Kuinka kauan "harjoituskorvakoruja" nyt sitten tulee pitää?

tietämätön

Netissä lähes joka sivulla on eri ohje kuinka kauan niitä tulee pitää, ja vaihtelu on parista viikosta kolmeen kuukauteen. Mikä on se oikea aika?

56

24943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12

      Vuosi.

      Eli kunnes on oikeasti parantunut eikä arista millään mittakaavalla. Muutamasta kuukaudesta vuoteen.

      Toivottavasti et ottanut ammuttuja kirurginteräskoviksia... näin hankitaan ikuinen nikkeliallergia joka Ei parane Ikinä.

      • liz

        Otin huhtikuussa ampumalla reiät ja sanottiin et pitää pitää 4-6 vk.


      • Anonyymi

        Sori oon vähän myöhässä.😅Mutta kyllä varmaan joku näitä lukee :).Heinäkuu alkoi tässä pari päivää sitten.Aion ottaa kesälomalla korvikset luultavasti ens viikolla :D.Otan kai kultajousessa ampumalla😚.Ja suurin osa ottaa ampumalla,ei siinä tuu mitään ”ikuista allergiaa”.Äitilläni on nikkeliallergia mutta katotaan tuleeko mulle😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori oon vähän myöhässä.😅Mutta kyllä varmaan joku näitä lukee :).Heinäkuu alkoi tässä pari päivää sitten.Aion ottaa kesälomalla korvikset luultavasti ens viikolla :D.Otan kai kultajousessa ampumalla😚.Ja suurin osa ottaa ampumalla,ei siinä tuu mitään ”ikuista allergiaa”.Äitilläni on nikkeliallergia mutta katotaan tuleeko mulle😃

        ei korviksien ottamisest mitään nikkeli allergiaa tuu, jos tulee niin aina se sul on ollu mut et oo välttämät huomannu


      • Anonyymi

        Ei liity tähän asiaan mutta oon aina luullut että olen ainoa joka on täällä 2021😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liity tähän asiaan mutta oon aina luullut että olen ainoa joka on täällä 2021😂

        Mäkin tää!😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liity tähän asiaan mutta oon aina luullut että olen ainoa joka on täällä 2021😂

        Oonko ainoa joka on 2022


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oonko ainoa joka on 2022

        Et oo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oonko ainoa joka on 2022

        et


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oonko ainoa joka on 2022

        Et xd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et oo

        Et nii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liity tähän asiaan mutta oon aina luullut että olen ainoa joka on täällä 2021😂

        hahaha mä oon tääl 2022


      • Anonyymi

        Mä kyllä pidin alle kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et

        Ettt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oonko ainoa joka on 2022

        Et ole😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettt

        Ketää 2023🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketää 2023🤭

        Minä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketää 2023🤭

        mä lolllll


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketää 2023🤭

        🫣🫣🫣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketää 2023🤭

        Mä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liity tähän asiaan mutta oon aina luullut että olen ainoa joka on täällä 2021😂

        mä luen tätä vuonna 2023 :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hahaha mä oon tääl 2022

        mä oon tääl 2023😜😜


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketää 2023🤭

        Minä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketää 2023🤭

        Mää🫡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketää 2023🤭

        määki😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketää 2023🤭

        Minä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketää 2023🤭

        Jooo!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oonko ainoa joka on 2022

        oonko ainoa joka on 2023


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketää 2023🤭

        minää🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketää 2023🤭

        otin tnää kolmannet ja neljännet niin kauan kestää et saan vaihtaa korvakorut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketää 2023🤭

        mä oon 2024


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä oon 2024

        Sama 😋


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama 😋

        Mieki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieki!

        Samaa


    • 4-6 viikkoo

      Mulle sanottiin että niitä täytyy pitää 4-6 viikkoo.Ite pidin 4 viikkoo kun ne parani niin
      hyvin.

    • annjieninza

      Se riippuu myös miten ne oot laittanu. Ite laitoin Kultajousessa sellasella "pyssyllä" nii sanottii et pitää pittää 4-6 viikko ja pidin 4-5 viikkoo... Isosisko kävi laittaa sellasella lävistäjällä joka teki reiät lävistys neulalla ii piti pittää 3 viikkoo.. Se myös riippuu kuinka hyvin ne paranee :) Hyvä ettet ottannu iha heinä kuussa ku sillo kaikki haavat tulehtuu helposti :) HAHAHHAHAHA tylsää :d

    • towardthebrightlight

      Minulle aikanaan sanottiin että neljä viikkoa. Senkin jälkeen kannattaa aika pitkään käyttää vain "aitoja" koruja, siis lähinnä kullasta tehtyjä koruja. Halpoja muotikoruja kannattaa ryhtyä käyttämään vasta sitten kun lävistys on kokonaan parantunut, ja siihen kyllä saattaa mennä aika pitkä aika. Ja monillehan ns. rihkamakorut eivät sovi lainkaan, kun on nikkeliallergiaa tai muuten herkkä iho.

    • Ööppää (:

      Kun itselleni otin ekat korvikse niin se oli se 5viikkoo, tietty riippuu siitä miten hyvin parenee , ja pyöritteleekö & putsaa reikiä
      &
      Kun tin toiset reijät niin pitinvaan 4viikkoo mutta pidin 5viikkoo (:

    • Vastaaja642t5

      Tänään kävin ottammassa ja sanoivat että 6 viikkoa :) JA ekat korvikset pidin kans jtn pari kuukautta :)

    • mun vastaus

      Ise pidin muistaakseni vajaan kolme viikkoa ja mitään ongelmia ei tullut. Toki yksilöllistähän tuo varmasti on.

    • Nikkeliallergikko

      Omasta kokemuksesta voin suositella Blomdahlin korvakoruja (www.lillagunilla.net), ainoat korvikset joita nikkeliallergikkona voin pitää!

    • JörögenHei

      No niin,
      täältä löysin keskustelua korvareistä.

      Semmoista minulla tässä vaan, että jouluaaton aattona eli vajaa kolme viikkoa sitten laitatutin itselleni korvareiät (vanhalla iällä). Tänään kuitenkin kävi niin, että jo ennestään löysästi ollut harjoituskorvakoru irtosi suihkusta tullessani. (Yritin aiemmin korjata harjoituskorvakorua, jottei olisi irronnut, mutta onnistuin huonosti) Putsasin korvalehden desinfiointiaineella, putsasin desinfiointiaineella myös hopeisen (tietääkseni hopeisen) kultasepänliikkeestä ostetun korvakorun.

      Kysymys kuuluu:
      Miten käy? Onko iso moka, korvalle kova koitos kun harjoituskorvakoru irtosi? Olisiko se pitänyt asettaa takaisin?

      Jotenkin ymmärsin, että sitä ei kannata yrittää laittaa takaisin. Tai ainakin kultasepänliikkeessä neuvottiin heittämään harjoituskorvikset pois ottamisen jälkeen menemään.

      • Anonyymi

        Ei haittaa, mutta kannattaa heti laittaa toinen korvakoru tilalle! Eikä muuten kannata käyttää desinfiointiainetta, koska se kuivattaa ihoa ja tappaa sen hyviä bakteereja. Sen sijaan kannattaa käyttää esim. apteekista saatavaa suolaliuosta :)


    • Vastaajaa

      Usein sanotaan 4-6 viikkoa mutta jollain voi kyllä parantua nopeamminkin.

    • Anonyymi

      Tein hakaneulalla ite korvaa lävärin ja sitä joka ilta desinfioin ja vaihoin sit 2kk pääst koruun eikä tulehtunu jne

    • Anonyymi

      Vähän vanha aloitus, mutta jatkoa tulee 😁 Itse otin muutama vuosi sitten ensimmäiset korvakoruni koruliikkeessä ampumalla. Suositeltiin 4-6vk pitämään harjoituskorviksia ja vaihdoin about kuukauden käytön jälkeen tilalle toiset korvikset. Reiät paranivat nopeasti, vaikka osa kertoo välillä tulehduksista tms. Ihanat korvikset löytyi täältä: https://laatukoru.fi/collections/korvakorut

    • Anonyymi

      Se varmaa riippu siitä, että miten korvikset on otettu ja mihin ne on otettu. Mä otin noin 3 viikkoo sitten toiset reijät korviin ja ohjeessa sanotaan, että harkkarikorviksia pidetään yhen kuukauden ajan minimissään. Rengaskorviksia ei saa pitää kahteen kuukauteen, joka surettaa ihan sikana, koska ite rakastan rengaskorviksia :/

      • Anonyymi

        Siis miten niin ei saa pitää rengaskorviksia kahteen kuukauteen? Missä tällainen tapa on?
        Minun ensimmäiset korvikset olivat kultaiset renkaat. Mitään harjoituskorviksia ei ollut kellään missään vaiheessa, vaan heti suoraan oikeat korvakorut, jotka moni sai rippilahjaksi. Hyvin paranivat vasta reijitetyt korvat oikeiden korvisten kanssa.


    • Anonyymi

      Mitä on harjoituskorvikset? Minulla ei sellaisia koskaan ollut. Aikoinaan ostin kultasepän liikkeestä pienehköt kultarenkaat, pyysin samalla reijittämään korvat ja laittamaan renkaat paikoilleen. Reijät tehtiin jonkinlaisilla lävistyspihdeillä. Aluksi oli vähän kipeät mutta parani nopeasti. Kultarenkaat olivat käytössä jatkuvasti yli vuoden, kunnes ostin vaihtelun vuoksi pienet kultapallot.

      Reijät ovat korvissa vieläkin yli 10 vuoden jälkeen ja koruja on kertynyt, mutta vain jalometallisia.

    • Anonyymi

      Siis tosiaan, mitä noi harjoituskorvikset on? Mikä niiden hyöty on? Minullakaan ei ole ikinä ollut harjoituskorviksia, suoraan normaalit kultarenkaat. Ei ongelmia.

    • Anonyymi

      Ei korviin mitään "harjoituskorviksia" tarvita! Mitä ne sitten onkaan.

      Oikeat korvikset, joko kultaa tai hopeaa, heti reikiin. Paras on kevyet renkaat ensimmäisinä koruina tai muu kevyt malli. Vaihtaa voi ja saa heti, kun se onnistuu kivuttomasti.

      Kenenkään ei koskaan kannata pitää pitkää aikaa eli muutamaa tuntia kauemmin muita kuin kultaisia tai hopeisia korvakoruja. Muussa tapauksessa on allergiariski lähellä.

    • Anonyymi

      Kun alkaa peruukki hajoamaan tai haista.

    • Anonyymi

      Itse tein itse paripäivää sitten ja mulla on treenit 2 päivän päästä ja sielä ei saisi pitää korvakoruja niin otanko ne pois vai skippaanko treenit vai livahdinko sinne korvikkeiden kanssa

    • Anonyymi

      Minulla on jo yhdet jotka sain 5 vuotiaana ja nyt uudet ja olen pitänyt niitä joku viisi viikkoa ja menee läpi hyvin ja olen 11v.

    • Anonyymi

      lapamato maissi kurva monika

    • Anonyymi

      Laitoin reijät kultajousessa ampumalla 5 vko sitte ja oon putsannu 2-3 kertaa päivässä kerran tuli jotai mätää mut siitäki jo 3 vko. Tuleeko siitä mitää jos vaihtais ny hoitokorviksista renkaisiin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe