olin puhelias, kaikki kiinosti, pulisin kaikkien kanssa,
ajankuluessa pulinatt väheni, eipä yksipuolinen pulina pitkään kiinosta, vanhemmuuten ihminen muuttuu vähäpuheiseksi, yksin viihtyväksi,
ei kaipaa enään samoin seuraa kun silloin ennen,,, Olen aina ollut puhelias -- ja tulenparemmin toimeen sellaisenkanssa jolta saa vastauksen ja yhteistä juttua.
Täälä vieraallamaallakin jerry on lähentänyt minua näiden naapureidenkin kanssa . voi olla että olisi ollut vaikeampaa kun on vierasmaalainenkin.
Mutta nyt jo ollaan tuttuja monen kanssa . ei ole ongelmaa. täälläkään .- puheet vähissä
Jonain päivänä kerron elämäni kauhun hetket, nyt en vielä siihen pysty.
- Uum****
otan osaa --jos se helpottaa sinua .
On sitä ollut "yhdelläjostoisella " tähänikään näitä hetkiä, mutta ollaan selvitty hengissä.
- *Kukkahame*
Voimia Sulle "puheet vähissä":
Taitaa olla tähän elämän hetkeen tulleilla jo erilaisia kokemuksia, selvitty on joten kuten, nyt odotellaan hyviä hetkia, ja kauniita kesäpäiviä.
Pian saadaan kylpeä uudella tuoksuvalla vihdalla ja uida lämpöisissä vesissä, ja kylpemisen jälkeen syödään mansikka maitoa.
Näin me taas pärjätään. Meillä on sellainen läpitalon lukaali, jonka toisessa päässä ei kuule, jos toinen puhuu normaalilla äänellä siellä toisessa päässä.
Sitten meillä huudetaan mitää(?) siellä ja mitää(?) täällä, ja ainakin minä pelkään, että naapurit luulevat meidän tappelevan. Kumpikaan ei muista aloittaneensa, eikä kumpikaan tiedä, mistä olisi ollut puhe.
Siinä tulee sitten puhutuksi niitä ja näitä, ja välillä muistellaan menneitä, ja siihen se aika sitten meneekin. Muistelemista ja puhetta piisaa.
Riittäähän sitä vaikka mistä: kirjoista, tauluista, musiikista, maailman tapahtumista.
Ja onhan noita lapsenlapsiakin sen verran, että heistäkin löytyy puhuttavaa.
Olenkohan hersynyt pois aiheesta?
Yksi vioistani on sellainen, että ensin osaa kirjoittaa, mutta kun alkuun pääsen, ei osaa lopettaa.
Heippa!- Atolfia
Kuule sinä Venlastiina! Sinussahan on kirjailijan vikaa. Monet kirjailijat sanovat juuri noin, että alkuun lähtö on aina hieman hankalaa, mutta kun alkuun pääsee, ei tahdo loppua saada kirjoitettua.
Tuo sinun juttusi on niin tutun kuuloista. Sellaista se on meilläkin, vaikkakin meillä huudellaan alhaalta ylös ja ylhäältä alas.
Mitenhän tässä kävisi, jos sattuisi niin ikävästi käymään, että yksin jäisi. Huutelisinkohan minä yksin olessanikin ylhäältä alas ja alhaalta ylös. Niin siinä saattaisi käydä.
Nyt on kyllä mukava. että saamme yhdessä puida nuo mieltä askartavat asiat
Kyllä sitä osaa arvostaa, että on tuo puhekumppoani vielä olemassa.
- elämä ei ole helppoa
ihminen on merkillinen otus,
kaikkia ei voi puhua vaikka kuinka haluaisi, jokaisen ihmisen elämässä on kipeitä asioita joita ei voi kertoa kellekkään loukkaammatta läheisiään tai muita ihmisiä,
salailu tuo riitaa ja paljon kärsimystä ihmisten elämään,
onko kärsimys parempi kuin tietää totuus,
usein molemmissa tapauksissa liitto päättyy eroon jokatapauksessa, tai jos liitto jatkuu se on lähinnä maanpäällinen h e l v e t t i molemmille. - ?
siis mitä tehdä,,,,, puhuakko vaikko ei ??
ken tietää vastauksen ?? Joskus riittää pelkkä elekieli, näkee jo toisen pään asennosta ja muustakin, onko hyvä lähestyä. Onhan sanatontakin viestintää ja se on aitoa!
- näin se menee,,,,
Pitkässä avioliitossa ei aina tarvi puhua, voi olla pitkiäki aikoja omissaoloissaan,
vanhapariskunta tietää jo kaiken milloin puhutaan ja milloin laan vaan ja ajatellaan omia asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä323797- 1391583
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111451Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931101- 711088
- 581051
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26997Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38981Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67950Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78915