Olen joka päivä poikennut sivustolla odottaen löytäväni jokapäiväisiä tavallisia tapahtumia, kuitenkaan ei ole sattunut osumaan silmiini.
Enkö ole ollut tarpeeksi tarkkaavainen sellaisia löytääkseni, vai eikö ketään enää kiinnosta muu kuin politikointi ja muualla maailmassa sattuneet ”kommellukset”
Muistanko väärin kun muistelen ennen täällä kirjoiteltun itseä koskevistakin jutuista, vai olenko väärässä.
Itselleni kun ei nykyisin mitään kerrottavaa satu niin lukisin mielelläni toisten päivän tapahtumista.
Olen poikennut pari kertaa tuolla vanhassa kodissani, siellä on niin sekaisin koko peltotilkku, peruna-ja mansikkamaakin täysin rikkaruhojen vallassa . Omenapuut olivat niin kukkien peitossa keväällä , nyt mansikkamaa, saa nähdä tuleeko mitään valmista kun linnut ovat vallanneet koko ympäristön.
Toin sieltä alun juhannusruususta nykyisen kotini ikkunan alle. En ole tosin niin kovin hyvässä kunnossa enää , että voi käydä niinkin ettei se minulle kuki enää, mutta jääpähän tuohon ruohonleikkaajan kiusaksi.
Niin kuin huomaatte, pienet ovat minulla touhut .
Älkää nyt heti tyrmätkö minun täällä kirjoittamistani vaikka kuulunkin tuonne senioreitten ”loosiin”
Kiitos Ullamirjami kun vastasit minun palveluasunnosta antamaani kantaan.
Päivien tapahtumia.
12
100
Vastaukset
- hei fiiuliin
Oletko lukenut kahvipirttiä, siellähän ne just kertoo näistä tavallisista päivän tapahtumista, Itse olen pelkkä puskis, en sinne uskalla mennä mutta kivaa on lukea.
Tervehdys Sinulle fiiulin!
Mukavaa, että annat kuulua itsestäsi. Poikkea ihmeessä Kahvipirttiin. Jos et muuten löydä, suunnistapa kahvin tuoksun mukaan!
Ja kyllä "pelkät puskiksetkin" ovat tervetulleita pirttiin juttelemaan.
Jokainenhan on kerran ensikertalainen, ja niin olin minäkin aikoinani, mutta ei minua kukaan pois häätänyt. Jopa varjo-olentoni Puskasuleima olisi valmis muuttamaan Kahvipirttiin, kun siellä on niin mukava henki, mutta enhän minä niin suulasta naista mukavien ihmisten riesaksi päästä. Joskus hän pääsee salaa livahtamaan, ja livahtakoon nyt, kunhan on ihmisiksi ja muistaa antaa muillekin puheenvuoron.
Olenkohan minä tullut Puskasuleimaan vai Puskasuleima minuun, kun käytämme pitkiä puheenvuoroja.
Eikä tällä kertaa muuta kuin kun tavataan niin hymyillään.
(j.k. pidän peukkuja, että juhannusruususi menestyy ikkunasi alla)- fiiuliin**
Hei sinulle puskis.Onko sinulle kynnys liian korke, vai miksi et uskalla kahvipirttiin mennä?
Minä olin muutama vuosi sitten siellä vakituinen kävijä, mutta en voinut mitään kun se kahvinjuonti alkoi kyllästyttämään ja kakkujen ja hyvän ruoan tuoksu ärsyttää vieläkin hajuaistiani täällä seinien ulkopuolellakin.
Että se siitä ja sinne menemisestä....
- tavallinen tylsä päi
vä.
Tänään kolea päivä, vasta iltapäivällä alkoi lämpenee, uimahalliin yritin mutta oli aivan täynnä ihmisiä, kaikki kopit oli varattu ei yhtään vapaata,
joten siinämielessä päivä meni pieleen,
Siispä suuntasin auton nokan kauppaan ja ostin jotain syötävää loppuviikoksi. - kiitos!
Eipä ne useimmat arjen päivät sisällä mitään maatakaatavaa.
Tämän päiväisistä on mukavinta kisat telkkarissa, kun urheilu on aina kiinnostanut.
Toinen maistuva, oli lakritsatuutti, kunnon kermajäätelöä.
Ennemmin nautin harvemmin kunnon jätskiä, kuin jotain kasvisrasvasta tehtyä.
Mutta, kukin kuin tykkää.
Monesti on omakin tulevaisuuteni mietityttänyt, jos sitä suodaan.
Tässä talossa olemme asuneet vuosikymmeniä, kaikki paikat täynnä tavaraa.
Auto mahtunut autotalliin joskus muinoin.
Ilmoja on pitänyt, viileää, muttei minun ruppini mitään hirmuhelteitä kaipaakaan.
Mukavasti kirjoitit, ystävällisen kauniisti.
Luin mielikseni. - *Kukkahame*
Niitä arkisia hommia tykkäisin myös seurata ja lukea mitä toiset ahertaa.
Tämä aloitus on aivan tarpeeseen, tulee jotain päivän askareista kerrottua, jokainenhan jotain sentään pitkän päivän mittaan keksii.
Itse kävin oksasaksilla katkomassa kuivia oksia sireeneistä, juurivesojakin poistin onnistuneesti.
Tuolla toisessa päädyssä näyttää olevan muutama lupiini, ne leviää kuin kulovalkea, toivottavasti 'lapset leikki' jotain kukkaleikkiä ja tarvitsevat juuri noita.
Tuossa kesällä kerätyssä oksakasassa talvehtii mustarastas ja pitää selvää rajaa jotka yrittävätkin mennä sinne suojaan, sepelkyyhky taisi viime talvena päästä hyyryläiseksi, toisella sivustalle.
Ja nyt on jo ikävä pielustaa jos vaikka sinne lähden askeleeni suuntaamaan. - Niin minäkin....
Elämä on päivissä ja päivissä on elämä.
Kaikissa päivissä ei ole kertomista, mutta joskus elämä yllättää ja järjestää tapahtumia yllin kyllin.
Eilen meni päivä järjestäessä varastoa johon on kertynyt vaatteita ja romua. Vuosien varrella kun laittaa tuon ja tuon talteen, jos vaikka joskus tulis käytetty, on nyt edessä aika jolloin tilassa on ihan liikaa tavaraa, liikaa sellaista mitä ei koskaan tarvinnut.
Pääkin alkaa olla kuin vanhan talon ullakko, tavaraa on, mutta tarvitsemaansa ei löydä.
Kaiken keskeltä sattui käsiin aarteitakin.
Kirpputoritavaraa, koska toisen romu on toisen aarre kun sen sattuu käsiinsä saamaan ja niinpä kirpparille kertyi tavaraa.
Monta säkillistä vein hyviä vaatteita keräykseen, sinne nieluun katosivat myös monen kengät, hyviä, liian pieniksi vain käyneet käyttäjilleen.
Harrastatteko kirpputoreja?
Nyt minulla olisi paljon tavaraa, hyvää ja halpaa, ei kaikkea raski heittää pois, ei sitten millään.
Sellainen sitä ihminen vain on, säästää kaiken varalta, jos vaikka laihdun, jos joku haluaa, tms. selityksiä.
Fiiuliin, minunkin mansikkamaani kasvaa pitkää heinää, kukkamaat rikkaruohoa ja perunapelto koivua.
Sellaista se on elämä, mutta juhannusruusuni kukkivat siellä pihalla edelleenkin, ja hedelmäpuut ja pensaat kasvattavat satoa, olinpa siellä tai en.... toivottavasti saan nauttia niistä hedelmistä vaikka pihalla en enää astele päivittäin. Niin, ne mansikkamaat, pitäisi mennä yrittämään jos jaksaisi suurimmat ruohot repiä.
Taitaa kuitenkin olla parempi jättää lintujen ruoaksi,tarvitsevathan nekin syömistä, vaikka kyllähän näin kesällä pikkulinnutkin metsäruokinnalla pärjää.
Katselin karviaismarja pensaita myös käydessäni, niissä on paljon tulossa marjaa. Söin yksin viime kesänäkin kaikki marjat neljästä pensaasta.
Tänään kävin toisen puoliskoni tuhkat maahan laskemassa.
Ei se hauskinta tekemistä ollut ja vielä kolkommaksi teki sen kun korkealla kirkonmäellä tuuli puhalsi niin että sydänkin kohmettui vielä lisää.
Mutta parempi olla kirjoittamatta enempää kun on niin ikävää kerrottavaa. Huomenna paistaa aurinko kuitenkin ja ilmat alkaa lämpenemään että yritetään nauttia elämästä ikiävyyksistä huolimatta.- tuttu
Mukavaa kun poikkesit!
Mikäli oikein ymmärsin on sinulla suruaika. Osanottoni jos tilanne tuollainen on.
Toivon, että voit mahdollisimman hyvin. Ikä asettaa rajoituksia hyvälle voinnille, mutta kun pääsi toimii, niin kuin näkyy, on paljon "reilassa".
Jos säryiltä saa rauhan olo minusta kelvollinen.
Kirjoittele palstalle kun kaipaat juttuseuraa!
Kiitos sinulle"tuttu".
Tuntui oikein hyvältä kun edes yksi entinen , vaiko ehkä nykyinenkin tuttu,otti osaa nykyiseen tilanteeseeni.
Kyllä se tästä jatkuu, kuinka pitkään, sitähän ei kukaan osaa aavistaa.
Tähän ikään nähden vointinikin on jonkunlaisessa kunnoossa, kenellä niitä vaivoja ei olisi.
Joskus sattuu tapauksia kuuluviin tai näkyviin että nuoremmilla noita
kiputiloja saattaa olla .hurjasti useammin.
Kyllähän minä yritän joskus kirjoitella tännekin, mutta loppuu useimmiten alkutekijöihinsä.- Entinen mimmi
Oikein mukavaa kuulla entisistä palstatutuista, elämä meitä vaan kuljettaa kohti iätöntä elämää, joten kuntokin sitä mukaa rapistuu. Niin se on minullakin, entinen mimmi täällä kirjoittelee, ikää on karttunut tännekin, päivä kerrallaan koetan taapertaa eteenpäin. Vielä on oma asunto pään päällä, mutta hiukan olen tehnyt tutustumiskierroksia noihin hoitokoteihin. Ennakkoon on parempi katsella itse, josko miueluinen löytyisi, ennenkuin jälkikasvu väkisin vie minne ne haluavat....)))).
Oli sinulla Fiiulin hienoja runoja silloin, kun usein palstalla kävit.Toivottavasti runosuonesi pulppuaa taas meidän iloksemme, kauneudesta ja runoudesta ei saa tarpeekseen koskaan. Onni sillä, kellä se taito on.
Hyvää vointia ja kauniita päiviä jatkukoon.
Kesäaikana ei yleisötapahtumista ole puutetta. Tuppaavat olemaan niin etäällä, että oma kulkuneuvo on paikallaan.
Tänään mm. Ylämaan jalokivimessut ovat päättymässä. Suurin yleisötapahtuma ehkä kuitenkin EM-kisat Helsingissä.
Joko lie akankannonkisat Sonkajärvellä käyty. Vähän samalla suunnalla käydään ens pyhän tienoilla yleisurheilun Lapinlahden kisat.
Perskuta! Taitaa jäädä olumpppiakisat Thamesin rannalla tällä kertaa jäädä väliin, vajaan 4 vk;n päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313527- 1231399
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111331- 711048
- 581041
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871026olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26967Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38941Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67920Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78875