Tavallinen aloitus. Paraatipäivä. Silloin viiskytviis ei mitään paraatia, edes telkussa oltu. Mieleen ei jäänyt kommelluksiakaan, ainakaan tästä juhlapäivästä. muuten kyllä, mutta kun kerran rykmentin komentajalle piti päivää sanoa, nii, ei pihaustakaan. Komentaja sanoi lungisti, yritääs uudestaan pojat, tulihan se päivää!! sitte. Kesäkuussahan minä vasta astuin palvelukseen, enhän ollu edes armeijassa tänä juhlapäivänä. Mitäs minä taas horisin?
Mitä ihmeellistä tässä.
7
73
Vastaukset
- tallustelija tavall.
Tavallista tavallisempi päivä. Kaunis tosin. Lentokoneet lensivät kovalla metelillä pari kertaa.
Paraatiakin olisin voinut mennä katsomaan, vaan eipä tullut mentyä.
Aika tavallisia täällä muutkin aloitukset ovat. - susmorsian ek.
Nii, itepäisiä jäpiköitähän suomalaispojat kaiketi enemmän kuin nykysin. Kyllä siinä tervehyksessäkin oli kovaa treeniä, että tuli sitten lähes yhestä suusta se...HYVÄÄ....(TAUKO) PÄIVÄÄ...(TAUKO)...HERRA...(TAUKO) KENRAALI. Kaipa siellä joku aina itekseen soperteli jälkijunassakin jottain.
Jouduinhan minäkin seuraamaan nää paraatit, olihan varuskunnissa silti omansa, vaikka pääparaati muualla. Suomalaispoika siinäki osotti itsenäisyytensä, jokunen aina sinnikkäästi sillä väärällä jalalla marssi. Veikko Huovisen jutut tullee ihan mieleen. Sellanen aika pullukan sotilaspojan kuva, joka lakki viärinpäin piässä heinänkortta pureskellee...kattelee taivaan sinneen ja tuumaa.....katohan perskules, huarapiäskynen lentää. Viäpeli punasena ähisee sitten siinä eessä...yhtä sun toista.
Toisaalta minuu ihan kammottaakin joittenki maitten omituiset marssityylit, jalakaa heitetään sinne sun tänne, ihan kuin jalakavikaset ois lenkillä. Mukavampi on kattoo suomlaisten lepposaa marssimista kuin pelottavan täsmällisiä rivistöjä äärimmäisen tarkkana tahissa.
Lepo...joutavoinen...lakki päästä....jalaka, ei kun kivvääri jalalle vie !!!- joutavoinen
Myöhästyneet onnittelut Susmorsiille eilisen synttärin johdosta! Jonakin vuonna mainittit asiasta nii sen nyt muistin kun ollaanhan jo vuosia kirjoiteltu
Lepo.
Enhän minä huono ollu. Yleisarvosana, Hyvä. Kun joku evl. H. Hornamo oli hyväksyny ja kuitannu mut pioneeriksi. En kyllä laturiksikaan sitte päässy sillä paperilla siviilissä. Mutta muuten ihan mukava kokemus.
- Humanisti.
Enpä ihaile tappamista edes sodassa.
Ei vaan ole minun juttuni. - susmorsian ek.
Etkö kestä edes sanaa...kivääri. Luuletko kertomaasi millään lailla noteerattavan, puskarouva, sama kuin tuntematon vastaantulija tuolla kadulla huutelis
No, miepä lähen levittämään lakanat ulos kuivumaan...otan vaarin Reinon sanoista.....liikaa vaahtoamista milloin mistäkin.
P.S. Saas nähä kuinka kauan maltan taas olla hillitysti käyttäytyvä, itsehillintä on kuulemma sivistynyttä. - oma itse
En itsehillinnästä tiedä miten sivistynyttä se on, kun jotkut kirjansa lukeneet ovat sitä mieltä , että tunteensa kuitenkin on hyvä näyttää. Ja kyllähän näillä sivuilla näytetäänkin.
Mutta luin jostain, että "sivistyminen on tulemista omaksi itsekseen.......", vaan jos se oma itse onkin vaikka riidanhaluinen, niin oliskohan parampi , että yrittäisi kuitenkin tulla ihan joksikin muuksi...Em miä tiärä, olenks miä oma itteni vai muuton sivistymätöin, mut se on vissi, et meitin nuarempi (ikämies)poika synty vast vuanna yhyreksäntoistsataa viiskytyhyreksän ja tiätysti Toivon päivänä.
Ei sunkas sitä juhlaliputust ennen juhlakalun syntymää järjestetä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313527- 1231399
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111331- 711048
- 581041
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871026olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26967Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38941Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67920Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78875