Halusin kasteen Jeesuksen nimeen en saanut sitä

TkuVapSrk

Shabbat Shalom Pyhät sisaret ja veljet Yeshuassa !

Turussa oleva Vapaaseurakunnan vanhin joka on maallikko ja yksi johtajista ei kastanut Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen? Vaikka lupaisi!
(hebreaksi nimi on Adonai Yeshua HaMashiach)

Minut on tahtomattani vauvakastettu ja nyt jollakin Vapaaseurakunnan kaste liturgialla.

Miksi se mies sai olemuksellaa jotenkin luottamukseni ja se mies jotenkin huijaisi minuakin?
Hän ensin lupasi kastaa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen Tuureporinkadulla Vapseurakunnan "armontalon" kaste altaassa. Kuitenkin hän sanoi Isän Pojan ja Pyhänhengen nimeen Jeesuksessa Kristuksessa, tai jotakin siihen suuntaan.
Olisin halunut alunperin kasteen Turun lähellä meressä tai järvessä.

Kasteestani on vanha VHS video nauha.

Vauvakastetta en ole itse pyytänyt joten ole siihen itse täysin syytön. Mutta nyt tämä huijari kastoi jollain Vapaaseurakunnan kasteessa käytetyillä kaste nimillä? :(

http://www.svk.fi/?sid=256
Vapaakirkon yhdyskuntajärjestyksen mukaan kristillinen kaste toimitetaan uskoville veteen upottamalla Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Herra Adonai Jeshua HaMashiach HaNostri!
Anna anteeksi heille ja minulle!
Anna anteeksi ja armahda heitä jotka ovat tulleet elämääni eksyttämään ja sössimään vauvakastetta ja eksyttämään minua kaste asiassa ja muutenkin opetuksella johdattunut harhaan tai tietoisesti jättänyt jotain Raamatun kohta kertomatta.

Herra Jeesus Kristus olisin halunut upotuskasteen sinun nimeesi... Adonai Jeshua HaMashiach !

http://koti.phnet.fi/petripaavola/Vesikaste_upottamalla
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Vesikaste_Raamatun_opetuksen_valossa

Kaste on uskon alkeita mutta petollisia ihmisiä, narsisti johtajia, huijareita ja vedättäjiä Jeesuksen seuraajat kohtaa uskovien keskuudessa heti!

52

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaikal.se

      Helpottaisiko sinua mikäli kastaja lausuisi kastaessaan sinut: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Jeesus nimeen" Näin olen ajatellut kastesanoiksi että saataisiin helgarderaus. Mitä palstan oikeaoppiset opet sanovat tähän? En kysy valheveljiltä ekivaarilta, ml213:lta enkä jonahilta enkä varsinkaan lappixilta puhumattakaan jumalan petestä. Mutta te kirjoittajat jotka uskotte meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen, mitä sanotte?

      • Näin asian näen !

        Moi. Aloitus oli aika sekava vuodatus. Eikös tämä asia ole hyvin yksinkertainen ja selvä? Uskovat kastetaan Jeesuksen nimeen. Ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää. Aloittaja käyttää Herrasta hebrealaisia nimityksiä, mutta kaste tapahtuu yksinkertaisesti Jeesuksen nimeen s.o hänen henkilönsä osallisuuteen. Nimitetään Jeesusta sitten suomalaisittain tai hebrean kielellä, niin samasta ylösnousseesta Vapahtajasta ja Herrasta on kysymys.

        Surullista aloitusviestissä oli nämä sanat
        "Mutta nyt tämä huijari kastoi jollain Vapaaseurakunnan kasteessa käytetyillä kaste nimillä?"

        Ei uskovien kasteessa sanoilla ole niin paljon merkitystä kuin kastettavan sydämen asenteella.


      • jaikal.se
        Näin asian näen ! kirjoitti:

        Moi. Aloitus oli aika sekava vuodatus. Eikös tämä asia ole hyvin yksinkertainen ja selvä? Uskovat kastetaan Jeesuksen nimeen. Ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää. Aloittaja käyttää Herrasta hebrealaisia nimityksiä, mutta kaste tapahtuu yksinkertaisesti Jeesuksen nimeen s.o hänen henkilönsä osallisuuteen. Nimitetään Jeesusta sitten suomalaisittain tai hebrean kielellä, niin samasta ylösnousseesta Vapahtajasta ja Herrasta on kysymys.

        Surullista aloitusviestissä oli nämä sanat
        "Mutta nyt tämä huijari kastoi jollain Vapaaseurakunnan kasteessa käytetyillä kaste nimillä?"

        Ei uskovien kasteessa sanoilla ole niin paljon merkitystä kuin kastettavan sydämen asenteella.

        >>>Ei uskovien kasteessa sanoilla ole niin paljon merkitystä kuin kastettavan sydämen asenteella.


      • jaikal.se

        Kastesanoja voitaisiin muttaa niin että kastaja kastaa: "Isän Pyhän Hengen Pojan Jeesuksen nimeen." Näillä kastesanoilla tunnustettaisiin että Pyhä Henki on Jumala (Heb 3:7-4::13 jonka Poika Jeesus Kristus on Joh 4:24, Matt 1:18-20 ja Luuk 1:35 mukaisesti.
        Silloin myös toteutettaisiin Jeesuksen kastekäskyn sanoja Matt 28:19 ja apostolien tekojen Jeesuksen nimeen kastamista (Apt 2:38, 19:5). Kukaan ei voisi enää väittää että häntä ei ole kastettu Jeesus nimeen. Kukaan ei myöskään vois väittää että häntä ei ole kastettu Jeesuksen käskyn mukaan. Näin saataisiin kasteeseen täysi garderaus eikä tehtäisi Raamatun Sanalle väkivältaa vaan toteutettaisiin sitä täysin.


      • 28
        jaikal.se kirjoitti:

        Kastesanoja voitaisiin muttaa niin että kastaja kastaa: "Isän Pyhän Hengen Pojan Jeesuksen nimeen." Näillä kastesanoilla tunnustettaisiin että Pyhä Henki on Jumala (Heb 3:7-4::13 jonka Poika Jeesus Kristus on Joh 4:24, Matt 1:18-20 ja Luuk 1:35 mukaisesti.
        Silloin myös toteutettaisiin Jeesuksen kastekäskyn sanoja Matt 28:19 ja apostolien tekojen Jeesuksen nimeen kastamista (Apt 2:38, 19:5). Kukaan ei voisi enää väittää että häntä ei ole kastettu Jeesus nimeen. Kukaan ei myöskään vois väittää että häntä ei ole kastettu Jeesuksen käskyn mukaan. Näin saataisiin kasteeseen täysi garderaus eikä tehtäisi Raamatun Sanalle väkivältaa vaan toteutettaisiin sitä täysin.

        Tälviissii. Vapaidensuuntien kasteteologiaa. Yksi sanoo yhtä ja toinen toista.
        Onneksi olen jo teistä vapaa ja kristillisen kirkon jäsen. Siellä ei Jumalan sanalla leikitä.


      • TkuVapSrk

        Kiitos vastauksestasi! :)
        Kasteen haudassa haudataan Jeshua. Katsoitko laittamani linkit vesikaste?


      • jaikal.se
        28 kirjoitti:

        Tälviissii. Vapaidensuuntien kasteteologiaa. Yksi sanoo yhtä ja toinen toista.
        Onneksi olen jo teistä vapaa ja kristillisen kirkon jäsen. Siellä ei Jumalan sanalla leikitä.

        Mikä teologinen virhe minun esittämissä kastesanoissa on?
        Huomaa että tämä ei ole helluntailaisuudessa käytetty kastekaava. En ole koskaan kuullut näitä sanoja käytettävän halluntaisurakunnassa kasteen yhteydessä. Tämä on minun omia pohdintoja aloituksen aiheen tiimoilta.

        Sitten voit miettiä miten Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastaminen olisi oikeampaa koska Raamatussa on myös Jeesuksen nimeen kastamista? Miksi on väärin yhdistää nämä kastesanat yhdeksi lauseeksi: "Isän Pyhän Hengen Pojan Jeesuksen nimeen" ? Tuossa yhdessä lauseessa esiintyy kaikki Raamatussa mainitut kastenimet. Sitten se on myös teologisesti korrekti. Ehkä "Isän" jälkeen tulisi laittaa pilkku mutta, kun olen huono Suomen kieliopissa, en tiedä olisiko se oikeampaa niin.


      • jaikal.se kirjoitti:

        Mikä teologinen virhe minun esittämissä kastesanoissa on?
        Huomaa että tämä ei ole helluntailaisuudessa käytetty kastekaava. En ole koskaan kuullut näitä sanoja käytettävän halluntaisurakunnassa kasteen yhteydessä. Tämä on minun omia pohdintoja aloituksen aiheen tiimoilta.

        Sitten voit miettiä miten Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastaminen olisi oikeampaa koska Raamatussa on myös Jeesuksen nimeen kastamista? Miksi on väärin yhdistää nämä kastesanat yhdeksi lauseeksi: "Isän Pyhän Hengen Pojan Jeesuksen nimeen" ? Tuossa yhdessä lauseessa esiintyy kaikki Raamatussa mainitut kastenimet. Sitten se on myös teologisesti korrekti. Ehkä "Isän" jälkeen tulisi laittaa pilkku mutta, kun olen huono Suomen kieliopissa, en tiedä olisiko se oikeampaa niin.

        * Eikö riitä, että uskoo vaan Jeesusta, Hän käski kastaa, Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN. Siinä kaste tapahtuu kolmiyhteisen Jumalan nimeen, ei nimiin erimuodoissaan, vaan yksinkertaisesti Jumalan nimeen, jossa lausutaan koko kolminaisuus, Isä Poika ja Pyhä Henki, mitä epäselvää tässä enää on ? Jos siihen lisätään tai pois otetaan jotain, se on Jumalan sanan manipulointia.

        * Nämä Jesuhan uskokoiset manipuloi sanoilla, sekoittaa siihen hebreaa ja muuta, arameaa ja krillaa, meille suomalaislle riittää suomenkielinen Raamattu, se ei millään nimien spekuloinneilla muuksi muutu. Nämä jeshuat sun muut vastaavat kirjaimen pyörittäät ovat eksyttäjiä pahehimmasta päästä.


      • jaikal.se
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Eikö riitä, että uskoo vaan Jeesusta, Hän käski kastaa, Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN. Siinä kaste tapahtuu kolmiyhteisen Jumalan nimeen, ei nimiin erimuodoissaan, vaan yksinkertaisesti Jumalan nimeen, jossa lausutaan koko kolminaisuus, Isä Poika ja Pyhä Henki, mitä epäselvää tässä enää on ? Jos siihen lisätään tai pois otetaan jotain, se on Jumalan sanan manipulointia.

        * Nämä Jesuhan uskokoiset manipuloi sanoilla, sekoittaa siihen hebreaa ja muuta, arameaa ja krillaa, meille suomalaislle riittää suomenkielinen Raamattu, se ei millään nimien spekuloinneilla muuksi muutu. Nämä jeshuat sun muut vastaavat kirjaimen pyörittäät ovat eksyttäjiä pahehimmasta päästä.

        Juuri näiden mainitsemiesi venkuloiden tähden jotka kritisoivat vanhaa tuttua kastekaavaa vastaan koska siinä ei mainita Jeesuksen nimeä. Siksi voitaisiin muuttaa kaava siten että siinä esiintyisi Jeesus nimi. Onhan apostolien teoissa selvä sana siitä että ihmisiä kastettiin Jeesuksen nimeen. En näe teologista ongelmaa käyttä kastesanoina seuraavaa kaavaa: "Kastan sinut Kristukseen Jeesukseen Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen nimeen:" Silloin näiltä Jeshua intoilijoilta putoaisi pois syy venkuloida. Tai löytäsikö joku toisen aiheen valittamiseen. "Tätä kaavaa ei ole koskaan ennenkään käytetty niin miksi nyt?"

        Sinä et maininnut yhtään teologista ongelmaa tai selvää virhettä "uudessa kastekaavassani".

        Nyt panin nuo pilkut, Sais nähdä esiintyykö nyt kolminaisuus selvemmin.


      • TkuVapSrk kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! :)
        Kasteen haudassa haudataan Jeshua. Katsoitko laittamani linkit vesikaste?

        Ei, vaan sinut haudattiin kasteen haudassa.
        Jeesus taas haudattiin jo 2000 vuotta sitten ristinkuoleman jälkeen.
        Ja kasteessa sinä tulit osalliseksi tuosta, mitä silloin tapahtui:

        "Vai ettekö tiedä, että me kaikki,
        jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen,
        olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut
        kasteen kautta kuolemaan,
        että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista
        Isän kirkkauden kautta,
        samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman."


      • uusi on sijaan tullu
        TkuVapSrk kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! :)
        Kasteen haudassa haudataan Jeshua. Katsoitko laittamani linkit vesikaste?

        Kasteessa haudataan vanha elämä.

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 28

        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."


      • Uskossa

        Sattumalta näin tämän kirjoituksen ja tiedän että kommentointi lienee myöhäistä mutta... Raamattu selkeästi sanoo että KAIKKI mitä tehdä niin tehdä se Jeesuksen Kristuksen nimessä. Eli upotuskaste niin että mainitaan " kastan sinun Jeesuksen Kristuksen nimessä " tai " Jeesuksen Kristuksen nimeen " ovat ainoa oikea Raamatullinen tapa. Isä, Poika ja PH ovat vain titteleitä, virkoja . Niitä ei kuulu mainita lainkaan. Opetuslapset kaatoivat Jeesuksen Kristuksen nimeen .


      • DeadManWalks
        Uskossa kirjoitti:

        Sattumalta näin tämän kirjoituksen ja tiedän että kommentointi lienee myöhäistä mutta... Raamattu selkeästi sanoo että KAIKKI mitä tehdä niin tehdä se Jeesuksen Kristuksen nimessä. Eli upotuskaste niin että mainitaan " kastan sinun Jeesuksen Kristuksen nimessä " tai " Jeesuksen Kristuksen nimeen " ovat ainoa oikea Raamatullinen tapa. Isä, Poika ja PH ovat vain titteleitä, virkoja . Niitä ei kuulu mainita lainkaan. Opetuslapset kaatoivat Jeesuksen Kristuksen nimeen .

        Eivät tasan tarkkaan ole! Edustatko lindroosilaisuutta, jonka kuvaus kolmiyhteisestä Jumalasta on epäselvä kristillisesti?

        Jeesus käskee kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Sen luulisi riittävän. Raamatun historiaan saa avoimesti tutustua myös. Luukkaan tekstit, eli evankeliumi ja Apostolien teot, ja Matteuksen evankeliumi ovat syntyneet eri kohderyhmille, joten niissä ei ollut ongelmaa kastaa vähän eri tavoilla. Olennaista oli kastaa Jeesukseen. Mutta historia osoittaa, että pakanalähetyksen kautta tuli ilmiselväksi, että kaste laajempaan nimeen kuin vain Jeesuksen nimeen ei ollut riittävää. Siksi Kolmiyhteisen Jumalan nimeen vakiintui jo todella varhain peruskäyntännöksi, niin kuin Jeesus sen itse tahtoi. Se on todistukseksi muillekin, koska Jumala on ainoa Pelastaja ja siksi myös Jeesus itse on Jumala. Joka tämän kieltää, ei ole kristitty.


    • Perniö.

      Turun Jumalan seurakunnassa ovat kastaneet joitakin vapakirkossa kastettuja uudelleen, joiden kasteessa ei ole ollenkaan lausuttu Jeeuksen nimeä. Salossa on joku vapaakirkollinen käyttänyt kastaessaan vain sanoja isänpojanjapyhänhengennimeen. Eikä Jeesusta ole ollenkaan mainittu. Sellainen "kaste" ei tarkoita mitään.
      Helluntailaisia eivät ole suostuneet kastamaan vaikka joku luopion teiltä palannut on pyytänytkin. Helluntaiseurakunnissa kastetaan näin:
      Kastan sinut ... Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JEESUKSEEN KRISTUKSEEN!" Sellainen on riittävä kaste.
      Turun Jumalan seurakunnassa kastavat apostolisella tavalla: Kastan sinut ... Herran Jeesuksen Kristuken Nimeen!"

      Tästä linkistä saat yhteyden turkulaisiin:
      http://www.Jeesus-on-Herra.com

      • Apt. 2:38.

        "Ja hän KÄSKI kastaa heidät (mihin nimeen?) Jesuksen Kristuksen nimeen!" Apt. 10:48.


      • Jeesususko on elämää

        Kasteella ei ole merkitystä ellei kastettava ole tullut uskoon. Sen jälkeen kasteessa käytetyillä sanamuodoilla on tuskin merkitystä. Ettekö te tunne ylösnoussutta Jeesusta? Häneenhän uskovat kastetaan; Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen. Uuden elämän todellisuuteen.


    • Kastelia

      Mää voi n kastaa oon monet vedet ruiskinu 500ekee ja homma hoituu.

    • Yevarechecha Adonai

      Aloittaja on mennyt väärään seurakuntaan kasteelle.

      Mikäli et tunnustaudu kristinuskoiseksi vaan messiaaniseksi, miksi et mennyt kasteelle messiaaniseen seurakuntaan?

      Kristinuskoinen seurakunta kastaa aina Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen, ei ainoastaan Jeesuksen nimeen.

      Älä kuitenkaan enää uudestikastata itseäsi, se olisi suurempi synti. Kastetta ei saa uusia.

      Olit pyytänyt kastetta ainoastaan Jeesuksen Nimeen ja kyseisen seurakunnan pastorin olisi pitänyt rehellisesti sanoa, että hän ei voi tehdä niin. Sinua siis kieltämättä petettiin tässä asiassa, hän otti hengellisen vapautesi omiin käsiinsä, johon hänellä ei ollut oikeutta.

      Sinut on kastettu (nyt jo kahdesti), mutta ilmeisesti pidät tätä uskovien kastetta oikeana. Itse kaste on siis ollut oikea. Älä missään tapauksessa mene enää uusimaan sitä! Menit sille rehellisesti ja uskossa, Yeshua Hamashiach näkee tämän. Ne sanat jotka kyseinen pastori vastoin vakaumustasi lausui, eivät tee tyhjäksi itse kastettasi. Jos pidät oikeimpana kastetta ainoastaan Jeesuksen / Yeshuan Nimeen, tunnustaudut siihen uskossasi. Älä ahdistu ja luule olevasi väärin kastettu. Itse kaste oli oikea, eivätkä edes väärät sanat voi tehdä sitä tyhjäksi.

      Tunnusta omaa uskoasi, rukouksessasi voit "pyyhkiä pois" mielestäsi "väärät sanat". Kai kuitenkin tunnustat Isän ja Pyhän Hengen? Mitään varsinaista pahaa, tai vahinkoa ei siis hengellisesti tapahtunut! Sinut on kastettu myös Adonai Yeshua Hamashiach'aan. Jumala näkee uskosi ja tarkoituksesi.

      Kyseinen Vapaakirkon pastori toimi hengellisessä mielessä rikollisesti, teko on ollut erittäin törkeä.

      Jos sinua ahdistaa ja koet messiaanisen seurakunnan oikeaksi, voi saarnaaja siellä siunata sinut Adonai Yeshua Hamashiach'aan Nimeen ja tunnustautuen tähän Nimeen rukouksessa asettaa Hänet kasteesi Herraksi. Älä kuitenkaan suostu enää uudelleen kastettavaksi.

      Ymmärrän kuinka julma tuo kokemuksesi on ollut.
      Jumala sinua siunatkoon.

      Herran siunaus, hepreaksi: http://www.youtube.com/watch?v=Ki3lmE7VOe4

      • ml213.

        "Kristinuskoinen seurakunta kastaa aina Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen, ei ainoastaan Jeesuksen nimeen."

        Miksi apostolit aikanaan tekivät poikkeuksen kun kastoivat vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeen.

        Niin, onko tuoo Matt. 28 todella väärennös ja tukien siten uskonnollisuuden päämääriä. Sehän on ristiriitainen muutenkin todellisuuden kanssa eli ei kastamalla kaikkia kansoja, vaan kaikista kansoista, joka on jo todellisuutta. No, vauvakastetta se tukee kastamalla systemaattisesti ja pyrkien todella kastamaan kaikki kansat.


      • ml213.
        ml213. kirjoitti:

        "Kristinuskoinen seurakunta kastaa aina Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen, ei ainoastaan Jeesuksen nimeen."

        Miksi apostolit aikanaan tekivät poikkeuksen kun kastoivat vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeen.

        Niin, onko tuoo Matt. 28 todella väärennös ja tukien siten uskonnollisuuden päämääriä. Sehän on ristiriitainen muutenkin todellisuuden kanssa eli ei kastamalla kaikkia kansoja, vaan kaikista kansoista, joka on jo todellisuutta. No, vauvakastetta se tukee kastamalla systemaattisesti ja pyrkien todella kastamaan kaikki kansat.

        "ei kastamalla kaikkia kansoja, vaan kaikista kansoista, joka on jo todellisuutta. No, vauvakastetta se tukee kastamalla systemaattisesti ja pyrkien todella kastamaan kaikki kansat. "

        Päämääränä siis hallita uskonnollisuudella ihnmisiä ja ihan lakisääteisesti kuten meisllä Suomessa. Raamattu ja sen sanoma muutettu vallanpito välineeksi.


      • 37
        ml213. kirjoitti:

        "Kristinuskoinen seurakunta kastaa aina Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen, ei ainoastaan Jeesuksen nimeen."

        Miksi apostolit aikanaan tekivät poikkeuksen kun kastoivat vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeen.

        Niin, onko tuoo Matt. 28 todella väärennös ja tukien siten uskonnollisuuden päämääriä. Sehän on ristiriitainen muutenkin todellisuuden kanssa eli ei kastamalla kaikkia kansoja, vaan kaikista kansoista, joka on jo todellisuutta. No, vauvakastetta se tukee kastamalla systemaattisesti ja pyrkien todella kastamaan kaikki kansat.

        He Jeesuksen lähetyskäskyn mukaisesti kastoivat Isän ja Pojan Pyhän Hengen Nimeen. Tässä on koko jumaluus.

        Miksi te "koroitatte" Jeesusta ohi Isän?
        Teillä todellisuudessa on jotain Isää ja Pyhää Henkeä vastaan, te ette tunnusta Jumalaa, vaan vastustatte Häntä.

        Te olette "viimeisten aikojen suuri eksytys".
        Te mieluummin "koroitatte" Ihmisen Pojan, kuin Jumalaa Itseään.

        Epäilemättä te oletatte, että tässä hengessä teidän lihallisuutenne saa ikäänkuin pyhemmän muodon. Jumaluutta te todellisuudessa ette siedä.


    • KTS (Ei kirj.)

      Käy Hämeen Katumajärvessä pesemässä kaste pois. Niin ne esi-isämmekin tekivät.

      :D

      • Yevarechecha Adonai

        Älä nyt enää sinä sotke lisää. Ressukka on aivan paniikissa.
        Kaste oli oikea, eikä edes itse per'kele voi sitä tyhjäksi tehdä!

        Aloittaja otti sen vilpittömässä uskossa ja hänet upotettiin veteen uskossa Adonai Yeshua Hamashiach'aan, eivätkä edes enkelit, henkivallat, tai saarnamiehen väärät sanat voi tätä uskoa ja kastetta tyhjäksi tehdä. Aloittaja on siunattu ja kastettu tässä Nimessä, uskonsa tähden.


      • TkuVapSrk
        Yevarechecha Adonai kirjoitti:

        Älä nyt enää sinä sotke lisää. Ressukka on aivan paniikissa.
        Kaste oli oikea, eikä edes itse per'kele voi sitä tyhjäksi tehdä!

        Aloittaja otti sen vilpittömässä uskossa ja hänet upotettiin veteen uskossa Adonai Yeshua Hamashiach'aan, eivätkä edes enkelit, henkivallat, tai saarnamiehen väärät sanat voi tätä uskoa ja kastetta tyhjäksi tehdä. Aloittaja on siunattu ja kastettu tässä Nimessä, uskonsa tähden.

        Kiitos vastauksistasi :)

        Tuo kasteessa käytetty nimiyhdistelmän käyttäminen Vapaseurakunnassa on ehkä vaatimus siihen että Vapaaseurakunta tai Hellarit voi olla ekumeenisen yhteisön jäsen? Näin muistan jostain kuulleeni tai lukeneeni.

        Mihinköhän nimiin Jehovan todistajat ja Mormoonit kastavat jäseniään?


      • jaikal.se
        Yevarechecha Adonai kirjoitti:

        Älä nyt enää sinä sotke lisää. Ressukka on aivan paniikissa.
        Kaste oli oikea, eikä edes itse per'kele voi sitä tyhjäksi tehdä!

        Aloittaja otti sen vilpittömässä uskossa ja hänet upotettiin veteen uskossa Adonai Yeshua Hamashiach'aan, eivätkä edes enkelit, henkivallat, tai saarnamiehen väärät sanat voi tätä uskoa ja kastetta tyhjäksi tehdä. Aloittaja on siunattu ja kastettu tässä Nimessä, uskonsa tähden.

        KTS on ateisti. Kait sen tiedät? Hänen kanssaan on turha jaaritella hengellisistä asioista.


      • TkuVapSrk kirjoitti:

        Kiitos vastauksistasi :)

        Tuo kasteessa käytetty nimiyhdistelmän käyttäminen Vapaseurakunnassa on ehkä vaatimus siihen että Vapaaseurakunta tai Hellarit voi olla ekumeenisen yhteisön jäsen? Näin muistan jostain kuulleeni tai lukeneeni.

        Mihinköhän nimiin Jehovan todistajat ja Mormoonit kastavat jäseniään?

        Ei, vaan kastettavat kastetaan
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        Jeesuksen käskystä:

        "ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        (Matt 28:19)


    • MatildaRosa

      Aloittaja olkoon rauhassa. Kastetilanteessa lausutut sanat eivät ole mitään taikasanoja, joiden oikein tai väärin lausuminen tekisi kasteesta joko pätevän tai mitätöisi koko tapahtuman.

      Jumala katsoo sydämeesi ja merkityksellisempää on oma ymmärryksesi ja asenteesi siitä mitä halusit kastautumisellasi Jumalalle ilmaista. Jos itse menit kasteelle halustasi liittää itsesi Jeshua Adonaihin niin kasteesi on varmasti sinun osaltasi oikein suoritettu ja Jumalan hyväksymä.

      Ikävä tietysti että tärkeä ja juhlallinen hetki ei vastannut odotuksiasi. Jos asia ylitsekäymättömän pahasti kaivertaa, niin ei mikään synti ole vielä kerran uusia kaste haluamallasi tavalla suoritettuna. Parempi se, kuin jos vaihtoehtona on tuntea epävarmuutta suhteestasi Jeshuaan.

      Jumalalle tärkeintä on se, mitä itse kasteesta ymmärsit, oman sydämesi tila. Ei se, millä tavalla tai kuinka useaan kertaan se on ulkonaisten rituaalien osalta suoritettu. Sisältö ratkaisee, ei muoto.

      • TkuVapSrk

        Kiitos vastauksestasi! :)
        Miksi kaste vaatisi jäsenyyttä jossain suuntauksessa kun eivät missään ketkään ole halunut olla minun kanssa missään tekemisessä? Olen ollut työtön taikka töissä. Rahani ovat heitä kiinostaneet ja heitä on kiinostanut omaetu ja katoava ihmiskunnia.


      • TkuVapSrk kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! :)
        Miksi kaste vaatisi jäsenyyttä jossain suuntauksessa kun eivät missään ketkään ole halunut olla minun kanssa missään tekemisessä? Olen ollut työtön taikka töissä. Rahani ovat heitä kiinostaneet ja heitä on kiinostanut omaetu ja katoava ihmiskunnia.

        Niimpä.Kuten olet huomannutkin, niin kaste on vääristetty myös tältä alueelata. Nyt eri puolueisiin liitetään ihminen kasteen kautta ja tätä käyttäytymistä ei ollut apostolisena aikana. Kirkko tekee vieläpä ihmiseltä lupaa kysymättä.

        Niin, apostolit luonnollisesti kastoivat Jeesuksen nimeen, koska JUMALA aivoitti koko ihmsen pelastamisen Pojan kautta ja antoi vallan ja voiman (teki Jeesuksen Herraksi)tämänihmisen pelastamisen suorittamiseen.

        Kuten jo toisaalla tuli esille, niin usko on se merkittävin asia,- ei se millä sanoilla sinut on kastettu. Ja sekin on tärkeää ymmärtää, ettei vesikaste liitä ihmistä seurakuntaan,- vaan seurakuntaan /Kristuksen ruumiiseen ihminen liittyy Hengellä kastaen /uudestisyntymisen kautta,- johon ei liity toinen ihminen millään lailla.

        Iloitkaamme, miten sinäkin olet JUMALAN seurakuntalainen paikkakunnallasi missä lienetkin.


      • ml213 kirjoitti:

        Niimpä.Kuten olet huomannutkin, niin kaste on vääristetty myös tältä alueelata. Nyt eri puolueisiin liitetään ihminen kasteen kautta ja tätä käyttäytymistä ei ollut apostolisena aikana. Kirkko tekee vieläpä ihmiseltä lupaa kysymättä.

        Niin, apostolit luonnollisesti kastoivat Jeesuksen nimeen, koska JUMALA aivoitti koko ihmsen pelastamisen Pojan kautta ja antoi vallan ja voiman (teki Jeesuksen Herraksi)tämänihmisen pelastamisen suorittamiseen.

        Kuten jo toisaalla tuli esille, niin usko on se merkittävin asia,- ei se millä sanoilla sinut on kastettu. Ja sekin on tärkeää ymmärtää, ettei vesikaste liitä ihmistä seurakuntaan,- vaan seurakuntaan /Kristuksen ruumiiseen ihminen liittyy Hengellä kastaen /uudestisyntymisen kautta,- johon ei liity toinen ihminen millään lailla.

        Iloitkaamme, miten sinäkin olet JUMALAN seurakuntalainen paikkakunnallasi missä lienetkin.

        Nojoo ??? Ei ole väliä millä nimellä !! Meinaat siis että voi käyttä UUno Turhapuron nimi tai Neitsyt Marian nimeä ihanassa ekumeenisessä rauhan ja rakkauden ilmapiirissä sun jälleensyntymisen opissa jossa muistaxeen olet,, jos en ihan muistan väärin ??


      • kysyjä ei tieltä eks
        savonarola kirjoitti:

        Nojoo ??? Ei ole väliä millä nimellä !! Meinaat siis että voi käyttä UUno Turhapuron nimi tai Neitsyt Marian nimeä ihanassa ekumeenisessä rauhan ja rakkauden ilmapiirissä sun jälleensyntymisen opissa jossa muistaxeen olet,, jos en ihan muistan väärin ??

        Mihin nimeen savonarola on kastettu ja milloin? Milloin otit pelastuksen vastaan?


      • jaikal.se
        kysyjä ei tieltä eks kirjoitti:

        Mihin nimeen savonarola on kastettu ja milloin? Milloin otit pelastuksen vastaan?

        Taitaa olla niin että sinä provosoit savonarolaa vastaamaan.
        Mikäli hän niin kokee, hän ei vastaa sinulle. Ei Jeesustakaan saatu provosoimalla tekemään yhtään mitään. Hän ei lähtenyt ihmisten talutusnuorassa kulkemaan. Hän oli vapaa ihmispelosta ja ihmiskunniasta. Savis vois myös olla vapaa sinun provoista, mene ja tiedä häntä?


    • www.Jeesus-on-Herra.

      .
      .
      .

      www.Jeesus-on-Herra.com

      .
      .
      .

    • Israelson (Ei kirj.)

      Jotta kokonais kuva hahmottuisi!

      Rauhaa ja Shalom!
      Perhekunnittain kasteen antaneet ja ottaneet eivät kastaneet heitä jotka eivät olleet siinä iässä että upotuskasteen ottaja itse olisi ymmärtänyt kasteen merkitystä. Upotuskaste on usko alkeita, joten ei sylivauvan päälaen vedellä valelu kaste ei ole Raamatullinen upotuskaste.

      Uudenliiton upotuskastetta voi verrata juutalaiseen ritulaaliseen Mikveh puhdistatumiseen jossa upottaudutaan veteen kokonaan.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Mikve
      http://en.wikipedia.org/wiki/Mikveh
      Raamatun mukaan ja lähi-idän patriaarkaalisessa yhteiskunnassa alku-srk aikana ja tänään, mies on perheenpää. Joka pääsääntöisesti päättä koko perhekunnan uskonnosta. Ja silloin yleisessä kaste tilaisuudessa jossa koko seurakunta on on koolla ja jopa satoja kastetaan, niin koko perhekunta ottaa kasteen perhekunnittain samaa aikaan. Jotta isossa kaste tilanteessa säilyisi järjestys, ja silloinkin vain jos kasteen ottaja itse ymmärää kasteen merkityksen.

      https://www.google.fi/#hl=fi&sclient=psy-ab&q=mikveh&oq=mikve&aq=1&aqi=g3g-s1&aql=&gs_l=hp.1.1.0l3j0i10.67.5285.0.8538.12.9.3.0.0.1.572.2532.2-6j2j0j1.9.0...0.0.IaQ85rjBhRU&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=8454353e8a2d5785&biw=1100&bih=566

      Mikve on juutalaisuudessa rituaalikylpy.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Mikve
      Tooran käskyn mukaisesti uskova juutalainen pariskunta noudattaa ns. perhepuhtauslakeja (taharat mišpaha), jotka koskevat naisen kuukautiskiertoa ja sukupuolikontaktia. Miehen ja vaimon fyysinen yhteys kuukautisvuodon aikana on ehdottomasti kielletty. Vuodon päätyttyä nainen laskee seitsemän "puhdasta" päivää ja kastautuu niiden päätteeksi rituaalikylpyyn eli mikveen. Vedessä ollessa luetaan tevillaa eri rituaalikastautumista koskeva siunaus ja veteen upottaudutaan kolmesti niin, että viimeisetkin hiukset ovat pinnan alla.

      Mikveen upottautuu myös juutalaisuuteen kääntyvä henkilö. Juutalaisen lain mukaan mikven vesi pesee kääntyvän entisestä elämästä ja vedestä noustessaan hän on "kuin vastasyntynyt lapsi".

      Mikven perusvaatimus on se, että sen vesi on kosketuksissa jonkin luonnollisen vedenlähteen, kuten sadeveden, sulaneen lumen, joen, järven tai meren kanssa. Paras rituaalikylpypaikka olisikin luonnossa oleva vesiallas, mutta käytännön syistä useimmat uskovat juutalaisnaiset käyttävät synagogien yhteyteen rakennettuja mikvejä.

      Mikven vieressä on säiliö, johon kertyy katolta valuvaa sadevettä. Säiliö on yhteydessä itse mikve-altaaseen putken välityksellä ja kun allas täytetään, on sen vesi siis kosketuksissa luonnonveden kanssa. Tämän mallin mukaan rakennettu mikve on kosher eli kelvollinen.

      Kuvia juutalaisteen ja alku-srk aikaisista upottautumista altaista.
      https://www.google.fi/search?q=mikveh&hl=fi&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=xqnbT4TvHIjmtQaCos3wCQ&ved=0CGwQsAQ&biw=1100&bih=566

      http://koti.phnet.fi/petripaavola/Vesikaste_Raamatun_opetuksen_valossa
      http://koti.phnet.fi/petripaavola/Vesikaste_upottamalla

      ps.en halua tästä ruveta vääntämään tämän enempää juupas eipäs epäpyhää väittelyä. Haluan vain tuoda ilmi nämä tiedot jonka sain Herralta Adonai Yeshua HaMashiach HaNostri.

      Yst.Terv. Israelson

      • jumalavastatkoonminulle

        Pitäisikö sinun mielestäsi tavan uskovaisen, vilpittömästi Jeesuksen vastaanottaneen ja suullansa uskonsa julkisesti tunnustaneen, upotuskasteella käyneen seurakuntaan vuosikaudet kuuluneen naisihmisen, joka on joutunut eroamaan hyvin väkivaltaisesta uskovaisesta miehestään, pidättäytyä juutalaisten tapoihin ja perinnäissääntöihin? Ehkä avioliittoni jonkun mielestä meni pilalle, koska en käynyt luonnonvesi altaassa upottautumassa kuukautisten jälkeen?! Tai ehkä se kuitenkin johtuikin niistä lukuisista henkeäni toistuvasti uhanneiden pahoinpitelyiden ja raiskatuksi tulemisen kerroista, joita mies harrasti lapsemmekin nähden, koska vaimona minun tuli olla hänelle alamainen Jeshuan nimeen ja Jumalan tahdosta ja koska "raamattu sanoo niin"?! Eikö teillä uskonnollisilla ihmisillä ole mitään todellisuuden tajua, missä maanpäällisessä helvetissä täällä joutuvat toiset elämään teidän kieroutuneiden uskonnollisten valheittenne takia? Nielette kamelin, kun siivilöitte hyttysen- Jeesus oli kyllä aivan oikeassa siinä.


    • Kummisetä Sylikummi

      Raamattu ei tunne kummi ja sylikummi opetusta ja kaste käytäntöä!

      Kristitylle... Tärkeämpää on rukoilut Herran Jeesuksen Kristuksen puolee, muiden kristittyjen siis uskovien yhteys, ja Raamatun lukeminen tai mp3 Raamatun kuuntelu, kuin joku määrätty kummi yhteys. Kummitkin on vain epätäydellisiä ihmisiä (itse olen sellainen), vuosien aikana muutummut ja elämäntilanteet muuttuvat..

      Kummille tärkeintä on ohjata kummilasta Herran Jeesuksen Kristuksen sanan ääreen ja sen tuntemiseen koska ei ihminen elä ainoastaan leivästä vaan jokaisesta sanasta joka lähtee Jumalasta.

      Valitettavasti on paljon perheitä joissa kummilapselle ei saa kertoa Jeesuksesta ja Raamatusta (varsinkaan ennen tai jälkeen rippikoulua joka on ristiriitaista Raamatun opetuksen kanssa?).
      Joulu ja syntymäpäivä lahja pitäisi pystyä ostamaan vuosittain kummilapselle, vaikka kummilapsi ja hänen vanhemmat ei pitäisi mitään yhteyttä?

      2.Tim.3:15
      ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
      16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
      17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
      2.Tim.3:15-17
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2. Tim. 3:1&rnd=1339918068127

      Luuk.4:4
      Jeesus vastasi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä'."
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 4:1&rnd=1339918428016

      Evlut suuntauksen sivusto kertoo seuraavanlaisesti.....

      Kummille!
      http://www.rippikoulu.net/rippikouluun/kummille/index.html
      Oikeastaan kummin tehtävä huolehtia lapsen hengellisestä kasvatuksesta päättyy, kun tämä pääsee ripille. Nuorelle on kuitenkin hyvä tarjota tukea vielä rippikoulun jälkeenkin hengellisissä kysymyksissä.
      Perheissä on erilaisia tapoja siitä kuka antaa rippiristin nuorelle lahjaksi.
      Viisitoistavuotias nuori saattaa hyvinkin kaivata monenlaisissa asioissa omien vanhempiensa lisäksi muidenkin aikuisten apua ja tukea.

      Vielä konfirmaatiossa kummilla on monissa seurakunnissa tärkeä rooli kun kummit osallistuvat nuoren siunaamiseen alttarilla. Se, onko tapa käytössä nuoren konfirmaatioseurakunnassa, selvinnee parhaiten kysymällä asiaa nuoren vanhemmilta tai nuorelta itseltään.

      Perheissä on erilaisia tapoja siitä kuka rippiristin lahjaksi antaa.
      Konfirmoitavalle nuorelle on tapana antaa jokin muistoesine. Perinteisesti joku nuoren kummeista lahjoittaa tälle rippiristin. Voi kuitenkin olla, että myös vanhemat haluavat antaa esimerkiksi suvussa kulkeneen ristin, joten tästäkin asiasta on paras sopia jo etukäteen.
      http://www.rippikoulu.net/rippikouluun/kummille/index.html

    • DeadManWalks

      Oletko siis kasteenuusija? Monestiko sinut pitää kastaa vedellä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?

      (Juu tiedän, aloitus on 2,5 vuotta vanha ja siksi on syytä tämän kommentin lukijan miettiä, että mihin kastetaan ja millä edellytyksillä, petripaavolalaisuudestako löytyy totuus vai tällä palstalla useasti mainostestetusta lindroosilaisuudesta... vai todellako riittääkä kerrankin vedellä kastaminen Kolmiyhteisen Jumala nimeen ilman muita ehtoja?)

      • upotuskaste.on.oikein

        Luterilaisen kirkon lapselle antama kaste ei ole Raamatun tarkoittama kaste. Lapsi ei ole pyytänyt itselleen mitään kastetta, ei ole kuullut ja ymmärtänyt evankeliumia, ei ole tunnustanut uskoaan Jeesukseen Kristukseen, ei ole katunut syntejään, joten kaikki kastamisen edellytykset ovat lapsikasteessa puuttuneet. Jos joku lapsena kastettu menee uskovien upotuskasteelle, se on ensimmäinen kerta, kun hänet kastetaan, koska luterilaisen kaste on täysin pätemätön rituaali, millä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen tarkoittamalla upotuskasteella.

        Kuten näistä jakeista käy selvästi ilmi, niin kastetta ei saa antaa kenellekään muulle kuin uskonsa tunnustaneelle.

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Mk 16: 15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t 2:38: Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


    • öhäjhbähgälsh

      Eiköhän aloittajalle jostakin löydy sellainen kastaja joka kastaa hänet niillä sanoilla, mitä alottaja tarvitsee.
      Ensin voi harjoitella muutaman kerran että varmasti menee oikein.

    • Ymmärrän.ja.näin

      Mihin nimeen Raamattu opettaa kastamaan?

      Ensin tämä ehdoton apostolisen ajan opetus:
      ”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, k a i k k i tehkää Herran Jeesuksen Nimessä kiittäen Isää Jumalaa Hänen kauttansa.” Kol.3:17. Eikö ole selvää sanaa? Voisiko sen tulkita toisin? 2 Kor. 1:13.
      Raamatussa ei ole esimerkkitapausta, että joku olisi kastettu jotakin muuta nimeä käyttäen, esim. että jonkun kasteessa olisi lausuttu sanat isänpojanjapyhänhengenimeen.
      ”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen.” Apt.2:38.
      ”..Herran Jeesuksen Nimeen.” Apt.8:16.
      ”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen .” Apt.10:48.
      ”..Herran Jeesuksen Nimeen.” Apt. 19:5.
      Oli silloin ja on edelleen tärkeää lausua kasteessa Jeesuksen Nimi. Pelastuksemme perustuu Häneen. Jeesus on ainoa Pelastaja! Siksi Jumalan seurakunta on aina kastanut uskoon tulleet Herran Jeesuksen Kristuksen Nimeen eli Hänelle.
      Kastaa Jeesuksen Nimeen sisältää ajatuksen, että kastetusta tulee Hänen omaisuuttaan. Kasteessa uskoon tullut otetaan pois Aadamista ja liitetään uuteen sukuhaaraan, Kristukseen. Hänelle kastettu. Hänen Nimeensä otettu. Kastettu siihen pelastukseen, joka on Jeesuksessa ja ristityön ansiossa. Apt.4:12.
      Iso Raamatun tietosanakirja kertoo: ”Jeesuksen Nimeen tapahtunut kaste teki seurakunnasta tarkkarajaisen yhtenäisen joukon.”

      ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMI ?
      Jeesus käski tehdä ihmisistä opetuslapsia ja sitten kastaa heitä ”Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (yksikössä).” Matt.28:19. Miten nuo sanat sopivat yhteen apostolisen käytännön ja Raamatun muun ilmoituksen kanssa. Apostolithan eivät missään tilanteessa käyttäneet sanoja ”Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen”. Eikä niitä ole Matteuksen evankeliumin lisäksi muaalla Raamatussa.
      ASIA SELVIÄÄ!
      Ensiksikin on kysyttävä, mikä on tuo Nimi? – Mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimi, johon kehotetaan kastamaan? Matteushan mainitsee Nimen yksikössä: ”nimeen”, ei nimiin. HUOM!
      Terveellä ajattelulla voimme todeta, ettei ”Isä” ole nimi, ei myöskään ”Poika” tai Pyhä Henki. Ne ovat titteleitä.
      Jeesuksen opetus selviää asettaessamme sen apostolisen käytännön ja Raamatun kokonaisopetuksen yhteyteen. Silloin huomaamme sen tukevan apostolista toimintaa kastaa ihmiset Jeesuksen Kristuksen Nimeen. Mm. Apt.2:38; Kolos 3:17. Raamattuhan ei voi opettaa ristiriitaisesti.

      Katsomme selvennykseksi Jeesuksen opetusta parannuksen saarnaamisesta. Missä nimessä se tapahtuu? ”Parannusta syntien anteeksi saamiseksi on saarnattava HÄNEN NIMESSÄNSÄ kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.” Luuk.24:47. Onko meidän siis käytettävä parannusta saarnatessamme sanoja ”hänen nimessään”? Ymmärrämme tietenkin, ettei ole tarkoitus toistaa ”Hänen Nimessään” sanoja, vaan toimia Hänen Nimessään eli siis Jeesuksen Nimessä.
      ”Hänen Nimessään” tarkoittaa siis Jeesuksen Nimeä. Tällä tavalla totuudellisesti ajatellen jokainen voi parhaiten ymmärtää asian.
      Jeesus ei opettanut käyttämään titteleitä ilman Nimeä.
      Jos jonkun kastetilaisuudessa olisi käytetty pelkästään sanoja Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ei häntä olisi kastettu mihinkään nimeen, vaan pelkästään titteleihin. Jos taas jonkun kasteessa on käytetty sanoja, Jeesuksen Kristuksen Nimeen, on Hänet kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen. Jeesushan ei opettanut käyttämään sanoja Isä, Poika ja Pyhä Henki, vaan niiden sanojen taakse kätkeytyvää Nimeä, samoin kuin on laita ”minun nimessäni” –sanojen kanssa.
      Alkuseurakunta toimi yksinomaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä. He tiesivät Herransa sanojen merkityksen. Tiedämme heidän toimineen oikein. On oikein seurata heidän esimerkkiään. ”Kaikki, mitä teette sanalla ja työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen Nimessä…” Kolos. 3:17.

      TÄSSÄ ASIAN RATKAISU:
      Jeesuksen Nimeen kätkeytyy Isän Nimi!
      Jeesus tuli Isänsä Nimessä. ”Minä olen ilmoittanut sinun Nimesi ihmisille…” Joh.17:6. Minkä Nimen Jeesus ilmoitti? = ”Pyhä Isä, varjele heidät Nimessäsi, jonka olet minulle antanut…” Joh.17:11,12. ”Minä olen tehnyt Sinun Nimesi heille tunnetuksi…” Joh.17:26. ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43. ”Hoosianna, siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen, Israelin kuningas.” Joh.12:13, 28.
      ”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa…” 2 Kor.5:19.
      ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43.
      Isä, Poika ja Pyhä Henki toimivat siis ainoastaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä.
      Ja siis vielä kerran: ”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, KAIKKI tehkää Herran Jeesuksen Nimessä.” Kolos.3:17. Poikkeusta ei ole.
      ”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta Nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt.4:12.
      Jeesus = Iesous (kreikaksi) = Yeshua (arameaksi) = YEHO’shua (hepreaksi) = ”JHWH Pelastaa”. Jeesuksen nimeen sisältyy siis Jumalan nimi JHWH.

      Jatkuu ...

    • Ymmärrän.ja.näin

      On tärkeää ymmärtää Isän Jumalan ja Jeesuksen nimen yhteen kuuluvuus! Mutta ennen muuta meidän tulee ymmärtää, että Jeesus kuoli Ristillä meidän syntiemme tähden. Hän vuodatti verensä, että syntimme tulivat sovitetuiksi. Pelastajamme on Henkilö, Jeesus Kristus! Emme siis usko pelastuvamme lausuessamme titteleitä: ”Isä, Poika ja Pyhä Henki”. Niiden lausuminen on turhaa ja tyhjää uskonnollista muotomenoa. Raamattu ei opeta sellaista käytäntöä.

      Vanhassa laulussa lauletaan: ”Kun toiset nimet kalvenneet on aivan, nimi Jeesus vielä jää. Sen kauneutta kautta iäisyyden lunastetut ylistää. Nimi yli kaiken ompi Jeesus. Ei maailmassa kauniimpaa…”.

      Kaikki valta on annettu Jeesukselle. Joh. 5:19-47. Hän on ”Immanuel, Jumala meidän kanssamme.” Matt. 1:23.

      • kaste.on.välttämätön

        Uskovien upotuskaste on edellytys sille, että saa synnit anteeksi. Joka uskoo ja sen tähden kastetaan, pelastuu. Joka ei usko, hänhän ei ole silloin kastettukaan, joten hänet tuomitaan.

        Mk 16: 15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Kaste otetaan uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen, jotta synnit saataisiin anteeksi. Pääsääntö on ettei syntien anteeksiantoa ei voi olla ilman kastetta. Tässä kohdassa sanotaan nimenomaan, että kasteessa saadaan synnit anteeksi. Se ei ole uskon kanssa ristiriidassa, koska kaste otetaan uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Ap.t 2:38: Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Mk 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

        Raamattu opettaa, että kasteessa pestään synnit pois.

        Ap.t 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

        Kun on ottanut Raamatun opetuksen mukaisesti kasteen uskossa Jeesukseen Kristukseen saa hyvän omantunnon siitä, että synnit on annettu anteeksi. Se ei ole iholla olevan tomun poistamista, vaan nimenomaan hyvä omatunto siitä, että synnit on saatu anteeksi kasteessa.

        Golgatan ryöväsi oli niitä viimeisiä, jotka pelastuivat ilman kastetta, koska Jeesus antoi kastekäskyn vastan Golgatan tapahtumien jälkeen hieman ennen nousemista taivaaseen. Nyt on voimassa Jeesuksen säädös, ettei kukaan voi pelastua ilman uskovien upotuskastetta.

        Henkikaste ei korvaa vesikastetta. Kun Corneliuksen perhe oli saanut Pyhän Hengen, niin Pietari käski heidän ottaa upotuskasteen. Ilman sitä kun ei ole syntien sovitusta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

        Ap.t 10:47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" 48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.


    • Pyhyyteen

      Totta se on.
      Kaste on välttämätön synnit anteeksi saaneille.

      • kaste.on.välttämätön

        Sanoit väärin.

        Ei ole syntien anteeksiantoa, jos ei ota kastetta. Synnit saa anteeksi vasta kasteessa.

        Ap.t 2:38: Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Mk 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

        Mk 16: 15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'


    • >>Raamatun mukaan ja lähi-idän patriaarkaalisessa yhteiskunnassa alku-srk aikana ja tänään, mies on perheenpää. Joka pääsääntöisesti päättä koko perhekunnan uskonnosta.>>

      Entä jos mies haluaa kääntyä Islamiin tai hindulaiseksi tai ateistiksi? Täytyykö perheen tehdä samoin?

    • >>Shabbat Shalom Pyhät sisaret ja veljet Yeshuassa !>>

      Kannattaisi kääntyä juutalaiseksi kun hebrean kieli on jo niin hyvin hallussa.

    • Ensin.armahdus.sitten.k

      Jos kastetaan synneissään eläviä, jotka eivät vielä ole ottaneet vastaan syntien anteeksi antoa Jeesuksen veren kautta, ollaan samassa asetelmassa lapsikasteen kanssa.

    • Synteihin.jäit

      Vapaakirkko on ekumenisen liikkeen täysjäsenkirkko yhdessä Marian-palvojien kanssa. Sellaisessa yhteydessä kastaminen on vastoin Raamattua.

    • Älkää-menkö.liian.sivuun

      Ei nyt sentään vapaakirkossa fyysisesti murhaajia olla.

    • Emotionaalinenko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe