Miksi jätin islamin

Ex-muslimi nykyään

Olen ollut muslimi ja jättänyt islamin. En kestänyt enää jatkuvaa kiusaamista ja sättimistä siitä kuinka huono olen uskonnossani. Toiset muslimit haukkuivat minua aivan järkyttävästi ja levittelivät asioitani ympäriinsä. En vain jaksanut heitä enää.
Jätin islamin muslimien takia!
Suomessa on todella vaikeaa olla muslimi koska täällä muslimeita on niin vähän ja jos joutuu silmätikuksi käännynnäisten keskuudessa, kiusaaminen on aivan hirveissä mittakaavoissa.

Muslimit epäilivät koko muslimiaikani minun uskoani ja se sattuu vieläkin koska uskon yhä edelleen yhteen jumalaan, mutta en halua olla muslimi muslimien kiusaamisen takia.
Sen vain sanon että miettikää tarkkaan sitä haluatteko alkaa muslimeiksi vai haluatteko pitää oman elämänne itsellänne vai toisten ihmisten riepoteltavana. Ei kiitos enää mitään uskontoja elämääni, sain tarpeekseni totaalisesti "uskovaisista" muslimien takia.

190

2809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saman kokenut

      ikävää.Et ole ainoa joka on kokenut tuon, minuakin kiusattiin kun olin muslimi, sittemmin tajusin onneksi jättää islamin!!Se kiusaaminen on aivan hullua ja ihan sama miten hyvin koitat uskonnon sääntöjä noudattaa, aina teet kuitenkin väärin.

      • Ex-Muslimit Kertovat

        Kiusaaminen ja syvän häpeän luominen tyttöjen sydämeen on Islamin ytimessä. Islamissa nainen on synnin tyyssija. Pitää peittää pää, parfyymi kielletty, kosmetiikka kielletty, kynsilakka kielletty, liikkuminen ulkona ilman naista kielletty, lapsuus kielletty 9 ikävuoden jälkeen, sillä tuossa iässä etsitään jo lapselle puolisoa.

        Katso shokeeraava 3 videon sarja jossa 3 naista kertovat mitä oli olla muslimityttö islamistisessa maassa, ja miten he pakenivat:

        http://frontpagemag.com/2012/jamie-glazov/how-islam-ruined-my-life-on-the-glazov-gang-2/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed: fpm (FrontPage Magazine » All)


      • Korjaus..
        Ex-Muslimit Kertovat kirjoitti:

        Kiusaaminen ja syvän häpeän luominen tyttöjen sydämeen on Islamin ytimessä. Islamissa nainen on synnin tyyssija. Pitää peittää pää, parfyymi kielletty, kosmetiikka kielletty, kynsilakka kielletty, liikkuminen ulkona ilman naista kielletty, lapsuus kielletty 9 ikävuoden jälkeen, sillä tuossa iässä etsitään jo lapselle puolisoa.

        Katso shokeeraava 3 videon sarja jossa 3 naista kertovat mitä oli olla muslimityttö islamistisessa maassa, ja miten he pakenivat:

        http://frontpagemag.com/2012/jamie-glazov/how-islam-ruined-my-life-on-the-glazov-gang-2/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed: fpm (FrontPage Magazine » All)

        Liikkuminen ilman miestä kielletty, piti yllä lukeman.


      • todellisuus
        Ex-Muslimit Kertovat kirjoitti:

        Kiusaaminen ja syvän häpeän luominen tyttöjen sydämeen on Islamin ytimessä. Islamissa nainen on synnin tyyssija. Pitää peittää pää, parfyymi kielletty, kosmetiikka kielletty, kynsilakka kielletty, liikkuminen ulkona ilman naista kielletty, lapsuus kielletty 9 ikävuoden jälkeen, sillä tuossa iässä etsitään jo lapselle puolisoa.

        Katso shokeeraava 3 videon sarja jossa 3 naista kertovat mitä oli olla muslimityttö islamistisessa maassa, ja miten he pakenivat:

        http://frontpagemag.com/2012/jamie-glazov/how-islam-ruined-my-life-on-the-glazov-gang-2/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed: fpm (FrontPage Magazine » All)

        Tämän sivuston kautta saat kaunistelematonta tietoa islamista
        http://aikapommi.wordpress.com/


        Suosittelen tutustumaan sivustoon, jos vähääkään olet kiinnostunut
        islamista ja sen taustoista.

        Sisältää järkyttävää kuvamateriaalia!


      • todellisuus kirjoitti:

        Tämän sivuston kautta saat kaunistelematonta tietoa islamista
        http://aikapommi.wordpress.com/


        Suosittelen tutustumaan sivustoon, jos vähääkään olet kiinnostunut
        islamista ja sen taustoista.

        Sisältää järkyttävää kuvamateriaalia!

        Järkyttävää propagandaa. Kuinka pieni mieli täytyy olla, että jaksaa uskoa tuollaisiin valheisiin?


      • 6+1
        a.yahya kirjoitti:

        Järkyttävää propagandaa. Kuinka pieni mieli täytyy olla, että jaksaa uskoa tuollaisiin valheisiin?

        Kaikki, mitä tuolla sanotaan, on totta. Patologinen valehtelija a.yahya ei luultavasti edes uskaltanut avata ko. linkkiä, koska pelkää saavansa "tartunnan" ajattelusta, mikä johtaisi kriittisyyteen ja siten islamista luopumiseen.


      • hyhyija
        a.yahya kirjoitti:

        Järkyttävää propagandaa. Kuinka pieni mieli täytyy olla, että jaksaa uskoa tuollaisiin valheisiin?

        Kuka ne videot mielestäsi on tehnyt? Esiintyjät ovat ainakin kovin islmailaisten näköisiä. Kuinka pieni mieli täytyy olla, että menee esiintymään tuollaiseen, jos kaikki on vain propagandaa.


      • Jake Waits
        a.yahya kirjoitti:

        Järkyttävää propagandaa. Kuinka pieni mieli täytyy olla, että jaksaa uskoa tuollaisiin valheisiin?

        Yksilöi syytöksesi.


      • 3+2
        Jake Waits kirjoitti:

        Yksilöi syytöksesi.

        a.yahya ei enää vastaa, sillä hän - niin monen uskonveljensä ja -sisarensa tavoin - pakeni palstalta, kun jäi liian monta kertaa kiinni valheista eikä kyennyt enää keksimään minkäänlaisia selityksiä islamin brutaaliuksille.


      • 3+2 kirjoitti:

        a.yahya ei enää vastaa, sillä hän - niin monen uskonveljensä ja -sisarensa tavoin - pakeni palstalta, kun jäi liian monta kertaa kiinni valheista eikä kyennyt enää keksimään minkäänlaisia selityksiä islamin brutaaliuksille.

        Minulla on ihan oikea elämä ja pyrin antamaan aikaani niille, jotka ovat kiinnostuneita islamista.


      • 3+6
        a.yahya kirjoitti:

        Minulla on ihan oikea elämä ja pyrin antamaan aikaani niille, jotka ovat kiinnostuneita islamista.

        Et uskalla yksilöidä syytöksiäsi, sillä tiedät, ettet kykene siihenkään. Ainoa, mihin tällä palstalla olet kyennyt, on valehteleminen ja islamin brutaaliuksien (kuten ex-muslimien teurastamisen) ihaileminen.


      • 6+1 kirjoitti:

        Kaikki, mitä tuolla sanotaan, on totta. Patologinen valehtelija a.yahya ei luultavasti edes uskaltanut avata ko. linkkiä, koska pelkää saavansa "tartunnan" ajattelusta, mikä johtaisi kriittisyyteen ja siten islamista luopumiseen.

        Olen nähnyt kaiken mahdollisen, mitä islamin nimissä tehdään, mutta osaan ajatella ja ymmärrän, että islam ei hyväksy kaikkea sitä, mitä ihmiset tekevät.

        Sitä paitsi on kummallista, että väität minun olevan valehtelija vaikka minähän se muslimi olen ja elän islamia parhaani mukaan päivittäisessä elämässäni. Sinulla ja muilla foorumin lukijoilla tuntuu olevan islamista hyvin eksoottinen kuva, joka on syntynyt väärinkäsitysten kierteestä muovautuen äärimmäisen virheelliseksi ja radikaalisti erilaiseksi kuin mitä todellisuus on.

        Voidakseen elää uskossaan, muslimin on oltava erittäin kriittinen ja analysoitava asioita tarkasti.


      • 3+6 kirjoitti:

        Et uskalla yksilöidä syytöksiäsi, sillä tiedät, ettet kykene siihenkään. Ainoa, mihin tällä palstalla olet kyennyt, on valehteleminen ja islamin brutaaliuksien (kuten ex-muslimien teurastamisen) ihaileminen.

        Mitkä syytökseni minun on tarkoitus yksilöidä?


      • Pitkämuistinen
        a.yahya kirjoitti:

        Olen nähnyt kaiken mahdollisen, mitä islamin nimissä tehdään, mutta osaan ajatella ja ymmärrän, että islam ei hyväksy kaikkea sitä, mitä ihmiset tekevät.

        Sitä paitsi on kummallista, että väität minun olevan valehtelija vaikka minähän se muslimi olen ja elän islamia parhaani mukaan päivittäisessä elämässäni. Sinulla ja muilla foorumin lukijoilla tuntuu olevan islamista hyvin eksoottinen kuva, joka on syntynyt väärinkäsitysten kierteestä muovautuen äärimmäisen virheelliseksi ja radikaalisti erilaiseksi kuin mitä todellisuus on.

        Voidakseen elää uskossaan, muslimin on oltava erittäin kriittinen ja analysoitava asioita tarkasti.

        a.yahyalle

        Sinun kriittisyytesi Koraanin väkivaltaan yllyttävien suurien kohdalla on
        kuin lapsen paska sukassa !
        Et ole kertaakaan tuominnut niitä ihmisoikeuksia loukkaavina.


      • Pitkämuistinen kirjoitti:

        a.yahyalle

        Sinun kriittisyytesi Koraanin väkivaltaan yllyttävien suurien kohdalla on
        kuin lapsen paska sukassa !
        Et ole kertaakaan tuominnut niitä ihmisoikeuksia loukkaavina.

        Olet väärässä jo sen suhteen, että Koraanissa yllytettäisiin väkivaltaan.


      • dsokjsad
        a.yahya kirjoitti:

        Olet väärässä jo sen suhteen, että Koraanissa yllytettäisiin väkivaltaan.

        Miksi valehtelet? Koraanissa yllytetään väkivaltaan useissa jakeissa.


      • zsidskljds
        a.yahya kirjoitti:

        Mitkä syytökseni minun on tarkoitus yksilöidä?

        Yritä seurata ketjua.


      • 14+3
        a.yahya kirjoitti:

        Olen nähnyt kaiken mahdollisen, mitä islamin nimissä tehdään, mutta osaan ajatella ja ymmärrän, että islam ei hyväksy kaikkea sitä, mitä ihmiset tekevät.

        Sitä paitsi on kummallista, että väität minun olevan valehtelija vaikka minähän se muslimi olen ja elän islamia parhaani mukaan päivittäisessä elämässäni. Sinulla ja muilla foorumin lukijoilla tuntuu olevan islamista hyvin eksoottinen kuva, joka on syntynyt väärinkäsitysten kierteestä muovautuen äärimmäisen virheelliseksi ja radikaalisti erilaiseksi kuin mitä todellisuus on.

        Voidakseen elää uskossaan, muslimin on oltava erittäin kriittinen ja analysoitava asioita tarkasti.

        "islam ei hyväksy kaikkea sitä, mitä ihmiset tekevät."

        - Tämä osoittaa sinun olevan joko tietämätön tai valehtelija.

        "väität minun olevan valehtelija"

        - Palstalaiset pitävät sinua valehtelijana, sillä olet lukemattomia kertoja valehdellut heille siitä, mitä lukee Koraanissa ja sunnassa.

        "minähän se muslimi olen"

        - Jep, ja teikäläisten on Koraanin ja sunnan mukaan luvallista ja jopa pakollista valehdella ei-muslimeille suo­jel­lak­­seen intressejään ja ajaakseen islamin etua.

        "äärimmäisen virheelliseksi ja radikaalisti erilaiseksi kuin mitä todellisuus on."

        - Oletko katsonut, mitä maailmalla tapahtuu? Oletko lukenut, mitä Koraanissa ja sunnassa sanotaan? Asioihin perehtynyt huomaa, että tosiasiassa sinulla on joko erittäin vääristynyt kuva islamista ja maailman menosta, tai sitten olet huono valehtelija.

        "muslimin on oltava erittäin kriittinen ja analysoitava asioita tarkasti"

        - Muslimi ei saa ajatella islamista mitään kriittistä. Ethän sinäkään uskalla/osaa kyseenalaistaa uskontoasi...


      • Unger von Jänger
        a.yahya kirjoitti:

        Olet väärässä jo sen suhteen, että Koraanissa yllytettäisiin väkivaltaan.

        Eikös Koraanissa käsketä vääräuskoinen aina tavattaessa tappaa? Mitäs tuo on muuta kuin pahinta mahdollista väkivaltaa?


    • Muslimah-84

      Täytyy todeta että ymmärrän aloittajaa hyvin vaikka itse en muslimina voi tietenkään pitää siitäe ttä joku muslimi jättää islamin. Suomessa sen tietenkin saa tehdä koska täällä ei ole shariaa.Muslimit voivat olla uusille muslimeille ilkeitä ja siitä on puhuttu nyt paljon suomalaisten muslimien keskuudessa.Kiusaaminen ei kuulu islamiin ja kiusaavien muslimien pitäisi heti ryhdistäytyä ja lopettaa kiusaaminen!On suuri häpeä jos joku kiusataan ulos islamista!

    • Järkyttynyt exmuslim

      Koitin olla muslimi jonkun aikaa koska islamin mystiikka ja suufilaisuus kiinnostivat kovasti, mutta naisen huono asema islamin säännöissä mietitytti.
      Listaan tähän alle syitä miksi luovuin islamista:

      -Naisten ympärileikkaus todistettavasti islamin omien lähteiden mukaan on klitoriksen poisto eli nainen ei saa kokea orgasmia koskaan elämässään

      -Miehen ei tarvitse kysyä vaimoltaan lupaa jos hän haluaa ottaa useita vaimoja

      -Naisten ei tulisi käydä töissä

      -Ehkäisy ei ole sallittua islamissa muutamaa vuotta pidempää ja lasten määrän tulisi olla iso

      -Orjuus on sallittua islamissa ja mies saa harrastaa vapaasti seksiä orjatyttöjen kanssa vaikka ei ole naimisissa heidän kanssaan

      -Naisen ja miehen kivitysrangaistus toteutetaan eri tavoilla, nainen haudataan kaulasta alaspäin maahan ja mies vyötäröstä, jolloin miehellä on suurempi todennäköisyys kyetä kaivamaan itsensä ylös ja pelastaa itsensä. Kivitystä ei tehdä jos tuomittu saa kaivettua itsensä ylös

      -Mies voi kieltää vaimoaan lähtemästä kotoaan, hän voi jopa kieltää vaimoaan koskaan poistumasta kotoaan eikä vaimo voi sanoa mitään siihen

      -Niqab on monien islamin oppineiden mukaan pakollinen naiselle

      Tässä nyt niitä syitä joiden takia en halua olla muslimi vaikka jumalaan uskonkin

      • minna1999

        Olitko kauan muslimina muuten?

        Teit hyvän päätöksen. Jumalaan voi uskoa ilman mitään uskontojakin!


      • :( :( Exmuslimi
        minna1999 kirjoitti:

        Olitko kauan muslimina muuten?

        Teit hyvän päätöksen. Jumalaan voi uskoa ilman mitään uskontojakin!

        Olin muslimi noin vuoden ajan. Sitten ei vaan pää enää kestänyt niitä kaikkia miljooniä sääntöjä ja muslimien käytöstä toisiaan kohtaan. Musliminaiset etenkin osaavat olla todella hirveitä toisiaan kohtaan. Sitä on vaikea sanoin kuvailla edes.
        Uskon että jumalan tahto oli johdattaa minut pois islamin järkyttävistä kuvioista, ehkä se oli testi minulle siitä että uskonko yhteen jumalaan vai asetanko hänen rinnalleen muita jumalia kuten muslimit asettavat muhammedin ja tuomitsevat toisiaan jumalalle kuuluvilla valtuuksilla. Ei ihminen voi päättää toisen ihmisen kuolemasta esim. vain jumala voi.


      • minna1999
        :( :( Exmuslimi kirjoitti:

        Olin muslimi noin vuoden ajan. Sitten ei vaan pää enää kestänyt niitä kaikkia miljooniä sääntöjä ja muslimien käytöstä toisiaan kohtaan. Musliminaiset etenkin osaavat olla todella hirveitä toisiaan kohtaan. Sitä on vaikea sanoin kuvailla edes.
        Uskon että jumalan tahto oli johdattaa minut pois islamin järkyttävistä kuvioista, ehkä se oli testi minulle siitä että uskonko yhteen jumalaan vai asetanko hänen rinnalleen muita jumalia kuten muslimit asettavat muhammedin ja tuomitsevat toisiaan jumalalle kuuluvilla valtuuksilla. Ei ihminen voi päättää toisen ihmisen kuolemasta esim. vain jumala voi.

        Olen itse kokenut saman.. siksi tiedän tasan miltä sinusta tuntuu.. Olin itse muslimi yli 5 vuotta.. naisten kohtalo islamissa on aivan hirveä.. naiset alistuvat miehillensä tai heitä saa kurittaa.. mies saa päättää naisten asioista, menoista ihan kaikesta.. naista uhkaillaan enkelin kirouksella jos ei anna seksiä.. ei saa kritisoida mitään tai tapetaan..

        Jokainen voi itse päätellä, miksi islam ei huvita...


      • Henki pois?

        Aika pieni mahdollisuus Suomesa joutua kivitetyksi, mutta yleismaailmallisesti ajateltuna toisen ihmisen vahingottaminen on aina väärin, enkä voi ikinä uskoa, että mikään jumaluus sitä odottaisi tai vaatisi.
        "Kosto on minun", sanoo Herra.
        Samoin ihmisen silpominen on jumalanpilkkaa, koska Jumala on kaikkien uskontojen perustietojen mukaan ihmisen luonut omaksi kuvakseen.
        Millä oikeudella ihminen korjaan luojanluomaa? Siihen ei koskaan yksikään uskonveli ole antanut vastausta.

        Uskonto, joka kuolemanrangaistuksen sallii, ei ole oikea.
        Myös kristinuskossa on kuolemantuomio olemassa yhä vielä jossain päin maailmaa..

        Onko se Jumalan tahto?


      • Veikko.
        :( :( Exmuslimi kirjoitti:

        Olin muslimi noin vuoden ajan. Sitten ei vaan pää enää kestänyt niitä kaikkia miljooniä sääntöjä ja muslimien käytöstä toisiaan kohtaan. Musliminaiset etenkin osaavat olla todella hirveitä toisiaan kohtaan. Sitä on vaikea sanoin kuvailla edes.
        Uskon että jumalan tahto oli johdattaa minut pois islamin järkyttävistä kuvioista, ehkä se oli testi minulle siitä että uskonko yhteen jumalaan vai asetanko hänen rinnalleen muita jumalia kuten muslimit asettavat muhammedin ja tuomitsevat toisiaan jumalalle kuuluvilla valtuuksilla. Ei ihminen voi päättää toisen ihmisen kuolemasta esim. vain jumala voi.

        Jaa, et ollut oikea muslimi, melkein tulin petetyksi, onneksi kerroit totuuden....


      • ahmm

        itse asiassa

        islamissa seksi ilman avioliittoa on kokonaan kielettyä!


      • huomauttaja---
        ahmm kirjoitti:

        itse asiassa

        islamissa seksi ilman avioliittoa on kokonaan kielettyä!

        Paitsi, että mies saa harrastaa seksiä oman orjattarensa kanssa.


      • jep, jep
        huomauttaja--- kirjoitti:

        Paitsi, että mies saa harrastaa seksiä oman orjattarensa kanssa.

        Islamin opetusten mu­kaan mus­li­mi­mie­het voi­vat ji­ha­din yh­tey­des­sä lail­lisesti rais­ka­ta saa­liik­seen ot­ta­man­sa or­­ja­­nai­­set, ei­kä mies­ten varsi­naisil­la vai­moil­la, joita voi olla yh­destä nel­jään, ole mi­tään oi­keut­­ta kri­­ti­soi­da avio­mies­tään tämän pitä­mistä seksiorjista: http://islamqa.com/en/ref/10382


      • islamilainen
        jep, jep kirjoitti:

        Islamin opetusten mu­kaan mus­li­mi­mie­het voi­vat ji­ha­din yh­tey­des­sä lail­lisesti rais­ka­ta saa­liik­seen ot­ta­man­sa or­­ja­­nai­­set, ei­kä mies­ten varsi­naisil­la vai­moil­la, joita voi olla yh­destä nel­jään, ole mi­tään oi­keut­­ta kri­­ti­soi­da avio­mies­tään tämän pitä­mistä seksiorjista: http://islamqa.com/en/ref/10382

        Voi hyvä ihminne olet ymmärtänyt muslimia väärin.
        Islam on rauha uskonto, islam kunnioitta naisia.
        islamissa ei ole koskaan sanottu naisia saa raiskatta.
        Muslimi ei saa pitää orjia.
        Kun muslim tuli maailman orjat vapautettiin.


      • anti-islamilainen
        islamilainen kirjoitti:

        Voi hyvä ihminne olet ymmärtänyt muslimia väärin.
        Islam on rauha uskonto, islam kunnioitta naisia.
        islamissa ei ole koskaan sanottu naisia saa raiskatta.
        Muslimi ei saa pitää orjia.
        Kun muslim tuli maailman orjat vapautettiin.

        Voi hyvä ihminen miten kovasti yrität valehdella ei-muslimeille. Ilmeisesti kuvittelet, että ei-muslimit uskovat mielummin sinua kuin omia silmiään?

        Islam ei ole rauhan uskonto, vaan se yllyttää sotaan ym. väkivaltaan. Allah määrää Koraanissa muslimeja taistelemaan ei-muslimeja vastaan. Näitä määräyksiä löytyy mm. seuraavista Koraanin jakeista: 2:154, 2:190-195, 2:216-218, 3:110-111, 3:142-173, 3:195-200, 4:74-80, 4:84-85, 4:89-100, 4:104, 6:151, 8:15-18, 8:26, 8:36-40, 8:58-75, 9:1-29, 9:36, 9:73, 9:88-89, 9:111, 9:120, 9:123, 22:39-40, 47:4, 48:25, 57:10, 60:1-9, 61:10-13.

        Islam ei kunnioita naisia, vaan alistaa heidät omaisuudeksi, vangeiksi ja orjiksi - naisten alistaminen on Ko­raanissa (4:34) ilmoitettu Allahin tahdoksi, sillä "Allah on toisia suo­sinut enemmän kuin toisia", ja islamin laki määrää, että miehen on tarpeen vaatiessa kuritettava naista lyömällä, mikäli pelkää tä­män olevan up­piniskainen.

        Islam hyväksyy raiskaukset: http://wikiislam.net/wiki/Qur'an,_Hadith_and_Scholars:Rape

        Myös orjuus on islamissa täysin hyväksytävää, ja siihen jopa kannustetaan islamin teksteissä: http://wikiislam.net/wiki/Qur'an,_Hadith_and_Scholars:Slavery


      • Za

        HYppää kuuseen, ei KORAANISSA ole lakia että naisen täytyy tehdä ympärileikkauska, joten älä valehtele! ja JUMALA on sanonut että on hyvä mennä naimisiin se ei ole kielletty vaan sallittua ja itse sitten tiedät mitä avioliitossa tehdään! joten ennenkuin puhut mieti monta kertaa,,, huhhuh sinulle olet ollut muslimi mutta ainoastaan aivoilla et sydämmellä koska ihminen ku on sydämmellä tietää ja näkee totuuden.... ÄLKÄÄ KIRJOTTAKO OMIA JUTTUJANNE TÄNNE TAI NETISTÄ OTETTUJA vaan KORAANISTA olevia!


      • lkjgkljg
        :( :( Exmuslimi kirjoitti:

        Olin muslimi noin vuoden ajan. Sitten ei vaan pää enää kestänyt niitä kaikkia miljooniä sääntöjä ja muslimien käytöstä toisiaan kohtaan. Musliminaiset etenkin osaavat olla todella hirveitä toisiaan kohtaan. Sitä on vaikea sanoin kuvailla edes.
        Uskon että jumalan tahto oli johdattaa minut pois islamin järkyttävistä kuvioista, ehkä se oli testi minulle siitä että uskonko yhteen jumalaan vai asetanko hänen rinnalleen muita jumalia kuten muslimit asettavat muhammedin ja tuomitsevat toisiaan jumalalle kuuluvilla valtuuksilla. Ei ihminen voi päättää toisen ihmisen kuolemasta esim. vain jumala voi.

        musliminaiset ilkeitä toisia vastaan? näät liikaa unta... mene nukkumaan
        miksi syytätte vain musliminaisia en ymmärrä kattokaa vähän ympärillenne kristittyjä tai muita naisia miten he käyttäytyvät vanhempiaan kohtaan joka on 1000 kertaa pahempi juttu.... vievät vanhempiaan vanhainkotiin ku pää ei kestä hoitaa heitä? mutta islamissa lapsen täytyy hoitaa omat vanhemmat ja niin me teemmekin....


      • ksjkj
        jep, jep kirjoitti:

        Islamin opetusten mu­kaan mus­li­mi­mie­het voi­vat ji­ha­din yh­tey­des­sä lail­lisesti rais­ka­ta saa­liik­seen ot­ta­man­sa or­­ja­­nai­­set, ei­kä mies­ten varsi­naisil­la vai­moil­la, joita voi olla yh­destä nel­jään, ole mi­tään oi­keut­­ta kri­­ti­soi­da avio­mies­tään tämän pitä­mistä seksiorjista: http://islamqa.com/en/ref/10382

        älä valehtele, ei jihadissa naiset sodi ainoastaan miehet toisia vastaan.... SIIS OMG ihan oikeesti missä teijän silmät ja aivot on? menkää takaisin ekalle luokalle opettelemaan lukemaan.... ja vielä kerran jos tulee valheita oikeasti sitten ilmoitus menee tiedätte minne!


      • 3+2
        ksjkj kirjoitti:

        älä valehtele, ei jihadissa naiset sodi ainoastaan miehet toisia vastaan.... SIIS OMG ihan oikeesti missä teijän silmät ja aivot on? menkää takaisin ekalle luokalle opettelemaan lukemaan.... ja vielä kerran jos tulee valheita oikeasti sitten ilmoitus menee tiedätte minne!

        Jihadissa naiset ja lapset ovat muslimeille sallittuja kohteita. Profeettannekin hyökkäili viattomia siviilejä vastaan, otti lapset orjiksi ja naiset seksiorjiksi.


      • kjdjj
        3+2 kirjoitti:

        Jihadissa naiset ja lapset ovat muslimeille sallittuja kohteita. Profeettannekin hyökkäili viattomia siviilejä vastaan, otti lapset orjiksi ja naiset seksiorjiksi.

        EIKÄ OLE SALLITTU sinä et tiedä paremmin kuin minä itse, sinä et ole lukenut Koraania niin älä puhu valheita!!! Voi sua ku et nää totuuden avaa ihminen silmiäsi ennenkuin on liian myöhäistä!!!!


      • 9+3
        kjdjj kirjoitti:

        EIKÄ OLE SALLITTU sinä et tiedä paremmin kuin minä itse, sinä et ole lukenut Koraania niin älä puhu valheita!!! Voi sua ku et nää totuuden avaa ihminen silmiäsi ennenkuin on liian myöhäistä!!!!

        Kyllä ovat. Olen lukenut Koraanin ja lukemattomia haditheja, tiedän paljon islamista.


      • 9+3 kirjoitti:

        Kyllä ovat. Olen lukenut Koraanin ja lukemattomia haditheja, tiedän paljon islamista.

        Edellisen viestisi perusteella vaikuttaa siltä, ettet tiedä mitään islamista, koska ajattelet tosissasi islamin hyväksyvän mainitsemasi asiat.

        Ylipäätään, miksi profeetta, joka suojelee puita ja eläimiä ja pyytää anteeksiantoa muille ihmisille vilpittömyydessään, voisi vahingoittaa tai alistaa ketään?

        Oletko siis varma, että olet lukenut autenttisia islamin lähteitä? Epäilen pahasti, ettet pysty osoittamaan väitteitäsi todeksi.


      • 14+10
        a.yahya kirjoitti:

        Edellisen viestisi perusteella vaikuttaa siltä, ettet tiedä mitään islamista, koska ajattelet tosissasi islamin hyväksyvän mainitsemasi asiat.

        Ylipäätään, miksi profeetta, joka suojelee puita ja eläimiä ja pyytää anteeksiantoa muille ihmisille vilpittömyydessään, voisi vahingoittaa tai alistaa ketään?

        Oletko siis varma, että olet lukenut autenttisia islamin lähteitä? Epäilen pahasti, ettet pysty osoittamaan väitteitäsi todeksi.

        "ajattelet tosissasi islamin hyväksyvän mainitsemasi asiat." - Mutta niinhän se hyväksyykin! Katso vaikka Koraanista ja haditheista...

        "miksi profeetta, joka suojelee puita ja eläimiä ja pyytää anteeksiantoa muille ihmisille vilpittömyydessään" - Mitä höpiset? Sunnan mukaan 'profeetta' tuhosi ei-muslimien puita, tappoi ja kidutti vastustajiaan, raiskasi naisia, oli pedofiili jne.

        "voisi vahingoittaa tai alistaa ketään?" - Koska hän oli mitä ilmeisimmin hullu...

        "Epäilen pahasti, ettet pysty osoittamaan väitteitäsi todeksi." - Epäilen vahvasti, että yrität - taas- valehdella ei-muslimeille. Edes sinunlaisesi idiootti ei voi olla noin tietämätön islamista.


      • yksi jumala
        ksjkj kirjoitti:

        älä valehtele, ei jihadissa naiset sodi ainoastaan miehet toisia vastaan.... SIIS OMG ihan oikeesti missä teijän silmät ja aivot on? menkää takaisin ekalle luokalle opettelemaan lukemaan.... ja vielä kerran jos tulee valheita oikeasti sitten ilmoitus menee tiedätte minne!

        paljon aiemmin ilmestyneessä raamatussa varoitettiin vääristä profeetoista joita esim islam on.uusitestamentti perustuu anteeksiantoon ja sovintoon ihmisten ja jumalan kanssa.koraani on saatanasta joka eksyttää ihmisiä mutta saa synkän lopun...sanoohan sen järkikin


      • voi yhyreen kerran
        islamilainen kirjoitti:

        Voi hyvä ihminne olet ymmärtänyt muslimia väärin.
        Islam on rauha uskonto, islam kunnioitta naisia.
        islamissa ei ole koskaan sanottu naisia saa raiskatta.
        Muslimi ei saa pitää orjia.
        Kun muslim tuli maailman orjat vapautettiin.

        rauhan uskontopa hyvinkin..muuten vain kivitellään ,katkotaan jäseniä ,leikellään pikkutyttöjen pimpit,räjäytellään ihmisiä taivaan tuuliin ja hypitään ja mesotaan mielenosituksissa kuin vähä-älyiset jne.jne oliskohan sanat rauha ja väkivalta vaihtaneet paikkansa.


      • Tietoa sinulle
        :( :( Exmuslimi kirjoitti:

        Olin muslimi noin vuoden ajan. Sitten ei vaan pää enää kestänyt niitä kaikkia miljooniä sääntöjä ja muslimien käytöstä toisiaan kohtaan. Musliminaiset etenkin osaavat olla todella hirveitä toisiaan kohtaan. Sitä on vaikea sanoin kuvailla edes.
        Uskon että jumalan tahto oli johdattaa minut pois islamin järkyttävistä kuvioista, ehkä se oli testi minulle siitä että uskonko yhteen jumalaan vai asetanko hänen rinnalleen muita jumalia kuten muslimit asettavat muhammedin ja tuomitsevat toisiaan jumalalle kuuluvilla valtuuksilla. Ei ihminen voi päättää toisen ihmisen kuolemasta esim. vain jumala voi.

        Hei!
        pieniä korjauksia sinun viestiisi ;))


        Kun kirjoitit tuohon että muslimit asettavat proffeetta muhammedin Allahin rinnalle se on väärin. Muslit pitävät profeetta muhammedia vain proffeettana eikä jumalana ja Proffeetta muhammed on samailinen kuun muut proffeetat paitsi hän on viimeinen proffeetta eikä proffeetta muhammedin jälkeen ei tule toisia profeettoja.

        Muslimi naiset ilkeitä??

        Muslimi naiset eivät ole ikeitä he pitävät toisia muslimi naisiaan siskoinaan ja miehiä velijinään

        Oletko sinä edes muslimi???


      • Tähän väliin
        lkjgkljg kirjoitti:

        musliminaiset ilkeitä toisia vastaan? näät liikaa unta... mene nukkumaan
        miksi syytätte vain musliminaisia en ymmärrä kattokaa vähän ympärillenne kristittyjä tai muita naisia miten he käyttäytyvät vanhempiaan kohtaan joka on 1000 kertaa pahempi juttu.... vievät vanhempiaan vanhainkotiin ku pää ei kestä hoitaa heitä? mutta islamissa lapsen täytyy hoitaa omat vanhemmat ja niin me teemmekin....

        Kyllähän sitä ilkeilyä on muuallakin kuin islamin sisällä - ja puhun nyt siis ihmisenä, joka ei itse ole koskaan ollut muslimi eikä todennäköisesti islamiin tule koskaan palaamaankaan, kuten käsittääkseni oikeaoppinen ilmaisu kuuluisi.

        Mutta palatakseni tähän ilkeilyyn; tiedättekö miten ilkeitä ja kadehenkisiä naiset ovat toisilleen ihan ev.lut.-kirkonkin sisällä? Tai vaikkapa vapaaseurakunnissa?

        Pahaa puhutaan, toinen kritisoi toistaan. Jos joku tekee toisen mielestä syntiä (esimerkiksi pukeutumalla väärän värisiin vaatteisiin tai värjäämällä hiuksiinsa lähes huomaamattomia raitoja) saa tämä syntinen siitä arvostelua osakseen.

        Eli ilkeily ei todellakaan ole pelkästään musliminaisten alaa... :)

        Itse näen, että islamissa moni asia on perusperiaatteeltaan hyvä, vaikkakaan läheskään kaikki näistä asioista eivät enää nykypäivänä aukottomasti istu länsimaiseen arkeen tai länsimaisen modernin naisen elämään. (Enkä tietenkään tarkoita näillä asioilla esimerkiksi seksin "kiristämistä" tai sitä, että mies totaalisesti alistaa vaimoaan.)


      • Pitkämuistinen
        Tähän väliin kirjoitti:

        Kyllähän sitä ilkeilyä on muuallakin kuin islamin sisällä - ja puhun nyt siis ihmisenä, joka ei itse ole koskaan ollut muslimi eikä todennäköisesti islamiin tule koskaan palaamaankaan, kuten käsittääkseni oikeaoppinen ilmaisu kuuluisi.

        Mutta palatakseni tähän ilkeilyyn; tiedättekö miten ilkeitä ja kadehenkisiä naiset ovat toisilleen ihan ev.lut.-kirkonkin sisällä? Tai vaikkapa vapaaseurakunnissa?

        Pahaa puhutaan, toinen kritisoi toistaan. Jos joku tekee toisen mielestä syntiä (esimerkiksi pukeutumalla väärän värisiin vaatteisiin tai värjäämällä hiuksiinsa lähes huomaamattomia raitoja) saa tämä syntinen siitä arvostelua osakseen.

        Eli ilkeily ei todellakaan ole pelkästään musliminaisten alaa... :)

        Itse näen, että islamissa moni asia on perusperiaatteeltaan hyvä, vaikkakaan läheskään kaikki näistä asioista eivät enää nykypäivänä aukottomasti istu länsimaiseen arkeen tai länsimaisen modernin naisen elämään. (Enkä tietenkään tarkoita näillä asioilla esimerkiksi seksin "kiristämistä" tai sitä, että mies totaalisesti alistaa vaimoaan.)

        Tähän väliin-kirjoittajalle

        Mainitsit kirjoituksessasi että et tule koskaan palaamaan islamiin!!!!

        Islamiin palaaja on sellainen joka on syntymänsä jälkeen kasvatettu tai
        kääntynyt islamiin ja kääntynyt elämänsä jossain vaiheessa islamista pois ja
        kääntyy sitten uudelleen islamiin.

        Kukaan ei synny minkään uskoisena!
        Uskonto ei periydy vanhemmilta lapsille kuin kasvatuksen seurauksena.

        Älä usko muslimien VALHEITA!


      • 2+6

        Ka Islam ei huväksy seksuaalivähemistöjä


      • Kyllästynythh
        :( :( Exmuslimi kirjoitti:

        Olin muslimi noin vuoden ajan. Sitten ei vaan pää enää kestänyt niitä kaikkia miljooniä sääntöjä ja muslimien käytöstä toisiaan kohtaan. Musliminaiset etenkin osaavat olla todella hirveitä toisiaan kohtaan. Sitä on vaikea sanoin kuvailla edes.
        Uskon että jumalan tahto oli johdattaa minut pois islamin järkyttävistä kuvioista, ehkä se oli testi minulle siitä että uskonko yhteen jumalaan vai asetanko hänen rinnalleen muita jumalia kuten muslimit asettavat muhammedin ja tuomitsevat toisiaan jumalalle kuuluvilla valtuuksilla. Ei ihminen voi päättää toisen ihmisen kuolemasta esim. vain jumala voi.

        Mäki vihaan niitä järjettömiä sääntöjä. Muutan ulkomaille lukion jäljeen sillä perheeni ei hyväksy päätöstäni jättää islamis


    • Ihmettelyä......

      Niin, miksi kukaan nainen haluaisi miestä jolla on kolme muuta vaimoa ja sen lisäksi vielä panokavereita niin paljon kuin hän vain itse haluaa.
      Ne orjathan ovat nykyaikana käytössä monissa muslimimaissa. Miksi nainen ei saisi saada koskaan orgasmia tai tuntea seksuaalista nautintoa. Ilman klitorista seksi ei ole yhtikäs minkäänlaista!

      • 444444

        Olen itse myös islamin jättänyt eli ex-muslimi. Ei kukaan täysjärkinen voi uskoa niihin juttuihin.. IHAN OIKEASTI. vihaa, sotaa, naisten alistamista, vääräuskoisten tappamista, sääntöjä, sääntöjä, sääntöjä...


      • muslimi nainen.

        Annapas kun selitän sulle muslimi uskonosta.
        Ensinäkin mies ei saa hankia 3 naista ellei oma nainen salli.
        2. Oikeilla muslimeilla ei saa olla panonaisia tai seurustelu suhteitta.
        3.Muslimit ei saa pitää orjia.
        4.nainen saa kokea orgasmia, muslimissa ei ole sanottu että naisia pitää ympärileikautta,ihmiset keksivät itse tämän hölmön ajatuksen.
        Eli ympärileikkaus naisille muslimissa on kieletty.


      • anti-islamilainen
        muslimi nainen. kirjoitti:

        Annapas kun selitän sulle muslimi uskonosta.
        Ensinäkin mies ei saa hankia 3 naista ellei oma nainen salli.
        2. Oikeilla muslimeilla ei saa olla panonaisia tai seurustelu suhteitta.
        3.Muslimit ei saa pitää orjia.
        4.nainen saa kokea orgasmia, muslimissa ei ole sanottu että naisia pitää ympärileikautta,ihmiset keksivät itse tämän hölmön ajatuksen.
        Eli ympärileikkaus naisille muslimissa on kieletty.

        Älä valehtele!

        1) Sha­rian mu­kaan mus­li­mi­mie­het voi­vat ji­ha­din yh­tey­des­sä rais­ka­ta lail­lisesti saa­liik­seen ot­ta­man­sa or­­ja­­nai­­set, ei­kä mies­ten varsi­naisil­la vai­moil­la, joita voi olla yh­destä nel­jään, ole mi­tään oi­keut­­ta kri­­ti­soi­da avio­mies­tään tämän pitä­mistä seksiorjista.

        2) Muslimit saavat pitää orjia: http://wikiislam.net/wiki/Qur'an,_Hadith_and_Scholars:Slavery

        3) Naisten ym­pä­ri­leik­kaus, joka pitää si­säl­lään kli­to­rik­sen poisleik­ka­uk­sen, on pa­kol­linen.


      • lklkl
        444444 kirjoitti:

        Olen itse myös islamin jättänyt eli ex-muslimi. Ei kukaan täysjärkinen voi uskoa niihin juttuihin.. IHAN OIKEASTI. vihaa, sotaa, naisten alistamista, vääräuskoisten tappamista, sääntöjä, sääntöjä, sääntöjä...

        jaahas sen huomaa kun sä olet itse urpo sen takia et usko!
        selaa vähän muita uskontoja kato mitä pirun juttuja siellä on jumalan poika heihei kerätkää sanojanne EI LUOJALLA OLE POIKAA TAI VAIMOA se on ainoa yksi joka on luonut meidät ja kaikki! te just pilkkaatte JUMALAA JA HÄNEN SANOJAAN monta kertaa muunnettu raamattua ja tooraa jne.... ja vielä uskotte niihin LOL te just olette aivottomia kun uskotte niihin.....


      • 2+7
        anti-islamilainen kirjoitti:

        Älä valehtele!

        1) Sha­rian mu­kaan mus­li­mi­mie­het voi­vat ji­ha­din yh­tey­des­sä rais­ka­ta lail­lisesti saa­liik­seen ot­ta­man­sa or­­ja­­nai­­set, ei­kä mies­ten varsi­naisil­la vai­moil­la, joita voi olla yh­destä nel­jään, ole mi­tään oi­keut­­ta kri­­ti­soi­da avio­mies­tään tämän pitä­mistä seksiorjista.

        2) Muslimit saavat pitää orjia: http://wikiislam.net/wiki/Qur'an,_Hadith_and_Scholars:Slavery

        3) Naisten ym­pä­ri­leik­kaus, joka pitää si­säl­lään kli­to­rik­sen poisleik­ka­uk­sen, on pa­kol­linen.

        1) wikiislam.com on anti islaminen sivusto joka levittää väärää tietoa islamista
        2) eivät voi koska islamissa seksi snalittu vain avioliitossa ja jos mies on naimisissa kyseessä on sillon aviorikos ja siitä rangaistaan
        3) naisten sukupuoli silpominen on kulttuuri seikka eikä mikään uskonto seikka


      • korjaus
        2+7 kirjoitti:

        1) wikiislam.com on anti islaminen sivusto joka levittää väärää tietoa islamista
        2) eivät voi koska islamissa seksi snalittu vain avioliitossa ja jos mies on naimisissa kyseessä on sillon aviorikos ja siitä rangaistaan
        3) naisten sukupuoli silpominen on kulttuuri seikka eikä mikään uskonto seikka

        korjaus edelliseen eivät sapitää orjia koraani kehottaa vapauttaa orjia


      • .......
        2+7 kirjoitti:

        1) wikiislam.com on anti islaminen sivusto joka levittää väärää tietoa islamista
        2) eivät voi koska islamissa seksi snalittu vain avioliitossa ja jos mies on naimisissa kyseessä on sillon aviorikos ja siitä rangaistaan
        3) naisten sukupuoli silpominen on kulttuuri seikka eikä mikään uskonto seikka

        1) WikiIslam kertoo, mitä Koraani, sunna ja muslimioppineet todella sanovat.
        2) Kyllä voivat. Islamissa avioliiton ulkopuolinen seksi on täysin sallittua - mies voi pitää laillisesti seksiorjia. Teidän profeettannekin antoi miestensä raiskata orjiksi kaappaamiaan ei-musliminaisia.
        3) Kaikki islamin koulukunnat pitävät naisten ympärileikkausta joko suositeltavana tai pakollisena.


      • .......
        korjaus kirjoitti:

        korjaus edelliseen eivät sapitää orjia koraani kehottaa vapauttaa orjia

        Koraani ja sunna antavat muslimeille täyden oikeuden pitää orjia. Itse asiassa niissä jopa kehotetaan kaappaamaan ei-muslimeja orjuuteen.


      • pommitajia
        lklkl kirjoitti:

        jaahas sen huomaa kun sä olet itse urpo sen takia et usko!
        selaa vähän muita uskontoja kato mitä pirun juttuja siellä on jumalan poika heihei kerätkää sanojanne EI LUOJALLA OLE POIKAA TAI VAIMOA se on ainoa yksi joka on luonut meidät ja kaikki! te just pilkkaatte JUMALAA JA HÄNEN SANOJAAN monta kertaa muunnettu raamattua ja tooraa jne.... ja vielä uskotte niihin LOL te just olette aivottomia kun uskotte niihin.....

        pahin ja VARMIN tunnusmerkki väärästä profeetasta on -joka kieltää pojan kieltää myös isän eli jumalan.koraani kirjoitettiin jälkeen raamatun eksyttämään ihmiset palvelemaan pahaa...vrt itsemurhapommittajat ym ym islamilaiset saatanalliset opit


      • asswipre
        2+7 kirjoitti:

        1) wikiislam.com on anti islaminen sivusto joka levittää väärää tietoa islamista
        2) eivät voi koska islamissa seksi snalittu vain avioliitossa ja jos mies on naimisissa kyseessä on sillon aviorikos ja siitä rangaistaan
        3) naisten sukupuoli silpominen on kulttuuri seikka eikä mikään uskonto seikka

        ("what your right hands possess" ما ملكت أيمانکم) is a reference in the Qur'an to slaves.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Ma_malakat_aymanukum


    • ex muslimi täälläkin

      Minäkin olen jättänyt islamin,tosin en kerinnyt edes kauaa olla muslimi (ehkä pari kuukautta) kun tajusin jo etten voi elää ilman musiikkia ja taiteita.Islam kieltää musiikin ja taiteet ja minä tulin niin surulliseksi ilman musiikkia että meinasin masentua tosi pahasti.
      Islam on julma kultti.

      • ze

        Voi teitä antakoot JUMALA teille aivoja,,, ette voi elää ilma musiikkia sen takii pitää jättää islam? oletko tiennyt että JUMALA ON KIELTÄNYT MUSIIKIN JA TAITEEN KAIKILTA EI VAAN MUSLIMEILTA mutta kun kristityt ja muut uskonnot väärensivät JUMALAN SANOJA niin nytten luulette ettei se ole teille kiellettyä,,,, mutta voivoi
        totuuden näet sitten kun olet kuollut minkä tuomion tulet saamaan haudassa ja toisessa elämässä.... PISTÄKÖÖT JUMALA TEITÄ OIKEALLE TIELLE!


      • ....................
        ze kirjoitti:

        Voi teitä antakoot JUMALA teille aivoja,,, ette voi elää ilma musiikkia sen takii pitää jättää islam? oletko tiennyt että JUMALA ON KIELTÄNYT MUSIIKIN JA TAITEEN KAIKILTA EI VAAN MUSLIMEILTA mutta kun kristityt ja muut uskonnot väärensivät JUMALAN SANOJA niin nytten luulette ettei se ole teille kiellettyä,,,, mutta voivoi
        totuuden näet sitten kun olet kuollut minkä tuomion tulet saamaan haudassa ja toisessa elämässä.... PISTÄKÖÖT JUMALA TEITÄ OIKEALLE TIELLE!

        Miten kristityt ovat voineet väärentää uskonnostanne jotain, kun islam on syntynyt kristinuskon jälkeen. Raamatun vanha testamentti on juutalaisilta, ja uusi testamentti on alkukirkon ajan kirjoituksia, kuten kirjeitä seurakunnille. Eihän sun jutuissasi ole mitään järkeä.


      • Miksi?
        ze kirjoitti:

        Voi teitä antakoot JUMALA teille aivoja,,, ette voi elää ilma musiikkia sen takii pitää jättää islam? oletko tiennyt että JUMALA ON KIELTÄNYT MUSIIKIN JA TAITEEN KAIKILTA EI VAAN MUSLIMEILTA mutta kun kristityt ja muut uskonnot väärensivät JUMALAN SANOJA niin nytten luulette ettei se ole teille kiellettyä,,,, mutta voivoi
        totuuden näet sitten kun olet kuollut minkä tuomion tulet saamaan haudassa ja toisessa elämässä.... PISTÄKÖÖT JUMALA TEITÄ OIKEALLE TIELLE!

        Miksi Islamissa kielletään musiikki ja taiteet? Musiikki ja taiteet antavat monille ihmisille paljon hyviä tunteita ja toisaalta auttavat käsittelemään vaikeita. On mielenvikaista seurata uskontoa joka kieltää selvästi hyviä asioita ihmisiltä.

        Eivätkö edes tämän päivän muslimit kynene muuttamaan tämäntyyppisiä haitallisia kieltoja uskonnostanne?


      • PROFEETTANNE
        ze kirjoitti:

        Voi teitä antakoot JUMALA teille aivoja,,, ette voi elää ilma musiikkia sen takii pitää jättää islam? oletko tiennyt että JUMALA ON KIELTÄNYT MUSIIKIN JA TAITEEN KAIKILTA EI VAAN MUSLIMEILTA mutta kun kristityt ja muut uskonnot väärensivät JUMALAN SANOJA niin nytten luulette ettei se ole teille kiellettyä,,,, mutta voivoi
        totuuden näet sitten kun olet kuollut minkä tuomion tulet saamaan haudassa ja toisessa elämässä.... PISTÄKÖÖT JUMALA TEITÄ OIKEALLE TIELLE!

        HÖPÖ HÖPÖ raamattu on vanhempi ja koraani on saatanan voimasta tehty eksyttämään kristittyjä...tosin kristitytkin on suurelta osin eksyneitä. islam on 500 vuotta inhimillisyydessä jäljessä,mutta tuomiopäivän lähestyessä tuo vääräprofeetta hävitetään. RAAMATTU OLI JUMALAN SANANA ENSIN ja sitten koraanin keksijä otti raamatusta henkilöitten nimiä ja väärensi heidät eksyttääkseen heidät palvelemaan saatanaa PAETKAA ISLAMISTA ja niistä harhaopeistanne ja palvelkaa JUMALAA raamatun ohjeiden mukaan niin maailma on turvallisempi kaikille..miksi muuten maat joissa on islam tai islamilaisia niin pommit paukkuu ,veri lentää ja muka mennään PARATIISIIN,


    • Kiitos exät!

      Ihana huomata että meitä exmuslimeita on näin monta täälläkin. Voimme saada vertaistukea toisiltamme. Me todella tiedämme mitä islamissa joutuu kestämään... :(

    • 6+5

      Mielenkiintoisia ja huojentavia juttuja täällä.

      Kertoisitteko, miten ylipäätään tulitte ajautuneiksi islamiin, jos tiesitte sen julmuuden - vai tiesittekö?

      • Ex-Sufi

        Nimimerkki 6 5, minä ainakin ihastuin kovasti islamin sufilaisuuteen, mutta nopeasti minulle selvisi että sufilaisuus on islamin suuntaus jota ei "tosimuslimien" keskuudessa hyväksytä lainsinkaan. Sufilaisuus on rauhaisa islamin suuntaus jossa ihmisen oma suhde jumalaan on pääosissa eikä niinkään lakiopit.
        Se on vähän ehkä budhalaisuuden tyyppistä meininkiä, mutta valtaosa muslimeistä ei hyväksy sufilaisuutta ollenkaan, joten suomessakin on vaikea sitä harjoittaa koska koko ajan saa kuulla siitä että sufit ovat harhautuneita ja sufilaisuus ei ole oikeaa islamia, mikä tietysti tavallaan on ehkä tottakin, koska sufilaisuudessa sharia ei ole lainkaan keskeisessä osassa.


      • minna1999

        Mulle ei kerrottu alkuun mitä islam on oikeasti! Eli mut houkuteltiin kääntymään äkkiä ja sitten voisin itse rauhassa kehittyä muslimina omaa vauhtiani. Asiat ei menneetkään niin. Luulin, että islam olisi melkein samantapainen uskonto kuin kristinusko paitsi usko yhteen Jumalaan ja kaikkiin profeettoihin. Minulta alettiin vaatia tiettyjä juttuja melkein heti: musiikki pois, huivi päähän, rukoilut.. Jos en tehnyt, kauhea paheksunta ja moittiminen. Sain myöhemmin tietooni ITSE että esim. moniaviousuutta harrastetaan, orjuus hyväksytään.. ja että Muhammed nai 9w tytön.. Näitä ei muslimit minulle kertoneet, vaan houkuttelivat kääntymään äkkiä. Mistä minä olisin näitä Islamin ristiriitaisuuksia osannut kysyä tietämättömänä ja en osannut englantia tuohon aikaa hyvin..


      • turkkisuomi
        Ex-Sufi kirjoitti:

        Nimimerkki 6 5, minä ainakin ihastuin kovasti islamin sufilaisuuteen, mutta nopeasti minulle selvisi että sufilaisuus on islamin suuntaus jota ei "tosimuslimien" keskuudessa hyväksytä lainsinkaan. Sufilaisuus on rauhaisa islamin suuntaus jossa ihmisen oma suhde jumalaan on pääosissa eikä niinkään lakiopit.
        Se on vähän ehkä budhalaisuuden tyyppistä meininkiä, mutta valtaosa muslimeistä ei hyväksy sufilaisuutta ollenkaan, joten suomessakin on vaikea sitä harjoittaa koska koko ajan saa kuulla siitä että sufit ovat harhautuneita ja sufilaisuus ei ole oikeaa islamia, mikä tietysti tavallaan on ehkä tottakin, koska sufilaisuudessa sharia ei ole lainkaan keskeisessä osassa.

        Sinulla on hiukan väärä käsitys sufilaisuudesta. Sufilaiset eivät sivuuta islamin opillista perustaa. Pitää erottaa toisistaan nykyaikainen nk. sufilaisuus (eksotiikkaa) ja todellinen sufilaisuus historiallisesti ymmärrettynä.

        Sufilaiseksi ei voi ryhtyä. Ensin on islam ja vasta myöhemmin sufilaisuus. Jos sufilaisuus ei ala islamista ja sen opeista, se ei voi olla islamia.

        Monet opillisesti merkittävät historialliset henkilöt kuten Abu Hanifa, an-Nawawi ja Ibn Taymiyya kehuivat sufeja. Näin he eivät olisi tehneet, elleivät sufit olisi seuranneet islamin opetuksia ja esimerkiksi kannattaneet shariaa. Ibn Taymiyya oli radikaali, joka on torjuttu sunnalaisuuden valtavirrasta tiettyjen oppiensa vuoksi ja jonka opetukset ovat yhä ajankohtaisia wahhabeille, salafeille ja al-Qaidan tyyppisille järjestöille. Ibn Taymiyya jopa piti itseään sufina!

        Todellinen sufilaisuus tapahtuu vain _ja vain_ islamin oppien sisällä. Koraanin vastainen "mystiikka" ei edes voi olla islamia.


      • turkkisuomi
        minna1999 kirjoitti:

        Mulle ei kerrottu alkuun mitä islam on oikeasti! Eli mut houkuteltiin kääntymään äkkiä ja sitten voisin itse rauhassa kehittyä muslimina omaa vauhtiani. Asiat ei menneetkään niin. Luulin, että islam olisi melkein samantapainen uskonto kuin kristinusko paitsi usko yhteen Jumalaan ja kaikkiin profeettoihin. Minulta alettiin vaatia tiettyjä juttuja melkein heti: musiikki pois, huivi päähän, rukoilut.. Jos en tehnyt, kauhea paheksunta ja moittiminen. Sain myöhemmin tietooni ITSE että esim. moniaviousuutta harrastetaan, orjuus hyväksytään.. ja että Muhammed nai 9w tytön.. Näitä ei muslimit minulle kertoneet, vaan houkuttelivat kääntymään äkkiä. Mistä minä olisin näitä Islamin ristiriitaisuuksia osannut kysyä tietämättömänä ja en osannut englantia tuohon aikaa hyvin..

        Olen joskus vilkaissut dawa-oppaita, joissa annetaan ohjeita käännyttäjille. Usein toistuva kehoitus on keskittyä yksinkertaisiin asioihin ja välttää "vaikeita" aiheita. Pääasia on käännyttää, ei kertoa kaikkea islamin opeista...

        Mitä paremmalta se kuulostaa, sitä helpompaa on käännyttää. Ja eihän Allah voi olla vihainen, jos joku juksataan kääntymään islamiin, eihän? :---)


      • Ei sufilaisuudelle
        turkkisuomi kirjoitti:

        Sinulla on hiukan väärä käsitys sufilaisuudesta. Sufilaiset eivät sivuuta islamin opillista perustaa. Pitää erottaa toisistaan nykyaikainen nk. sufilaisuus (eksotiikkaa) ja todellinen sufilaisuus historiallisesti ymmärrettynä.

        Sufilaiseksi ei voi ryhtyä. Ensin on islam ja vasta myöhemmin sufilaisuus. Jos sufilaisuus ei ala islamista ja sen opeista, se ei voi olla islamia.

        Monet opillisesti merkittävät historialliset henkilöt kuten Abu Hanifa, an-Nawawi ja Ibn Taymiyya kehuivat sufeja. Näin he eivät olisi tehneet, elleivät sufit olisi seuranneet islamin opetuksia ja esimerkiksi kannattaneet shariaa. Ibn Taymiyya oli radikaali, joka on torjuttu sunnalaisuuden valtavirrasta tiettyjen oppiensa vuoksi ja jonka opetukset ovat yhä ajankohtaisia wahhabeille, salafeille ja al-Qaidan tyyppisille järjestöille. Ibn Taymiyya jopa piti itseään sufina!

        Todellinen sufilaisuus tapahtuu vain _ja vain_ islamin oppien sisällä. Koraanin vastainen "mystiikka" ei edes voi olla islamia.

        Sufilaisuus ei ole islamia. Sufit ovat islamin vihollisia aivan kuten shiatkin.
        Kukaan järkevä muslimi ei kutsu itseään sufiksi koska termiä sufi ei ole ollut käytössä Profeetta Muhammedin (SAW) aikana.


      • Talibanlovescock
        Ei sufilaisuudelle kirjoitti:

        Sufilaisuus ei ole islamia. Sufit ovat islamin vihollisia aivan kuten shiatkin.
        Kukaan järkevä muslimi ei kutsu itseään sufiksi koska termiä sufi ei ole ollut käytössä Profeetta Muhammedin (SAW) aikana.

        No, sinäpä oikea älykkö taidat olla:D HEH


      • Sufi ei ole muslimi
        turkkisuomi kirjoitti:

        Sinulla on hiukan väärä käsitys sufilaisuudesta. Sufilaiset eivät sivuuta islamin opillista perustaa. Pitää erottaa toisistaan nykyaikainen nk. sufilaisuus (eksotiikkaa) ja todellinen sufilaisuus historiallisesti ymmärrettynä.

        Sufilaiseksi ei voi ryhtyä. Ensin on islam ja vasta myöhemmin sufilaisuus. Jos sufilaisuus ei ala islamista ja sen opeista, se ei voi olla islamia.

        Monet opillisesti merkittävät historialliset henkilöt kuten Abu Hanifa, an-Nawawi ja Ibn Taymiyya kehuivat sufeja. Näin he eivät olisi tehneet, elleivät sufit olisi seuranneet islamin opetuksia ja esimerkiksi kannattaneet shariaa. Ibn Taymiyya oli radikaali, joka on torjuttu sunnalaisuuden valtavirrasta tiettyjen oppiensa vuoksi ja jonka opetukset ovat yhä ajankohtaisia wahhabeille, salafeille ja al-Qaidan tyyppisille järjestöille. Ibn Taymiyya jopa piti itseään sufina!

        Todellinen sufilaisuus tapahtuu vain _ja vain_ islamin oppien sisällä. Koraanin vastainen "mystiikka" ei edes voi olla islamia.

        turkkisuomi: "Sinulla on hiukan väärä käsitys sufilaisuudesta. Sufilaiset eivät sivuuta islamin opillista perustaa. Pitää erottaa toisistaan nykyaikainen nk. sufilaisuus (eksotiikkaa) ja todellinen sufilaisuus historiallisesti ymmärrettynä."

        Kuule teillä turkkilaisilla tuntuu olevan ihan oma uskonto joka on vain saanut hiukan vaikutteita islamista. Suurin osa maailman muslimeista ei pidä sufilaisuuttaa mitenkään islamina. Jos henkilö on muslimi, hän on muslimi eikä mikään sufi, eikä kutsu itseään sufiksi myöskään.
        Kuva islamista on ihan oikeanlainen jos sanoo ettei sufilaisuus ole islamia kun se ei sitä ole! Astagfirullaah kaikkien sufeiksi itseään kutsuvien puolesta!


      • islam ja ylpeä
        minna1999 kirjoitti:

        Mulle ei kerrottu alkuun mitä islam on oikeasti! Eli mut houkuteltiin kääntymään äkkiä ja sitten voisin itse rauhassa kehittyä muslimina omaa vauhtiani. Asiat ei menneetkään niin. Luulin, että islam olisi melkein samantapainen uskonto kuin kristinusko paitsi usko yhteen Jumalaan ja kaikkiin profeettoihin. Minulta alettiin vaatia tiettyjä juttuja melkein heti: musiikki pois, huivi päähän, rukoilut.. Jos en tehnyt, kauhea paheksunta ja moittiminen. Sain myöhemmin tietooni ITSE että esim. moniaviousuutta harrastetaan, orjuus hyväksytään.. ja että Muhammed nai 9w tytön.. Näitä ei muslimit minulle kertoneet, vaan houkuttelivat kääntymään äkkiä. Mistä minä olisin näitä Islamin ristiriitaisuuksia osannut kysyä tietämättömänä ja en osannut englantia tuohon aikaa hyvin..

        Hyvä nainen en tiiä kenen paskoja sulle on syötetty, Mutta muslimi ei ole sitä mitä sulle on opettettu.
        Oikea muslimi mies ei pakottaa naista käyttämään huivia, itse aloin käyttämään huivia 18 vuotiana, silloin kuin olin valmis,mieheni tai perheni ei ikinä pakottanut eikä halveksinu.
        Oikea muslimi mies kunnioita naistan ja kohtele kuin prinsessa, minua ainakin kohdellaan kuin prinsessa,koska mieheni on ymmärtänyt muslima oikein.
        Mohammad ei nainut 9 vuotiasta tytöä,hänellä oli aina itseä vanhempia vaimoja,
        Orjuutta ei missään nimessä hyväksyttä islamissa.


      • anti-islamilainen
        islam ja ylpeä kirjoitti:

        Hyvä nainen en tiiä kenen paskoja sulle on syötetty, Mutta muslimi ei ole sitä mitä sulle on opettettu.
        Oikea muslimi mies ei pakottaa naista käyttämään huivia, itse aloin käyttämään huivia 18 vuotiana, silloin kuin olin valmis,mieheni tai perheni ei ikinä pakottanut eikä halveksinu.
        Oikea muslimi mies kunnioita naistan ja kohtele kuin prinsessa, minua ainakin kohdellaan kuin prinsessa,koska mieheni on ymmärtänyt muslima oikein.
        Mohammad ei nainut 9 vuotiasta tytöä,hänellä oli aina itseä vanhempia vaimoja,
        Orjuutta ei missään nimessä hyväksyttä islamissa.

        "Oikea muslimi mies ei pakottaa naista käyttämään"

        - Itse asiassa huivi nimenomaan on pakollinen musliminaisille: http://wikiislam.net/wiki/Islam_and_Women#The_Real_Reason_Why_Women_Have_to_Wear_the_Hijab
        Muslimimaissa tapetaan päivittäin naisia, jotka ovat kieltäytyneet huivista.

        "Oikea muslimi mies kunnioita naistan"

        - Valitettavasti Koraani ja sunna sekä arvostetuimmat muslimioppineet eivät ole samaa mieltä kanssasi: http://wikiislam.net/wiki/Islam_and_Women

        "Mohammad ei nainut 9 vuotiasta tytöä"

        - Kun pro­feetta Mu­hammad oli 50-vuotias, hän pyysi pit­käaikaiselta uskontoveril­taan Abu Bak­rilta tä­män 6-vuoti­aan tyttä­ren Aishan kättä (eräiden lähteiden mukaan Aisha saattoi olla tuolloin 7-vuotias). Abu Bakr oli ensin vasta­hakoinen, mutta avio­sopimus sol­mittiin, ja kolme vuotta myöhemmin 53-vuotias Muhammad oli ensi ker­taa emätinyh­dyn­nässä tuolloin 9-vuotiaan Aishan kanssa, joka leikki vielä nukeilla, kuten muslimien luotettavina pitämät hadit­hit ker­tovat.

        "Orjuutta ei missään nimessä hyväksyttä islamissa."

        - Orjuus on täysin hyväksyttyä islamissa. Teidän profeettannekin piti orjia, ja raiskasi miestensä kanssa orjattaria!


      • aakk0nen
        Sufi ei ole muslimi kirjoitti:

        turkkisuomi: "Sinulla on hiukan väärä käsitys sufilaisuudesta. Sufilaiset eivät sivuuta islamin opillista perustaa. Pitää erottaa toisistaan nykyaikainen nk. sufilaisuus (eksotiikkaa) ja todellinen sufilaisuus historiallisesti ymmärrettynä."

        Kuule teillä turkkilaisilla tuntuu olevan ihan oma uskonto joka on vain saanut hiukan vaikutteita islamista. Suurin osa maailman muslimeista ei pidä sufilaisuuttaa mitenkään islamina. Jos henkilö on muslimi, hän on muslimi eikä mikään sufi, eikä kutsu itseään sufiksi myöskään.
        Kuva islamista on ihan oikeanlainen jos sanoo ettei sufilaisuus ole islamia kun se ei sitä ole! Astagfirullaah kaikkien sufeiksi itseään kutsuvien puolesta!

        Hurja näkemys.

        Jos oikein ymmärsin, niin turkkisuomi sanoi, että ei ole olemassa suufilaisuutta, joka olisi erillään islamista. Eli että ainoa hyväksytty tasawwuf tapahtuu islamin sisällä. Silloin sana suufi ei ole vaihtoehto sanalle muslimi sen enempää kuin sana faqih (fiqh-oppinut).


    • 11+12

      Tulevaisuudessa yhä useampi muslimi tulee luopumaan islamista (esim. länsimaalaisista käännynnäisistä yli 70 % hylkää islamin myöhemmin), sillä vaikka muslimijohtajat pyrkivätkin kiivaasti kieltämään islamin kritisoimisen, totuuta on nettiaikakaudella hankala peitellä. Nyt esimerkiksi islamtutkija Robert Spenceriltä on ilmestynyt uusi kirja, joka paljastaa, ettei profeetta Muhammadia todellisuudessa ollut olemassa - http://www.theblaze.com/stories/did-the-prophet-muhammad-really-exist-this-is-robert-spencers-shocking-answer/

    • Faktoja...........

      Kyllä minuakin huijattiin mielestäni silloin kun muslimit kertoivat kuinka ihanaa ja kaunista islam on. Kukaan heistä ei koskaan puhunut minulle siitä että mies saa islamissa huomattavan paljon etuja verrattuna naiseen ja että huivi ON PAKOLLINEN musliminaiselle. Se ei siitä miksikään muutu vaikka modernit muslimit väittäisivätkin muuta.

      Naisen on PAKKO käyttää huivia. Piste. Tai hän aiheuttaa ympärilleen zinaa ja fitnaa. Toiset muslimit kiusaavat ja painostavat niitä musliminaisia todella paljon, jotka eivät syystä tai toisesta huivia halua käyttää. Se huivi on oikeasti pakollinen eikä ne muslimit jotka sanoo muuta tiedä totuutta vaan koittavat muuttaa islamia mieleisekseen.
      Ne kaikki miljoonat säännöt tulivat aivan yllätyksenä minulle, yhtäkkiä en enää vastannt itse ollenkaan omasta elämästäni vaan joku vanha ukko jostain toiselta puolelta maapalloa päätti mitä saan tehdä ja mitä en. Se on järkyttävää!!

      • minna1999

        Ymmärrän sua nim. Faktoja....... tosi hyvin. Islamiin ei saa edes tuoda uudistuksia eli jos joku muslimi haluaisi olla ilman huivia ja olla hyvillä mielin sillä tavalla, että kyllä islam sen hyväksyy jos ei ole huivia. Itseasiassa se ei mene niin. Islamissa on tosiaan pakko käyttää huivia ihan jokaisen naisen paitsi tosi vanhojen naisten. Muhammed on sanonut että jättää taakseen pahimman fitnan (houkutuksen/haitan) ja ne ovat naiset.. Minullekin tuli yllätyksenä niin moni sääntö ja miksi en voi tehdä kuin itsestä tuntuu hyvälle, miksi en saanut soveltaa sääntöjä.. piti aina kuunnella mitä oppineet sanoivat ja käskivät minun tehdä.. Minäkin koin painostusta huivin kannalta.. sitten minut olikin aivopesty siihen touhuun mukaan ja koko 5w on musta-aukko elämässäni.. en edes ymmärrä miten pystyin elämään siinä kontrollissa ja säännöissä ja syyllisyydessä. Kai sitä ei ollut tutustunut mitä islam oikeasti opettaa eli jihadia eli taistelemista vääräuskoisia, naisten alistamista, orjuutta jne. Kyseenalaistin kyllä monesti sääntöjä ja moraalia, mutta en tiedä mikä minut sai sitten siinä uskonnossa pysymään.. ehkä Koraanin tieteelliset läpimurrot, jotka on nykyään osoittautunut ainakin minulle valheellisiksi kun olen lukenut englannin kielisiä lähteitä ja sivuja..


      • Ketjun aloittaja.
        minna1999 kirjoitti:

        Ymmärrän sua nim. Faktoja....... tosi hyvin. Islamiin ei saa edes tuoda uudistuksia eli jos joku muslimi haluaisi olla ilman huivia ja olla hyvillä mielin sillä tavalla, että kyllä islam sen hyväksyy jos ei ole huivia. Itseasiassa se ei mene niin. Islamissa on tosiaan pakko käyttää huivia ihan jokaisen naisen paitsi tosi vanhojen naisten. Muhammed on sanonut että jättää taakseen pahimman fitnan (houkutuksen/haitan) ja ne ovat naiset.. Minullekin tuli yllätyksenä niin moni sääntö ja miksi en voi tehdä kuin itsestä tuntuu hyvälle, miksi en saanut soveltaa sääntöjä.. piti aina kuunnella mitä oppineet sanoivat ja käskivät minun tehdä.. Minäkin koin painostusta huivin kannalta.. sitten minut olikin aivopesty siihen touhuun mukaan ja koko 5w on musta-aukko elämässäni.. en edes ymmärrä miten pystyin elämään siinä kontrollissa ja säännöissä ja syyllisyydessä. Kai sitä ei ollut tutustunut mitä islam oikeasti opettaa eli jihadia eli taistelemista vääräuskoisia, naisten alistamista, orjuutta jne. Kyseenalaistin kyllä monesti sääntöjä ja moraalia, mutta en tiedä mikä minut sai sitten siinä uskonnossa pysymään.. ehkä Koraanin tieteelliset läpimurrot, jotka on nykyään osoittautunut ainakin minulle valheellisiksi kun olen lukenut englannin kielisiä lähteitä ja sivuja..

        Minna, itkin kun luin viestisi, se kosketti minua niin paljon.
        Sanon vain, välttäkää islamia ihmiset, te ette voi tietää miten vaikeaa muslimina on elää, se on maanpäällinen helvetti. :(


      • minna1999
        Ketjun aloittaja. kirjoitti:

        Minna, itkin kun luin viestisi, se kosketti minua niin paljon.
        Sanon vain, välttäkää islamia ihmiset, te ette voi tietää miten vaikeaa muslimina on elää, se on maanpäällinen helvetti. :(

        :( Minua huijattiin, olkaa ihmiset varovaisia!! Älkää ottako kaikkea todesta, vaikka jotkut teille niin väittäisivät, ottakaa selvää asioista ennenkuin rupeatte johonkin. Nyt olen sen oppinut, mutta kyllä jäi tosi kovia traumoja noista ajoista. Sain kyytipojaksi huonon itsetunnon, alemmuuden tunteen (tuntui koko ajan, että olin miehiä huonompi) ja ahdistuksen. Nyt niitä sit korjailen parhaani mukaan :SS

        Kertokaa omia kokemuksianne lisää.


      • Ex-muslimi!!!!
        minna1999 kirjoitti:

        :( Minua huijattiin, olkaa ihmiset varovaisia!! Älkää ottako kaikkea todesta, vaikka jotkut teille niin väittäisivät, ottakaa selvää asioista ennenkuin rupeatte johonkin. Nyt olen sen oppinut, mutta kyllä jäi tosi kovia traumoja noista ajoista. Sain kyytipojaksi huonon itsetunnon, alemmuuden tunteen (tuntui koko ajan, että olin miehiä huonompi) ja ahdistuksen. Nyt niitä sit korjailen parhaani mukaan :SS

        Kertokaa omia kokemuksianne lisää.

        Minna kaikkea hyvää sinulle, onneksi pääsimme eroon islamista ja meillä oli vielä voimia siihen. Kaikilla ei ole.


      • minna1999
        Ex-muslimi!!!! kirjoitti:

        Minna kaikkea hyvää sinulle, onneksi pääsimme eroon islamista ja meillä oli vielä voimia siihen. Kaikilla ei ole.

        Nyt oon vaan aika isoissa ongelmissa, ystäväpiiri koostui suurimmaksi osaksi muslimeista ja nyt kun en enää ole... no "ystävät" katosivat.. nyt saa olla ilman ystäviä. :/


      • Voimia Minna!
        minna1999 kirjoitti:

        Nyt oon vaan aika isoissa ongelmissa, ystäväpiiri koostui suurimmaksi osaksi muslimeista ja nyt kun en enää ole... no "ystävät" katosivat.. nyt saa olla ilman ystäviä. :/

        Minna, ne muslimit eivät olleen oikeita ystäviäsi. Aina saa uusia kavereita ja ystäviä, älä vaan palaa takaisin muslimien keskuuteen. Pysy kovana ja päätöksessäsi jättää se uskonnollinen kultti.
        Muslimit osaavat kiristää ja ilkeillä, mutta heitä ei ole pakko kuunnella eikä heidän kanssaan tarvitse viettää aikaa, saat varmasti paljon uusia ystäviä kunhan pääset jaloillesi.
        Lämpimiä halauksia ja paljon voimia sinulle. Islam on hirveä kultti!


      • Senkin valehtelija
        Ex-muslimi!!!! kirjoitti:

        Minna kaikkea hyvää sinulle, onneksi pääsimme eroon islamista ja meillä oli vielä voimia siihen. Kaikilla ei ole.

        Minna kaikkea hyvää sinulle, onneksi pääsimme eroon islamista ja meillä oli vielä voimia siihen. Kaikilla ei ole.

        Ei se onnea ole. Jos ei rakasta veljeään, niin ei se onnea ole, tämä on helppoa todistaa....


    • Afterlife78

      Onko tämä nyt sitä islamofobiaa?:D

      • Ei ole islamofobiaa

        Ei se oikein voi olla islamofobiaa, jos ihminen jättää islamin omien kokemustensa takia. Kiusaamista ja ahdistelua ei kukaan kestä!


      • Afterlife78
        Ei ole islamofobiaa kirjoitti:

        Ei se oikein voi olla islamofobiaa, jos ihminen jättää islamin omien kokemustensa takia. Kiusaamista ja ahdistelua ei kukaan kestä!

        Mielestäni islamofobiaa ei oikeastaan ole olemassa.


      • Ei niin.

    • oskarska

      Hieno lukea, että jätit islamin. Islamissa ei ole mitään hyvää, muslimit ovat islamin vankeja. Islam on kultti, joka syntyi lukutaidottoman kauppiaan hourailuista ja mies korotti itsensä profeetaksi ilman ansioita. Hänet osoitettiin vääräksi profeetaksi, josta hän tulistui ja hänestä tuli verenhimoinen sotapäällikkö, joka tappoi tappamisen ilosta, ryösti ja raiskasi. Tämän roiston sitten muslimit pyhittivät, ettei hänessä mitään väärää olisi ja nyt seuraavat uskollisesti samoja polkuja. Yksi on jumala, seuraa sinä häntä. Islamin jumala on allilah, kuu-jumala, ei siis mitään.

    • Muslimahhh

      Tosi surullista että toiset muslimit kohteli sua niin. :( Järkyttävää. Muslimit ovat veljiä ja siskoja keskeään, ja muslimien pitää tukea toisia. Eikä toisen uskon arviointi kuulu kennellekään muulle kuin Jumalalle.

      Mutta ethän sinä kuitenkaan ollut muslimi toisten ihmisten takia, vaan Jumalan takia? Islam tarkoittaa alistumista Jumalalle. Jos sinulla ei ole mitään, sinulla on Jumala, ja jos sinulla on Jumala, sinulla on kaikki.

      Et tarvitse muita ihmisiä, tarvitset vain ja ainoastaan Jumalaa, Allahia. Hän on sinut luonut ja Hänen luokseen palaat. Tämä elämä on vain väliaikaista, toisille nautinto, toisille "vankila", tuonpuoleinen on ikuinen. Älä heitä tuonpuoleista elämääsi hukkaan joidenkin ihmisten takia.

      • Nainen123

        Ja höpö höpö, Muslimahhh! Herää jo harhoistasi!


      • Desmond Morris

        "Et tarvitse muita ihmisiä..."

        Tuo ei ole totta. Ihminen on sosiaalinen eläin. Ihmiset tarvitsevat lajitovereitaan, toisia ihmisiä, elääkseen terveinä ja onnellisina. Mielikuvitusystävä ei ole riittävä korvike.


    • Muslimahhh

      ""ehkä se oli testi minulle siitä että uskonko yhteen jumalaan vai asetanko hänen rinnalleen muita jumalia kuten muslimit asettavat muhammedin""

      Oletkohan ollut muslimi laisinkaan? :O Hieman epäilen sillä ihan peruasiat on aivan päin metsää. Muslimit eivät aseta Jumalan rinnalle ketään, islam on itse asiassa kaikista voimakkaimmin monoteistinen uskonto, itse asiassa AINOA monoteistinen uskonto, sillä islamissa Jumalan rinnalle ei saa asettaa ketään. Se on suurin synti. Muhammad (sallalahu aleyhi wa sallam) oli profeetta, samoin kuin esim. Nooa, Abraham, Mooses tai Jeesus (ja muut profeetat). Muhammadia ei aseteta Jumalan rinnalle, ei läheskään. Muslimit rukoilevat vain ja ainaostaan Jumalaa, joka on luonut kaiken mitä maassa ja taivaassa ja niiden välissä on, ja alistuvat vain Jumalalle. Muhammed (saws) oli ihminen, kuten muutkin profeetat. Hänen tehtävänsä oli ainoastaankertoa ihmisille se, mitä Jumala hänelle ilmoitti.; kehoittaa palvomaan vain ja ainoastaan Jumalaa, ja uskomaan tuomiopäivään ja tekemään parannuksen. Hän ilmoitti samaa kuin muutkin prfoteetat. Moosekselle Jumala oli antanut Tooran, mutta ihmiset alkoivat ajan saatossa muuttaa sitä. Sen jälkeen Jeesukselle (aleyhi salaam) lähetettiin Evankeliumi, mutta ihmiset alkoivat ajan saatossa muuttaa sitä, lisäillä sinne omia juttujaan ja valheita jne. (Samoin Daavidille annettiin Psalmit). Sen jälkeen Muhammadille (saws) lähetettiin Koraani. Muhamad (saws) oli profeettojen ketjun viimeinen profeetta, ja Koraani on viimeinen pyhä kirja (= ns- päivitetty versio muunnelluista Toorasta ja Evankeliumista, Koraani ei muutu, sillä Jumala ei anna sen muuttua, se on viimeinen ilmoitus ihmiskunnalle, ja se joka haluaa seurata sitä, seuraa sitä, ja joka menee harhaan, menee harhaan.). Muhammadin (saws) uskonto oli sama kuin muillakin profeetoilla; islam = Jumalalle alistuminen.

      • Tiedän tämän

        Miks koraania on ainakin 7 erilaista versiota jos sitä ei saa muuttaa.
        Mistä tiedetään että silloin kauan sitten tuhottiin juuri ne väärät suurat, eikä niitä jäänyt nykyiseen koraaniin?
        Entä jos poltettiinkin oikeita suuria?
        Entä ne puuttuvat suurat joiden olemassaolo muistettiin, mutta kukaan ei muistanut mitä niissä sanottiin?

        Saako muuten islamin muista profeetoista tehdä kuvia?


      • Najis Kafir

        "Oletkohan ollut muslimi laisinkaan? :O Hieman epäilen..."

        Muslimi, sinä voit lopettaa sen ilkeilysi. Hän lähti jo islamista. Mene kiusaamaan muita siskojasi, jotka eivät ole yhtä muslimeja kuin sinä.


      • Kiitos Najis!
        Najis Kafir kirjoitti:

        "Oletkohan ollut muslimi laisinkaan? :O Hieman epäilen..."

        Muslimi, sinä voit lopettaa sen ilkeilysi. Hän lähti jo islamista. Mene kiusaamaan muita siskojasi, jotka eivät ole yhtä muslimeja kuin sinä.

        Kiitos puollustamisesta nimimerkki Najis Kafir (hymyillyttää ex-muslimina toi sun nimimerkki kovasti :D), tässä sen juuri näkee miten toiset muslimit ovat heti ensimmäisenä epäilemässä uskoa ja parjaamassa. Toi kommentti tolta muslimilta on niin hyvä esimerkki siitä miten kauheaa muslimien kanssa on olla tekemisissä!


      • Ei ihmisjumalille!

        Muslimit kieltävät jysrkästi ettei Muhammedia muka palvota jumalan rinnalla mutta jokainen joka on vähänkin seurannut muslimien tapaa harjoittaa uskontoaan, huomaa sen että Muhammedia ylistetään ja hänet asetetaan hyvin korkeaan asemaan, niin korkeaan että häntä tunnutaan palvovan. En halua palvoa mitään ihmisiä!!! En yhtäkään!!

        Uskon jumalaan, en ihmisjumaliin!!!


      • Hannah helsinki

        Voi luoja te suomikäännnynnäiset olette naurettavia. Lukemalla vaikka tulevaisuus.org palstaa saa hyvän kuvan minkälaista jengi olette. Mul ei oo itseasias mitää muslimeja vastaan. Tunnen monia mut kaikki on syntymuslimeita ja kylläkin maallistuneita. Te käännynnäiset olette mun ja monen muunkin silmissä identiteettikriisin omaavia reppanoita, jotka haluaa väkisin tulla arabeiksi arabien paikalle.


      • suomiturkki

        "Koraani ei muutu, sillä Jumala ei anna sen muuttua"

        Koraanissa sanotaan, että joskus "ilmoituksia" korvataan "paremmilla". SIllä tavalla Muhammad selitti Koraanin opetusten ristiriidat. (2:106: "Kumotessamme jonkun kohdan ilmoituksestamme tai antaessamme sen unohtua me asetamme paremman tai samanlaisen tilalle.")

        Jos Jumala olisi antanut Muhammadille täydellisen muuttumattoman kirjan, miksi joitain kohtia piti muutella ja päivittää myöhemmillä "ilmoituksilla"?

        Etkö tajua, miten absurdi se väite Koraanin muuttumattomuudesta ja absoluuttisuudesta on? Ei ole mitään, mikä puhuisi sen väitteen puolesta paitsi islamilainen propaganda. Sen sijaan on paljon, mikä puhuu sitä vastaan, myös Koraanissa itsessään!

        "Muhammadin (saws) uskonto oli sama kuin muillakin profeetoilla"

        Höpsistä. Tuosta on takeena vain Muhammadin väite, ei mitään muuta.

        Hedelmistään puu tunnetaan.

        Muhammad on islamissa käytännössä epäjumalan asemassa, koska hän on esikuvallinen kaikille muslimeille ja hänen tekojaan ja sanojaan pyritään mukailemaan mahdollisimman tarkasti. Muhammad myös saneli Koraanin. Jo se tekee hänestä epäjumalan, koska muslimit uskovat arabiankielisen Koraanin olevan absoluuttista Jumalan sanaa. Miksi he uskovat niin? Koska Muhammad sanoi, että asia on niin.


      • josif stalin dzugasv
        Hannah helsinki kirjoitti:

        Voi luoja te suomikäännnynnäiset olette naurettavia. Lukemalla vaikka tulevaisuus.org palstaa saa hyvän kuvan minkälaista jengi olette. Mul ei oo itseasias mitää muslimeja vastaan. Tunnen monia mut kaikki on syntymuslimeita ja kylläkin maallistuneita. Te käännynnäiset olette mun ja monen muunkin silmissä identiteettikriisin omaavia reppanoita, jotka haluaa väkisin tulla arabeiksi arabien paikalle.

        Olet luultavasti kuin enemmän oikeassa. Ylipäätänsä ihmiset tuntuvat etsivän helppoa ratkaisua ja luulonsa vallassa takertuvat mihin tahansa jotka säästävät heidät ajattelemasta. Tärkeintä on kravatit, hunnut, puheenparsi ja oikeat sitaatit ynnä varma vakuutus siitä että ei ole laidan huonomalla puolella. Jos ainoa syy (kuten tuntuu olevan) elämäntarkoituksen etsintään on eksotiikan kaipuu ja hyvät fiilikset, niin varmemmin toimii jos lentää Goa:lle ja vetää hamppua. Jos taas haluaa löytää itseään suureman asian, on myös oltava valmis näkemään se ymmätämätön toveri ja siitä huolimatta uhraamaan vaikka henki hänen puolestaan. Se taas että nämä seurat järjestää milloin mitäkin pakkoja, ei kuulu asiaan ollenkaan. Kyse on ihmisistä.


      • avesta zend
        suomiturkki kirjoitti:

        "Koraani ei muutu, sillä Jumala ei anna sen muuttua"

        Koraanissa sanotaan, että joskus "ilmoituksia" korvataan "paremmilla". SIllä tavalla Muhammad selitti Koraanin opetusten ristiriidat. (2:106: "Kumotessamme jonkun kohdan ilmoituksestamme tai antaessamme sen unohtua me asetamme paremman tai samanlaisen tilalle.")

        Jos Jumala olisi antanut Muhammadille täydellisen muuttumattoman kirjan, miksi joitain kohtia piti muutella ja päivittää myöhemmillä "ilmoituksilla"?

        Etkö tajua, miten absurdi se väite Koraanin muuttumattomuudesta ja absoluuttisuudesta on? Ei ole mitään, mikä puhuisi sen väitteen puolesta paitsi islamilainen propaganda. Sen sijaan on paljon, mikä puhuu sitä vastaan, myös Koraanissa itsessään!

        "Muhammadin (saws) uskonto oli sama kuin muillakin profeetoilla"

        Höpsistä. Tuosta on takeena vain Muhammadin väite, ei mitään muuta.

        Hedelmistään puu tunnetaan.

        Muhammad on islamissa käytännössä epäjumalan asemassa, koska hän on esikuvallinen kaikille muslimeille ja hänen tekojaan ja sanojaan pyritään mukailemaan mahdollisimman tarkasti. Muhammad myös saneli Koraanin. Jo se tekee hänestä epäjumalan, koska muslimit uskovat arabiankielisen Koraanin olevan absoluuttista Jumalan sanaa. Miksi he uskovat niin? Koska Muhammad sanoi, että asia on niin.

        Ja höpsis itsellesi. Kaikki Avestasta Raamatun kautta koraaniin asti on vain ihmisen vajavaista soperrusta jumalasta. Jos se Jumala mitä ihminen päässään luulottelee on Jumala, niin kovin on naurettavav otus.


      • Kysymyksiä.

        Miksi Muhammad oli/on viimeinen profeetta? Kuka niin sanoo? Miksei voi tulla uusia? Onko ihmiskunta nyt näiden profeettojen jälkeen siinä tilassa ettei uusia tarvita? Oletko sinä tyytyväinen maailman henkiseen tilaan? Luuletko että uudet profeetat voisivat vain huonontaa tilannetta?

        Mun mielestä monet uskomukset kaipaisivat täsmennystä, ihmiset yleensäkin uutta ymmärrystä ja vahvempaa uskoa parempaan huomiseen. Uudelle profeetalle olisi tilausta..


      • Kysymyksiä. kirjoitti:

        Miksi Muhammad oli/on viimeinen profeetta? Kuka niin sanoo? Miksei voi tulla uusia? Onko ihmiskunta nyt näiden profeettojen jälkeen siinä tilassa ettei uusia tarvita? Oletko sinä tyytyväinen maailman henkiseen tilaan? Luuletko että uudet profeetat voisivat vain huonontaa tilannetta?

        Mun mielestä monet uskomukset kaipaisivat täsmennystä, ihmiset yleensäkin uutta ymmärrystä ja vahvempaa uskoa parempaan huomiseen. Uudelle profeetalle olisi tilausta..

        Jumala lähetti Muhammadin viimeisenä profeettana korjaamaan entisten profeettojen, kuten Mooseksen ja Jeesuksen, viestit, jotka ihmiset olivat mielihalujensa perusteella korruptoineet. Uusia ei enää tule, koska Jumala on luvannut säilyttää viimeisen viestin, Koraanin ja sunnan, Tuomiopäivään saakka.

        Maailman henkinen tila on erittäin huonossa jamassa. Jos ihmiset eivät voi uskoa edes aikaisempiin profeettoihin ja toimia tavalla, joka edistää yhteiseloa ja omaa elämää, on turha kuvitella, että uudet profeetat toisivat suurta muutosta elämään. Vain tarpeeksi nöyrät ihmiset voivat ymmärtäessään maailman tarkoituksen alistua ja menestyä elämässä. Nöyrtyminen tuo mukanaan paljon, mikä on sekulaarille ihmiselle ahdistavaa tai käsittämätöntä, sillä onhan kaikessa edettävä askel kerrallaan ennen kuin voi ymmärtää vaikeamman tason laajemman kokonaisuuden.


      • KOTIKONNUT

        VOI TAIVAHAN TALIKYNTTILÄT mitä soopaa yritätte syöttää .uskokaa vaikka kantoon ,mutta suomalaista on turha yrittää käännyttää vieraisiin oppeihin...vrt TALVISOTA


    • turkkisuomi

      Islamin jättäminen oli järkevää.

      Valitettavasti teit sen väärästä syystä. Ei uskontoa pidä ottaa tai jättää sen perusteella, mitä ihmiset sanovat.

      Islam on eripuran uskonto. Jos avaa silmänsä islamin opetuksille, on mahdotonta jatkaa uskomista. Käsittelemättä nyt yksityiskohtia, riittää kun kysyy seuraavan kysymyksen: miten totuus ja absoluuttinen Jumalan sana voisi tarkoituksellisesti kylvää niin paljon eripuraa, riitaa ja vihamielisyyttä ihmisten välille?

      • Maksan velkaa

        Islamin jättäminen oli järkevää.

        Valitettavasti teit sen väärästä syystä. Ei uskontoa pidä ottaa tai jättää sen perusteella, mitä ihmiset sanovat.

        Islam on eripuran uskonto. Jos avaa silmänsä islamin opetuksille, on mahdotonta jatkaa uskomista. Käsittelemättä nyt yksityiskohtia, riittää kun kysyy seuraavan kysymyksen: miten totuus ja absoluuttinen Jumalan sana voisi tarkoituksellisesti kylvää niin paljon eripuraa, riitaa ja vihamielisyyttä ihmisten välille?

        Et tiedä, mitä Islamista on ennustettu: Persialle(Iran) nousee 4 Irakilaista kuningasta. Sen jälkeen se tietää kaiken kaikista uskonnoista, ja maailma päättyy, koska Ihmiset näkevät, missä maassa ovat syntyneet.(Babylon).
        (Daniel ennusti näin palvetuaan 4 Irakilaista(Assyrian) kuningasta).... Tapahtui siis uudestaan, se mikä tapahtui uudestaan.... Tulevina aikoina ei ole täyttä varmuutta, onko islam van vihan uskonto, koska sitä tullaan kutsumaan uusilla nimillä, samoin kuin Jerusalmiamme, ja juutalaisia.... Israel odottaa Daavidia takaisin, siksi se on vielä Israel? Jos on niinkuin Raamattu sanno, ettei Daavidia hylätä tuonelaan, Israel saa Daaividinsa takaisin, muttei samalla nimellä?


    • 2+4

      "Valitettavasti teit sen väärästä syystä. Ei uskontoa pidä ottaa tai jättää sen perusteella, mitä ihmiset sanovat."
      En ymmärrä nyt yhtään mitä tarkoitat mutta mulimien sekoilu ja painostus oli niin kovaa että ei edes ollut muuta mahdollisuutta kuin hylätä islamin järkky kultti, ihmiset ne niitä uskontoja pitää yllä kuitenkin.Ei ikävien ihmisten kanssa ole mikään pakko olla tekemisissä jos ei halua eiköhän nää muutkin ex-muslimit allekirjoita tän saman miten itse asian näen

    • Ai jaa,,

      Kumma homma että teidän uskonnostanne tuli tuollainen...

      Kristus on nuo kaikki muslimien profeetat. Vittu kun minua vituttaa tuo puoli itsessäni. Miksi te ette vain halua Rauhaa nykyisin?

    • Sirkka Sivullinen

      Uhkaako sinua nyt kuolemantuomio, kun olet jättänyt Islamin?

      Sharialakihan määrää kuolemantuomion niille, jotka jättävät Islamin.

      • fsfdfdsfs

        Suomessa ei tarvitse pelätä, koska muslimeja on niin vähän eikä uskonnon jättäjä ole etelästä tulleesta muslimiperheestä.


      • Iloisempi.
        fsfdfdsfs kirjoitti:

        Suomessa ei tarvitse pelätä, koska muslimeja on niin vähän eikä uskonnon jättäjä ole etelästä tulleesta muslimiperheestä.

        Suomessa ei tarvitse pelätä, koska muslimeja on niin vähän eikä uskonnon jättäjä ole etelästä tulleesta muslimiperheestä.

        Olet väärässä. Tampereella muslimipizzerian pitäjä poltti kahvionsa? En tiedä menehtyikö sen tulen takia, joku pizzeriassa vieraillut suomalainenkin, se on todennäköistä..... Ei ajallinen osuma ole riittävä tae, että kaikki olisi vaaratonta....Varsinkaan tulen kanssa leikkiessä.

        Minulla oli taannoin melkein kova päänsärky samana päivänä, kun Kausjärven Helluntailaisten puutalo paloi, mutta eihän siihen nyt tietysti kuolla voi, kun niin pieni kipu se oli silti....En ollut silloin siellä paikalla, minulla on "alibi"....
        Heitin siellä kyllä puuceen paskan päälle ehkä kytevän tumpin, pari kuukautta aiemmin, mutta lapsikin tietää ettei se siitä syttynyt, koska eri paikka ja aika, ja paska oli niin märkä että se kohta puuseesä silti varmasti sammui....
        (Eli puucee ei palanut vaan isompi talo)
        Jos luulet että tämä "viesti" sytytti molemmat, niin olet vielä typerys....


    • Ex-muslimimies

      Ei uhkaa kuolemantuomio mutta yleinen paheksunta muslimien keskuudessa uhkaa kyllä.

      • Afterlife78

        Yleinen paheksunta muslimien keskuudessa ei paljon pelota,minulle sama vaikka hyppäisivät kalliolta yhdessä... Itse ajattelin alkaa muslimiksi 2007. En tiennyt islamista mitään muuta kuin,että sitä pidettiin katu-uskottavampana kuin esim.kristinusko. Ensi juttelun jälkeen baarissa muslimin kanssa Itiksen moskeijan luona, päättelin,että kyseessä on sekopääuskonto. Huivipakko ja sukupuolten segregaatio pisti erityisesti silmään, sekä se, että se muslimimies kirosi aviomiestäni,kun tämä kertoi olevansa ateisti. Sitten se antoi mulle jonkun Piian numeron, kun olisi parempi, että joku nainen valistaa minua. Olen poikatyttö luonteeltani ja tämä oli minulle hyvin oksettavaa! Sekä kaikki Piia nimiset on yleensä sekopäitä:D


      • 9+6

        Suomessa ei varmaan vielä ex-muslimin tarvitse pelätä muslimiyhteisön väkivaltaista kostoa, kiitos muslimien määrän vähäisyyden. Kuitenkin niissä maissa, joissa on merkittävä muslimivähemmistö (tai enemmistö), yhteisön paheksunta on huolista pienin...


      • Allahu akbar
        Afterlife78 kirjoitti:

        Yleinen paheksunta muslimien keskuudessa ei paljon pelota,minulle sama vaikka hyppäisivät kalliolta yhdessä... Itse ajattelin alkaa muslimiksi 2007. En tiennyt islamista mitään muuta kuin,että sitä pidettiin katu-uskottavampana kuin esim.kristinusko. Ensi juttelun jälkeen baarissa muslimin kanssa Itiksen moskeijan luona, päättelin,että kyseessä on sekopääuskonto. Huivipakko ja sukupuolten segregaatio pisti erityisesti silmään, sekä se, että se muslimimies kirosi aviomiestäni,kun tämä kertoi olevansa ateisti. Sitten se antoi mulle jonkun Piian numeron, kun olisi parempi, että joku nainen valistaa minua. Olen poikatyttö luonteeltani ja tämä oli minulle hyvin oksettavaa! Sekä kaikki Piia nimiset on yleensä sekopäitä:D

        Ja nämäkön on perusteet joilla sinä ratkaisusi teet? "katu-uskottavuus, huivi pakko ja sukupuolinen syrjintä" ovat perusteet joita esität. Minä en ole muslimi, en kristitty, en buddhisti, en ylipäätään mitään, mutta sen tiedän ja olen oppinut ettei Jumala ja ihmisten houreet ole sama asia. Olen itse ratsastanut hyvyyden lippujen alla kolmekymmentä vuotta elämästäni ja se hirveys mitä olen saanut kokea ja nähdä "oikean asian" takia on nakertanut sielun minusta melkein irti. Ei Jumala, Allah, Buddha, Jeesus, Brahmann löydy ihmisistä; ei oikea ja väärä ole yksiselitteisiä asioita. Ainoa mitä voi tehdä on kumartaa päänsä ikuisuuden edessä ja myöntää kuten Akvinolainen aikoinaan: "En tiedä Jumalasta mitään". Häneen voi uskoa tai olla uskomatta, mutta mitään ei auta näppäröinti toisten uskomusten pilkkaamisella. Minun uskontoni, kun vieleä johonkin uskoin oli FAMAS ja AK-47. Nykyään haluan vain että ymmärrettäisiin mihin joudutaan kun kuunnellaan ja uskotaan ihmimisiä. Jumala on suurempi.


      • Legioonan caporal
        9+6 kirjoitti:

        Suomessa ei varmaan vielä ex-muslimin tarvitse pelätä muslimiyhteisön väkivaltaista kostoa, kiitos muslimien määrän vähäisyyden. Kuitenkin niissä maissa, joissa on merkittävä muslimivähemmistö (tai enemmistö), yhteisön paheksunta on huolista pienin...

        Täällä ei oo muuta pelottavaa kuin mä.


      • Velehtelija!
        Allahu akbar kirjoitti:

        Ja nämäkön on perusteet joilla sinä ratkaisusi teet? "katu-uskottavuus, huivi pakko ja sukupuolinen syrjintä" ovat perusteet joita esität. Minä en ole muslimi, en kristitty, en buddhisti, en ylipäätään mitään, mutta sen tiedän ja olen oppinut ettei Jumala ja ihmisten houreet ole sama asia. Olen itse ratsastanut hyvyyden lippujen alla kolmekymmentä vuotta elämästäni ja se hirveys mitä olen saanut kokea ja nähdä "oikean asian" takia on nakertanut sielun minusta melkein irti. Ei Jumala, Allah, Buddha, Jeesus, Brahmann löydy ihmisistä; ei oikea ja väärä ole yksiselitteisiä asioita. Ainoa mitä voi tehdä on kumartaa päänsä ikuisuuden edessä ja myöntää kuten Akvinolainen aikoinaan: "En tiedä Jumalasta mitään". Häneen voi uskoa tai olla uskomatta, mutta mitään ei auta näppäröinti toisten uskomusten pilkkaamisella. Minun uskontoni, kun vieleä johonkin uskoin oli FAMAS ja AK-47. Nykyään haluan vain että ymmärrettäisiin mihin joudutaan kun kuunnellaan ja uskotaan ihmimisiä. Jumala on suurempi.

        Olet väärässä, Buddha ja Jeesus löytyy ihmisistä, noista muista en ole varma....


      • Afterlife78
        Allahu akbar kirjoitti:

        Ja nämäkön on perusteet joilla sinä ratkaisusi teet? "katu-uskottavuus, huivi pakko ja sukupuolinen syrjintä" ovat perusteet joita esität. Minä en ole muslimi, en kristitty, en buddhisti, en ylipäätään mitään, mutta sen tiedän ja olen oppinut ettei Jumala ja ihmisten houreet ole sama asia. Olen itse ratsastanut hyvyyden lippujen alla kolmekymmentä vuotta elämästäni ja se hirveys mitä olen saanut kokea ja nähdä "oikean asian" takia on nakertanut sielun minusta melkein irti. Ei Jumala, Allah, Buddha, Jeesus, Brahmann löydy ihmisistä; ei oikea ja väärä ole yksiselitteisiä asioita. Ainoa mitä voi tehdä on kumartaa päänsä ikuisuuden edessä ja myöntää kuten Akvinolainen aikoinaan: "En tiedä Jumalasta mitään". Häneen voi uskoa tai olla uskomatta, mutta mitään ei auta näppäröinti toisten uskomusten pilkkaamisella. Minun uskontoni, kun vieleä johonkin uskoin oli FAMAS ja AK-47. Nykyään haluan vain että ymmärrettäisiin mihin joudutaan kun kuunnellaan ja uskotaan ihmimisiä. Jumala on suurempi.

        Mene trollaamaan jonnekin muualle muslimi.


      • Akbar75
        Afterlife78 kirjoitti:

        Mene trollaamaan jonnekin muualle muslimi.

        Mene trollaamaan jonnekin muualle muslimi.

        Mitä sää sekoilet! Tämä on Islam palsta....


      • Jumalan Lapsi
        Allahu akbar kirjoitti:

        Ja nämäkön on perusteet joilla sinä ratkaisusi teet? "katu-uskottavuus, huivi pakko ja sukupuolinen syrjintä" ovat perusteet joita esität. Minä en ole muslimi, en kristitty, en buddhisti, en ylipäätään mitään, mutta sen tiedän ja olen oppinut ettei Jumala ja ihmisten houreet ole sama asia. Olen itse ratsastanut hyvyyden lippujen alla kolmekymmentä vuotta elämästäni ja se hirveys mitä olen saanut kokea ja nähdä "oikean asian" takia on nakertanut sielun minusta melkein irti. Ei Jumala, Allah, Buddha, Jeesus, Brahmann löydy ihmisistä; ei oikea ja väärä ole yksiselitteisiä asioita. Ainoa mitä voi tehdä on kumartaa päänsä ikuisuuden edessä ja myöntää kuten Akvinolainen aikoinaan: "En tiedä Jumalasta mitään". Häneen voi uskoa tai olla uskomatta, mutta mitään ei auta näppäröinti toisten uskomusten pilkkaamisella. Minun uskontoni, kun vieleä johonkin uskoin oli FAMAS ja AK-47. Nykyään haluan vain että ymmärrettäisiin mihin joudutaan kun kuunnellaan ja uskotaan ihmimisiä. Jumala on suurempi.

        "En tiedä Jumalasta mitään".

        Se minkä luulemme tulleen ikuisesti kielletyksi, on Jumalalle myös myönnettyä.


      • Muslimia nussinut

        Ei uhkaa kuolemantuomio mutta yleinen paheksunta muslimien keskuudessa uhkaa kyllä.

        Ihmiset ovat niin kovia, noiden nimikylttiensä takia... Milloinkahan saanevat lihaverisydämen itsensä hallitsijaksi? Minulla jo sellainen on?

        Jätetään koneille, nämä kovistelut, ja ollaan itse, vähän epäilevämpiämpiä kovien oppien suhteen.... Matematiikkaa en silti hylkää....


      • PELKOA!
        Legioonan caporal kirjoitti:

        Täällä ei oo muuta pelottavaa kuin mä.

        Täällä ei oo muuta pelottavaa kuin mä.

        Omistatko pistoolin tai veitsen?
        Minulla on leipäveitsi, antaisitko säälistä ensimmäisen iskun jos tietäisit missä asun ja tulisit lahtaamaan?
        Jos pihalla kohtaisimme, ehtisin kyllä heittää sinua kivellä, mutta jos se ei osuisi, antaisitko heittää uudelleen?


      • Kivittäjä!
        PELKOA! kirjoitti:

        Täällä ei oo muuta pelottavaa kuin mä.

        Omistatko pistoolin tai veitsen?
        Minulla on leipäveitsi, antaisitko säälistä ensimmäisen iskun jos tietäisit missä asun ja tulisit lahtaamaan?
        Jos pihalla kohtaisimme, ehtisin kyllä heittää sinua kivellä, mutta jos se ei osuisi, antaisitko heittää uudelleen?

        Tero Pitkämäki tai Tero Järvenpää, pystyisi pyssymiehen murhaamaan pelkällä kiven heittämisellä, jos olisi tarkkana, mutta varmaan tikalla kannattaisi enemmin?
        Minulla murhaava etäisyys olisi kivellä osumisessa 10 m Teroilla 20 m
        Varmaan olisi terojen Karateiskukin tosi kova.... Niin minullakin, koska päästäisin ISON äänen, jos joutuisin puolustamaan perhettäni ja naistani niin....
        Jos Jeesus sielä olisi, niin miten hän toimisi? EN USKO, että eri tavalla, vaan antaisi kepillään läksyn....


      • Jättäkää islam
        Allahu akbar kirjoitti:

        Ja nämäkön on perusteet joilla sinä ratkaisusi teet? "katu-uskottavuus, huivi pakko ja sukupuolinen syrjintä" ovat perusteet joita esität. Minä en ole muslimi, en kristitty, en buddhisti, en ylipäätään mitään, mutta sen tiedän ja olen oppinut ettei Jumala ja ihmisten houreet ole sama asia. Olen itse ratsastanut hyvyyden lippujen alla kolmekymmentä vuotta elämästäni ja se hirveys mitä olen saanut kokea ja nähdä "oikean asian" takia on nakertanut sielun minusta melkein irti. Ei Jumala, Allah, Buddha, Jeesus, Brahmann löydy ihmisistä; ei oikea ja väärä ole yksiselitteisiä asioita. Ainoa mitä voi tehdä on kumartaa päänsä ikuisuuden edessä ja myöntää kuten Akvinolainen aikoinaan: "En tiedä Jumalasta mitään". Häneen voi uskoa tai olla uskomatta, mutta mitään ei auta näppäröinti toisten uskomusten pilkkaamisella. Minun uskontoni, kun vieleä johonkin uskoin oli FAMAS ja AK-47. Nykyään haluan vain että ymmärrettäisiin mihin joudutaan kun kuunnellaan ja uskotaan ihmimisiä. Jumala on suurempi.

        Tarkoitatko nimimerkki allahu akbar että islamia ei saisi jättää vai? Olt itsekin ei-muslimi joten miten voit vaatia jotain tuollaista?


      • Kokemusta löytyy88
        Afterlife78 kirjoitti:

        Yleinen paheksunta muslimien keskuudessa ei paljon pelota,minulle sama vaikka hyppäisivät kalliolta yhdessä... Itse ajattelin alkaa muslimiksi 2007. En tiennyt islamista mitään muuta kuin,että sitä pidettiin katu-uskottavampana kuin esim.kristinusko. Ensi juttelun jälkeen baarissa muslimin kanssa Itiksen moskeijan luona, päättelin,että kyseessä on sekopääuskonto. Huivipakko ja sukupuolten segregaatio pisti erityisesti silmään, sekä se, että se muslimimies kirosi aviomiestäni,kun tämä kertoi olevansa ateisti. Sitten se antoi mulle jonkun Piian numeron, kun olisi parempi, että joku nainen valistaa minua. Olen poikatyttö luonteeltani ja tämä oli minulle hyvin oksettavaa! Sekä kaikki Piia nimiset on yleensä sekopäitä:D

        Tiedän sen Piian. Tuttu tyyppi muslimipiireistä. Melkoinen hihhuli nimittäin!

        ei ihme että se muslimi kirosi miestäsi, musliminainen ei näet saa olla tekemisissä kuin muslimimiesten kanssa, hän on heidän omaisuuttaan, ei ei-muslimien. On todella paha synti jos musliminainen sekoontuu ei-muslimimieheen. Piia ja kumppanit eivät olisi sitä hyväksyneet koskaan.


      • Afterlife78
        Kokemusta löytyy88 kirjoitti:

        Tiedän sen Piian. Tuttu tyyppi muslimipiireistä. Melkoinen hihhuli nimittäin!

        ei ihme että se muslimi kirosi miestäsi, musliminainen ei näet saa olla tekemisissä kuin muslimimiesten kanssa, hän on heidän omaisuuttaan, ei ei-muslimien. On todella paha synti jos musliminainen sekoontuu ei-muslimimieheen. Piia ja kumppanit eivät olisi sitä hyväksyneet koskaan.

        Piiat ei koskaan täysjärkisiä:) Jotenkin vaan aistin,että kyse on tuollaisesta tyypistä.


    • Maailman lapsi

      En ollenkaan epäile kokemustesi karvautta ja ymmärrän hyvin että ihmiset ovat tuottaneet sinulle tuskaa. Kuitenkin on kysymys nimen omaan ihmisistä. Kumpiako menit hakemaan Jumalaa vai ihmisiä? Jos asiat ottaa niin että ihmiset ympärillä on sama kuin se johon haluaa uskoa, pettymysten tie on loputon. En ole muslimi, leestantti, kristitty, buddhisti tai ylipäätään mikään muukaan. Olen vain kaikkeuden lapsi ja uskon että Jumala, sikäli kuin hän on, rakastaa meitä kaikkia. Omar Khaijam kirjoittaa: "mä kainalossa koraani jaruukku toisen alla vaellan tiellä kaidalla ja tiellä lavealla: en ole pahin pakana, en parhain musulmaani ikiholvin sinikivisen ja aurinkoisen alla." Jumala on suurempi kuin yksikään mullah, saarnaaja tai rovasti. Pyyhi pois kyyneleet, unohda kiusaajat ja hymyile auringolle, äläkä masennu ihmisten puheista.

      • Ihmistuntija dafa

        A.ayhua, älä yritä näytellä jotain muuta!


      • Pakstori

        rakastaa meitä kaikkia.

        Ei, Saattanaa Jumala vihaa - ehkä ikuisesti - Sanoo Mooses kirjassaan, sillä Se langetti ihmisen hakemaan päälleen turhia kaapuja ja syömään kaikki massaksi. Häpeän tunne on sietämätön, onnellinen se kuningatar, joka sen kestää....

        Eli Eeva langetti Saattanan, eli ihmistä Jumalan silti kuuluisi vihata, koska me langetimme Yli-enkelin.....


      • Akbar-aki
        Ihmistuntija dafa kirjoitti:

        A.ayhua, älä yritä näytellä jotain muuta!

        Tiesitteko muuten, että myös kahvissa on vieroitusoire ja samainen Krapula.
        Kofeiinin vieroitusoire on siis sama kuin etanolin OHHIN vieroitusoire...
        Pakko vetää taas kupponen niin helpottaa pikku päänsärky...
        "Pieni päänsärky tekee iloiseksi", Iso päänsärky vihaiseksi(YLPEÄKSI).
        Murhe on sydämen tunne, jossa on vaikea olla surematta ja itkemättä, mutta se on silti totta, että mies ei ikinä itke, vaan murehtii... Poikamiehet itkevät, ja armahtajat....


      • _derp

        Älä jaksa nakella Islam-käännyttäjien esipureskelemaa paskapropagandaa.


    • Veikko.

      Jos et pidä uskonnoista, kokeile ateismia ja tiedettä, vaikka ne ovatkin kristinuskoa parhaimmillaan...
      Jos sinä käännyt kristityksi minä käännyt muslimiksi, niin ei syty sotaa....

      • Aki-Veikko

        Akbaria pidetään armahtajana? Tämä on suuri erehdys, Ari on armahtaja - ei aki.... Minä olen lähes armoton aki... no, ei ole totta... Jos selvästi olet kyennyt jonkun armahtamaan(Käytöksestä, silmistä sen saa selville), niin minäkin sinut armahdan, ei minullakaan kaikki logiikat vain oikein päin ole aina olleet....


    • islamilainen ja ylpe

      ei kuka ehkä pakkota teittä olla muslimja ....ja muuten kiusaminen ei oo tärkeä syy että vaihtat uskonta mie kin olen muslim alhamdullilah ja kristyttyn usko kiusavat mut koulussa ja mutta ei halitta mulle tärkeeeein aisaa että olen muslim jos ihmiset haluaisivat tai eivääääääääääät ......muistakaa islamilaiset eivät pakkota teitä olla muslemia oKo
      ja jos olette tyytyväisiä teidän uskonta ette vaiha vai mitä?

      • Korjauksia oletuksii

        Sanot nimimerkki "islamilainen ja ylpeä" että sinua kiusaavat jonkun muun uskontokunnan edustajat, jota en edes usko, mutta mitä tehdä kun oman uskontokunnan edustajat kiusaavat? Ei siinä ole paljon vaihtoehtoja kuin poistua porukasta, etenkin kun se kiusaaminen on jokapäiväistä ja hetkistä.
        Luulisi sen olevan tuttua sinulle että koko ajan epäillään uskoasi ja sitä noudatatko oikein islamia kun se käytös on muslimeille profeettanne sunnan seuraamista.

        Sitäpaitsi on väärin sanoa itseään islamilaiseksi, "muslimi" on oikea termi joten käytä sitä äläkä kuvaile itseäsi islamilaiseksi.


      • Korjauksia oletuksii kirjoitti:

        Sanot nimimerkki "islamilainen ja ylpeä" että sinua kiusaavat jonkun muun uskontokunnan edustajat, jota en edes usko, mutta mitä tehdä kun oman uskontokunnan edustajat kiusaavat? Ei siinä ole paljon vaihtoehtoja kuin poistua porukasta, etenkin kun se kiusaaminen on jokapäiväistä ja hetkistä.
        Luulisi sen olevan tuttua sinulle että koko ajan epäillään uskoasi ja sitä noudatatko oikein islamia kun se käytös on muslimeille profeettanne sunnan seuraamista.

        Sitäpaitsi on väärin sanoa itseään islamilaiseksi, "muslimi" on oikea termi joten käytä sitä äläkä kuvaile itseäsi islamilaiseksi.

        Jos toiset osoittavat kyvyttömyyttä käyttäytyä profeetta Muhammadin sunnan mukaisesti, minä ainakin olisin kärsivällinen ja pitäisin huolen siitä, että itse ainakin toimin sunnan mukaisesti. En luovuttaisi siksi, että muut omat niin ylimielisiä.


      • 17+6
        a.yahya kirjoitti:

        Jos toiset osoittavat kyvyttömyyttä käyttäytyä profeetta Muhammadin sunnan mukaisesti, minä ainakin olisin kärsivällinen ja pitäisin huolen siitä, että itse ainakin toimin sunnan mukaisesti. En luovuttaisi siksi, että muut omat niin ylimielisiä.

        Kaikki ovat varmasti huomanneet, että sinä todellakin käyttäydyt sunnan mukaisesti; yrität syöttää valheellista tietoa ei-muslimeille, kannatat ex-muslimien teurastamista jne.


      • Kultti vain
        a.yahya kirjoitti:

        Jos toiset osoittavat kyvyttömyyttä käyttäytyä profeetta Muhammadin sunnan mukaisesti, minä ainakin olisin kärsivällinen ja pitäisin huolen siitä, että itse ainakin toimin sunnan mukaisesti. En luovuttaisi siksi, että muut omat niin ylimielisiä.

        A.Yahya, kyllä tiedät itsekin täysin hyvin sen että muslimipiiriot ovat erittäin riitaisat. Ei sitä tappelua vaan jaksa eikä tarvitsekaan jaksaa.
        En minä ainakaan halua kuulua siihen lahkoon enkä olla tekemisissä niiden ihmisten kanssa hetkeäkään enää koskaan! Ei ollut hetken rauhaa kun oli "islamin uskoinen", tai koitti olla. Jatkuvaa syyttelyä ja haukkumista siitä kuinka huono oli ja ei sitä toisten haukkumistakaan jaksanut kestää!

        Mikä siinä on nii vaikea tajuta että MINUN tai kenenkään EI sitä ole pakko kestää ja islamia ei tarvitse kannattaa muslimien oman käytöksen takia!


      • islam ja ylpeä siitä
        Korjauksia oletuksii kirjoitti:

        Sanot nimimerkki "islamilainen ja ylpeä" että sinua kiusaavat jonkun muun uskontokunnan edustajat, jota en edes usko, mutta mitä tehdä kun oman uskontokunnan edustajat kiusaavat? Ei siinä ole paljon vaihtoehtoja kuin poistua porukasta, etenkin kun se kiusaaminen on jokapäiväistä ja hetkistä.
        Luulisi sen olevan tuttua sinulle että koko ajan epäillään uskoasi ja sitä noudatatko oikein islamia kun se käytös on muslimeille profeettanne sunnan seuraamista.

        Sitäpaitsi on väärin sanoa itseään islamilaiseksi, "muslimi" on oikea termi joten käytä sitä äläkä kuvaile itseäsi islamilaiseksi.

        Olen muslimi ja minua on kristittyt kiusanut koulussa.
        Olen itse aina kunnioittanut muiden uskontoa ja minulla on ystäviä joilla on muita uskontoja.
        Muslimit eivät ole ikinä epäillet uskoani tai kiusanut sen takia etten käyttää kokonan hijabia.
        Toi on naurettava kun sanottaan että jätin islamin kiusaamisen takia.


      • aakk0nen
        islam ja ylpeä siitä kirjoitti:

        Olen muslimi ja minua on kristittyt kiusanut koulussa.
        Olen itse aina kunnioittanut muiden uskontoa ja minulla on ystäviä joilla on muita uskontoja.
        Muslimit eivät ole ikinä epäillet uskoani tai kiusanut sen takia etten käyttää kokonan hijabia.
        Toi on naurettava kun sanottaan että jätin islamin kiusaamisen takia.

        "Olen muslimi ja minua on kristittyt kiusanut koulussa."

        Nimelliset kristityt. Kukaan oikeasti uskova kristitty ei voisi alentua kiusaamiseen, koska se on vastoin kaikkea, mitä kristinusko edustaa.

        Uskontojen sisällä tapahtuu kiusaamista ihan niin kuin muissakin yhteisöissä. Se ei kerro itse uskonnosta mitään. Esimerkiksi valkoihoiset muslimit voivat tulla kiusatuksi ihonvärinsä vuoksi, vaikka islam ei kehota siihen.


    • Pitääkö Pelätä?

      Onko islamin jättänyt hengenvaarassa Suomessa?

      • Jos jättää islamin

        Vaikea sanoa, pitääkö pelätä, kait kaikki on mahdollista. Joskus on pelottanut se tulevatko jotkut höyrypäät oven taakse.


    • sooooooooooooooooooo

      ISLAM doesnt degrade me u people r judging what some muslims r doing in afghanistan and other countries. dont point at muslims point at the scriptures and talk about it with evidence and quoting. as we have bad muslims so do christian u cant evaluate a carr by its driver.

      we cant indite jesus what charles manson did coz he said he is the coming back of mesiah. we cant indite jesus what timothy macvain did or hitrel. all killed people and r gulty but we cant say christianity teaches killing. women r opressed in some countries but they r applying to islam. islam is different of u see in tv and what muslims do. iam free women being free doenst mean u go to prostute urself or beacome subject of sex for men or breaking the family value that nowadays two men can marry and adopt chldren. if islam is oprssing women why do many converts r women and why do white oeple except islam more after 9/11. i dont understand how can learned people just speak from their desires and not bringing facts and evidences. u hear rarely muslims accusing christians but why do christians r eager on picking the black sheeps of muslim community. every community has.
      what were the 56 catholic priest who sexually molested children over a period of 30 years and nothing was done about it. i could conclude then that christains r the bigest pedophilians in the world.

      here alone in finland u hear maybe every month that a father used his daughter. this is the result when people go againest the rulings of God u became like animals. islam has a solution for humanity islam is a system of live a guide. if these prists were in amuslim country they were stoned to death for good and what can western world offer for punishment. max 20- 30 years in jail and then come back to do what? molest children again. islam is for poeple who want to read and discover u not gona change over night. me tooo i struggle to follow but it says in the quran that its human nature to be weak. there r days u do religious duties well and other days maybe less. its life all humans sin and the best is the one repents

    • vääräuskoinen

      Kiitos hyvästä viestistä!

      Ikävä totuus on se, että islam nykyisellään on niin militantti ja totalitaarinen kuolemankultti, ettei kukaan järjissään oleva voi sitä kannattaa.

      Tällä hetkellä näyttää siltä, ettei islamia voi uudistaa. Esimerkiksi Egyptissä valtaan noussut Muslimiveljeskunta ristiinnaulitsee vastustajiaan: http://frontpagemag.com/2012/raymond-ibrahim/muslim-brotherhood-crucifies-opponents/

      Ainoa toimiva keino vastustaa islamin totalitarismia on hylätä se ja liittyä islamkriitikoihin.

    • Tämä päivä

      Kaikenlainen ja tyyppinen islamin uudistaminen on täysin kiellettyä islamissa.
      Sitä kutsutaan heinommin bidah:ksi.

      Youtubesta löytyy paljon videoita joissa tämän hetken ja mennenkin ajan kunnioitetuimmat islamilaisen maailman oppineet eli sheikit kertovat että bidah on pahinta syntiä ja täysin islamin oppeja vastaan. KIELLETTYÄ.

      Islamia ei voi muuttaa tai muokata vaan se on valmis, muuttumaton uskonto ja on ollut sitä jo profeetta Muhammedin ajoista lähtien.

      • Tämä päivä

        Kaikenlainen ja tyyppinen islamin uudistaminen on täysin kiellettyä islamissa.
        Sitä kutsutaan hienommin bidah:ksi.

        Youtubesta löytyy paljon videoita joissa tämän hetken ja mennenkin ajan kunnioitetuimmat islamilaisen maailman oppineet eli sheikit kertovat että bidah on pahinta syntiä ja täysin islamin oppeja vastaan. KIELLETTYÄ.

        Islamia ei voi muuttaa tai muokata vaan se on valmis, muuttumaton uskonto ja on ollut sitä jo profeetta Muhammedin ajoista lähtien.


      • jep, jep

        Näinhän se ikävä kyllä on.

        Islam ei voi uudis­tua, sillä se olisi kapi­nointia Alla­hin tahtoa vastaan, ja sharia mää­rää siitä kuole­manrangais­tuksen. Isla­min alkupe­räistä kes­keistä sisältöä ovat islamin ja Muham­madin kri­tisoijien mur­hat, sota- ja ryöstö­retket, orjanaisten raiskaukset ja so­tasaaliin anas­ta­mi­nen, valehtelu ei-muslimeille islamin ja muslimien edun ajami­seksi, vi­han lietsomi­nen, ei-mus­limien hal­veksiminen, par­jaami­nen ja sortami­nen, raajojen ja kaulo­jen katkomi­nen, avionrik­kojien kivittäminen, raip­parangaistuk­set jne. Jos nämä ele­mentit karsi­taan pois, jäljelle jää vain yksittäi­siä katkelmia tarinoista, jotka eivät liity mihin­kään, eikä Allahilla ja Muham­ma­dilla - isla­min ytimellä - olisi enää mitään vir­kaa. Koko islamin idea on siinä, että muslimit ovat muita ylem­piä ihmisiä, joiden velvol­lisuutena on alistaa kaikki muut ihmiset, ja jos tämä perus­lähtökohta ku­mo­taan, musli­mien identi­teetistä ei jää mitään jäljelle ja islam me­nettää täysin mer­ki­tyk­sen­sä uskontona.


    • R&R

      täytyy sanoa, että täällä on oikeasti ihmisiä, jotka eivät tiedä koko totuutta. Miten käännyitte ylipäätänsä muslimeiksi, jos ette ole lukeneet ja ymmärtäneet kuinka puhdas ja kaunis islam uskonto oikein on?
      Minua nauratti kun luin seuraavan tekstin:
      "-Naisten ympärileikkaus todistettavasti islamin omien lähteiden mukaan on klitoriksen poisto eli nainen ei saa kokea orgasmia koskaan elämässään"
      En tiedä mitä lähdettä olet lukenut, mutta et voisi olla enempää väärässä. Nainen ei tarvitse ympärileikata se ole pakollista. jos minä tässä alkaisin selittämään sinulle miten nainen on oikeutettu ja miestä oikein velvoitettu tyydyttämään naistaan seksuallisesti minulta loppuisi voimat, joten käy tutustumassa seuraava ennen kuin annat tuomiosi.

      http://www.shiaislam.info/avioliitto-opas/avioliitto_kasikirja_index.php

      "-Miehen ei tarvitse kysyä vaimoltaan lupaa jos hän haluaa ottaa useita vaimoja"

      Moniavioisuudella on hyvin suuret vaatimukset. Esimerkiksi ehtoina on, että ensin vaimo hyväksyy miehen pyyntöä ottaa toinen vaimo ja jos vaimo hyväksyy tämän, miehellä on sitten suuri vastuu kummastakin vaimoistaan. Hänen tulee nostaa heidät tasa-arvoisiksi keskenään, ei suosia toista enemmän kuin toista. HUOM! Jos mies rikkoo moniavioisuuden ehtoja, on hän tehnyt suuren synnin itselleen, jota pistetään tuomiopäivänä esille. Siksi ei ole suositeltavaa mennä monen naisen kanssa naimisiin, vaikka mahdollisuus on annettu, ja monet muslimit menevätkin vain yhden kanssa naimisiin tietäen sen olevan parempi itselleen ja vaimolleen.


      "-Naisten ei tulisi käydä töissä"

      Kaikille muslimeille on annettu oikeus tehdä työtä riippumatta sukupuolesta, mutta toisin kuin koulutus, työnteko ei ole Islamissa naisille pakollista, koska, kuten edellä sanottiin, vastuu perheen toimeentulosta on annettu miehille.

      ”Miehet olkoon naisten esimiehiä, koska Jumala on asettanut heidät näihin nähden korkeampaan asemaan, ja myöskin niiden suoritusten tähden, joita miesten on omaisuudestaan naisten hyväksi tehtävä”. (Koraani 4:34).

      Jos nainen kuitenkin haluaa tehdä työtä, mikä tahansa miehelle sallittu ammatti, on sallittu myös naiselle, kunhan se ei vaaranna naisen naisellisuutta eikä nainen joudu ympäristöön, jossa hänen arvokkuutensa voi kärsiä; naiset voivat myös kohota ammattikuntansa parhaimmistoon. Naisilla on oikeus saada työstään kunnon palkka; ja jos tietystä työstä on määritelty tietty palkka, naisella täytyy olla siihen oikeus eikä vähempään sukupuolensa takia – käytäntö, joka ei vieläkään toteudu kaikissa länsimaissa, kuten Equal Opportunity Commissionin raportit osoittavat vuosi vuoden jälkeen. Työssä käyviä naisia Profeetan aikana olivat mm. Khadijah, Profeetan ensimmäinen vaimo, joka oli menestyksekäs liikenainen. Zainab bint Jahsh oli taitava käsityöläinen. Ash Shifa Al Qarashiyyah opetti kirjallisuutta Profeetan aikana ja oli Umarin kalifikunnan aikana mukana soukin hallinnossa. Naisilla oli myös taatelipalmutiloja, joilla he viljelivät ja myivät sitten taatelit. Eräät naiset hoitivat sairaita ja haavoittuneita kuten esim. Rufaydah. Monet naiset olivat mukana taisteluissa hoitamassa haavoittuneita; he olivat ”Florence Nightingaleja” vuosisatoja ennen häntä itseään.

      • R&R

        "-Ehkäisy ei ole sallittua islamissa muutamaa vuotta pidempää ja lasten määrän tulisi olla iso"
        Shi'ah fiqhin (lakiopin) mukaan perhesuunnittelu on sallittu yksityinen keino asettaa tai rajoittaa perhekokoa terveydellisistä tai taloudellisista syistä. Ei ole myöskään yhtään Koraanin jaetta tai hadithia syntyvyydensäännöstelyä vastaan, eikä siitä onko wajib (pakollista) saada lapsia avioliitossa.
        Tutkikaamme joitakin yleisimmin käytettyjä ehkäisykeinoja ja määritelkäämme ovatko ne luvallisia Islamissa vai eivätkö. Täytyy mainita että tutkimme näiden luvallisuutta vain Shariahin näkökulmasta. Saadakseen lääketieteellistä tietoa näiden keinojen luotettavuudesta tai sivuvaikutuksista lukijan täytyy kääntyä lääkärin tai terveydenhoitajan puoleen. Lisäksi jokaisen yksilön täytyy tarkistaa lisäehdot koskien omaa Marja'ansa (korkea-arvoinen lainoppinut).
        1. Suullisesti otettavat ehkäisylääkkeet:
        Ehkäisypillerit ehkäisevät raskauden estämällä ovulaation. Koska tällaiset pillerit ehkäisevät ovulaation, ehdottomasti ei ole ongelmaa niiden käyttämisessä. Kuitenkin yksilön täytyy kysyä terveydenhoitajalta mahdollisista sivuvaikutuksista.
        Jälkiehkäisypillerit esim. RU486 voidaan ottaa yhdynnän jälkeen MUTTA ei sen jälkeen kun on tuntenut tai tietänyt että raskaus on jo alkanut.
        2. Depo-Provera:
        Depo-Provera toimii aivan kuten pillerit, mutta sen sijaan että se otettaisiin suun kautta, se annetaan ruiskeena joka kolmas kuukausi. Tämä ja muut samanlaiset ruiskeena annettavat ehkäisykeinot ovat myös sallittuja.
        3. Kohdunsisäiset välineet (IUD eli Kierukka):
        Kierukat ovat erimuotoisia muovisia tai metallisia välineitä, jotka asetetaan kohdun sisälle. Koska shari'an mukaan raskaus alkaa kiinnittymisestä, ei ole mitään ongelmaa kierukoiden käytössä raskaudenehkäisyvälineinä.
        4. Spermaa estävät:
        Kaikki pessaarit ja kondomit estävät sperman pääsyn kohtuun. Tämä tapahtuu peittämällä penis kondomilla tai peittämällä kohdunsuu kuperalla muovilevyllä tai vaginaan asetettavalla ehkäisysienellä. Siittiöitä tuhoavat aineet, jotka tappavat siittiöt ennen kuin ne saavuttavat munasolut, ovat myös estäviä keinoja. Ehdottomasti ei ole ongelmaa näiden ehkäisykeinojen käyttämisessä.
        5. Pidättäytyminen hedelmällisenä aikana:
        On kolme perustapaa selvittää ovulaation ajankohta, niin että sukupuoliyhdyntää voidaan välttää keskimäärin niiden kuuden päivän ajan, jotka ovat naisen todennäköisesti hedelmällinen ajanjakso.
        Nämä kolme tapaa ovat seuraavat:
        (a) Ovulaatiomenetelmä: Nainen opettelee tunnistamaan hedelmällisen aikansa tarkkailemalla kohdusta tulevan valkovuodon laatua. Valkovuoto osoittaa tiettyjä merkkejä hedelmällisimpänä aikana, ja siten seksin välttäminen hedelmällisinä päivinä estää raskauden.
        (b) Rytmimenetelmä: Samanlainen kuin edellinen, mutta perustuu kuukautiskierron tarkkailuun koko vuoden ajan, jotta hedelmälliset päivät selviävät.
        (c) Lämpötila: Tässä menetelmässä nainen merkitsee kalenteriin kiertonsa ja mittaa lämpönsä päivittäin huomatakseen ovulaation. Hän voi huomata ovulaationsa, kun hänen normaaliruumiinlämpönsä nousee.

        6. Keskeytetty yhdyntä (Coitus Interrupts):
        Coitus interrupts tarkoittaa peniksen vetämistä ulos juuri ennen siemensyöksyä. Tämä oli yleisin syntyvyydensäännöstelykeino ennen nykyaikaisten välineiden keksimistä. Muhammad bin Muslim ja Abdur Rahman bin Abi Abdillah Maymun kysyivät Imam Ja'far as-Sadiqilta (a.s.) vetäytymisestä. Imam sanoi: “Se riippuu miehestä; hän voi vuodattaa sen minne haluaa." Tämän hadithin perusteella, mujtahidiemme (oppineidemme) enemmistö uskoo että coitus interrupts on sallittu, mutta vältettävä ilman vaimon suostumusta.


      • R&R
        R&R kirjoitti:

        "-Ehkäisy ei ole sallittua islamissa muutamaa vuotta pidempää ja lasten määrän tulisi olla iso"
        Shi'ah fiqhin (lakiopin) mukaan perhesuunnittelu on sallittu yksityinen keino asettaa tai rajoittaa perhekokoa terveydellisistä tai taloudellisista syistä. Ei ole myöskään yhtään Koraanin jaetta tai hadithia syntyvyydensäännöstelyä vastaan, eikä siitä onko wajib (pakollista) saada lapsia avioliitossa.
        Tutkikaamme joitakin yleisimmin käytettyjä ehkäisykeinoja ja määritelkäämme ovatko ne luvallisia Islamissa vai eivätkö. Täytyy mainita että tutkimme näiden luvallisuutta vain Shariahin näkökulmasta. Saadakseen lääketieteellistä tietoa näiden keinojen luotettavuudesta tai sivuvaikutuksista lukijan täytyy kääntyä lääkärin tai terveydenhoitajan puoleen. Lisäksi jokaisen yksilön täytyy tarkistaa lisäehdot koskien omaa Marja'ansa (korkea-arvoinen lainoppinut).
        1. Suullisesti otettavat ehkäisylääkkeet:
        Ehkäisypillerit ehkäisevät raskauden estämällä ovulaation. Koska tällaiset pillerit ehkäisevät ovulaation, ehdottomasti ei ole ongelmaa niiden käyttämisessä. Kuitenkin yksilön täytyy kysyä terveydenhoitajalta mahdollisista sivuvaikutuksista.
        Jälkiehkäisypillerit esim. RU486 voidaan ottaa yhdynnän jälkeen MUTTA ei sen jälkeen kun on tuntenut tai tietänyt että raskaus on jo alkanut.
        2. Depo-Provera:
        Depo-Provera toimii aivan kuten pillerit, mutta sen sijaan että se otettaisiin suun kautta, se annetaan ruiskeena joka kolmas kuukausi. Tämä ja muut samanlaiset ruiskeena annettavat ehkäisykeinot ovat myös sallittuja.
        3. Kohdunsisäiset välineet (IUD eli Kierukka):
        Kierukat ovat erimuotoisia muovisia tai metallisia välineitä, jotka asetetaan kohdun sisälle. Koska shari'an mukaan raskaus alkaa kiinnittymisestä, ei ole mitään ongelmaa kierukoiden käytössä raskaudenehkäisyvälineinä.
        4. Spermaa estävät:
        Kaikki pessaarit ja kondomit estävät sperman pääsyn kohtuun. Tämä tapahtuu peittämällä penis kondomilla tai peittämällä kohdunsuu kuperalla muovilevyllä tai vaginaan asetettavalla ehkäisysienellä. Siittiöitä tuhoavat aineet, jotka tappavat siittiöt ennen kuin ne saavuttavat munasolut, ovat myös estäviä keinoja. Ehdottomasti ei ole ongelmaa näiden ehkäisykeinojen käyttämisessä.
        5. Pidättäytyminen hedelmällisenä aikana:
        On kolme perustapaa selvittää ovulaation ajankohta, niin että sukupuoliyhdyntää voidaan välttää keskimäärin niiden kuuden päivän ajan, jotka ovat naisen todennäköisesti hedelmällinen ajanjakso.
        Nämä kolme tapaa ovat seuraavat:
        (a) Ovulaatiomenetelmä: Nainen opettelee tunnistamaan hedelmällisen aikansa tarkkailemalla kohdusta tulevan valkovuodon laatua. Valkovuoto osoittaa tiettyjä merkkejä hedelmällisimpänä aikana, ja siten seksin välttäminen hedelmällisinä päivinä estää raskauden.
        (b) Rytmimenetelmä: Samanlainen kuin edellinen, mutta perustuu kuukautiskierron tarkkailuun koko vuoden ajan, jotta hedelmälliset päivät selviävät.
        (c) Lämpötila: Tässä menetelmässä nainen merkitsee kalenteriin kiertonsa ja mittaa lämpönsä päivittäin huomatakseen ovulaation. Hän voi huomata ovulaationsa, kun hänen normaaliruumiinlämpönsä nousee.

        6. Keskeytetty yhdyntä (Coitus Interrupts):
        Coitus interrupts tarkoittaa peniksen vetämistä ulos juuri ennen siemensyöksyä. Tämä oli yleisin syntyvyydensäännöstelykeino ennen nykyaikaisten välineiden keksimistä. Muhammad bin Muslim ja Abdur Rahman bin Abi Abdillah Maymun kysyivät Imam Ja'far as-Sadiqilta (a.s.) vetäytymisestä. Imam sanoi: “Se riippuu miehestä; hän voi vuodattaa sen minne haluaa." Tämän hadithin perusteella, mujtahidiemme (oppineidemme) enemmistö uskoo että coitus interrupts on sallittu, mutta vältettävä ilman vaimon suostumusta.

        Orjuus on sallittua islamissa ja mies saa harrastaa vapaasti seksiä orjatyttöjen kanssa vaikka ei ole naimisissa heidän kanssaan "
        Ei ei ei, nyt olet ymmärtänyt väärin. Islamin mukaan kaikki siis kaikki seksiin liittyvät ovat kiellettyjä avioliiton ulkopuolella. Oli se sitten orja tai mikä lienee.

        -Niqab on monien islamin oppineiden mukaan pakollinen naiselle
        Ei todellakaan ole, vaan peittäkää hiuksianne kaulaanne. näin on koraanissakin sanottu. Kasvot ja kädet ei tarvitse peittää. Se joka peittää on hänen oma valintansa ei pakosta vaan valinta.
        Sinulla oli vielä muutama kohtaa, johon en ottanut kantaa. Islam on kaunis uskonto ja sen tarkoitus on varjella naista ja naisten puhtautta.
        Haluaisin korostaa sen, että aika moni tai kaikki mitä te täällä kirjoitatte on väärää tietoa, kehotan teitä hankkimaan oikeata tietoa, ei ihmisiltä vaan koraanista ja sen tulkinnasta. Sillä ei ole puhtaampaa ja kaunimpaa kuin islam.


      • fyjfjfy
        R&R kirjoitti:

        Orjuus on sallittua islamissa ja mies saa harrastaa vapaasti seksiä orjatyttöjen kanssa vaikka ei ole naimisissa heidän kanssaan "
        Ei ei ei, nyt olet ymmärtänyt väärin. Islamin mukaan kaikki siis kaikki seksiin liittyvät ovat kiellettyjä avioliiton ulkopuolella. Oli se sitten orja tai mikä lienee.

        -Niqab on monien islamin oppineiden mukaan pakollinen naiselle
        Ei todellakaan ole, vaan peittäkää hiuksianne kaulaanne. näin on koraanissakin sanottu. Kasvot ja kädet ei tarvitse peittää. Se joka peittää on hänen oma valintansa ei pakosta vaan valinta.
        Sinulla oli vielä muutama kohtaa, johon en ottanut kantaa. Islam on kaunis uskonto ja sen tarkoitus on varjella naista ja naisten puhtautta.
        Haluaisin korostaa sen, että aika moni tai kaikki mitä te täällä kirjoitatte on väärää tietoa, kehotan teitä hankkimaan oikeata tietoa, ei ihmisiltä vaan koraanista ja sen tulkinnasta. Sillä ei ole puhtaampaa ja kaunimpaa kuin islam.

        Jauhat paskaa,Koraanissa sanotaan,että sinulle on laillisia vaimot ja ne jotka oikea kätesi omistaa,eli orjat,


      • R&R????
        R&R kirjoitti:

        Orjuus on sallittua islamissa ja mies saa harrastaa vapaasti seksiä orjatyttöjen kanssa vaikka ei ole naimisissa heidän kanssaan "
        Ei ei ei, nyt olet ymmärtänyt väärin. Islamin mukaan kaikki siis kaikki seksiin liittyvät ovat kiellettyjä avioliiton ulkopuolella. Oli se sitten orja tai mikä lienee.

        -Niqab on monien islamin oppineiden mukaan pakollinen naiselle
        Ei todellakaan ole, vaan peittäkää hiuksianne kaulaanne. näin on koraanissakin sanottu. Kasvot ja kädet ei tarvitse peittää. Se joka peittää on hänen oma valintansa ei pakosta vaan valinta.
        Sinulla oli vielä muutama kohtaa, johon en ottanut kantaa. Islam on kaunis uskonto ja sen tarkoitus on varjella naista ja naisten puhtautta.
        Haluaisin korostaa sen, että aika moni tai kaikki mitä te täällä kirjoitatte on väärää tietoa, kehotan teitä hankkimaan oikeata tietoa, ei ihmisiltä vaan koraanista ja sen tulkinnasta. Sillä ei ole puhtaampaa ja kaunimpaa kuin islam.

        Sinulle nimimerkki R&R:

        Oletkin siis shiia?? Voi hyvänen aika sentään. Shiia-islam ei ole sama uskonto kuin sunni-islam, itseasiassa shiia-islamia ei pidetä edes puhtaana islamina 90% muslimien mielestä shiialaisuus on harhaoppisuutta!

        En tiedä mistä olet saanut päähäsi että muslimimiehen olisi kysyttävä vaimoltaan lupa ottaa toinen vaimo? Mistä lähteestä olet tällaista kuullut tai lukenut?
        Se ei missään nimessä pidä paikkaansa, ei shiia-lähteiden eikä sunni-lähteiden mukaan.

        MUSLIMIMIEHEN EI TARVITSE KYSYÄ LUPAA VAIMOLTAAN/VAIMOILTAAN SIIHEN SAAKO HÄN OTTAA UUDEN VAIMON. Mies voi ottaa vaimon jopa ilman että kertoo ksokaan naiselle mitään siitä. Näin se menee islamin mukaan.
        Se mitä muslimit itse tekevät on ihan eri asia kuin islam. Lupia mies ei tarvitse vaimoltaan mihinkään, sillä mies on perheen ja avioliiton pää islamissa ja hänen on saatava levittää islamia myös lisääntymisen muodossa vapaasti, eikä vaimolla ole oikeutta estää häntä Allahin tiellä.


    • liöop

      Nyt Sä jauhaat enemmän kuin pelkä paskaa, ei todellakaan ole niin. Mistä kohtaa koranissa näin oot tulkinnu?

    • R&R

      3. Jos pelkäätte, ett'ette voi menetellä oikeudenmukaisesti orpoja kohtaan, naikaa silloin ne naispuoliset (orpojen joukosta), joista pidätte, kaksi, kolme tai neljä, mutta jos pelkäätte, ett' ette voisi olla tasapuolisia noin useata kohtaan, niin naikaa vain yksi ainoa heistä tai niistä orjattarista, joita omistatte. Tämä on mukavin tapa välttää vääryyttä. (Suura al-Nisa 4:3)

      En oikein ymmärrä miten olet mahtanut tulkita sanan naikaa, mutta tässä tapauksessa tarkoitetaan naikaa sanalla naimisiin!

      Ja kenenkään ei tarvitse käyttää rumaa kieltä, sivistyneesti hyvät ystävät.

    • Ei saa avioitua

      "Orjuus on sallittua islamissa ja mies saa harrastaa vapaasti seksiä orjatyttöjen kanssa vaikka ei ole naimisissa heidän kanssaan "
      Ei ei ei, nyt olet ymmärtänyt väärin. Islamin mukaan kaikki siis kaikki seksiin liittyvät ovat kiellettyjä avioliiton ulkopuolella. Oli se sitten orja tai mikä lienee.

      -Niqab on monien islamin oppineiden mukaan pakollinen naiselle
      Ei todellakaan ole, vaan peittäkää hiuksianne kaulaanne. näin on koraanissakin sanottu. Kasvot ja kädet ei tarvitse peittää. Se joka peittää on hänen oma valintansa ei pakosta vaan valinta."

      Islamissa mies EI SAA avioitua orjattaren kanssa. Orja on omaisuutta, ei vaimoehdokas. Otapa R&R nyt selvää islamista oikeista lähteistä ja käy vaikka katsomassa Youtubessa islamin oppineiden selostuksia oikeanlaisen islamin harjoittamisesta.

      Mitä tulee niqabin pakollisuuteen, se ON pakollinen eli fard todella monien islamin oppineiden mielestä, ihan niinkuin vaikka naisten ympärileikkaaminenkin.

      Ymmärrän R&R että olet viehättynyt Koraanin omalaatuiseen tekstiin ja oletkin varmaan sellainen ns. "quranisti", mutta ota nyt huomioon se, että 99% muslimeista pitää teitä quranisteja harhaantuneina eikä muslimeina lainkaan. Se on se sunnalaiden esuuntaus jolla on vahvin sana islamilaisessa maailmassa, ei teillä quranisteilla, suufeilla tai shioilla. Sunnien mielestä te olette islamin vihollisia kun ette seuraa profeetta Muhammedin sunnaa eli elämäntyyliä.

      Mutta siis joo, muslimimies EI VO AVIOITUA orjattaren kanssa, mutta VOI HARRASTAA SEKSIÄ hänen kanssaan kyllä.
      Niqab ON PAKOLLINEN naiselle todella monen islamin tuntijan ja oppineen mielestä.

      • Voi voi voi........

        "peittäkää hiuksianne kaulaanne. näin on koraanissakin sanottu. Kasvot ja kädet ei tarvitse peittää. Se joka peittää on hänen oma valintansa ei pakosta vaan valinta."

        Tässä kohtaa menit aivan metsään, nimittäin KUKAAN islamin oppinut ei ole koskaan sanonut ettei hijab, eli musliminaisen peittävä pukeutusmityyli ja huivi olisi PAKOLLISIA musliminaiselle. Menepä quranisti siitä nyt muualle pölöttämään noita omia mielipiteitäsi joilla ei ole minkäänlaista tekemistä ISLAMIN kanssa.


    • R&R

      En muuten ole Shiia vaan Sunni. Kuten tiedämme on niitä muslimeja jotka ovat tulkkinneet Koraanin niin kuin heistä on hyvä. Itse olen kotoisin muslimi maasta ja luulen tietäväni pikkasen enemmän kuin te jotka ovat kääntyneet muslimiksi hetken mielijohteesta ja luopuneet siitä tiukkan paikan tulleen. Nyt kyse on siitä miksi olen luopunut Islamin uskosta, miksi?

      Senkö takia että se pyytää pysymään puhtaana vai kenties olemaan valehtelematta, varastamatta, murhaamatta, raiskaamasta vai kenties koska sinulta pyydetään hyviä tekoja. Koraanissa ei ole ainuttakaan asiaa joka johtaisi ihmistä harhaan. Se että se ei olut minulle se oikea uskonto niin yritä sitten muualta sitä oikea uskontoa löytää. Luuletteko nyky raamatunut olevan se oikea vai kenties joku muu näistä ihmisten keksimistä uskonnoista. Raamatusta voin sanoa sen verran, että se on kuulkaa muokattu nnnniiiiiiiinnnnnnn monesti ja nnnniiiiiinnnn erilaiseksi että tuskin Jeesuskaan sitä enää tunnistaisi, jos lukisi. Koraani taas on koskematon juuri samanlainen kuin ensimmäinen Koraani.

      On niitä, jotka ovat muslimeja, jotka rukoilevat viidesti ja ovat kuin se oikea muslimi, mutta eivät todellakaan ole. Ei se riitä että rukoilet viidesti ja paastoaa Ramadhan kuukauden ja peität itseäsi. Kaikki lähtee sydämmestäsi, sinulla on oltava hyvä sydän ja sitä kautta kaikki muut hyvät teot. Nykyään on heti muslimi jos näkee hijab naisen tai turbaani miehen, noh iloksenne voin sanoa ettei todellakaan ole niin.

      • aakk0nen

        "En muuten ole Shiia vaan Sunni. "

        Olet ensimmäinen sunni, jonka olen koskaan nähnyt vetoavan shiiojen opetuksiin.

        Tahtoo sanoa, että tietämyksesi islamista on alkeellisella tasolla. Ei millään pahalla. Opiskele järjestelmällisesti ja seuraa edes jotain madhabia ja sheikkiä.


      • Voe voe

        R&R:
        "En muuten ole Shiia vaan Sunni. Kuten tiedämme on niitä muslimeja jotka ovat tulkkinneet Koraanin niin kuin heistä on hyvä. Itse olen kotoisin muslimi maasta ja luulen tietäväni pikkasen enemmän kuin te jotka ovat kääntyneet muslimiksi hetken mielijohteesta ja luopuneet siitä tiukkan paikan tulleen."

        Ööö, eikös ne syntymuslimit nimenomaan ole niitä jotka eivät hyvinkään usein noudata islamin sääntöjä oikein. Näin minä olen kuullut ja monesta lähteestä vielä.
        Käännynnäisissä on se hyvä puoli että he todella ottavat selvää siitä mitä islamiin kuuluu ja mitä ei kuulu. Sntymuslimeja kuten nimimerkki R&R:rää selvästi hämää kulttuuri johon hän on syntynyt kun kirjoittelee valheita siitä että muslimimiehen muka pitäisi kysy vaimoltaan lupa saada ottaa toinen, kolmas tai neljäs vaimo. Heh mikä väite. :D

        Et todellakaan tiedä islamista mitään jos kehtaat moista väittää ihan julkisesti vielä.


    • R&R

      Se että täällä yritätte puolustella niitä "syitä" miksi luovuit Islamista, eivät oikeasti kiinnosta minua, selittääkääpä niitä sitten tuomiopäivänä.

      Yritän tässä vain sanoa, ettei asiat ole niin kuin te olette ymmärtäneet, Koraania ei osaisi tulkita kukaa vaan ja nykyään ihmiset tulkitsee sitä miten kukin haluaa, se kenen neuvoja ja tulkintoja minä noudatan on Muhammedin (saws) sekä Abu Bakrin. En niitä, jotka sekoittavat ihmisten mieltä.

      Edelleenkin tässä vielä sanon Niqaab ei ole pakko käyttää se on omaa valinta. Se joka niin väittää on väärässä vaikka olisi mikä tutkija hän on myös väärässä ja hän myös on tulkinnut Koraanin väärin.

      Edelleen tässä sanon, ilman vaimon suostumusta mies ei voi ottaa toista vaimoa. Kokemusta tässä asissa on, joten älkää väittäkö vastaan.
      Iranissa on 5min - 24h vaimoja, en tiedä, jos olette asiasta tietoisia, mutta tämä tarkoittaa sitä että mennään naimisiin vain hetkeksi, jotta harrastetaan seksi ja sitten erotaan sen jälkeen. Tarkoitus on tehdä siitä Halal mutta ja paskat se ei ole Halal, se ei ole oikeinkaan, mutta se mitä mä tässä yritän sanoa on se, että nämä niin kutsutut muslimit ja huonot ihmiset yrittävät tehdä kaikkea Islamin nimissä vain oikeuttakseen tekojaan.

      • R&R vastaa

        Kuten sun profeettasi teki..
        Kerropa mulle milloin raamattua on muutettu? Miksi sun muhkua ei löydy raamatusta? Onko koraani aina säilynyt samana?
        Miksi allah ei voi saada lasta? Miksi sun jumalaasi tarvitsee rukoilla arabiaksi jotta hän kuulee?

        Oliko muhku synnitön? Tekikö hän ihmetekoja? Miksi hän siunasi tooran ja raamatun väittäen niitä pyhiksi?
        Onko raamattu pysynyt sama noista pv asti??


      • Afterlife78.

        'Selittäkäpä niitä sitten tuomiopäivänä', ai, silloin kun Jeesus palaa rikkoo ristin, tappaa kaikki siat(etkö ymmärrä, mikä vitsi tuo on) ja lopettaa kristittyjen suojeluksen vai kristittyjen tuomiopäivänä, jolloin väärä profeetta Muhammed heitetää helvettiin, pedon kanssa,joka on islamilainen maailma. Pedon merkin jättäneet, tuomitaan kuolemaan, kuullostaako tutulta.


      • aakk0nen

        Miksi mies tarvitsisi vaimon suostumuksen toisen vaimon ottamiseen? Perustelut kiitos.

        Vaimo on islamissa miehensä omaisuutta. Jos mies haluaa ottaa toisen vaimon, asian ratkaisee miehen elatuskyky ja moniavioisuuden organisointi.


      • Nimimerkki AHIUA

        R&R:
        "Yritän tässä vain sanoa, ettei asiat ole niin kuin te olette ymmärtäneet, Koraania ei osaisi tulkita kukaa vaan ja nykyään ihmiset tulkitsee sitä miten kukin haluaa, se kenen neuvoja ja tulkintoja minä noudatan on Muhammedin (saws) sekä Abu Bakrin. En niitä, jotka sekoittavat ihmisten mieltä.

        Edelleenkin tässä vielä sanon Niqaab ei ole pakko käyttää se on omaa valinta. Se joka niin väittää on väärässä vaikka olisi mikä tutkija hän on myös väärässä ja hän myös on tulkinnut Koraanin väärin.

        Edelleen tässä sanon, ilman vaimon suostumusta mies ei voi ottaa toista vaimoa. Kokemusta tässä asissa on, joten älkää väittäkö vastaan."

        Mitä sinä horiset? Eivät muslimit saa tulkita mitään islamiin liittyviä tekstejä vaan OPPINEET ja sen mukaan muslimit toimivat!

        Miehen ON sallittua islamissa ottaa neljä vaimoa vaikka niin etteivät edelliset vaimot edes tiedä toisistaan. Miksi uskottelet täällä muuta kun asia on helposti tarkitettavissa vaikka Islamqa-nettisaitilta! Jos kysyt suomalaisilta muslimeilta tästä niin saat jos illoin oikean vastauksen joka on se ettei vaimojen lupia tarvitse kysellä koska miehellä on oikeus levittää islamia siittämisen avulla. Se on se pointti siinä miksi mies niitä vaimoja yleensä saa edes ottaa! Muslimien määrän lisääntyminen!
        Miehen ei tarvitse myöskään olla rikas jotta hän saisi useita vaimoja ottaa, sellaiseen vetoaminen on hävytöntä puhetta sillä profeetta Muhammedin seuraajila, shahaboillakin oli useita vaimoja vaikka he olivat köyhiä miehiä, eikä profeetta itsekään mikään rikas ollut, päin vastoin!

        Niqab on fard, eli pakollinen monien OPPINEIDEN mukaan. Yhä edelleen. Sille ei nimimerkki R&R voi yhtään mitään.

        Ei sinulla ole todisteita noille höpötyksillesi kun ne eivät pidä paikkaansa. Etsi Youtubesta vaikka nimellä Khalid Yasin juttua moniaviosta islamissa niin saat tietää vihdoin totuuden siitä ettei sinulla ole oikeutta estää miestäsi ottamasta toista vaimoa. Hän voi tehdä se juuri silloin kuin haluaa islamin mukaan. Myöskin niqab on pakollinen naiselle joidenkin oppineiden mukaan vai miksi muuten Saudeissa naiset joutuvat käyttämään niqabia??


      • eukkoja

        VOI HALAVATTU,hyvä että yhen jaksaa....vai että monta eukkoa ,,h,,,,,,p...a


    • muslim alhamdulillAh

      ex- muslimi nykyään

      oletko tiennyt että täytyy olla kestäväinen ja ei luovuttaa ihmisten takia, koska Jumala itse tietää millainen olet ja haluat olla ei se ole ihmisten asia... anteeksi että sanon mutta olet tehnyt todella ison virheen itsesi kohtaan koska jos aina jää kuuntelemaan ihmisten mielipiteitä ihminen räjähtää kokonaan... unohda ihmiset ja ajattele vielä kerran mitä kannattaisi tehdä olen tossissani ajattele vielä kerran... koska sinä et mene samaan yhteen hautaan ihmisten kanssa jokainen menee omaan hautaan kuollessaan ja vastaa omista teoistaan!

      • Afterlife78.

        Voi kyynel! Islam on niin kaunis ideologia, että kyllä kannattaa jatkaa....


      • Missä panosvyöni

        "koska jos aina jää kuuntelemaan ihmisten mielipiteitä ihminen räjähtää kokonaan"

        AIVAN. OSUIT NAULAN KANTAAN. :D :D


    • Oikaisuja....

      Nimimerkki R&R.

      Olet suoltanut ketjun täyteen niin paljon valetta ettei ole tosikaan.
      Taidat olla niitä "quranisteja" jotka kieltävät profeetta Muhammedin sunnan eli elämäntyylin tai sitten ole harhautunut suuf, tai shia joita muslimeista on alle 10% (tosin shioja koskee kyllä suurin osa samoja sääntöjä kuin sunneja, ainakin näissä asioissa joista sinä puhut suureen ääneen)

      Ensinnäkin. Mies on islamissa perheen pää. Hänellä on erilaiset oikeudet ja erilaiset velvollisuudet kuin naisella avioliitossa ja elämässä yleensäkin.
      Mies voi avioitua vaimoltaan lupaa kysymättä, yksikään opinut niin sunni kuin shiapuolella ei koskaan tule sitä kieltämään. Mies on vapaa siittämään niin paljon lapsia tähän maailmaan kuin haluaa ja neljä vaimoa hänellä voi olla samanaikaisesti eikä hän niiden vaimojen ottamiseen tarvitse edellisten vaimojen lupia.
      Musliminainen joka kieltää miestään ottamasta uutta vaimoa, ei seuraa islamia oikein vaan asettaa oman tahtonsa miehen oikeuksien edelle.

      Orjatyttöjen kanssa mies saa harrastaa seksiä jos hänellä omia orjia on, mutta niiden kanssa hän taas ei saa avioitua koska orja merkitsee samaa kuin omaisuus. Mikäli mies haluaa myydä tai antaa orjan vaimoksi jollekin toiselle miehelle saa hän niin tehdä. Islam kannustaa myös vapauttamaan orjat.

      Naisten ympärileikkaus on pakollinen shafii-koulukunnan mukaan, muiden koulukuntien mukaan ei ole, mutta on kyllä suositeltavaa naiselle. Naisten ympärileikkaamisen tarkoitus on tehdä naisesta siveä ja tarkoituksena on poistaa naisen sukuelimistä herkin kohta eli klitoriksen pää. Eli koko klitorista kuitenkaan.

      Kai ymmärrät R&R, että et voi vedota sunnina shia-lähteisiin? Ne ovat kaksi eri asiaa, sunni ja shia-lähteet. Jos olet quranisti, kiuten vähän vaikuttaa, niin kertoisitko miten musliin tulee elää pelkän Koraanin ohjeiden mukaisesti kun Koraani on suhteellisen vaikealukuista tekstiä? Muslimi tarvitsee elääkseen profeetan sunnan eli elämäntyylin jotta voi elää oikealla tavalla.
      Ei ole hyvä että vääristelet islamia, koska kaikki mitä kirjoitat on omaa keksintöäsi eikä sillä ole mitään tekemistä islamin kanssa.

    • Ettekö huomaa

      Joo, joo. Täällä kehutaan, että muslimit ovat veljiä ja siskoja keskenään. Ei muuta kun tapellaan ja kinataan kuka on oikeassa ja kuka on väärässä. Minkään muun uskonnon edustajat eivät käyttäydy tuolla tavalla. Hävetkää !

    • Islamia Ihmettelevä

      Uhkaako sinua nyt ennenaikainen kuolema, kun jätit islamin, vai onko Suomen muslimeilla omat säännöt?

    • jifodifdhjfoi

      Heheh, mielenkiintoista lukea tätä ketjua näin ulkopuolisena. Huvittavaa, kun muslimit vinkuvat, "ne kiusaajat eivät olleet oikeita muslimeja! Oikea muslimi ei käyttäydy niin!" jne. No jopas. Usein kuulee sanottavan juuri noin: "terroristit eivät ole oikeita muslimeja" tai "useimmat islamilaiset maat eivät noudata oikeaa islamia". No kertokaapas sitten, missä niitä oikeita muslimeja on? Vähän vaikuttaa siltä, ettei niitä ole oikein missään, tai ainakin kaikilla on asiasta eri näkemys. Shariaakaan ei vissiin noudateta muualla kuin Saudi-Arabiassa. Pitäisikö tästä kaikesta päätellä, että islam on vähän niinkuin kommunismi, eli se ei yksinkertaisesti toimi käytännössä!

    • lässyn lässyn

      lälläti lälläti nännän nää

      Tuol aikasemmin vissii joku yks ja sama mussu ukkeli selitteli monee kertaa jotai ku useessa viestissä luki että "välehtelijäh!" Sama jos vaikka mun sisko jättäis yhen leivänmurun pöydälle ja mä käskisin hänen viedä sen yhden läivänmurun roskiin ja hän ei veis sitä, mutta sanois vieneensä sen ja mä huomaisin, ettei se ollut vienyt sitä roskiin ja saisin raivarin ja sanoisin, et vienytkään tuota yhtä leivänmurua roskiin VALEHTELIJA!!!!!!! Woaaääähhh!!

      voi voi...

    • hey2

      hey. tuo tarinasi kosketti minua ja paljonkin. Ensinnäkin emmärrän sinua jollain tavalla mutta hey oletko miettynyt että tämä elämä on vain dunja eli väli aikainen me kaikki tulemme kuolemaan joku päivä jtn kumman asetat etu sijalle nämä ihmiset vai Allah (SWT). kumpi on tärkemmin Allah vai ihmiset??? mitä väliä mitä ihmiset sanovat tai uskovat sinusta kyllä sinä tiedät sisimmääsi kuka olet ja mihin uskot.. eihän sun niitä tartte mieluttää. Ole oma itsesi ei sillä ole mitään väli mitä ne sanoo tärkein hän tässä on jumalan mielytttäminen ja palvominen. Tämä elämä on vaan testi jossa meitä kaikkia testataan joka päiväisellä elämällä joka päivä erilaisia haasteita mutta kyllä me siihen pystymme eihän nyt Allah anna meille haasteita jotka olisi uskomattomia. Sinua sisko harkitsisan vielä asian mitä väliä näillä ihmisten mieli piteillä on´? uskon että suomessa on monia ihmisiä jotka mielellään haluaisi tukea sinua ja antaa sinulle ohjeita

    • Islam ahdistaa

      Olen syntynyt muslimina, mutta olen aina tuntenut oloni ahdistuneeksi Islamiin littyvissä asioissa ja muutenkin uskonnonharjoittaminen on tuntunut pakkopullalta! Uskon, että Suomessa on paljon ex-muslimeja, jotka kuitenkin pelon taikia joutuvat esittämään uskovansa johonki, mihin eivät usko.

      Suomessa pitäisi opettaa muslimeita suvaitsevaisimmiksi, mm ex-muslimeja, ateisteja, homoseksuaaleja ja juutalaisia kohtaan, sillä henk.koht. tiedän, että suurin osa muslimeista (nuoristakin) omaa yltiökonservatiiviset islamilaiset arvot. Voin vaan kuvitella, millaisia asioita jossain perheessä lapsille syötetään!!

    • Pitkämuistinen

      Islam ahdistaa-kirjoittajalle

      Et ole syntynyt muslimina !

      Sinut on kasvatettu muslimiksi tai olet kääntynyt muslimiksi !

      Kukaan ei synny valmiiksi minkään uskoisena !

      Uskonto ei periydy automaattisesti vaan on kasvatuksen ja kääntymisen seurausta !

    • MasterZeromus

      Olen huomannut tuon myös mutta koita uskoa mikä on islamin ydin! Se ei ole alistuminen Jumalalle semmoisenaan kuten muissa uskonnoissa vaan se on aate paremmasta jumalallisesta rakkaudesta jonka Qathem ja Ayesha laittoivat alulle. Ne jotka eivät alistu olivatpa he musliimeja, kristittyjä tai pakanoita menevät suoraan Helvettiin elleivät hyväksy tai häpeävät puoltaa Namu eli Houri rakkautta suoraan Jumalan Paratiisista.

      Jokainen joka ottaa tuon totuuden vastaan pelastuu. Wahabilaiset taas ovat imperialistisia fasisteja jotka eivät ole tervetulleita edes Pakistanissa, Iranissa eikä Turkissa. Kaikki Hadiitit paitsi Uskovien Äidin, Paratiisin Rakastetuimman sanelmat eivät ole Jumalan ilmoitusta vaan ihmiskäskyjä. Vaikka olenkin siionismia vastaan niin en ole siltikään niin tervetullut jos se noista wahabi sekopäistä riippuu.

      Tunisiassa moniavioisuus on tietääkseni jo hylätty, Turkissa ei ole huivi pakkoa, sukurutsareita ei tuomita ja jopa alkoholiakin on tarjolla ja itse Koraanihan ei pakota ympärileikkaukseen.

      • Pitkämuistinen

        Master Zeromukselle

        Minulle on hahmottunut kyllin selvästi sisäsiitoisuuden sairastuttaman islamin
        USKOTTELU-uskomuksen luonne ja tarkoitus koko laajuudessaan sen ydintä
        myöten.

        Suosittelen sinulle kuntoutusjaksoa Hourulaan !


    • Karmea Uskonto

      Kuinka vakavasti islamin jättäjän täytyy ottaa seuraava uhkaus Suomessa?

      "Muhammadin perimätiedon mukaan:
      [Sahih Bukhari, Vol. 4, Book 52, Number 260]

      >>Profeetta Muhammad sanoi "Jos joku muslimi hylkää islamin uskonnon, tapa hänet."

    • Ristiretket kunniaan
    • Odotan vastaustasi

      Joko olet kokenut sen rangaistuksen, mikä uskonsa jättäneelle muslimille Koraanin mukaan kuuluu?

      Jos vastausta ei kuulu...

    • Aitosuomalainen

      Jos suomalainen muslimikäännynnäinen jättää islamin, tullaanko hänet teloittamaan, vai koskeeko tämä Koraanin teloituskäsky vain aitoja muslimeja?

      • Entinen muslimi

        Suomessa ex-muslimi voi tallata katua rauhallisin mielin. Sen sijaan islamin hylännyt voi sanoa hyvästit useimmille muslimikavereilleen. Yhteisö ei enää hyväksy sinua etkä ole tervetullut heidän seuraansa.

        Voin sanoa tämän sillä minulla on asiasta henkilökohtaista kokemusta. Olen kuullut vastaavaa myös muilta entisiltä muslimeilta.

        Suomessa ei vielä tarvitse pelätä teloitusta, jos jättää islamin. Toki väkivalta on mahdollista, muttei kovinkaan todennäköistä. Mutta mikäli täällä lähtee käyntiin muslimiväestön keskuudessa samanlainen radikalisoitumisprosessi mikä on käynnissä monissa muissa Euroopan maissa, niin sitten tilanne voi muuttua.

        Muualla Euroopassa on tehty väkivaltaa ex-muslimeja vastaan. Myös muunlainen väkivalta on mahdollista . Englannissa pari vuotta sitten ryhmä muslimeita teloitti miehen, joka kieltäytyi kääntymästä islamiin.

        Suomessakin on muslimiyhteisön sisällä tahoja, jotka yrittävät muokata suomalaisten islaminuskoisten mielipiteitä islamismin suuntaan. Khalid Yasinin, Anjem Choudaryn ja nyt Bilal Philipsin vierailut osoittavat tämän. Nämä miehet saarnaavat mm. kuolepaa uskonluopioille. Toivottavasti he epäonnistuvat aikeissaan...


      • 100%kaafir
        Entinen muslimi kirjoitti:

        Suomessa ex-muslimi voi tallata katua rauhallisin mielin. Sen sijaan islamin hylännyt voi sanoa hyvästit useimmille muslimikavereilleen. Yhteisö ei enää hyväksy sinua etkä ole tervetullut heidän seuraansa.

        Voin sanoa tämän sillä minulla on asiasta henkilökohtaista kokemusta. Olen kuullut vastaavaa myös muilta entisiltä muslimeilta.

        Suomessa ei vielä tarvitse pelätä teloitusta, jos jättää islamin. Toki väkivalta on mahdollista, muttei kovinkaan todennäköistä. Mutta mikäli täällä lähtee käyntiin muslimiväestön keskuudessa samanlainen radikalisoitumisprosessi mikä on käynnissä monissa muissa Euroopan maissa, niin sitten tilanne voi muuttua.

        Muualla Euroopassa on tehty väkivaltaa ex-muslimeja vastaan. Myös muunlainen väkivalta on mahdollista . Englannissa pari vuotta sitten ryhmä muslimeita teloitti miehen, joka kieltäytyi kääntymästä islamiin.

        Suomessakin on muslimiyhteisön sisällä tahoja, jotka yrittävät muokata suomalaisten islaminuskoisten mielipiteitä islamismin suuntaan. Khalid Yasinin, Anjem Choudaryn ja nyt Bilal Philipsin vierailut osoittavat tämän. Nämä miehet saarnaavat mm. kuolepaa uskonluopioille. Toivottavasti he epäonnistuvat aikeissaan...

        Täälläkin eräs entinen muslimi. Kaapista en ole vielä tullut ulos juurikin perheeni ja ystävieni hylkäämisen ja painostuksen pelossa. Pukeudun kuin muslimi ja esitän muslimia, mutta pääni sisällä saan onneksi ajatella ihan mitä vain. Laiha lohtu, mutta mielummin erän turvallisesti valehdellen kuin jatkuvan ahdistuksen kanssa.

        Islamista jättämisessäni suurin apua oli wiki-islamissa. Se toi esille kaunistelematta asioita mitä islamilaisissa sivustoissa vain sivutaan tai puhutaan kierrellen esim. Aichan tapaus,virheet koraanssa, hoor al-ayin (72 neitsyä taivaassa ). Wiki-islam ei ole luotettavin ja puolueettomin lähde, mutta islamilaisiin sivustoihin luotan vielä vähemmän.

        Hoor al aynista vielä. Allah on siis sallinut miesten ottaa 4 vaimoa, ja taivaassa he saavat siis vielä 72 neitsyä, suurisilmäistä, pitkätukkaista ja isorintaista enkelivaimoa. Islamoppaassa niin kiihkeästi satuillaan, että islam arvostaa naisia ja huivinki tarkoituksen on se, että naista arvostetaan älyn mukaan eikä seksualisoida. Siitä huolimatta koraanissa on näinki hävytöntä seksualisointia.


    • love3

      Täällä ihmiset vaan syyttävät uskontoa, vaikka ihminen itse on vapaa valitsemaan oman uskontonsa. Aika monella kyllä täällä ei ollut mitään tietoa muslimi uskonnosta. Muslimi uskonto on kaunein ja ihanin usko mitä Minun mielestä on ja vois olla, mutta onhan ihmisillä omat aivot päässä ja sydämmensä joka päättä itse mihin uskoa. Joten miksi pitää pilkata tai tuomita noin jyrkästi muitten uskontoa. Jos on uskovainen sydämmestään ja on onnellinen siinä uskossa niin miten muut ihmiset tai ihmisten käyttäytyminen voi vaikuttaa sinuun uskoosi? Elikkä koska minä olen muslimi niin pitäiskö minun jättää uskontoni koska Minun mielestä joku terroristi väärentää sitä uskontoa mitä me kutsumme samaksi eli islam uskonto. Miksi sitä väitellä niin paljon uskonnosta kun voi lukea itse ja tutkia itse, eiköhän se selviä silloin ihmiselle itsestään hänen oma uskonsa. Ja jos on noin rankat mielipiteet tai näkemys muslimi uskonnosta niin kannattaisi lukea Koraani alusta loppuun kunnolla, niin se ihminen ketä ei ymmärrä islam uskontoa tai halveksii tätä uskontoa huomaa että kirja on avain jokaiseen askeleen mitä teetkin. Koraanissa kaikkea mitä kielletään on vain parhaaksi ihmiselle ja kaikkea mitä on sallittua on vain hyväksi ihmiselle. Se mitä pahaa sitten maan päällä tapahtuu se johtuu meistä ihmisistä, koska Ihmiset itse päättää murhata, raiskata, ryöstää, hakata ja tehdä kaikkea huono mikä satuttaa ihmistä, mutta onneksi on myös niitä ihmisiä jotka tekee hyvää. Joten miksi ihmisen pitää syyttää uskontoa omiensa valintojensa seurauksena? Itse tiedän pari suomalaista miestä ja heillä on kahdet vaimot ja he eivät ole muslimeja. Onko tuo sallittua? heidän vaimot hyväksyy toisensa, he hyväksyy jakamaan miehensä. Miksi tämä vaimo aihe pitää ottaa aina esille islam uskonnossa, kun siinä on ehtoja miehelle vaimon ottamisen toisen vaimon lisäksi, joten mitä epäselvää siinä on. Koraanissa naisella on enemmän valtaa ja kunnioitusta ja oikeudenmukaisuutta mitä täällä monet antaa ymmärtää. Minä itse muslimi naisena sekä äitinä saan kotonani parempaa kohtelua mitä varmaan mikään kuningatar ei edes saa, ja muistakaa että kuningatar ja prinsessa saavat hyvää kohtelua heidän asemansa takia eli rahan. Joten kui sitä lähtee musta maalamaan toisen uskontoa kun ei ole edes mitään tietoa siitä? Jokainen ihmienn omaksuu sen uskonnon minkä näkee omakseen tai sitten ei usko lainkaan, mutta Jumala on meille merkkinsä selväksi tehnyt. Tuomiopäivä tulee ja jokainen ihminen joutuu puhumaan omasta puolestaan. Mutta koskaan ei ole myöhäistä katua ja alistua Hänelle koska hänen luoksemme vielä palaamme. Ja se ihminen ketä voi tehdä itsestään kuolemattomuudeksi ja synnittömäksi voi tuomita toisiaan, ELI EI KUKAAN :)

      • SecHum

        LOVE3,
        sellaista kuin maltillinen ja rauhanomainen islam ei ole olemassakaan,
        on vain maltillisia ja rauhanomaisia muslimeja.
        islam on vain uskonnon kaapuun verhoutunut ideologia, militantti kuoleman
        kultti, joka pitäisi lailla kieltää ihmiskunnalle vaarallisena aatteena.
        sinä et näemmä tiedä ns."uskonnostasi" juuri mitään ja minä tiedän siitä enemmän kuin haluaisin tietää.
        islamissa ei ole auktoriteettia, joka määrittelisi kuka on kunnon muslimi ja kuka ei, joten jonkun jihadistin mielestä SINÄ et ehkä ole kunnon muslimi.
        ns. ääriuskonnollisuus ei ole muiden uskontojen kuin islamin ongelma: amishit,
        jainalaiset yms. ei räjäyttele itseään ja muita hengiltä uskontonsa nimissä.
        väite, että koraani olisi allahin uniikkia puhetta, on naurettava, sillä koraanissa lainataan suoraan juutalaisten rabbien kirjoituksia talmudista(sanhedrin jerusalem), joka on koottu 200-vuotta ennen muhammedia ja ilman haditheja
        koraani on täydellisen käsittämätön opus ja nämä hadithit on kerätty pari sataa vuotta muhammedin kuolema jälkeen.
        muslimit voivat kehittyä, mutta islam ei kehity ikinä: kaikki reformaatiota yrittäneet
        on tapettu kautta historian meidän päiviimme asti kerettiläisinä.
        vihaan islamia, enkä sitä kiellä, mutta en vihaa muslimeja, sillä he kärsivät islamista eniten.


    • Ansya

      Uskomukset, hadithit, traditiot ja kaikenlaisen man-made islamin poissulkeva rauhanomainen islam on olemassa. Koranismi. Ottakaa selvää ja tutustukaa koranisteihin.

    • Rehellinen ihminen
    • totta 1

      Minua häiritsee usein se että yksittäinen muslimilla ei ole oikeutta ottaa kantaa uskon asioihin muutoin kuin kehua ja kieltää rikkeet. Oikeus tulkita uskontoa on vain siihen oikeutetuilla henkilöillä näin ollen keskustelulla ei ole hedelmällistä maaperää käytettävissä tavallisten muslimien kanssa.

    • kristittyjkaskdjakl

      Suomi ei kaipaa yhtäkään muslimia.
      Miksi ette lähde onnelaanne ?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe